Åben

En vederstyggelig duft af gran

Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 22.12.2021 11:03
Lidt af et sceneri var ved at udspille på Dianthos' markedsplads. Et stort grantræ var blevet slæbt ind i byen, og mændene, som havde båret det, havde fået det manøvreret ind gennem nogle boder, hvor det nu sad ganske unægteligt fast og hverken ville frem eller tilbage. Alle var ved at blive en kende desperate - grantræet skulle videre, for det skulle pyntes til midvinter, og ejerne af de nærliggende boder kunne ikke komme til deres egne varer!

For at gøre hele situationen værre, var Hecate Reier netop ankommet for at købe et par småting i en af de uheldige boder - et par medicinske urter, der forhåbentlig kunne tage den hovedpine, der altid havde det med at komme snigende i denne her sæson og gøre hende endnu mere irritabel, end hun plejede at være.

"Nej nu har jeg aldrig! KAN I SÅ FÅ DET TRÆ VÆK!" Skingrede hun ved synet af grannet, der fyldte al pladsen mellem boderne og efterhånden havde skabt lidt af en kaos af folk, der ikke kunne komme forbi. De nærmeste hænder fløj øjeblikkeligt op til ørerne, da den ubehagelige skingre stemme gjorde en situation, der i forvejen var træls, til nærmest uudholdelig..
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 22.12.2021 11:36
William var SÅ nysgerrig på denne højtid på landjorden. Han forstod ikke helt hvad det var for noget. Slet ikke at et træ blev sat op for at danse om det. Det var en dyb underlig ting! Det var jo ikke sådan at man havde det i Aquarin.

Han havde en hvid skjorte på med nogle sorte fløj bukser. Han havde sin magiske bylt hen over skulderen der gjorde at hans tøj ikke blev vådt når han var en havmand. Hans magiske halskæde sad solidt på hans hals og lignede en skildpadde. Det var et arvestykke, som ham så ofte brugte bare for at få landjorden at se.

Nu havde han ikke været i Dianthos længe fordi sidst han var her var han blevet overfaldet af en alf ved navn Kastanje. Han håbede ikke at se hende igen! Så han vandrede ned langs boderne og stirrede på miraklet foran ham. Et træ af en eller anden årsag der sad fast. Set var ikke et træ han havde set før. "Hvad er det?" spurgte han list forsigtigt en mand. Dog havde manden list for travlt med at stikke af for Hecate og hendes udskældning. William kunne ikke rigtig komme forbi træet eller gå uden om så han måtte jo vente. 
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 23.12.2021 15:04
Det var utroligt, som alle her på markedspladsen var komplet uduelige! Hecate stod utålmodigt og skulle forbi, men næh nej - ingen havde tænkt sig at gøre noget, og hun kunne jo ikke selv flytte træet, som den ældre kvinde, hun var!

Hendes skarpe blik gled rundt på de forsamlede og endte snart ved den unge mand i skjorten, som hun på grund af den magiske amulet, naturligvis ikke genkendte som en havmand - nej, han var bare endnu en byboer, der stod og drev den af, i stedet for at gøre noget .. og til hans uheld, havde han bevæget sig nærmere på Hecate!

"Dig der!" Skræppede hun og pegede på ham med sin lange pegefinger. "Så gør dog noget i stedet for at stå der og glo!"
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 30.12.2021 19:45
William blev noget overrasket over udbruddet fra den gamle dame. Han stod helt befippet og kiggede på hende for at finde ud af om det var ham hun snakkede til. Men da der ikke var nogen i nærheden kiggede han på træet og bed sig I læben.

"Ja jo... selvfølgelig" kom det lettere befippet fra ham. Ærlig talt vidste han ikke hvad han skulle gøre. Han bed sig derfor i læben og gik nærmere træet. Langsomt tog han fat i nogle grene og hav til. Men træet rykkede sig ikke. I stedet knækkede nogle grene af og han faldt på røven med en gren i hånden. "Jeg prøver jeg prøver" han havde stadig ingen ide om hvad det var han skulle gøre ved alt dette her.

