Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 07.09.2020 16:43
Du kan ikke gøre det her mod mig!” En kvindens skrig gav genlyd hen over de mørke gader, mens at den hamrende lyd af en næve mod en egetræs dør fulgte med det hjerteskærende skrig. 
Du kan ikke tage hende fra mig!” Hånden var begyndt at gøre ondt, flænger var begyndt at danne hen over knoerne, men den blonde kvinde fortsatte dog ufortrøden som var det hendes liv der afhæng af det. 
Nogle hænder lagde sig forsigtigt omkring hendes spinkle krop der rystede af både vrede og kulde. “Sif, vi bliver nød til - du kan ikke blive stående her.” Hviskede stemmen kærligt, som en arm blev lagt omkring hende, da hun fik hende væk fra døren. “Kom, vi går tilbage til bordellet, også får vi Vigdis til at hjælpe med situationen.” Selvom at navnet på hendes mor, burde hjælpe Sif - gjorde det bare hun skubbede den anden kvinde væk. “Nej - nej, lad mig være i fred!” Den ellers så normale fattet kvinde, havde hendes kul makeup der gled ned af hendes kinder, og hendes arm lagde sig hen over den lille bulede mave hun ikke længere kunne skjule. Men også havde været det, som havde gjort hun var endt i denne situation. 

Jeg - bare - bare lad mig være i fred!” Kvinden der havde prøvet at tale hende til fornuft, sukkede opgivende og nikkede. “Du ved hvor du kan finde mig, hvis du skifter mening. Bare rolig, vi skal nok få Nanna tilbage.” Med disse ord, forlod skikkelsen hende, og Sif stod nu alene i beboelses kvartet. Gravid, røvet fra hendes datter - og uden et hjem at tage hen til. Måske Fabian kunne hjælpe hende? Så med stavrende rystende ben, begyndte hun at bevæge sig ned af gaden. Kanten af hendes kjole var hurtigt fyldt med mudder, alt der før havde været sat sammen med stor nøje og eftertænksomhed, lignede noget hun bare havde smidt på. Håret der lå rodet ned af hendes skuldre. Som hun modløst gik, uden at se sig for, før hun gik lige ind i en person. “Oh, undskyld - undskyld, det var ikke min mening.” Fik hun halvkvalt frem, som hun trådte til siden, og fortsatte ned ad gaden.  
Vektor

Vektor

Sælger af Nox; Drømmesælger.

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 08.09.2020 00:06
Der var en del forskellige grunde for Vektor at være i Dianthos fremfor Fristavn. De fleste af dem var arbejds relaterede, og de få gange det ikke var, der blev han aldrig længe nok til at kunne blive genkendt af folk der helst ikke skulle kunne genkende ham. Denne dag var så absolut ingen undtagelse - arbejdet han holdt sig beskæftiget med tog trods alt sin tid, hvor at han havde brugt det meste af den i en relativ fin lille lejlighed i Fristavn, hvor at diverse krystalbunker var blevet talt op, og flasker udskiftet med nye. Det var et arbejde der ikke kunne stresses, og det havde derfor først været hen imod aftenstid, at han endelig havde kunne 'tage fri', og nyde det resterende tid i Dianthos som han ville. 
Hvilket selvfølgelig betød en tur på den nærmeste kro, og potentielt en varm skikkelse at nyde natten med, spillede han sine kort bare lidt rigtigt. Det plejede ikke at være det sværeste, sådan at kunne underholde middelaldrende kvinder med sin rappe mund, eller fange blikket hos mere alternative mænd; de var nu engang altid spændende at udforske. 

Så ned af den lanterneoplyste gade gik han, hænderne i de posede bukselommer og et muntert glimt omkring hele hans ranke skikkelse. De sølvfarvede krøller bevægede sig svagt ved hvert et taktfast skridt han gik, og med øje for at nå hen til kroen inden at de gode pladser var taget, og øllen mere lummer end hvad godt var, jah så så han ikke meget andet end sit mål. 
Derfor ænsede han knap nok skikkelsen han gik ind i - "Det er okay" - kom det småsmilende på autopilot, og han nåede faktisk at gå et par skridt inden at hans hjerne lige gennemtænkte de ord igen. Eller rettere, den stemme igen. 
Så bekendt at han - trods det var måneder siden den havde hvisket og kælet for ham, sagtens kunne genkalde sig det kornblonde hår og hvidlige ansigt. "Sif?" en tanke der blev sagt højt, og overrasket stoppede han op, og vendte sig omkring. Hvad Zalan var det virkelig hende? 
En anelse højere blev det dog sagt derefter, da han... mildest talt var i tvivl, med den rodede fremtoning. "Oi, Sif!"

