Verthag

Verthag

Straffer af de uværdige sjæle

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 18.02.2021 10:50
Kunderne på beværtningen 'Stridsøksen' havde altid været en broget flok. Ofte dem som ikke havde følt sig tilpas blandt mennesker. Dem som blev set ned på for at være anderledes, eller bare for at være hvem de var, som folk i Dianthos åbenbart ikke kunne lide. Om det var på grund af religiøs overbevisning eller udseende. Her var det lige meget. Ingen skulle komme og sige noget om folk, så længe de opførte sig ordentligt. Krofatter Yorkgu havde skabt en stemning som var inkluderende, og derfor var Verthag også blevet rigtig glad for at bruge  sine stille stunder her. I starten da han mødte Yorkgu første gang havde han været utilpas, som han var med alle orker som ikke var Krusk, men Yorkgu viste sig at minde rigtig meget om ham og Krusk. Ikke helt enig med hvordan mange orksamfund opførte sig. Der var mere end blot krig og ære. 

Han sad en af de få gange oppe ved baren. Stridsøksen var det eneste sted i hele Dianthos hvor han følte sig tilpas nok til at sidde så åbent fremme på en beværtning. Andre steder var han ret sikker på at få en på skrinet hvis han prøvede på det. Her kunne han ret sikkert sidde og ikke tænke på den slags.
Dagen var stadig i den tidlige eftermiddag og Stridsøksen var ikke på sit travleste endnu. Verthag sad blot med et krus øl og småsludrede med Yorkgu.
"På det her tidspunkt af året plejede jeg at skulle til Den Blinde Hule. Langt de fleste af dem der var blevet lagt der havde man glemt navnene på. Man havde også glemt deres forseelse. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage tilbage, bare for at prøve at snakke med dem. Finde ud af hvem de var."
Når der ikke var så mange omkring dem, så foretrak han at bruge orktungen. Om end den mindede ham om sin tid i klanen, var der også noget rart ved at kunne forstat holde del i noget af sin kultur uden at glemme den. Det var ikke alt ved den som var forfærdelig. 
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 20.02.2021 10:37
Der var fin omsætning på 'Stridsøksen' på de korrekte tidspunkter. Hen af aftenen i weekenden var stjernetidspunktet for samtlige kroer i hovedstaden. Derfor var en stille eftermiddag midt på ugen som denne næppe travl for krofatter. Derfor var Yorkgu da også den eneste, der var på arbejdet på nuværende tidspunkt. Ingen grund til at spilde krystaller på ekstra ansatte lige nu, når de bare ville stå og trille tommelfingre. Der var kun så mange borde, der kunne tørres af.
Alligevel var der ikke mennesketomt i kroen. Eller i princippet, så var der mennesketomt, men der var ikke tomt. For siddende ved baren sad et meget velkendt ansigt. Verthag var en ork, som Yorkgu i sin tid havde mødt, da de begge var kommet til Dianthos. De havde ikke kendt hinanden før hovedstaden, men orker i Dianthos var et sjældent syn, så man måtte holde sig sammen. Og af udseende kunne de to orker nemt blive anset som udskud. Den ene havde tatoveringer i ansigtet, imens den andens ansigt var badet i ar. De var tydelige orker af udseende, men af væremåde var de mere rolige end de gennemsnitlige ork. De havde jo ikke løftet våben. Yorkgu havde ikke engang et våben på sig - medmindre en klud anses som et våben.

