Frederik Ludvik
Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)
Kaotisk God
Race / Menneske
Que 21.09.2021 12:06
Sommeren var på sine sidste åndedrag, og dagene var begyndt at være noget koldere end de havde været hen over sommeren. Frederik hadede at de varme dage skulle ende, men hvis han ville være på Svennings Gård måtte han bare leve med det. Det var heldigvis ikke lige så slemt som i Azurien. Til Frederiks held, var han dog blevet kaldt til Medanien af en ung godsejersøn, der var interesseret i at se Frederiks varer an. Det var en lun dag, og solen stod højt på himlen da Frederik var ankommet til gården og for en gang skyld sad der et tilfreds om Frederiks spinkle læber.
" Er De interesseret i at prøve en af olierne, Hr. Holdt? " De to unge mænd havde stået i en times tid og snakke om olierne. Duftet til dem og mærket deres konsistens. Og hvilken salgsmand ville han ikke være, hvis ikke han tilbød Hr. Holdt en smagprøve på olierne? Frederik havde da allerede fået kigget lidt på den lyshårede mands muskulatur - selvfølgelig udelukkende i tilfælde af at han skulle give ham massage! Det var tydeligt at se at den unge mand hjalp til med fysisk arbejde - han så stærk ud og uden var solbrun.
" Bare kald mig Karl. " sagde Karl med en munter tone, som han klappede Frederik kort på skulderen.
" En smagsprøve lyder ikke helt dumt. Hvordan tænker De? " Karl duftede til en af olierne igen, mens han ventede på Frederiks svar.
" Altså, normalt plejer jeg at få en af mine tjenestepiger til at give kunder en massage, men da vi ikke er på Svennings Gård, så er det jo ikke rigtig en mulighed. " Man kunne se Karl blive lidt forvirret over hvorfor Frederik så i det hele taget havde tilbud en smagsprøve.
" Når jeg er væk fra gården plejer jeg at give massagen - hvis kunden altså er okay med det. " Frederik trak lidt på skuldrene som om det var ingenting. Som om det ikke snurrede i hans fingre efter at få trøjen af godsejersønnen og se hvad han rigtig gemte på. Karl fik et lidt skeptisk udtryk. At lade en mand massere sig - det var jo en kvindes job! Han kunne dog godt se logikken bag Frederiks tanke gang.
" De er vel professionel, " pointerede han og Frederik nikkede. Det var dybt professionelt!
De to unge mænd fandt et lidt mere privat sted, hvor der ikke bare kunne komme nogen brasende ind - mest fordi de havde låst døren. Ingen af dem ønskede at nogen skulle se dem og få forkerte tanker. Karl havde let dem op til et gæsteværelse, og Frederik begyndte med det samme at smøre ærmerne på sin skjorte op.
" Hvilken olie har De tænkt dem at ville prøve? " Spurgte Frederik og fulgte Karl med blikket som han blottede overkroppen. Han måtte nærmest tvinge blikket væk fra den nu halvnøgne mand.
" Den med citrus, tænker jeg." Frederik nikkede og fandt den lille flaske frem mellem alle de andre. Karl lagde sig på maven på sengen, og Frederik satte sig med knæene på kanten af sengen, mens han gled lidt olie rundt mellem hænderne.
" Det er måske lidt køligt, " advarede han, inden han hældte en lille klat ud på den glatte ryg, og begyndte at arbejde olien rundt på den bare hud.
Frederik var så koncentreret om sit arbejde med den bløde, nøgne hud at han ikke lagde mærke til den tåge lignende masse der var begyndt at omslutte ham. Det mørkeblå blik fulgte intenst hænderne som de masserede den unge mand foran sig. Selvfølgelig var det hænderne han kiggede på! Det var jo ikke de solide muskler der optegnede ryggens form. Han lyttede efter Karls lyde - tunge udåndinger og små suk var et tegn på at Frederik ramte de rigtige steder. Og så fik de også en rar følelse frem i Frederik.
Først da tågen havde omsluttet Frederik så meget at han ikke længere kunne se Karl, lagde han mærke til den. Forskrækket trådte han et skridt tilbage og så ned af sig selv.
" Hvad i..? " Og væk var den unge oliesælger.