"Hvem zelens er du og hvad gør du i min drøm!?"

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 18.04.2021 15:34
Vinterne var nået sin slutning foråret var ved at snige sig frem i elvery, blomsterne begyndte at gøre sig klar til at vise deres skønhed på ny, træerne nye blade var klar grønne og landet lignede tegninger fra menneskers eventyr. Det var smukt, der var ingen måden at benægte elverlys skønhed, men på trods af det smukke syn fra hendes vindue virkede hendes tanker ikke til at kunne finde ro. Samtalen med Askfay, med Vinters stemme, der var massere ting at tænke over. Ud over det havde hun ikke været i gæstehuset i nu for at se om hendes gæst havde indset hvad hun forsøgte at vise hende i den drøm. Så var der også den forbandet dæmon, som hun stadig forsøgte at finde nye metodikker til at tvinge ud af hendes drømme, skulle han dukke op igen. Men alt dette endte det samme sted, det hele var startet med hende. Hun sukkede og lod blikket falde ned på sit inderlår hvor den kvinde havde efterladt sit mærke. Det forbandet, forfærdelige kvinde, og hvorfor i alverden skulle hun også være så ung! Havde gjort alt mere besværligt at finde ud af, for ikke at nævne hendes ord om det forhold hun har til sin tvillingebror. Hun sank en klump og rystede hovedet som hun faldt ned og slog hovedet ned i sin pude og stirrer op mod månen. Blikket gik i og drømmende ventede.

Den første time af natten var brugt til forberedelse af den næste dag, den officielle arbejde skulle passes og fordelen med at benytte natten tillod hende at nyde dagen til visse andre ting. Men som i hendes vågne timer, var tankerne et rod, og med et dybt suk opløste de mange papirer sig i drømmens støv og kontoret skiftede form. Stolen hun sad på skiftede til en rod, som hun fandt sig selv under et træ i månelyse, en lysning som hun ofte havde fundet ro i, specielt i hendes unge dage. Hun sukkede dybt som tankerne blev med at finde ro om den selv samme person, hånden tag igen fat om hendes inderlå, som hun lænede sig imod træet. Der var stadig så meget hun ikke vidste og skulle det lykkes var det nødvendigt at vide meget mere, næsten nødvendigt at vide alt og den kvalmende lille bid af hendes liv som hun havde delt sidste gang de sås, måtte være indgangen til netop det. Blikket gik i som hun koncentreret sig på den fortælling hun havde fået, lyst, og så endda med Sidkanys, inderligt håbede hun at der ikke ville blive formet en dør som hun tænkte på hans navn med disse tanker. Men den lyd som ringede igennem drømmen fik hendes til at stirre lidt opgivende på døren, bankende ekkoet som Sidkays ærlighed igen vækkede et kort kvalmende fornemmelse i hende. Men det var gjort, spillet var i gang som hun satte sig afslappende på roden under træet, hendes ben krydset ved anklerne og det hvide klæde belyst af månelyset som dækkede hendes figur, sløet om læberne og en hånd der hvilede nær hendes inderlå.

Dette var en forfærdelig ide og store dele af hende håbede døren forbliv lukket!
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Et helt andet sted i Krystallandet, på et kroværelse i en menneskelandsby, var der nogle andre elvere på vej i seng. Den ene var en afklædt, smuk hunskovelver med den pureste, hvide hud og det sorteste, lange hår til kontrast. Den anden var en ung, mandlig elver, som også lå nøgen, tæt op ad den første skikkelse. Hans hud var væmmelig, mørklilla og beskadiget af enkelte ar fra fortidens mange kampe. Hans brystkasse bevægede sig heftigt ovenpå den fysiske aktivitet han netop havde udført, inden han og hans mage havde lagt sig til ro. Alt ved kvinden Isiodith gjorde ham så fredfuld og urørlig. På mange områder gjorde hun ham lykkelig, også selvom hun var en af dem. Skovelverne fra Elverly. Men det var ikke hende, der var skyld I, at han var blevet adskilt fra sin højtelskede søster. Men for nu var hun nok årsagen til, at han ikke forsøgte at blive fundet.

