Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sneen var faldet tungt det meste af dagen, pisket af en hård vind der var trængt ind gennem tøj og utætte skodder. Vejret var dog mildnet af, og selvom sneen lå knæhøjt nogle steder, dalene den nu ned i store, blide snefnug.

Sofie kiggede ud og skruttede sig en smule. Som barn havde hun elsket at være ude i sneen, men nu til dags foretrak hun blankt at kigge på den inde fra en varm stue, med et tæppe omkring sig. Hun havde ingen rigtig stue, men vejret havde holdt de fleste kunder hjemme, og Sofie havde fundet sig en smule privatliv i et hjørne, med et tæppe til at stå imod trækket fra ruden.
Mellem hende hænder var en bog så tyk som hendes underarm, med indhold så tungt som en sten-elemental. Magisk teori var ikke letlæsning, men det var efterhånden blevet hverdagskost for Sofie. Siden hun var kommet i lærer hos Teallach, havde hun slugt den ene bog efter den anden, og hans bibliotek løb næppe tør foreløbig.

Sofie smækkede bogen i og skubbede den fra sig ind på bordet. Bare én bog havde hun sagt til sig selv dengang, bare ét emne. Bare lige en hurtig bid af viden og så skulle hun videre. Pff! Det havde været en fælde fra starten. Den gamle bogorm af en professor havde heller ikke været sen til at se hendes vidensbegærlighed - og udnytte den groft.

Med en utilfreds mine tog Sofie og trak tæppet tættere om sig. Varm cider ville uden tvivl hjælpe på humøret. Hun skævede mod køkkenet. Det virkede uendelig langt væk lige nu, og tanken om at forlade tæppets omfavnelse var.. Utiltalende.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 21.02.2021 20:44
Sne havde haft en sjov plads i Rofus liv, det havde været noget af det mest fantastiske da han var lille, ikke kun på grund af de store sneboldskampe i kvartssmøgen, men især fordi at han mor havde haft mere tid til sine børn når der ikke var så travlt. Selvom det garanteret havde været upraktisk for hende, så havde hun taget sig tiden til at hygge sig med ham og hans søskende.

Nu hvor han var voksen, eller så godt som, så kunne han godt se det upraktiske i sne. Det gjorde det hellere ikke meget sjovere at han havde brugt formiddagen på at træne oppe ved paladset, men det var trods alt det der var hans arbejde så der var ikke så megen vej uden om. 
Heldigvis var han i fuld gang med at få varmen i Svinets køkken, nogen gange var det bare lettere at gå ind af bagdøren og direkte hen til varmen.
Som han stod og varmede sine fingre kom Sarrah hen, og hviskede at Sofie sad inde og læste i kroen. Ganske kort tid efter kom han ud fra køkkenet med to krus varm cider, med et tæppe over hans skuldre. "Noget at varme dig på" lød det med et smil så varmt som drikkene. "Har du ellers haft en god dag?" Han følte sig så utroligt heldig over at have mødt Sofie, og endnu mere mere heldig over at hun var hans kæreste!
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Som havde guderne hørt Sofies bøn, og sendt en helt i denne nødens stund, trådte Rofus ud fra køkkenet, som ridderen på sin fede drage. Men en ridder var næppe noget uden sit udstyr, og Rofus kom udrustet med to dampende krus og et tæppe.

Den sure mine på Sofies ansigt forsvandt, og hendes mundvige kravlede op, som en kat der havde fundet sig en solståle at slænge sig i. Sofie trak stolen ved siden af sig ud, så Rofus kunne sætte sig. "Du kommer som kaldet!" svarede hun med et varmt grin, og tog imod kruset. Hun fik hurtigt foldet hænderne om kruset og suget varmen til sig, med et tilfreds "Mmmmm sommersol i et krus".

