Ugler i mosen, eller.. æbler på markedspladsen..?

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 01.09.2021 20:58
 " Jeg skulle jo nok levere dem tilbage! " Tonen var sur og tilfreds som Elisa blev hevet afsted af en ældre herre, der var godt rød i hovedet. Grebet var stramt og når hun ikke helt gik hurtigt nok, blev hun hevet hårdt i. Noget der flere gange var ved at få hende til at falde.
 " Selvfølgelig ville du det.. Efter du havde spist dem.. Hm? " brummede manden en smule forpustet over hende. Han var løbet efter Elisa, da et par af hans æbler havde fået arme og ben og var begyndt at følge efter hende, da hun var gået forbi boden. Det var jo ikke fordi hun ville stjæle dem.. Bare låne dem som selskab på hendes tur gennem markedspladsen! Elisa gispede forarget over mandens anklage og den ene hånd fandt hurtigt forfærdet op til brystkassen.
 " Det kunne jeg aldrig finde på! De var jo mine venner.. " Det sidste blev mumlet en smule, da der ikke længere var særlig meget liv i æblerne, der nu var i mandens frie hånd. Hun havde synes det var synd de skulle hænge klemt sammen der. Manden fnøs bare, han havde vidst fanget en af de skøre..

Det var ikke i en blid bevægelse, at Elisa blev tvunget ned at sidde på en trækasse ved mandens bod, og et lavt mumlet av lød da også fra hendes over behandlingen. Han behøvede da ikke være så hård, hun havde jo ikke prøvet at stikke af.. Der var dog ingen overbærenhed at hente hos manden, og uden at slippe grebet i hende - hun skulle jo ikke have chancen for at stikke af - løftede han blikket, for at spejde rundt efter en byvagt. 
 Om det var byvagtens størrelse eller udseende der gjorde at han så hurtigt fik øje på ham, var ikke til at vide, men hånden med æblerne blev løftet op i luften i et forsøg på at fange miniaturen i byvagt uniforms opmærksomhed.
 " Jeg er ligeglad med hvor sulten, sær eller uskyldig du er, men du skal nok blive straffet for at stjæle fra mig! " Der var noget over glimtet i manden øjne, der gjorde Elisa utryg, og pludselig var hun meget glad for at han valgte at overlade hende til en byvagt. 

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Lokation / Juvelen: Dianthos' Havn

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel var på vej mod markedspladsen, hvor han skulle patruljere lidt i løbet af de næste par timer. Det var trods alt hans job som byvagt, og et arbejde som han satte højere end noget andet. Især efter de andre byvagter sådan rigtigt havde accepteret ham. Da han startede i lære som byvagt, så havde han været en rigtig bullerbasse, som havde svært ved at styre sit temperament, men det havde han langsomt lært, og mere eller mindre fået banket ind i hovedet af større og stærkere byvagter, når han var for vild og voldsom.

Lige nu var han iført fuld rustning. Han havde jernpanser om bryst, skuldre, håndledde, mave og lår, men ellers var det læderpanser. Desuden bar han en kappe med byvagternes tegn, og et stort sværd sad i en skede med en rem, så sværdet hang over hans ryg. Hans store horn - dog ikke så drabelige som mange andres, var afskrækkende nok for de fleste. Folk turde sjældent lave ballade, når han havde vagt.

Men nu gik han gennem markedspladsen, da han så en fedladen mand vinke af ham med en hånd fyldt med æbler. Det ene øre vendte mod manden, og det andet bagud, som han gik over til ham med rolige skridt. Hvis nogen ville ham noget, så måtte han jo tale med dem.

Jo tættere han kom på manden, jo mere tydeligt blev det, at der var nogen, som han skulle tage sig af. På en trækasse sad en ung kvinde, tydeligvis menneske eller noget der lignede, og manden havde et fast greb i hendes ene arm, så hun ikke kunne stikke af. En tyv? Tænkte han og henvendte sig til manden.

"Hvad kan jeg gøre for Dem Hr.?" sagde han myndigt, men lod sværdet hænge hvor det var, da der ingen fare var.

