Et opkald fra Bedste

Aunahild

Aunahild

Rådgiver, Shaman og Åndemaner

Neutral God

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 20.11.2020 12:49
Det var en smuk efterårsdag. Sneen var allerede begyndt at falde måneder for inden i Nordlandet, men Aunahild var vandt til det kolde klima, og hun gik smånynnende ned ad nordvejen støttende sig til sin vandrestav.
For et par dagen siden havde hun forladt dværgeriget, og hun skulle for første gang opleve resten af landet - for hvis ikke nu, hvornår skulle det ske? Alderen var trods alt efterhånden ved at indhente hende.

Hun småslurede lidt med kragen Gudrin, der som sædvanlige havde indtaget en position på toppen af vandrestaven, mens hun gik - snakkende om, hvordan det mon nu skulle gå familien hjemme i Dragorn, mens hun var væk. De kunne vel nok klare sig selv, de var store, både hendes børn og børnebørn, men man tænkte jo alligevel på dem.

Måske skulle hun høre, hvordan det gik med den kære Eriwylin..

Uden problemer fandt hun den magiske tråd, der forbandt hendes og barnebarnets sjæl, og med den magiske forbindelse etableret, kunne hun lade sin stemme lyde i Eris tanker: "Eri min kære! Har du det godt?" Spurgte hun så glædestrålende, som man nu kunne gøre mentalt.
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 20.11.2020 16:13
Da Eri havde fået at vide at Bedste ville tage sydpå på rejse, så blev ungdværgen alligevel lidt bekymret fra den gamle. Hunv ar ikke i så godt helbred som hun måske engang havde været, men den gamle dame kunne til tider virke strid og stædig, og der var Eri nok ikke den bedste til at tale hende fra det. Det kunne jo også være at hun mødte en masse godt, og selvom Eri ikek havde set sine egne forældre meget som hun voksede op, så vidste hun at mange gode ting var derude i verdenen.

Så selvom bekymringen var stor i Eri, så forsatte hun sit liv så godt hun kunne. Hun arbejdede når det bød sig, og ellers brugte hun forfærdeligt meget tid på kroen. Som en dag som i dag.
Det havde startet blidt, og hun havde da også kun drukket en enkelt øl, men allerede havde hun fået fingrene i den kønneste kvinde i kroen. Det var et menneske der havde været der et par dage, og Eri havde prøvet hårdt, men ting kom altid lidt i vejen. Men i dag, var det alligevel lykkedes ganske godt.
Der var ikke mange inde på kroen, Eri sad på bordet, og efter hendes tragiske fortælling om at være fanget i Dragorn, havde hun alligevel fået lusket sig til et 'sympati-kram' fra kvinden, hvilket betød at den unge dværg nu havde sit hoved solidt plantet i barmen på den anden kvinde. Det var himlen! Og så hørte hun det.

”Bedste?” mumlede hun overraskende inde i barmen i overraskelse, og kvinden kiggede ned på hende, og Eri var hurtig til at kramme sig lidt mere ind til kvinden, inden hun skiftede over til mentalt at snakke med den gamle kvinde. ”Jeg har det fint, det lyder også til at du har det, så... hej hej!” Hun vidste egentlig godt at den ikke fungerede, og hun var egentlig også interesseret i at vide hvordan tingene stod til for den gamle dværg, men brysterne.... nej vent, den kønne kvinde, hun kunne da heller ikke vente! 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 21.11.2020 11:58
Eri var et kært barn. Aunahild holdt meget af alle sine familiemedlemmer, men der var trods alt noget særligt ved dem, man selv havde opfostret, og meget af Eris barndom var tilbragt hos bedstemoderen, da hendes forældre havde bestemt sig for at være eventyrere. 

Aunahild lagde faktisk ikke engang mærke til, at Eri forsøgte at sige farvel. Et smil bredte sig over den ældre dværgekvindes læber, som hun fortsatte ned ad landevejen i et muntert tempo, støttende sig til den trofaste vandrestav. 
Hun havde en vane med også at sige ordene højt, når hun fangede andre telepatisk - det var trods alt ikke særlig høfligt at udelukke andre fra en samtale, og så vidste man jo, at hun talte med nogen. Det medbragte dog også en del forvirring - for man vidste reelt aldrig, om Aunahild snakkede til sine dyr, en ånd som kun hun kunne se, eller en levende person et helt andet sted i landet.