Værelset blev pludselig meget stille, som de to elskende modsætningers vejrtrækninger blev tungere og mere dæmpet. Sibal var ved at falde i en dyb søvn. Der var hændt ham så meget, at han ikke engang kunne holde sig vågen nok til at beskytte ham selv eller Isiodith.

”Sibalghym,” Isiodith kaldte et sted i det fjerne med en iver, som om hun havde forsøgt at vække ham flere gange. Han satte sig op med det samme og hjertet hamrede i brystet på ham, fordi hun lød som om hun var i fare. Værelset han var faldet i søvn i, var ikke længere kroværelsets. Det var til gengæld et lige så hjemligt værelse et af slagsen, dog hvor møblerne var placeret på samme måde. Det her var Sibals og Isiodiths hus? ”Hjælp mig lige med børnene,” Hørte han Isiodiths stemme kalde et sted i det ukendte. Det var i den grad hendes stemme, men det virkede så ukendt for ham. Det var noget hun havde sagt. Børnene? Nå ja… de havde børn. Rigtig mange børn. Panikken i hans indre dæmpedes. Han løftede tæppet og han rejste sig fra deres fælles seng. Han havde sorte bukser på og intet andet. Håret var løst og uredt, men han gav sig ikke til at finde tøj frem. Han måtte jo ned og hjælpe sin hustru med børnene, hvor mange de end så var. Hvorfor kunne han ikke lige se deres ansigter for sig? Var de hvide som Isiodith, eller var de… m… mørke?

Han åbnede døren og gik igennem huset. Der var masser af døre, men af en eller anden årsag vidste han lige præcis hvor han skulle hen, for at finde Isiodith siddende med ryggen til og fodrede den mindste af de to små. ”Isi?” Hviskede han lavt, inden han stillede sig bag hende som den skygge Zaladin havde skabt ham som. Han kyssede hendes hvide kind, og hun kiggede på ham med milde, men morgentrætte øjne. ”Her, tag ham lige, mens jeg rører i gryden.” Hun rakte ham et barn og trak sig langsomt væk fra bordet og rejste sig. Det viste sig at hun var højgravid, og det overraskede Sibal, så meget at han nærmest tabte kæben. Nå ja! De ventede deres tredje! Straks kiggede Sibal ned på det lille barn han havde i favnen. Det var i hvert fald hans barn. Det lignede ham fuldstændigt, da han selv var dreng, dog var han på ingen måder vild som han havde været.

”Hvorfor… tog du ikke til Dianthos alligevel?” Hørte han sig selv sige. Han kiggede op fra barnet, for at se hvad Isiodith havde at sige til det. Hvorfor havde hun valgt at isolere sig i en lille hytte, bare for at stifte familie med ham? Hvorfor havde hun opgivet alt? Men da han kiggede ud i rummet, var hun der ikke længere, og der var heller ikke gang i gryderne længere. Sibal hørte sig selv gispe, og han så sig forvirret og skræmt rundt om sig selv. Der var ingen hjemme i huset. Der var heller ingen børn, og heller ingen hjemlig idyl. Der var kun Sibal!

Flygtigt satte han gang i fødderne, og bevægede sig hen til hoveddøren, og åbnede op til… en tæt skov? Herude var der heller ikke en sjæl af mærke. Isiodith og børnene var langt væk, og han kunne mærke hvor tom han pludselig følte sig. Var det hele en drøm? Han lukkede døren bag sig og smallede sine røde øjne, for at spejde rundt efter den skyldige, der var skyld i hans pludselige ensomhed. Hans bare fødder førte ham længere ind i skoven, hvis træer skulle vise sig at være temmelig… genkendelige. Han havde været her før.

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 18.04.2021 19:13
Som det sidste bank ramte hendes øre vidste hun godt hvad natten havde slået og hun sukkede dybt som virkeligheden af den retning hendes nat skulle til at gå ramte hende. Det sidste bank, betød at han enten lukkede døren igen, eller faktisk søgte den og hvis han mindede bare lidt om sin søster var han gået igennem døren ude af stand til at lægge sin nysgerrighed tilside. Hun rettede sig op og lod blikket falde imod døren, faktisk lidt spændt på hvordan han så ud, og hvor ens de tvillinger endelig var. Han virkede mere forvirret end opmærksom som han stirret ud i skoven, men håret, mimikken, bevægelserne og kropsbygningen, Sidkanys havde ikke narret hende igen de var tydelig i familien og tæt i familien, forhåbentligt var de dog ikke helt ens.