// Undskyld for det langsomme svar! Jeg har haft travlt! :( //

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 12.09.2021 12:10
 Elisa brummede tvært og utilfreds over manden kommentar. Hvad var han dog for en sur kartoffel, altså! Og hvad troede han dog om hende! Hun var ikke sær.. Eller specielt sulten! Selvom han gjorde hende utilfreds, kunne hun alligevel ikke holde sig tilbage fra at fnyse og svare tilbage.
 " Hvis der er nogen der er sær og sulten, er det dig.. " mumlede hun barnligt. Det var tydeligt at manden ikke værdsatte kommentaren, for han blev noget så rød i hovedet. 
 " Din lille..! " snerrede han, som den hånd der havde fat i hende slap og i stedet løftede sig op, klar til at slå hende. 

Lige som manden skulle til at svinge hånden, blev han dog afbrudt af byvagtens han havde kaldt over. Hånden knyttede sig en kende irriteret, inden den faldt ned langs siden. Det ville have været så tilfredsstillende at slå en lille mide. I stedet rømmede han sig, og rettede sig op.
 "  Jeg fangede den her tyve-rad i at stjæle mine æbler! " forklarede han med foragt i stemmen. Et kort, hadfuldt blik blev vendt mod Elisa, der bestemt ikke så ud til at være enig. Uroligt flyttede hun sig på kassen hun sad.
 "  Na-hej jeg gjorde ej! Jeg lånte dem bare til at holde mig ved selskab! Jeg ville jo være kommet tilbage med dem når jeg var færdig på markedspladsen! " forklarede hun og så op på den kæmpe byvagt. I et øjeblik sad hun lidt og stirrede op på ham og blinkede et par gange.
 " Hold da op, du er stor..! " udbrød hun så, med store øjne.
 " Du skal ikke tro du kan skifte emne! Selvfølgelig ville du ikke komme tilbage med dem! Jeg vil have hende straffet! " galpede manden, der igen havde taget fat i Elisas arm for at hive hende op at stå og skubbe hende mod byvagten.

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel så eftertænksomt på manden, som han fortalte hvad der var foregået. Han smilede mildt, og så ned på pigen, som snakkede så sjovt. Låne dem? Til at holde sig med selskab? Hvordan i alverden kunne æbler holde en med selskab? Det var da godt nok en mærkelig udtalelse! Den forstod han hat og kyse af i hvert fald.

"Holde dig med selskab? Hvordan det?" fandt han sig selv spørge pigen i undren.

"Jeg er trods alt en minotaur," lo han venligt, og fik pigen skubbet i favnen af den vrede sælger. Han greb derved om hendes skulder, og holdt fast der. Ikke stramt, men alligevel ret godt fast. Nok til, at hun ikke bare sådan lige kunne slippe fri.

"Jeg tager mig af det," svarede han manden, og med grebet om skulderen på hende, førte han hende væk fra markedspladsen, så der ikke blev lavet mere ravage en højst nødvendigt.

"Kom med mig, unge dame," sagde han med en eftertænksom mine. Han førte hende hen foran et hus, hvorefter han placerede sig på dørtrinet, så de var mere i øjenhøjde. Men han holdt ikke længere fast i hende.

"Nå hvad er der los? Hvad skete der på markedspladsen?" Han smilede venligt og åbent.
Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 13.09.2021 20:13
 Elisa skulle til at åbne munden og svare den nysgerrige byvagt, men blev afbrudt af manden der med et irriteret og lettere fornærmet fnys hev Elisa op at stå, og skubbede hende i favnen på den store minotaur. 
 " Hvordan!? Det er da fuldstændig ligegyldigt! Nu har jeg aldrig.." mumlede manden. Elisa skulede til manden med et lille, utilfreds hmpf inden hun så op på byvagten foran hende. Selv når hun stod op var han kæmpe enorm.

