En snedker og en bordelejer gik ind på en kro...

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 24.08.2021 23:15
 Da det unge bud kort efter Phillippe havde sendt brevet afsted mod bordellet, bankede på døren igen, var han faktisk blevet lidt overrasket. Han havde ikke regnet med at høre fra Enzel igen. Og bestemt ikke så hurtigt. 
 " Tak, knægt." Phillippe ruskede kort drengen i håret, inden han løb væk og Phillippe lukkede døren i så han kunne åbne og se hvad halvkatten havde skrevet. Mød mig på Det Halve Svin. Nu! Ingen indikation hvem det var fra eller til. Phillippe kiggede kort mod døren, og overvejede om drengen havde givet ham et forkert brev. Om han var blevet så vant til at rende frem og tilbage mellem snedkerværkstedet og bordellet at han bare af vane havde leveret dette brev til snedkerværkstedet også. Især fordi Enzel plejede at ville på Den Magelige Mis. 

Trods udmattelsen i kroppen og den konstante hovedpine og ubehag, valgte Phillippe alligevel at bevæge sig ud af døren, og mod kroen der var blevet ønsket som mødested, selvom han burde blive i værkstedet og holde sig fra Enzel. Nu var det jo ham selv der havde tilbudt de kunne mødes, så kunne han ikke blive væk. Og hvis det ikke var et brev fra Enzel, så fik han en gå tur. 
 Phillippes gang mod Det Halve Svin var sløv, og det tog ham derfor lidt længere at kommer derhen end det normalt ville. Det var dog ikke så underlig, for så man på snedkeren kunne man godt se han ikke var på toppen. Hans hud virkede lidt mere bleg end normalt, og under øjnene havde han store, sorte rander, selvom han nærmest sov dobbelt så meget som han plejede. Holdningen virkede en smule mere dvask end normalt, og vejrtrækningen virkede.. anderledes. Mere sukkende og prustende, som var han forpustet. 

Uden at se om Enzel sad ved et af bordene, gik Phillippe direkte op til disken, da han var trådt ind af trædøren. Han bestilte en kop beroligende te og noget brød. Ikke fordi han var nervøs for deres møde, men fordi han håbede på det måske kunne få hans krop til at slappe lidt af. Da han havde lagt krystallerne på disken, vendte han sig rundt, og lod det grå blik glide søgende rundt i kroen.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det Halve Svin var en hyggelig kro, trods dens placering i den skumle del af byen. At Enzel havde valgt lige netop den kro var et under, eftersom at han normalt ikke var særligt god til at finde vej egenhændigt, og at han i det hele taget foretrak fine steder. Men nu havde Enzel jo også gjort sig uheldigt bemærket på de andre kroer, og så var denne kro jo noget tættere på Phillippes værksted. Enzel havde højest tænkeligt ofret sig lidt for Phillippe, selvom det ikke lignede ham at tænke på andre end sig selv.

Kroen her var særligt kendt for at være racevenlig. Der var mennesker, jovist, men der var også elvere, dværge og alfer, og ligeledes var der kopper og møbler specifikt egnet til deres størrelser. Og kromutteren Telma var en munter, kærlig kvinde, som oftest bevægede sig rundt og fik en sludder med gæsterne, alt imens hendes børn betjente kunderne. Den te og det brød der blev stillet foran Phillippe var anrettet med hjemlig kærlighed, trods betalingen var beskeden.

Som Phillippe spejdede rundt, var der ingen bordelejer i fine klæder at finde, og der var i det hele taget ikke noget størrelsesmæssigt match. Og dog, så var der en enorm, bredskuldret han-halvkat med flammende orangerødt hår, klap for øjet og et seriøst ansigtsudtryk. Han fik øjenkontakt med Phillippe, og kom så gående imod ham.

”Phillippe Jahnson?” Buldrede den store halvkat nærmest hadefuldt. Phillippes mindste reaktion på at høre sit navn blive sagt var nok til at halvkatten reagerede. Han var større og stærkere end mennesket, trods halvdyrs generelle kropsbygning. Han samlede ham op med en voldelig styrke, og bortførte ham fra sin te og sit brød, og formåede at flytte ham ind i et privat rum i den anden side af stuen, hvor døren bag dem blev slukket og Phillippe blev smidt på maven direkte ned i det hårde trægulv.

”Nej Monty! Nej!” Lød stemmen, der tilhørte Enzel ”Jeg bad dig bringe ham til mig. Jeg mente ikke på den måde. Gem dine kræfter til Asad”. Gardiner var trukket for og det lille, dog magelige rum var mørktlagt, med blot et enkelt stearinlys til at flimre på bordet. Enzel og stemmen kom straks Phillippe nærmere, og han knælede for at samle Phillippe op. Hans blik var undskyldende, men der kom ikke et egentligt undskyld fra ham. Han bemærkede straks at der var et eller andet ved Phillippe han ikke helt kunne genkende. Phillippe virkede afkræftet.