Så han rejste sig op igen og gik nærmere træet. Denne gang puffer han grenene til side og tog fat i stammen for at se o. Det ville rykke sig. Men som han hev og andre skubbede satte det sig mere i klemme. Han var dybt begravet i træet og hev og sled i stammen for at få det fri. Hvad var det han havde gang i?! Aldrig i sit liv havde han fået skæld ud. Eller blevet beordret til noget. Men det havde lydt som en udfordring, og kendte man ham så gik han aldrig glip af en udfordring! Han tog dem med kys hånd. I håb om at vinde! En hod udfordring var aldrig til at tage fejl af. 

Han hev stadig i træet og dukkede hovedet ud imellem grenene. "Hvor skal det hen?!" spurgte han lettere panisk og kiggede på den ældre dame der lignede det sureste vin nogen kunne opspore!
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 03.01.2022 12:45
"Ja, det er dig, jeg taler til!" Skræppede Hecate videre af den stakkels mand, der nu var blevet udset som hendes offer. Mange andre af de nærtstående havde været hurtige til at tage benene på nakken. Han så lidt forvirret og ung ud - men han kunne vel tage fat i træet!

Og dog. Et lille fnys kom fra hende, som han i stedet faldt på røven. En person, der var lidt mindre eddikesur, ville måske kunne have set det morsomme i det hele - Hecate så blot endnu en ting, der ødelagde hendes dag.

Men han gav ikke op, og tage fat det kunne han alligevel, måtte hun indrømme over for sig selv, som manden gik i krig med træet, og nu var der flere, der skubbede på fra den anden side. En af grenene svirpede lidt for tæt på hende, og hun gav et forskrækket udbrud og et "Så pas dog på!" Inden hun fik stillet sig lidt ud til siden. Hun selv var en ældre dame, så hun kunne naturligvis ikke forventes at hjælpe til!

"Bare væk! Træk det i din retning!" Foreslog hun. Det så ud til, at der var mest plads til at det kunne komme igennem der..
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 11.01.2022 20:36
William var lige pludselig blevet en slave uden han selv vidste hvad det var. Det var jo ikke fordi de holdte slaver der hjemme. Oh her skulle hun bare sige han skulle komme i gang så gjorde han det. Måske det var fordi hun var så vred og højt råbende. Han ville jo bare gerne hjælpe!

Selvom han hev og sled i træet lod det ikke til at rykke sig. Det var lige til at få sved på panden over. Han ville hellere end gerne komme afsted igen væk fra den skrappe dame, men han ville jo heller ikke være til ulejlighed. Sådan var han ikke opdraget. Desuden var dette lige pludselig blevet en vaske ægte udfordring!

"Jeg prøver, jeg prøver" kom det fra ham og hev lidt mere I træet så en gran fik fat inde under halskæde. Dog lagde han ikke mærke til dette. 
Da træet endelig kom list fri fra hvor det sad fast hev han lidt hårdere aå det fik det sidste nyk fri. Han gav slip på træet som de andre kunne flytte det resten af vejen. 

Desværre var der bare den lille ting at halskæde knækkede i snoren og røg af og ned på jorden med et mindre klir. Straks stod der et blåt skarpt lys rundt om hans ben og straks blev hans ben til en rød blå hale. Selv mærkerne på hans arme begyndte at dukke frem. Han faldt forover med ansigtet direkte ned i jorden.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 18.01.2022 17:11
Hecate havde sat hænderne i siden, mens hun betragtede maseriet med træet. Ah, der var intet bedre end at sætte unge, sløsede mænd i arbejde - også selv om det var en vederstyggelighed at træet befandt sig her i første omgang! Hun havde tænkt sig at indlevere en klage hos byvagten, når hun alligevel gik sin daglige tur derned for at brokke sig over ting, der var i vejen her i byen..

