Når en Isenwald går til Bal

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.09.2021 22:40
Egentlig havde Calistra svoret for sig selv at give op på at bruge mere tid på at lede efter Nicodemus, men som datoen for midsommerballet var blevet offentliggjort. Havde hun alligevel skaffet sig en reel balkjole i dyb rød rubinsk-silke hvor snørklede mønstre i sort tråd gjorde hvad det kunne for at fremhæve den smule figur hun havde. Skørtet var langt med slæb og ganske upraktisk, efter hendes mening men det gav heldigvis en ganske glimrende undskyldning for at holde sig til siden.

Efter hele misæren med den magiske maske der havde fået hende til at fremstå mystisk og tillokkende var hun mere end tilfreds med at kunne holde sig på sidelinjen.
Alverdens unge mænd havde givet hende alt for megen opmærksomhed og selvom masken havde været dyr så var hun utroligt taknemmelig for at hun havde formået at skille sig af med den,

Alligevel kunne hun ikke ladevære med at bruge tid på at se om han faktisk var ankommet, det havde været over at år siden hun havde delt kys og tærte med med ham og det eneste hun havde fundet ud af var at var rejst fra paladset, samt han vidst skulle have været skørte jæger engang, men det kunne tydeligt ikke passe. 

Så med et glas vin i hånden spejde hun atter en gang udover gæsterne, noget som blev noget mere besværligt efter en bredskuldret mand i fint tøj stillede sig i vejen foran hende, en sort bjørn broderet på hans skjorte afslørede at han var en Erneyll. "Frøken Snehår, i kan vel ikke blive ved med at nægte mig en dans hele aftenen?" En anstrengt mine flakkede kort over hendes ansigt, det var aller præcis det der var planen.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 07.10.2021 19:20
Kysset på markedspladsen havde adskillige gange strejfet Nicodemus' tanker, men hver gang han havde forsøgt at finde Calistra igen, var et eller andet kommet i vejen. Han havde allerede bedt sin fader om lov til at tjene et års tid ombord på et af Richelieu-skibene, og i sidste ende havde havet og løftet om eventyr lokket mere end noget andet.

Tiden var gået og nu var han endelig tilbage i Dianthos. Hans hud havde ikke taget meget farve af solen, men der var hård hud at spore på hænderne, for sejlerne havde ikke ladet adelssønnen hvile på laurbærene. Det havde været utroligt spændende at sejle op og ned af kysten, men Nicodemus måtte også indrømme, at der havde været utrolig mange kedsommelige dage, hvor hårdt arbejde var den eneste udsigt.

Tilbagevendt til Dianthos stod der nu et spørgsmål klart i hans hoved: skulle han endnu engang spørge sin fader om at blive sendt et nyt sted hen, eller skulle han bære risikoen for at blive fanget i et ægteskab, nu hvor hans attende år var kommet og gået.

For denne aften håbede han dog at kunne nøjes med festlighederne. Han var iklædt en mørkelilla jakke, der fremhævede hans lyse hud og mørke hår. Hastigt fik han frigjort sig fra sine søskende og forældre, fundet et glas vin og de mørke øjne gled ud over dansegulvet, hvor de stoppede ved en rød silkekjole og hjertet ufrivilligt sprang et slag over.

Hun var rent faktisk kommet. Og Idioten af Erneyll var ved at byde hende op til en dans!

"Beklager, hun har allerede lovet mig en." Lød det en anelse stakåndet, da han dukkede frem fra mængden af festklædte gæster, strygende det mørke hår væk fra øjnene og nedstirrende den noget større Erneyll. Han havde lige været ved at vælte en tjener med at fad på vejen for at nå hen til dem.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 12.10.2021 21:55
Calistra tog sig en dyb indånding og med den en bid af den bredskuldrede Erneylls energi og overskud, hun havde virkelig ikke behov for at gentage sig selv igen. "Beklager hr Erneyll, men mi-" Stoppede hun midt i sætningen og turde næsten ikke tro sine egne øjne, var han her virkelig!? "Nicodemus?!" Lød det forfjamsket mens farve truede med at få hendes kinder til at matche hendes kjole. "Men ja så sandt, min tid er lovet væk som de kan høre." Formåede hun at erklære og rakte en behandsket hånd mod sin redningsmand. Tænk at danse gulvet skulle være en sikker havn.
"Virkelig? Den splejs?" Skulede Erneyll junkeren mod Nicodemus, tydeligt ikke voldsomt tilfreds med hvordan hans aften var ved at udfolde sig. Som sit familie dyr rankede Erneyllen ryggen og skubbede brystkassen frem og pludselig virkede han som en kæmpe blandt de unge herre til ballet, "De finder mig blot når de ønsker en rigtig mands selskab frøken Snehår." Fnyste han og gjorde mine til at finde andet selskab for nu, det lod til at hun havde fået tiltusket sig nok af hans overskud til at han ikke gad bruge mere energi på dem som tingene stod, noget Calistra var ganske tilfreds med.

