Kærestebreve

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.05.2021 13:54

Jeg er ked af, at jeg bare smuttede fra byen.
Sådan ... Uden varsel.
Jeg er

Bertram. Jeg elsker dig. Du betyder så uendeligt meget for mig. Men min bror er i problemer, og jeg bliver nødt til at løse det. Ligesom du ikke kan hive mig ind i alle dine problemer, kan jeg ikke hive dig ind i mine.
Devranas kommer med det her brev, for jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal sende det hen. Hvor du er, eller om du tager afsted mod din skaber. Jeg vil gerne stå ved din side, men jeg ved også, du ikke ønsker at jeg er der. Hvis du vil svare, så giv brevet til Dev også. Han skal nok få det frem til mig, hvor end jeg er på det tidspunkt.
Lige nu sidder jeg på en vogn mod Fristavn. Jeg ved ikke engang, hvad jeg kan skrive til dig. HVad jeg bør skrive. Det er lidt noget rod, alt det her. Undskyld.

Jeg ved ikke hvornår jeg kommer hjem.

Zirra

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

De var sør’me gode til at finde ham, de der folk som Zirra arbejdede tæt med… De, og Zirra med, formåede altid at finde ham hurtigt, selvom de fleste af Bertrams eget folk havde svært ved det, og han lærte nok ikke at vænne sig til det sådan lige med det samme.

Han stoppede op på en smal mørklagt gade den aften, og kiggede Devranas i øjnene og kunne se, at manden ville ham et eller andet. Blikket var åbenbart mere end nok snak imellem de to mænd, for Bertram fik blot stukket brevet i lappen, hvorefter han fik muligheden for at åbne det og læse det. Hans brunrøde øjne stivnede først, for brevet startede med en undskyldning! Hans øjenbryn tætnedes og hans mundviger sank. Zirra var ude af byen igen!?

”Så du er Devranas?” Bertram skænkede budbringeren et henkastet blik, og han stillede ham straks et spørgsmål mere, før han overhoved kunne bekræfte ham i, at det var ham. Det var jo lige meget hvem han var. ”Du får en besked med dig. Jeg skal nok skynde mig.”

Han tillod sig at gå lidt væk fra manden på gaden, for at finde sig en tønde, som han kunne bruge til underlag. Han havde skam et lommekit (uden tvivl stjålet) i en af inderlommerne, hvor der var et lille blækhylster og en fjerpen, men han havde intet pergament, så han var nødt til at ofre Zirras egen note, hvor der lige var plads til at han kunne skrive på bagsiden. Derfor vidste han også, at han kun havde et forsøg til at formulere hans mening på… Så det kom ud præcis lige så forhastet og ugennemtænkt ned på papiret. Frustrationen kunne mærkes på hans knapt så flittige håndskrift. Men kvaliteten var nu også forringet af, at tøndens underlag var ujævnt og fugtigt fra regn tidligere på aftenen.

Zirra

Hvad har du og din tumpe af en bror nu gang i? Ville det ikke have været en ide at informere din kæreste, inden du tog ud af byen?

Du bliver nødt til at vende om omgående, Zirra, da jeg har set hvordan du ser ud. Du på ingen måder er i en tilstand til at drage på mission lige nu. Din bror lovede at passe på dig, og du burde være blevet i din seng under beskyttelse.

Vil du virkelig have, at jeg skal trodse dagslys og en by fuld af kriminelle for at hente dig hjem igen? Er det derfor jeg har fået dette brev?

Der var ikke meget plads tilbage på pergamentet til at få alt ned, og Bertram stoppede sig selv fra at skrive en sidste vred kommentar ned, frem for at prioritere at få det allersidste med. 

Jeg beder dig om at holde dig i skindet. Du er den eneste jeg har, og selvom jeg har levet længe nok til at miste mange, har jeg ikke lyst til at miste dig nu.

Bertram

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.05.2021 15:26
Devranas stod med krydsede arme og hævede øjenbryn, da han tog imod brevet. 
"Hun kommer ikke til at bryde sig om svaret, gør hun?"

~

Zirra sad på et kroværelse og rev brevet fra Bertram i stykker med røde kinder og brændende øjne.

