Hvis man dog bare kunne være et enkelt sted på en gang
Blæksprutten 19.08.2021 21:28
I flere uger op til det fine besøg af nære og fjerne slægtninge til Kazimierne, havde der været gang i den blandt paladsets beboere og ikke mindst dets tjenestefolk. Det var Rubiniens mægtigste palads, og selvom der var et utal af arbejdsomme slaver, var der mange gøremål hver eneste dag. Det gjaldt også slaven Emin, en skønhed af en ørkenelver, der trods sine mange år i tjeneste, aldrig kunne stige i graderne, og gøre sig fortjent til en højere status. Han, af alle, lavede nærmest det dobbelte af hvad de andre slaver kunne formå at klare på en dag, men det var nu ikke så sært, da han trods alt havde evnen til at duplikere sig selv. Han havde netop sendt sin dobbeltgænger afsted ud i haven for at klare det havearbejde, som var alt for varmt for de slaver, der ikke var af ørkenelvisk afstamning, og ikke kunne tåle varmen fra den høje sol. Lige nu kunne han nyde at han selv fik lov til at gå i skyggen, som han gik mellem værelserne for at gøre dem klar til at blive huset af gæsterne. Han vidste godt at han senere ville opleve dagens hårde havearbejde, når først han blev genforenet med sin dobbel, men den tid, den sorg.
Han åbnede op til et af værelserne fra de ydre gangarealer af, og lod de store gulv-til-loft-skodder stå åbne, så dagslyset oplyste det store pragtfulde værelse, hvis størrelse kunne slå hans eget sovekammer ganget med syv. Der var nok at se til. Som altid startede han med at sikre sig at der var vin og frugt til rådighed, så redte han sengen og skiftede sengetøjet, hvis brugt eller bulet, skiftede natpotten, hvis brugt, og skiftede vandet i vaskeskålen. Det var ikke det hårdeste arbejde – skulle man tro, men hvis en Kazimi kom ind til et værelse, der ikke var gjort i stand, faldt der brænde, så han kunne ikke bare slappe af undervejs. Desuden var paladset godt bevogtet, og vagterne udenfor dørene ville lægge mærke til, hvis Emin blev derinde for længe. Han havde da i sine yngre dage tænkt på at smide sig i sengene, blot for at mærke hvor godt en Kazimi sov, og han have da sippet til den søde vin og smagt hvilken luksus han hver dag gik glip af, men den rebelske tid var forbi. Emin var selv loyal, selv når han var helt alene som nu. Han af alle, vidste hvad det kunne have af konsekvenser for en slave, at træde Kazimierne over tæerne.
Erforias 03.09.2021 16:51
Selvom det havde været flere år siden Mehdi sidst havde være haft mulighed for at nyde de storslåede haver ved Kazimi pladset, var det lige så stort et under hver gang at se de velholdte planter, de ryddede stier og de småting der fremstod pænere hjemme i hans fars have.Det var ingen hemmelighed at Kazimi familien prøvede at overgå hinanden hvor de kunne, uden at skabe for mange sure miner.
Men den unge Kazimi måtte indrømme at fyrsten i sandhed gemte de smukkeste og mest eksotiske slaver til sig selv, sjældent havde han set ørkenelvere lave havearbejde. Ikke at Mehdi ville dvæle længe i haven som solen stod på det højeste, nok nød han varmen, men han ville gerne kunne få masseret hans skulder senere på aftenen.
I stedet trak Mehdi indenfor i den svalende skygge og vandrede langs de prydede haller hvor end hans fødder ledte ham. Han havde som sådan intet han skulle nå denne dag udover et festmåltid senere, og lidt træning med en fætter, men intet som hastede, hans skridt ledte ham dog i nærheden af det værelse han skulle tilbringe natten i. At det var ved at blive sat i stand var en mindre detalje i forhold til det mysterium der udfoldede sig derinde. "Undskyld mig, dig der appelsin elver, var du ikke ude i haven for et øjeblik siden?" Mehdi kunne have svoret på at det havde været præcis den ørkenelver han havde set kort forinden.

Blæksprutten 03.09.2021 19:12
Lyden af den fremmede stemme et sted bag sig, fik næsten Emin til at tabe den frugt han var ved at skænke op I fadet ved vinen, men lige som den omtalte appelsin faldt ud af hans hånd, dukkede han sig ned I knæ og greb den, inden den ville have landet på gulvet og skabt et minimalt, men uønsket påstyr!
