Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Elemental/Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 23.06.2021 01:05
Det var først på formiddagen, da Nadia var færdig med sine morgenrutiner. Hun havde været langsommere, end hun egentlig selv ville, og solen var allerede steget længere op, end hun egentlig brød sig om. Hun var egentlig på vej mod sin fader med hastige skridt ned gennem de pyntede stenbeklædte gange, hvis sandfarvede overflade kastede solens stråler tilbage fra sig, når lyset ramte. Hun blev dog stoppet halvvejs mod sit bestemmelsessted, da hun blev stoppet af en slave.
"Jeg er ked af at forstyrre Dem frk. San'Djari, men Prins Jontar har sendt bud efter Dem omgående. Jeg er blevet bedt om at give Fyrsten besked" lød det med hastige ord og en undskyldende tone fra den bukkende slave. Nadia sukkede med en tydeligt klagende lyd, inden hun nikkede og vendte om på hælen. Hvorfor skulle værelserne også ligge i hver sin ende af paladset? Det var da virkelig upraktisk. Gangen havde dog på ingen måde sænket sin hastighed. Det var aldrig klogt at lade nogle af familiemedlemmerne vente.

Nadia var iklædt de velkende løse bukser i sort stof akkompagneret af en sort, løstsiddende top, der dog imponerende nok stadig fremhævede de kvindelige former. Ikke at der var det store behov for det her, men det var egentlig mere for behagelighedens skyld, at hun havde taget det på. Det var generelt ikke rart at være begrænset af flere lag tøj.

Som hun stoppede foran døren til Jontars kammer, sørgede hun for en ekstra gang at rette på tøjet og sit hår, så hun så præsentabel ud, inden hun bankede på. Hun ventede knap på svar, før hun havde åbnet døren og var trådt ind.
"De ønskede at se mig, Deres højhed?" sagde hun i en spørgende og høflig tone, som hun nejede for den mørklødede mand og sendte han et forsigtigt smil. Det var ikke alle børn, der foretrak den formelle tone, men Nadia tog altid sine forholdsregler, til hun blev bedt om andet. Hun havde lavet fejltagelser nok, og hun ønskede trods alt stadig at gøre et godt indtryk, så hun forblev på sin faders gode side.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 23.06.2021 12:08
Hvorfor Jontar havde sendt en slave afsted for at hente en specifik person, var måske lidt spøjst. Var det bare af kedsomhed? Eller havde fyrstesønnen en mening med dette, som han sendte den gemene menneskeslave afsted for at hente hende? Det kunne tiden kun vise. Og lige nu syntes han, at den gik langsomt. Hvis ikke hun snart kom, måtte slaven straffes. Man lod ikke en prins vente. Slaven burde have fundet hende og straks sendt hende afsted. Ingen mellemvej eller pause. Ellers ville der ske konsekvenser. Jontar anså sig ikke som en af de slaveejere, der straffede for sjov skyld. Han straffede for straffens skyld. 

Siddende i sit kammer vippede Jontar rytmisk med den højre fod. Højre ben var over det venstre i et fornemt kryds. De lange silkeklæder dækkede ham tilstrækkeligt. I dag var en smaragdgrøn farve valgt. Og som altid var der syet guldmønster ind i form af vinranker langs kanterne. Toppen var uden ærmer og blottede starten af brystkassen. Armene ville have været nøgne, hvis det ikke var for det pyntende guld, han havde taget på. Bånd rundt om den ene overarm og et andet om det modsatte håndled samt et par ringe på hver hånd. En adelig skulle vise sin tilstand for alle og det var nemmest i form af beklædning og smykker.
Foden vippede fortsat, som der blev banket på døren. Jontar nåede lige akkurat at sige "Kom ind," før døren åbnede sig. Ind trådte den efterspurgte kvinde. Prinsen forblev siddende, som han kiggede på den mørkhåret kvinde. Det var tydeligt at se de adelige ansigtstræk i hende. Forskellen var blot i deres ægtehed mellem dem. "Ja, Nadia. Tag plads." Jontar løftede den ene hånd mod den anden stol nogle fod over for ham. Skønt klokken kun var over midt dag, stod to glas vin på bordet ved siden af stolene. En adelig mand kunne ikke være foruden vin.
Jontar kiggede blot på Nadia, som hun forhåbentlig tog plads. Han sagde intet mere til hende. Endnu i hvert fald. Det var altid fascinerende at se reflekser og udtryk. Man kunne lære meget om en person blot ved at undersøge dem på denne måde.