Du kommer ikke til at hente mig hjem. Lad være med at tro, du kan kontrollere mig. 
Jeg har tænkt mig at redde min bror fra hans åndssvage forelskelse.

Jeg blev i den seng så længe, det var nødvendigt. Mine sår har været helet så godt de kommer til lige nu i ugevis. Ikke at du ville vide det, for du kom jo ikke ligefrem på besøg igen.

Det var unfair. Helbrederhuset var det absolut værste sted for en vampyr at være. Men Zirra var ikke fair i øjeblikket. Hendes hjerte gjorde ondt, og de sår hun havde modtaget efter sin sengeliggende periode, lå på sjælen.

Og undskyld mig, hvis jeg havde for travlt til at rende rundt i gyderne efter dig. Der var lidt travlhed i retssalen, da Treston blev dømt for højforrædderi.

Jeg forventer ikke, du gør noget. Jeg skal nok selv klare det her.

Så snart brevet var sendt af sted, havde Zirra mere ondt i sjælen, end hun havde haft før.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Zirra

Du ved udmærket godt hvorfor jeg ikke kan besøge dig. At jeg overhoved besøgte dig på et healerhus i første omgang, var fordi jeg havde fået syner om dig og så hvad der var sket med dig. Jeg troede du var alene, men du var heldigvis sammen med din bror.

Jeg kommer ikke til at opsøge dig i Dianthos, før jeg har fundet min skaber. Måske vil jeg gøre en undtagelse, hvis du vælger at stoppe denne nyttesløse mission og kommer hjem igen. Jeg kan forstå på dit brev, at det denne gang ikke er arbejde, men et familieanlæggende, der gør, at du er rejst væk. På en måde letter det mig, at du ikke er på vej til at kaste dig for ulvene igen, men samtidigt undrer det mig, at du overhoved blander dig i din brors forhold. Havde han netop ikke givet os sin velsignelse?

Du af alle burde vide, at man ikke bare stopper en forelskelse.

Tænk over det og kom hjem.

Bertram

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 19.05.2021 19:19

Bertram.
Jeg stopper den her lorteforelskelse. Lige så snart jeg får fingrene i den kælling.
Kunne du ikke i det mindste have spurgt Devranas om retssagen, hvis du ikke vidste noget om den? Treston blev erklæret højforræder, fordi den kælling, han har kastet sin kærlighed på er

den
. mørkelver. der. to skar. i. mig. i. skoven.

Og nu er idioten taget ud for at finde hende. Så jeg har lidt travlt med at finde en mørkelver. I det mindste arbejder hun for Mørket, så så svært kan det vel heller ikke være...

Tænk over dét.

Zirra

Har du fået syner om andre ting?

Den sidste sætning var skriblet i bunden som en eftertanke, der måtte have ramt hende, lige inden hun sendte brevet af sted. Den del af papiret bar præg af at have haft et mere ru underlag end resten - ret meget ligesom den tønde, Bertram havde brugt som underlag til sit første brev.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Hvad I… Bertram stirrede længe på brevet da han åbnede det. Endnu engang var beskeden umådeligt kort, I forhold til at han måtte vente længere og længere på svar fra Zirra. Hendes sprog var særdeles… blevet grimt, og ligeledes håndskriften. Han kunne dårligt læse hvad hun havde skrevet. Hun havde både tværet og streget over blækken, fordi hun tilsyneladende havde fortrudt ordvalget.

Zirra havde nær skrevet tortureret. Selvom hun måtte have været rasende, som hun skrev brevet, havde hun alligevel valgt at omformulere det. For Bertrams skyld.

Bertram fik det dårligt. Sådan lidt svimmelagtigt, af at tænke på det. Men okay, han manglede også blod, og lige nu befandt han sig I sit loftrum og ventede på at natten skulle komme. Nu I enerum med Dev, som han på ingen måder kunne spise fra.

Undskyld Zirra. Jeg kunne slet ikke genkende dig I dit tidligere brev, men nu forstår jeg endelig din vrede. Kan det virkelig passe, at din egen bror har forelsket sig I den mørkelver, der gjorde det mod dig? Det er slet ikke det indtryk jeg fik af ham, da jeg mødte ham. Han virkede ellers så beskyttende overfor dig. Og så var han I øvrigt slet ikke berettiget I at være vred på dig, over at finde sammen med en som mig.