Han vendte sig om med en forsigtig, næsten elegant bevægelse og bukkede ærbødigt til Kazimigæsten. Han genkendte ham ikke. At denne høje, flotte menneskemand skulle være den lille tykke dreng, ville ikke være til at tro. Også fordi tiden nærmest stod stille i Emins liv. Han havde ikke styr på de mennesker, der ikke længere befandt sig på paladsen.
“Jo, det var mig du så,” Svarede han, undskyldende, eftersom at han var ked af at værelset ikke var klar til gæsten I huset. Han vidste ikke hvorfor det var et spørgsmål den kazimi-lignende unge mand ønskede svar på, men måske havde de lige haft en samtale. Han håbede ikke den havde været en ubehagelig samtale, og at hans ophold I sovekammeret nu var uønsket. Emin hadede sådan, når han mødte folk flere gange, før han kunne nå at smelte sammen med sin dobbeltgænger igen. Det resulterede jo ofte I, at folk troede han led under svær demens.
“Det vil sige, at du så min dobbeltgænger. Jeg har evnen til at duplikere mig selv, så jeg kan være til rådighed flere steder på én gang,” Tilføjede han så, for ikke at gøre sig upopulær. Han havde ikke fået lov til at genere ham med en længere dybdegående forklaring, så han gjorde det så kort og simpelt han kunne. Herefter rankede han sig op, så han fremstod lige så rank og pæn, som der var forventet af ham. Appelsinen I hans hånd blev placeret det helt korrekte sted I den farverige frugtstabel.
Han mente bestemt ikke han havde set denne mand før, men klæderne var nu meget fornemme, så det skulle ikke undre ham, at han var beslægtet med fyrsten.
Erforias 05.09.2021 15:44
Mehdi rynkede på et velplejet øjenbryn, det gav ikke megen mening hvordan at elveren skulle være kommet til værelserne hurtigere end han selv havde? En del af ham havde lidt forventet at det havde været elverens tvilling han havde set, men at det var samme mand var ham en gåde.En gåde der kun blev mere mystisk som slaven forklarede hvordan han faktisk havde været to steder samtidigt. "En dobbeltgænger? Kan du lave mere end en?" Prikkede han nysgerrigt, han kunne svagt huske at have hørt om en eller anden slave der havde haft sådan en evne, og måtte tydeligvis være meget værd. Appelsin elveren var tydeligvis en skat af umådelig værdi og en pryd for hovedgrenen at eje. En del af Mehdi kunne ikke lade være med at føle et stik af sorg for elveren der havde så langt et liv og skulle være bundet i trældom, men trods det lignede det ikke at elveren var blevet vanrygtet så det var trods alt en mindre trøst.
"Hvad er dit navn? Appelsin elver er ikke det mest praktiske at kalde nogen" Smilede han mildt, det var ikke altid at slaver var glade for at dele deres navne, men når det var for at gøre hans liv lettere lod de til at være bedre til at godtage det. "Jeg er Mehdi Kazimi Ul'Fareed"

Blæksprutten 12.09.2021 08:40
Ah ja. Det var ikke unormalt at folk ville høre mere om hans evners begrænsninger. Kunne han lave mere arbejde? Det var typisk Kazimislægten at måle hans værdi. ”Beklager, det kan jeg ikke,” Svarede han og gjorde et enkelt hovedryst. Det slog ham ikke at han måske havde misset hensigten med spørgsmålet. Han antog vel bare, at det var den almene grådighed der boede i hvert Kazimihjerte, der havde spurgt. Emin havde skam prøvet sine grænser af flere gange i løbet af sit liv. Bare lige for at se ad. Og hvis nu det faktisk lykkedes ham en dag at udvikle en tripplegænger, ville han nok holde det tæt, indtil han en dag ville få brug for det. Det var en skam at familien overhoved vidste, at han var i stand till at formere en dobbeltgænger. Men det havde man vidst lige siden han blev fanget i tidernes morgen.
