Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 22.08.2022 19:52
 Det var ikke det her Frederik havde sagt ja til.. 
 Han var taget til Azurien for en handel med olie. Han havde ikke forventet han ville få en barnepige. Og en vildt irriterende en af slagsen. Han havde ikke forventet at skulle irriteres fra han landede i Fristavn til han skulle have sit forretningsmøde. Og han havde bestemt ikke forventet, at forretningsmødet skulle handle om branden der slog hans forældre ihjel og nogle handler hans far havde haft gang i mens han levede

Da Frederik og Vektor var ankommet til Kattesmilet og havde afleveret de to pergamenter, var de blevet ført ud i et baglokale til kroen. Det lignede mest af alt et rum til forretningsmøder, men Frederik havde bidt mærke i, at det var meget mørkt og kun så ud til at have en indgang. Efter de var blevet ført væk fra den almindelige del af kroen var Frederik blevet stille, og ansigtet var blevet udtryksløst. Vektor havde hintet lidt til at det måske ikke helt var som Frederik først havde troet, men han havde ikke rigtig vidst om han skulle tro på det. Det virkede dog mere og mere sandsynligt, og Frederik kunne ikke lide det.. 
 " Hr. Hanson, værsgo at sætte dem, " En mand trådte frem fra mørket da Frederik var blevet ført hen til bordet der var sat op i rummet. Han så ud til at være ældre end Frederik, og så noget mere... grov ud. Håret der så nærmest sort i rummets belysning var rodet og gik til ørene og skægstubbe indrammede kæben og munden. Huden virkede nærmest grålig og et ar gik over manden næseryg og videre hen over kindbenet.  Øjnene virkede trætte og tomme og som en nærmest uhyggelig kontrast var der et smil på hans læber. 

" Åge Krüger? " Frederik havde ikke tænkt sig at sætte sig inden vidste om dette var manden der havde sendt brevet. Manden slog en latter op, og viftede afværgende med hånden som han satte sig på stolen.
 " Normalt går jeg under navnet Adam Hotch..  " En afventende og opfordrende hånd blev rakt ud i retningen af stolen, og Frederik så kort hen på Vektor med smallede øjne inden han satte sig ned på stolen. Hvor vidste han om det her møde? Havde sølvelveren bare lokket ham i en fælde? Selvom Frederik allerede nu vidste det ikke var olier det her skulle handle om, valgte han alligevel at spille uvidende og satte den lille kuffert med olier op på bordet. 
 " Så De var interesseret i olier. Jeg h.. " Frederik blev afbrudt af Adams latter og flyttede blikket hen på den ny hovedrystende mand.
 " Jeg tror vist vi alle godt er klar over det her ikke handler om olier. " Tonen var underholdt, men så snart det sidste ord var sagt stoppede latteren og en dyster skygge lagde sig over Adams ansigt som han sagde:
 " Jeg vil meget hellere høre om branden der slog din far ihjel..
Vektor

Vektor

Sælger af Nox; Drømmesælger.

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 03.11.2022 10:30
Han var bare en budbringer. Ikke mere, og ikke mindre. Men man kunne godt blive i tvivl, da Kattesmilet åbnede dørene for dem og stemningen skiftede. 

Vektor fulgte med strømmen på selve stedet, nu med hænderne begravet i lommen og et langt mere afslappet smil i øjnene, end den mand han havde fået bragt med sig. I og for sig, ville mange mene at hans arbejde allerede var færdigt bragt i det sekund han afleverede Frederik. Men af hvad der kunne virke som uvisse grunde, var han en tæt følgesvend. Hele vejen ind, og da de kom til hvad der nok var et mere... privat sted af kroen; også her. 
Selv nikkede drømmesælgeren til manden der stilfærdigt dukkede op, et genkendeligt glimt i øjnene der betragtede hans rå og kantede skikkelse. Det himmelblå blik forsvandt dog ikke fra Adam - eller Åge, også selvom han følte Frederiks smalle mistro lægge sig over ham, da han lænede sig imod bagvæggen, armene krydset. Han havde prøvet at advare ham, havde han ikke? 

Forventeligt. Det var forventeligt at samtalen tog den retning som den gjorde. Da Frederik endelig satte sig ned, "Jeg tror du ved, hvad jeg taler om" fortsatte han, da Frederik ikke svarede i tavsheden der efterfølgende fandt plads. Kontrasten imellem latter og dyb alvor, fik de små hår på sølvelveren arme til at rejse sig - jah advarede ham instinktivt imod manden foran dem. Ikke at han nogensinde havde lyttet. 
"Så gør det nu let for dig selv, og mig... Hr. Hanson" fortsatte han, opfordrende i sin stive ro og tiltro til at han nok skulle få hvad han kom efter. 
Vektor's blik gled endelig ned på Frederik. En ulæselig mine mødte menneskets øjne. På den ene side, havde sølvelveren noget næsten blidt over sit smil, da han opfordrende løftede det ene bryn. Og på den anden side noget advarende i de himmelblå øjne, der håbede at oliesælgeren trådte varsomt, i dette rum. 

"It takes a lot of money to look this cheap, darling"

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 13.11.2022 21:23
 Helt automatisk blev Frederiks krop en smule mere stiv i det og han smallede øjnene let ved den vovede kommentar. Den unge olieforhandler havde ikke noget at sige til det, for der var ikke noget at snakke om. Et lys havde sat ild i gården og taget Frederiks forældre med til Kile. Det var i hvert fald det alle fik at vide. Ingen hørte den rigtig historie. Ingen hørte om hvordan Frederik havde stået og set på at ilden tog fat i forældrenes værelse. Ubevidst løftede Frederik hånden op og kløede ved arret under øjet, han havde fået den nat. 