Kan hun have forhekset ham?

Herhjemme I Dianthos har jeg ingen syner fået. Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, da jeg ikke tør tænke på hvor du er lige nu eller hvordan du har det. Alt jeg får er dine breve, og de er begyndt at komme til mig med længere tids mellemrum nu. Måske betyder det at du er nået længere væk?

Jeg ved godt at jeg var skeptisk før, og det vil jeg altid være. Men jeg håber du finder frem til din bror og får stoppet hans forelskelse, om så den er ægte eller falsk.

Hold dig I live for min skyld. Jeg savner dig.

Bertram

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 20.05.2021 08:08

Min Bertram

Nogle gange kan jeg heller ikke genkende mig selv mere. Jeg

Det er en lang tur. Jeg har ikke så meget at gå efter. Lige nu er jeg i Balzera. Fandt et skib hertil. Jeg tror Treston er gået i land også. Kan

Dette brev havde en del tårepletter. Eller skumsprøjt. Det måtte man selv gætte sig til.

Måske har hun charmeret ham, men der er ikke magi involveret. Jeg tror faktisk, han elsker hende. Det gør det hele ret ... svært. Hvorfor skal han være sådan en idiot?

"Min overordnede har bekræftet, at hun er taget ud efter sin bror," sagde Devranas, mens Bertram læste brevet. Hans fod havde trippet utålmodigt, mens der var stille mellem dem. "Men jeg kunne ikke få detaljer. Jeg ... Jeg tog forbi hendes loftsrum. Det er helt tomt. Det ligner ikke, hun har tænkt sig at komme tilbage."

Jeg glæder mig til at komme hjem igen. Lov mig at passe på dig selv, når du finder din skaber.
Zirra

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram var altid at finde det samme sted, såfremt Devranas ankom til Dianthos på dagen. På den måde kunne det måske virke som om at Bertram lavede ingenting og bare dovnede den, men det var langt fra tilfældet. Nattetimer var der desværre færre af på denne årstid, så det betød selvfølgelig at Bertram havde mindre tid til at finde føde i, inden han søgte rundt i byens populæreste vampyrsteder efter hans skaber… Det var en umulig kamp, for hans skaber flyttede sig hele tiden.

Devranas fik som altid lov til at stå – Bertram havde en enkelt solid træstol han kunne tilbyde, men Bertram var altid kun opsat på at få fingrene i brevet og læse det igennem. Derefter skrev han som regelt, og først efter ville han høre på hvad Devranas havde at sige.

Da han læste brevet i dag, stivnede han lidt på stedet, hvorefter hånden der holdt brevet, dumpede ned at dingle fortabt ved hans side. Der var et eller andet ved hendes breve, der virkede mere og mere forhastede… pressede…

Devranas var den der havde brudt tavsheden. Og selvom brevet modsagde hans ord, stolede han mere på Devranas, som kendte Zirra på en helt anden måde end Bertram gjorde. Bertram kunne ikke vide hvad der foregik oppe i Zirras hoved. De var forskellige som dag og nat. Måske var hun endelig blevet klog nok til endelig at forkaste ham?

”…Det er måske for det bedste…” Mumlede Bertram og skævede sig om skulderen, uden egentlig at få øjenkontakt med Zirras budbringer. Bertram vidste at han trippede efter at Bertram skulle komme med en melding tilbage, så han kunne komme videre – denne gang til Balzera – landets mest solrige plet, hvor man konstant var i fare. Dog var der i hvert fald ingen vampyrer. Det kunne man bide sig selv sikker på. ”Hun… har gjort det umuligt for mig at hente hende. Men hvad er jeg også ved siden af hendes bror, som har kendt hende hele hendes liv? Og hvad er jeg ved siden af den søde følelse af hævn?”