Men før noget andet, skulle han miste muligheden for at tænke han var i kontrol. Forsigtigt hævede hun hånden og lod drømmen ændre sin form, skoven bevæget sig og grene, rødder skjulte døren han lige havde forladt. Resten af skoven gav også efter, buske voksede sig tætte og den lille plads mellem træerne forsvandt og den ene eneste vej der blev efterladt åben var dybere ind i den måne belyste lysning, tættere på hende.

Forsigtigt faldt hånden til hendes knæ og de let lilla øjne hvilede på ham som hun ventede spændt på at han lod måne belyse ham. Hun puste ud og hævede hånden for at sikre sig sløret sad som det skal.
Beklager.” var det første ord mellem de to, sagt i et legende selvglad tone.
Hvis jeg afbryd en behagelig drøm af deres. Men vi to har noget vi skal tale om, og disse natlige møder, tillader mig at slippe for unødvendige rygter.” det var tydeligt at fornemme på tonen at hun træk på smilet ved sine ord. Hun rettede sig op og lod træet danne ryglæn og træk vejret dybt. En hånd blev rejst, åbne håndflade og med et nik inviteret hun ham tættere.

Før de siger noget som helt, ved jeg at de var i Elverly sidste år sammen med din tvillingesøster. Jeg ved hvem i to er for jeres klan, jeg ved i arbejder for mørket, samt at i er magisk afhængige af hinanden. Samt ved jeg at din søster har det godt.” hun..var i hvert fald i live, og forhåbentligt var hun ude af den forbandet blå øjets dæmons hænder og forhåbentlig på vej ud i Yume’Aves hænder.
Og ønsker ikke at skade dem, jeg ønsker bare at snakke med dig.” tilførte hun i en mere rolig og inviterer tone end den selvglade bedrevidende tone hun havde brugt før.

"Hvis du hellere vil gå, så lad mig sige hvad jeg vil sige, og du kan komme retur til din drøm."
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Grene og buske bevægede sig omkring ham, præcis som han kendte det fra sin egen verden, hvor det var ham selv eller Sidka, der styrede terrænet på deres omgivelser. Men siden det ikke var hans egen gøren, drejede han sig en omgang, for at se tilbage på døren og overvære den blive opslugt af rødder. Han blev ikke bange. Han var på en eller anden måde blevet opmærksom på, at det her ikke var helt virkeligt. Det her var dog større end de trips som Sidka kunne finde på at udsætte ham for, når hun fik lov.

Atter vendte han sig om for at se hvordan stien havde formet sig foran ham, og han fulgte den lydigt. Nogen ønskede kontakt med ham, og han ville nok ikke komme tilbage til hans tilstand fra før, før han lod sig finde. Skønt han ikke var helt tilfreds med det. Da han trådte frem i månelyset, så han også irritabel ud i ansigtet. Han var iklædt bukserne fra drømmen fra før, som det eneste. Udover det havde han nøgne, mørke fødder, upåvirket af skovbunden under ham. Hans overkrop var muskuløs og ikke mindst opspændt, nu hvor han havde bygget frustration op. Han havde ingen våben, så naturligvis knyttede han sine næver.

Kvinden lidt længere fremme, sad på en forstørret rod. Hendes ansigt og ører var tildækket, men man kunne altid genkende en skovelver på deres lange, slanke kroppe og de vilde klæder. Han kendte hende slet ikke – aldrig havde han set hende før. Men hans første tanke var, at hun måtte være forbundet til Isiodith. Hun ville måske have hende hjem igen?