”Du kan nu kalde mig hvad du ønsker, men mit navn er Emin. Slave af paladset.” Emin tiltede en anelse med hovedet, da den høje menneskemand præsenterede sig som Mehdi. Søn af Fareed. Der var noget der virkede forkert, kunne man spejle i de gyldne øjne på elveren. En hånd strakte sig ned og målte fra gulvet med hånden, hvad der ville svare til højden på en væsentligt yngre knægt. ”Ham ...den lille kraftige?” Emin havde tydeligvis ikke forstået, at Mehdi virkelig var fyrstens nevø endnu. Og han havde i hvert fald ikke opfattet hvor fornærmende en opførsel han lige var kommet med. Det skulle nok gå op for ham inden længe, dog.
Erforias 02.10.2021 21:03
"Alle evner har sine begrænsninger" Mehdi nikkede sin forståelse til at slaven kun kunne gøre tos arbejde, han kunne ikke sætte sig ind i hvordan det måtte være at være mere end en person. Utallige spørgsmål sprag frem i den unge Kazimis sind, oplevede elveren mon det samme som sin doppeltgænger samtidig? Eller vent hvis det havde været tilfældet havde elveren vel noteret at have set ham i haven, men hvor lokkende det end var at slippe spørgsmålene fri var det bedre at vente til senere.
Skyggen af et smil dansede over Mehdis læber som Emins forvirring blev tydelig, tilsyneladende havde de mødtes tidligere men at dømme fra højden slaven målte med sin hånd måtte de havde være for meget lang tid siden. "Den selvsamme, jeg vil dog argumentere for at det ikke længere at tilfældet" Ikke at at han brød sig om at blive mindet om den han havde været dengang, hvilket var slet skjult i tonen, men for nu var Emin mere spændende end irriterende og forhåbentlig forblev det sådan.
Nonchalant slentrede Mehdi ind og placerede sig på en stol hvor han begyndte at pille en appelsin fra frugtskålen. "Hvor længe har du været en del af staben i paladset Emin?" Forhåbentlig kunne han luske ud af elveren om de havde mødtes før, eller måske nogle spændende historier om nogle af de tidligere Kazimier der havde boet i paladset.

Blæksprutten 17.10.2021 19:17
Åh du godeste. Var tiden virkelig gået så hurtigt? Emin havde ikke tænkt over hvor længe siden han sidst havde set sønnen af Fareed. Det var åbenbart så længe siden, at sønnen nu var vokset op. Og han havde tabt de overflødige kilo. Det betød også, at Emin netop havde slynget en fornærmelse efter Medhi. ”Om forladelse!” Svarede han straks og kastede sig ned på sine knæ og bukkede så dybt og undskyldende at det meste af det lange brune hår faldt ned på det rene gulv. Der var næsten ikke tid til at vente og se om Mehdi virkelig var fornærmet eller ligeglad. Det slog ham dog, at kazimisønnen ikke havde mere travlt, end at han lige kunne nå at tage plads og begynde at skrælle en af de store, orange appelsiner som Emin var kommet med. Han tillod sig at kigge op fra sin ydmygeste position. Medhi lod til at ville høre mere ind til ham?
”Næsten hele mit liv. Omkring femhundrede år, altså Siden Fyrst Faizan den første.” Forklarede han straks. Han var en smule forvirret over at Mehdi ikke havde set sig sur på ham. Han virkede temmelig rolig. Men måske havde det noget at gøre med, at han vist ikke havde levet størstedelen af sit liv iblandt Kazimier? Emin syntes at have overhørt samtalerne imellem fyrsten og hans broder Fareed for mange år siden. Men det var ikke meningen at en slave skulle huske sådanne private ting, så han lod ikke nogen vide hvad han vidste. Mehdi var blevet sendt væk fordi Fareed var utilfreds med ham. Fareed var en hård mand, på en anden måde en fyrsten, men stadig på en måde som var genkendelig og almindelig i Kazimiernes besværlige blod.
Erforias 18.11.2021 07:56
Selvom Mehdi havde et mere afslappet forhold til slaver og nok var mere venlig mod dem end de fleste i Rubinien, så ville det være en løgn at sige at der ikke var en del af ham der nød Emins underdanighed, hvilket gjorde at hanikke havde travlt med at pille appelsinen og lade elveren stege en smule i uvished.At Emin så lød en smule undrende som han svarede, var vel forståeligt mange en anden Kazimi kunne have mistet temperamentet og bulrede og brølet over den forseelse, men et eller andet sted var Mehdi ganske tilfreds med ikke at være blevet genkendt som den buttede dreng fra hans ungdom.