Bertram gik et enkelt skridt frem til den pudedynge han havde liggende ovre i hjørnet, hvorefter han smed sig ned på maven. Puderne blev ikke ligefrem rystet så tit, så støvet kom frem og hang i luften. Hans ansigt var nu dybt begravet i en af puderne, men luft behøvede han jo ikke, så han lå helt stille og ignorerede Devranas tilstedeværelse fuldstændig.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 21.05.2021 19:54
"Bertram," sagde Devranas og lød et øjeblik usikker - nok på, hvorvidt de egentlig var på fornavn efter et par brev-møder. "Jeg kender ikke dig, men ... jeg kender Zirra. Vi har arbejdet sammen, siden vi kom med i netværket, og det her ... Hvad end det her er, føles det ikke som hende."
Han sukkede og slappede af i sine arme, så de faldt ned langs siden. Al menneskelig empati bød ham at gå hen og lægge en beroligende hånd på Bertram - men Bertram var ikke menneske, og Devranas havde trods alt sit liv kært. I stedet droppede han den stive positur med hænderne bag ryggen, så han lignede en anden soldat, og blødte lidt op. Han havde mindre svært ved hele Zirra-har-en-vampyr-kæreste-tingen nu end han havde haft ved det første møde. Det første møde, som var startet via et brev fra Zirra, der havde forklaret situationen. Ikke hende selv, der havde fortalt ham, hvad hun havde gang i. Hvorfor hun var løbet. Eller hvor længe hun havde set den her vampyrgut.
"Jeg tror ikke, det handler om dig," fortsatte han. "Og tro mig, hun bliver aldrig en ørken-tøs. Hun brokker sig altid over det, når hun kommer hjem fra opgaver for langt sydpå. Men ... Men jeg tror heller ikke alt det her handler om hendes bror. Nok var han en idiot, men det ville ikke få hende til at rydde sit kammer og stadig skrive, at hun kommer tilbage, når hun har fundet Treston. Det er ikke sådan, hun er. Hun hader at lyve."
I sit stille sind, håbede Devranas på, at Zirra og Bertram havde været sammen længe nok til, at det han sagde, ikke ville komme som en overraskelse. Spioner havde hemmeligheder nok, og det værste var at få dem frem i lyset fordi en anden spion talte over sig.
"Hvis jeg skal have et brev med tilbage til netværkets brevsender, skal det være inden for en time," tilføjede han lidt undskyldende. Selvom Zirra var undskyldt for sit arbejde lige nu, betød det ikke, at andre lå på den lade side. Dev havde nok at se til her i Dianthos, og møderne med Bertram blev taget fra hans personlige frirum væk fra spionarbejdet.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Det var nok for det bedste at Devranas-personen blev stående hvor han var. En vampyr behøvede ikke omsorg, for det ville bare gøre det hele mere besværligt. Ikke at Bertram ville bide efter ham, det var han alligevel for kontrolleret til, men det ville helt sikkert gøre hans besøg væsentligt mere besværligt.

Han reagerede ikke umiddelbart synligt ved at hans gæst pludselig talte og delte sin oplevelse med ham. Bertram blev liggende, lyttede dog, og spekulerede på hvor godt Devranas egentlig kendte Zirra. De var jo kun kollegaer, eller sådan noget. Men Zirra bestilte næsten ikke andet end at arbejde. Når hun endelig havde haft fri, havde hun kæmpet med en vampyrkæreste, der ikke var spor samarbejdsvillig.

Et livstegn, blot en moret fnysen, bekræftede Devranas I, at Bertram lyttede efter, da han nævnte sin begrundelse for hvorfor hun aldrig ville flytte til syden. “Jeps, det lyder som hende,” Han vendte sig rundt så han kunne kigge op I loftet igen, før han satte sig sløvt op og stirrede på sin gæst…

Han havde en time, hm? Det var i det mindste længere tid end han havde haft de andre gange. Gad vide om Zirras beskeder var så forhastede på grund af Devranas skynden eller presset fra hendes mission?

“Jeg tror heller ikke hun lyver. Men hun holder mig udenfor, af en eller anden grund. Jeg ved først hvad der er los, når det er for sent. Eller når mine syner om Zirra endelig rammer…” Bertram var ikke I nærheden af at rejse sig og gå hen og skrive Zirra et svar, så på en måde holdt han vel Devranas hen. Det var nok en vampyr-ting at være pisse irriterende. Men dagstimerne var jo lange og kedelige, og Bertram var ærlig talt ikke tilfreds med at skulle blive i Dianthos, mens hans kæreste var ude at slås med mørkelvere og dumme storebrødre. “Devranas… hvordan udleverer du mine breve til Zirra? Er det dig selv der rejser turen?”