Sofie lod Rofus sætte sig, men også kun lige, inden hun rykkede en smule tættere på, plantede et kys på hans kind og lagde hoved på hans skulder. "Den er meget bedre nu du er her" mumlede hun og sendte et skarpt blik mod bogen på bordet "Jeg sværger, hvis jeg læser mere i den bog i dag, så gror jeg fast!" beklagede hun sig, inden hun vendte hoved, så hendes hage hvilede mod hans skulder i stedet for hendes kind. "Hvad med dig? Du har ikke frosset fingrene af derude?" spurgte hun så mageligt.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 26.02.2021 13:54
Det var måske lidt fjollet, men at få Sofie til at smile var en af Rofus ynglings ting. Hvilket nok egentlig var meget heldigt. "Jeg gør mit bedste" klukkede han og stillede hendes krus foran hende, så hun havde noget der kunne give hende lidt varme. Det sagelige smil på hendes læber varmede ham næsten så meget som solskin.

Han nåede ikke meget andet end at sætte sig ned før at hans kinder blussede op hvor kysset var blevet plantet. "Jeg er glad for at jeg stadig er mere spændende end en bog" klukkede han mens han skævede til bogen, den så ikke ud til at være ret spændende ud i hvert fald. "Men jeg er sikker på du nok skal vinde over den før eller siden" lød det opmuntrende som hans blik vendte tilbage til hende.
"Altså, jeg syntes det var ret koldt, Og træningen var egnetlig meget fin, men hvad syntes du?" svarede han med et lumsk smil som en kold hånd søgte mod varmt maveskind. 
Det var et optimistisk valg af ham men efter hun havde fået mere styr så hendes evner, så havde det være lettere at få lov at røre ved hende, i hans hoved var det god træning, meeeen det var selvfølgelig heller ikke så rart at få kolde hænder ind på huden.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Det var ligemeget hvor dårlig en dag Sofie havde, eller hvor meget imod hende verden synes at være, så gjorde Rofus blotte tilstedeværelse alting lidt bedre, lidt mere overskueligt. Der var ikke noget de ikke kunne klarer sammen, og der var intet sted hun hellere ville være, når en dag gik på hæld, end i hans favn.

Rofus kommentar om at være mere spændende end bogen blev mødt af et grynt af et grin, og et kort pust i hans øre, for at være en flab! "Jeg er sikker på jeg lige kan klarer at besejre bogstaverne, selvom de gør deres bedste for at kede mig ihjel nogle gange!" grinede hun.

Rofus fingre kom som et snig-angreb, og der var ikke meget Sofie kunne nå at gøre for at forsvarer sig. Et skingert "IIHRAH!" lød fra hende, som hun greb efter hans håndled, og forsøgte at skubbe hans hænder væk. Men de sad tæt, og det gav bagslag nu, som Sofie vred sig på stolen, for at komme væk. Det var svært at have noget manøvrerum når man sad lige op og ned af angriberen, og desuden var pakket ind i tæpper. "STOP! STANDS! DET ER IKKE FAAAAIR! RIDDERE MÅ IKKE TORTURERE FOLK HELT ÆRLIGT!!"
I processen kom hun til at skubbe til bordet de sad ved, der langsomt begyndte at glide henover gulvet, væk fra dem. Sofie var ganske vist blevet meget bedre med sin kontrol, men i pressede situationer, gik det stadig galt en gang imellem.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 12.03.2021 13:06
Rofus spjættede af at blive pustet i øret, måske var han ikke altid sjov, men snig angreb ligefrem! Alligevel var der ikke langt til det næste smil. "Ak og ve! Selv bogstavernes mest standhaftige kedsomhedsandgreb står ikke mål med med pigen med det lysende hår!" lød det med hans mest påtagede gammel-historie-fortæller-stemme, før endnu et grin overtog.