"It takes a lot of money to look this cheap, darling"

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 08.09.2020 00:12
Hun bed slet ikke mærke i stemmen, eller udseendet af personen. Så derfor fangede hun slet ikke der blev råbt efter hende til at starte med, nej hun var så optaget af at huske vejen hen til hendes ven. At det bare havde lydt som en dårlig drøm, at nogen faktisk havde sagt hendes navn. Men den fæs langsomt ind igennem sprækkerne til hendes hjerne, som hun langsomt vente sin skikkelse mod manden. 
Ham med de flotte sølv lokker, den smukke tatovering - og de piercende blå øjne. 
Vektor.
Hun sank langsomt klumpen som var begyndt at forme sig i hendes hals. Af alle mennesker, skulle det selvfølgelig være ham. Hendes arm kørte hurtigt op, og begyndte at tvære makeuppen ud, som allerede var begyndt at løbe ned af hendes kinder. Det sidste hun havde brug for, var at han så de store røde plamager der lå omkring hendes kindben og øje. Og takkede sig selv pludseligt, for at have en højhalset kjole på. Så han ikke se mærkerne fra hænderne der havde ligget omkring hendes hals. 
Men maven, maven kunne hun ikke skjule. Babymaven, som ville vise - hvis man var lidt god til at genkende hvor længe en kvinde var henne med barn. At det ville stemme overens med sidst de havde set hinanden. 
Vektor..” fik hun fremstammet, og endelig fremplastret et smil på hendes læber. “Sikke.. sikke dog et tilfælde.. Nå men.. jeg .. jeg skal.. også.. Ja jeg havde en aftale.. det var.. hvad jeg havde...” men trods hendes ord, blev hun blot stående og stirrede på ham. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 08.09.2020 00:25
Langsomt vendte den lyshårede kvinde sig omkring, og trods udtværet makeup og hår der hang i rodede tjavser ned omkring hende, genkendte drømmesælgeren skøgen for et par måneder tilbage. Med overraskende lethed endda, og gensynet af hendes ansigt fik et smil frem på det vejrbidte ansigt. Tilfælde? Jah det kunne man roligt sige! Hånden gled kortvarigt over de hvidlige krøller, inden han med en lille 'heh' lyd nikkede, og godmodigt traskede nærmere. "Jah for fanden, tilfælde er et pænt ord for det" klukkede han, ikke helt obs på hvor... ødelagt hun fremstod. 
I hvert fald ikke førhen at han kom tættere på, og flere ting begyndte at stikke i øjnene, nu hvor at de ikke kun var fokuseret på hendes kønne ansigt. 