Frederik brummede let som han begyndte at stille olierne tilbage i tasken og tog sig god tid til at svare. Manden burde vel vide svaret allerede.
 " Det var en tragisk nat for familien. En ildebrand de brændte store dele af familiegården ned og tog mine forældre med i faldet, må Kile være med dem. " Endelig løftede Frederik blikket fra det han var i gang med og så på den skumle herre. 
 " Mere er der ikke at fortælle om den brand." Frederik trak let på skuldrene og flyttede så blikket over på sølvelveren der stod gemt lidt væk. Han kunne ikke helt tyde Vektors udtryk, men noget sagde ham at hans urolige anelser ikke var helt forbi. 

" Nåh.. Hvis De ikke er interesseret i olier.. " Frederik vendte blikket tilbage på Adam, og klappede kufferten sammen med et smæld.
 " ... så har jeg andre ting at tage mig af, hr. Hotch.. " Frederik han sendte ham et kort, venligt smil og et lille nik, inden han tog kufferten i hånden og gjorde klar til at gå mod døren han var kommet ind fra.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 01.01.2023 19:15
Der var noget nidkært over arbejdet med at pakke olierne sammen, som han nu påbegynde. Frederik lignede ikke en der var hverken stresset eller presset, spurgte man altså Vektor selv. Men de blikke som fulgte med i hvad han gjorde, føltes... intense. 
Han forsøgte tydeligvis at holde sig ude af det, men det skulle nok på et tidspunkt vise sig at være svært. Hvor træls det at blande sig så end ville vise sig at være. 

Sølvelverens blik fulgte dog også med, et enkelt løftet øjenbryn i skjult overraskelse over hvor høflig - og samtidigt afvisende, han kunne fremstå. Var situationen anderledes, kunne Frederik sagtens have kommanderet rummet, hvis ikke... 
I et overvejende ryk de himmelblå øjne imod Adam Hotch, hvis ulæselige ansigt dog vidnede om at han nok sad med en form for trumf; noget Frederik muligvis ikke engang selv kendte til. Se det var ikke første gang han havde overværet afpresningens mønster, og man kunne sagtens dele det op i forskellige taktikker. Ikke at han vidste om de ville virke her - mennesket var stædigt på bare pokker, måtte han sige. 
Så han ventede. Foran Frederik fulgte Hotch med i hvad han foretog sig, uden at gøre mine til at stoppe ham fysisk. Vagterne ved døren kunne dog godt være af andre tanker. 
"En tragisk nat - i den grad" tilføjede han med et næsten trøstende smil, og lænede sig en smule tilbage i stolen, imens mennesket bevægede sig imod døren. "Jeg forstår nu også at  du er forvirret over hvem jeg er. Ser du, jeg er en gammel forretningspartner hos Hans. Vi gik et par år tilbage dengang" Vektor kunne havde svoret at det lød for venligt. Og det fik ham til at skifte vægten på fødderne lidt utilpas, men stadigvæk tavs til hvad der foregik. 

"Når salget ikke gik som forventet, var han også ansat her... en gang imellem. Og ser du. hr. Hanson, jeg gennemgik mit regnskab for nogle uger siden. Og hans pludselige død har... skabt nogle problemer" 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 09.01.2023 09:18
 Ligesom Vektor, bed Frederik også mærke i et eller andet over det Adam sagde, og man kunne se ham tøve en smule i et skidt. Frederik havde godt haft på fornemmelsen at det hans far havde haft gang i, måske ikke var helt lovligt. Han stoppede dog ikke sin gang mod døren. Ligeglad med hvad den anden havde at fortælle - det havde ikke noget med han at gøre, og hans far var død. Manden havde ikke været der for Frederik mens han levede, hvorfor skulle den unge oliesælger så være der for ham, når han var død?

Frederik fik nok ikke lov til at gå - noget han et eller andet sted heller ikke havde regnet med han fik lov til - og gik næsten ind i brystkassen på mændene ved døren, da de pludseligt trådte ind foran Frederik og blokerede vejen ud. Frederik fnøs irriteret over og vendte sig lidt rundt så han kunne se mod Adam. 
 " Det lyder som et dig problem, ikke et mig problem. " svarede han blot tilbage, afvisende overfor de skjulte hentydninger han hørte lå i ordene. 
 " Så du må have mig undskyldt, jeg går nu... " En hentydning til mændene der blokerede hans vej til at flytte sig. Frederik blev dog blot mødt af kolde, udtryksløse miner af mændene og en latter fra Adam, der viftede med hånden og mændene trådte til siden. 
 " Hvis ikke du vil hjælpe, må jeg vel bare gå til din søster.. " Det blev sagt så let, så henkastet, men truslen lå tydelig i ordene. Så tydeligt at Frederik i et splitsekund var vendt rundt og satte kufferten ned på bordet med et højt dunk, og en finger peget imod Adam som han lænede sig ind over bordet.
 " Du holder dig væk fra Auvina! " Snerrede Frederik Sammenbidt. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 09.01.2023 11:43
Det næste der skete, skete hurtigere end hvad Vektor selv havde regnet med. Skuldrene røg i et lille spjæt op ved det høje slam af kufferten imod bordet, og overrasket spærredes de himmeblå øjne en anelse op, førhen han forsinket fik lænet sig en anelse fri fra væggen, hånden halvt rakt ud i et rolig nu. Han var ikke den eneste med den tanke. Bagved Frederik kunne sølvelveren ane at vagterne heller ikke havde regnet med en så hurtig konfrontation, hænderne på vej imod den unge mands krave! Men Adam forholdt sig i ro, noget kalkulerende over den stilhed der strakte sig i de få sekunder der fulgte. 