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 24.06.2021 10:39
Nadia var fuldt overbevist om, at det ikke var tilfældigt, at Jontar havde ønsket en audiens. Hvad grunden var, kunne hun kun gisne om, men hun vidste, at her i paladset skete ting ikke ved et tilfælde. Ud over det virkede det bare for oplagt, at hendes tilstedeværelse var ønsket, netop når hun var på vej mod Fyrsten. Nadia kendte godt til Jontar, men han var en af de børn, hun ikke havde haft meget omgang med, så ud over at han var et af de ægte børn, vidste hun ikke meget om ham. Det var selvfølgelig ikke hendes plads at kende alle børnene, men det kunne aldrig skade at lære dem at kende.

Nadia sørgede, i den korte pause, for at lukke døren bag sig, inden hun atter nejede og tog plads i den anviste stol. Blikket faldt på vinen, men hun virkede ellers ikke til at gøre nogen mine over det. Det var ganske almindeligt at finde vin i paladset, selv tidligt på dagen.
"Jeg undskylder forsinkelsen, Deres højhed. Jeg var i den anden ende af paladset, da jeg fik Deres besked. Jeg kom så hurtigt som muligt" sagde hun så, og selvom hun sendte Jontar et smil, var hendes tonefald stadig ydmygt. Det var ganske tydeligt, at hun var vant til at vise sine "overordnede" respekt.
"Hvad kan jeg gøre for Dem?" spurgte hun så og lod blikket hvile på de lysegrønne øjne.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 24.06.2021 11:05
Hun var blevet opdraget ordentligt, det kunne Jontar se. Lukke døren bag sig og neje takkende, før hun tog plads. Hvad ellers kunne man forvente? Meget vel var Nadia ikke ægte som ham, men hun var endnu fyrstens afkom. Hans gener. Det var faktisk pudsigt at tænke over. Lige nu sad en halvsøster over for Jontar, men det var ikke ligesom Jamillah og slet ikke som Meena. Meget vel var Nadia omkring Meenas alder og halvsøster som Jamillah, men der var meget stor forskel. Den offentlige anerkendelse af Nadias forælderskab ville aldrig blive alment kendt. Kun for de få, der havde brug for at høre det. Og Jontar havde fået det at vide.

"Godt. Forventede ikke andet," sagde Jontar, dog en smule mere varmt end han ville have gjort, hvis det havde været en slave. Hans fader behandlede sine bastarder ordentligt, så hans søn ville kun gøre det samme. Nadia var ikke samme niveau som en slave. Havde man Kazimi-blod i sig, kunne man ikke være en slave. "Jeg hører, min fader oplærer dig i spionage. En af hans mange ører og øjne i landet, korrekt?" Jontar var meget mere end et smukt ansigt. Han var ikke en af de der dagdrikkende idioter, der lod deres hjerner sygne hen, fordi de var adelige og ikke behøvede at løfte en finger. Jontar var ikke doven. Kun, når han var træt. Så kunne det godt hænde, at han sad i en lænestol eller lå på langs og blot knipsede med fingrene for at få slaver til at gøre alt for ham. En adelig måtte gerne i ny og næ.

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 24.06.2021 23:08
Nadia var bestemt ikke gået ind i rummet med den forventning, at Jontar var dum. Det ville lidt være at underskrive sin egen dødsdom. Alle børnene havde arvet noget af Fyrstens snilde og intelligens, og Nadia var ikke et sekund i tvivl om, at Jontar ikke kun var til pynt. Selvom deres fader holdt en god facade udadtil, vidste Nadia udmærket godt, hvad der foregik bag sløret. Med en hjerne som hans, ville det næsten være underligt, hvis Fyrsten ikke oplærte sine børn i spionagens kunst også.