Ødelagt tøj, udtværet makeup, rodet hård, halvhjertet smil... og hvad var nu det, var hun blevet tyk? Nej, ikke tyk hviskede en rettende stemme, og erkendelsen ramte ham som en kold spand af vand og et overrasket udtryk erstattede smilet; hun var zatme gravid. 
Endnu havde han dog ikke kædet månederne sammen, Vektor var slet ikke nok inde i kvindeting af den slags. Men han kunne genkende en gravid kvinde når han så dem, hvilket kun fik hele det her... billede af hende, herude alene på gaden, til at lyse op som et gult advarsels flag - en aftale simpelthen? 
"... aha" kom det med tvivl i hver en tone af det ord, da han ikke lagde synderligt skjul på at han ikke helt troede på hende her - hvorfor skulle hun lyve for ham? ".... såeh, har du travlt med den aftale?" han var stoppet på da han havde spottet maven, men begyndte nu at slentre imod hende igen, isblå øjne en anelse knebet sammen med brynene skubbet imod hinanden. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 08.09.2020 00:33
Det var så tydelig at hendes måde at afværge situationen, ikke gik så godt som hun havde håbet. 
Hun krøb en anelse under hans spørgsmål, som prøvede han at give hende en udvej for at have løget for ham. Hvorfor at han var så interesseret i en glædespige ude på gaden, som var gravid - og som han knap nok kendte. Det var jo ikke noget hun kunne sætte sig ind i, måske havde hun gjort et godt indtryk? Guderne måtte vide, at det havde han hos hende. Tungen gled langsomt hen over hendes sprukne læbe, som sved da den våde fornemmelse ramte såret. 
Måske? Jeg.. ærligt ved han ikke jeg kommer, men som udgangspunkt bliver jeg nød til at fange ham inden han forsvinder for natten...” hun grinede lidt halvkvalt, og slog blikket ned, så hendes kornfarvede hår kunne ligge sig som et beskyttende vandfald hen over ansigtet. “Han arbejder nemlig om natten - eller - han arbejder hele tiden - og jeg tænkte, jeg hellere måtte sikre mig at han var der.. så jeg havde et sted og sove i nat.. og.. Ha, jeg rabler nu.. Du må også have bedre ting at se til end at snakke med mig.. det, det var godt at møde dig Vektor - du har sikkert steder du skal være, kvinder du skal charmere.” Hun kiggede hurtigt op og gav ham et mere oprigtigt smil. Hun havde dog lært lidt og kende omkring ham, og han var i sandhed jo en charmør der kunne sno en hver kvinde om sin lille finger. Selv en rutineret kvinde som hende selv. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 08.09.2020 00:50
Den dumpe lyd af hans støvler imod brostenene var for en stund det eneste der var imellem dem, inden at Sif syntes at få stemmen tilbage, og fremsagde en usammenhængende, halvkvalt grinende og alligevel humorforladt (for ham) sætning, der alligevel afslørede at hun ikke helt vidste hvad hun lavede. Eller joh, hun vidste nok godt hvad, men hvorvidt det ville lykkes? Se det virkede som usikker grund at bevæge sig ud på. 
Hvilket gjorde at Vektor med en lille hovedrysten sagde nej, selvom et skævt smil strakte hans læber ved de dejligt komplimenterende ord. Ikke så meget fordi at hun tog fejl, Sif havde fat i noget da han da bestemt mente at der var steder han i hvert fald burde være her til aften. Men mere fordi, at han næppe ville kunne gå nu. Havde hun ville være alene, skulle hun ikke have røbet at hun ikke havde et sted at sove i nat; han var trods alt opdraget med en mor der havde sparket ham godt, grundigt og hårdt over skinnebenet, lod han en gravid kvinde gå fra ham, alene om natten. 
Og så... brød han sig vel også om hende. I hvert fald nok til at aftenens daværende plan kunne udsættes lidt, da han med et afværgende vink slog det videre. "Nah, jeg var bare på vej imod kroen, og den går vel ingen steder lige foreløbig" Vektor's øjne studerede hendes... forslåede skikkelse, noget han ikke havde set fra afstanden tidligere, men nu noget der tydeligt sprang i øjnene på ham; kvindevold var ikke fremmed for ham. 

Og det fremprovokerede en bitter smag i hans mund. "Såeh, for gammel... jah, tids skyld - lad mig følge dig afsted. Rablende eller ej, ligner du en der kunne bruge selskab på vej hen til din ven" tilføjede han, en stemme der dog ikke spurgte om lov, og en hjerne der... prøvede at skabe sammenhæng. Det var så bestemt ikke hans ret at snage i hendes liv, så det lod han værd med. For nu i hvert fald.

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 08.09.2020 00:58
Hun suttede på den forslået underlæbe, som han nu stod tæt nok på til at se farverne der prydet hendes ansigt. De farver der bestemt ikke burde være der. 
Du er værre end en kvinde, som har besluttet sig for - at det er hende som skal have den sidste silkekjole hos skrædderen, der har fået sin krystalliske nedsat.” Brummede hun en anelse utilfreds, men han fik da også fremprovokeret et oprigtigt smil på hendes læber. 