Enzel var ikke iklædt sine sædvanlige gevanter. Denne gang var hans tøj langt mindre detaljeret. Det var Dianthosiansk mode, stadig af meget fin kvalitet, men meget sort og mørkt, trods hans normale stil. Håret var løst, hvilende på hans skulder, mens katteørerne stadig var skjult under en stor, fornem hat af bånd. Ligeledes sort. Det eneste der var farverigt fra daggerten, der som altid var med dens ejermand.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 18:14
 Der var ingen spraglende farver eller specielt sære beklædninger at få øje på, da Phillippe lod blikket glide rundt i kroen. Måske havde brevet virkelig ikke været til Phillippe. Som blikket forsatte rundt i kroen, mødte det et stor, rødhåret halvkats øjne, noget der gik halvkatten at gå mod ham. Phillippe rynkede brynene og rettede sig lidt mere op, inden blikket gled lidt usikkert rundt i kroen. 
 " ... Yeeaah? " Det ene bryn løftede sig lidt, som han trak på svaret. Han følte sig bestemt ikke sikker i situationen, og han var alt for træt til at kunne gøre noget, hvis han på en eller anden måde, havde gjort den store dyr vredt. 

Før Phillippe vidste af det, blev han samlet op og ført væk fra disken, te og brød med en forskrækket lyd. Nytteløst vred han sig og prøvede at komme fri, og da han blev smidt som et stykke skrald, faldt han ned på gulvet, og nåede lidt at tage fra med hænderne, så han ikke endte med at slå hovedet i brædderne. 
 Phillippe skulle til at møve sig op, da han hørte Enzels stemme. Noget der fik ham til at sukke lidt lettet, og derefter kollapse lidt mere på gulvet. Han orkede næsten ikke at rejse sig op igen.
 " .. Sikke en velkomst.. " mumlede snedkeren mod gulvet, da Enzel kom hen til ham. Blikket gled over bordelejeren der næsten gik i et med det mørklagte rum. Med Enzels hjælp kom Phillippe op igen, og han børstede sig kort af, inden han lod sig dumpe ned på den ene stol.
 " Tror du han kommer tilbage med min te og mit brød? " Kort var blikket vendt mod gardinet der skilte dem af fra resten af kroen, inden det landede på Enzel. Det var bestemt ikke noget han regnede med, men han vidste ikke helt hvad han ellers skulle sige.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Næppe,” Svarede Enzel, der udmærket godt vidste at Monty kun gjorde hvad han var instrueret til. Monty var her kun fordi han selv havde hyret ham, og lige forlod Monty dem, for at stille sig ude foran døren og se grum og farlig ud, så ingen turde brase ind og forstyrre dem. I mellemtiden hjalp han stakkels Phillippe på benene, begge hans spinkle, dog stærke arme var hele tiden på Phillippe, indtil han fik et sted at sidde.

Herefter spadserede Enzel sig om det lave, store tebord og satte sig til rette i stolen overfor, som var langt større og nydeligere end nogle af de andre stole på kroen. Enzels vinglas var for længst tømt, da han havde ventet lidt tid på Phillippe.

”Han er lejet. Hans navn er Monty, og så er han Maine Coon, bomstærk og super blød,” Smilte Enzel opløftende til sin gode ven overfor sig. Han krydsede benene og lænede sig tilbage i stolen og betragtede ham lidt i mørket. Han kunne ikke bare se det nu, han kunne også fornemme, at Phillippe ingen kræfter havde. Han kunne sagtens påpege det… Men Phillippe var sikkert godt klar over det selv… Derfor fiskede han ned i sin inderlomme, og fandt det lille sammenfoldede brev frem, foldede det ud og lagde det i midten af bordet. Det var Phillippes eget brev;

Undskyld, E.

Det var ikke min mening at såre dig. Jeg er ikke til at stole på, fordi jeg har svært ved at styre mine lyster. Din hemmelighed er i sikkerhed hos mig, hvis min er hos dig.

Jeg blev fortryllet til at forelske mig i min kone og gifte mig med hende. Da ægteskabet var fuldbyrdet forbandede hun mig, og hævede fortryllelsen. Hvis jeg er væk fra hende for længe visner jeg og dør. Jeg ved ikke hvordan jeg skal hæve forbandelsen, og alle ting jeg kan komme på, frygter jeg vil ende med mig død.

Hvis du har brug for eller lyst til at snakke kan vi mødes over en kop te en gang.

Lev vel.