Stående med måske ikke den reneste klud i bunden af et glas. "Er der ikke et sted her, du kan gøre det? Starte din egen årlige tradition, makker?" Skønt Yorkgu snakkede nærmest konstant i samme tunge som hovedstaden, var han næppe rusten i at snakke med sin oprindelige tunge. Man kunne aldrig tage orken ud af Yorkgu, selvom han havde lagt øksen på hylden og skiftet den ud med et forklæde og en klud. For selv når Yorkgu snakkede i samme tunge som Dianthos, kunne accenten af ork anes. Især, når han snakkede af lyst og ikke tænkte over sine ord, kunne den grove dialekt komme frem i den grønlige tunge.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 20.02.2021 11:08
Han kiggede på Yorkgu med sin udtryksløse mine, der for det meste altid så ud som om han kunne myrde hvem end han kiggede på. Yorkgu havde heldigvis for længst vænnet sig til Verthags konstante truende udtryk. Verthag prøvede ikke at virke venligere overfor Yorkgu, fordi oftest virkede det heller ikke. Det med at prøve at smile lignede en snerren. Det hjalp så heller ikke at hans konstante kontakt til Kiles rige havde medført de glødende røde øjne. Han var et udskud blandt udskud, men Yorkgu havde været ligeglad. Det havde Verthag været meget taknemlig for.
"Du ved hvordan menneskerne her har det med de døde. De vil helst ignorere dem, så snart de er kommet i jorden. Ingen kærlighed til deres forfædre."
Det var en af de ting som havde været svært at forstå da han først var flyttet hertil. Orkerne havde en enorm respekt for deres forfædre, og holdt dem i minderne hele tiden. Det var en stor ære at blive anset som en af de ærede forfædre. Her virkede det mere hvis man havde krystaller nok, så kunne man få lov til at lade som om man var vigtig. 
"Desuden, så kunne jeg være meget interesseret i blot at møde alle disse uværdige sjæle, og faktisk finde ud af hvem de var. Hvad var deres forbrydelse egentlig. Hvem var de som levende orker. Fordi som sådan vil min klan se os som uværdige orker."
Den del af sin klan savnede han dog ikke, for uanset hvor pligtopfyldende han ville have været, så ville han være blevet anset for uværdig, blot for hvilken opgave han udførte, men også fordi han aldrig ville være blevet tilladt at bære våben, og på den måde dø en ærefuld død.
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 23.02.2021 19:26
De fleste kroer ville smide en type som Verthag ud med det samme. Man kunne ikke have en skræmmende, sur ork med Kiles mærke i ansigtet siddende oppe ved baren. Han skræmte jo kunderne væk! Men sådan anså Yorkgu ikke. Jovist havde det været lidt en vænningssag, da han først havde lært Verthag at kende. Selv blandt hans egen klan havde ingen været sådan som Verthag. Men vænnet havde krofatter sig, for de var inderst inde ens. To orker, der ikke ønskede deres klan, så de var droget til Dianthos for at finde et liv her. Og de havde begge fundet deres, men hvorfor skulle det koste deres forhold? De var nogle af de eneste orker i Dianthos. De måtte holde sammen.
"Alle racer har deres særheder. Hvad orker ser som normen, er unormalt blandt andre og omvendt," fortalte Yorkgu roligt. Glasset blev sat fra sig. Det var pudset rent nu. Et andet blev dog hurtigt taget op. Glassene måtte gerne være rene og klar jo. Ligesom med Verthag havde Dianthos også været en oplevelse at vænne sig til, for her var alt anderledes. I hvert fald i forhold til livet i en orkklan. Yorkgu kunne stadig støde på oplevelser, som den venlige ork ville finde mærkværdigt. Han kunne sikkert leve sådan indtil den dag, han ville dø. "Er der nogen, som stopper dig, makker? Så længe du kommer tilbage og køber et krus her, så er jeg godt tilfreds." Det var ikke fremmed for Yorkgu at have både smil på læberne og i stemmen. Det kunne se sjovt ud med stødtænderne i underbidet, men det var et venligt smil. Det kunne selv det mest racistiske menneske indrømme, omend de ville hade at gøre dette.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 24.02.2021 19:35
Han kom med et kort grynt. Det var nok det nærmeste man kunne komme på at få Verthag til at le. Ikke at Verthag ikke synes ting var morsomme. Han var bare dårlig til at udtrykke det, ligesom alle andre følelser. 
"Jeg tror aldrig jeg kommer til at vænne mig til at snakke så meget med de levende. Hvor mange dødstrusler jeg får, har dog ikke ændret siden jeg skiftede fra at kun at tale med de døde."
Han tog en slurk af sin øl, og tørrede skummet væk fra munden. Han lod sin hånd glide over arvævet over munden. Så mange mærker han havde fra sin fortid. Ingen af dem han ville slippe for. Øjnene, tatoveringerne, arene. Alt sammen en del af hans kontakt med de døde. 