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 16.06.2021 09:29
Devranas udstødte et fnys.
"Du tror ikke seriøst, jeg lige løber tværs over landet hver uge for at bringe dig breve, vel?" spurgte han. "Nok holder jeg af Zirra, men der er sgu grænser"
Han flyttede vægten mellem sine fødder og lignede en, der ikke vidste om han skulle betro sådan nogle hemmeligheder til Bertram eller ej. Zirra stolede vel på ham, men...
"Vi har en åben teleportation til breve mellem os og en postering nede på kysten. Så bliver duerne ikke skudt ned, og de tager sig af at få brevene helt ud til Zirra," fortsatte han så. "Når de kan finde hende, betyder det, hun har givet dem en mulighed for at finde hende. Jeg ved ikke engang hvor hun er, men ... Jeg ville ønske, hun turde betro sig til mig. Jeg ved heller ikke, hvad der foregår. Jeg føler, jeg overser et eller andet. At det ikke kun handler om hendes brors forræderi. Selvom jeg ved, han betyder alt for hende."
Devranas sukkede og kørte hånden gennem det mørke hår. I stedet for at kigge på den slatne vampyr i tæpperne, søgte hans blik udenfor, men blev skuffet over manglen på vinduer - eller i hvert fald vinduer, man kunne se ud af. Det var nok at forvente i en vampyrhule. Åh, hvorfor skulle Zirra også have sådan en umulig smag i mænd.
"Hvis hun skriver noget, der gør dig klogere, så ... sig det til mig, ikke?" sagde han og prøvede at lyde som om, han ikke gennemlæste samtlige breve, før de blev givet videre. Han var jo spion - ingen burde forvente andet. "Jeg er sgu bekymret for hende. Sådan rigtigt, den her gang."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Hm. Bertram erkendte ikke lige, at han faktisk havde haft den forstilling om at Devranas rejste frem og tilbage med brevene personligt. Hvis ikke det, at der var flere om at løbe turen fra post til post. Men det gav god mening, at Devranas som ene person ikke risikerede noget ved den lange farlige tur, eller at det var åbenlys duepost, der skulle transportere de hemmelige breve. Bertram blev dog ikke slået ud så let. Han kunne måske se en mulighed for at komme til Zirra nu.

Hans røde, rolige øjne observerede Devranas endnu, selvom Devranas kiggede væk og åbnede op om sine bekymringer for Zirra. Det var ikke svært ikke at tro på, at Devranas bekymrede sig for Zirra. Zirra var jo let at holde af, ifølge Bertram. Han følte sig ikke truet af den anden mand, som tilsyneladende også var tæt på Zirra, selvom det åbenbart lå til hans natur at være utroligt jaloux. “Hun befinder sig I Balzera… lige nu. Hvorfor Treston skulle være der, ved jeg ikke…” Balzera af alle steder… Han forsøgte at minde sig selv om, at en vampyr ikke kunne befærde sig så varmt og lyst et sted. Det kunne blive hans endeligt… Men alligevel var længslen større end frygten for solens lys, og Bertram kunne ikke lade være med at se en mulighed for at rejse hen til hende.

Han rejste sig op fra den støvede dynge. “Teleportation siger du? Er det mon en portal der kan teleportere større objekter? Såsom… folk?” Eller vampyrer…? Man var vel en levende død, så han var ikke så bange for at blive vendt på vrangen på grund af diverse bivirkninger, man havde hørt så mange rygter om. Bertram havde faktisk aldrig rejst med teleportering. Han havde faktisk sjældent rejst særligt langt væk fra byen af den simple årsag, at Dianthos var som et tag-selv-bord for en vampyr. “Jeg vil gerne hjælpe hende… Men her I Dianthos er jeg ubruelig…”