"...Jeg håber du har det godt." Lød det stille fra Calistra med et et forsigtigt smil på læberne, utallige spørgsmål farede rundt i hendes hoved. Hvordan kunne han bare sådan være forsvundet? Hvorfor havde han ikke sagt nok, efterladt en besked eller lignende? En del af hende var såret over at være blevet efterladt i uvished, men mest af alt var hun glad for at have fundet ham igen. Alle spørgsmålene skulle hun nok var svar på før eller siden, han stak næppe af igen lige med det samme og ellers måtte hun vel slå sine klør i ham inden!
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 03.11.2021 12:23
Noget i Calistras tonefald, fortalte Nicodemus at hun oprigtigt virkede glad for at se ham. Han havde et eller andet sted forventet, at hun for længst var videre .. utvivlsomt var der mange bejlere, der var lige så intersserede som Erneyll-junkeren. Alene måden han kaldte hende Frøken Snehår på, var nok til at få Nicodemus til at skule olmt i hans retning. Hvem troede han lige, at han var?

"God aften, De skal nok ikke vente på hende." Kunne han ikke dy sig for at smirke, som Erneyllen luskede af sted. Der var noget ved hans måde at bevæge sig på, der så både træt og opgivende ud. Måske han blot burde gå tidligt i seng?

Han tog hendes hånd i sin og ledte an mod dansegulvet, kiggende sig over skulderen for at undgå at støde ind i nogle af gæsterne, der allerede hvirvlede rundt. Skjalden havde sat et tempo, som gjorde, at man måtte anstrenge sig lidt for at følge med, og for et øjeblik måtte han koncentrere sig om, hvor han satte fødderne, inden han så ind i hendes øjne. De var næsten på samme højde, lagde han mærke til. Sidste gang havde de jo siddet ved tærteboden.
"Jeg har det godt .. du må virkelig undskylde at jeg aldrig fik lagt besked." Udbrød han. Han forstod godt, hvis hun var sur over det - han havde jo trods alt smidt alting han havde i hænderne, for at løbe af sted til søs.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 07.11.2021 11:46
Erneyll junkeren svarede et eller andet der druknede i resten af ballets lyde, men ud fra hans kropssprog var det næppe noget kønt.
Ikke at Calistra havde øje for det, nej hendes rødbrune øjne havde kun øje for hendes redningsmand, Nicodemus, og det faretruende hav af hvirvlende folk de bevægede sig ud på.
Hun var god til mange ting men hun havde aldrig rigtigt danset lige denne dans, efter et par første kiksede trin og en indånding af overskud fra de dansende omkring dem, fandt hendes fødder rytmen i at blive ledt rundt af den smukke Isenwald.
Hvis ikke det var fordi at hun kunne hans hånd i sin, ville hun næppe have turde håbe på at det var andet end en drøm, men det var virkeligt, nu var spørgsmålet blot hvad hun skulle gøre med det.

"Sket er sket." Sukkede hun som dansen bød hende at læne sig bagover og væk fra ham et øjeblik der nært føles som en evighed. "Jeg har mange spørgsmål om hvorfor, men jeg vil hellere puste til glædens ild end at risikere den bliver til gløder." Dansen bød dem pludselig at stå meget tæt, bidende sig i læben for et split sekund tog hun chancen og stjal et kys fra ham, rødmen blussede til hendes kinder forhåbentlig havde han ikke noget imod det? Nok var det ikke vildt passende at kysse på et dansegulv, men det var der sikkert ikke nogen der havde opdaget.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 08.11.2021 20:59
Nicodemus ignorerede junkeren, som han førte Calistra af sted. En drenget del af ham ville måske have håbet på en eskalering af konflikten, men ikke hvis det bragte muligheden for en dans i fare. Han skulle også nødigt risikere at blive grebet i nakken af den fine jakke og kastet ud fra festlighederne - Isenwald eller ej.