"Hvis jeg tog af sted, så ville jeg ikke kunne komme tilbage for at købe et krus øl på Stridsøksen," sagde han og tømte sin øl.
"Min klan ville slå mig ihjel så snart de ville få fingrene i mig. Hverken jeg eller Krusk er sikre udenfor Dianthos. Jeg håber ikke at han kommer i ballade igen."
Han kunne ikke lade være med at tænke på sin tvilling og hvad han gjorde. Han havde gjort så meget for ham mens de stadig var en del af klanen.
"Kan du foresten anbefale en sød pige? Krusk kunne godt bruge sig en ordentlig kæreste."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 25.02.2021 00:11
Gryntet kunne skabe forvirring for mange, men Yorkgu ved, hvad Verthags grynt betød. Det var orkens svar på et grin, derfor krofatter nikkede selvtilfreds, som glasset blev sat og erstattet med et nyt. Der var altid et eller andet at gøre rent på en kro. Det havde Yorkgu erfaret. Og med en kro i den nedre del af hovedstaden var renlighed en unik ting at se. Normalt var der aldrig rent, hvilket heller ikke var, selv med de manglende kunder i kroen. Gulvet ville nok altid være en smule klistret flere steder - efter al det spildte alkohol og andet, der var sket i tidens løb.
"Mennesker har endnu deres fordomme. Ikke alle, men mange har endnu." Det havde Yorkgu erfaret på egen krop. Orken prøvede at være så menneskelig som overhovedet mulig - for at passe ind. Men der ville endnu være de mennesker og andre racer, der ikke kunne se igennem den grønne hud og de mange ar. Og Verthag var endnu sværere at se igennem end Yorkgu.

"Ingen af os er, Verthag. Så snart man vender ryggen til sin klan, er man en død mand blandt dem." Det var næppe en samtale, der var normal på kroer. Eller måske var den. Var det ikke på kroer, hvor man ville drikke ens triste historie væk? Og hvad kunne være mere trist end at være en fjende blandt dem, man har kendt størstedelen af ens liv? Kaldt sit hjem, sit folk.
Derfor var det med et chokeret ansigt, at Yorkgu kiggede på Verthag. En pige til Krusk? Ja, Verthag var jo inderst inde en kærlighedsfan. Selvfølgelig ønskede han kærlighed til sin bror. "Der kommer tit søde piger herind. De får i hvert fald opmærksomheden fra de mange bejlere. Mon ikke der findes en, der gerne vil have en rå ork som Krusk og dig?" Det ene øje blinkede kækt. Meget vel var det rettet mod Krusk spørgsmålet, men svaret var også til Verthag. Der fandtes nogen til alle - hvis man spurgte Yorkgu i hvert fald.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 25.02.2021 11:36
Yorkgu var en god mand. Selvom han havde været en krigerork, som han bør være ifølge sin egen klan, så havde han valgt at forlade den, fordi han ikke kunne fortsætte med den måde som klanen bevægede sig i. Unødvendig død. Den krigeriske ork kom nogle gange frem. Ikke tit, men Verthag var ikke i tvivl om at kromanden nok skulle beskytte dem han holdt kær. 
"Mennesker, elvere, dværge. Vores folk har formået at være en torn eller en økse i siden på mange. Jeg har ikke meget til overs for dem, som mener at deres folks blod er på vores hænder. Så vidt jeg kan se har de stadig deres eget blod, siden de taler så højt."
Morbid var en mild beskrivelse af Verthag. Han snakkede meget frit og detaljeret om død, lig og blod, men nu havde han også stort set kun vanvittige sjæle at holde sig selskab i den længste tid.