Nadia sendte Jontar endnu et smil ved hans ord og rakte forsigtigt ud efter det ene glas vin. Der var kun et øjebliks tøven for at lade ham stoppe hende, men hvis ikke han gjorde en mine, ville hun fuldføre sin handling og tage glasset til sig for at nippe en enkelt gang til vinen.
"Korrekt. Min første indskydelse er, at De ikke er til at løbe om hjørner med, Deres Højhed, så lad mig lægge kortene på bordet: De ved vel også, at jeg ikke "bare" er en ansat?" spurgte hun stadig med høflig mine. Hendes blik hvilede stadig på de limegrønne øjne, men der var som sådan ikke noget i hendes mimik, der afslørede, at hun aflæste ham. Det var egentlig en stiltiende måde at gøre ham opmærksom på hendes skuespilsevner, for hun var ikke et sekund i tvivl om, at Jontar burde vide, at hun forsøgte at læse hans træk.
"Jeg går heller ikke ud fra, dette er et hyggevisit, når De nu har spurgt mig så direkte. Ikke at jeg har travlt, jeg har ikke haft en god gammeldags samtale længe" fortsatte hun med et nyt, oprigtigt smil efter at have nippet lidt mere til vinen.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.07.2021 00:11
Fortsat siddende kiggede Jontar blot på Nadia, som hun snakkede. Svagligt nikkede han. Skam ja. Han vidste, hun var mere end blot en simpel ansat på paladset. Der var en dybere forbindelse mellem hende og paladset. Gavmildheden for dem, der delte Kazimis blod uden at være en rigtig Kazimi, fandtes i spandefyldte mængder takket været fyrsten selv. 
"For at sige det, ja. Jeg ved, du er mere end bare en del af vores stab, Nadia." fortalte Jontar. Selvom han tydeligt var hende overlegen i status, virkede kvinden alligevel til at have mere end det, hun indrømmede. Som om hun prøvede at trække noget fra Jontar, som hun kunne bruge. Måden, hvorpå blikket hvilede på hans øjne, var det, der fortalte dette til prinsen. Men han tav om det. Nogle gange var det klogeste træk at tie. For hvis den anden føler sig tryg og selvsikker, er der større sandsynlighed for fejltrin. Og dér ville Jontar kunne snakke.

"Korrekt, igen," sagde Jontar først med et skævt smil på læberne. Der var ikke mange hyggesamtaler i paladset. Der var altid en dybere mening bag dem. En plan. En forretning. Selv blandt familie var samtalerne præget af, hvad den individuelle kunne få ud af den anden. "Jeg har faktisk en mindre opgave til dig." Og mere sagde Jontar ikke for nu. Han ville se hendes nonverbale svar til dette. Og måske også til hans gentagende uformelle tiltalelse. Det var ikke tit, Jontar talte dis til andre. Det ville måske være normen for en prins som ham og jovist gjorde han til større begivenheder i landet og til dem, der var placeret over ham. De havde retten til at skulle tiltales ordentligt. Ikke pøblen.

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 22.11.2021 10:43
Nadia trak på smilebåndet over Jontars svar. Han afslørede tilstrækkeligt om sin viden uden præcis at afsløre hvor meget, han egentlig vidste, men det var ganske tydeligt, at han vidste, hvad hun blev brugt til. Om han så også vidste, at de var relateret var ikke til at sige, men hun gik ud fra, det var tilfældet. Den lille leg med katten efter musen var egentlig mest for morskaben, men hun lærte alligevel imponerende meget om ham. Fyrsten oplærte sine børn godt, det kunne man absolut ikke tage fra ham.

