Dragonflower 20.10.2021 09:36
Cornélian lyttede opmærksomt som Yume'Ave forklarede og rettede på hans antagelser hvor det var nødvendigt. Han tilføjede et nyt ord til tavlen, ud for kontrol.
Kontrol - Tryghed
Og efter et øjebliks tænksomhed, endnu et.
Kontrol - Tryghed, indre styrke
Vinterens Stemme afbrød ikke, men hans øjne blev halv-fjerne mens de hvilede i hendes generelle retning, og hendes situation formede sig for ham. Hvis hans hypotese var korrekt, ville ingen mængde af folk eller styrke fra dem, kunne redde Yume'Ave i den situation hun beskrev. Hun var katalysatoren for magien, dens kilde, og så længe dæmonen kontrollerede hendes frygt, og derved hende, var hendes sejre tvivlsom.
Hans tanker blev dog prompte afbrudt da Dagens Stemme pludselig blev skarp og harsk som morgenlyset. Det gibbede i Cornélian og kridtet smuttede mellem hans fingre, for at knække i to mod gulvet.
Ordrene hamrede nedover ham, og hans før så selvsikre, vidende udtryk var erstattet af en næsten barnlig fortvivlelse, mens hans hjerne arbejdede på højtryk for at redegøre for hendes ord. Hans blik skøjtede stadig i hendes nærhed, men aldrig dirkete på hende.
Hun var vred. Var det noget han havde sagt? Nej, hun havde selv været igang med at tale. Noget han havde gjort så? Det stemte overens med hendes anklager, om at han ikke kiggede på hende. Men det var jo for hendes egen skyld han ikke gjorde det, så det gav ikke mening! Og hun beskyldte ham for forelskelse. Han var nylig enke, i hans tid, men for de fleste andre var Innil død for århundreder siden. Ønskede hun hans gunst? Og hvad var alt det med hendes påklædning?! Hvordan kunne han forholde sig til hendes påklædning når han ikke kunne kigge ordenligt på hende?!!!
Hun var tydeligt emotionel, og én ting stod klart for Cornélian. Han havde brug for udredning. Han havde brug for mere data.
"Ehm..." rømmede han sig let, mens han fandt fodfæstet igen, og forsøgte at forklarer sig, i samme rolige tone, som havde han forklaret et relativt almindeligt vejrfænomen.
"Jeg kan forsikre Dem for at, trods min egen beklædning nok kan beskrives som konservativ..." det var hvert fald hvad Elisor havde kaldt det engang
"...Så har min broder en tendens til at smide tøjet ved enhver lejlighed. Så jeg er ganske van til andres præferencer" han havde det på han var komfortable med, hun havde det på hun var komfortable med. Det var vel kun logisk.
"Ydermere så er kvindekroppen ikke fremmede for mig. Jeg har en datter" at bringe Innil op var stadig for smertefuldt, men at han havde et barn, ego havde han set en kvinde i forskellige stadier af afklædt før.
"Men jeg må erkende jeg er... forvirret over deres ord. Ønsker De min affektion? Ud fra deres fortælling havde min antagelse været at deres præferencer lå andetsteds?"