Han vidste godt at han nok ikke burde grine over Sofies reaktion, men det var nu rart at få gjort lidt gengæld for de snigende kolde fødder der havde det med at komme snigende om natten. "Tortur? Pff så ondt er det her altså heller ikke!" Klukkede han, men valgte alligevel at vise nåde og trække hånden til sig. "Jeg gætter på du også syntes det var koldt?"
"Hov vent!" Rofus strak armen efter bordet der pludselig var begyndt at stikke af og tvang det på ret kurs mod gulvet igen, han havde virkelig ikke lyst til at de skulle miste den fine varme cider, eller at skulle bruge tid på at rydde op efter koliderede borde.
At hans manøvre så efterlod ham åben til snig angreb var en mindre detalje, forhåbentlig ville Sofie ikke gøre gengæld?
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie stak tungen ud, og lavede en langtrukken prutte-lyd af Rofus, som han påtog sig fortællerstemmen og omtalte hende med 'eventyr titlen'. Men det var med et kærligt blik, og påtaget irritation. Sofie var ikke så følsom som hun havde været omkring sit hår, og kunne godt se hun måske havde været, sådan, liiiidt nærtagende. Det var ikke ligefrem alle og enhver der gik rundt med lysende hår.

"MEGET koldt! Det er et mirakel dine fingre ikke er faldet af!" svarede hun let utilfreds, mens hun fik kæmpet sig op at sidde ordenligt på sin stol igen, imens Rofus fangede hendes udheld, inden det stak helt af og skabte flere problemer. Sofies prioritet skiftede dog hurtigt, fra at undgå flere uheld, da hun så Rofus, helt åben og forsvarsløs...

Sofie kunne ikke modstå chancen, og med ynde og behændighed, dukkede hun under Rofus arm, sneg armene om ham og plantede et kys på hans kind igen. "Hah, hævn!" erklærede hun med det største, smørrede smil. Hendes hænder var ikke så kolde som hendes hævn, men at stjæle et kys var altid øverst på ønskelisten.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 20.03.2021 12:40
Rofus var egentlig glad for at Sofie havde fået et bedre forhold til sit hår, han kunne godt sætte sig ind i at det ikke ligefrem var fedt at det var den ting alle folk bed mærke i, for hun var jo så meget mere! I hans hoved var hun fantastisk, modig og lod sig ikke stoppe af at tingene blev besværlige. 

Imens han forsøgte at fange bordet, sendte han hende et undskyldende smil. Det havde ikke været helt så venligt det stunt han havde trukket, men lidt sjovt havde det været!
Som bordet kom under kontrol bevægede noget sig i hans øjenkrog, og inden han kunne nå at forsvare sig selv havde Sofie sneget sig ind under ham og fanget ham i sine arme. Tanken om kolde fingre fik ham til at lukke øjnene, han vidste godt at han fortjente det, men det gjorde ikke tanken mere indbydende! 
Så da han i stedet mærkede varme læber mod kinden, åbnede han forsigtigt øjnene til hende smil. 
"Jeg kan nu bedre lide din hævn" klukkede han varmt og inden bukkede sig en smule for at få et rigtigt kys. At have Sofie i nærheden var det bedste han vidste, trods alle de sindssyge problemer de havde ramt ind i, så ville han ikke bytte det for noget! "Jeg elsker dig" strålede han, han havde sagt det utroligt mange gange allerede, men det var en sandhed der var mere end det værd at gentage.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Det var ikke småting Rofus og Sofie havde været igennem sammen, men på dage som denne, hvor de bare kunne være sammen, uden at alt var ved at eksplodere omkring dem, føltes det som om det bare var i går at Rofus havde taget hende i at bryde ind på Svinet i nattens første timer, for at undvige Kiles Orden. Årene var fløjet af sted, den ene katastrofe erstattet af den næste.

Og så lige pludselig var alting faldet til ro. Ordenen var ude, Rofus mor var vendt tilbage og genåbnet kroen, men stadig var intet som det havde været før. Rofus var blevet væbner for Lyset, og Sofie lærling for den nok ældste og mest excentriske professor i hele Krystallandet! Selv i rolige tider lod det til de to unge mennesker ikke kunne nøjes med normale liv.