Det grønne blik flyttede sig ned på hånden der lagde sig mod hendes skulder, og er kort øjeblik tænkte Elisa på, at han sikkert kunne knuse hendes skulder uden problemer. Derfor fulgte hun også lydigt med da han bad hende følge med. 
 Da de stoppede op, og byvagten kom ned i bedre øjenhøjde, fnøs Elisa, foldede armene fornærmet hen over brystkassen, og skød hoften lidt ud til siden.
 " Han var en sur gammel gris! " Erklærede hun barnlig, selvom det ikke rigtig var det han spurgte om.
 " Jeg ville bare have lidt selskab, så jeg lånte lidt af hans æbler, og så blev han bare vildt gnotten, selvom der ikke skete noget med dem! De er gode til at undvige folks fødder..! " Elisa kastede lidt opgivende med armene, inden hun i stedet begyndte at vandre lidt frem og tilbage foran vagten.
 " Jeg gjorde altså ikke noget galt! Det var han der var ond og hård! Så du han var ved at slå mig!? Jeg er sikker på jeg får blå mærker på min arm efter hans store, ulækre hånd! " Ordene fløj hurtigt ud efter hinanden, uden større eftertanke om hvor god de hang sammen med forrige sætning. Pludselig stoppede Elisa op, smallede øjnene og lænede sig lidt frem, med hånden skyggende for munden, så hun kunne hviske.
 " Jeg tror han ville have slået mig ihjel, hvis ikke du havde været der! " Elisa skævede lidt bagud i retningen de kom fra, mens hun nikkede sig enig med det hun selv havde sagt.

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel så på manden og rystede på hovedet, "Slap lige lidt af du. Jeg tager mig af det."

Han sad nu på trappestenen, og så på kvinden foran sig. Hun var ikke mange lorte høj, og så noget så skrøbelig ud. Hun måtte være et menneske, for elvere var som regel højere. Og halvelver kunne hun ikke være, for ørerne var ikke spidse. Håret var rødt som vild ild, og ganske smukt, hvis hans selv skulle sige det.

"Selskab?" spurgte han forvirret, og kløede sig bag det ene af de store horn. Så kløede han sig mellem hornet og øret, og fandt sig selv spørge, "Hvordan kan æbler holde dig med selskab? Det er jo mad?"

Det var meget klart, at han seriøst ikke forstod et klap af hvad hun sagde. Hvordan kunne en død ting holde en med selskab? Havde hun i virkeligheden været ude på at stjæle æblerne? Eller foregik der noget helt andet? Han forstod det virkelig ikke, det her. Det var forvirrende og gav ingen mening!

"Godt han ikke nåede så langt," svarede han hende venligt, og forsikrede hende så, "Det ville han ikke have fået lov til. Jeg er her for at sørge for, at kriminelle bliver straffet på rimelig vis. Og for at sørge for, at ingen her bliver slået ihjel. Det kan jeg love dig. Han kommer ikke til at gøre dig noget."

Han rejste sig op og greb så efter hendes arm, for at inspicere de blå mærker, som hun havde fået efter mandens store, grove hænder. Det så bestemt ikke kønt ud, men hun ville overleve. Det var ikke noget livstruende. For så ville han have slæbt hende til en healer.

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 15.09.2021 15:17
 Elisa nikkede lidt, da vagten gentog hende. Det gav jo god mening i hendes hoved - hun havde altid selskab når hun handlede, så hvorfor ikke også have det når hun bare gik lidt rundt på markedspladsen? Da han spurgte hvordan det kunne lade sig gøre rullede hun lidt med øjnene over ham, selvom hun godt vidste det var et godt spørgsmål. Det var jo ikke alle der kunne vække planter til livs
 " Jaa.. Men når de ikke er mad, er de mine venner! " Forklarede hun munteret. Blikket gled kort lidt rundt, i et forsøg på at få øje på noget hun kunne bruge til at vise ham, men der var ikke lige noget at få øje på. Hun skulle have beholdt et af æblerne! 