"Er du gået på kroen igen, min skat?" Spurgte hun, for hun vidste, at Eri nok var lidt glad for at hænge ud dernede. Det gjorde ikke så meget, så længe hun ikke fik tendens til at blive drikfældig, når hun blev ældre. "Du må hilse krofatter Eigild!" 
Auna kendte de fleste i Dragorn, inklusive den venlige, gamle krofatter, som vidst nok havde haft et godt øje til hende, da hun var yngre. 
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 22.11.2020 21:22
Det var aldirg så nemt med Bedste. Eri holdt virkelig af den gamle dame, og hvis det ikke var fordi hun var bekymret ud over alle grænser, så ville hun nok forsøge at ignorere hende lidt mere, men... at bede hende om at kalde hende op senere igen, ville nok ikke virke, og derfor var det en noget slukøret Eri der måtte trække sig lidt tilbage fra den kønne kvinde. Hun var bare så dejlig. Kvinden kiggede også lidt forvirret ned på hende.

”Et øjeblik kære, min bedstemor kan køre langdistance telepati, og...” sagde Eri og prikkede sig selv to gange på tindingen for at indikere at der var den gamle dame i hendes hoved. Dog så det også ud som om at kvinden forstod det, men det stoppede da ikke Eri fra at hive hende ind til sige og slå en arm om hende.

Og så var det tilbage til Bedste. ”Det skal jeg nok,” lød det fra Eri telepatisk. Hun havde hurtigt vænnet sig af med at snakke højt når hun skulle kommunikere med Aunahild. ”Hvordan står det til dernede sydpå? Jeg var næsten ved at tro at du var omkommet inden den første by,” sagde hun så drillende hun nu kunne i hovedet. Det havde dog været en bekymring for Eri, som nogle gange tænkte at Aunahild var mere skrøbelig end hun faktisk var. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 25.11.2020 21:49
"OMKOMMET!?" Aunahild slog en gnækkende latter op, der fik ravnen kragen til at skræppe fornærmet og flyve en omgang, inden den trofast vendte tilbage på sin plads, tronene på staven. "Har du ikke mere tiltro til din gamle bedste! Torunn-familien er gjort af noget sejt stof, ved du nok .. og desuden .. jeg skal jo nå at se hele Krystallandet!" Sagde hun fortrøstningsfuldt. 

Enhver der kendte Auna vidste, at hun utroligt let lod sig distrahere - især hvis hun mødte et skadet dyr på vejen, og det var nok meget tvivlsomt, at hun nogensinde ville nå at se hele landet. Men hun var trods alt godt på vej, og det var mere, end hun havde været de sidste 260 år!

"Og jeg tænkte nok, at du var på kroen. Husk at bede Eigild om at give dig lidt grønt i stuvningen - du har brug for det." 
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 03.12.2020 15:17
Så kendte man Bedste igen. Den gnækkende latter rungede i Eris sind, så selv hun måtte grine lidt. Kvinden der stadig stod ved hendes side kiggede lidt forvirrende ned, men Eri rystede bare grinende på hovedet og slog endnu engang på tindingen. Man virkede altid lidt som en sindssyg person, når Bedste kaldte en telepatisk, men det skabte nu også lidt ro i sindet, for en som Eri, som var overraskende øm når det kom til hendes familie.