Han havde ikke fortrudt at han havde vendt sin klan ryggen. De var nu fortid, og han havde intet problem med ikke at vende tilbage til dem. Han havde Krusk. Det var alt han havde brug for. Den som havde holdt ham i live, og sørget for at hans hjerte ikke var stoppet helt, var alt han havde brug for, og så var det hans pligt og ære at sørge for at Krusk også havde det godt.
"Krusk er en kat det meste af tiden. Jeg vil ikke kalde ham rå. Han er en blød killing. Men det er måske mere tiltalende for de fleste kvinder i Dianthos. Du behøver ikke at tænke på mig, selvom det er pænt af dig Yorkgu. Jeg er viet til Zaladin, Nak'lar og Gashnakh. Det vigtigste er at Krusk får sig en sød mage."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 25.02.2021 22:05
Ja, det var ikke fremmed for Yorkgu at få skylden for andre orkers værker. Folk så den grønne hud og med det samme var man skyldneren for et eller andet mord. Om Yorkgu rent faktisk havde svunget sin økse eller ej. Sådan var det med den karakteristiske hud. Grønhudet var lig med mord, blod og vold. Ligesom spidse ører var lig med slanke kroppe. Sådan var racernes opfattelse af hinanden. Elvere var slanke og overvejende smukke. Orker var mordere og voldelige idioter. Det var dog kun en klassificering. Der var bred diversitet blandt alle racer.
"Vil du ikke også anklage samtlige fra en race, hvis du var offer for deres grusomheder? Vores blodsbrødre og -søstre anmærker os alle. Om vi ønsker dette eller ej." Yorkgu havde lært dette. Han var kommet til det punkt, at han ikke ville gøre op for hele sin races opførelse. Han ville gøre op for sin egen. Han havde næppe midlerne til at være godhjertet for alle orker. Det var der for mange krigere og mord til at gøre af ét individ kun.

Killing ligefrem? Yorkgu kunne ikke lade være med at fnyse over denne sammenligning. Det var altid komisk, når individer blev sammenlignet med det modsatte. Morderiske orker som killinger. Små børn som monstre. "Jeg skal nok have en mage til Krusk i tankerne, når der er travlt. Vi skal bare passe på, han ikke får en af Dianthos' skøger på krogen. Det kan blive dyrt i længden meget hurtigt." Opgaven om at rengøre krus og kopper var droppet. Nu var begge hænder fladt på bordet under disken, hvor krus og andet kunne blive gemt under, imens blikket var på Verthag. Venskaber måtte gerne tage fokusset væk fra arbejdet. Det var alligevel kun tidsfordriv lige nu.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 26.02.2021 13:11
Han trak på sine skuldre. Han var træt af at skulle stå til måls for andre folks vrede og frustration. Han var bare en enkelt ork, og tydeligvis ikke en krigerork. Men han måtte også give Yorkgu ret. Han kunne også godt forstå deres vrede og frustration. Orkerne har været ret voldelig, og det var ikke kun hans egen klan. Hele kulturen var bygget på erobring og plyndring. En måde på at vise magt og styrke.
"Jeg anklager vores eget folk for deres grusomheder. Jeg er selv et resultat af det. På en anden måde godt nok."
Han skubbede det tomme krus mod Yorkgu.
"Kan du fylde det op igen?"
Han kiggede sig over skulderen. Igen var der ikke så meget udover dem. Det var en stille dag. Det var dejligt.
"Men der er også mange smukke dele af vores kultur. Vores kunsthåndværk er unikt. Hvis folk kunne se ud over at det var skabt af orker, så tror jeg det kunne pynte på mange hjem."
Verthag var ikke selv den store kunstner, men han værdsatte de mange forskelligartede kunststile han havde set i Dianthos. Alt fra dværgenes metalkunst til menneskernes hang for marmor. Der var utrolig mange spændende blandinger, men han savnede lidt orkisk inspiration. 

Verthag nikkede tilfreds. Et langsomt nik, der mere så ud som om man havde lavet en dyster aftale om at myrde nogen og begrave deres kropsdele i de fire verdenshjørner. Men han værdsatte Yorkgus hjælp. Han var nok bedre til det med at snakke med folk end Verthag var.
"Han har brug for en god kvinde, der kan sætte ham på plads og give ham noget kærlighed. Hun skal dog kunne lide katte. Krusk vil nok aldrig slippe sin katteform helt."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 27.02.2021 00:02
Ja, hvis man stødte på en ork, ville sandsynligheden for at frygte for at være deres offer desværre større, end at de ville byde en på et krus. Selvfølgelig fandtes de flinke orker. På denne kro sad to og der var en tredje. Dog svarede Yorkgu ikke på dette. Ham og Verthag kunne snakke i evigheder om dette og de ville ikke ændre en skid. Man kunne ikke ændre et helt lands synsvinkel på én aften. Og det krævede mere end to, måske tre orker at gøre dette. De måtte leve, som livet var.
Dog fyldte han hurtigt Verthags krus igen. En til på huset kunne godt være. Der skulle nok komme krystalglade kunder ind mod weekenden. Lige nu kunne de slappe af. "De frygter sikkert, det har været brugt til vores slægts uroskaber. Men ja, kunne godt overveje at få noget håndværk. Hænge det her i kroen. Vise vores races bedre side."