En anelse overrasket over sin egen reaktion var det at Vektor hurtigt sænkede hænderne igen, og krydsede fingre for at det ikke ligefrem var ham der trak opmærksomheden lige nu. Man kunne skære igennem luften, de adskilte øjenkontakten imellem den høje oliesælger, og den siddende Adam Hotch. Åh hvor han hadede anspændtheden. 
Den koldøjede mand nikkede derpå afmålt til Frederik, værsgo at sætte dig igen, inden han begyndte at tale igen. "Jeg vil også meget hellere lave en aftale med dig, hr. Hanson. Så lad os nu pøve?" og vinkede til en mand bagved stolen, som lagde nogle papirer frem. Nogle med tekst, diverse bilag og kontrakter, men ikke noget Vektor selv kunne tyde. Hotch  tog en tår mere af sin mjød, og sukkede. "Jeg går ud fra at du har et nyt sted at producerer dine varer. Er der meget plads på sådan en gård, eller sådan et sted?" hvis drømmesælgeren skulle gætte, var det nok noget i retning af et lager han ville få lagt ned. Måske mere i retning af distributing af egne varer, var Frederiks sted placeret godt? 

Når han betragtede den anden mand, og den vrede der dirrede omkring ham, virkede det som et ømt tidspunkt at begynde at forhandle. Men han kunne ikke rigtig blande sig, lød det formanende (eller nok selv-undskyldnende) i hovedet. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 12.01.2023 19:56
 Den unge olie forhandler tårnede sig over den lille, luskede mand, som han lænede sig ind over bordet. Der var dog ingen reaktion fra Adam, og selvom Frederik kunne virke intimiderende som han stod der og tårnede sig, formåede den siddende mand alligevel at være den der fyldte mest i rummet. Frederik var ikke i tvivl om han far havde rodet ham ud i noget lort
 Frederik tænder skar mod hinanden og hænderne knyttede sig hårdt sammen ned mod bordet. Han havde ingen intention om at gør som den anden ville have hvis han kunne undgå det, og derfor skubbede han sig også blot væk fra bordet for at begynde at vandre frem og tilbage foran bordet. 

" Olierne har intet at gøre med min far! " snerrede han. Hans morfars olie-forretning havde intet at gøre med hans fars Azursø-forretning, og det skulle bestemt ikke tilsmudses med hans fars ulovligheder. Papirene der blev lagt på bordet blev ignoreret, Frederik blev i stedet ved med at vandre frem og tilbage. En af gangene hvor han vendte mod Vektor skulede han hen til ham, som om det her var hans skyld. Det var jo trods alt ham der havde vist ham herhen. Hænderne knyttede sig hårdt sammen så neglene borede sig ind i håndfladerne og knorerne blev hvide. 
 Frederik vidste godt det ikke hjalp bare at afvise alt der kom fra Adam. Han stoppede op og gned ansigtet lidt. Overvejende. Man kunne se tankerne kørte rundt i hovedet på ham.
 " Er det hvad De vil have? Et sted med plads? " brummede ham med blikket vendt op mod loftet, som om han fandt svaret deroppe. I virkeligheden prøvede han bare at komme på en anden løsning.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 13.01.2023 21:30
Man kunne skære igennem stilheden med en kniv, og indvendigt kunne han ikke lade være med at krænge sig en anelse sammen. Selvom det af og til virkede som om at andres irritation, grænser eller utilpashed ikke betød meget, kunne man ikke være længere væk fra sandheden. Drømmesælgeren forstod sig skam på mennesker, han kunne godt være empatisk.. Og anspændtheden han følte fra Frederik, sammen med den alt for selvtilfredse mine der lå over Adam, gjorde ham utilpas. 
Men han havde selvfølgelig heller ikke regnet med at bruge så meget tid med Frederik. Han havde forventet noget andet, da han blev sendt ud for at møde en forretningspartner. 
Som et dyr i et bur vandrede mennesket nu frem og tilbage. Og imens, hvilede sølvelverens blik undersøgende over Frederik. Bekymret for at han skulle tænde af, men også afventende for at det nok ville ske. Forbandet stolthed, eh?

Lidt mere afventende lænede Vektor sig derpå tilbage imod væggen, armene atter krydset foran sig. Frederiks blik var bebrejdende, hårdt, men lige dét var lidt nemmere at ryste af sig, da manden endelig tog sig lidt sammen. Han burde ikke fokusere på Vektor lige nu, den kære Frederik. Fordi halvelveren frygtede ikke konsekvenserne ved at have ledt Frederik herhen. Han virkede ikke som typen der begik så grim vold. 
Det virkede dog også som om at tiden var ved at være gået, det sidste tik på klokken overstået, og et svar var nødvendigt. Stadigvæk siddende var det at Hotchs smalle mund gled op i et mere tilfreds smil, og han brummede. "Jeg kender ikke mine muligheder endnu... har du flere grunde end en?" Vektors blik gled endelig tilbage på Hotch, og han mødte de kølige øjne i et lille gys. "Det må ikke ligge for afsides, men heller ikke for nært, så en komplet liste over steder ville være at foretrække. Vektor-" og han løftede dovent den ene finger imod den lyshårede mand, hvis hovedet lidt uforstående gled på skrå. "- vil akkompagnere dig, for at tilse hvad der er værd at overveje" Og Hotch noterede et eller andet sirligt med en fjerpen der blev stukket ham i hånden. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 13.01.2023 22:31
 Frederik havde ikke nogle andre grunde. Frederik havde slet ikke nogle grunde. Han havde skåret sig fra alt der havde haft med farens forretning, og hvad familien ellers havde haft i Azurien og overladt det til hans andre søskende - hovedsageligt søsteren - og selvom olie-forretningen var blevet overdraget til Frederik da hans morfar døde, var det stadig mormor Helke der ejede grunden. Men Frederik havde ikke tænkt sig at blande Svennings Gård ind i det her rod. Aldrig. 