Nadia havde overhovedet ingen problemer med den uformelle tone. Hun brugte den ikke selv, men hun var også udmærket klar over, at prinsen var over hende, og hun udviste derfor den forventede respekt. Ud over det var det stadig Fyrstens søn, og hendes loyalitet overfor sin fader forbød hende at være ubehøvlet. Hans ord fik hende dog til at le og vifte affærdigende med hånden.
"Helt ærligt, så er der ingen mindre opgaver, når det kommer til Kazimi-huset. Desuden er jeg ikke dum, jeg er udmærket klar over, at jeg bliver testet. Så hvad ønsker Hans Højhed af mig? Så længe det ikke går imod Fyrstens interesser, er jeg villig til at gøre hvad som helst for at bevise min loyalitet" svarede hun med en gravalvorlig stemme og et stålsat blik. Smilet var forsvundet fra hendes læber for at understrege alvoren i hendes ord.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.12.2021 17:08
Det kunne godt være, at fyrsten ikke snakkede højt om sine mange uægte børn. Dem var der ikke fokus på. Jo, hvis nu samtlige af hans ægte børn ville omkomme og der ingen var at tage over fra hans slægt, ville han måske se sig nødsaget til at trække de uægte frem i lyset, men indtil det usandsynlige scenarie ville de uægte børn være mindre hemmeligheder. Men for en ung prins som Jontar kunne disse hemmeligheder blive fortalt. Ikke, fordi han ønskede forhold til dem. Han havde søskende at fokusere på. Meena, Dain og dem alle. Han behøvede ikke fokusere på alle de andre. Ellers ville Jontar jo ikke have tid til andet!

Kort nikkede Jontar, ja, nærmest imponeret. Nadia spildte ikke sin tid. Som en sand forlængelse af paladset. Måske hun ville have udgjort en god prinsesse? Hvis bare hendes moder havde været den rigtige og ikke hende, hun nu var. En ligegyldig kvinde, fyrsten havde fundet sjov for en stund eller to.
"Javel, javel, kære Nadia," sagde Jontar roligt og behagende. Ikke, fordi Nadia styrede showet. Næppe. Men som ansat direkte af fyrsten havde hun sikkert ting at tage sig til. Men nu havde hun Jontar at tage sig til. "Faktisk, kommer min mission til dig til at dele min faders ønsker. Hvis jeg kender ham ret, hvis det er."

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 29.12.2021 19:27
Nadia var udmærket klar over, at hun nok aldrig ville blive bragt frem i lyset, og det havde hun fundet sig til rette med. Hun vidste dog ikke, hvad Sephyran fortalte sine ægte børn, og Jontar havde gjort det klart, at han ikke ønskede at afsløre for meget, så det havde hun også tænkt sig at respektere. I stedet kunne hun vise sig som en ordentlig datter ved at følge alle ordrer til punkt og prikke og udføre dem nøje. Det var ikke kun fordi, hun var i unåde (det var almindelig kendt, at hun ikke var så populær på grund af sine små uheld med statuer), det var generelt hendes målsætning, at hun ville gøre sit bedste for at opretholde sin værdighed.

"I så fald så sig endelig frem, Deres Højhed. Deres ønske er min lov" svarede Nadia med et nyt smil og bøjede hovedet. Havde hun stået op, havde hun nejet.
Nadia var udmærket klar over, at hun var den lille i flere henseender lige her, og hun havde på ingen måde tænkt sig at udfordre Jontars autoritet. Hun satte vinglasset fra sig og lænede sig ganske interesseret fremad. Det var tydeligt, at nu, da de var kommet til sagens kerne, var hun væsentligt mere opmærksom, end hun havde været indtil nu.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 14.01.2022 19:41
Altid rart, når de ansatte på paladset var lige så lydige som hans slaver. Ingen orkede den konstante magtkrig eller modstand, omend med slaver ville den slags være passende at straffe. Ikke Nadia dog. Hun var ingen slave og om deres slægt anså hende som det eller ej, delte hun endnu halvdelen af blodet, som flød i Jontars årer. Hun var ingen ægte Kazimi, men hun var heller ikke den gennemsnitlige borger i syden.

