En skål for bruden!

Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Fyrstinde af Arys-slægten

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Frystinden af Arys var naturligvis til stede ved denne festlige begivenhed. I dagens særlige anledning, bar hun ikke de grå og sorte farver, der ellers var blevet så velkendte på hendes person, men i stedet en dæmpet isblå kjole, med et koralfarvet skråbånd.
Leonora viste at værthinden ikke ville billige de grå farver til sin arvings bryllup, så Leonora havde da kunne strække sig, til i stedet at bærer sine familie farver, denne ene gang.

Ceremonien var smuk, ikke mindst for brudens entré! Leonora tog sig selv i at være ganske vel imponeret, og som hun klappede med afmålt glæde med de andre gæster, viste hun at det ville kræve ikke så lidt at overgå Isenwald arvingens bryllup.

Med det praktiske overstået, kunne festlighederne gå i gang, og det var tid til at sikre det kommende fyrstepar blev fejret med manér! Det tog ikke Fyrstinden af Arys længe at finde Fyrstinden af Isenwald, og efter de nødvendige høfligheder var overstået, kunne fejringen i sandhed starte!

--------

En skål var netop udbragt for brudens lange liv, og den lave stand i Leonoras glas afslørede, at det næppe var den første. En tjener var ikke sen til at fylde Fyrstindens glas, som hun atter vendte blikket mod Verona. "Men som jeg var ved at sige Lissandra, så tillykke med dem atter engang. Og forhåbentlig kan det bringe varmere relationer i fremtiden" kommenterede hun med en svagt skjult klukken. Det var ikke en hemmelighed mellem de to fyrstinder at mødet mellem deres arvinger ved Arys store maskebal havde været en kende.. anstrengt. 
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Fyrstinde af Isenwald-slægten

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 04.12.2020 21:39
En del af Verona havde forventet, at være nødt til at pointere at sort og grå ikke var passende til bryllupper overfor hendes ældste veninde, men til hendes overraskelse havde fyrstinden af Arys bevist at der faktisk eksisterede farver i hendes garderobe, der kom fra andet end ædelmetaller og ædelsten.

Selvom Verona som værtinde havde meget travlt med at sikre sig at dagen gik godt, og at sørge for at sikre at hun ikke fik alt for meget vin indenbords, så havde glasset det med at nå til nye lavpunkter hurtigere i selvskab med Leonora. Noget tjenerne ikke var sen til at udbedre! De to fyrstinder skulle nødigt mangle noget.
En let latter forlod Verona, alt imens at hun rystede på hovedet. "Åh Viktoria, jeg tvivler på at det ville være muligt at det skulle blive køligere, de er næppe gletsjere trods alt!" De to arvingers stolthed havde næppe gjort noget godt for deres møde til maskebalet, men heldigvis lod Astrids ishjerte til at være tøet noget op.  "Hvilket minder mig om! Det er en nydelig kjole, kan det passe at den minder lidt om kjolen fra første gang vi sås i sin tid?" Det var efterhånden en del år siden, dengang hvor de begge ikke havde været nogen der blev forventet noget af. 
Veronas egen kjole var slet ikke så fyldig som den hun havde båret den dag, i stedet var denne lavet til at hun kunne komme rundt, men stadig i sin families farver. Bryllupper var trods alt en livets fest og farver var en stor del af livet.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonoras glas blev fyldt på ny, og fyrstinden af Arys gav Verona et lille muntert smil, der tabte en ellers brav kamp mod Leonoras selvkontrol, om at vokse til et fuldt grin. Køligheden mellem de to arvinger var ganske vist et problem, men det var endnu ikke et Leonora lod sig tage for tungt. Der var massere af tid for de to unge mennesker at lærer at se hinanden mere i øjnene, og ligge deres personlige forskelle til side til fordel for familiernes bedste, som det var deres pligt.
Så det var næppe helt usmageligt af Leonora at finde morskab i den anden fyrstindes kommentar.

Veronas spørgsmål om kjolen fik Leonora til at løfte øjenbrynene lidt i forundring, som hendes eget blik faldt ned af kjolen. "Det var ikke faldet mig ind, men jeg tror minsandten du har ret" en kort, let latter undslap Arys fyrstinde "Det syner at min skrædder måske er blevet en kende nostalgisk" klukkede hun. Skædderen havde tjent familien i generationer, og havde nøjagtigt styr på hvad der var lavet til hvem og hvornår, for at undgå modekriser. Leonora kunne ikke tænke andet end at dette var ganske med vilje.

"Men når vi er på kjoler, så må jeg sige Astrid var et spektakulært syn til ceremonien! Ganske mageløst. Men næppe et værk fra jeres egen husholdning?" spurgte Leonora ind, fiskende efter skrædderen identitet. Leonora var ikke den mest konkurrence sindede, men hun kunne næppe lade sin egen arving blive gift i noget mindre mageløst. Det ville simpelthen ikke sømme sig!
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 11.12.2020 15:30
Det var upraktisk at de to arvinge ikke udviste så godt et venskab som deres mødre, men når begge var blevet gift var Verona sikker på at de nok skulle kunne finde ud af at arbejde på godt naboskab. Men at se Leonora smile var stadig noget helt specielt, med alle de bånd Arys fystinden bandt sig selv med var det næsten overraskende at hun stadig kunne. "Men jeg tænker de nok skal finde ud af det med tiden, de er trods alt vores børn" klukkede hun.

Veronas latter var ikke sen til at følge Leonoras, nogengange var det imponerende vor tydelig en holdning Arys skrædderen formåede at få frem, alle der sagde at mode ikke kunne bruges som sprog havde tydeligvis bundet deres blik andet steds. "Jeg ser! Ikke at vi kan vende tilbage til fortiden så er det nu rart at mindes den ind i mellem" Den tid havde været en noget anden end den de var i nu, men forhåbentlig kunne simplere tider gives vidre fra dem der havde mistet dem.

"Åh det er i sandhed en fantastisk kjole ikke sandt?" klukkede hun og tog en tår af vinen, blot for at holde Leonora hen et øjeblik længere, det var sjældent at Verona endte med at være den der havde fordel i disse små stunder. "Det er en skræder Alexander havde foreslået fra Dianthos, resultatet taler tydelig for sig selv."  Hun skulle nok dele det med veninden, men det var lidt for sjovt at lade hende arbejde en smule for det.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora nikkede optimistisk "Og skål på det" bød hun, og løftede sit glas mod sin nærmeste veninde. Fremtiden var måske ikke så sort, men det var svært ikke at lade fortidens skygger formørke tiderne. De to slægter skulle nok stå stærkt sammen, mod hvad end fremtiden ville bringe.

Ved Veronas ord rystede Leonora på hoved, med latterens ekko stadig i hendes stemme "Jo vist, men jeg er næppe en ung, vordende kvinde længere! Dog synes Adrians humør at være højere end sædvanligt på vejen herned, så jeg mistænker han genkendte den allerede der" indrømmede hun muntert, og lod blikket glide til sin mand, der var dybt fanget i samtale med en anden adelig herre. Leonora sukkede let. Ak ja, der kunne være endt langt værre.. men også bedre. Leonoras blik gled igen tilbage til Verona.

Fyrstinden af Arys så en anelse overrasket på sin nabo fyrstinde "Alexander ligefrem? Det havde jeg ikke forventet.. Lissandra, han slog mig ikke som.. en der gik nok op i sin fremtræden til at opsøge en ny skrædder?" spurgte Leonora en smule indgående, og lænede sig en smule nærmere sin veninde. 
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 21.12.2020 15:40
Det var en skål Verona ikke var sen til at tage imod, og atter engang blev frystindernes glas sikret mod at være tomme til den næste skål der bød sig.

"Hvis nogen skulle spørge mig ville jeg sige at du er lige så smuk som den gang" Klukkede hun, et drillende blik vendt i venindens retning, mange ting havde ændret sig men Leonora var stadig en fryd for Veronas øje, selvom de ikke altid var enige om tingene. "Adrian er som han plejer kan jeg hører" smilede hun, af mænd var Adrian fin nok. Men hans linje var det der talte meste for ham som person i Veronas øjne.

"Det var også en overraskelse for mig selv, men hvad end der er skyld i det så er jeg ganske glad de arbejde skrædderen har udført" klukkede Verona og hævede sit glas mod veninden "Hvis du ønsker at vide mere må du lokke det ud af mig" drillede hun og lod glassene mødes før hun tog sig endnu en tår. "Søger i måske selv en ny skrædder?"
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora så en kende opgivende på sin gamle veninde, men smilet Arys fyrstindens læber gjorde meget for at milde blikket. Trods det drillende blik, viste Leonora at ordrene ikke kun var for at tirre eller smigre, men at der var sandhed i dem. Verona var en af de få hvor Leonora aldrig tillage komplimenter en bagvedliggende agenda.
"Intet nyt under Isaris lys der, nej" klukkede hun i responds. Adrian var, som han altid havde været. Intet nyt var til tider godt nyt.

Leonoras interesse blev ikke mindre af Veronas ord, og hun lænede sig en anelse nærmere den anden fyrstinde. "Resultatet taler for sig selv" medgav hun med et nik. Det var bestemt et bemærkelsesværdigt stykke klædning, og des imponerende effekt var ikke at nægte. "Jeg kunne blot spørger deres søn" pointerede Leonora med et glimt i øjet, men lod ikke ordrene hænge længe før hun fortsatte "Men hvor ville udfordringen dog ligge i det" klukkede hun og mødte den anden i skål. "Men jeg ville næppe begive mig ud i noget så.. nyt. Jeg er ganske tilfreds med min nuværendes arbejde, selv... Men dette bliver næppe det sidste bryllup de kommende år, og der er vel intet forgjort i at hente inspiration" smilede Leonora, mens hendes glas atter blev flydt. Trolovelsen mellem Aldamar og Adena var ingen hemmelighed, og ligeledes var deres forestående bryllup.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 01.01.2021 20:48
Verona nød at give komplimenter til Leonora lige så meget som Arys fyrstinden normalt havde imod dem, for jo den slags var den slags politiske motiver til at opnå det ene eller det andet, men for Verona handlede det blot om at få veninden til at smile med hjertet. Samt det skadede aldrig at dele en sandhed med en man havde kær.

En brusende lattere forlod Isenwald fystinden som Arys fyrstinden erklærede at det ikke ville være lige så sjovt at blot spørge Alexander. "Præcis, denne slags nyder i mere at finde ud af på egen hånd, hvis jeg ikke tager meget fejl" lød det med et sigende glimt i øjet, måske var det en af årsagerne til Verona fandt det så sjovt at gøre det blot en smule besværligt.
"Ah ja, det er knap så traditionelt må man sige, og jeres nuværende gør skam et glimrende stykke arbejde." fortsatte hun, men det var begrænset hvor længe hun havde lyst til at danse om kjoler med ord. "Men skrædderen holder til i Dianthos og hun er næppe en der er kendt i Safirien" lød det med en let klukken, hun havde som sådan givet nok til at Leonora kunne finde hende hvis hun ønskede, men ville hun vide mere så vidste hendes gamle veninde godt at hun selv måtte tilbyde noget for at hører mere.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora kunne se glimtet danse i Veronas blik, og det fik et skævt smil frem på Leonras læber. Verona havde altid været bedre til information, et talent Leonora havde lænet på flere gange igennem årene. "Det holder mig på træerne" klukkede kun.
Leonora tykkede lidt på informationen hun havde fået. Der var mange skrædderer i Dianthos der ikke var kendt i Safirien, og en af sådan et talent, ville næppe blive svært at opsporer. Spørgsmålet var blot hvorfor skædderen ikke var mere kendt. Et mysterium til en anden dag.

Leonora løftede glasset til sine læber og smagte den søde vin igen, mens hun kontemplerede sit emnevalg. Hun var nysgerrig omkring angrebet på kysten, og rygterne om sønnens tilskadekommen, men det var et tungt emne, næppe passende for deres nuværende situation.
Der var brylluppet og Veronas andre børn der stadig var ugifte. Det ville være godt at få en gisning om hvorvidt de to fyrstinder mon havde de samme partier i sigte, men Verona skulle have noget mere indenbords før Leonora ville få det ud af sin veninde, uden selv at skulle smide kortene på bordet..

"Så Lissandra, har du selv nogen for øje? Med alle disse ungdommelige bryllupper i horisonten og sådan" spurgte Leonora lavmælt i en næsten konspiratorisk tone. Verona havde længe siden sikret sin linje, og kunne, hvis hun ønskede det, vælge en partner efter lyst. Der var gået en rum tid efter Recareds død, men de seneste år havde det været et emne Leonora havde yndet at vende tilbage til ved lejlighed. Hun ønskede jo blot at se sin veninde lykkelig!
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 04.01.2021 13:12
Ah et af de små smil, var nu noget af det bedste af snige frem hos Leonora, hvis man altså spurgte Verona. "Præcis" klukkede hun og drak en tår mere af sin vin.
Nok var meget af fyrstindernes gøren og laden styrret af påtagede miner til at dreje situationer i den ene eller anden retning, men ja at se sin veninde more sig oprigtigt? Det var noget ganske særligt, og i følge visse onde tunger en umulighed for Arys fyrstinden. Hvilket som sådan var noget vås, selvom det måske kunne virke sådan ind i mellem.

Eftersom de havde debatteret kjolen færdig for nu, var det spændende at finde ud af hvor det næste emne endte. Personligt var Verona selv ganske nysgerrig på hvilke tanker Leonora havde gjort om de næste giftemål med hendes børn, ikke at der som sådan var noget problem med giftemålet med Reier komtessen, de næste ville dog have godt af nogen af... højere stand.

Et dybt suk undslap Verona, af alle de mulighed der var for samtale emner, så endte de atter engang ved det. "Ikke just Viktoria, ikke just." Lød det lavmeldt med en hovedrysten, for jo hun havde da muligheden, men der var ikke så let som det så ud. "De fleste er så unge at de kunne være mine egne børn, og de jeg ellers har haft et øje til at blevet afsat siden hen" Samt hendes arbejde gav hende næppe mere end et eller to årtier mere.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

En lille rynke formede sig mellem Leonoras bryn ved Veronas dybe suk. En kvinde som Verona kunne nok ikke få hvem som helst; alt for mange ville blive skræmt af hendes kompetence og viljestærke sind, men at hører det stadig var en frugtløs jagt, stak i Leonoras bryst.
"Det er jeg ked af at hører. Men jeg håber inderligt du finder nogen at dele dine dage med igen" svarede hun, med en overraskende ømhed i stemmen. Det var ikke ofte Leonora lagde fyrstinden fra sig, og bare var et menneske, end ikke overfor sin egen familie. Men Verona havde altid været den der trak kvinden frem i fyrstinden best, selv når hun ikke aktivt forsøgte.

Måske især når hun ikke aktivt forsøgte.

Dette var dog næppe tiden eller stedet til at dvæle ved den slags, ikke med mindre de ønskede en perlerække af nye rygter i omløb.
Fyrstinden af Arys rømmede sig en anelse. "Men det er et fortrinligt bryllup i har stablet på benene her. Det bliver svært at matche når Aldamar og Adena skal ægtes næste år" sagde hun i sin normale, konversrende tone, og sippede lidt mere af sin vin.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 19.01.2021 15:06
Nogen gange føltes det som at Leonora nok aldrig ville forstå hvorfor Verona selv ikke var så villig til at finde et nyt gifte mål, men at mærke sin ældste veninde så oprigtig ønske hende lykke? Det var umuligt ikke at blive rørt af. "Ak, en dag måske, men frygt ej jeg har ikke helt givet op endnu." lød det med et forsikrende klem skjult for søgende blikke.
Trods alle problemerne det ville skabe for hende at dele sit liv med en på ny, så var tanken om en våbenfælde i kampen mod ensomheden ganske lokkende.

En mild latter brød fri fra Isenwald fyrstinden, det havde altid været hende morsomt hvor kraftigt skiftet kunne være hos veninden ind i mellem. "Jeg takker atter en gang aller ydmygst, for den ros" Verona lænede sig en smule tættere mod veninden "Men mellem os sagt, så er jeg sikker på at du nok skal finde en måde at overgå det på, hvis jeg kender dig ret" klukkede hun, før hun  lænede sig tilbage og tog endnu en tår af sin vin.
For selvom Verona nok var en fyrstinde der gjorde sit for at have tingene på det rene, så havde Leonora levet det liv længere, med en stålfast vilje om at  Arys aldrig skulle være nogens nummer to.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora nikkede, fast og forhåbningsfuld som Verona forsikrede hende, at hun endnu ikke havde givet op. Godt! For Leonora kunne næppe forestille sig at skulle styrer Safirien, uden trykheden af Verona ved sin grænse. Det, og så fejlede den anden fyrstinde aldrig i at bringe det bedst op i Leonora. Hvad end der trykkede, eller hvor tung tiden end føltes, så var alle Leonoras byrder lidt letterer at bære i Veronas selvskab.

Veronas ord varmede Leonoras ego, det var der ingen tvivl om, men Fyrstinden af Arys lykkedes næsten i at holde sit smil ydmygt. Næsten. "Ah, ja, jeg har da et par idéer. Vi kan næppe holde så storslået en jagt som jer, men måske en lille turnering til at fejre lejligheden ville være på sin plads. Og naturligvis høre om Ypperstepræstinden ville velsigne os med sin tilstedeværelse, og være den der knytter min søn og komtessen" klukkede hun let, og drak en god slat af sig glas, der straks blev genfyldt af den tjener, der nu fandt sig permanent udstationeret hos de to fyrstinder, mens andre sikrede han aldrig løb tør for flasker.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 24.01.2021 22:10
Fystinden af Arys var en mester i at holde sin maske som hun ønskede, men Verona vant til at se hvad der lå under, og det var ganske glædeligt at komplimentet var blevet taget vel imod. "Åh hvilke discipliner?" lød det oprigtigt nysgerrigt mellem tåre fra glasset der altid virkede for fyldt til at det burde være sådan. At få en ypperstepræstinde vil at stå for det lød ganske som noget Leonora ville forsøge, især passende med den magt Isari kirken havde fået, men ja også en kende pompøst og storslået for syns skyld. Ingen måtte tror at Arys familien var andet stærk og et ideal at stræbe efter, desværre havde Verona set hvad det havde kostet at nå.

Den røde vin dansede faretruende tæt på kanten som Isenwald fyrstinden næsten legede med glasset. "Så Viktoria, hvis bryllup tror du er det næste vi ses til? Efter Aldamar og Adenas selvfølgelig" klukkede hun og tog lod vinen fugte læber og gane atter en gang. "Jeg ville næsten tro det vil være hos Kazimierne, nogle af dem må vel blive gift på et tidspunkt?" Det var ingen hemmelighed at Sephyran havde mange børn, endda når man kun talte de ægtefødte, men af hvad Verona vidste var de færreste gift.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora lod vinen i sit glas cirkle et par gange, mens hun tænksomt lænede sig en smule til siden. "Glimrende spørgsmål.. Ringridning er en selvfølge naturligvis. Muligvis både til hest og som hold, for en lidt lettere stemning. En Melée til brushovederne, og en form for magisk dyst" tænkte hun højt, og så på sin veninde, afventende over hendes dom. Der var ingen tvivl om at Verona var den mere fysisk begavede af dem, men Leonora var ikke bleg for hvad der rørte sig. "Ikke desto mindre, bør der være underholdning for gæster så vel som deres entourage. Nok er det de højbårne der skal imponeres, men det er dem i køkkenet der snakker" klukkede hun konspiratorisk, og søgte igen en tår til at væde ganen.

En tænksom mine prydede Arysfyrstindens bryn ved Veronas spørgsmål. "Ganske vist.. Prinsesse Meena af Kazimi er endnu ikke trolovet så vidt jeg er informeret, ej heller er Prins Jontar. Men Pompaduor arvingen er endnu ikke gift og hun har krydset de tredive, ej heller er kusinen Hygiea der er på alder med Aldamar" spekulerede hun og fugtede læberne en anelse, inden et skævt smil trådte frem på hendes læber.
"Men jeg hører også din Alexander er mere end velset hos de unge Komtesser. Men intet officielt endnu?" fiskede hun en smule. Nok var rygterne om Isenwald sønnens nære møde med Kile knap ebbet ud, men den unge mand så mere end frisk og glad ud. Desuden, der var få ting der holdt mænd fra at gøre dumme ting så vel, som en god kone og nogle glade børn til at holde dem beskæftiget.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 28.01.2021 13:40
Verona nikkede kort som Leonora kom med sine forslag, de virkede klassiske og aktive nok til at de ville holde gæsterne beskæftiget i en længere periode. "Ah ja, det lyder til at dække det meste. Jeg ville nok selv lade klassikerne være med amuletter, mest for at sikre ingen sure miner. Den magiske ville jeg foreslå at lade være en kreativ øvelse, ikke kun for afbrækket, men også for at spille ind i den kommende fyrstindes interesse for det kunstneriske." De finere politiske detaljer havde Leonora nu altid været mere vidende omkring af de to, men det kunne så simpelt være med til at sikre mod at færrest mulige gæster kom til skade, hvilket også var værd at tænke på i Veronas bog.

En let klukken forlod Isenwaldfyrstinden som den spekulerende mine fandt plads, det havde altid virket som hun holdt af den salgs. "Ah ja, Prinsesse Mirabelle lader næsten til at undgå at ville giftes, men det kommer vel tids nok, ellers må vi håbe at hendes søskende er villige til at bære byrden, kusinen derimod skulle have noget helbredsmæssigt som jeg forstår det, hvilket har sine egne problemer" lød det med et let suk og læberne blev vædet atter engang. En datter med et prøvet helbed kendte hendes veninde desværre til.
Emneskiftet fik dog en mindre elegant side frem hos Verona som hun spruttede kort i sin vin. "Ahem, nej ikke noget endnu, han har fået lov at fordybe sig den sidste tid." Tanken om hvor galt det nært var gået hendes dejlige dreng skar hende stadig i hjertet, men at han skulle finde en viv, det føltes næsten for tideligt nogen dage. "Er der nogle nye trolovelser på bedding hos jer?" halv kvækkede som vinen endelig kom ned hvor den burde.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Leonora nikkede tænksomt ved Veronas indput. "Ja, amuletter vil nok gøre det en bedre oplevelse for alle.. og en mere kreativ dyst ville bestemt være i brudens ånd! En fremragende idé Lissandra" sagde hun med et taknemmeligt smil. Leonora kunne måske planlægge en fest, men de mere praktiske detaljer havde aldrig været hendes stærkeste side. Det havde hun sikret sig hun havde folk til normalt, men der var næppe nogen af deres besyv der kunne stå til måls med Veronas. Hvert fald i Leonoras optik.

Et suk undslap Leonora, og Arysfyrstinden rullede en anelse upassende med øjnene som de talte om Mirabelle. Det kunne næppe være andet end aktivt vilje at hun ikke var gift endnu, siden hendes position gjorde hende til den nært mest eftertragtede kvinde blandt adelen! Ugift, uden arvinger - endnu. Selv Leonora havde presset på sin yngste bror efter at søge hendes hånd, men intet var kommet af det. Og den yngre Pompadour.. det var svært ikke at have sympati med hendes tilstand, selvom det næppe ville bringe hende i betragtning til Arys sønnerne.

Leonora kunne ikke holde sin egen latter tilbage, som Verona spruttede. "Jeg har hørt man skal drikke vinen, ikke indhalere den min ven" klukkede hun muntert inden hun kunne nå at stoppe sig selv. Det var ikke synderligt passende at sige, men hvad pokker, det var kun Verona der kunne høre det! ... sandsynligvis.
"Ah, ikke nogle nye. Det er ved at være på høje tide at Rasmus' tilvejebringes, men du ved, jeg altid har ønsket Aldamar gift før de andre" sagde hun med et sigende blik. Så undgik hun situationer som den Lenora selv og Veronas bror havde fundet sig i. "Og Arya..." Leonora fugtede sine læber, og mødte sin venindes blik "Hun har kun lige smart på livet.. Hun er ung endnu, og jeg har ikke fundet nogen grund til at forhaste mig med at finde hende et parti endnu" indrømmede hun.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 10.02.2021 16:02
Verona smilede som veninden tog ideen til sig, at lave turneringer med amuletterne var måske snyd i nogens øjne, at det ikke viste hvordan virkeligheden var og alt den slags, men når det var for underholdningens skyld så var det mere interessant end at se en samme person slå folk til vægs med dragestyrke, eller en der lullede sine modstandere i søvn med en vuggevise.
"Jeg vil også se frem til at min onkel ikke bare kan sætte ild til noget og sige det er fantastisk magi!" klukkede hun efterfulgt af et suk, Konrad Isenwald havde alle dage været af den overbevisning at alle problemer kunne løses ved at kaste nok ildkugler efter dem, hvilket til Veronas store irritation virkede overraskende ofte for ham. 

Fyrstinderne delte et blik der viste hvor enige de var om Pompadour 'problematikken', for ærligt så Verona gerne en stærk fyrstinde sidde i norden, men det ville næppe være let for Mirabelle at håndtere alle de rygter hendes valg ville sætte hende i. 