Men lige meget hvor tosset der liv eller verden omkring dem blev, så havde de hinanden. Sofies smilede mageligt som Rofus brukkede sig, og hun overvejede kort at slikke ham på næsen som rigtig hævn, men tog sig til takke med et ordenligt kys i stedet.
"Jeg elsker også dig" ekkoede hun, og møflede sig lidt bedre tilpas op af ham. Det var lige meget om det var ti tusinde gang hun sagde det, der lå samme oprigtighed i ordrene, som da hun havde sagt dem den aller første gang.
"Hej... ved du hvad jeg ønsker mig i fødselsdagsgave i år?" spurgte hun så med en lille, hemmelighedsfuld klukken.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 17.04.2021 19:52
Hvor mærkeligt det end lød, så var det vildeste nok der var sket i den tid Rofus og Sofie havde kendt hinanden, var at verden var faldet bare en anelse til ro.
Det havde være som at der i hele Rofus liv var sket den ene katastrofe efter den anden, så en smule stille og rolig tid havde været utroligt tiltrængt.

Alligevel var de begge to endt ret usædvanlige steder, ikke nok med at Rofus selv var endt som væbner til en lidt spøjs havkvinde, men også som spontan dragepasser til hendes drages 12 unger.
Sofies studier lød også en smule alternative, eller professorens tilgang lød i hvert fald til at være det, men det lød da til at hun alt i alt var glad for det og det var det vigtigste for Rofus.

Rofus puttede sig mageligt en anelse tættere på Sofie, stadig med et strejf af det fjogede smil der havde været på hans læber efter kysset. Det var lige meget hvor mange gange de havde kysset men han følte sig utroligt heldig efter hvert eneste af dem. 
Hun var klart det bedste der havde sneget sig ind i hans liv. 
"Hmmm..." Brummede han stille mens han prøvede at komme på hvad hun mon kunne ønske sig. "Hvad med at bygge et skib der kan flyve elle slås med en mumie? Bestige det højeste hus? Måske få en flyvetur på en drage?" Klukkede han varmt, det burde være muligt at overtale Moana til at giver en flyvetur på Tauwhanga, at overtale dragen til at flyve det ville være en anden sag...
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie himlede først med øjnene af Rofus forslag, men et smil var ikke langt efter som hun stak tungen ud af ham. "Altså hvis du er med, er det ikke rigtig en udfordring at bestige noget som helst. Men en tur på en drage ville ikke være værst!" lo hun, og vendte ansigtet ind mod hans brystkasse.

Hun tog en dyb indånding der og fortabte sig i hans duft for et øjeblik. Den fik hende altid til at slappe mere af og føle sig tryk, selv som smilet på hendes læber blev mindre og en mere seriøs mine tog over, skjult mod Rofus brede torso.
Nogle gange fortrød hun lidt at var blevet så normale omkring dem. Hun savnede at rende rundt i hans bluser, også selvom hun svømmede i dem, selv da hun også havde været en dreng! Men nu havde hun tøj der faktisk passede hende, så det var ikke længere nødvendigt at rende rundt i Rofus' længere...

Sofie sukkede en smule og trak sine tanker tilbage til nuet, til det hun ville sige. Hun bed sig en smule i læben, fugtede dem og løftede hoved en anelse.
"Men jeg tænkte mere at ønske mig nye støvler. Du ved, nogen der er gode at gå i, langt og længe". Nogen man kunne krydse Krystallandet i. Hvor tilpas hun end havde fundet sig i denne normale dagligdag, så kunne hun ikke fortsætte. Dagene tog hinanden, og hun kunne mærke drømmen om eventyr, om at opdage sin far og finde sin mor, gled som sand mellem fingrene på hende, i takt med dagligdagen stadfæstede sig mere og mere. Rastløsheden holdt hende ved ilden, men selv den var begyndt at glide i baggrunden.

Det var nu, eller aldrig.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 26.06.2021 20:51
Rofus klukkede for sig selv, han syntes selv at han havde været meget morsom! "Altså jeg kan jo bare vælge ikke at bruge den evne undervejs? Men jeg skal de se hvad jeg kan gøre!" For jo det ville nok være lige let nok at bare klatre ved at svæve eller gøre sig lettere, men hvis det var det var det hun ville så skulle han da nok have gjort det!