Fint... du kan.. vel godt følge mig hen til min ven.” Sagde hun stille, og lagde hendes arme hen den voksende mave, og begyndte at gå i retningen som hun egentlig var på vej. “Så længe du ikke spørger ind til noget - jeg, det må du ikke. Ikke lige nu.” Sagde hun så endelig og ganske alvorligt. For hun var ikke sikker på hun kunne holde masken, og hun ville nok komme til at give ham skylden. Fordi nu var han der, manden - som hvis hun ikke havde mødt, var hun ikke endt i denne situation. Men hvis hun ikke havde mødt ham, hvor længe var der så gået før hun havde set det grimme ansigt af hendes mands? Nej, det var ikke Vektors skyld, og det var hellere ikke hendes. 
Men manden der havde valgt at hagle hans knyttet næver ned over hende - manden der havde valgt at stjæle hendes datter og alt hvad hun ejede. Og nu var hun dårligere stillet, end hun havde været den gang hun havde været en glædes pige. 
Så.. havde du en skøn dag i dag?” Spurgte hun stille, og lod blikket være rettet mod brostenene, der gav genlyd fra deres sko, som den førte dem længere ned mod skumringskvarteret. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 08.09.2020 01:10
Et skarpt smil trak op omkring halvelverens læber, der aldrig havde modsagt det faktum at han var grådig af natur, og beslutsom af sind. To blandinger der kunne være lidt af et helvede at døjes med, men en blanding der nu skubbede beslutningen om at det var sådan det kom til at blive, på plads. Hendes forbehold kunne han sagtens forholde sig til - han havde heller ikke... lyst til at vide hvad der var sket lige nu, så tavst kunne han begyndte at gå med hende, isblå øjne rettet frem foran dem. 
"Som du vil, musling" kunne han dog ikke lade værd med at tilføje da ordendei hendes forbehold faldt til ende, og han med hænderne i lommen, faldt i trit efter at være nået op på siden af hende. 

Desuden, tog det ikke noget geni at regne ud sådan... cirka hvad der var sket, det behøvede man ikke lægge ord på. Det var sikkert jalousi af en eller anden grad - sådan var det ofte, havde hans mor engang forklaret. Jalousi og en eller anden zalans, patetisk vrede - i lommerne knyttedes hænderne en anelse ufrivilligt, men ikke noget der kunne spottes da han drejede det solbrune ansigt imod hende. 'huh?
"Den har været helt ok, mmh. Arbejde det meste af eftermiddagen, inden at turen går tilbage til Fristavn" imens de gik skævede han til hvordan omgivelserne ændrede sig til mere... faldefærdige steder, og vinden krøb en anelse koldere langs gaden. Ikke at det gjorde ham det store; han frøs aldrig. 
"Heh, ironisk nok ledte jeg også selv efter et sted at sove for natten" pointerede han med et lille grin, og den ene hånd blev i den bjæffende latter kørt over håret, og rystede nogle af krøllerne mere ud af hinanden. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 08.09.2020 01:20
Ah ja, tilbage hen over bølgerne, som eventyret foreskriver.” Hviskede hun næsten helt drømmene, som hun kiggede frem for sig. Som at omgivelserne ændrede sig, kunne hun ikke lade være med helt automatisk at bevæge sig lidt tættere på hans skikkelse. Måske fordi han før havde udvist hende en tryghed hos mænd, hun aldrig nogen sinde havde oplevet før. Eller også var det bl og fordi, at han var her lige nu - og han havde været så venlig at insisterer på, at hun ikke skulle gå alene. 
Selvfølgelig gjorde du det” grinede hun, og trak på skuldrene - “Forhåbentlig denne gang, et der ikke koster dig noget - og stadig giver dig en uforglemmelig aften.” Hun blinkede en anelse kækt mod ham, men skyndte sig så at kigge væk igen. Hun orkede ikke at han skulle se hendes ansigt mere end hvad godt var. 
Hun ville tilføje at han nok kunne blive hos Fabian, men så igen - han ville nok også bede om betaling, og selvom hun var sikker på de kunne hygge sig uden om betalingen. Så ville Fabian selv der have krystaller. Sådan var han bare. 