"Jeg ser" Nikkede den unge Kazimi og så tænksom ud et øjeblik, "Hvordan ville sådan en forseelse være blevet straffet gennem tiden?" Lød det roligt med et snert af nysgerrighed, hvorefter blikket faldt tilbage på appelsinen som blev pillet færdigt i et ganske afslappet tempo.
Nok var det en ting at læse om historie, men at møde en der havde oplevet den måtte vel kunne sige noget mere end blot at læse om den, men lige så ville det være interessant at finde ud af om Emin ville tale sandt eller ej.
Efter Emin havde fortalt om hvordan og hvorledes, løftede Mehdi atter sit blik fra den syrlige frugt og smilte hvad der lignede et venligt smil. "Emin vil du lukke døren herind?"

Blæksprutten 28.01.2022 19:50
Ganske rigtigt som Mehdi havde observeret, var Emin en velbevaret slave. Og skræmmer, hvis der havde været nogle, kunne man ikke se på ham. De var nok gemt bag tøjet, hvis noget, eller også havde man gået op i at forskønne slaverne med magisk healing. Hvis Mehdi nu var særligt observant, ville han måske kunne opfange, hvordan fortidens rædsler genoplivede i slavens øjne, som han blev spurgt ind til hvordan hans forseelse ville være blevet straffet. Emin kendte jo ikke denne Mehdi. Han kunne virke noget så flink og rar, men hvis han lignede sine forfædre, kunne han sagtens være utilregnelig. Hvis Emin svarede ærligt, ville han så blive straffet på samme vis?
Mange overvejelser gik igennem Emins hoved, men han lod ikke den vigtige familiegæst vente længe på svar. Han var desuden ganske trænet i at håndtere disse folks forsøg på at chokere. "Retmæssigt." Svarede Emin ganske korrekt, men nervøst "En sådan fornærmelse kan betyde pisk eller indespærring for en slave." Han tøvede lidt med det næste "Dødsstraf." I virkeligheden var der ingen sådan regler for hvor hårdt Kazimierne havde straffet deres slaver. Det kom som regel an på hvem der gav straffen, om der var overhoved var tid til det eller hvad. Emin havde altid været så påpasselig, så hvorfor skulle han absolut klokke i det nu? Skulle han dø fordi han havde fornærmet den fede dreng, der nu var en sund og smuk mand?
Med den ubehagelige følelse i kroppen fik han dog rejst sig fra gulvhøjde. Han tårnede atter rankt og bevægede sig hen og lukkede dobbeltdørene ind til værelset. Han stillede ikke spørgsmål til hvorfor, for det var ikke hans ret. Men ærlig talt virkede Mehdi ikke som en ubehagelig person - endnu. Hvorfor han i det hele taget ville tale med ham, en slave, i første omgang, var måske bare fordi han var enormt ensom?
Emin blev stående ved den lukkede dør, rede på at finde ud af om der var en straf i vente for hans ugerning.
Erforias 29.01.2022 21:49
Mehdi nikkede stille og observerede Emin som han forklarede sig om straffende der kunne være blevet givet gennem tiderne, personligt fandt Mehdi hele konceptet fjollet. Slaverne var lige så meget folk som ham selv og skulle nogen komme og ligge ham i lænker ville man lige så nemt kunne blive gjort til en slave, hvor meget end han selv ville benægte det.Dørene blev lukket og Mehdi kastede et stykke af appelsinen over til Emin. "Det er rigtigt nok at din adfærd ville være blevet straffet tidligere, men det er jeg ærligt ikke i humør til så her spis, og lad det være det. Jeg forventer dog at det ikke gentager sig igen." Hvorefter han smilede kort til ørkenelveren.
Hvor meget mere økonomist rentabelt det var var have slaver frem for tjenere, så kunne han ikke andet end finde det mere rigtigt at have tjenere i stedet for, hvilket ikke ligefrem var noget han kunne tillade sig at sige til sine landsmænd i Rubinien.
Men det mindste han kunne gøre var at opfører sig nogenlunde anstændigt over for Emin, selvom det blev nødt til at være bag lukkede døre. "Hvordan var fyrst Faizan egentlig? Du ved som person, jeg har læst om ham men forståelig nok har jeg ikke ligefrem haft muligheden for at snakke med ham"

Blæksprutten 27.02.2022 10:40
Hver gang Emin gjorde en fejl, uanset størrelsen, så fik han altid den der fornemmelse af, at dette kunne være enden på hans liv. En underlig fornemmelse, som han ikke helt vidste hvordan han havde det med, for Emin havde skam sit liv kært, selvom han ikke havde drømme om at leve et andet liv en dag. Men han elskede heller ikke ligefrem sit liv. I dag havde han også fornemmet følelsen kort, men heldigvis var Mehdi klar i spyttet, så snart de var private.