" Ikke for afsides og ikke for nært hvad?.. " Frederik kendte godt svaret men han havde brug for mere tid til at tænke. Samtidig med han prøvede at ignorere den bidende irritation over at skulle forsætte med at hænge på Vektor. Det her var også hans skyld. En lille sammentrækning i det ene øje kunne dog anes. 
 " Og jeg er sikker på du har en der egner sig bedre til jobbet end Vektor.. " brummede han, selvom han stærkt regnede med der ikke var noget hjælp at hente. 
 " Nu skal du ikke spille dum hr. Hanson, " var blot det kølige svar Frederik fik. Frederik fnøs og stak hænderne i bukselommerne som han gav sig til at vandre frem og tilbage igen. Lort.. LORT! Han havde brug for at komme ud fra rummet. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 13.01.2023 23:10
Vektors bryn gled  i et uimponeret lille 'undskyld mig', og han rykkede tvært blikket væk fra manden. En som egnede sig bedre til jobbet - den diskrete modvilje var ikke helt uset. Men stadigvæk - det var noget pis. Det havde aldrig været meningen at det skulle trække langt ud, det her job - han havde trods alt andet at ordne. Men oliesælgerens vrede virkede ikke medgørlig; de ville ikke blive så hurtigt færdige som han ønskede. 
På den anden side, kunne han ikke sige Hotch imod når han lige havde forsvaret ham. 
Øjnene smalledes, og drømmesælgeren mødte den siddende mands blik med et lille hmm. "Jeg antager vi er i kontakt, i forhold til.." og han stoppede sin sætning (ganske bevidst) imens han håbede at Adam forstod hvad han mente. Kontrakten - hvad fik han ud af det her? Det blev nødt til at være mere, end hvad de havde aftalt. 
Frederik kunne så gå og være i tvivl om hvorvidt det handlede om ham, om hans... hvad var det, søster? Om hans andre ærinder eller noget helt fjerde. - og var også fuldkommen underordnet. Et eller andet sted, var det måske småligt. Men det fortjente han. 
Det virkede dog som om at Frederik var en bombe, der kun virkede til at være tættere på at eksplodere for hvert sekund der gik. Så snart Hotch nikkede jah, åh hvor han håbede de havde været enige om hvad Vektor gestikulerede om, skubbede han sig selv fri fra muren og bevægede sig imod vagterne der stod ved udgangen. 
De kiggede selvfølgelig en sidste gang på Adam, førhen at de endelig rykkede til siden og  gav plads til at komme ud. Om han gik ud først, eller Frederik stormede forbi - han skulle nok kunne følge med.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 14.01.2023 13:16
 Frederik var vred. Gal. Frustreret. Hadet til hans far var kun blevet større - hvis det var muligt. Han havde røvrendt ham fra graven. Det sydede og buldrede inde i Frederik og han var tæt på at eksplodere. Men han holdt det inde. Selvom det var tydeligt at fornemme Frederiks utilfredshed og modvilje over hele situationen, forhold han sig rolig - så man bort for neglemærkerne der blev lavet i håndfladerne på hænderne i lommerne og den urolige gåen frem og tilbage. 

Det virkede til at samtalen mellem Frederik og Adam Hotch var færdig, da Vektor begyndte at snakke med ham i stedet. Frederik tog det som sit snit til at komme ud derfra, og han gik over og tog kufferten fra bordet, stadig med en hånd i lommen. Med en susen for ørene og fokusset sat på en ting, at komme ud, hørte han ikke det halve af hvad Vektor spurgte om, hvilket nok også var for det bedste. I stedet gik han med hurtige, ranke skridt hen til de to mænd ved døren. Han stoppede provokerende tæt på dem, og fortrak ikke en mine da de ikke flyttede sig med det samme. Han vidste godt han var magtesløs i det rum, det havde Hotch etableret ganske tydeligt. 
 Frederik så sig ikke over skulderen for at se om Vektor fulgte med, da de to mænd flyttede sig så han kunne gå ud. Målrettet, med lange skridt gik han gennem Kattesmilet, videre ud på gaden, og i stedet for at storme tilbage på kroen han havde overnattet gik han ned af den første gyde han fandt. 

Behersket nok til lige at sætte kufferten på jorden først - eller måske mere bare slippe den og lade den falde - tog han det første og bedste han kunne finde og kastede det som havde Zaladin selv besat det ind i den nærmeste husmur.
" LOOOOORT! " skreg han højlydt og frustreret. Vejrtrækningen var overfladisk og hurtigt og man kunne tydeligt se hele hans krop spænde op som han kørte hænderne over ansigtet og op i håret.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 15.01.2023 23:01
Àt komme ud af Kattesmilet, kunne tydeligvis kun gå for langsomt. Men som de hastigt kom ud på gaden, virkede det som om at Frederik havde et sted han gerne ville være, og med lidt kortere skridt formåede Vektor heldigvis at få vimset med. Ned af en gyde? Himmeblåt betragtede den sorte frakke som den forsvandt, og følte et dybt suk glide over læberne. Hvad havde han gang i? Skulle han et andet sted hen, nu? Næsten i samme øjeblik som tanken var tænkt, hørtes et brag af hårdt imod hårdt, og Frederiks frustration fik de få mennesker der var omkring halvelveren til måbende at vende blikket imod gyden, og derefter på mande som virkede i tvivl om hvorvidt han skulle følge efter ham. 
Forbandet. Den prikkende fornemmelse fra Adams irritation, skulle han miste ham af syne før der overhovedet var gået 5 minutter, skubbede til sidst drømmesælgeren frem. "Oi, Frederik!" 