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.08.2021 19:09
Devranas sukkede. Som om han var mere livstræt end de fleste vampyrer.
"Nej, det er ikke en pakkepost, Bertram," svarede han og lænede sig tilbage mod væggen indtil baghovedet også støttede på det møre træ. "Desuden er der jævnt solrigt i Balzera, hvis jeg ikke husker helt galt. Hvad end Zirra går igennem lige nu, tror jeg hun bliver glad for, at du ikke får dig selv svitset i mellemtiden. Hun elsker dig sgu. Og det siger jeg som en, der har set hende selvsabotere samtlige af sine tidligere forhold på den halve tid af, hvad jeres har varet indtil nu."
Han slog ud med armene, opgivende men ikke fjendtligt. Træt af situationen måske, men ikke træt af Bertram personligt.
"Den bedste hjælp, du kan give, er nok at skrive noget, der får hende til at åbne op," fortsatte han. "Eller måske får hende til at åbne øjnene for, hvor dumt, hun opfører sig lige nu. Mesteren burde aldrig have godkendt det her hævntogt..."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Forbistret. Bertram ville gerne spare den lange rejsetid, men han vejede jo langt fra det samme som en rulle pergament eller en konvolut. Og så var han lang som et træ.

Vampyren med det flammende, røde hår brummede lidt til Devranas kommentarer. Han var ikke overrasket over at høre, at Zirra havde saboteret sine tidligere forhold. De mænd hun havde haft havde ikke kunnet klare at hun var spion af lyset. Selv Bertram kunne dårligt følge med. Men hvis han ønskede at holde hende tæt, var han nødt til at acceptere den del af hende. Og en dag kunne han måske overtale hende til at sænke farten lidt. For hans skyld.

”Tak for de pæne ord, Devranas. Jeg tror skam på dig… Det er bare så svært at acceptere, at jeg skal sidde på min flade og vente.” Han satte sig hen på sin stol og dyppede fjerpennen overvejende i det næsten tomme, stjålne glas blæk. Det var altid svært at skrive, når man jo var en mand af handling.

”Jeg… ser hvad jeg kan gøre…” Svarede han så og ignorerede Devranas fra det øjeblik. Han havde ikke rigtigt tænkt sig at skælde mere ud på Zirra, blot for at behage Devranas dog. Heller ikke selv, hvis han var enig i hvor dumdristigt og farligt det var. Zirra havde allerede så meget modstand, og han havde ikke lyst til at skubbe hende endnu længere væk fra sig, end hun allerede var.

Ved Zaladin. Hun var i Balzera. Hvor meget længere kunne hun komme?

Zirra

Jeg er glad for at høre fra dig igen. Det lyder som om du er ved at hale ind på Treston, så måske, hvis man tør håbe, kan du snart vende hjem. Jeg kan dog godt blive nervøs for Balzera, da sydens folk har et ry for at behandle andre menneskeliv som dyr. Naturligvis kan jeg også frygte om du vil støde på Trestons nye forelskelse. Du må ikke lade hende krumme et hår på dig. Treston vil forhåbentligt ikke lade hende gøre dig fortræd, eller hvad?

Jeg forstår godt at du ikke vil have at jeg kommer og henter dig hjem. Det er ikke min plads at kontrollere dig, selvom jeg ville ønske jeg kunne få min vilje bare en gang imellem. Men jeg må se i øjnene, at jeg slet ikke ville overleve en by som Balzera.

Der kan umuligt være mange vampyrer i Balzera, med al den sol og varme.

Skulle jeres veje skifte kurs længere nordpå, så lad mig vide det med det samme. Jeg ønsker at komme dig i møde og hjælpe dig, indtil du får det ud af din rejse, som du ønskede. Jeg er ikke nødvendigvis enig i dit behov for at adskille din bror fra mørkelverheksen, og jeg bryder mig ikke meget om hvis du har i sinde at slå hende ihjel, men jeg vil stå ved din side hele vejen. Til det sidste.

Jagten på min skaber er så godt som umulig med mit eget lille team. Jeg kan nok ikke klare det helt uden din hjælp og dine kontakter. Men lad det være ved det for nu.

Din Bertram

Bertram tilføjede en lille rustik note til allersidst.

Ham din fyr, Devranas, er vist ikke meget for en sludder for en sladder. Han skynder hele tiden på mig. Ved han slet ikke at natten kan være uendeligt lang for en gammel, enspændervampyr som mig? Jeg lader ham først være, når du igen befinder dig i mine arme.