”Det vil ikke ske igen, Mehdi Kazimi,” Emin greb appelsinen og undlod at udtrykke hvor lettet han var. Alt han umiddelbart ville lade Mehdi se på ham var, at han var afventende på at blive sat i beskæftigelse. Hans første ordre lød dog på, at han skulle spise den appelsin, som Mehdi netop havde skrællet for ham. Mehdi vidste det nok ikke, men en så venlig en gerning overfor en slave, var altså ikke noget de andre Kazimimedlemmer gjorde sig i. Nej, det var nærmest historisk.
Emin pillede en båd fri, men ventede med at hæve den til munden. ”Fyrst Faizan den første...” Indledte han med. Han undrede sig lidt over Medhis nysgerrighed til ham. Enten ville Medhi teste Emin for sin loyalitet til Kazimihuset, og høre hvad han syntes om sin sande tilfangetager, eller også var han blot nysgerrig for at høre, om disse beretninger han havde læst om ham var sande. ”Jeg skal ikke kunne sige hvad der siges om ham i historiebøgerne, og ej heller har jeg talt med ham selv. Jeg har kun observeret ham fra en slaves perspektiv, men dengang satte man ikke ulydige eller udygtige slaver i gang med at betjene den øverste, og jeg var heller ingen undtagelse. Mit indtryk var at han var en stor og mægtig mand, som må have gjort bedrifter, der har haft betydning for familien lige siden. Jeg ved at han fik stor politisk indflydelse i Rubinien, og det siges at slavehandlen blev udvidet til det vi kender det som i dag.” Emin gjorde meget ud af at træde forsigtigt. Intet af det han fortalte, var løgn, men det unge menneske lod ikke til at være helt dum, og han ville sikkert bemærke, at Emin ikke delte ud af egne holdninger. Men nu havde han da besvaret hans spørgsmål, og kunne lige så småt begynde at smage på sødmen og syrligheden fra den gyldne frugt.
Erforias 19.08.2022 16:02
Mehdi gav et svagt nik som slaven forsikrede ham om at fejlen ikke ville ske igen, fra den unge Kazimis synspunkt var hele den missære nu overstået antaget at der ikke skete noget lignende i fremtiden.At hans venlighed nærmest var historisk for ørken elveren gik hans næse forbi, i hans øjne fortjente alle en hvis form for venlighed indtil at de viste at de ikke var den værdig.
Den søde og syrlige smag fra appelsinen bredte sig i hans mund som tog en bid af en af bådene han havde beholdt hos sig selv og gav endnu et kort nik. Det gav mening at en tilsyneladende tidligere og mere uregerlig Emin var blevet holdt ude af den første fyrstes åsyn, men havde Rubinien virkelig altid været som det var nu? Dekadent og ledt af folk der kun ønskede at løfte sig til højere højder lige meget hvem de måtte træde på for at nå dertil?
Hvem end af hans fætre ville næppe ændre meget på den måde at leve på, nok nærmere kæmpe med næb og klør for at bibeholde det, ikke at der var noget han selv kunne gøre for at ændre på det, slet ikke som tingene stod nu.
Mehdi så eftertænksom ud et øjeblik "Hvad er den næste opgave du skal lave når du er færdig her?" Et venligt smil bredte sig på hans læber som han gav plads til at Emin kunne spise appelsinbåden færdig. "Jeg har en idé til noget du kan gøre for mig."

Blæksprutten 20.08.2022 17:35
Mehdi skyldte ikke en slave nogen forklaring på, hvorfor han ville vide mere om Fyrst Faizan den første, men Emin var da lidt nysgerrig efter at vide om hans informationer var godkendt. Mehdi kendte han ikke særlig godt. Han virkede behagelig og rar, næsten modsat af hans egen far, som havde været grusom overfor dem begge. Han vidste bedre end at stole blindt på Mehdis venlighed, men han blev mere og mere vænnet til ham.