"En katteglad og standhaftig kvinde. Mon ikke Dianthos har en række af dem hængende rundt omkring i de mange gader?" småpuffede Yorkgu verbalt med et hyggeligt smil på læberne. De individuelle kvinder, der kunne sige deres meninger og gjorde det, havde Yorkgu oplevet. Både på godt og ondt. De kunne være de sødeste og mest interessante kvinder, men de kunne også være så trælse, at man bare ønskede at smide dem ud af kroen. Men var der ikke altid nogen i hver gruppe, man havde det sådan med? "Hvor er Krusk egentlig henne? Han er også velkommen, det ved I godt."
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 27.02.2021 23:34
Han kiggede sig om i kroen. Der var flere steder hvor han godt kunne se noget kunsthåndværk kunne hænge i kroen. Det ville give kroen en interessant stemning. Hjemlig næsten? Måske ikke for alle, men en orkisk dekoration ville være interessant, og måske kunne det være en stor ting. En temabar om man kunne sige sådan noget. Orkisk bartender med pæne orkudsmykninger. Verthag var hvert fald fan af det.
"Jeg mener at Klan Ulvetand laver noget ret flot lertøj. Og hvis jeg ikke husker forkert så er Klan Troldekløver mestre i stentøj. Jeg er ikke sikker på om det er Klan Vinterbid eller Klan Stenbider som virkelig ved hvordan man laver de mest interessante kobberstik."
Begejstringen ville være næsten umulig at spore for langt de fleste andre, hvis det ikke var fordi Yorkgu kendte ham så godt efterhånden. Stemmeføringen var den samme. Kold, monoton og næsten morderisk. Men hastigheden var anderledes. Han snakkede hurtigere, og holdt langt færre pauser. Verthag havde hvert fald mange ideer.

Verthag håbede at der var en som kunne falde i Krusks smag, som også faldt i hendes. Og så ville de forelske sig. Måske ville hendes forældre modsige sig deres forhold, men så ville de kæmpe for at være sammen og se hinanden. Hemmelige stævnemøder, og breve hvor de lod deres hjerteblod flyde ud, for at fortælle hvor stærk deres kærlighed var. Og i sidste ende ville de få overbevist hendes forældre, og de ville blive gift, hvor de så fik fine små børn, og langsomt ville de blive gamle sammen, og sende deres børn ud i verden, og...
Verthag blev revet ud af sin dagdrøm, som Yorkgu spurgte ind til Krusk, og hvor han var henne. Verthag trak lidt på skuldrene.
"Han er en stor ork. Han kan godt klare sig selv. Umiddelbart tror jeg at han hjælper slagteren som han plejer. Det er trods alt ikke nemt at få arbejde som tilflytterork i Dianthos. Byvagten er heldigvis venlige nok til at give mig nogle muligheder."
Han drak lidt af den nye øl, som Yorkgu havde skænket op til ham.
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 01.03.2021 17:58
De færreste ville kunne høre, at Verthag rent faktisk var engageret og energisk over samtalen. Stemmen var endnu kold og monoton, men han snakkede hurtigere. Og det vidste Yorkgu, at det betød, at Verthag var passioneret. Yorkgu kunne ikke lade være med at smile glad og afslappet over dette. Man måtte tage de små sejre, når kom og en passioneret Verthag var mere end en sejr.
"Måske jeg skal kontakte nogle klaner. Dem, der ikke hader sådan nogen som os og vil se os døde og halshugget." smågrinede Yorkgu, skønt det var noget meget seriøst. Meget vel ønskede deres egne klaner dem døde end i live, men andre klaner delte ikke nødvendigvis samme holdning. Og hvis Yorkgu kunne give ordentlige krystaller, ville en klan med godt håndværk måske sågar være glad for orken, der havde lagt øksen på hylden.