Som Sofie begravede sig ind mod hans brystkasse, nussede Rofus hendes ryg med en fri hånd. Selvom hun havde fået mere styr på sin evne så lå det stadig i ham at passe på med at komme til at rører hende udenfor tøjet.
Det var sært at tænke på hvor langt de hver i sær var kommet, og alligevel føltes det som de sad mere og mere fast. 
For selvom det da var fedt at han var blevet væbner så boede han stadig på den kro han havde boet hele sit liv, hvad havde han set af verden udover hvad der lige var omkring Dianthos? 
Hans eneste længere tur uden for byen han var vokset op i involverede at slås mod Mørket, hvilket på ingen måde var noget han håbede at komme til igen!
Selvom det ikke havde været let da det bare var dem selv, så savnede han det...

"Støvler?" Rofus blinkede et par gange og kom tilbage til nuet, "Skal du på en tur?" Lød det forvirret, der var da ikke nogen mystiske magiske områder i nærheden som hendes gamle læremester kunne tænke at slæbe hende ud til var der?
Indtil det endelig gik op for ham hvad det var hun nok mente, "Altså, jeg har overvejet at tage en pause på ubestemt tid fra at være væbner..?" 
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Et grinene fnys forlod Sofie. Det var så Rofus en ting at sige sådan noget, at gøre ting mere besværligt for sig selv for at glæde nogle andre. Det var en af de ting Sofie aldrig rigtig havde forstået ved ham. Altså, selvfølgelig ville hun da gerne gøre andre glade, men det virkede stadig lidt fjollet!
... tænkte kvinden der havde givet sine penge til en tilfældig, et-vinget, hjemløs engle der ikke ville have dem... Men det var jo noget andet!!

Sofie nød bare at putte i Rofus favn, og hun måtte erkende hun også foretrak hans brystkasse som den var nu - uden bryster.
Rofus spørgsmål fik hende dog til at trække sig en smule væk fra den trykke varme, så hun kunne kigge på ham som om han var idiot.
Heldigvis lod hans hjerneceller til at vågne op til dåd i sidste øjeblik, og hans svar fik hende til at falde tilbage mod hans bryst med et lettet prust. "Det lyder da belejligt! Så kan du jo gå med" et skævt smil voksede på hendes læber "Eller jeg kan binde en snor i bæltet på dig, så du kan svæve hele vejen, Mmm? Måske et langt reb, så du kan holde udkig!" drillede hun.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 04.09.2021 16:26
"Haha! Hvor er du sjov!" Lød det mens Rofus rullede med øjne og falsk forarget puffede til hende, ikke at han reelt set var ramt eller noget i den stil, nogen gange kom de til at tale lidt forbi hinanden, men de plejede at kunne finde ud af det tidsnok.
"Jeg tænker at jeg gerne selv vil gå, det bliver nok ikke så spændende at bare hænge ud i vinden i længden" klukkede han og nussede hendes hår. 

Selvom han nød bare at være dem og bare være, så kunne han ikke lade være med at tænker over hvor deres lidt spontane rejse mon skulle tage hen.
"Hvor tænker du vi skulle rejse hen så? Jeg har aldrig rigtigt fået set Azurien," lokkede han, han vidste godt hun havde familie der, som hun garanteret savnede mere end hun ville indrømme, for selvom han selv syntes hans egen familie kunne være noget så irriterende, så ville han savne dem efter noget tid. Lidt som da de havde været oprører hvor han til sidst havde savnet sin mors evige nagen om fjollede ting, så som om han havde mødt nogle søde piger. Så det havde været en hul følelse ikke at kunne fortælle hende om Sofie, heldigvis var det endt godt og det skulle det nok også gøre for Sofie! Det var han sikker på.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie stak tungen ud af Rofus. Hun var ikke bare sjov, hun var hylende morsom! Hvert fald hvis hun selv skulle sige det, og siden hun ikke sagde det højt, var der ingen til at modsige hende!
"Det er nok også hyggeligere sådan, så kan vi nemmere holde i hånd!" grinede hun, og lukkede øjnene for at nyde det mens han nussede hendes hår.

