Krystal 29.07.2022 13:57
Skumringstid i Dianthos. Det havde været en stegende hed dag, men nu var mørket faldet over byen, og de fleste af de arbejdende var søgt mod beværtningerne for at få sig en god tår eller ti.

En af dem var orken Krusk. Han var vandret lidt om på må og få, ind til synet af en veldrejet kropige havde fået ham til at dreje ind på en af de skumlere knejper i det nedre distrikt. Her havde han knap nok fået sig et skummende ølkrus foran sig og løftet det til læberne før en stemme lød bag ham:

"Hey kammerat! Det her er De Sløve Knives drikkested, og vi er ikke særlig glade for grønhuder.." Stemmen lød truende. Krusk vidste ikke rigtig hvad De Sløve Knive var, men han gik ud fra, at det var en eller anden form for bande.

Med et udglattende smil, der viste de kun bittesmå tænder i undermunden, drejede han sig i stolen:

"Beklager, min ven, jeg var bare tørstig.. jeg er sikker på at vi.."

*SMASK* en knytnæve ramte ham på siden af hovedet og fik ham et øjeblik til at se stjerne. Bag ham begyndte at kor af stemme at messe: "SLÅSKAMP, SLÅSKAMP, SLÅSKAMP!" Og orken sukkede dybt og inderligt. Så meget for en fredelig aften..

Lyntråd: Reglen er, at svar max må være 250 ord, så det er lettere at ping-ponge!