Dagdrømmeriet fra Verthag var tydelig for Yorkgu at se. Når der blev snakket om forelskelser og kærlighed, kunne den ene af de to orker drømme afsted. Og det var ikke Yorkgu. Derfor, som Verthag kom tilbage, kunne Yorkgu ikke andet en at smile fornøjet. "Mange er ligeglade. Så længe vi gør noget arbejde godt og ikke skaber for meget drama, kan mange se igennem fingre med os," Det var marginalen, der voldte dem problemer. Og desværre var disse ofte mere højlydte end resten, derfor man oftest kun mærkede dem. "Og der findes folk, som har en ting for orker. De kan lide dem grovere." Atter var det hyggelige grin tilbage på Yorkgus læber. Alle havde en eller anden underlig fetish. 
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 01.03.2021 18:09
Han nikkede svagt. For Yorkgu nok tydeligt bifalde til hans planer. Der var nogle orkklaner som ikke var så meget på ideen om at myrde hvad end de så. Der var nogle som gerne ville handle, men det var ikke alle, og de kom ofte ikke særlig godt ud af det med andre orkklaner, men ofte også dem der sluttede sig til Mørket, som de kaldte sig. Men mon ikke der var nogen som ikke ville have noget imod klinkende krystaller for lidt af deres håndværk? Verthag kunne hvert fald lide ideen, men det var hvert fald ikke ham der skulle lave handelen. Han var alt for meget en atypisk ork for at de ville snakke med ham på en rimlig måde.