Han var heldigvis ikke kommet alt for langt. Tvivlende skævede den lyshårede mand til den tydelige vrede der dirrede, emmede og dansede i hele hans stærke krop, og Vektor stoppede med en lille, lidt slugt hmm et par skridt fra ham. "....  .." både fordi han for en gangs skyld, ikke helt vidste hvad der var smartest at sige, og så virkede Frederik ikke bare vred. Men næsten... aggressiv? Fodballerne vippede vægten lidt tilbageholdende frem og tilbage, hænderne svævede lidt afventende foran ham, med en indvendig diskussion med sig selv om hvordan han potentielt kunne dæmme nogle af de her.... voldsomme følelser lidt ned - fordi så slemt var det trods alt heller ikke. 
Oliesælgeren havde udsigt til at slippe billigt, ud fra sølvelverens lidt forvrængede perspektiv. Så længe han ikke skulle betale med andet end grund, eller lidt smugleri, så var det en god aftale. 
Folk oplevede trods alt at miste mere end bare deres økonomiske frihed, hvis de forkerte personer blev provokeret nok. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 16.01.2023 17:38
 Vreden der susede for ørene gjorde det endnu sværere for Frederik at høre, og han registrerede derfor heller ikke at Vektor tilsluttede sig ham i gyden. Tankerne for rundt i hovedet på den mørkhåret mand, der følte lignede en der snart hev sit eget hår ud af hovedet. Måske var kødet ikke så slemt som det kunne være, men Frederik havde ikke noget at tilbyde Hotch . Han havde i hvert fald ikke noget han var villig til at tilbyde. Auvina vidste ikke noget om forældrene uhumskheder, de var uskyldige og perfekte i hendes øjne, og trods Frederik hadede som som var de Zaladin ham selv, ønskede han ikke at ødelægge søsterens billede af forældrene. Måske hans bror.. Tsk, Hjelve havde umuligt noget i sit navn.. 

Frederik vendte sig rundt mod udgangen af gyden og først her opdagede han Vektors tilstedeværelse. Som blev der hevet i et håndtag, stormende Frederik hen og greb fat om Vektors krave med et blik der lynede, og slog sølvelveren op mod muren.
 " Du vidste hvad det her gik ud på! Din lille lusede.. Du vidste jeg ikke skulle mødes med hvem jeg troede! At det hele var fusk! En zalans fælde! " snerrede Frederik sammenbidt inden han hev Vektor lidt væk fra muren for at slå ham ind i muren. 
 " Det her er alt sammen din skyld! " Frederik slap Vektor som havde han brændt sig og trådte væk. Hænderne kørte frustreret op gennem håret igen, der efterhånden stod ud til alle sider. 
 Det var ikke fair Frederik lod det gå ud over sølvelveren. Det vidste Frederik også godt, for i virkeligheden var det alt sammen hans far skyld, men ham kunne han ikke råbe af. Og Vektor havde sagt det nok ikke handlede om olie, Frederik valgte bare ikke at lytte, og det var hans egen fejl.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 16.01.2023 23:59
Pis! Lort - han var for hurtig. De ru hænder gled protesterende op foran ham, og han gispede ufrivilligt da han kort efter følte fødderne hæve sig en anelse fra jorden. Han var stærkere end han så ud! Bagved brystet bankede drømmesælgerens hjerte i en stødt stigende rytme, og han greb næsten desperat omkring hans lyse håndled - bare for at føle at han kontrollerede situationen lidt. Men det var ikke frygt som tindrede i de lyse øjne, der i samme sekund olmt mødte menneskets forrådte blik. "Min skyld? Jeg har ikke ført din hånd, du spil-!" Ordene blev slugt i et dæmpet umpf da han atter blev hamret imod muren, efterfulgt af et lavmælt støn af smerte da hovedet ramte de mørke sten. Sammenbidt skævede han ned til den højere mand der stadigvæk holdt ham fastlåst, og væltede med et dæmpet grynt en smule sidelæns med hånden støttende til hovedet da han så endelig slap. 

Vektor skulle dog ikke have mange sekunders luft, førhen han med et ironisk smil, tvang en hånende latter frem. "Du er utrolig. Simpelthen utrolig, hr. Ludvik"  begyndte Vektor, og rystede næsten arrogant hånden fri fra håret, da han vurderede at han ikke blødte. De lyse øjne smalledes derpå, og han tog nogle taktfaste, men langsomme skridt imod ham. " 'Naiv' må være dit glemte mellemnavn , hvis du virkelig ikke havde set det her komme. Selv hvis det var min skyld-" og han fnyste, den ene hånd viftende afvisende foran sig. "- så tror du vel ikke... virkelig.. at du havde undgået dem? Undgået det her møde? Dets konsekvenser?" 
Vektor var ikke en stor mand. Slet ikke sammenlignet med Frederik, der på trods af at føle stressen tynge ham ned, stadigvæk forekom som et tårn. Men han var nok nærmere pissed, jah provokeret over hans forsøg på at skubbe skyld rundt. Alle var skyldige her i byen. Og han var ikke bange for hans reaktion på disse stikpiller - også selvom det vippede på grænsen til lidt for fysisk. 