"Fortæl mig, hvad din fader bruger dig til," Jontars stemme var direkte og kontant. Ingen grund til at vifte rundt, når han havde et simpelt ønske. Han ville høre, hvad hans fader hørte. Meget vel havde det intet med prinsen at gøre muligvis, men fyrstens mange øjne og ører i landet kunne gøre en stor fordel for Jontar. Først ville han dog mærke, hvor let Nadia var at viderefortælle. En løs mund passede ikke godt med lyttende ører og observante øjne. "Medmindre min fader har givet direkte modordre fra at viderefortælle?"

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 25.01.2022 01:08
Nadia hævede brynene i overraskelse over Jontars forespørgsel. Vidste han det ikke? Eller var det blot for at se, om hun talte over sig? Det var et dilemma, hun ikke var helt sikker på, hvordan hun skulle greje. Hendes fader havde ikke decideret forbudt hende at omtale, hvad hun lavede, men hun var ret sikker på, hun ikke bare sådan burde gå i detaljer omkring det, men hvordan fandt hun lige den gyldne middelvej? Et skævt smil krøb dog over hendes læber ved tanken om, at Jontar var lige så snu som Fyrsten.

"Som De garanteret allerede ved, har Fyrsten en del spioner. I den forbindelse oplærer han løbende nye spioner. Jeg er endnu i træning, omend jeg har været sendt på opgaver. Hvad disse opgaver har gået ud på, har jeg dog ikke tilladelse til at fortælle Dem" svarede hun ærligt. Det gav sig selv, at man i hendes linje af arbejde ikke skulle løbe med sladder. Det var dog lidt anderledes i dette tilfælde eftersom, det var prinsen, hun sad over for, men Fyrstens ord var stadig højere.

"Jeg har dog en evne, der gør, at jeg kan se andre over lange afstande gennem spejle. Det gør noget af mit arbejde betydeligt lettere" forklarede hun lidt nærmere. Det var vel ingen hemmelighed, at hun var et uægte barn, så det ville nok ikke komme som en kæmpe overraskelse, at hun havde arvet noget fra Sephyran. Desuden var det om hende selv, hun afslørede dette, og der bestemte hun vel selv hvor meget, hun ville fortælle?

"Det er dog ingen hemmelighed, at jeg kun deler dette med Dem, fordi De er prins. Jeg kan ikke forvente, De stoler på mig, uden jeg selv viser Dem en smule tillid. Desuden er De Fyrstens søn, og De har derfor væsentligt flere privilegier, hvilket er derfor, jeg afslører så meget."
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 05.02.2022 10:13
Hendes krybende smil var tydeligt. Hvad fandt Nadia mon humoristisk? At hun mistænkte Jontar for ikke at kende hele billedet? Eller måske, fordi han langsomt sneg sig frem til sine svar. Præcis som deres snu fader. For ja, deres fader var den samme mand, skønt de var i to vidt forskellige positioner i livet. Den ene var prins, den anden en spion. Begge havde faderen dog mange af. Måske var de ikke nær forskellige, som man skulle tro. Selv halvsøskende måtte dele visse ligheder mellem hinanden. De var jo halvt fælles.

"Selvfølgelig kender jeg til min faders netværk af spioner," fortalte Jontar, hvis nu det var dette, hun fandt så humoristisk før. Dog var der ingen hård tone i prinsens stemme. Ingen anmærkninger eller lignende. Han var ikke en streng prins. Han var jo ikke fyrste - endnu, skønt dette 'endnu' gerne måtte fjernes. For hver dag, der gik, følte Jontar sig tættere og tættere på fyrstedømmet. De ældre brødres bortgang eller forværrelse af livet, samt faderens kommende alderdom. "Blot ærgerligt, du ikke vil dele dine oplysninger." Men Jontar vidste, hvis Nadia skulle vælge mellem at være loyal til fyrsten eller prinsen, ville valget træffes impulsivt og uden tøven. Og det ville ikke ende på Jontar.