P

Enzel så pludselig forpint ud i ansigtet. Han kunne ikke engang skænke brevet endnu et blik, trods han havde læst det og forstået det nu, så godt han kunne. Det smertede ham at tænke på, at Phillippe var i fare. Og at hans hustru meget sandsynligt havde noget med Phillippes slidte tilstand at gøre. ”Du må ikke dø fra mig…” Enzels negle var som boret i lænestolens armlæn. De afreagerede på de overfølsomme, spontane tanker af hans.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 19:19
 En kort og træt grimasse gled over Phillippes ansigt, da Enzel gav ham ret i hans tanker - at hans kidnapper ikke hentede te og brød - og han gned ansigtet lidt. Han var virkelig ikke i humør til at skulle gå ud og hente det selv, så det måtte blive derude. Måske en sulten sjæl kunne nyde godt af det. 
 Blikket betragtede Enzel mens han forklarede, ikke at Phillippe rigtig havde brug for en forklaring. Han nikkede dog alligevel lidt til det. 
 " Stærk.. Det kan jeg gøre mig enig i.. Blød.. Det mærkede jeg ikke lige efter.. " Et lille, skævt smil gled over Phillippes læber, og hans blik gled kort op til Enzels hat, der gemte de bløde ører. 

Phillippe sad tilbagelænet på stolen, og betragtede Enzels bevægelser, mens øjnene vænnede sig til den sparsomme belysning. Da et pergament blev skubbet hen over bordet, gled blikket ned og fulgte det. Han behøvede kun at læse den første linje, før han vidste hvad det var, og han slog blikket væk fra det og ud til siden. Hånden køre igennem det lange hår, der hang løst ned over skuldrene. Han lod Enzels ord hænge lidt i luften inden han så tilbage på halvkatten.
 " Du må tage det her ilde, Enzel, men det har jeg heller ingen intentioner om.. " Brynene rynkede sig lidt, og blikket søgte Enzels lidt i et forsøg på at se hvordan han tog det. Det var jo ikke fordi det kun var Enzel han ikke ville dø for. Han var generelt ikke klar til at dø. Blikket blev slået ned og han trak lidt på skuldrene.
 " Jeg er vant til det, jeg kender rutinen. Ved hvornår det er tid til at rejse fra Dianthos..  " Beroligede han bordelejeren. Han fik en stikken i brystet. Hvorfor var det også at Enzel skulle virke til at bekymre sig mere for ham, end Nicola virkede til at gøre?
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Han var vant til det… Enzel vidste ikke lige om det beroligede ham, eller hvad det gjorde. Han syntes det var en skrækkelig tanke, hvis det her virkelig var Phillippes virkelighed. Men nu hvor han kunne se – og mærke på ham – at han ingen kræfter havde mere, var det ikke så svært at tro på. Han havde aldrig set ham sådan. End ikke da han var kommet slemt til skade oven på barslagsmålet, og dårligt kunne bevæge sig, da han lå i Enzels seng...

”Du er gået lidt over tid, er du ikke? Du skrev til mig, at du ville trække tiden ud i Dianthos lidt længere…  Så, var det for min skyld?” Ønskede han at vide. Nok ønskede Enzel ikke at Phillippe skulle bruge én dag mere hos sin kone, specielt hvis hun var så ond som det lød på Phillippe i hans brev, men hvis det tog livet af ham at blive væk, så havde han da travlt nu? Hvordan kunne Phillippe i det hele taget se så rolig ud? Det kunne da kun være fordi han var så svækket og vissen ”Phillippe…" Fortsatte han, bedende, i håb om at Phillippe ville lytte til ham, og forstå alvoren i hans bøn. Ved du ikke at de fleste forbandelser kan hæves, hvis man dræber kilden?” Han holdt sig for brystet, mens han så ham alvorligt og stadig bekymret ind i øjnene. Hans lyseblå katteøjne lyste op på en måde, der ikke var menneskelig, her i mørket. Pupillerne var smalle og afslørende, fordi han ikke havde taget sin aftendosis kattegræs, simpelthen fordi han havde haft travlt med at komme ud af døren. ”Har du slet ikke overvejet at overmande hende? Du ville jo kunne få din frihed tilbage… Du kunne få dit liv tilbage… Phillippe.” De kunne være sammen...!

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 20:11
 Ærligt rystede snedkeren på hovedet. Sådan som han havde det var ikke unormalt. For det meste tog han først til Tusmørkely når han næsten ikke havde energien til at sidde på hesten længere, med mindre det skal passe bedre med arbejde. Denne gang ville han bare trække det ud så længe han kunne.
 " Jeg vidste bare ikke hvor længe der ville gå før du svarede. Så vidste du hvorfor jeg ikke svarede.. " Han trak lidt på skulderne. Enzels bedende tone fik Phillippes bryn til at løfte sig lidt og de næste ord fik han til at slippe et lille suk ud, inden han gned ansigtet træt. Det var ikke fordi der var noget galt med Enzels ord, men der var efterhånden nok ikke det han ikke selv havde tænkt på.