"Træk lidt mere!" Skræppede hun pegede på de grene, manden havde fat i. Hendes tonefald var kommanderende, men hun gjorde næppe den store gavn, som hun stod der.

Et lille gisp undslap dog hendes læber, da den unge mand faldt, og halskæden svirpede fri. En fiskehale lå pludseligt og plaskede i mudderet. "Ved Isari, De er jo havfolk!" Udbrød hun overrasket. Så var det måske ikke så underligt, at han var så uduelig, når det kom til træet!
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 18.01.2022 19:47
Hvad kunne man forvente?! Man ville bare gerne hjælpe en ældre dame i nød, som bestemt havde givet ham en form for udfordring, og så skete dette. Nu sad han på jorden med en hale i stedet for ben. Hvad skulle han gøre?! Tøjet var ødelagt efter at halen var kommet frem. Bukserne var flækket så nu havde han kun sine ekstra par bukser i sin magiske sæk,som var.... Hvor var den overhovedet?!

Han kiggede lidt frem og tilbage for at finde sin halskæde først. Han satte sig op så godt han kunne og kiggede påsnoren der var knækket. Hvordan kom han nu ned til vandet. Der var lang vej at kravle! "Nu er det altså MIG der gerne vil have hjælp!" kom det fra ham imod den ældre dame og kiggede på halskæden igen. Den skulle bare samles den lædersnor. Forhåbentlig kunne han få en anden snor i snarest!

Hans blik vandrede videre blot for at finde hans sæk stå overved boderne. "Åh nej!" kom det fra ham og begyndte så småt at kravle over imod sækken. Hvis han nu kunne få bundet en ny knude omkring lædersnoren i halskæden så kunne han måske få den på igen! Så kunne han få sine ben igen og han kunne komme væk her fra med livet i behold!
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.01.2022 12:15
Hecate blinkede et par gange med øjnene og stirrede forvirret fra fiskemand til grantræ. Det var så sandelig ikke den vej, hun havde forventet, at situationen villle gå! Nu hvor han havde forsøgt at være hjælpsom med træet, så kunne hun jo ikke ligefrem lade ham ligge der på jorden, hvor han blot bidrog yderligere til det postyr, der i øjeblikket var..

Et meget langt suk gik igennem hende.

Blikket gik fra havmanden til den sæk, han var på vej mod. Hun havde ikke helt lyst til at række hånden ud mod ham, for han havde jo ikke bukser på, så hun stavrede i stedet hen for at gribe fat i sækken. "Er det denne her, du skal bruge?" Kommenterede hun og holdt den lidt frem, mens hendes blik forsøgte at skotte ned, for at se, hvad der var i den..
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 29.01.2022 18:25
Da Hecate tog fat i hans pose og prøvede at snige et blik ned i den sukkede han lidt for sig selv. Det eneste der var der var rent tøj. En hvid skjorte og nogle pæne bukser. Det var det eneste han næsten havde i posen altid. Med mindre han gik på landjorden i længere tid, for så kunne der da godt komme lidt mad ned i posen. At det så svinede hans hvide skjorte til var en anden sag.

"JA! Giv mig den!" kom det fra ham og rakte ud efter posen. Han kom halvt op at sidde og lænede sig lidt tilbage imod den nærmeste bod for at få støtte i ryggen. Han kiggede straks på sin halskæde for at se om den kunne laves. "Min far slår mig ihjel hvis jeg ikke kommer hjem!" mumlede han for sig selv. Der var langt vej ned til havnen her fra. Han stirrede op på Hecate og bed sig i læben. "Har du tænkt dig at aflevere posen og evt rette lidt på min halskæde, så jeg kan få ben igen?" spurgte han lettere irriteret og kiggede på hende. "Hvorfor skal en prins altid nedværdiges til at have dårlige oplevelser i Dianthos?!" det var tredje gang han havde haft en dårlige oplevelse i Dianthos, og dette her slog næsten det hele.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.01.2022 22:14
Tøj, hun var næsten skuffet. Hendes forventning havde et øjeblik været, at der var noget uanstændigt i posen - eller i hvert fald noget mystisk og havfolkeagtigt. Hun rakte den med langsomme bevægelser frem mod ham, mens hun hurtigt skævede rundt. Det skulle lige passe, at nogen så hende med havfolkemanden og gjorde en sladderhistorie ud af det!