Det var måske ikke den rigtige løsning, men nogle gange... fes tingene lettere ind, hvis man fik afløb for sine frustrationer. Var hans erfaring i hvert fald. Han hev derpå luft ind imellem tænderne, og stoppede først få centimeter fra hans skikkelse, hvis ikke Frederik allerede havde fysisk stoppet ham inden. Bare han var sikker på at mennesket hørte ham, den her gang. 
"Hvis det ikke er dit ansvar at løse det her - hvilket du fandme opfører dig som om at det ikke er.. så lad være. Lad resten af din familie rydde op efter det her lorte-show, og... stik af" sølvelverens læber gled op i samme flabede smil som før, og han grinte hæst. "Men det vil du ikke..." Han havde et valg. Og han valgte bestemt at tage de besværlige, og ubehagelige veje. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 01.02.2023 17:51
 Tænderne bed sig hårdt sammen ved Vektors kommentar som han slog ham mod væggen. Vektor vidste ikke noget! Og han skulle ikke stå der og tro han gjorde. 
 " Jeg har ikke..! " han sagde dog ikke mere. For selvom han prøvede at give Vektor skylden, var det ikke hans skyld. Det var bare ham der var der, og han han kunne skyde skylden på. For det var i hvert fald ikke hans egen skyld!  

Hovedet drejede sig en smule som Vektor begyndte at snakke, men kun lige så øret blev vendt lidt i retningen af sølvelveren. Alt sitrede stadig i Frederik, og selvom han ikke rigtigt kunne give Vektor skylden var det ham han havde lyst til det skulle gå ud over. Alt var lort lige nu. Han flyttede ikke på sig som Vektor kom over mod ham, blikket skævede kun lidt til den viftende hånd, inden han vendte hovedet den anden vej med et fnys. For Vektor havde jo nok ret. Selvom Frederik gerne lod som om han havde været blind for hvad hans far havde lavet, vidste han det jo. Og inderst inde forventede han nok at farens grådige hænder, ville hjemsøge ham fra askerne han havde efterladt ham i. Var det karma? Prisen for at have ladet forældrene brænde ihjel

Da Vektor begyndte at lukke den sidste smule afstand der var mellem dem vendte Frederik sig helt, så de kom til at så med fronten mod hinanden. Frederik var selvfølgelig mand nok til hvad end Vektor kastede efter ham. Tænderne bed sig hårdt sammen som han holdt Vektors blik. Han kunne bare stikke, sige til Zaladin med det. Men Vektor havde ret, det ville han ikke. Han kunne ikke. Hånden løftede sig op og Frederik tog fast om Vektors kæbe så fingrene maste sig lidt ind i kinderne på den anden.
 " Ingen af mine søskende ved hvad mine forældrede har gjort.. " Ord der lagde op til at der var flere ting end farens ulovligheder. Ting ingen nogensinde skulle vide noget om. Men lige nu var olieforhandleren blind af vrede og afmagt.
 " De skal aldrig blandes ind i hvad end lort min far har haft gang i..! " Ordene var lave og hvislende. Og så slap Frederik Vektor, for at gå over til kufferten og samle den op.

Uden et ord begyndte han at gå ud af gyden og tilbage mod kroen hvor han havde overnattet. Uroen i hans krop var ulidelig og Frederik blev ved med at lave små rul med skuldrene og vip med nakken. Han kunne slet ikke koncentrere sig om at få lagt en plan.
 " Hvor lang tid har jeg? " Han gik ud fra Vektor måtte vide bare et eller andet. Ellers havde Frederik i hvert fald tænkt sig at tage en hel del friheder. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 03.03.2023 13:45
Han vidste ikke hvad han forventede, når han sådan blev ved med at prikke til bjørnen. Men det var mere fysisk end han regnede med, og følte med et kort stik af forvirring hvordan han glemte at kæmpe imod grebet, førhen Frederik smertefuldt strammede til, og han hørte den hvislende tone.  De himmelblå øjne blev mørkere af den harme der stormede derinde, han åndede tungt ud, ikke helt i stand til at svare igen og ikke helt tilfreds med den tvungne situation af 'tand over tunge'. 
Den vandrotte. Jubeltorsk - zalans desertør! Om nogen var Vektor ikke en temperementspræget skikkelse, eller den fødte slagsbror. Tværtimod - kunne de undgås, havde han en tendens til at undgå dem. Men et eller andet i hykleriet, strittede og slog imod hans elllers bøjelige, nogle gange beskidte værdier. 
Ikke fordi at Frederik skulle tage ansvar. Men fordi at han, skulle være boksebolden over deres familie ansvar. At han selv lagde op til det, var en fuldkommen ignoreret omstændighed. 

Med et smertefuldt lille støn blev han endelig sluppet, og gnubbede den skruetvinge af et greb han havde efterladt på kinderne, den ene hånd støttende til den klamme, kolde mur, så han kunne finde lidt fodfæste igen. Ud af øjenkrogen registrerede han at oliesælgeren samlede sine ting, men han gjorde ikke noget forsøg på at stoppe ham, da han lige tog sig nogle sekunder til at samle sig. Til dybet med ham. 
Det er din kontakt, Vektor. Med et irriteret, barnligt lille fnys prøvede han at skubbe ordene væk, han var ikke en hund, en køter som bare fulgte efter. Men han var på arbejde, og vidste bedre end at midste Frederik af syne i det her humør. Så dramatisk. Hvis han gjorde noget dumt, og det hele blev forsinket, stod drømmesælgeren selv med lorten. 

