Men det varme smil sad stadig om hans læber, da han stod på herregårdens gårdsplads og så hestevognen trille afsted, med prinsessen og hendes tjenerinde i vognen. Trods den oftest fjerne følelse af savn, som uden tvivl ville nå at sætte sig, kunne han ikke undgå at grue lidt for deres næste møde, der samtidig ville blive mødet med hendes fader. Men selvom Alfie sjældent nød de sociale sammenkomster, var han særdeles god til at være i dem.
Først da hestevognen ikke længere kunne ses fra gårdspladsen, vendte Alfie sig rundt.
Den store dør gav genlyd i forhallen, da den lukkede i bag ham. Uden at gøre det alt for tydeligt, forsøgte han at liste sig mod trappen og ovenpå, uden at blive stoppet af sin søster. Det var kun fordi han var sikker på at høre for, at hun havde fanget ham i at lave uanstændige ting med adelskvinden fra Rubinien, godt nok gemt væk nede ved den nærliggende å, men stadig offentligt.
"Hr. Isenwald, skal jeg sætte en kande te over til Dem og Deres søster?" Lød det fra en af de lidt ældre tjenestedamer. Hun forventede selvfølgelig at de skulle tale sammen, når Alfie lige havde haft fint, vigtigt besøg.
"Ellers tak, Ellen. Jeg forsøger at liste mig udenom hende," svarede han næsten hviskende, og med et lidt morende smil. Tjenestekvinden smålo og nikkede, før hun gik videre med de rene lagner, hun havde hentet til gæsteværelset.
Derfra tøffede Alfie videre, tog det første skridt op ad trappen. Mon ikke han nok lige kunne nå at forsvinde op i biblioteket, inden Merissa fik fanget ham.

You expect me to love people and use money
~ I just like it the other way around ~