"Lad mig se halskæden" Sagde hun, lidt kommanderende. "Og var Deres tone, unge mand, det var ikke min skyld, at De faldt!" Tilføjede hun, stemmen fik hurtigt den sædvanlige, skræppende karakter. Havfolk eller ej - han måtte tale ordentligt til sine ældre!

Hans næste ord fik hende dog igen til at se meget overrasket ud, som hun så op og ned af ham. Var han virkelig.. "Prins?" Ordet undslap næsten helt af sig selv hendes læber. Ved alle guderne, hvad lavede en prins dog her på markedet!?
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 29.01.2022 22:23
Hvad havde Hecate ellers regnet med at der skulle ligge i en magisk pose der ikke kunne blive våd? Dildoer af træ? Noget somen havmand ikke engang vidste hvad var? Nej helt ærligt så skulle han videre i teksten på den ene eller den anden måde. Men da hun rakte ham posen tog han den forsigtigt ud af hendes hånd. "Tak" kom det fra ham og bed sig svagt i underlæben.

Han rakte halskæden op imod hende, men den var næsten knækket på midten, så det ville være svært at binde en knude som han kunne få ned over hovedet og få på igen. Dog med lidt snilde og fingernem kunne det sagtens lade sig gøre,men nu vidste han ikke hvordan hun havde tænkt sig at klare det. Måske var det bare nemmere at få en kæde af metal, hvilket han faktisk var kommet for, inden han blev jaget ud i alt dette rod. "Nå ja beklager! Men det er da noget møg det hele. Jeg skulle jo hjælpe dem så de kunne komme forbi, for dette... Træ. Hvad det så end er for et træ!" svarede han og rakte en hånd ud imod træet for at ruske i en gren.

"Ja og hvis de sladrer til min far, får jeg helt sikkert aldrig lov til at komme her op mere!" han vidste ikke engang om hans far havde audiens hos nogle kongelige eller nogle adelige eller om han skulle klare den slags. Det var aldrig helt blevet fastlagt.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 01.02.2022 20:39
Pose og halskæde skiftede hænder. Det var tydeligt med det samme at se, at Hecates krogede fingre, ville få deres vanskeligheder med at gøre noget ved halskæden. Dog tøvede hun et øjeblik, som hun betragtede den, et lille stik af nysgerrighed vakte lysten til at bruge magien, der kunne fortælle hende mere om objektet.
Men det ville ikke være passende, uden at have spurgt om lov. Hun vendte i stedet forkus mod knudebindingen, som ikke ligefrem gik helt efter planen, mens hende mine blev mere og mere indædt.

"Det er et grantræ." Forklarede hun, mens hun arbejdede på halskæden. "Det hører til ude i skovene, så hvem der har fået denne grufulde ide at bringe det ind midt i byen.. ja det ved jeg virkelig ikke!"

Hun stoppede sine håndbevægelser og så op, blikket var skarpt: "Siger De, at De er stukket af fra Deres pligter?" Spurgte hun med et faretruende tonefald. En ting var at være en prins .. men hvis man også var en uvoren søn..
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 03.02.2022 16:49
Han kiggede hurtigt i posen som var våd udenpå men tør indeni. Han lukkede posen igen og kiggede på hende som hun prøvede at tage sig til at binde en knude. Han SKULLE bare have en ny kæde på. Det var langt nemmere end den snor der kunne gå op hvert andet øjeblik. Nu havde han bare været uheldig at det skulle  falde af fordi han havde siddet fast. ISÆR når han bare prøvede på at hjælpe.