Han fnøs til hendes kommentar om, at de to drømme fra før havde været behagelige. Betød det mon at hun havde luret med? Dette var ikke første gang at Sibal havde drømt om familiesammenføring med skovelveren Isiodith. Men han vidste ikke om det var en behagelig drøm, for den efterlod ham altid vemodig. Varsomt trådte han nærmere den silkeklædte, sarte skikkelse, som trods sin størrelse virkede upåvirket af, at hun stod overfor en fjendtlig mørkelver. Hun skyldte ham i den grad en forklaring, så han lod hende tale ud.

”Min søster?” Den mørkelviske dialekt trængte tydeligt igennem hans ord. Dialekten alene fik ham til at virke truende. I virkeligheden var det nok mest Sibal der følte sig oprigtigt truet. Han var her uden at ane uråd. Og skovelveren overfor ham havde informationer om hans elskede søster, og muligvis også den anden kvinde i hans liv. ”Hvorfor har du taget kontakt til mig? Hvor er min søster Sidkanys?” Var dette mon en besked fra Sidka? Men… hun hadede jo skovelvere. Hvorfor skulle hun dog alliere sig med fjenden? Dette var højest tænkeligt en fælde… Sibal kiggede på den mystiske kvinde med et blik der var mere hadefuldt end irritabel nu. Mange tusinder af års historie mellem mørkelverne og skovelverne kom også til udtryk da hans næse rynkede på sig i afsky til hende.

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 18.04.2021 20:43
Hans tone, hans dialekt vækkede alt for mange minder, og så snart det ramte hendes sind så hun både Sidka og Sibal foran sig, som deres handlinger nærmest var tro kopi af hinanden. Første gang Sidka gik op til hende, og nu, at se hendes tvillingebror bevæge sig på selv samme måde, med den samme dialekt og tone, dog to vildt forskellige humører. Det hadefulde øjne der pegede imod hende som hans bare overkrop blev belyst af det let blå måne belysning, ikke en syn man kunne brokke sig over og hun skjulede ikke at blikket glide over ham. Endelig af to grunde, den anden var at undgå at den anden tvilling også kom for tæt på med en kniv.
hun lod ham tale, og nikkede kort til hvad der blev sagt.
“Jeg tog kontakt til dig fordi jeg havde lyst til at møde dig efter alt hun havde sagt.” hun rystede kort hovedet som det blev sagt, for der var også visse ting sagt der var skyld i at hun holdt så nøje øje med hans bevægelser.
Hvor hun er?” blikket forlod ham endelig, og faldt til jorden mellem dem, smilet i blikket forsvandt.
Skal jeg være ærlig, så ved jeg det ikke.” hun rettede  let på sig og slog hendes knæ sammen, lænede sig frem og lod sine albuer hvile derpå.
Sidst jeg hørte fra hende, var hun på en ø hos mørket. Men forhåbentligt lyttede hun til mig, og er på vej til det mit ene palæ, væk fra..det... forbandet liv.” med det sagt, håbede hun af sin status var slået klart for ham, blikket hævede sig til ham og med et medlidende suk. Stakkels pige. Deres historie måtte være ens, ikke, og med den tanke kom medlidenheden frem i hendes blik. Hvis disse to unge elvere begge havde haft et liv som Sidkanys havde beskrevet det, vist hende i drømmende sidst. Forhåbentligt tog Sidkanys deres sidste samtale til hjertet og løb fra det zelens hul hun kæmpede med at være stolt over hun var i.

Hun savner dig.” var de ord der knækkede hendes tanker, faktisk spændt på hvordan han ville reagere, endnu mere når man holdt det uhellige forhold de to havde.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Så… Skovelveren havde taget kontakt med ham, fordi hun havde lyst? Naturligvis fik denne information Sibals ansigt til at ændre sig fra vred og forvirret til primært undrende. Elverkvindens blik bevægede sig meget synligt ned af ham og hans krop, og pludselig var han meget bevidst om, at han ikke var særlig meget påklædt. Hans ene øjenbryn løftede sig højt op i panden og hans mund måbede en anelse uintelligent ved dette. Det var nu ikke fordi Sibal var genert, men han var bestemt ikke vant til at blive beskuet så åbenlyst af en ikke-mørkelvisk person.