" De fleste.. Hvad hvis det her er en af dem, der ikke hæves? " Hånden faldt ned fra ansigtet igen, og Phillippes blik mødte Enzels. Der var noget opgivende over glimtet i snedkerens øjne. 
 " Jeg har ikke lyst til at dø.. " sukkede han, og vippede opgivende hovedet bagover og så lidt op i loftet. Enzels næste ord fik ham til at skære en grimasse og lukke øjnene lidt. Lige så stille rystede han på hovedet, men sagde ikke noget til at starte med.
 " Det kan jeg ikke.. " Han fnøs over sig selv, samtidig med at åbnede øjnene og rettede hovedet op igen, så han kunne se på Enzel.
 " Jeg kan ikke engang tvinge mig på hende, selvom hun vil have det.. " Hænderne der lå på armlænene knyttede sig lidt og Phillippe slog blikket væk fra Enzel igen, mens han rystede lige stille på hovedet over sig selv. Han var en ynkelig mand..
 " Og du vil heller ikke have jeg får min frihed igen, Enzel.. Ikke rigtigt.. " pointerede han efter at have vendt blikket tilbage på ham. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det var næsten som om Phillippe kunne se på Enzels blik hvad han tænkte, så snart Phillippe spurgte om hvad nu hvis, at denne forbandelse var en af dem der ikke kunne hæves. Så må du dø. Tænkte Enzel for sig selv. Ikke fordi han ønskede at opleve Phillippes død, men det var et spørgsmål om værdighed. Enzel selv havde flygtet fra sin gamle herre, og havde betalt prisen for sin frihed, og nu var det blevet det vigtigste for ham. Frihed kom faktisk før Phillippe, før Nicola og før bordellet og den status der fulgte med. Alt andet var bedre end at være en ulykkelig kammerslave…! Eller slavebundet til en hvilken som helst anden person, man ikke ønskede at være sammen med.

Han sænkede hovedet lidt, som Phillippe benægtede at det var noget han kunne gøre mod sin kone, og så derfor ikke Phillippe i øjnene. Ville det være egoistisk af ham at bede Phillippe om at mande sig op og tage kampen op mod hende? Hvis nu det var for hans skyld?

Enzel så op igen, men der kiggede Phillippe så væk. Det med øjenkontakt var tilsyneladende svært for dem begge, når der var noget de ikke var enige om. Deres principper og holdninger var jo stik modsatte af hinandens.

”Hvorfor siger du dog det?” Endelig mødtes deres blikke, og Enzel kunne nu forsøge at gennemskue hvad der mon gemte sig af sandheder inde bag de gråblå, milde øjne. Han kunne vitterligt ikke se hvorfor Phillippe mente at Enzel var ligeglad med Phillippes frihed. Enzel holdt da af ham. Han… havde ikke lyst til at dele ham med nogen!

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 21:15
 Da deres blik endelig mødtes igen, sank Phillippe en klump og foldede læberne lidt sammen. Han var ret sikker på Enzel ikke ville være glad for at høre sandheden. At hvis han havde sin frihed, ville han vende tilbage til at rejse rundt i Krystallandet. Han ville forsøge at få Nicola med sig, hvis han da stadig ville ham. Det kunne han selvfølgelig ikke sige til Enzel.

" Da jeg skrev jeg savnede at rejse rundt i Krystallandet, og at jeg kun havde værkstedet fordi det ikke var muligt længere, så passede det. Får jeg min frihed igen, er det den vej jeg går igen. Jeg ville.. lukke værkstedet. Forlade Dianthos. Rejse.. Hvem ved hvor hen.. " Phillippe holdt blikket i Enzels mens han snakkede. Kroppen lænede sig frem i stolen og han satte albuerne på bordet, og lagde ansigtet i hænderne mens han gned det lidt.
 " Jeg ville nyde at jeg var en fri mand.. Uden en kone.. Jeg.. ville lægge med hvem end jeg har lyst til, uden at bekymre mig.. " Det blev mumlet lidt ned i hænderne inden han flyttede hænderne væk fra ansigtet. Den ene lagde sig på bordet, og den anden blev brugt til at støtte hovedet. Blikket gled lidt rundt i halvkattens ansigt. 
 " Noget siger mig, at du inderst inde ville have jeg blev i det lille værksted her i Dianthos.. " Han sendte Enzel et prøvende smil. Han havde ingen anelse om hvordan Enzel ville tage det han lige havde fortalt. Han følte det kunne gå i hvilken som helst retning. Enzel kunne blive sur. Han kunne blive ked af det og skuffet. Han kunne være okay med det. Noget sagde ham dog at det nok hældte mest til de to første muligheder.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det var svært at lytte på, at Phillippe havde tænkt sig at lukke sit værksted. Værkstedet. Det var jo hjemstedet for hans kreativiteter? Phillippe elskede jo at arbejde, gjorde han ikke? Eller var det alt sammen bare et bedre alternativ, end at vende hjem til sin kone og fornøje hende?