Han kiggede på hende som hun snakkede og så på træet. [bb]"Hvad skal et grantræ gøre godt for inde midt i en by?"[/b] spurgte han helt uvidende og kiggede meget intenst på hende.Hun måtte da have nogle svar siden hun var sur over træet og at det havde siddet fast.

"Nej slet ikke. Jeg passer skam mine pligter. Ikke at jeg har så mange af dem. Jeg passer da min træning og i at bruge magi. S¨å øver jeg mig på taktikker, og er med til at bekæmpe pirater til tider. Når jeg altså får lov. Lige nu skulle jeg ikke noget, og Dianthos er jo en fremragende og spændende by. Jeg vil bare gerne lære den lidt at kende.Dog har mine udskejlser ikke lige været så heldige, hver gang jeg har besøgt stedet her." det var ikke løgn. Han ville ønske at han havde haft heldet med sig bare en gang i mellem når han besøgte stedet.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 08.04.2022 20:01
"Ja, det må Guderne vide. En eller anden tåbelig tradition er det vel." Vrissede hun. Festligheder var ikke noget, hun brød sig synderligt om - ofte betød det, at folk blev mere løsslupne, og det betød naturligvis flere pligter, som hun var nødsaget til at holde øje med alt, hvad der foregik.

"Ikke så mange pligter?" Gentog hun langsomt, øjnene blivende endnu smallere. Hun var bestemt ikke overbevist om, at en prins ikke havde mange pligter. Næh nej, det lød mere som dovenskab i hendes ører. "Hvis De ikke har nok at foretage Dem, må De opsøge noget." Sagde hun bestemt, mens hun igen vendte blikket mod den irriterende snor, der blev ved med at undslippe hendes krogede fingre.

"Hvad mener de med udskejelser?" Spurgte hun mistroisk, inden hun med et suk opgav forsøget på at få snoren til at makke ret. Hun så sig omkring, hendes blik et øjeblik hvilende på det frygtelige træ, der stadig var i vejen. "Vi finder Dem en ordentlig kæde. Følg venligst med.. OG GØR SÅ NOGET VED DET TRÆ, EN ELLER ANDEN!" Skræppede hun højlydt til de omkringstående, inden hun begyndte at marchere i den modsatte retning, et øjeblik glemmende, at prinsen nok ville få en anelse svært ved at følge med..
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 11.04.2022 17:34
Han kiggede fra træet til den venlige dame og lagde hovedet lidt på skrå. Hvad skulle man ellers sige? Det var jo ikke fordi der var træer nede i Aquarin. Så det var en mærkelig tradition når det kom til stykket. Men det var jo det der gjorde det hele så spændende! Der var så mange ting på landjorden at han ikke vidste hvad han skulle gøre af sig selv en gang i mellem!

"Altsååå... Pligter og pligter. Jeg tager da et ansvar. Se bare jeg er på landjorden for at skabe forbindelser til Aqurin, det er som om at kongerigerne glemmer Aquarin på en dårlig måde, og hvad vil de gøre hvis Aqurin ikke bekæmpede alle piraterne?" spurgte han og kiggede på hende. Ærlig talt var han træt af at bekæmpe pirater der kom for tæt på Aquarin de var jo også mennesker! Eller noget andet viderstyggeligt han ikke kendte ordene på.

"Jo altså ser du...Hver gang jeg er her i denne store by bliver jeg overfaldet af en vagt og anklaget for et tyveri. Ellers så passer jeg mig selv. Den anden gang redet jeg en fra havet og blev tilbudt at komme med op til overfladen. Men der havde jeg ikke lige frem tøj med mig til det. Og nu.... JA så blev jeg angrebet af dette træ!" han viftede med hånden ud imod træet og kiggede på det med smalle øjne inden han vendte blikket imod hende blot for at se hun var på vej væk.
"Nej hov stop! Jeg kan jo ikke bevæge mig!"s varede han og viftede med halen ned i jorden så den kom med små splat.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 21.05.2022 17:08
"Ser man det." Snuppede Hecate og så lidt op og ned af havmanden, der stadig befandt sig i en akavet position, nu hvor han ikke længere havde sine ben. "Det lyder jo ganske nobelt alt sammen, men jeg må tilstå, at jeg ikke forstår hvilke forbindelser De skaber Dem her på markedspladsen blandt pøblen og dette her frygtelige træ.."