Sibal lagde en hånd på sit bryst, som han skulle til at være ærlig med hende. ”Også jeg er havnet hos mørket.” Delte han med den silkeklædte, fremmede. ”Men jeg må være kommet i en anden deling end hende.” Han vidste ikke hvorfor han delte dette med hende, eftersom hun faktisk ikke havde fortjent hans tillid endnu. Han kunne jo ikke stole på en skovelver, der havde så meget magt over hans private drømme! Vel? Der var bare noget lusket over det! Inderst inde håbede han dog at hun talte sandt, og at Sidka levede endnu og havde det godt. Sibal savnede også hende!

”Sig hvem du er…” Krævede han. Det ville have lydt truende og afpressende, hvis ikke det var fordi han beherskede sig, for at holde sig gode venner med hende. ”Jeg vil vide hvordan du kender Sidkanys og hvorfor hun har valgt at fortælle dig om mig.” Af en eller anden årsag, havde Sidka fortalt et eller andet om ham, der havde fået kvinden her til at ville kontakte ham, fordi hun havde lyst til at møde ham. Så spændende kunne han vel ikke være, medmindre hende her havde en eller anden form for… mørkelver-kink?

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 19.04.2021 21:37
Han gjorde ikke skjul på at han opdagede at hun lod blikket glide over ham, og alt han fik retur for denne opdagelse var et lille vip med skuldre. Det var noget sært ved hans kropssprog, hånden på hjertet som han skulle bevise sig selv, at høre også at hendes tvilling var i mørket overrasket drømmeelverne meget, nok til at hun vippede hovedet som hun lyttede til ham. Havde Sidkanys ikke sagt de var i hæren? Hele klanen? Skabt for mørket? To historier. Hovedet blev vippet tilbage og et kort nik blev sendt i hans retning.
En skam. I er for unge til at være i en hær.” hun rystede kort hovedet som det blev sagt og rettet sig atter up fandt træet imod sig somet opgivende suk hvile mellem dem.

Sikke dog han kunne sætte krav og endda spørge om sådanne ting, han skulle øve sin tone hvis han ville have sin vilje i denne drøm.  Både at høre hvem hun er, ting om hende og Sidkanys relation, og det sidste som tydeligt fanget Yume’Ave mere end alt det andet.
For et år siden var du og hende i elverly. Takket mig hun kom ud.” nok var det ikke helt rigtigt, og langt fra hele historien.
Sidst jeg så hende græd hun i mine arme.” tilførte hun efter en velovervejet pause.
Vedrørende hvorfor hun valgte at dele ting med mig..” hendes ord døde ud, for hvad skulle hun sige her, hun stoler på mig? Hun respektere mig? Hun åndede opgivende ud og lod blikket forlade ham og hvile imod månens let lilla lys, de blinkende stjerner.
Fordi at jeg faktisk vil hende det bedste.”  modsat jeres forbandet klanleder. Ordene blev sagt med en sammenbidt klæde, og nu manglede der kun en ting.
Og hvem er jeg? I elverly kalde de mig Dagens stemmen, rådskvinde. I månes lys er jeg drømmenriges dronning, og for jer i mørket er jeg elverlys tortur mester.” Som det blev sagt tog hun et let klik af tungen. Nok var det sidste ikke rigtigt, men behøvede han ikke vide, ligesom så meget andet var det bedre han blev i skyggerne.
Så opfør dig pænt så vil jeg gøre det samme, og måske ender natten med vi er venner.” tonen skiftede og blikket blev smallere, det hele mere hårdt og koldt.
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

I er for unge… Huh? Så meget vidste hun dog alligevel. Eller også var det noget hun kunne fornemme hos dem? Sibal kunne kun antage at det så måtte betyde at hun var noget ældre. Han blev også noget overrasket, da han fandt ud af, at Sidka også var taget til fange i Elverly samtidigt med Sibal. Det var under hans opfattelse, at hun var sluppet videre derfra. Men åbenbart ikke. Og Isiodith reddede kun ham, formentligt fordi hun ikke kendte noget til den anden mørkelver…

”Hun… græd…?” Gentog han lidt fraværende fra samtalen, og han kiggede væk fra kvinden i et flygtigt øjeblik, så han kunne tænke ”Hmm…” Sidka plejede ikke at græde, men på den anden side havde han jo aldrig været væk fra hende. Sibal så på hende igen og lyttede til hendes forklaring om, hvorfor Sidka mon havde valgt at åbne op for hende. Denne kvinde… hvad mente hun egentlig var det bedste for Sidka? Det var ikke sikkert at Sibal delte hendes mening. Det kom virkelig an på om hun mente, at det bedste for hende ville være, at lave fuldstændig om på hende, og gøre hende sød og blid, som en af hendes egne. Tsk! Sibal brød sig ikke om tanken. Sidka var perfekt som hun var!

”Rådskvinde hva?” Mon hun havde siddet i rådet den dag Sibal blev dømt til flere måneders indespærring, inden han skulle aflives som en hund? ”I elvere af Lyset er overraskende begejstrede for tortur, er I ikke?” Han gryntede i et falsk, modbydeligt smil, der afslørede hvor lidt han egentlig brød sig om hendes slags, og hvor lidt han tilmed respekterede hendes advarsel om at han skulle opføre sig pænt. Han kunne ikke forstille sig at de blev venner, men ja ja. Han kunne godt lade hende tro at han kunne tæmmes, bare så han kunne komme bedst ud af denne her uvante situation han var havnet i.

Han drejede sig for at se sig omkring. Det her var en skov han kendte, men elverkvinden havde manipuleret med omgivelserne, for at føre ham til sig. ”Det her skal forstille De Hjemsøgte Skove i Kzar Mora?” Sidka og Sibals velkendte omgivelser… Han kiggede om på elverkvinden kort, inden han begyndte at spadsere derhenad, for at inspicere området. Hvor omhyggelig havde hun været? 

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 21.04.2021 01:44
De tøvende ord, og blikket der blev taget væk afsløret tydeligt at tanker blev sat igang, og tilfreds responderet hun med et lille nik, men der var ingen grund til at sætte ord på hans tanker, endnu mere den eftertænksomme mime han kom med, hun lod ham tænke uden at ytre ord, hun kiggede blot på ham mens han overvejet hvilken situation mon hans søster havde grædt i, og søgt en skovelver. En tanker der ville være lige så sær, som hun hun selv hørte om en af sine bekendte søgte en mørkelver med tåre i øjnen. Bare tanken var næsten til at grine af, at se Cornelia opsøge en mørkelver for at få ro i sindet ville være en vidunderlig oplevelse.  Reaktioner på titlerne var ikke helt som hun ønskede sig den ville være, langt fra hvis hun skulle være ærlig. Han stiller spørgsmål og virkede nærmest mere trodsig end tidligere. hans mistro var tydelig, hans ubehag ved titlerne og hendes væsen var. Det korte grynt, smilet der kom med, det forbandet smil hun havde set alt for mange gange føltes det så om lige nu, modvilligt fik smile hende til at trække blikket fra ham, let til siden og kiggede ud imod buskene som havde lukket dem inde sammen. Forbandet, lyd hendes indre som handlingen hun havde foretaget sig gik op for hende.
Det er en måde at slappe af på for nogle.” lyd det som et kort svar, til hans kommentar om tortur.
For andre, som jeres spioner, er det måden de snart alle vil tilbringe deres nat.” hun slog et klik med tungen og tog blikket tilbage og håbede hun fandt noget andet end et smil på hans læber. 
De hjemsøgte skove? Hun vippede hovedet kort frem og tilbage og lod de lille øjne følge hans ud i skoven.
Skoven var mørk, tæt, og buske af torne og slyngplanter var den dominante plante, træerne var stadig plaget af vinterens kulde, og grenen på trods af blot at være skabt af hendes fantasi var stadig nøgne og livløse.
Kopieret blot en lysning jeg altid har fundet smukt fra en skræg historien jeg læste som ung. Skaber tit denne drøm for at samle mine tanker.” blikket fjernede sig fra hans og gik tilbage på fuld månen som belyste dem.
Hvis du ønsker noget andet, så sig til og jeg skal skabe drømmen som du finder det behageligt. Det samme med drikkelse eller mad, kalder ikke mig selv drømmens dronning uden grund.” Et kort fnis forlod hende som blikket igen faldt til hans bare figur.
I drømme...kan jeg gøre lige hvad der passer mig min kære, min fantasi sætter grænser.” som det blev sagt, spredte sig en lille bølge af chakra fra hende, og med den blev skoven, græsset, blomsterne, træernes nøgenhed forsvandt og isedet blev de fulde af liv og farver. Månen skiftede til en sol der pyntede en klar himmel.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Han brød sig ikke om hendes svar vedrørende tortur. Nok var han mørkelver, og tortur var en praksis hans artsfæller både udøvede og blev udsat for. Sibal havde næsten selv oplevet det på egen krop, men han brød sig ikke om at ødelægge sine egne ofre på den måde… Han begyndte at tænke på, om Drømmenes Dronning her selv fandt det afslappende at torturere fjenden? Han kiggede sig om skulderen og så ikke spor tilfreds ud, som hun spåede hans medsoldaters nat. Men han kommenterede ikke på det. Han var klogere end det…

