Leonora Viktoria af Arys
Fyrstinde af Arys-slægten
Dragonflower 11.11.2020 15:37
Leonora udviste tålmodighed som Cordelia forsøgte at finde hoved og hale i sine minder, for hun viste ganske vist, at andet ikke ville nytte. Hvor mange andre opgaver der end ventede, var dette ikke noget der kunne skyndes på eller forhastes, ikke medmindre minderne skulle glide ud mellem fingrene på Cordelia, og det ville ikke gavne nogen af dem.
Leonora havde løftet sin kop for at væde ganen, men sænkede den igen, ganske langsomt, allerede som hendes livvagt nævnte alkymibutikken. Det var næppe et godt tegn. Kun guderne viste hvad unge mennesker nu til dags søgte fra den slags steder!
Historien tog dog hurtigt en ganske uventet drejning. En Erneyll. Interessant. Cordelias bekymrede blik blev mødt med afventende neutralitet, som Fyrstinden krøb tilbage over Leonora. Hun nikkede kort, opfordrende Cordelia til at fortsætte.
Fyrstindens maske var da også alt der holdt Leonoras ansigt fra at fortrække sig i sydende arrigskab over den fortælling der fulgte. Så en eller anden lille, ubetydelig Erneyll havde
vovet at lægge hånd på den kommende fyrstinde af Arys?! Det var uacceptabelt. Det ville ikke gå ustraffet hen.
"Athelstan af Erneyll vil blive håndteret. Jeg ønsker dig tilbage ved Adenas side hurtigst muligt, og du har min velsignelse til at gribe ind hvis noget lignende sker, og sikre den kommende fyrstindes helbred med hvad midler der er nødvendige. Hvis pigebarnet er besværligt vil du blive sat som officiel eskorte. Jeg vil forberede papirarbejdet på forhånd, så du kan fremvise det ved egen diskretion, om nødvendigt. Ydermere vil vi rejse oftere til hovedstaden for at rendezvous med dig, så du kan holdes opdateret på situationen"
Hvordan Adena var sluppet ud uden en skræmme var ikke Leonoras første bekymring, men derimod det slag det var mod Arys. Hvordan ville det ikke se ud i fremtiden, hvis det forlød sig at Adena blev skubbet rundt af alskinds adelsmænd i byen?
Det var også derfor Leonora autoriserede Cordelia til at bruge alle midler hun fandt nødvendigt. Leonora ville ryde op efterfølgende, hvis det gik så vidt. En trussel mod Aldemars trolovende, var en trussel mod Arys, og dermed en trussel mod
rigets integritet.
Efter den nødvendige ordre blev givet, gled fyrstindens maske en anelse tilbage, og et tænksomt udtryk trak frem. Det afslørede dog også det ulmende raseri der lå i fyrstindens blik.
"Jeg vil også give dig en invitation med til den unge Adena. Det er vist på høje tid hende og jeg konversere, kvinde til kvinde"