Man kunne naturligvis godt unde havmanden lidt fritid, men ikke før han var færdig med sine diplomatiske pligter!

Det undrede ikke Hecate det fjerneste, at Aquarins unge, præcis som Dianthos unge, trængte til at nogen hev dem gevaldigt i ørerne og mindede dem om deres pligter over for resten af Krystallandet.

"Anklaget!? Ja, sikke en redelighed. Vi finder dem en snor til Deres amulet, og så bør De omgående komme med til paladset. Når De har så vigtig en status, kan byvagterne slet ikke forventes at håndtere ansvaret.." Tonefaldet i hendes stemme sagde noget tydeligt om, at hun ikke troede særlig meget på byvagternes kunnen generelt. De havde jo stadig ikke taget hendes utallige klager om tilstanden her i byen alvorligt!

Hun stoppede op og så tilbage på ham, øjenbrynene hævet: "Nej, nu må De lige stoppe med at ligge sådan på jorden. Det er virkelig ikke passende!" Øjnene gled hen til halen, og det gik så småt op for hende, at han nok burde få hjælp. Et udtryk af gru gik langsomt over hendes ansigt, som det gik op for hende, at hjælpen var hende. Hvad ville rygterne i byen ikke gå på, når folk så frøken Reier slæbe af sted med en fiskemand? Kunne hun overhovedet bære ham?
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 22.05.2022 02:36
Han sukkede lidt som han kiggede på denne ældre dame. Faktisk virkede hun da meget flink og hun ville da hjælpe ham. "Ser de, jeg kender slet ikke byen så jeg ved ikke om der bor adelige her i byen. Jeg prøvede som ment bare at finde rundt og bevæge mig op til slottet eller for at finde nogen der kunne hjælpe med en sammensværgelse mod pirater og dæmonerne på vandet." det var ikke løgn, og ærlig talt vidste han hverken ud eller ind om denne storby, han havde aldrig gået hele vejen igennem, og han havde aldrig nået en endelig destination da han altid blev for bange til at træde videre ind i samfundet. Han havde forhåbentlig ikke noget forkert i sig denne her gang, og han var her af ren tilfældighed ved dette... Grantræ... Aldrig havde han set mage og han ville jo hellere hjælpe en ældre dame end at stå og beglo hele baduljen når det nu havde lydt som lidt af en udfordring!

"Kan de virkelig hjælpe mig op til slottet? Jeg har længe gerne ville der op til, men jeg fare altid vild, og jo mere jeg prøver jo mere bliver der kigget mærkeligt på mig. Tror de at byvagterne ville lukke mig ind uden en ordentligt stkke pergament på min status?" spurgte han og roede lidt i sin bylt for at se om han havde ordentligt tøj med til sådan en udflugt. Aldrig havde han troet at han skulle nå paladsets mure, og aldrig havde han troet at en ældre dame som hende kunne hjælpe ham. Hun var sendt fra himlen, lige direkte ned til ham og rakte ud til ham som en hjælpende hånd. Det hele var så perfekt!

Han vippede lidt med halen som han støttede på sine hænder for ikke at falde bagover og ligge på ryggen. Lige nu kunne han råbe og skrige lige så tosset han ville, men han ville aldrig kunne få den hjælp han havde brug for, ikke før hans halskæde var lavet. Så længe hun da ikke stak af med den?! "Ja hvad tror de jeg prøver på?" svarede han og vippede lidt med halen igen og kiggede på hende som han langsomt begyndte at kravle hen af brostenene med sin bylt i den ene hånd. Det var ikke lige frem nemt når nu man havde en hale der var tungere end hans overkrop. "Kan de ikke skynde dem hen til smeden og få en ny kæde. Jeg har krystaller her i min bylt" svarede han og opgav at kravle mere, det var alt for hårdt!
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 24.06.2022 17:34
"Naturligvis bor her adelige. Det er jo landets hovedstad! Skulle de befinde sig blandt bønderne?" Hecate rystede på hovedet, tydeligvis findene tanken ganske tåbelig - Dianthos var jo de politiske centrum, hvor alle de rædselsfulde intriger fandt sted blandt adelige, der tilsyneladende intet bedre at foretage sig havde..