Han kunne kortvarigt mærke en lille uro, som hun talte om gløder, efter at dansen var kommet i gang. De kunne næppe helt ignorere hans pludselige forsvinden fra byen i jagten på noget, der lignede eventyr. For nu kunne han dog glædes ved, at prinsessen stadig var på slottet, som han vendte hjem.

Den kortvarige følelse af hendes læber fik varmen til at stige op i hans kinder, og han fik ikke rigtig set sig for, hvor han ledte hende i den stadig ganske hektiske dans. "Se dig lige for!" Blev der vrisset og han vristede blikket over mod et dansende par, hvor den ene bar Reier-slægtens farver. "Undskyld!" Mumlede han, men kunne ikke rigtig lade være med at grine en smule, som han så mod Calistra og lavmælt bemærkede: "Jeg håber, at vi kan finde et tidspunkt at kysse ordentligt uden at blive afbrudt denne gang.."

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 24.11.2021 21:26
Calistra vidste godt at de blev nødt til at snakke om hans meget spontane forsvinding, lidt som at hun vidste at de også blev nødt til at snakke om det hun ville have fortalt ham sidst de så hinanden, men tanken om at slå skår i glæden allerede gjorde simpelthen for ondt til at hun turde tage fat i det nu.

Et slet skjult fnis forlod hende som hun fik distraheret ham nok til at komme i vejen for et andet dansende par, det var rart at vide at hun faktisk kunne stjæle hans opmærksomhed helt og holdent, selvom man kunne sige det ikke havde været nok sidst. "Altså jeg takker ikke nej til den mulighed." Lød det som hun kunne mærke varmen blusse til hendes kinder, hun havde ikke så meget erfaring i at kysse men heldigvis var hun god til at samle ting op, samt det hjalp også at Nicodemus var god til det.

Dansen fortsatte sine hastige trin og et øjeblik var hun i hans favn "Har du nogen tanker om hvor, eller har jeg behov for at køle ned med frisk luft efter en aktiv dans?" Drillede hun før dansen trak hende på afstand igen og kun hendes smil kunne nå ham.
Det var vel det balkoner var til for var det ikke?
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 10.12.2021 22:44
Nicodemus følte efterhånden, at han var en smule forbandet, når det kom til at bruge tid med Calistra. Der var hele tærte-problematikken, selv om den også lidt havde hjulpet dem til at kysse sidste gang .. og med hans held, ville en eller anden irriterende adelige utvivlsomt spænde ben for ham i aften. 

Men man kunne jo håbe ..

Tempoet på dansegulvet var højt, som de fine skørter hvirvlede. Nicodemus havde heldigvis en ganske god erfaring når det kom til de forskellige danse - også selv om det seneste års tid ikke havde involveret så meget af den slags. Trinnene var svære at glemme, og han kunne mærke følelsen af glæde og spænding, som musikken fik pulsen højere op og hans arme kortvarigt greb Calistra, inden hun hvirvlede bort igen.

"Jeg har hørt at labyrinthaven er særdeles smuk på denne tid af året.." Svarede han, næste gang dansen igen trak dem sammen. Han havde også stadig sovegemakker i bygningen, men det var lige dristigt nok at foreslå. Især når man ikke vidste, hvem der holdt øje med hans valg af dansepartner denne aften, samt en eventuel efterfølgende forsvinden fra festens midtpunkt..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 12.12.2021 21:26
En aften som denne priste Calistra sig lykkelig over at hun samlede nye ting op så let som hun gjorde, men mindst lige så meget at folk omkring dem var så energiske omkring at danse, for selvom det krævede meget energi af hende at være så aktiv, så var der heldigvis rigeligt omkring dem til at låne af uden at det blev for tydeligt.
Hun kunne ikke huske hvornår hun sidst havde haft det så sjovt, men alligevel håbede hun at den kunne blive bedre end den allerede var.

"Oh? Jeg har faktisk aldrig set dem," svarede hun kort før dansen atter en gang trak hende væk, før den sendte hende tilbage tæt ved ham, denne gang en lidt længere periode. "Måske du kan lokkes til at sikre at jeg ikke farer vild?" Hviskede hun stille ved hans øre, hendes stemme en anelse forpustet. Hvor sjov end dansen var, så var den udmattende, samt tanken om at kunne have ham for sig selv var virkelig tillokkende! Bare at kunne nyde hinandens selskab og måske få talt ud om hvad der faktisk var sket, og hvad hun blev nødt til at fortælle før han selv fandt ud af det.. Dog efter en håndfuld kys, andet ville ikke være passende!