Elisa glemte alt om at hun ville vise ham hvad hun mente, da der blev snakket om manden voldlige tendenser. Elisas øjne blev store og hun nikkede enigt. Hun var da bestemt alt for ung til at dø! Der var så mange ting endnu hun ville opleve!
 " Nej præcis! Hvis du ikke havde været der, havde jeg uden tvivl været ... qrrjk!" Elisa lavede en bevægelse med hånden samtidig med lyden, som gestikulerede hun at hun blev halshugget.
 " Uh! " Elisa så på armen da hun blev grebet om, og fulgte med da han inspicerede den. Der var ikke sket alverdens med den over hovedet. Man kunne ane røde mærker efter hvor mandens fingre havde sat, og hun ville nok ende med lidt blå mærke i et par dage, men værre var det ikke.
 " Tror du den kan falde af? " spurgte hun overdramatisk. Tænk hvis armen faldt af, fordi han havde klemt så hårdt om den! 

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel så på hende, som havde hun groet et ekstra hoved. Hvordan kunne et æble være ens ven? Og hvordan kunne man nogensinde spise et æble igen, hvis man havde været venner med et andet æble engang? Det gav ikke mening i hans hoved, men han lyttede alligevel til hende, for han skulle jo til bunds i det her.

Da hun så rundt efter et eller andet, hev han en gulerod op af sin lomme, og gav den til hende.

"Hvis mig det," sagde han venligt, men det var tydeligt, at det var en ordre, "Hvis mig hvordan en grønsag kan være din ven."

Han inspicerede hendes arm, men der var 'kun' nogle røde mærker, så han slap den snart efter igen, og satte sig igen ned på trappetrinet, for at hvile sine ben lidt. Ikke fordi han var i dårlig form eller noget, men han var stor og tung, og det var nogen gange lidt hårdt at gå og gå hele dagen.

"Jeg er sikker på, at din arm bliver siddende hvor den sidder," svarede han alvorligt, og gav hende så et smil. Det skulle skam nok gå alt sammen.

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 19.09.2021 22:00
 Som blev der tændt lys i Elisas øjne lyste hun op med et lille, glædeligt gisp da monster-byvagten hen en gulerod op af lommen. Normalt ville man nok sætte lidt spørgsmålstegn ved hvorfor han lige rendte rundt med en gulerod i lommen, men for Elisa gav det god mening. Hvis hun havde lommer havde hun jo nok gjort det samme! Hun havde jo altid lidt grøntsager i hende skuldertaske, men den var hun kommet afsted uden. Med et taknemmeligt nik tog hun imod guleroden. 

Et lidt skuffet suk lød for hende, og Elisas skuldre begyndte at hænge lidt. Selvom hun havde virket noget overdramatisk over hvad nu hvis, fandt hun det alligevel en kende skuffende da han konkluderede den nok skulle blive siddende. Det kunne nu ellers rigtig havde vist manden, man ikke bare skulle gribe hårdt fat om små pigers arme! 
 " Nåh.. Det kunne ellers have været lidt sejt hvis den gjorde..  " mumlede hun, inden opmærksomheden blev vendt mod guleroden i hendes hånd.
 " Okay..!  " Lød det pludselig energisk fra hende. Elisa lænede sig lidt frem, og hviskede blidt.
 " Kom op og stå, " som ordene havde forladt de smalle læber, begyndte tynde, små arme og ben at vokse ud af guleroden, og et lille ansigt dukkede op, inden den rejste sig op i hendes hånd.
 " Det her er Bob Prop! " Erklærede hun og rakte så håndfladen frem mod ham, med den stående gulerod. 
 " Vink, Bob! " Som beordret begyndte guleroden at vinke til den store minotaur.

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel kunne ikke lade vær med at udstøde en buldrende, men mild, latter, da hun ærgede sig over, at armen ikke ville falde af. Det var dog det sjoveste han længe havde hørt - at nogen ærgede sig over at ens arm altså ikke faldt af. Han kunne ikke se, hvordan det at armen faldt af kunne være en god ting. Han satte virkelig pris på begge sine arme, skulle han være ærlig. Selvom han nok skulle kunne klare sit job som byvagt med en alligevel.

"Sejt at din arm faldt af?" lo han med et skævt smil om mulen, og klaskede sig et par gange på lårerne, tydeligvis underholdt.