Der kom et meget langt, og dybt suk fra Hecate som hun skævede fra boderne omkring dem op mod bakken i midten af byen, hvor man lige akkurat kunne fornemme de skinnende tårne fra Krystalpaladset over hustagene. Nuvel, det var vel hendes pligt at sørge for, at denne prins kom frem. Hun kunne jo ikke efterlade ham her blandt al den vederstyggelige gran..

Beslutningen var taget. Hendes lange, kloagtige fingre greb fat i kraven på en ung mand, der var ved at kante sig forbi, og hendes stemme smældede: "Hold øje med havmanden, mens jeg henter .. assistance." Sagde hun i mangel på bedre forklaring på hele amulet-situationen.

Derefter hastede hun af sted så hurtigt som hendes stive ben kunne klare det, skræppende arrigt af folk, der ikke flyttede sig tilstrækkelig hurtigt. De måtte da forstå, at hun havde travlt. 
Der gik en rum tid, før Hecate vendte tilbage. Hun havde måtte råbe lidt af smeden, før han havde fundet en passende kæde - heldigvis var det noget, han allerede havde i forretningen. "Er De der endnu?" Skingrede hun, vendende tilbage mod træet, der stadig ikke var blevet flyttet! Blikket gled rundt for at se, om havmanden stadig befandt sig på jorden.
William Zan'jatar

William Zan'jatar

Prins af Aquarin

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 180 cm

Fnuggie 03.07.2022 03:46
"Åh er det hovedstaden? Det vidste jeg ikke" måske han virkelig skulle lytte til mere til de folk han mødte. Men den første gang han havde været her havde den der alf eller fugl eller hvad det nu var til Kastanie overfaldet ham og kaldt ham en tyv. Så var hun ikke engang ret stor! Han kunne da umuligt finde sig til rette i sådan en storby når Aquarin var stor nok til ham, og han blev genkendt alle steder når han var udenfor paladset. Nej det duede bare ikke, han skulle passe sine pligter, og hvis hovedestaden her var stedet det foregik så måtte han jo op på dupperne og få fat i nogle af de der adelige!

Han stirrede på Hecate som hun straks tog fat i en eller anden fyr og beordrede ham til at holde øje med ham. han kunne altså virkelig godt klare sig selv! Han skulle bare have lidt vand, men dette sne eller hvad det var der lå på jorden kølede ham faktisk lidt af, så slap han da for at bruge for meget af sit vand på sin hale så den ikke tørrede ud og sprækkede.

Op til flere gange mens de havde kæmpet med grantræet havde William brokket sig højlydt over at der faktisk sad nogen her på jorden. Han kunne ikke ligefrem rykke sig det mindste. Nu håbede han bare ikke at den venlige ældre dame snød ham og solgte smykket for krystaller. å ville han være på spanden! "HALLO JEG SIDDER HER STADIG!" kom det vredt fra ham da han blev ramt i hovedet af toppen af grantræet for gud ved hvilken gang. "så bak dog tilbage og find en anden vej ind!" det var da vel ikke så svært. De havde vel ikke kæmpet med træet så længe at de havde sat det i spænd havde de?

Endelig dukkede der en stemme op og William lå halvt inde under grantræet som de prøvede at bakke træet ud for de kendte Hecate og vidste at hun nok skulle brokke sig når hun kom tilbage. "Ja jeg er her stadig!" svarede han lidt højere og prøvede at fjerne nogle grene så han kunne se ud igennem grantræet for at få et øje på den venlige ældre dame.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2