Når behovet for en hjælpende hånd opstår

Zhahi

Zhahi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 182 cm

Nyx 12.06.2021 16:12
Som så mange andre natteravne, havde Zhahi sjældent en tendens til at stå tidligt op, og dette betød også at når hun endelig endte med at komme afsted til det lokale marked, så var det totalt pakket med handlende. Men, hun fattede mod, og med en flettet kurv over den ene arm, og hendes krystalpung knuget i den anden hånd for at forhindre tyveri, forsøgte hun at komme igennem menneskemængden med minimale sammenstød. 

Larmen, duftene og støvet i sommeren kunne være kvælende sådan et sted, men bare det at kunne dufte krydderierne og de friske frugter fra nogle af boderne var en kærkommen forandring fra hendes arbejde, som oftest havde en odør bestående af sved, sprut og røg. Zhahi nød faktisk at komme lidt ud, og hvordan solen varmede på hendes blege hud. Som altid var hun let påklædt, nok til at fange interesse fra mange omkring hende, men efter så mange år i branchen så lagde hun ikke mærke til det længere, og den sommergrønne kjole hun bar var med til at holde hende nedkølet i heden.

Hendes kurv var allerede godt fyldt med forskellige madvarer, i den lidt billigere ende da hun ikke så pointen i at bruge alle hendes ressourcer på den slags, og hun var egentligt på vej hjem igen. Men et øjebliks mangel på opmærksomhed og en vild jagt af en tyv af en mindre flok af byvagter resulterede i at hun pludselig blev skubbet til siden, og hendes vare spredte sig i en uorganiseret cirkel omkring hende da hun faldt. "Så pas dog på!" Råbte hun, tydeligt mere chokeret end irriteret. 
Mitro

Mitro

kriger for hyre

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Mitro kom gående gennem markedspladsen, han havde sit almindelige hverdags arbejdstøj på, en pose over skulderen med hans fine tøj, hans sværd på ryggen og en lille pose i den anden hånd med noget mad i som han lige havde købt fra en af de lokale boder.

han havde været i byen et par gange, altid et godt sted at komme og finde arbejde, ikke så meget afslapning dog, det er en travl by så der er altid nogen der vil have noget gjort, og han vil gøre det meste, for den rigtige pris. en ting han dog ikke var så glad for var de mange lommetyve i byen, han havde fået stjålet noget et par gange, men som regel havde han fået fat i personen og gav dem "en lærestreg"

han så en mand blive jagtet med en lille flok folk efter ham, Mitro gik ind til siden og lod manden løbe forbi ham, med de andre følgende i trop. han så lidt på hvad der skete og så manden der blev jagtet, skubbede til en kvinde som råbte efter dem der løb. Mitro skyndte sig over til kvinden for at hjælpe hende op, da han kom derover rakte han hånden frem mod hende "kom du noget til?"
Zhahi

Zhahi

Krystalisianer

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 182 cm

Nyx 12.06.2021 17:31
Zhahi så op på manden der havde skyndt sig over for at tilbyde hans hjælp, og hun rakte op og tog hans hånd. ”Tak.” Forsigtigt kom hun på benene igen, og så ned af sig selv. Ud over en mindre hudafskrabning på knæet, så var hun sluppet uskadt fra hændelsen. ”Jeg har det fint, tror jeg.” I hendes fulde højde var hun næsten lige så høj som manden, det var ikke unormalt for hende, hun var trodsalt en høj kvinde.

Hendes læber formede sig i et behageligt smil, og hun lod sin hånd hvile i hans for et øjeblik før hun trak den til sig igen. ”Havde du været her et øjeblik tidligere kunne det være jeg helt havde undgået at blive løbet ned.” glimtet i hendes øjne gjorde det tydeligt at hun blot spøgte med ham, det var en del af hendes natur at lave den slags bemærkninger.

Zhahi måtte dog ned på hug igen for at samle hendes varer op, før de blev tromlet over af alle de gående mennesker. ”De der lommetyve er ved at blive en pest i dagligdagen, jeg ville sådan ønske der var bedre alternativer til dem så de ikke behøvede at stjæle.” En kvinde som hende, med hendes erhverv, kunne godt forstå hvorfor nogle mennesker blev nød til at stjæle, blot for at overleve, men det kunne nu alligevel godt irriterer hende hvis hun endte med at blive offer for deres forbrydelser.
Mitro

Mitro

kriger for hyre

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

hans øjne mødtes med hendes som han hjalp hende op, hun havde nogle flotte blå øjne han blev fanget af i et sekund. "det var så lidt, godt du ikke kom slemt til skade"

han grinede lidt da hun fjernede hendes hånd fra hans med henhold til hendes kommentar "ja det kan der være noget om" han smilede tilbage til hende som hun smilede til ham. han så ned og så hendes varer på jorden og bukkede sig ned sammen med hende for at hjælpe med at samle det hele op, så intet blev trampet på.

"ja det er blevet ret slemt på det sidste, har selv fået stjålet lidt hist og her. og du har ret, det ville være godt med et sted eller noget for dem så de ikke behøvede at stjæle fra folk."

han stak nogle af hendes varer ned i hendes kurv mens han til tider skimtede op og så på hende. han lagde hurtigt mærke til hendes tatoveret hænder og hvor flotte udsmykningerne var på hende. han lagde også mærke til de blå skæl lignende ting oppe i hendes hår. "må man spørge dig, hvad er det du har i håret? de blå ting der?"

Zhahi

Zhahi

Krystalisianer

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 182 cm

Nyx 12.06.2021 19:00
Zhahi rejste sig igen da alle hendes varer var samlet sammen igen, og udover et par knækkede æg, så var hendes indkøb også uskadt, sikke et held. ”Ja, men jeg tror desværre at adlens ønske om at holde på deres krystaller gør det umuligt at skabe noget for de mindre heldige.” hendes ord var måske en smule spydige, men hun mente ærligt talt at de super rige godt kunne dele lidt ud ind i mellem. Dog forsvandt spydigheden hurtigt igen, erstattet med hendes lune humør.

Et kort øjeblik havde hun helt glemt hendes lille ’krone’ af blå skæl, det var blevet en så naturlig del af hendes ensemble at hun sommetider helt glemte at hendes evne kørte i lavt gear i baggrunden for at opretholde illusionen. ”Det er blot en illusion, jeg kan godt lide at udsmykke mig som du kan se.” hun holdt sine hænder ud og drejede dem frem og tilbage. Hele hendes krop var dækket af den slags tegninger, men tøjet hun bar skjulte de fleste af dem. Et lille listigt grin forlod hendes læber. ”Og så hjælper det på at få opmærksomhed fra flotte mænd, såsom du.” hun blinkede skamløst til ham.
Mitro

Mitro

kriger for hyre

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 185 cm

Mitro rejste sig igen og så på hende som hun snakkede, han var enig i hvad hun sagde, men hvad kunne man gøre tænkte han, nok ikke det helt store desværre.
"ja men tvivler på de giver ud af deres rigdomme, så der er ikke meget at gøre desværre"

han så på hendes illusion og hendes hænder igen, hun var virkelig flot udsmykket, og så var hun også smuk i sig selv. "okay det ser fantastisk godt ud til dig, og så ser du heller ikke så dårlig ud selv" han smilte til hende og blinkede tilbage som svar på hendes kompliment til ham.

han rækte hånden frem igen for at give en ordentlig hilsen "jeg er Mitro Kroll Farlorn, men folk kalder mig Kroll eller Mitro, hvad må jeg kalde dig?"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7