Enzel kunne godt mærke, at hvert et ord fra Phillippe var som et ekstra lille stik i hans hjerte. Phillippe ville jo slet ikke bruge sin frihed på at være der for ham. Han ville hellere ud og føjte – og leve et rigtig drengerøvsliv. Han ville væk fra Enzels nye, sikre tilværelse bag Dianthos’ beskyttende mure, måske uden nogensinde at vende tilbage?

”Det kan jo være lige meget hvad jeg inderst inde ønsker…” Svarede Enzel, endnu engang hemmelighedsfuldt. Nok burde han kunne stole på Phillippe nu, nu hvor han havde delt ud af alle sine hemmeligheder, men hvis Phillippe ikke havde plads til Enzel i sine drømme om frihed, hvorfor så overhoved bringe det op? ”Du ved… Når først man har smagt på frihed…” Enzel delte ud af sin egen erfaring ”…Så vil man pludselig det hele, bare fordi man kan. Men når først man har oplevet det, og prøvet det i noget tid, så vender alting lige så stille tilbage til det gamle igen…” Han smilte lidt forsigtigt og måske lidt håbefuldt til Phillippe. ”Man ønsker tryghed… økonomisk tryghed og faste rammer… og ægte følelser fra ægte venner. Familie…?”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 22:08
 Selvom Phillippe ikke ville indrømme det, lettede det ham lidt at Enzel ikke blev vred eller sur over det han sagde. Eller i hvert fald ikke viste at det var sådan han havde det. I stedet for at forsøge at få et bedre svar ud af Enzel, nikkede han til det svar han fik. En lille del af ham, ville gerne vide hvad der gik gennem halvkattens hoved, men han vidste også godt at det nok aldrig var noget han ville finde ud af. Alligevel åbnede Phillippe munden.
 " Det er ikke lige meget..  " pointerede han, ikke fordi han prøvede at for Enzel til at sige hvad han ønskede, men fordi ens ønsker aldrig var lige meget. 

Hovedet tippede sig lidt mere på skrå i hånden, mens han lyttede til Enzel dele sine tanker. Blikket blev slået ned i bordet mens han tænkte over det. Han ville gerne have en familie. Han glædede sig til at skulle være far, men han kunne ikke se sig binde sig til nogen. Han kunne ikke engang være Nicola tro
 " Du har sikkert fat i noget. Jeg tror bare ikke jeg er helt klar.. Ikke endnu.. De venskaber jeg har fået i Dianthos er selvfølgelig ikke uden betydning for mig, og det er jo ikke fordi jeg ikke ville vende tilbage. Jeg kan bare godt lide at rejse rundt med arbejdet. Arbejde i forskellige typer træ. Se træet. " Han sukkede og lænede sig tilbage i stolen. Han forventede ikke Enzel forstod. Phillippes arbejde og interesse var jo ikke kun i bestillingerne, men lige så meget i materialerne. Og andres arbejde. Der var så mange ordre han normalt ville tage ud til, eller levere selv som han ikke længere kunne fordi tiden bare ikke var der. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzel lod sig ikke fristes til at røbe noget, bare fordi Phillippe mente, at det ikke var lige meget. Selvfølgelig sagde Phillippe det. Han havde vist sig ganske nysgerrig på Enzels følelser i de sidste breve. Men denne nysgerrighed var først kommet til syne, som Enzel pludselig holdt sine tanker tætte!

”Mh… Er træer ikke bare træer?” Kom Enzel til at slippe, men skyndte sig stramme læberne sammen. Træ var jo Phillippes store passion jo. Næst efter løs sex med nøgne kvinder og mænd, tilsyneladende. Altså. Det andet kunne man trods alt forstå. For med træ var der vel… lyst træ… mørkt træ… Ja, hvad ellers? Enzel kunne godt kende forskel på godt håndværk og dårligt håndværk, når først han så det færdige resultat. Men han havde nu ikke været i stand til at kunne glo på et træ og pludselig se muligheder i det…

”Jeg beklager. Jeg mente ikke at sige det højt. Ikke på den måde.” Han trak på skuldrene. Han kunne ikke engang forsøge at le, for at løfte humøret ovenpå sit eget ordslip. Det gjorde ham deprimeret at sidde her og høre på Phillippes drømme og planer, hvor der overhoved ikke var plads til ham. ”Jeg forstår dig godt…” Svarede han, for at vende tilbage til emnet. Det var dog ikke helt sandt. Han forstod slet ikke hans prioriteter. ”Men du ved. Det kommer nok aldrig til at ske, hvis ikke du gør noget for at blive fri. Hvis ikke engang du vil kæmpe for din sag, hvem skulle så ville det? Og din kone, hun slipper dig ikke før hun bliver træt af dig. Du er jo hverken villig eller særligt genstridig. Du finder dig bare i det, og sådan noget kommer hurtigt til at kede hende.” Måske talte Enzel i virkeligheden af personlig erfaring, endnu engang. Han kunne jo let kede sig, hvis Nicola bare gjorde som han ville have det. Så Enzel ville jo altid have mere og mere, og han ville stikke til ham, indtil der kom et skænderi eller en slåskamp. Fordi det gjorde noget… et eller andet… godt, for Enzel. En psykopat som Phillippes egen kone, havde det sikkert på samme måde. Hvis hun ønskede noget nemt, havde hun ikke tvunget Phillippe til at gifte sig med hende. Så havde hun jo fundet ægte kærlighed.