”Ja, ja, det skal jeg nok,” sagde hun og lo lidt, noget af det kom nok også med tilbage til Aunahild. ”Men du kan da ikke bebrejde mig for at være bekymret for dig. Du har trods alt aldrig rigtig forladt Dragorn! Tænk nu hvis der kommer nogle banditter og overfalder dig, eller at du bliver snydt af en venlig ung mand, der gerne vil bære din taske.” Det var tydeligvis en drillende tone, men det var nogle af bekymringerne Eri havde gået med. Man kunne nok ikke kalde Aunahild naiv, men hun var en gammel kvinde, og at sende hende sådan afsted sydpå var farligt. Eri vidste trods alt sjældent om hendes egne forældre var købt eller solgt, og det var kun de meget sjældne besøg og breve der forsikrede hende om det. Og så selvfølgelig når Aunahild havde sendt telepatiske beskeder til dem, men det var ikke noget fysisk Eri kunne klamre sig til. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 03.12.2020 22:44
"Min kære Eri." Aunahild kunne ikke undgå at smile lidt, som hun vandrede videre langs nordvejen. Vejret var ganske forfriskende, men hun havde ikke mødt nogen farlige rejsende endnu. "Jeg er jo slet ikke nået ud af nordlandet endnu, og jeg kender trods alt en del her på egnen, som er kommet i Dragorn for at få mine tjenester!" Lo hun. Hun var sikker på, at hun nok kunne finde husly det første lange stykke tid .. og derefter? Ja, det skulle vise sig. Hun havde krystaller på lommen og tjenester at byde af, så længe hun kunne finde en kro eller to..

"Men jeg bliver også bekymret, når jeg ikke kan se, hvad du går og laver! Jeg skal nok kontakte dig i ny og næ .. faktisk, lad os lave en aftale om, at har du ikke hørt fra mig i tre dage, så går du til Thanen!" Foreslog hun glad. Så havde hun også en rigtig god undskyldning for at høre, hvad Eri gik og lavede - nogen måtte jo holde styr på det barnebarn!
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 05.12.2020 17:04
Eri rynkede lidt med brynene, hvilket bare fik hende endnu et blik fra kvinden, som så rystede på hovedet. ”Kald når du er færdig,” sagde hun og gav Eri et klem på låret, inden Eri var alene ved bordet, og hun hoppede ned og satte sig på en stol, og tog øllen hun ellers lidt havde glemt, for at drikke af den. Det var altid underligt ikke at kunne se den gamles ansigt når man talte med hende.

”Ikke engang ude af nordlandet?” spurgte hun mentalt, og tog en tår af sin øl, dog stadig som hun forsatte med at snakke til Bedste. Fordelen ved ikke at skulle bruge munden. ”Og virkelig, en gang hver tredje dag? Er det måske ikke lige i overkanten?” spurgte Eri, til trods for at hendes smil spredte sig bredt på hendes læber. Det ville være rart at vide at Bedste havde planer om at sige hej så ofte, også selvom det kunne komme på uheldige tidspunkter. ”Og du ved da at jeg næsten altid holder mig ude af problemer, hvorfor skulle det være anderledes når du ikke er her.” En stor løgn, som de begge to også godt kendte til. Eri havde været i sin del af problemer, også selvom hun sjældent gjorde det helt med vilje. Hun var bare ofte drevet af impulser, men kunne trods alt aldrig finde på at gøre noget der kunne skade familien permanent. Måske et lidt dårligt ry om en af Aunahilds børnebørn, men det var jo ikke forfærdeligt
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 11.12.2020 15:10
Et dyr af en art puslede inde i buskene i vejkanten, og Gudrin skræppede op fra sin position øverst på staven. "Rolig nu, min kære, det var sikkert bare en mus." Sagde Auna beroligende til kragen - med den fortsatte mentale forbindelse til Eri, kom beskeden dog forvirrende nok også igennem til hende. Auna kunne reelt godt adskille kommunikationen, men det var sjældent hun orkede.

Et lille musehoved fra Max tittede frem fra hendes pelskrave, da ordet "mus" blev nævnt. "Ja, landet er lidt større, end jeg først havde tænkt." Lo hun, denne gang til Eri. "Det bliver en lang tur til Dianthos, og der er jo så meget, jeg gerne vil se på vejen.."

Hvis Auna var ærlig, var hun ikke helt sikker på, at hun nogensinde ville nå hjem til Dragorn igen, med alt det, der var se, men der var ingen grund til at tage sorgerne på forskud.

"Hah. Men problemerne kommer til dig." Aunas gnækkende latter ekkoede over de tomme vidder omkring hende og Gudrin skræppede igen. "Jeg kontakter dig hver tredje dag." Bestemte hun, på trods af barnebarnets protester. Det var vigtigt at holde hinanden opdaterede!
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 14.12.2020 15:20
Heldigvis var Eri vant til at Aunahild til tider bare snakkede lidt med alle sine omgivelser. Det var lidt fordelen ved at være opvokset med hende i sit liv, for da hun boede i Dragorn, der var den stadig blevet brugt. Eller når Eri ikke lige kom hjem når hun skulle. Man lærte at værdsætte den gamle sære dame for hvad hun var i hvert fald.

”Bliv nu ikke fanget hos alle dine venner,” lo hun tilbage. ”Du har det jo med at liiiige få en ekstra kop te.” Det var jo også bare fordi Aunahild godt kunne lide selskabet, men hvis man skulle nå noget, så måtte man nogle gange lægge de små goder til side bare engang imellem.

Hun kiggede op mod krofatter og viftede med hånden så han kunne komme ned med en ekstra øl til hende, inden hendes opmærksomhed igen var tilbage på den gamle kvinde. ”Ja... det gør de vel nok,” indrømmede hun, med et skævt smil på læberne, også selvom Aunahild ikke kunne se det. ”Overanstreng nu ikke dig selv med alle de opkald, eller er det fordi du i virkeligheden er lidt ensom.” Det kunne hun ikke forstille sig, ikke når Aunahild havde formået at tage samtlige kæledyr med sig. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 20.12.2020 17:41
Aunahild lo igen. Det var ikke forkert, det der med at tingene havde det med at trække ud. Hun var allerede standset, pirkende lidt til buskadset med enden af sin stav, mens Gudrin protesterende havde taget tilflugt i det nærmeste træ.

"Men der er også så meget jeg skal se, Eri. Tænk dig, Krystalpaladset skulle være et mageløst syn! Og det store bibliotek i Dianthos.." Ind til videre var hendes plan at følge Nordvejen ned til Hovedstaden, for den var hun i hvert fald nødt til at se.

Derefter ville turen måske gå videre sydpå, eller hun ville aflægge Azurien et visit først .. det ville tiden vise. Hun glædede sig også til at se Turmelinien, som hun under alle omstændigheder ville passere igennem, selv om man sagde, at vejene var blevet lidt mere usikre. Auna var dog ved godt mod - hvem ville gøre en gammel dværg fortræd?

"Jeg savner bare mit barnebarn!" Insisterede hun. "Og bare rolig, det bliver bare et kort opkald .. jeg skal jo ikke tage for meget af din tid!" Det vidste de begge to godt, nok ikke helt ville blive tilfældet..
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 26.12.2020 21:27
Eri kunne nu godt se det interessante ved at tage hele vejen ned til Dianthos, ikke at hun endnu havde været så sydpå, men en dag ville hun nok. Nok ikke på samme måde som Aunahild, med at ville se det hele, men måske hvis en handelskaravane havde behov for et par ekstra hænder sydpå. Alle de flotte damer.
Hun måtte lige ryste på hovedet for at komme på rette vej igen, og tog en stor tår af øllen, så hun også kunne koncentrere sig om den gamle stemme der rungede i hovedet.

Hun lænede sig tilbage i sin stol, og fik placeret sine støvler på bordet, lidt ligeglad med hvordan krofatter så på hende, da de beskidte støvler fandt vej til bordet, og forsatte ellers med sin øl. ”Hvornår har du sidst kunne holde dig kortfattet?” spurgte hun drillende. ”Men jeg savner også dig, Bedste. Der er så stille uden din højlydte stemme om hvert et gadehjørne man går omkring.” Selvom folk der kunne skælde hende ud ikke ligefrem var dalende. Hun havde dog ikke været parat på hvor hurtig hun ville savne den gamle, da hun endelig havde forladt Dragorn. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 10.01.2021 22:13
At Eri nok ville have nogle andre interesser, skulle hun ud at rejse, var Aunahild slet ikke i tvivl om. Hun var jo stadig ganske ung og i den alder, hvor hormonerne for alvor havde omløb. At hendes præferencer så gjorde, at der næppe kom nogen oldebørn ud af det, gjorde ikke Auna så meget - hun havde så meget familie, så det skulle der nok komme andetstedsfra.

"Højlydte!? Nu må du lige.." Lo hun, spillende fornærmet, selv om hun sjældent kunne være sur på sit barnebarn. Når det kom til opdragelse, kunne hun godt ind i mellem tage en bestemt tone, men alle vidste, at hun havde et utroligt blødt punkt for resten af sin familie..

"Og hvad har du så tænkt dig at bruge alle de stille dage .... ARGH!" Et overrasket udbrud kom fra den gamle dværg, der næsten hoppede i vejret, da ræven, der havde gemt sig i buskene, pludselig hoppede fremad og væk i fuldt firspring. Hun havde godt vidst, at der var et dyr, men det gav hende alligevel et frygteligt chok!
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 13.01.2021 10:07
Det var virkelig en ting som Eri altid havde værdsæt. Ingen havde beklaget sig over Eris præferencer, da de endelig kom frem. Ikke at de kom som noget chok heller, da hun allerede fra ganske ung løb med drengene, hev pigerne i håret, og så gav dem gaver som undskyldning. Hun havde altid virket til at have en kærlighed for pigerne frem for drengene, når det kom til andet end voldsomme lege.

Eris egen latter lød tilbage i Aunahilds hoved, som hun hørte sin Bedste opføre sig en anelse fornærmet over det. Det havde nu aldrig været en dårlig ting i Eris øjne, og måske var det også noget af det der havde præget hendes egen personlig. Jo større jo bedre.
Som skriget kom fra Aunahild gik et gisp igennem Eri, som hun satte sig op, med store øjne, og fik endda draget lidt opmærksomhed fra krofatter. ”Bedste? Er du okay? Bedste?” kom det fra Eri i håb om at få fat i Aunahild igen, og at der ikke var sket noget voldsomt, som hun ikke kunne hjælpe med. Det var ikke til at vide når man ikke kunne se hende. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 25.01.2021 16:30
Hjertet hamrede i brystet på den ældre dame. Et øjeblik stod hun i stilheden på landevejen. Hendes ånde kunne ses i luften og det eneste spor efter ræven var poteaftrykkende i den bløde, løse sne. Stakkels ræv! Hun havde skræmt den med sin snakken og roden rundt ved buskene!

"Åh jøsses." Fik hun endelig fremstammet, da det lød til, at Eri var lidt bekymret. Men ville hendes barnebarn nu synes, at rejsen var en dårlig idé, hvis der ikke skulle mere end en ræv til at skræmme hende?

"Det var bare en ræv i buskene, min skat. Jeg fik et chok, da den sprang frem." Sagde hun, munterheden hurtigt tilbage i hendes mental stemme. Gudrin fløj ned på hendes skulder og hun begyndte atter i roligt tempo at bevæge sig ned langs landevejen. "Men jeg må hellere nå en kro inden Mørkets frembrud. Jeg er lidt for gammel til at sove i en snehytte."
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 29.01.2021 21:30
”Bare en ræv?” udbrød Eri, som var bange for at hendes bedste var ved at omkomme, og ganske som Aunahild var bange for, så var Eri også nu bekymret for om den gamle dame overhoved kunne klare at være på landevejen på den måde, når hun var blevet skræmt af bare en ræv. ”Hvis det er nok til at skræmme dig, hvordan skal det så gå dig senere hen?” spurgte hun også lidt næsten... anklagende.

Hendes øjne fandt den mørke øl i hendes krus og hun tog en ordentlig slurk. Hendes bekymring for Bedste ville da i den grad gå hende på hvis det endte med at forsætte på denne her måde. Måske det blev nememre, når hun først havde overlevet et par måneder alene og hun stadig kom med opdateringer, men puuuuhhh. Eri var ikke lige klar på det. ”Der er vel masser af dem på vejen, og du tog vel også nok krystaller med for at betale for det?” Heldigvis var bekymringen måske sværere at spore i tankerne, end hende sprog ville have været. Hun havde ganske vidst været der da Aunahild havde pakket op, men det føltes allerede som om at det var evigheder siden og hvem vidste hvor mange krystaller hun havde brugt. 
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 01.03.2021 15:00
"Nej, men den hoppede jo ud fra busken lige foran mig! Din gamle bedste blev bare forskrækket." Forsøgte hun at affærdige barnebarnet. Det var ganske rigtigt en noget større og farligere verden herude, men den slags tanker var blot med til at holde en indendøre. Hvis der skulle hænde hende noget, kunne hun i det mindste se noget af Krystallandet først!

Den snak ville hun dog selvfølgelig ikke tage med Eri. Der var ingen grund til at gøre den unge dame nervøs - lige som hun naturligvis forsikrede alle og enhver om, at hun ville nå tilbage til Dragorn i god tid inden sin 300 års fødselsdag. Det gav hende jo også årtier at rejse i.

"Bare rolig, min kære, jeg har ikke tænkt mig at snyde kroværten for sin betaling." Klukkede hun. "Og du ved jo, at jeg er en god urtekone, så jeg har tænkt mig at samle lidt og sælge på vejen .. tænk dig, de har så mange spændende urter sydpå, som jeg kun har set i tørret tilstand!" Snakkede hun begejstret videre, mens hun fortsatte langs landevejen.
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 08.03.2021 16:22
Eri vidste nu godt at der ikke var noget at gøre når Aunahild allerede havde bestemte sig for hvordan tingene var, men det var nemt at bekymre sig for ikke at nævne at blive hevet med i hvad de snakkede om. En lille ufornøjet lyd kom så sandelig også igennem det telepatiske bånd til den gamle dame, så hun vidste præcis hvor utilfreds Eri var.

”Det er nu ikke kroværten jeg er bekymret for,” mumlede Eri lidt til sig selv, selvom hun på sin vis forsøgte at sørge for at Aunahild ikke hørte det, men nogle gange var magien selvfølgelig ikke som man kunne håbe. ”Men høst nu ikke planter du ikke kender. Der er altså også mange farlige og giftige dernede af.” Det kunne godt være at den gamle tosse normalvis passede på sig selv, men det kunne lige ligne hende at hun blev for begejstret og ville ligge og dø alene i en skov et eller andet sted. Bare tanken fik Eri’s mave til at føles lidt mærkelig, og hun var ret sikker på at det ikke var øllen denne her gang
Aunahild

Aunahild

Neutral God

Race / Dværg

Alder / 264 år

Højde / 130 cm

Krystal 17.03.2021 16:56
Aunahild havde allerede samlet en del urter til sine små poser, som hun bar ved bæltet. Det var også noget af det, der havde forsinket hende en del - for lige så snart hun havde passeret nogle af nordlandets mere frodige områder, måtte hun jo stoppe og fylde op. Det var fantastisk så meget der var at finde, bare man kom lidt uden for Dragorn..

"Kæreste, jeg har været urtekyndig i mange flere år, end du har levet. Nu må du have lidt tiltro til din bedstemor." Klukkede hun blidt. Det gjorde hende ikke noget, at Eri var så bekymret - faktisk ville hun nærmest være lidt fornærmet, hvis hun ikke var det. Det betød jo, at man holdt af hinanden, når man bekymrede sig.

"Bare vent til jeg kommer længere sydpå .. jeg skal nok sende nogle gode sager hjem til Dragorn." Skyndte hun sig at skifte emne til. Åh, alle de vidundere man kunne købe i Dianthos - det var nok godt, at det var begrænset hvad man kunne bære, for ellers havde hun nok forsøgt at købe et mindre vognlæs til alle børnebørnene.
Eri Torunn

Eri Torunn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dværg

Alder / 45 år

Højde / 125 cm

Helli 20.03.2021 17:23
Eri grinede lidt ned i sit krus, for Aunahild have nu ret. Hun vidste jo godt at hendes gamle bedste var mere kompetent end hun nogle gange kunne give udtryk for. Der var en grund til at hun havde været rådgiver i så mange år, men Eri var ung og bekymret for sin familie, og det var til trods for at hendes familie nu altid havde været standhaftige. Hendes egne forældre virkede jo heller ikke til at kradse af, selvom de havde eventyrer hele hendes liv.

Derfor lod Eri nu også Aunahild diktere at samtalen skulle videre. ”De placere sikkert alle de ting du er interesseret i, på hylder hvor du ikke kan nå,” pointerede hun drillende i stedet for. ”Det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra dem der kommer nede fra syden. Der dominerer alle de høje racer, så de tager slet ikke hensyn til os dværge!” Hvor meget sandhed der var i det var Eri ikke sikker på. Indtil videre havde hun ikke været langt væk fra Dragorn desværre. Det var ikke så ofte at folk skulle bruge ekstra hænder til at transportere gods. 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2