Sofie havde haft mange tanker om hvor deres rejse kunne tage dem hen, men som Rofus nævnte Azurien mærkede hun straks det intense stik af hjemve der havde opbygget sig over årene. Hun havde skrevet hjem, men anede ikke om hendes breve nogensinde var nået frem. Det var ikke mange der drog så langt ud på bøhlandet, så breve var længe om at nå frem, når de overhoved nåde deres destination overhoved!
"Altså... vi kunne besøge min familie for en stund? Så kan du se hvor jeg bor og sådan, selvom det er noget mindre spændende end Svinet" foreslog hun med en lidt halvhjertet latter som hun prøvede at skubbe hjemveen og de snigende bekymringer over uvidenheden til side.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.09.2021 23:01
Rofus rystede storsmilende på hovedet, selvom der var meget flabet så syntes han det var utroligt kært når hun rækkede tunge af ham på den måde, det var så meget en Sofie ting. "Præcis! Ellers får du bare kolde fingre og det går udover mit stakkels maveskind" Klukkede han og forstatte med at nusse hendes hår.

Rofus bukkede sig frem og plantede et kys i hendes hår, "Jeg vil meget gerne møde din familie, og det er jo ikke ligefrem fordi at jeg har set havet sådan rigtigt så jeg tænker det nok skal være spændende nok." Svarede han opmuntrende, "Og selvom hvis det havde lydt kedeligt så ville jeg altså stadig gerne med og se din familie!" Understregede han og fandt hendes hånd med et klem. Det var ikke fordi at hun havde sagt så meget om hendes familie, men han kunne godt mærke at de ting der mindede hende om Azurien efterhånden var blevet en bittersød ting som hjemveen var begyndt at stikke mere og mere til hende.
Men det med at skaffe hende vandrestøver i fødselsdagsgave var ikke en helt dårlig idé, det burde han nok godt kunne skaffe selvom at være væbner ikke var det bedst betalte job i verden.
"Hvordan kommer man egentligt lettest derop? Altså udover at bruge en teleportør, det ville være lidt snyd."
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie grinede lidt af Rofus ord, mens hun ellers bare nød at blive nusset. Det var ufatteligt så meget der var sket, så meget de havde ændret sig. Før hun mødte Rofus havde hun bidt hånden af hvem end der havde forsøgt at røre hendes hår, ven eller fjende. Nu var arrigheden kølet af og erstattet af en opmærksom forsigtighed. Hun var opmærksom på hendes hår kunne være farligt, men hun havde også fundet tilliden til at lade folk nær.... også på håret.

Rofus svar til Sofies ord, fik hende til at le "Det siger du kun fordi du aldrig har mødt dem før! De er altså ret kedelige, sådan, undtagen min mor" Sofie fugtede læberne lidt anspændt ved benævnelsen af sin mor, min fandt hurtigt et smil igen, og så op på Rofus "Men jeg er glad for du er villig til at udestå deres dræbende normalitet for min skyld!"

Sofies latter brød tilbage med ærlig glæde "Snyd?! Altså hvis du har teleportør penge gemt et sted, så er turen derop altså heller SÅ spændende!" lo hun "Da jeg tog herned gik jeg... altså de strækninger hvor jeg ikke kunne snige mig med på nogens vogn, eller i en karavane. På stykket fra Dianthos og Lazura burde det ikke være et problem, men den sidste strækning kommer vi nok til at gå. Der er ikke super meget trafik den vej over"
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 07.10.2021 14:58
Rofus smilede vamt til pigen der havde stjålet hans hjerte "Altså de er din familie og jeg vil gerne møde dem, det er sikkert også godt for mig at se noget andet end skører eventyrer typer eller fordrukne brød, plus du har jo også overlevet min familie!" Klukkede han, jo han holdt da af hans egen familie, men tingene havde det med at blive meget hektiske, magiske eller værre ret hurtigt. Det var lidt noget der kom ved at leve i den største by i landet, hele verdens problemer havde det med at komme snigende som trolde i en porcelæns butik.
"Altså jeg er villig til at gøre næsten alt for dig!" Drillede han tilbage. Ikke at han lige kunne komme på hvad der skulle ske han ikke ville gøre, men hans mor havde lært ham aldrig at indgår aftaler man ikke var sikker på man var sikker på han kunne overholde, eller snige sig ud af. Den sidste del var nok der hans evner haltede mest.