”Jeg tror ikke bare… at din kone slipper dig, når hun er færdig med dig. Ikke hvis hun er så ekstrem at kaste en forbandelse på dig, hvor du kan dø, hvis ikke du vender hjem til hende…”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 25.08.2021 23:36
 Enzels udbrud omkring Phillippes interesse i træ, fik hans mundvige til at trække sig lidt op i et underholdt smil. Han havde ikke regnet med Enzel ville forstå fascinationen, og det var også okay, for et eller andet sted var træ jo bare træ. For Phillippe var det også bare så meget mere, men han tænkte ikke der var nogen grund til at sidde snakke om træ, det ville sikkert også bare kede Enzel halvt til død. 
 Da Enzel undskyldte, nikkede Phillippe lidt for at vise at han tog imod undskyldningen.
 " Det er okay. På en måde har du ret.. Og så alligevel ikke.." Han trak på skuldrene.

Selvom Phillippe godt vidste alt det Enzel sagde, var det alligevel irriterende og frustrerende at høre det fra en anden. Læberne blev presset sammen og blikket blev sænker mod bordet. Læberne spidsede sig lidt da Phillippes villighed kom på bordet. Han var nok nærmere lidt for villig. Selvom det nok ikke helt var det Enzel tænkte på. Generelt var Phillippe ikke helt enig i hvad Enzel troede om ham og Katarinas forhold, men han valgte ikke at afbryde ham. 
 Det sidste Enzel sagde vækkede dog noget nyt i Phillippe. Noget han ikke brød sig om. Det var ting han slet ikke havde tænkt på. Nok mest fordi han selv tænkte hun aldrig ville af med ham. Han gjorde livet til et helved for hende når han var der, ingen af dem var rigtigt glade, men alligevel holdt hun fast i ham. Hun ville da ikke.. Ville hun? 
 Phillippe der i forvejen var blegere end normalt, blev lige lidt blegere, inden hænderene gled over ansigtet, og videre op gennem håret til det lagde sig i nakken. Man kunne se på Phillippe at han ikke brød sig om de tanker Enzel havde sat i gang i hovedet på snedkeren. Han vidste godt han tog den vattede og ynkelige vej. At der ikke var særlig meget værdighed i at frygte sin kone. En kone der var nærmest halvt så stor som en selv. 

Der gik lidt før Phillippe sagde noget. Han vidste ærlig talt ikke hvad han skulle sige. Det var svært for ham at forklare hvorfor han bare.. fandt sig i den tilværelse han var i. Han var jo en stor og stærk mand, han burde sagtens kunne forsvare sig mod en lille dame. 
 "  Ikke så lang tilbage.. Der fik hun mine hænder til at forsvinde. Bildte mig ind at de aldrig kom tilbage igen. Fordi jeg eh.. var taget på kro.. " Det var... en halv sandhed. Han havde udeladt lidt ting, men de ting behøvede Enzel ikke vide noget om. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

At få legemsdele til at forsvinde, lød som en underlig form for illusionsmagi. Indtil videre havde Enzel noteret, de mange detaljer ned om denne dame. Hun lød umiddelbart som en stærk magiker, med mange forskellige evner, når hun nu både kunne få ting til at forsvinde, fortrylle en mand og true ham med at tage hans liv, hvis ikke han kom hjem til hende. Phillippe var jo et levende bevis på, at han faktisk var ved at visne væk lige nu, så helt falsk var Phillippes forklaringer nok ikke. Derfor ville det være uklogt af ham, at gøre sig til fjende af hende… Det var lidt farligere at fjolle rundt med snedkermesteren her, end først antaget.

Enzel virkede chokeret over den nye information. Blot en lille smule, da han trods alt havde hørt mange fucked up ting efterhånden, og han stirrede lidt på Phillippe, og kiggede ned på hans hænder, blot for at tjekke om de var der, hvorefter han kiggede tilbage på hans ansigt igen. ”Phillippe, har du virkelig giftet dig med en…?” Han hævede de sorte, tætte bryn ”Heks?” Han vidste ikke særligt meget om hekse. Eller kvinder generelt, udover at han selvfølgelig havde en håndfuld af dem ansat på sit eget bordel. Men hekse var nu nogle sære skabninger, som var på alles læber. Skønt mange tog fejl, når de udpegede hekse blandt befolkningen. Hvis Enzel kunne spotte det med den viden han havde fået indtil nu, så måtte Phillippe da også have tænkt tanken selv? At hun var en heks…

Enzel troede ikke på, at Phillippes kone havde konfiskeret hans 2 hænder fordi han var taget på kro. Phillippe fortalte ikke den hele historie. Han havde nok gjort noget med sine hænder, som hun ikke kunne lide, og havde straffet ham for det. Det var egentlig kun fair, hvis Enzel selv skulle sige det. Han kunne ikke lade være med at finde Phillippe lidt svinsk, for at have taget på kro. Det var jo ikke fordi han var blevet fanget i at drikke lidt for meget, var det vel?