Han tillod sig at spise appelsinen. Han spiste den pænt, ligesom alt andet han gjorde blev gjort pænt og nydeligt.
“Jeg har en række af ting der skal gøres inden gøres inden gæsterne bliver trætte,” Beklagede han “Jeg vil ikke kede dig med en liste over mine gøremål. Men hvis du har brug for hjælp, stiller jeg mig til rådighed for dig her og nu. Min dobbeltgænger skal nok gå mine opgaver igennem.”
Det undrede ham lidt hvad sådan en gæst havde brug for af hjælp. Typisk var det at stå med en vifte eller massere dem, alt efter hvad de lige havde brug for. Mehdi lignede ikke en der stod og manglede noget, sådan som han stod og nød det sidste fra sin appelsin.
Erforias 01.10.2022 21:50
Mehdi nikkede tilfreds ved Emins svar "Et glimrende svar, kom med." Bød han og med det vendte Mehdi rundt og viftede Emin med sig uden at vende sig om for at tjekke om han faktisk fulgte med. Der var ingen grund til at tjekke det for de vidste begge at det var det eneste rigtige at gøre i situationen for Emin, livet som slave gav ikke mange valg.Turen gik fra det mindre værelse mod et andet der ligeså var skjult fra solens stråler hvor forskellige forfriskninger stod efterladt til dem der måtte mangle dem og de slaver der måtte hente dem for husets herrer og gæster. Ingen andre lod til at være i værelset som Mehdi ledte dem ind i det.
Hans blik gled over de små anretninger indtil det faldt over nogle små søde kager "Emin, smag på en af disse og fortæl mig om smagen" lod det som han gestikulerede mod kagen.
Nok kunne han ikke gøre Emins liv lettere på længere sigt, men i det mindste kunne han få him til at smage nogle ting han ellers næppe ville ved at gøre nogle kreative krumspring i forhold til ordre.
"Og før du tænker at argumentere imod, så kender du til en god årsag til hvorfor at jeg ikke blot tage for mig selv før jeg finder ud af om jeg reelt har lyst, samt jeg er sikker på at min onkel fyrsten har sagt at der skal gøres som en gæst byder, især hvis denne ligeså er af fyrstens slægt" Der var garanteret undtagelser hvor hans smører ikke ville virke men hvad Mehdi bød Emin ville næppe krydse sådan en grænse.

Blæksprutten 15.10.2022 10:53
Emin kunne sagtens følge med. Han havde sjældent behov for at sætte det lange ben foran, for at hamle op med de andre på paladset, da han trods alt var høj, men Kazimimændene syntes at vokse sig højere generation efter generation. Mehdi var i den grad vokset i vejret siden Emin sidst havde kastet sit uværdige blik i hans retning. Man skulle tro at de havde elvisk blod i sig, de Kazimimennesker, men Emin turde ikke sige en sådan tanke højt for nogen. Det ville være en anklage. Og han var ikke i sin ret til at betvivle hustruerne i denne familie. Med bøjet hoved og en respektiv afstand på et par meter, fulgte han den adelige herre og standsede igen med lidt afstand til de forskellige anretninger, som køkkenskabene havde bragt. Han måtte ikke røre ved maden. Kun undersiden af fadene. Emin havde aldrig, end ikke i stunder hvor han var alene, trodset reglerne og forsøgt at snuppe en kage. De duftede jo dejligt fra køkkenet, når de var nybagte, men det hjalp da at han aldrig havde smagt det søde liv før. Han vidste ikke hvad han gik glip af… eller jo. Chancen for at blive opdaget og blive straffet. Hans blik rettede sig mod er bjerg af nydeligt anrettede, små kager med en eller anden form for fyld, som man ikke kunne sætte finger på hvad var, uden at tage en bid. Han kunne mærke på Mehdi at hans ordre havde noget med disse kager at gøre. Allerede før han fik besked, gættede han på at han skulle flytte dem. Flytte dem eller håndfodre ham, eller lignende. Hvad ellers?
Hans vejrtrækning gik lidt i stå, så snart Mehdi bad ham om at smage på kagen. Der var absolut ingen grund til at have mistillid til køkkenet. Ingen havde sluppet afsted med at forgifte maden dernede fra i al den tid Emin havde eksisteret her. Han havde på fornemmelsen af at Mehdi ville torturere ham med sin venlighed, som absolut kun var til besvær for ham! Det er forbudt, havde han behov for at sige, men kunne ikke. Hans blik der var rettet mod Mehdi lige nu afslørede sikkert den misbehag der herskede over ham lige nu. Det hjalp ikke at Mehdi forsøgte at forsvare årsagen bag han ordre. Men en befaling var en befaling.