Men glæden var kort, for da de endelig kom hen til stedet han var - så hun at lanternen ved hans dør ikke var tændt. Så han var ude - ved Zaladin.
oh.. han.. han er ikke hjemme.” Hjertet sank ned i hendes mave, hvad skulle hun nu gøre? Hun havde, hun havde ingen andre hun kunne tage hen til. Ingen krystaller, ingen ting. Så var der vel kun det eneste hun kunne gøre - bide i det sure æble, og vende tilbage til hendes mor. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 08.09.2020 10:31
En lavmælt latter kom fra drømmesælgeren, der ikke pointerede hvordan hun trådte nærmere men blot strakte en forsigtig arm ud, for at lægge den omkring hendes skuldre. Den kornblonde kvinde havde det måske med at romantisere hans erhverv en anelse, men det var velsagtens fordi at hun ikke helt vidste hvad det handlede om, og derfor lænede sig op af en eventyrlig forestilling. Ikke noget han havde tænkt sig at bryde så længe han kunne lade værd, og han lyttede i stedet derfor bare, hendes kække øjne mødt af et indforstået lille glimt. 
"Nu må vi jo se, penge har sjældent noget med uforglemmelighed at gøre, hmm?" ikke så meget et spørgsmål som det var en konstatering sagt med lidt himmelvendte øjne. Ikke fordi at det var usandt, men nok nærmere fordi at det lød lige en tand for sødt, til at han kunne få det over sine læber foruden humor til følge. 
Desuden, ville han alligevel mene at nogle gange, hvis ikke ret ofte, kunne en fyldt pengepung alligevel sørge for en anden form for luksus end livet umiddelbart gav en. Om det så var en blødere seng, berusende drikke eller smukt selskab, kom vel ud på et. 

Konstateringen fik dog intet svar idet at de nåede en lukket dør, og Vektor næsten kunne se førhen at han hørte hvor slukøret ankomsten af denne dør var. Han var ikke hjemme. 
Lidt overvejende viklede han sig fri fra Sif for at kigge ind af de mørke vinduer, men da han ikke kunne se noget, var det næsten spørgende at han vendte sig imod ham. "Hmm..." sølvelveren gik hen til hende igen. "Ved du hvor han er? Vi kan måske finde ham, hvis det er... vigtigt nok?" tilføjede han spørgende. Om ikke andet, var kulden herude ikke noget der ligefrem hintede at Sif skulle blive herude, han kunne allerede nu se gåsehud på de tynde arme. 
De lyseblå øjne blev en anelse drilskt knebet sammen. "Eller... vi kan vente indenfor til at han kommer hjem" implimenteret der, at døren nok ikke var et problem for halvelveren. Den kunne vel lirkes op, og hvis hun kendte ham godt, blev han vel ikke... så sur. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 08.09.2020 10:57
Ved du hvor han er?
Disse ord, nåede hende slet ikke som hun stod og stirrede på den mørke lanterne. Hun sukkede dybt, og rystede så på hoved da han spurgte om de skulle vente indenfor. 
Enden kommer han ikke hjem i aften - eller også kommer han hjem med selskab jeg helst ikke vil være en del af - så stor er hans sted ikke.” Grinede hun og vred sine fingre mellem hinanden, før at det slog hende. 
Jeg kender et andet sted jeg kan være i aften” hviskede hun endelig og gav ham et smil. Stedet hun tænkte, var en af de sikre huse som blev brugt af Ulveklanen. Ham der var lederen, var tilfældigvis også faderfigur for Nannas bedsteveninde Ronja. Der måtte hun kunne være, uden at nogen ville forstyrre dem - da hun ikke regnede med at Pax skulle bruge huset i aften. 
Det er ikke så langt væk her fra, så du behøver ikke følge mig derhen hvis det er -“ det var måske en dårlig idé, men han havde jo været så venlig at følge hende her hen. Og inden hun kunne nå og stoppe sig selv fra det - “Du kan overnatte der hvis det er? Du sagde jo du også manglede et sted.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 09.09.2020 08:51
Et glimt af fornøjelse gled over hans lyse øjne ved hendes ord, og halvelveren grinte en anelse for sig selv. Så det var virkelig dén type ven, ikke at det var overraskende, da mange indenfor det samme erhverv havde enten et godt forhold til sine 'kollegaer', eller et rivaliserende. Det her tydeligvis det første givet hendes grin, og skulle han være ærlig, lød det ikke videre tiltrækkende at bryde ind i et 'hus' som senere hen skulle deles med to andre, yderligere, hvis alt altså gik efter hendes vens plan. 
Men en ny idé erstattede den gamle, og fandt på noget andet. Velsagtens det der var næstbedst, omend et tvivlende øjenbryn blev løftet da hun påpegede at han ikke behøvede at følge hende derhen. Virkelig? 