Som hun forklarede at dette ikke var et udpluk fra hans egne minder, kunne han godt se, at han havde taget fejl. Men ligheden måtte have været tilfældig. Med et forvandlede hans omgivelser foran ham. Som ringe i vand, skiftede farver og former sig for hans øjne, og pludselig var det en helt anden skov og en helt anden tid og virkelighed. Han fik sig lidt af et chok og bakkede væk fra det farvestrålende græs der voksede så hurtigt fra hunelveren og hen mod Sibal. Han løftede de nøgne fødder, for at undgå det ukendte og farlige. Det grønne og det gode, som om det var farligt for en mørkelver at betræde græs, der var så smukt som det. Men han var langt fra hurtigt nok, og han fandt hurtigt ud af, at han ikke var i fare.

”Okay…” Svarede Sibal en smule varsomt. Han var stadig lidt målløs over hendes kunnen, og han så på hende med tydelig ærefrygt i de røde øjne. Han huskede sig selv på, at dette her var en drøm… Og forhåbentligt kunne hun ikke gøre ham fortræd, når intet af dette her var virkeligt… ”Blot fordi jeg er mørkelver, gør det mig ikke bange for en dejlig solskinsdag.” At du ved det… Hans ord stod dog ikke stærke i hans stemme, som han samtidigt kiggede op i de grønneste, skønneste trækroner han nogensinde havde set. Solen belyste hans hæslige, onde ansigt så rart, at det næsten var forfærdeligt… For dette her mindede ham blot om, at mørkelvere ikke var accepteret nogle steder i Krystallandet, hvor solens stråler kunne ramme ham.

”Hvis du virkelig kan alt… så vis mig min søster, som hun så ud da du havde hende i dine arme…”

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 769 år

Højde / 185 cm

Hope 26.04.2021 10:31
Det tøvende okay, hans holdning havde skiftet en smule hvilket nærmest øjeblikkeligt fik hende til at slappe mere af, skulderne faldt og blikket blev knap så studierne af den let lilla unge elver. Det gik ikke helt så forfærdeligt som hun endelig havde forberedt sig på, han var noget mere..eftertænksom en hende hvilket lige nu gjorde dette nemmere. Den korte kommentar om vejret fik blikket til at blive afslappet som hun holdt en kort fnis tilbage.
Hvem..siger at vejret var for deres skyld?” lyd det i en tydeligt mere afslappet tone. Det var heller ikke for hendes lige nu, men der var vel ingen grund til at gå for meget ind i hvorfor alt var som hun havde skabt det, måske hun skulle skabe noget de begge kunne nyde, men hvad ville det være?  Hun nåede ikke langt i sine tanker før hun igen blev revet ud af dem, denne gang satte han en meget direkte krav.
Sidst, hun var i mine arme. hånden blev hævet lettere tøvende, måske man bare skulle rive den rigtige sidkanys ind i dette, ville gøre ting nemmere, men det ville også være umuligt at styre dem sammen dette var i hvert fald grunden til at dette ikke var noget hun ønskede. Igen forlod en mild bølge af energi den lille øjet skovelver, hun var ikke meget for at gøre som han sagde, men lige nu ville dette ene krav af hans måske faktisk gavne hende mere end ham. Med den tanke begyndte Sidkanys at tage form, tydeligt ikke andet end blot et billede af hende formede sig mellem de to.
Hun sad ned, med sine knæ under hagen, og hendes lilla ud var vist og på ingen måde tildækket, det hvide hår vådt og nyflettet, hendes arme lukket om sine ben, blikket tøvende som hun søgte at gøre sig selv så lille som muligt. Den nøgne kvindelige mørkelver krop var i klare detaljer, hendes ar var alle hvor de skulle selv de få rifter på siden af det højre knæ, selv de to modermærker der brudt den lilla hud lige over hendes hofteben på venstre side sad hvor de skullem, i midten af trekanten formed af hoftebenet, naglen og hendes underliv, de røde øjne fjerne, tåre påvirket.
Yume’aves blik søgte fra Sidkanys form så snart det var færdig skabt, let puste hun ud som hun lod ham se.
Tilfreds? jeg hjalp hende slappe af, og for at gøre det tog vi et bad. Hun sad sådan..det meste af tiden, og når hun ikke sad sådan legede hun med vandet, lod dråber falde ned og bryde den stille overfalde.” blikket vendte forsigtigt retur som hun afventer hans reaktion, hans respons, hun var på ingen måde tilfreds med dette men nu var det gjort og igen var det hele uforudsigeligt.
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