Emin tog forsigtigt den øverste kage fra det ellers urørte fad. Han havde det meget mærkeligt ved at skulle sætte tænderne i den. “En slave har næppe noget at sammenligne smagen med, min herre,” Undskyldte Emin på forhånd, i frygt for ikke at være i stand til at give en fyldestgørende anbefaling, når først han havde smagt på den. Han kæmpede ikke længere imod og tog den forbistrede bid. Han smagte på den meget bløde kage. Han skulle blot prikke igennem sukkerskorpen og så kunne han smage jordbærfyldet på sin tunge. Det var lige så en slave kunne få tårer i øjnene, men ikke i Emins. Han holdt følelserne uden om det her… “Det smager som noget en slave ikke burde smage på…” Han kunne ikke tyde andre ingredienser, og Emin vidste i det hele taget ikke noget om bagning eller madlavning “Der er jordbær i.” Han var også utroligt dårlig til at give anmeldelse af mad. Det smagte meget bedre end hvad det næsten blege ansigt antød.
Erforias 24.12.2022 13:55
Med forundret interesse så Mehdi Emin tage kagen, og hvis han ikke vidste bedre, have en indre kamp om han kunne tage en bid og gøre som budt. Det faldt på ingen måde junkeren ind at hans venlighed kunne opfattes som pinsel og prøvelser for slaven, for i Mehdis eget sind var alt dette et skuespil sat op for at give Emin en simple stund uden alt stressen og jagen hvor han kunne få lov at nyde smagen af en kage. "Jordbær? Hmm" lød det tænksomt som Mehdi skævede mod kagefadet, blankt ignorerede kommentaren om at det ikke var en slaves plads at smage sådan en kage, i hans ører havde det blot lydt som at Emin havde kommenteret at kagen smagte godt og var passende for adelige. "Hvad med anden bid? Måler den sig med den første?" En del af Mehdi havde lyst til at smile over Emins meget vage beskrivelse af kagen, men han ønskede ikke at gøre ham forlegen eller mere utilpas end han allerede var. Af en eller anden årsag havde han svært ved at få ørkenelveren til at slappe af i hans nærvær, måske med tiden det kunne lykkes ham at få det til at lykkes.
"Emin vil du være så venlig at spise kagen færdig hvis du selv kan lige smagen, ellers skaf den af vejen" Bød han smilende det venligste smil han kunne frembringe, han var efterhånden blevet nysgerrig på hvordan mon kagen faktisk smagte, men de kunne ikke begge stå og spise af dem hvis nogen nu kom ind, for Emin skulle nødigt ende i problemer fortalte han sig selv.

Blæksprutten 10.01.2023 11:48
Emins gyldne øjne flyttede blikket op på Mehdi. De viste næsten frygt, som om Mehdi havde bedt ham om at gøre noget helt forfærdeligt og grænseoverskridende. Men han kom sig hurtigt over chokket og accepterede mut sin næste opgave, der lød på at gentage oplevelsen. Stadig med den søde smag i munden, var det dog lettere at lystre ordren denne gang. Han førte kagen til munden endnu engang og spiste i stilhed. Tankerne stormede derudaf. Mehdi var både utroligt flink, men også ondsindet, sådan at udsætte ham for kage og venlighed... Man kunne kun håbe på at nogen afbrød dem og krævede opvartning af Emin eller en privat stund med Mehdi."Det smager akkurat som første bid," Det smagte helt igennem fantastisk, og Emin havde lyst til at spise op, men han ville ikke gøre noget der var imod de sædvanlige regler. Sæt hvis Mehdi forsøgte at sætte ham op, som hævn for at han kom til at kalde ham tyk. Mehdi var en tyk dreng, men nu var han vokset fra det. Men var hans stolthed virkelig så skadet i dag, at han ikke kunne tåle at høre det fra en fremmeds mund? Det måtte være fordi han følte sig ydmyget for noget en ligegyldig, betydningsløs slave havde sagt... Det kunne ikke passe at en Kazimi kunne være så nede på jorden, i øjenhøjde med slaverne. De to burde slet ikke snakke sammen...