Da hun begyndte at tale til guleroden, og bad den om at rejse sig op, så så han noget måbende til. Det var underligt at se en gulerod gro arme, ben og et ansigt. Det føltes alt sammen meget underligt, og han fandt sig selv træde et par skridt baglæns. Denne Elisa kunne åbenbart kommandere den nu levende gulerod rundt. Det var da både sejt og uhyggeligt.

Han vinkede tøvende tilbage til guleroden, som vinkede da Elisa bad den gøre det.

"Så det er din evne? Du kan bringe grønsager til live?" spurgte han lidt paf.

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 04.10.2021 12:00
 Med fokuset vendt på guleroden, er ikke længere specielt interesseret i samtalen om armen og det seje i hvis den faldt af, trak Elisa blot til nonchalant på skuldrene til spørgsmålet. Det var jo heller ikke fordi hun havde tænkt hun skulle til at forklare for det det kunne være sejt. 

Da den store minotaur trådte lidt tilbage og noget tøvende vinkede tilbage til den levende rodfrugt, kunne Elisa ikke lade hver med at fnise lidt. Det var da lidt sjovt at se så stort et væsen være bange for så lille og harmløs en ting. Bob blev bare stående i hånden, ventede på at få at vide hvad den nu skulle gøre. 
 " Jep, " sagde Elisa mens hun nikkede. 
 " Så kan de holde mig ved selskab " hun smilte bredt op til byvagtens. I stedet for at stå og holde Bob frem i hånden - for det var faktisk lidt hårdt i længden - satte hun den op på hendes skulder. Så kunne den sidde der og holde øje.
 " Så du kan godt se, at det var jo ikke fordi jeg stjal de æbler.. Jeg havde jo altså tænkt mig at komme tilbage med dem når jeg var færdig med at gå rundt på markedspladsen..  " Elisa trak på skuldrene igen, og så sig lidt rundt. Inderst inde vidste hun jo godt at det hun havde lavet ikke var smart, og æblemanden jo teknisk set havde ret. Det stoppede hende dog ikke fra at prøve på at overbevise andre om at det var helt i orden hvad hun havde gjort. 
 " Så tydeligvis var den den tykke, sure, gamle mand der er helt galt på den. 

Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel så interesseret på guleroden, men holdt sig på afstand. Han var ikke interesseret i at få det lille væsen i ansigtet eller noget, hvis dets menneske blev vred eller sådan noget. Selvom han ikke var sikker på, hvor meget skade en lille gulerod kunne gøre. Næppe ret meget på en stor minotaur som Ezekiel selv var.

"Så du vækker dem til live, og de holder dig med selskab?" spurgte han forundret. Han havde alligevel aldrig hørt om noget lignende før. Det var mærkeligt at bruge en grønsag til at holde sig med selskab - i hvert fald i hans øjne.

"Men du må vel kunne se, at folk ikke bryder sig om, at man låner deres vare. Når man tager noget af andres, så er man altså også nødt til at betale for det," forsøgte han at forklare hende, for han kunne jo godt selv se logikken, men det virkede ikke til, at hun kunne.

Elisa

Elisa

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Que 28.10.2021 11:38
 Elisa smilede stort og nikkede nærmest helt stolt til byvagtens ord. Selv fandt hun det ret fantastisk. Så var hun sjældent alene og ensom, og hun havde jo masser af venner. Folk skulle bare forstå at der ikke var noget farligt over dem og lade hver med at tage sådan på vej. 
 Smilet svandt dog lidt ind da minotauren prøvede at få hende til at se at hun tog fejl. Læberne spidsede sig og armene foldede sig utilfredst hen over brystkassen. Det ene bryn løftede sig og viste at hun tydeligvis ikke fandt det han sagde spor imponerende.
 " Så hvis du tog med mig hjem, og låne et krus til at drikke noget vand, så skal du betale mig for kruset? " lød det en smule spydigt og stædigt fra den rødhårede pige. Hun var godt over, at han mente når man tog folks varer, men det var ikke det han sagde til sidst. Hun nægtede da at betale for noget hun alligevel leverede tilbage! Som om den gamle mand ville have givet hende hendes krystaller tilbage når hun kom tilbage med æblerne!

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1