Varme blussede til Rofus nu ganske røde kinder "Ikke ligefrem nej, jobbet som væbner er ikke ligefrem sådan fantastisk betalt. Jeg har dog hørt et rygte om en teleportør der skulle tage betaling i kys? Men det kan godt være at det kun gælder for prinser..." Det rygtedes i hvert fald på paladset at der skulle være en satyr teleportør der skulle være ville til at tage anden betaling end klingende krystaller, og at en eller anden adelig, måske en prins skulle have lykkedes med det, men det var vel bare rygter.
Rofus så tænksom ud et øjeblik, det ville være rart at kunne spare lidt af gåturen! Hans egen tur tilbage fra den kro hans mor havde bestyret kort havde været lang nok at gå selv. "Det kan være at nogle af dem jeg hjalp med at flytte kasser for kender nogen der skal nord på, og ville være villige til at tage os med? Nogle af de handlende virkede rare nok." Nogen gange var det meget praktisk at kunne se om folk var værd at stole på på trods af hvad de sagde.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie klukkede med Rofus. Der kunne ikke være meget tvivl om at deres familier var lidt som nat og dag, hver fald på nogle punkter. Når det kom til deres mødre dog, var de nok mere ens end nogen af dem ville indrømme. Det måtte blive en hovedpine for fremtidens Rofus og Sofie!
"Du kan ikke sige jeg ikke advarede dig, når du går til af kedsomhed!" grinede hun af ham, men ordrene var varme og velmente, uden nogen rigtig harme mod hendes familie. Nok var de nogle bondeknolde, men de havde aldrig ville hende det andet end godt - noget hun kun alt for sent havde indset.

"Sååå alt andet end at lade mig varme fingrene på dit maveskin?" drillede hun, og stak tunge ud af ham. Sofie var ikke i tvivl om Rofus ville gå til verdens ende eller besejre tolv drager for hende, og at hun ville gøre det samme for ham. Nok var deres kollektive fornuft mangedoblet over de sidste par år, men det var deres ensporede dedikation så sandelig også!

Sofie rynkede næsen "Betaling i kys? Det lyder som en dårlig forretning, meneh, det er vel forsøget værd?" det virkede som en ret lille pris at betale, hvis det bare var et kys eller fire, og kostede dem deres stemmer eller sådan noget gøgl.
"Ooooh, det lyder som en meget bedre idé! Vi kan tilbyde at hjælpe til på turen, eller beskytte karavanen, sådan, som eventyrerne gør det!" forslog hun energisk, med et bredt smil og et glimt i de blå øjne der afslørede de mange planer der var i gang med at falde på plads.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 174 cm

Erforias 24.11.2021 20:47
"Selv det hvis det var vigtigt nok!" Klukkede Rofus og rystede smilede med hovedet, kolde fingre var en fjollet ting at gå op i når alt kom til alt, men lige når dagligdagen ramte og landet ikke havde brug for to unge mennesker til rede dagen så var der plads til det. Plus det var lidt svært ikke at drille Sofie bare lidt når hun var så dejlig!

Rofus trak på skuldrene "Det lyder vildt spøjst ja, men det er det rygtet siger." Hvordan nogen kunne få det til at løbe rundt på den måde havde han ingen anelse om, men nu var det heller ikke fordi at han kendte så mange teleportøre, rygtet sagde at de var virkelig godt betalt så måske de kunne tage sig nogle friheder?
"Det kunne vi sagtens!" medgav han, han kunne godt se i hendes øjne at der nok skulle en drage til at få hende på andre tanker, og egentlig så lød det også ret fedt at kunne få lov at gøre noget selv. Især fordi det ville være første gang de kunne lave noget arbejde sammen der ikke var vildt hemmelig-nemligt. "Har du nogen tanker om hvad vi tilbyder? Vi ligner nok ikke så meget nogen der kan holde banditter væk, vi kan selvfølgelig hjælpe med at flytte ting og sådan?" Hans ene evne gjorde trods alt den slags meget let, men det var ikke ligefrem fordi at han selv ejede et våben så der var lidt langt til at ligne en mægtig kriger.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat