“
Hvad mener du med at vi ikke kan køre længere?” Brummede Evlyn irritabelt, som hun gik rundt om kæret for at se på skaderne selv. Og da, faldt hendes hjerte tungt ned i maven. En ubehagelig følelse blomstrede frem, som hun tog det ind - stangen der holde de to hjul på plads var knækket. Hvilket jo var ganske nødvendigt for, at man kunne komme nogen vegne. “
Og hvad gør vi så nu?” Sagde hun, som hun lagde armene overkors og betragtede den rødhåret kvinde der stod ved siden af hende. En kvinde, der blot valgte at trække på skuldrene, og ligeledes ligge sine arme over kors. “
Jeg ved ikke hvorfor du kigger på mig? Det kan da ikke være mit problem, at du ikke havde krystaller nok til at betale for ordenligt transport - nogen ville jo - hmpfh!” Kvinden der havde snakket, greb sig omkring hendes bryst, hvor Evlyn lige havde tvunget et velplaceret hug ind. “
Slog du mig lige på patten!?” Råbte kvinden, hvis røde hår stod næsten som flammer rundt omkring kroppen som hun sprang på Evlyn, som en løve der kastede sig over sit byttedyr.
“
Din forpulede heks, slip mig!” Hun kunne mærke hvordan mudderet tvang sig ind under alle tøjets kroge og kanter, som var bare en lille bitte smule løse til kroppen. Af alle ting der kunne gå galt idag, så skulle hun også bryde med Faith i mudder? Virkelig?
“
De damer, de damer - kunne vi måske ikke finde noget andet at bruge tiden en anelse mere konstruktivt til?” Mumlede en mørkere stemme nogle få meter fra dem, begge kvinder stoppede deres kamp, og kiggede op på hanelveren der stod og kiggede på dem med et dovent udtryk. Deres ansigter begge smurt ind i tygge lag af ulækkert mudder.
Men før nogen af dem nåede at sige noget, hørte de det alle tre. Dominic, den første til at knytte brynene og vende sig rundt mod floden der løb lige ved siden af vejen.
“
Hørte i også det?” Spurgte Faith, som hun løsrev sig fra Evlyns legemer, og stak en hånd ned så hun også kunne komme op. Dominic var den første til at løbe; “
Det en kvinde i vandet, tag en af hestene!” Faith som var den mere erfarne rytter, svang sig op på hesteryggen og begyndte at ride afsted længere ned af bredden, i håb om at hun måske kunne fange kvinden, inden hun fortsatte længere ned.
Evlyn selv, greb rebene de havde brugt til deres kup, og kastede det over ryggen. Derefter kravlede hun selv op på den anden hesteryg og satte i løb efter Faith.
Nogen ville måske spørger, hvorfor tre mennesker, som ingen ting havde med denne kvinde at gøre. Ville sådan hovedkulds kaste sig i krig med at redde hende? Sandheden var, at alle tre personer - havde siddet i lignede situation, og deres redning havde gjort at de stadig var der - den dag i dag.