Han brummede igen istemmende til Yorkgus kommentar. Man kunne komme langt med blot at dukke hovedet og holde kæft. To ting som Verthag var blevet trænet i. Ingen havde rigtig lyst til at se eller høre om ham hos orkerne, og heller ikke her. Der var dog flere der havde noget imod den meget åbenlyse Zaladin tatovering. Han var tydeligvis ikke populær i Dianthos. 
"Det er der sikkert. Krusk har dog en mere elvisk finhed over sig, så jeg tror han falder meget i menneskers smag, når de godt kan lide orker. Han er en køn ork."
Kønne orker var nok attraktive i Dianthos, men hos orker var det en dårlig kvalitet. Det var et tegn på svahed.
"På et eller andet tidspunkt, Yorkgu. På et tidspunkt så bliver han gift, og det bliver rigtig smukt."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 01.03.2021 20:35
Ja, meget vel var Verthag og Krusk søskende, men der var en tydelig forskel mellem de to. Hvor Verthag tydeligt havde prydet sit ansigt med diverse tatoveringer og var af et grovere udseende, havde Krusk været kønnere. På en måde mere menneskelig eller elvisk. Første gang, Yorkgu havde lagt sine grønne øjne på ham, havde han først mistænkt orken for at være af halvblodsslægt. Med en menneskelig eller måske elvisk fader. Men nej, han var en fuldblods ork. Blot en af kønnere udseende. Hvis blot huden ikke var grøn og stødtænderne ikke var der, kunne orken nemt gå fra at være en tidligere kriger for lyset, der havde taget et slag for mange. Og hvis der var noget, en del kvinder ønskede, så var det en tidligere kriger. De kunne give gode og stærke børn.
"Jeg har set langt værre mennesker score lidt for fulde piger. Krusk er alt andet end en håbløs sag," fortalte Yorkgu beroligende. Der skulle nok komme en kvinde gående ind i orkens liv, der kunne få benene væk under dem begge. Ligesom der måtte være en for Verthag et eller andet sted. "Det skal nok blive smukt. Og du vil være en god blomsterpige for dem, Verthag. Prikken over i'et på romantikken." Atter var Yorkgu tilbage med de kække kommentarer. Hvis ikke det var, fordi der var en bar i mellem dem, havde Verthag fået et par halvhårde klask på skulderen sammen med kommentaren - det var noget, Yorkgu havde set menneskene gøre for lang tid siden ved deres venner. Meget af det, krofatteren gjorde, havde han erfaret blandt menneskerne og resten af indbyggerne i Dianthos. 
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 02.03.2021 12:56
"Krusk har rig mulighed. Han har også nogle gange bragt en sød pige hjem nu og da. Aldrig den samme desværre. Man skulle tro at han gik igennem dem, som var de optændingsbrænde."
Utilfredsheden i sætningen var igen svær at føle, men der var et svagt fald i tonen. Knap hørlig, og altid med den samme truende tone han altid havde. Mest af alt så var han skuffet over at Krusk ikke kunne holde på en sød pige særlig længe af gangen. Men samtidig skulle han ikke blande sig i Krusks sager. At han havde drømme på Krusks vegne, skulle ikke stå for sin brors egne drømme.
"Når Krusk endelig skal vies, så vil jeg gerne have noget nyt tøj. Det går ikke at jeg ville komme i min gamle lasede robe som jeg har haft de sidste tyve år. Tror du blå vil klæde mig?"
Hele spørgsmålet og leveringen virkede utrolig komisk. Den truende undertone af enhver af Verthags sætninger, men i kontekst af spørgsmålet, så var der bare så meget der virkede til at støde på hinanden i stemning. 
"Jeg har slet ikke en anelse om hvor jeg kunne finde en skrædder der ville kunne gøre det for mig. Eller hvor mange krystaller jeg ville skulle bruge. Jeg har stadig en del tilovers efter den sidste seance, men jeg vil heller gemme dem til at reparere vores hjem."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 02.03.2021 22:40
Det ville være en løgn, hvis ikke Yorkgu havde oplevet præcis dén adfærd. Kroer var steder at finde søde piger og flotte mænd for dagen. Der var personer - både af hankøns og hunkøns - der kom flere dage i træk eller igen og igen hver weekend. Og de forlod altid med en partner under armen. Og oftest var det ikke den samme. Yorkgus hukommelse var pudsig god til den slags adfærd. Derfor kunne krofatter ikke lade være med at smile en anelse i smug. Han kunne høre utilfredsheden i Verthags stemme. For de fleste var der ingen forskel, men med årene lærte man de små mimiker og tegn, der betød skift i humøret. "Han leder sikkert bare efter den rigtige. Ikke alting sker i første forsøg, makker."
Nye klæder? Mon ikke det var meget passende til et bryllup. Som var Yorkgu en af de fornemme skræddere for adelen, trådte han et halvt skridt tilbage. Den ene hånd knubbede mod den stubbede hage, imens han bedømte Verthag. "Blå vil nok se godt ud, ja," Dog kunne han ikke holde masken. Orken brød sammen i grin. Hånden skiftede til maven, der fik et par klap. Efter at have fået pusten igen rettede orken ryggen for atter at snakke. "Så længe du har krystallerne klar, vil de fleste skræddere være klar. Mange tænker på krystaller mere end hvem, man er. Ellers er der et par gode i kanten mellem den nedre og centrale by. De har fine ting og sager." Om det føltes godt, kunne Yorkgu ikke svare på. Han gik i gemene klæder. Klæder, der ikke gjorde noget at få pletter og skidt på sig. Man kunne ikke være en krofatter uden at få alkohol på sig på daglig basis. Sådan var livet, Yorkgu havde valgt.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 03.03.2021 17:50
Han brummede for sig selv og tog endnu en tår af sin øl. Krusk skulle gøre som det passede ham. Så længe han ikke fik slået sig selv ihjel. Hvis han skulle komme til skade, så skulle han nok sørge for at Krusk hurtig kom på benene. Men hvor ville det være fantastisk hvis han faktisk en dag fandt sig en sød kæreste. Krusk fortjente ægte kærlighed.