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 26.08.2021 19:18
 Stilheden lagde sig mellem dem, og Phillippe lod Enzel tage sig den tid han havde brug for, til at tænke over det han lige havde fået at vide. Da Enzel endelig sagde noget, var det ikke helt hvad han havde forventet at høre, og munden åbnede sig derfor, for kort efter at lukke sig igen. Læberne foldede sig til en tynd streng, hvilket et eller andet sted i sig selv nok var et form for svar.
 "  Det.. tror jeg.. Jeg plejer at sige hun er en heks men.. " Han trak lidt på skuldrene og flyttede blikket hen på Enzel.
 " Hvis ikke hun er en heks, er hun et eller andet meget tæt på.." lød det en kende opgivende fra snedkeren.

" Hun har fået overbevist hele byen om hun er den er lille, fine, søde dame med en sølvtøjsbutik, der har giftet sig med en røv af en mand.. " mumlede Phillippe med et suk. Et eller andet sted var det rigtigt nok - altså, at hun havde giftet sig med en røv af en mand. Han behandlede hende ikke særlig godt, selvom han havde lovet at opføre sig som et forelsket ægtepar når de var blandt folk fra byen. Det gik ikke altid lige godt for ham dog. Slet ikke når han havde drukket.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”At du er en røv af en mand er vel ingen indbildning?” Denne gang smilte Enzel endelig. Smilet var som altid lidt lusket og flirtende i det. Han mente intet ondt ved det, og han vidste at det ikke var noget Phillippe ville tage personligt. ”Mig bekendt flirtede du da med en kropige, selv i selskab med mig…” Meningsløst, hvis Enzel selv skulle sige det. Det havde virket på Phillippe som om han bare flirtede for at flirte. Men af en eller anden årsag var han ikke særlig villig til at flirte med ham? Var det mon fordi han var en mand? Eller fordi Phillippe bare havde en ting for kropiger? Nu ville han næsten ønske, at han havde observeret Phillippe komme ind. Han havde åbenbart bestilt noget, inden Monty tog ham med på slæb.

Enzel havde altid set sig selv som værende et… eksklusivt selskab. Det var nok Llyon Naaths overdrevede forkælelse af ham, der havde fået ham til at tro, at han var noget særligt. Her i Dianthos syntes man at han var for pyntet og for indsmigrende, og det kunne være svært at holde folks interesse. Hverken Nicola eller Phillippe behandlede ham anderledes end havde han været et hvilket som helst andet menneske. Og det irriterede ham lidt. Han var ikke bare en hr. hvem som helst!

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 26.08.2021 20:16
 Enzels smarte bemærkning fik først Phillippes bryn til at løfte sig lidt, uden at udtrykket rigtigt ændrede sig. Det holdt dog ikke længe, før et skævt smil trak den ene mundvig op og han slap et lavt kort grin ud, mens han kløede sig lidt i skægget.
 " Du ved.. Jeg kan faktisk også være ret så fantastisk.. " Et lettere flirtende glimt havde sneget sig ind i de trætte, grå øjne. Begge arme lagde sig mod armlænene som han lænede sig lidt frem.
 " Og jeg skulle mene du da også har oplevet det..! " Det ene bryn løftede sig lidt igen, mens et lidt mere smørret smil havde fundet vej til Phillippes læber. At de ting han - i hvert fald ifølge ham selv - klarede rimeligt fantastisk, for det meste også var de ting der gjorde ham til en røv, var en mindre detalje. 

I en langsom bevægelse lænede Phillippe sig tilbage i stolen, og et mere tænkende udtryk gled over snedkerens ansigt. Han følte at han et eller andet skyldte Enzel en forklaring, og så alligevel ikke. Han havde flere gange nu gjort det klart, at han ikke var til at stole på. At han var en mand der handlede alt for tit ud fra lyst. En mand der måske var lidt for charmerende for hans eget bedste.
 " Jeg.. er en mand styret alt for meget af lyst.. Uden evnen til rigtig at sige nej.. Selv når jeg virkelig ved jeg burde.. " Han skar en grimasse. Det var sådan det havde været med Enzel. Han vidst godt alle de ting han havde sagt til Nicola havde været dårlige undskyldninger, men et sted havde det jo været sande. Måske de nok bare var en sandhed der dækkede over at han inderst inde havde lyst. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Forbløffet betragtede Enzel Phillippe, som han pludselig fortalte at han også kunne være fantastisk. Det var ikke så meget det han sagde, der overraskede ham. Det var nok mere, at Phillippe bed på hans beskedne flirten med ham med det samme. Hans blå, halvlysende øjne studerede ham nøjere, nu mere betaget end før. Ja, Phillippe var stadig fantastisk, selv for et menneske. På en eller anden måde formåede han, trods sit simple liv og sin sære fanatisme over træsorter, at forføre både farlige hekse og bordelejere på hans vej.