Dog kunne Jontar ikke lade være med at løfte brynene over hendes evne. Deres fader vidste virkelig, hvordan han skulle avle for at danne unikke evner i sine afkom. Jontar med sin overtalelse og lettere røveri af energi, og nu Nadia med den perfekte evne for en spion. 
"Hvis du observerer noget om mig i disse spejle og bare generelt, hvad gør du så med denne information?" Nu var Jontars tone mere monoton. Ansigtet var seriøst. Han ville observere, hvordan Nadia ville reagere. Hvad ville hun gøre, hvis hun opfangede informationer om eller fra Jontar eller hans omkringværende stab? Gå direkte til fyrsten, fortælle prinsen det eller lade det hvile i sig selv. Til en regnfuld dag.

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 26.10.2022 17:36
Nadias smil voksede af Jontars ord. Det kom overhovedet ikke som en overraskelse, at han kendte til det.
"Det anede mig" svarede hun høfligt. Selvom hun havde en følelse af, at deres samtale var en del mere afslappet, end hun var vant til, så hun stadig ingen grund til at lægge låg på formaliteterne. Hun var stadig høflig og viste sin respekt overfor prinsen.

"Jeg har allerede delt oplysninger med Dem, Deres Højhed" svarede hun med et hævet bryn. "Langt flere end jeg ville dele med andre end Fyrsten. Som jeg har sagt, er De af en status, hvor De har ret til at vide det, men jeg ønsker stadig ikke at gå på kompromis med Fyrsten, og derfor ønsker jeg ikke at få talt over mig" uddybede hun videre. Nadia gik stærkt ud fra, at Jontar blot prøvede at fiske efter informationerne, men lige på det her punkt nægtede hun at give sig.

Nadia tog en lang slurk af vinen, som hun vendte spørgsmålet i hovedet. Hun sendte dog Jontar et smil, inden hun åbnede munden for at svare: "Det kommer helt ærligt an på, hvad det er. Jeg har endnu ikke helt styr på evnen, så af og til sker det lidt af sig selv. I de tilfælde er der oftest intet at rapportere, så det holder jeg for mig selv. Hvis Fyrsten har givet mig besked på at holde øje med nogen, rapporterer jeg alt, hvad jeg ser. Ligeledes rapporterer jeg det, hvis jeg ser noget, der kan kompromittere Fyrsten. Jeg bruger dog ikke som sådan min fritid på at holde øje med andre, med undtagelse af de gange, hvor det sker af sig selv. Jeg håber, mit svar giver mening" sagde hun og sendte ham et lidt større smil.

//Jeg undskylder virkelig for den lange ventetid. Hvis der er gået for længe, og du slet ikke kan finde svar, så er det okay at lukke tråden.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.11.2022 07:07
Hendes forklaring var yderst lang, dog uden den dybeste forklaring, hvis man spurgte Jontar. Jovist sagde hun, hun tit intet gjorde med informationerne, da de ingen betydning ville have. Ellers, hvis hans fader havde efterspurgt Jontar, ville fyrsten få disse oplysninger. Men ikke Jontar. For selv oplysninger om prinsen selv havde prinsen ikke ret til. Medmindre han blev højere stillet - hvilket sikkert kunne arrangeres, skulle dette være nødvendigt.
Derfor sagde Jontar intet til at starte med. Prinsen gned sig kort på hagen. Øjnene lukkede sig sågar i, som søgte han efter et svar på indersiden af øjenlågene. Sekunder gik, før han først åbnede øjnene, kiggede på Nadia og fjernede fingrene fra hagen - det var heller ikke godt for huden at røre for meget ved den. En prins kunne jo ikke ødelægge sin skønne facade. "Lad mig sige det sådan. Skulle du se noget om mig, du finder bemærkelsesværdigt, fortæl mig det. Selv hvis min fader også vil høre det, så lad mig høre det som den anden," sagde Jontar med autoritet i stemmen, dog uden at lade det lyde som en trussel. "Kan det arrangeres?" Grammatikken i ordene var som et spørgsmål, men trykket blev lagt anderledes end ved spørgsmål. Han spurgte ikke efter en aftale. Han aftalte den. 

