Han sad en af de få gange oppe ved baren. Stridsøksen var det eneste sted i hele Dianthos hvor han følte sig tilpas nok til at sidde så åbent fremme på en beværtning. Andre steder var han ret sikker på at få en på skrinet hvis han prøvede på det. Her kunne han ret sikkert sidde og ikke tænke på den slags.
Dagen var stadig i den tidlige eftermiddag og Stridsøksen var ikke på sit travleste endnu. Verthag sad blot med et krus øl og småsludrede med Yorkgu.
"På det her tidspunkt af året plejede jeg at skulle til Den Blinde Hule. Langt de fleste af dem der var blevet lagt der havde man glemt navnene på. Man havde også glemt deres forseelse. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage tilbage, bare for at prøve at snakke med dem. Finde ud af hvem de var."
Når der ikke var så mange omkring dem, så foretrak han at bruge orktungen. Om end den mindede ham om sin tid i klanen, var der også noget rart ved at kunne forstat holde del i noget af sin kultur uden at glemme den. Det var ikke alt ved den som var forfærdelig.
Krystallandet