Han kiggede på Yorkgu med en udtryksløs mine, som han så ud til at vurdere ham i blå klæder. Han vidste ikke hvorfor han valgte blå, men eller anden farve skulle det være. Måske en flot midnatsblå. Måske en hat, så han kunne prøve at gemme nogle af tatoveringerne, så de andre gæster ikke ville være utrilpas ved hans tilstedeværelse.
Da Yorkgu så begyndte at grin stirrede han bare yderligere på orken. Han tænkte sig lidt om, og kunne godt se hvorfor det var morsomt. Han kom med en lyd, som mest af alt nok kunne sammenlignes med knirkende gulvbrædder, men han prøvede sig med en latter. Den var forceret, men det gjorde noget rart for ham. Måske en da kunne han mestre evnen i at grine.
"Man kan få mange folk i Dianthos til at gøre ting for krystaller, men jeg vil måske på et tidspunkt kigge forbi de skræddere du nævner."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 04.03.2021 14:36
Verthag havde det ikke nemt med at passe ind i Dianthos. Det havde Yorkgu erfaret og det kunne krofatter tydeligt se lige nu. Den klukkende lyd var et tydeligt tegn på en latter, omend den ikke just lød som dette. For Yorkgu havde tilvænningen til et mere menneskepræget samfund faldet ham underligt naturligt ind. Måske var det, fordi de mange orktraditioner og væremåder var blevet lagt på hylden sammen med øksen. Der var plads til nye traditioner - og disse var mere menneskelige af natur end noget andet. Derfor kunne Yorkgu nemt minde om et menneske - selvom denne var stor med grøn hud og stødtænder samt ansigtet badet i ar. Men en menneskelig adfærd besad Yorkgu.
"Du siger bare til, så skal jeg vise vej. Måske give dem en heads up, så de ved, du kommer," medgav Yorkgu roligt og venligt. Han lænede sig naturligt og på en underlig måde elegant henover baren mod Verthag. "Men nu skal Krusk først finde en tøs at gifte sig med, før du skal begynde at finde ægteskabsklæder, makker." Det var en romantisk tanke at forestille sig sin brors vielse og hvis Yorkgu kendte Verthag, elskede orken al, der var romantik. At mærke det så tæt på slægten måtte være en drøm for den Zaladinstatoveret ork. Det var altid de mørkeste facader, der gemte sig på de pudsige skægheder. 
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 15.04.2021 11:49
"Jeg takker for omtanken, men menneskerne må lære at leve med at vi ser forskellige ud, og nogle ser utrolig farlige ud, men gør ikke noget. Godt nok var jeg ikke en kriger som du, men jeg skal nok klare mig."
Han var utrolig taknemmelig for Yorkgu og hans hjælp gennem årene. Han var en gavmild mand, og han havde gjort sit for at lære Verthag mere om verden, end den han kendte. Nu havde hans verden også stort set kun inkluderet de døde. Hans kontakt med de levende havde været begrænset i stort set hele hans liv, at han ikke vidste hvordan man socialiserede. Det var aldrig en færdighed han havde lært, siden han havde været en lille ork. 
"Krusk gør hvad han vil. Han har sine drømme, og det er vigtigst at han følger dem. Jeg har mine håb for ham, men det er ikke min plads at bestemme. Men jeg kan drømme. Det har jeg lært siden vi ankom til Dianthos. Jeg kan faktisk se en fremtid nu."
Yorkgu

Yorkgu

Krofatter

Retmæssig Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 189 cm

Beanstalk 15.04.2021 16:51
Ja, menneskerne kunne være lidt hårde ud fra udseendet. Var der ikke et ordsprog, Yorkgu havde lært engang? Aldrig døm en bog på dens omslag. Mange mennesker var blotte gode til at dømme en bog, når dens omslag var grøn og arret. Også selvom bogen kunne omhandle en krofatter, der gladeligt gav lidt rabatter for at få tilbageværende kunder. "De skal bare lære dig at kende. Så skal de nok vende deres attitude. Mennesker kan være dømmende, men ikke alle er onde."
Verthags næste ord ramte på en måde Yorkgus hjerte, selvom han ikke var omtalt i dem. Orken over for ham kunne se, hvad Yorkgu selv havde og endnu kunne se i Dianthos. Der var håb om at danne et liv i denne by. Om man var menneske, alf, elver eller ork, så kunne der være et liv for en her. Derfor smilte krofatter bredt og klaskede bordet under ham, så Verthags krus hoppede en anelse. Væsken deri skvulpede op af kanterne. "Dianthos er håbets by for os alle, ja. Bare se mig. Der er ingen krofatter eller -mutter blandt orker, men her står jeg som krofatter. Vi overlever ikke bare, Verthag. Vi lever."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal
Lige nu: 1 | I dag: 12