Hvis hun ikke tog fejl lød det som dansen var ved at nå sin ende, men hvad end der skete skulle hun nok følge ham, det var trods alt ham der førte dansen.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 24.12.2021 14:03
Nicodemus lagde så småt mærke til, at Calistra så ud til gerne at ville hvile sig en smule. Han selv havde masser af energi, men det var ganske fristende at efterlade balsalen bag dem og gå ud i den friske luft. Som musikkens toner derfor stilnede af, og der blev en kort pause, inden den næste dans gik i gang, bød han hende sin arm for at lede hende mod dørene, der førte ned af de fine krystaltrapper og videre til de smukt duftende labyrinthaver.

"Naturligvis .. lad mig vise vej." Smilede han, mens han hurtigt skottede over skulderen, for at se, om der var nogen, der holdt øje med ham. Hans blik mødtes næsten øjeblikkeligt med Erneyll'en fra tidligere, der var sunket ned på en sideplads og nu stirrede vredt i deres retning.

Nicodemus så væk og skyndte sig at trække Calistra videre.

"Her er de så.." Strålede han, som han førte hende ned af trapperne. Foran dem lå en række af smukt klippede hække, der førte ind til den lokkende og lettere mystiske labyrinthave. Små, svævende krystaller kastede lys ud over buske og bede, hvor man kunne dufte blomsterne, som var i fuldt flor. Der var også flere af buskene, der var klippet, så de forestillede forskellige krystalisianske væsner..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 31.12.2021 15:17
Som musikkens toner døde hen følte Calistra hvor meget dansen faktisk havde tæret på hende, det var sjældent at hun havde været så aktiv og så spontant! Heldigvis var der nok gæster omkring dem til at hun kunne tiltuske sig energi til at holde sig køren uden nogen ville lægge mærke til det.

Smilet havde ikke forladt hendes læber siden dansen havde startet og det blev kun mere gengældt af hendes rødbrune øjne som han tog hendes arm i hans og begyndte at lede dem udenfor. At hans blik flakkede mod rummet undrede hende, men hun kunne ej heller sætte sig i hans sko, hun vidste overraskende lidt om hvordan livet som en ung adelsmand egentlig var.

Men alle de vandrende tanker forsvandt som dis fra solen som synet af de smukke haver udspillede sig foran hende. "Jeg føler mig pludselig utroligt dum over ikke at have taget tiden til at se dem før, de er virkelig betagende!" Stålede hun og skyndte sig over mod nogle af blomsterne, hendes arm undslippende hans tag før hendes hånd fangede hans i stedet. 
Bukkende sig ned med lukkede øjne for at fokusere på duften af de hvide liljer, smilede hun atter engang som var hun i sin egen verden. "Hvilke blomster er egentlig dine ynglings?" for det ud af hende, før varme spredte sig i hendes kinder. "Altså fordi at jeg er nysgerrig! Ikke noget med nogle bagtanker og sådan!"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 04.01.2022 12:08
Nicodemus så ivrigt på hende: hvis hun ikke havde set labyrinthaverne før, var det en oplagt mulighed for at vise hende dem. Et lille smil spillede i hans mundvig. "Så der er virkelig ingen bejlende adelsfløs, der har taget dig på gåtur i labyrinthaven før? Det er ellers et klassisk romantisk sted..

Han kunne næsten ikke tro det.

Hans fingre greb om hendes, som han begyndte at føre hende ind mellem hækkene, forbi en udskæring af en imponerende grif, som uden tvivl havde fået lidt magisk hjælp og ikke blot en hækkesaks..

"Jeg kan godt lide violer.. min mor.." Begyndte han at forklare, men blev afbrudt af nogle hviskende stemmer og en fnisen inde mellem buskene. En adelsmand kom til syne med armene slynget om en tjenestepige - noget der utvivlsomt ville kunne anses som lidt af en skandale..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 29.01.2022 11:04
Calistra rystede kort på hovedet. Det var ikke ligefrem fordi at hun havde haft mange bejler gennem sit liv, i hvert fald indtil at hun havde mødt ham, hvilket tilsyneladende havde gjort at folk som Erneyll'en fra tidligere fandt hende umådeligt interessant trods hvor lidt interesseret hun var i dem. Havde mænd virkelig et behov for at "vinde" kvinder der ignorerede dem? At bevise de var uimodståelige? Det lød bare ret... sølle.

Før hun nåede at spørge ind til violerne afbrød hviskende stemmer Nicodemus og Calistra skævede nysgerrigt efter adelsmanden og tjeneste pigen. "Er det en du kender?" Hviskede hun stille og gav hans hånd et klem, det var lidt spændende for selvom de adelig havde så mange ting de skulle, så kunne de stadig finde på at træde ved siden af.
Var det mon noget Nicodemus havde lyst til? Hvilket lidt var et fjollet spørgsmål siden de havde sneget sig ud i haven for at få muligheden for at kysse i fred.
De rødbrune øjne faldt på tjenestepigens let uglede hår som parret gik forbi uden helt at have ænset dem. "Har du egentlig været sammen med nogen, sådan du ved?" Hviskede hun med et let hoved kast mod skandalen der ventede på at blive opdaget.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.01.2022 17:17
"Jeg tror jeg har set ham adelstypen.. han hedder øøh.. Antellion.." Sagde Nicodemus spekulativt. Enten var det ikke det rigtige navn, eller også var parret lidt for optagede af hinanden, til at han hørte det blive nævnt. Han fulgte dem et øjeblik med blikket, mens de listede tilbage mod paladset.. Han håbede for dem, at de ikke stødte ind i Hecate Reier på vejen.

Hans øjne søgte tilbage mod Calistra og blev omgående rød i kinderne, da hun spurgte ind til hans privatliv på den måde. Hvad sagde man overhovedet? Ville hun foretrække, at han var jomfruelig?

"Øh ja.. der var en .. skøge." Mumlede han, mens han så sig om i den halvmørke have. "Hey, lad os gå hernedaf." Skyndte han sig at sige og trak hende i retning af en bred gang mellem hækkene. Det var en af de centrale steder i labyrinthaven med flere, smukke udskårne figurer og for enden kunne man fornemme et oplyst springvand, der sprudlede.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 10.08.2022 16:00
"Antellion?" Hviskede hun som hun smagte på navnet. Det var et lidt besynderligt navn gammelt for de fleste i Dianthos, men det mindede hende mest om en Anatar Hellion som hendes far havde lavet nogle aftaler med, en mild rystelse gik gennem hende. Calistra havde virkelig ikke brug for at tænke på hendes far lige nu!

Nicodemus røde kinder fik kun hende til at rødme mere men det blegnede i kontrast til hvordan de blussede op ved hans svar "Oh.. erh, jeg mente nu, erh du ved lusket afsted sammen og ligeglad men hvem der så det.." hviskede hun lavmeldt og så hurtigt hun kunne. Var det en god eller en skidt ting at han havde været sammen med nogen? Havde hun ødelagt stemningen ved at sprøge om det på den måde hun havde? 
Ikke at Calistra nåede at tænke meget over det før hun med et nik fulgte efter ham i retning af noget der lignede et lysende springvand?
Det slog hende ikke som et sted der var nemt at kysse hemmeligt, men romantisk det var det.
Som de gik hen af den brede sti faldt hendes blik alle mulige andre steder hen end på selve Nicodemus indtil hun stoppede og udbrød "Hvad i al verden er det der?" stirrende på en hæk der var klippet som en et væsten der havde overkroppen som en kvinde men fra under maven var der en stejlende hests krop.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 19.08.2022 17:59
"Åh.." Nicodemus stivnede, da det gik op for ham, at han havde misforstået hendes spørgsmål .. i hvert fald til en vis grad. Ved Zaladin også, han skulle slet ikke have sagt noget! "Det øh .. det tror jeg ikke." Han var blevet helt forfjamsket, så ordene kom ikke rigtig ordentligt ud.

"Fryser du .. jeg synes du rystede en smule før?" Skyndte han sig at skifte emne til og var allerede ved at tage den fint udsmykkede mørkelilla jakke af. Da han rakte den frem mod hende, var hun dog blevet optaget af en af de imponerende hækkeskulpturer - Nicodemus havde fået en del lektioner om hvordan de var blevet formet af diverse plantemagikere og forestillede vigtige historiske figurer..

Intet af dette kom dog frem i hukommelsen og det eneste han kunne udbryde var:

"Det ligner en kentaur!"

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 19.08.2022 22:41
Calistra nikkede kort "Heller ikke jeg..." mumlede hun stille, hvad var det lige hun havde tænkt med at stille det sprøgsmål?! Det havde været ved at gå så utroligt galt! Heldigvis lod det da til at det ikke var gået helt galt endnu, guderne måtte vide hvorfor.

"En lille smule ja?" Løj hun, for hun havde det ikke synderligt koldt men at kunne få lov at have hans jakke på var en fantastisk mulighed! "Tak" Smilede hun og puttede sig i den, den duftede af ham.

"En ken-hvad?" Lød det overrakset som hendes blik faldt på ham i stedet for dyre-menneske-planten, "Siger du at man kan møde sådan en?" fortsatte hun, det lignede et underligt væsen for jo en halvdyrs hest kunne hun godt forstille sig men ja kentauren så noget besynderlig ud!
Nysgerrigt gik hun rundt om dem med hendes arm i hans indtil de stod i læ bag plantens imponerende heste bagparti. Blidt nussede hun hans håndryg med tommelen, "Kunne du lokkes til et kys?"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 20.08.2022 12:58
Nicodemus var glad for at hun tog imod jakken, så de kunne komme væk fra det akavede emne, der var hans tidligere forhold. Det var aldrig noget, man havde lyst til at bringe op, når man havde taget en sød pige med ned i labyrinthaven..

"Har du aldrig set en kentaur før?" Spurgte han nysgerrigt, og følte sig pludselig utrolig vidensfuld - selv om han stadig ikke hvade den fjerneste ide om, hvem den famøse kentaur skulle forestille. "De kommer heller ikke så tit ind til byerne, det er sådan lidt upraktisk med dørene og sådan noget .. men jeg så at de havde en ansat i byvagten på et tidspunkt!" Forklarede han. Det var egentlig ret mange mærkelige væsner, de ansatte i byvagten, nu hvor han tænkte over det .. de måtte godt nok skulle lave uniformer i mange størrelser!

"De er også i skove.. " Begyndte han at forklare videre, men da hun førte ham om bag det store buske-bagparti, kom han hastigt på andre tanker: "Det kan jeg .. og jeg lover, at jeg ikke er indsmurt i tærte denne gang!" Lo han, idet han trak hende ind mod sig. De var næsten samme højde, gik det op for ham, som hans læber mødte hendes. Endelig.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 20.08.2022 13:40
"Aldrig" lød det med en hovedrysten, det var ikke fordi at hun var særligt berejst trods hendes relativt lange liv. "Jeg kan godt forstille mig det ikke vil være nemt, i sær ikke hvis underdelen er samme størrelse som en hest, men du har ret byvagten har nogengange nogle spøjse medlemmer!" Hun kom i tanke om en halvsæl der engang havde været med der havde det med at glide langs sne dækkede gader i stedet for at gå.

"Tærte smagen var nu ikke helt dårlig," Drillede hun med et glimt i øjet inden deres læber mødtes og hun lukkede øjnene, det var helt uvirkeligt at endelig havde fundet ham igen, og at han faktisk ville hende! 
Hendes slanke fingre nussede hans nakke og hans læber smagte sødt syntes hun, men til sidst måtte hun trække sig forbandet være at det skulle være nødvendigt at trække vejret!
"Nicodemus..." Sukkede hun med en knude i maven, hun vidste godt at hun blev nødt til det på et tidspunkt men det gjorde det ikke nemmere. "Der er noget jeg er nødt til at fortælle dig" Hun pillede lidt med kanten på jakkeærmet. "Jeg er faktisk en dæmon, jeg ved godt at jeg mest ligner et menneske." Hun så op og søgte hans blik, hun håbede virkelig at han ikke hadede hende nu.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 21.08.2022 11:35
"Men alligevel .. det ville også se meget mærkeligt ud, hvis det var overdelen, der var en hest.." Spekulerede Nicodemus, der aldrig havde tænkt over, hvordan en omvendt Kentaur ville se ud. Det var en ret skræmmende tanke. Heldigvis var Calistra der til ganske hurtigt at få alle tanker om mystiske halv-heste ud af hans hoved igen.

Hans læber søgte ivrigt hendes igen, da hun brød kysset, men han stoppede, da han fornemmede, at der var noget i vejen. De mørke øjne så op og ned af hende med et spørgende udtryk, mens en lille følelse af uro dukkede op i ham. Han forventede næsten, at hun ville fortælle noget om, at hun måske var blevet forlovet, mens han havde været væk .. aldrig havde han gættet, hvad hendes næste ord ville være.

Et øjeblik stivnede han, et undrende udtryk dukkede op i hans ansigt:

"Du .. du laver sjov ikke? Du kan da ikke være en dæmon!" Der var en tydelig usikkerhed i hans stemme. Han kendte hende jo egentlig ikke særlig godt, men hun virkede ikke som typen, der kunne finde på at lave sjov på dén måde. Hendes ene hånd hvilede stadig ved hendes liv i en underlig, stivnet bevægelse.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester, Helli Moderator, Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 8