Det var heldigvis ikke svært at finde et ængsteligt tårn imellem fiskere og skrotfolk, og han kørte en sidste hånd igennem det sølvhvide hår, rettede det en smule forfængeligt, førhen han fik spørgsmålet med sig. "Hvor lang tid?" hans øjne smalledes, og han trak på skuldrene. "Nok ikke meget mere end et par måneder. Medmindre du forhandler dig til en bedre tidshorizont" 
Det blev lagt på hylden, men det blev ikke glemt. Vektors ellers relativt opstemte toneleje, havde fået en mere tilbageholdende, neutral kant. Lidt mere ligeglad, og han krydsede armene. Han skulle nok finde en passende hævn, når den mørkhårede mand var kølet mere ned. Lige nu, var hans parader alt for langt oppe. Der skulle nok en blidere indgangsvinkel til. 
Så lige nu, fulgte han bare med. Som en forbandet køter, hvor meget han end græmmedes ved det. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 23.03.2023 22:54
 Havde Frederik kigget sig over skulderen og set, at sølvelveren ikke var lige bag ham, havde han nok antaget at Vektor havde givet op på ham. Droppet at blive hængende, arbejde eller ej, og han havde forstået hvis det havde været situationen. Frederik var bestemt ikke nem lige nu. Men Vektors stemme gentog Frederiks spørgsmål, og uden så meget som at skænke ham et blik, brummede Frederik til svaret, som var han ikke helt tilfreds med hvad Vektor sagde. Der var dog ikke noget at gøre ved det. Et par måneder var dog noget bedre end et par uger! Og det betød han godt kunne vente en dags tid med at lede efter en grund. En løsning

Frederik forsatte med at gå, og lod tankerne vandre. Han havde brug for at tænke på noget andet. Brug for at glemme. Han sank en klump, som hans tanker vendte tilbage til den forrige dag. Gode drømme og godt humør, havde Vektor beskrevet det, nox. Rusen fra alkohol, uden tømmermænd og følelsen af at være rigtig fri. Det lød indbydende, særligt lige nu. 
 De lange ben stoppede ikke med at gå, og da de nåede kroen, rakte Frederik ud, og greb fat i Vektors trøje for at trække ham med sig ind gennem døren. Uden at lytte eller reagerer på hvad end protester sølvelveren kunne komme med, hev han ham bare tavst med sig gennem kroen og videre op af trappen op til Frederiks værelse. Først da han havde hevet Vektor med ind på værelset
slap han ham. Stadig uden at ytre et ord, begyndte Frederik at rode rundt efter krystaller i sin læderpose om livet.
 " En jade ik? For et glas nox?" Brummede ham som han nærmest klaskede en håndfuld krystaller på bordet, svarende til lidt mere end en jade. Det mørke blik lagde sig udtryksløst på Vektor, og han løftede det ene bryn.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 24.03.2023 12:42
Stemningen var isnende imellem dem, og alligevel var luften ikke kold nok, til at holde Vektor helt på afstand. Troligt (omend lidt modvilligt i idéens kerne) fulgte han efter Frederik, til hvad end mennesket nu engang mente var det bedste sted at lægge planer. Altså, det sted hvor han skulle lægge planer. Fordi så snart drømmesælgeren vidste hvor han ville parkere sit eget, sølle selskab, ville han tage sig nogle timers fri fra den her depressionssky, og i stedet finde lidt grønnere græsgange. Der var så mange andre i Fristavn, som forstod at værdsætte ham ordentligt - meget bedre, end det høje , skumlende menneske. Bedre selskab, venligere hænder, mindre skarpslebne tunger, som ikke var fyldt til renden med onde, hårde ord. 
Kroen - de nåede tilbage til kroen, og Vektor noterede sig ud af øjenkrogen hvad den hed, da han lidt afvisende løftede hånden i en halv kommentar af "Jeg finder dig ige- woah, hey- hey, hey" og han snublede fremad ved et pludseligt greb i trøjen, der nådesløst fik trukket ham igennem det begæstede område, op af trapperne og videre ind på værelset igen. Hvad - hvorfor blev han.. Vektors ru hænder greb lidt vævene om Viktors skruetvinge - hvad fanden havde han gang i - men stoppede med at gøre alt for meget modstand efter de første fem skridt, en lidt summende fornemmelse i kroppen. Skulle Frederik til at slå en krølle på hans udadreagerende vrede? Den gængse tvang burde ikke have skærpet sølvelverens sanser, på den måde det gjorde. 
Men det gjorde den. Skulle han til at 'straffe' ham? Han kunneikke helt greje om det skuffede ham, eller ej, da det ikke forholdt sig sådan.
Ind igennem døren - og endelig fri. Lidt møjsommeligt gnubbede han de steder hvor trøjen havde fået skåret sig mere ind i halsen, et forvirret, stadigvæk køligt men dog også afventende blik på manden der endelig havde sluppet ham, hvad ledte ha efter?

Og det var lige ved at Vektor nok følte sig mere henad en skøge, da det til sidst gik op for ham hvad han faktisk bad om, sådan som krystallerne nu væltede ud på bordet imellem dem. Et bryn gled op. Dernæst et til. Og Vektor mødte det udtryksløse blik i et kort og mere professionelt (en sælgers) smil, der smeltede kulden i øjnene så godt som væk. "Det stemmer" og drømmesælgerens hånd rakte henover den medaljon der var fæstnes over det grønne skærf, svunget over hans skuldre, og åbnede den med et lille klik. Bagved svømmede sort mørke - tydeligvis en form for magisk opbevaring, som han rakte ind i. Og hev en lille flaske ud. 
Lysende, egentlig meget smuk, og med hvad der lignede stjerner og drømmestøv vævet ind i den gennemsigtige væske. "Du får hvad du betaler for. Er resten af krystallerne for at... holde mig her?" og han studerede overbuddet, en snert af grådighed bagved de himmeblå øjne, men uden at række ud efter dem endnu. Intet var så pænt som mønt, men alligevel tog han ikke mere end hvad det kostede. 
Ikke medmindre Frederik skulle passes på undervejs - det var der trods alt nogle som foretrak, og de lyseblå øjne ramte hans i et lille, lydløst grin. Han kunne skam godt blive, hvis betalt. Men var ellers på vej ud af døren, så snart den her lille handel var overstået, han skulle nok komme tilbage senere dog. 