På trods af alt hvad han lige havde set drømmeelveren gøre, stivnede han fuldstændigt, da han så skikkelsen af hans søster tage form et sted imellem Yume og ham. Han havde ikke regnet med at hun kunne gengive et så livagtigt billede af hende, nok mest fordi han tvivlede på at Yume overhoved talte sandt. Men dette her beviste det, for Sidka virkede lige så ægte som ham selv. Og alligevel havde han aldrig set Sidka sådan… Han løb hen til hende og kastede sig ned på det ene knæ foran hende med omsorg i blikket og rystende hænder, der fjernede lidt af håret fra Sidkas ansigt. Hvorfor så hun sådan ud? Varme tårer gled ud fra Sibals egne øjne, så han måtte lukke dem.

”Skovelverne har knækket hende…” Konkluderede han en anelse grådkvalt. Han lænede sin pande ind mod den uægte Sidka, som end ikke reagerede på hendes egen bror, der endelig var kommet til hende efter al den tid. Det var nok det eneste der gjorde ham bevidst om, at det ikke var Sidka, for ellers var hendes afbillede så tydeligt, at det var nok til at forvirre og manipulere med ham. Yume manglede bare at give hende en stemme og hendes personlighed… Sibal lagde begge sine stærke arme om hende og gav hende et klem, hvorefter hans røde øjne blev mørke og vrede. Han kiggede ikke på Yume idet, for han var godt klar over, at det ikke var Yume, der havde gjort dette. Det var de andre skovelvere, og det var dem der foragtede. ”Jeg skal personligt sørge for at udrense Elverly for alle de rotter der har gjort det her mod min søster!” Knurrede han og rejste sig op, med blikket vendt mod Yume dengang, som om løftet var til hende. I øjeblikkets vrede glemte han fuldstændigt, alt om at dette kun var en drøm-eller-noget, og at han et sted i den virkelige verden var fanget af sin pligt til mørket. Sibal kunne ingenting gøre, medmindre han valgte at desertere. ”Sidka har aldrig set sådan ud før. Hun var ved Zaladin da den stærkeste af os!”

Rasende og følelsesladet slog han ud i luften med en stærk næve, der skulle demonstrere hvor hurtig og stærkt han kunne slå sin skovelviske modstander, når først han nåede så langt. Herefter tog han hænderne op til ansigtet for at gnide det. Han havde dårlig samvittighed nu. ”Jeg skulle have ledt mere efter hende. Jeg troede bare a-at… Jeg vidste slet ikke-” Han havde gjort sig så mange undskyldninger, for ikke at gøre sin broderlige pligt for at opsøge hende. Han troede hun ledte efter ham og ville blive vred. For hvis hun endelig fandt ham, ville han nemlig selv være i armene hos en skovelverkvinde, som på ingen måder var som Sidka.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2