”Jeg er altså bevæbnet.” Mindede han ham om, med en sukkersød spinden, da Phillippe gik lidt over stregen med at hovere over alle de gange han havde erobret ham. Hans smalle fingre, som i dag ikke bar nogle smykker, gled næsten kælent ned ad skaftet på daggerten i hans bælte, og hele vejen ned til den krumme spids af hylsteret. Han kunne ikke drømme om at trække sit våben og true Phillippe rigtigt, men han ville ikke finde sig i mere af det. Phillippe skulle bare vide, hvor hårdt det var for ham, at leve i cølibat og pludselig sidde overfor en af sine elskere – som han heller ikke måtte nærme sig.

”At sige nej er da det letteste i verden. Især hvis man har bare den mindste smule respekt for sig selv.” Svarede Enzel yderligere. Han trak begge sine fødder op på møblet og lænede sig endnu mere mageligt tilbage mens hans stadig spandt lavmælt og konstant. ”Kig på mig og sig ’nej’.?”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 26.08.2021 21:12
 Enzels påmindelse i sig selv, fik det skæve smil til at blive lidt bredere, mest fordi Phillippes tanker allerede var på en sidespor der hurtigt kunne gøre alt lummert. Det ene bryn løftede sig lidt, og blikket flyttede sig ned for at se hvad Enzels hånd lavede. Det var her at han blev lidt mere stiv i det. Bevægelsen på knivens skaft kunne sagtens tolkes som en metafor, der passede ganske godt med Enzels påmindelse, men i stedet for flere lumre tanker, blev Phillippe mindet om hvad den kniv havde været brugt til. Hvad han havde været med til. Blikket flyttede sig lidt ud til siden og panden rynkede sig en smule, inden hænderne gned ansigtet lidt.
 " Det ved jeg.. " lød det nærmest helt fraværende fra snedkeren, der prøvede at ryste minderne ud af hovedet igen, så han ikke skulle sidde og være påvirket af dem. 

Hænderne lagde sig mod stolens armlæn igen, og selvom minderne fra slagsmålet på kroen stadig summede let i baghovedet, kiggede han alligevel på Enzel med det ene bryn løftet i en nysgerrig mine, interesseret i at høre hvad Enzel mente om sagen. Hans sidste kommentar, fik dog begge bryn til at løfte sig op i et mener du det seriøst udtryk, inden han rullede med øjnene. 
 " ... Nej? " Phillippe rystede let på hovedet som nægtede han at gøre som Enzel sagde.
 " Okay.. " Phillippe viftede lidt med den ene hånd mod Enzel.
 "  Det er let nok at sige nej. Men at sige når det gælder.. At mene det.. eller.. følge det.. Ja, det er i hvert fald ikke min stærke side.. " Han foldede læberne lidt tænkende sammen, inden han bed sig lidt i underlæben. Var det næste for meget at sige?
 " Hvor mange gange sagde jeg ikke at jeg skulle gå? Prøvede at få dig til at tænke på, om det nu også var en god ide, i forhold til Nicola? " Ordene var prøvende, og han vidste ikke helt om Enzel forstod hvad han prøvede at sige, eller hvordan han ville tage det. Han håbede lidt han bare ville se det som en bedre forklaring på hvad han mente med hans dårlige evner til at sige nej.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Den behagelige kælne lyd der kom fra Enzels strube stoppede pludselig og der blev stille. Der var dog stadig larm fra den store krostue, men i lokalet blev der tavst i en rum tid. Hvad prøvede Phillippe at fortælle ham med den sidste bemærkning? Enzels udtryk blev fladt, som han følte sig nødsadiget til at svare på det. ”Mange gange…”

Alting snørede sig sammen i maven på ham. Det havde ikke noget at gøre med, at Nicolas navn blev nævnt. Der skulle meget til før han fik dårlig samvittighed overfor Nicola lige nu, for Phillippe var jo faktisk en fast partner, og han havde været mere sammen med Phillippe, end han havde med Nicola, skønt Nicola boede hos ham og sov i samme seng. Han brød sig bare ikke om den måde Phillippe brugte Enzel som eksempel, for at understrege at han sagtens kunne sige nej. Han drømte jo om at være uimodståelig…

Enzel krydsede sine arme, afventende på at høre hvad grunden bag den grimme påmindelse var.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1