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 01.11.2022 17:24
Nadia ventede tålmodigt, som Prinsen så ud til at tænke noget igennem. Hun sagde ingenting, men hun brugte alligevel tiden til at tømme det sidste vin i glasset. Hun betragtede dog Jontar indgående og lagde mærke til alle de små bevægelser, han lavede. Da han åbnede øjnene igen, sendte hun ham et smil. Hans ord fik hende dog selv til at se tænksom ud et stykke tid. Det var ikke en ordre, hun ikke bare sådan kunne gå imod, men hvad hvis Fyrsten nægtede hende at sige noget til prinsen? På den anden side, hvordan skulle han finde ud af det? Hvor åben og ærlig skulle hun være?

"Det kan sagtens arrangeres. Jeg har ingen grund til at holde noget hemmeligt for Dem, og De har trods alt magten til at kunne beordre det ud af mig alligevel" svarede hun stadig i en høflig tone med et skævt smil på læben. Det forsvandt dog med det samme, som hun blev alvorlig, idet hun lænede sig en anelse frem mod ham.
"De har allerede spurgt temmelig meget ind til mig, men... jeg har stadig på fornemmelsen, at De ikke er færdig med at teste mig - De kunne næppe vide noget om mine evner, før jeg selv fortalte det - så vil De efterhånden være så venlig at fortælle mig, hvad De egentlig ønsker af mig?" spurgte hun med en dybt alvorlig stemme. Der var ingen trussel at fornemme fra hende, men det var tydeligt, at hun ikke længere ønskede at lege katten om den varme grød.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.11.2022 17:30
De var halvsøskende, det kunne Jontar tydelig mærke. Der var en god andel af fyrste - deres fælles forælder - gemt i hende. Måden, hvorpå hun ikke bare ville leges rundt med mere. Hun ville have svar, ikke abstrakte ord. Jontar vidste, at dette lå til familien, for var han ikke selv tit sådan også? Han ville ikke leges med som en hest i galop i manegen.
"Jovist, jovist," sagde Jontar, skønt han endnu lod sekunderne gå, før prinsen gav et ordentligt svar. Mon Nadia var sur på ham og familien? Hun var fyrstens datter, men hendes status var langt ringere end resten. Ja, der var halvsøskende dårligere stillet end hende, men hun var ingen prinsesse. Ingen adelig. Hun var blot en ansat. Kaldte hun overhovedet fyrsten for sin fader? Lod han hende være hans datter? "Min grund er både simpel og kompleks."
Atter lod Jontar sekunderne gå. Men frem for at spilde dem med tomrum lod han de limegrønne øjne hvile på Nadia. "Det simple svar er, at jeg vil vide, når noget omhandler mig. Og din evne, så vidt jeg har forstået, kan fortæller dig om mig. Mit ønske er simpelt. Jeg vil også vide det. Det omhandler om mig, så det er kun retfærdig, synes du ikke, Nadia?"

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 03.11.2022 15:12
Nadia hævede begge begge øjenbryn så højt, at de næsten forsvandt op under pandehåret over Jontars svar. Var det virkelig alt? Hun havde forventet, at han ville give hende en opgave, der virkelig ville teste hendes loyalitet, men det skete ikke? Hun kunne ikke fornemme skyggen af løgn i hans mimik eller toneleje, så var der virkelig ikke mere til det? Det forbløffede hende i allerhøjeste grad.

"Vent, så... lad mig lige forstå det rigtigt... De har ikke tænkt Dem at give mig en opgave for at teste min loyalitet? De vil bare vide, hvis jeg opdager noget, der omhandler Dem? Det er jo slet intet problem. De er tronfølger, og derfor er Deres ord lov. Den eneste med højere beføjelser er Hans Kongelige Højhed Sephyran. Jeg håber ikke, De mistror min loyalitet overfor Dem, Deres højhed" svarede hun både med forbløffelse, men det var også samtidig ganske tydeligt, at hendes ord havde en hvis vægt af ærlighed bag sig.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 03.11.2022 19:21
"Se dette som din test. Hvis du aktivt vælger ikke at fortælle mig og jeg finder ud af det. Så har vi problemer," startede Jontar med tydelig seriøsitet i stemmen. De limegrønne øjne kunne være spydige og skarpe som den sureste limefrugt i haven. "Men hvorfor tage forskud på måske'er?" Det klogeste og mest fyrstelige ville uden tvivl være at give en eller anden form for test. Tvinge Nadia til at se noget om ham og derefter teste hendes sandhed om dette. Men dette havde ikke været Jontars udgangspunkt. At teste loyalitet ved ikke at give en test var en test helt i sig selv.