Verona himlede kort med øjnene i venindens retning, "Virkelig? Her troede jeg lige ellers det andet ville virke så godt!" selvom hun prøvede at lyde forsmået så kunne hun alligevel ikke holde morskaben ude af stemmen og smilet fra læberne, det havde nok set sjovt ud.
"Det ville også næsten være en skam ikke at lade Aldamar komme til alters først som tingene er nu" nikkede hun sin enighed. 
Som samtalen faldt på Arya, fandt Verona venindens hånd og gav den et klem, prinsessen havde altid haft en speciel plads i Arysfyrstindens hjerte. "Forståeligt nok, og hvis det skulle være kunne hun altid have en lang forlovelse, det har jeg selv overvejet til Alexander." Lød det opmuntrende. 
"Thalia er jeg selv lidt mere usikker med, men jeg har i sinde at finde hende et fantastisk parti" det fortjente hun så utroligt meget.
Leonora Viktoria af Arys

Leonora Viktoria af Arys

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 52 år

Højde / 168 cm

Et dybt, let opgivende suk forlod Leonora, som Verona mindede hende om Konrads eksistens. Arys fyrstinden var ikke i tvivl om at der havde været afsat personale til brylluppet hvis eneste opgave, var at sikre, at Konrad ikke satte ild til hele området som en del af 'jagten'. Det virkede da også til at have lykkedes, for Leonora havde intet hørt om hede episoder, andet end Isenwald prinsens hjembagte grislinger der havde sat hjerter i brand.

Humøret dykkede dog ikke længe, for Veronas kommentar fik hurtigt smilet tilbage på Leonoras læber. "Det kan næppe være anderledes, og det er sig også mest passende" nikkede hun bestemt. Det var vigtigt at få sikret arverækken, inden man giftede de yngre børn væk, og pludselig risikerede at stå uden.

Leonora så tænksom ud ved Veronas forslag. "Det er næppe en ringe idé. Og siden Rasmus allerede er trolovet, vil det næppe hæve nogle øjenbryn at Ayra venter" et konspiratorisk smil bredte sig på Arys fyrstindens læber, som en idé formede sig "Vi kunne altid trolove dem til hinanden" forslog hun med en let klukken. Det ville bestemt være et godt match for Arys, for skønt Arya var god som dagen var lang, var hendes helbred unægteligt dårligt. Og Verona kunne få nært hvem end hun ønskede til Alexander, med en klækkelig medgift oveni, uden større problemer.
"Ahh ja, Thalia din yngste" Leonora sukkede let "Åh, hvis jeg blot havde født en søn mere! Men der går næppe længe før hoffets unge mænd får øjnene op for hende. Jeg tænker hun snart nok får brug for sin broder til at holde dem på afstand, inden hun drukner i buketter og affektioner"
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 19.02.2021 14:43
Et skævt smil spillede på Veronas læber, som hendes veninde sukkede. Konrad havde været årsag til mange hovedrysten gennem den tid de havde kendt hinanden, men selv han havde pli nok til ikke have at få en andens bryllup til at handle om ham selv. Især når brylluppet var med arvingen til den ledende del af hans egen familie.

"Så sandt," nikkede hun sin enighed. Der var også noget struktureret over at lade børnene blive giftet i rækkefølge, det var som sådan ikke noget Verona selv sigtede efter, men det ville nu være fint hvis det kunne komme til at passe. Leonora ville nok hellere sikre at der ikke skulle ske hendes børn hvad der hente hende, hvilket var svært ikke at unde hende.

Det morede Isenwald fyrstinden at se sin veninde skifte fra eftertænksom til konspiratorisk, især når det udsprang fra en idé hun havde givet. "En interessant tanke," Medgav hun- Alexander havde trods alt brugt en del tid med Arya til større begivenheder, så på det punkt ville det ikke være helt forfærdeligt, samt det ville være med til at sikre god fod mellem de to fyrstefamilier når de fyrstinder var gået bort.
Men hvis de blikke der var blevet sendt Alexander efter hans redning af grislingene så kunne det være at det værd ikke at stirre sig blind. "Måske vi skulle snakke om det igen lidt senere?" klukkede hun og søgte Leonoras glas med sit eget, lidt mere vin kunne vel næppe skade!
"Åh, en hovedpine til en anden dag! Det må komme når det gør, men forhåbentlig bliver det ikke så slemt med hende!" Klukkede hun varmt, Verona kunne livligt forstille sig Thalia gå ud af sit gode skind ved så meget opmærksomhed. "Ak og ve, men jeg syntes nu du har gjort det fint med dem du har, så skål på det!" 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat