Frederik Ludvik
Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)
Kaotisk God
Race / Menneske
Han var taget til Azurien for en handel med olie. Han havde ikke forventet han ville få en barnepige. Og en vildt irriterende en af slagsen. Han havde ikke forventet at skulle irriteres fra han landede i Fristavn til han skulle have sit forretningsmøde. Og han havde bestemt ikke forventet, at forretningsmødet skulle handle om branden der slog hans forældre ihjel og nogle handler hans far havde haft gang i mens han levede.
Da Frederik og Vektor var ankommet til Kattesmilet og havde afleveret de to pergamenter, var de blevet ført ud i et baglokale til kroen. Det lignede mest af alt et rum til forretningsmøder, men Frederik havde bidt mærke i, at det var meget mørkt og kun så ud til at have en indgang. Efter de var blevet ført væk fra den almindelige del af kroen var Frederik blevet stille, og ansigtet var blevet udtryksløst. Vektor havde hintet lidt til at det måske ikke helt var som Frederik først havde troet, men han havde ikke rigtig vidst om han skulle tro på det. Det virkede dog mere og mere sandsynligt, og Frederik kunne ikke lide det..
" Hr. Hanson, værsgo at sætte dem, " En mand trådte frem fra mørket da Frederik var blevet ført hen til bordet der var sat op i rummet. Han så ud til at være ældre end Frederik, og så noget mere... grov ud. Håret der så nærmest sort i rummets belysning var rodet og gik til ørene og skægstubbe indrammede kæben og munden. Huden virkede nærmest grålig og et ar gik over manden næseryg og videre hen over kindbenet. Øjnene virkede trætte og tomme og som en nærmest uhyggelig kontrast var der et smil på hans læber.
" Åge Krüger? " Frederik havde ikke tænkt sig at sætte sig inden vidste om dette var manden der havde sendt brevet. Manden slog en latter op, og viftede afværgende med hånden som han satte sig på stolen.
" Normalt går jeg under navnet Adam Hotch.. " En afventende og opfordrende hånd blev rakt ud i retningen af stolen, og Frederik så kort hen på Vektor med smallede øjne inden han satte sig ned på stolen. Hvor vidste han om det her møde? Havde sølvelveren bare lokket ham i en fælde? Selvom Frederik allerede nu vidste det ikke var olier det her skulle handle om, valgte han alligevel at spille uvidende og satte den lille kuffert med olier op på bordet.
" Så De var interesseret i olier. Jeg h.. " Frederik blev afbrudt af Adams latter og flyttede blikket hen på den ny hovedrystende mand.
" Jeg tror vist vi alle godt er klar over det her ikke handler om olier. " Tonen var underholdt, men så snart det sidste ord var sagt stoppede latteren og en dyster skygge lagde sig over Adams ansigt som han sagde:
" Jeg vil meget hellere høre om branden der slog din far ihjel.."