”Du må hellere se at komme afsted.” Han rakte Devranas konvolutten og skævede op i det hullede loft, hvor han kunne ane at himlen havde lysnet sig lidt. ”Det er ved at blive morgen, og jeg er møgsulten.”

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.09.2021 22:33
Brevet kom frem, da Zirra var på vej længere sydpå. Senere, end det burde, men hun havde været for svær at finde, så alting var blevet forsinket.

Min Bertram.

Jeg savner dig. 
Jeg er på vej til Medanien, tror jeg. Skøgen er vist nået til Obsidianøerne, og jeg fik rystet Treston af. Så kan jeg nok nå hende. Jeg tager nogle heste med derned, for byerne er hærget af Mørkets styrker.

Det er ikke en diskussion om, hvorvidt hun skal være med Tres eller ej. Hun skal fjernes efter det, hun har gjort. Han fatter det ikke og trænger til at vågne op.

Når jeg kommer hjem, skal jeg nok hjælpe dig med din skaber.

Og tag dig ikke af Dev. Han kan være lidt af en mundfuld, men han er altså god nok på bunden. Han har haft min ryg flere gange, end jeg kan tælle efterhånden.

Din Zirra.

Der gik en uge, før det næste brev kom frem. Skriften var mere kringlet end den plejede at være, som havde hun rystet på hånden, mens hun skrev det.

Kære Bertram,

Jeg har ligget syg et par dage, og jeg tror et brev fra dig er gået tabt. Er på vej nordpå nu.
Skibet, Sedna er på, er på vej til Fristavn, og der finder jeg hende. Så slutter det her, og jeg kommer hjem. Til dig. Til os. Det lover jeg. 

Din Zirra

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Elskede Zirra,

Jeg er glad for at høre fra dig igen. Jeg håber ikke din sygdom er noget alvorligt? Det lyder på brevet som om at du er blevet rask igen?

Jeg skrev i mit brev, at jeg ville finde dig, og hjælpe dig. Jeg er trods alt forbandet, og jeg er skabt til at slå ihjel. Det er ikke retfærdigt, hvis du skal have blodet på dine hænder. Jeg vil gerne hjælpe.

Alle forberedelserne er i hus, og jeg får al den hjælp jeg behøver, for at kunne rejse. Jeg skal bare sikre mig, at der er en chance for at du vil vente på mig i Fristavn. Jeg lover at skynde mig, men jeg har erfaret, at du flytter dig med overraskende hast.

Jeg savner dig. Jeg kan ikke bare blive her og følge med fra sidelinjen mere.

Din Bertram

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.09.2021 23:33

Bertram, jeg kan ikke rode dig ind i det her. Jeg vil gerne se dig, og jeg savner dig, men lad ikke mine krige blive til dine synder. Jeg er ikke sikker på, jeg kan se mig selv i øjnene, hvis du slår ihjel for mig. Ikke det her. Det er noget, jeg skal gøre.
Alene.

Treston bør være langt bag mig. Langt nok til at jeg når det, når hun går i land. Prøv ikke at finde mig i Fristavn. Du ved, det ikke nytter noget, hvis jeg ikke vil findes, og før det her er ovre, vil jeg ikke findes. Så finder jeg dig. 

Jeg elsker dig.

Zirra Reynlest har forladt tråden.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram havde virkelig gjort alt, for at blive indraget I hendes kampe, og han var egentlig villig til at fortsætte med at presse på, men uanset hvad ville Zirra nok blive ved med at sende ham afslag på hans generøsitet I sine breve. Han vidste ikke hvorfor hun ikke ville have ham der. Det var jo nok noget med, at hun ikke ville have, at han skulle se hende sådan. Zirra var blændet af noget, der var langt stærkere end hendes kærlighed til Bertram, og det var blodtørsten efter Sedna.

Man skulle tro hun var blevet gjort til vampyr…

Han vidste godt at han ikke kunne gøre noget for hende, på dette punkt. Så denne gang sendte han hende blot en lille seddel, med ordene;

Jeg elsker dig, Zirra.

Bertram har forladt tråden.

3 3 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7