Hun pointerede det selv angående Jontars kronprinshed, hvorfor han også sagde det næste. "Desuden, så ville det ikke være det klogeste at vise mangel af loyalitet mod din kommende fyrste." Meget vel havde Jontar sine tanker om at blive fyrste, men hvad han tænkte og hvad realiteten var var to helt forskellige sager. Derfor kunne prinsen lige så godt vælge at udnytte. For han nægtede at gå bort før sin fader eller på andre måde lade titlen gå længere ned. Hvem skulle den næste fyrste så være? Dain? Darkhan? Nej, så ville Jontar selv tage forbandelsen end give den videre til sine lillebrødre.

Nadia

Nadia

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 22 år

Højde / 168 cm

Karen 04.11.2022 13:45
Nadia nikkede til Jontars alvorlige ord, og det var tydeligt, at hun vægtede hans ord tungt. Hun var i forvejen kommet i unåde hos Fyrsten, og hun gjorde lige nu alt, hvad hun overhovedet kunne for at bevise sit værd. Det samme gjaldt for Jontar. Hun ville gerne gøre familien ære, så hun prøvede hver dag at gøre sit bedste, og det var da også blevet væsentligt bedre. Nu smeltede hun trods alt ikke Fyrstens statuer ved et uheld hver anden dag længere...

"Jeg ønsker aldeles ikke at være et problem, jeg gør mit absolut bedste for at tjene Kazimi-familien, det inkluderer også Dem og Deres søskende. Det betyder også, at hvis der er noget i fremtiden, jeg kan gøre for Dem, så må De endelig ikke holde Dem tilbage med at sende bud efter mig" svarede hun alvorligt. Ærligheden var tydelig i hendes stemme. Nadia nikkede igen til Jontars ord, men denne gang tog hun lige et ekstra sekund til at tænke over svaret.
"Det er generelt ikke klogt at vise manglende loyalitet overfor familien, Deres højhed. Nok er jeg ung, men jeg er ikke dum. Jeg ønsker bestemt ikke at forråde nogle af jer" svarede hun igen bundærligt, selvom hun denne gang sendte ham et lille smil.
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 15.11.2022 15:03
At Nadia tog det gravseriøst og var tydelig ærlig i sine ord gjorde Jontar tilfreds. Selv de uægte søskende havde manerer. At det lå i blodet ville være en løgn. Jovist var hans fader en form for gentleman, men der var også visse aspekter af den nuværende fyrste, hvor hans søn fandt ham særdeles utilpas. Men at lade disse holdninger og tanker forblive var en del af opgaven som prins og adelig. Eller ansat for fyrsten. 

"Det skal jeg nok huske, Nadia. Gavmildt af dig at tilbyde," sagde Jontar, skønt tilbuddet var unødvendigt. Havde prinsen noget i fremtiden, hvor hun kunne være til gavn, ville hun blive efterspurgt. Tilbudt eller ej. "At du er dum føler jeg heller ikke. Helt modsat endda." Komplimenten blev hængende i luften som røg fra en pibe. Jontar vidste, han måtte vælge sine kampe og ord med ekstra omhu nu. Som kommende fyrste ville han uden tvivl have flere fjender end normalt, men også flere alliancer at opbygge, forstærke og bibeholde. En fyrste uden styrke var ikke mere end en mand med en titel. Og den titel kunne nemt fjernes, hvis der ingen var til at beskytte den for Jontar. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2