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 25.03.2023 13:56
 Tungen gled overvejende over tænderne inde bag læberne, mens Viktor fik fandt hvad han ledte efter. Selvfølgelig vidste Frederik at det var en dårlig ide. Eller, han kunne forstille sig at det var en dårlig ide. Han vidste ikke hvad det ville gøre ved ham, og selvom Vektor og Lutell kun havde snakket godt om drømmene på flaske, var Frederik naiv. Intet godt, kom uden en pris
 Det mørkeblå, udtryksløse blik faldt på flasken med et bryn løftet. Det så specielt ud. Magisk. Hvis Frederik kunne lave olier der så sådan ud, ville de helt sikkert blive en bedstsælger. Han rakte frem for at tage flasken fra sølvelveren, mens han trak på skulderne med et fnys.
 " Gør hvad du vil.. " mumlede han med en lidt opgivende tone. Han kunne være ligeglad hvad Vektor gjorde. Lige nu var han vidst ligeglad med det hele.. 

Frederik gik forbi Vektor, og krængede jakken ned over skuldrene og hang den hen over stoleryggen. Med lange skridt mod sengen spændte han vesten op og satte sig til sidst på kanten af sengen. Albuerne støttede sig mod knæene, mens han holdt flasken mellem fingrene. Holde mig her. Ordene gav genlyd inde bag det mørke hår, og Frederik skævede kort mod Vektor - eller hvor han havde stået, hvis han allerede var gået. Ville han gerne have han blev? Oliesælgeren fnøs over sig selv, og rystede ganske lidt på hovedet over sig selv. 
  Et brum forlod Frederik inden han gned ansigtet lidt. Kunne han ikke bare have en dag i sit liv, hvor alt var okay? Hånden gled ned fra øjnene og gned mod den skægløse hage lidt. Måske..? Med et opgivende suk flyttede hånden sig fra hagen og åbnede flasken for at kaste indholdet ned i halsen. 

Men der skete ikke noget. En smule antiklimatisk sad Frederik lidt og kiggede afventende rundt i rummet. Var han blevet snydt? Frederik sank en klump som en varme bredte sig i han brystkasse, og børnelatter føltes at fylde rummet. Nærmest som var de dukket op ud af det blå, kom to små børn - en dreng og en pige - løbende mod Frederik der stadig sad på sengen.
 " Far! " nærmest jublede de i kor, som de sprang i favnen på ham. Frederik åbnede armene med et stort smil og greb dem. Krammede dem ind til sig. Hans børn. Øjnene pressede sig sammen som han trykkede de to unger godt ind til sig. Og da en mild, tilfreds brummen kælede for hans øregang, åbnede han øjnene og lod blikket lande på den lyshårede mand, med de blå øjne der stod og kiggede på Frederik og de to børn. 
 " Aedion..! " Frederik fik sat de to børn ned, og gik med lange, hurtige skridt hen til hans drømmeprins, der stod og så så perfekt ud. Hans mand. Omfavnelsen var kærlig, og som deres læber pressede sig mod hinanden, var det som om alt gav mening igen.

For alle der ikke var i Frederiks sind, så man bare en mand der sad og stirrede tomt frem for sig, med et tilfreds smil på læberne.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 25.03.2023 18:32
Gør hvad du vil. Den opgivende trone prellede af på Vektor, der knap tøvede med at snuppe resterne ned i sine grådige hænder, nan kunne godt gøre som han ville. De blev fejet af bordet, de blev skubbet ned i hans lommer, og drømmesælgeren lænede sig med et lille fnys tilbage, et enkelt, irriteret blik på Frederik da han begav sig hen til sengen. Hvis han selv bestemte, vidste han at der var, i hvert fald, 3 mennesker nedenunder... som ønskede hans selskab. 
Mere end Frederik i hvert fald fik formuleret, da Vektor pakkede mønterne ned i lommen, og begav sig imod døren. "Og i lige måde" bed han lidt overfladisk tilbage, hånden om dørhåndtaget og efterlod den mørkhårede mand med sine egne tanker. Og sine stoffer. Sin valgte gift for denne aften; ikke hans problem.

Nedenunder var stemningen hurtig til at samle op på Vektors mørkere humør, og skubbede den lidt... voldsommere behandling fra oliesælgeren, tilbage i baggrunden. Druknede det i kolde tårer af mjød, og skubbede hans irritation ned i svælget, og intentioner forud, fremfor tilbagekaldte. Med en hjertelig latter lænede drømmesælgeren sig ind over bordet "En omgang mere!" og svømmede i den gode stemnings tiltrækkende bølger. 
Han knap nok ænsede hvordan at der pludselig var gået en time - måske endda mere - førhen han i et lille ryk kiggede op. Ohhh.. Frederik. Og med en undskyldende lille brummen løsnede sølvelveren sig fra det selskab han var faldet sammen omkring, jah skubbede pænt en af kroens mere friske kvinder, af låret igen. "Eh, jeg har lige noget jeg havde glemt" sagt i et hæst grin, og han gav den yngre kvinde et sigende lille klem. "Men! Rolig min dugdråbe, jeg kommer igen" og han stjal et kort, beruset kys, inden han fik vippet sin krop op fra stolene, og med lidt svajende skridt bevægede sig imod trapperne igen. 

Bank, bank, bank. Vektors hånd tappede over det ru træværk, men det var nok mere af vane end høflig intention, da han ikke ventede på et 'kom ind', den rå hånd allerede over dørhåndtaget og et mere mildt smil på læberne, nu var han trods alt faldet lidt mere ned igen, og mandens... udbrød fra før, virkede fjernt. 
"Oi, musling! - Hvordan går den, hygger du dig?" Vektor bragede ind, et nysgerrigt glimt i sine himmelblå øjne, der søgende fandt den mørkhårede skikkelse og et skævt smil krøllet op i den ene af de mørkere mundviger. 

1 1 1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1