Hvis der var én ting der var værre end at få en ordre på noget man ikke havde lyst til, så var det at få stillet et valg. Spis kagen færdig eller skaf den af vejen. Emin havde allermest lyst til at stille kagen fra sig, men samtidigt var kagen ubrugelig nu, nu hvor der var taget bidder af den. Det bedste ville måske være at skille sig af med beviserne!
"Hvis jeg skal vælge imellem de to," Emin var lidt overvejende endnu og stadig spørgende "Så vil jeg spise den." Han stod med den i hånden endnu, og lignede ikke en der havde i sinde at føre den op til ansigtet igen. "Men jeg tror at den vil være bedre givet ud, hvis jeg må give resten til nogle af slavebørnene? Altså hvis jeg må tillade mig det." Emin synkede undskyldende ned på sine knæ og bukkede hovedet dybt for aftenens herre.
Erforias 28.01.2023 10:19
Mehdi nikkede kort til svaret om smagen, det ville være fin kage at prøve senere for selvom Emin mestrede at holde sine følselse væk fra hans ansigt, så hverken løj han og Medhi ville sværge på at han kunne se et glimt at glæde nå slave elverens øjne. Mehdi vidste godt at han og Emin levede i vidt forskellige verdener, men at en snert af glæde spirrede i ham som det virkede som han havde formået at lave en bro mellem dem, en skrøblig kageformet bro der næppe ville holde længe, men den havde været der og det måtte tælle for noget.Et øjenbryn løftede sig kort som Emin kom med sit eget foreslag på hvad der kunne gøres med kagen, noget Kazimi sønnen ikke havde forventet på nogen måde at ørkenelveren havde i sig, men en kærkommen overraskelse trods alt. "Du har min tilladelse Emin" Nikkede han med sit svar, hvordan kunne han andet når der udvist så meget underdanighed?
"Du må nok hellere komme ned med den inden der sker noget med kagen" Mehdis øjne ledte over bordet indtil det fandt sits mål, en serviet der blev rakt til Emin "Til turen derned, hvis nogen prøver at stoppe dig så er det på min ordre du blevet sendt derned, fortsat god aften Emin"

Mehdi af Kazimi har forladt tråden.
Blæksprutten 29.01.2023 11:38
Et ægte smil blomstrede på ørkenslavens kønne ansigt, da Mehdi gav ham tilladelse til at gøre hvad han ville. Slavebørnenes glæde over at modtage kage slog den glæde Emin havde for den sjældne smagsoplevelse, og ærlig talt tænkte Emin at det ville glæde ham endnu mere at se dem have lidt lykke i deres liv, før han så dem vokse op og blive nervøse og sky, ligesom ham selv.”Jeg takker mange gange, herre Mehdi.” Sagde han, stadig mens hovedet var tættest mod gulvet. Han rettede sig op igen og lyttede til hans instruktioner. Han forstod hvad han mente. Hvis nogen så Emin komme gående med kage mod slavegangene, ville man tro at han havde taget fra fadet. Selv med Mehdis tilladelse, var det bedst at gemme kagen væk.
Hele tiden havde Emin troet at Mehdi var ude på at knække ham, men som han gav sig selv lov til at studere ham lidt igen, og analyserede hele samtalen med ham, gik det op for ham at han havde taget helt fejl af ham. Mehdi var simpelthen ikke som de andre… ”Du er meget venlig,” Nævnte han lidt lavere, som om det kunne give problemer at kommentere på ham, uden at være blevet bedt om det, men smilet kom tilbage igen med det samme. ”Tøv ikke med at sende bud efter mig, Emin, når du mangler noget.” Han var altså langt bedre end de andre slaver. Om ikke andet skulle han sørge for at være ekstra grundig omkring Mehdi og hans værelse fremover. Han bukkede entusiastisk farvel, som han også fornemmede på Mehdi at han netop havde givet ham en opgave om at levere kagen til de mindste.
Selvom det havde vist sig at udvikle sig til en behagelig oplevelse for en nervøs slave, så var det nu også rart at kunne stikke af fra de uvante omgivelser. Så han gav kun Mehdi kort tid til at komme med yderligere bemærkninger, før han hurtigt lod ham være alene med det store tårn af fyldige bær-kager.
Emin har forladt tråden.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10
Lige nu: 0 | I dag: 10