Inden han fik lov til at sætte tvivl foran det lille ønske, kom hun dog på bedre tanker. Og spurgte man Vektor,  kunne det sagens falde ind under kategorien 'langt bedre tanker', og han nikkede ikke så lang tid efter. Det virkede (rent lavpraktisk i hvert fald også), som en god idé. 
Halvelveren smilede. "Når nu du spørger så pænt" ikke så meget et spørgsmål som det var et forslag, men det var vel også underordnet (i hans verden), idet at han vendte sig for at følge med Sif's målrettede skridt. Han kendte trods alt ikke vejen, men fulgte en anelse opmærksomt med, så han kunne... jah, finde rundt i den forvirrende hovedstad. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 09.09.2020 09:07
Det egentlig et sjovt koncept..” startede hun ud, som hun begyndte at gå i retningen af det andet hus; “Det at man siger, nu når du spørger så pænt - på en måde, hvor man godt vidste, at det bare er en undskyldning for folk at sige. Ved du hvad, det lyder som en god ide - eller det har jeg lyst til..” hun vente sig rundt, og smilede så det nåede de blå øjne. Inden hun vente hoved mod vejen igen, hun skulle nødig begynde at falde fordi hun ikke så sig for. 

Vejen var kort, og trods den korte vej, kunne hun godt mærke hvordan at kulden var begyndt at krybe ind under det tynde sjal og bomuldskjole hun var iført. Jo hurtigere de fandt et stedet, desto bedre. 
Og efter nogle snorklede veje rundt, fandt hun endelig stedet - hun ledte lidt rundt, og fandt endelig nøglen liggende på den øverste dørkarm. 
Og den velkendte lyd, af låsemekanismen der fik døren til at sige et lille klik. Havde ganske tydeligt en reaktion på hendes skuldre, som der faldt ned som hun åbnede døren. Hun var et sikkert sted for i nat, det var det eneste der betød noget.
Huset var ikke i bedste stand. Det var et rum, seng, pejs og et lille spidsebord med stole omkring. Pejsen var køkkenet, og der havde en gang hængt mad rundt omkring den. Men siden der ikke var noget, så hun det også som et godt tegn - det betød at der ikke ville komme nogen tilbage i aften. 
Lad mig se på at finde en lanterne, måske du kan få gang i ilden?” Mumlede hun, og lukkede døren efter ham, og gik i gang med at lede i den store kiste der stod for enden af sengen. 
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 12.09.2020 01:07
Man kunne ikke undgå at føle sig en anelse gennemskuet ved de ord Sif lagde frem, da det... ramte med hammeren lige på sømmet, og han underliggende jo havde ret meget lyst til at følge med hende - af flere grunde. En ret så gennemtrængende var at sørge for at hun... bare nogenlunde fandt et sted at være, da hun ikke ligefrem så godt tilredt ud. Man kunne på mange måde argumentere for at han så kvinder som værende mere hjælpeløse end mange af de mænd han havde mødt i sit liv; men lige nu passede den sko forfærdelig godt om Sif's situation, så han tænkte ikke engang to gange over det, når man med rolige skridt fulgte med hende ned af de snoede veje og mørkere gader. 

En rute der førte dem hen til et ret så simpelt hus, drømmesælgeren trådte ind med en tavs nysgerrighed og betragtede det svagt oplyste rum. I lyset af gadelamperne, var det ikke meget man kunne drage af konklusioner når det gjaldt detaljer, så en lanterne lød som en god idé. 
"Mmmh, jeg kan da prøve" kom det fra ham, og han bevægede sig hen imod pejsen. Det var ikke meget erfaring Vektor havde med ild - skibene havde sjældent ild i eller med sig af gode grunde, og han frøs aldrig selv - men han havde af og til skulle gøre det da han stadigvæk boede hjemme. 
Tændstikker og tørt brænde var at finde, så de grove fingre gav sig til at pille brændet i mindre stykker, for at det nemmere kunne få fat. Imens skævede han lige hurtigt over skulderen. "Såeh. Den her ven har den her slags huse rundt omkring" at en person havde flere små lejligheder forekom helt absurd for ham - det måtte vel koste en del trods beliggenheden - og det gjorde ham en anelse nysgerrig på hvilke... typer Sif egentlig gik omkring. Først noget der kun kunne have lydt som en kollega, og nu den her? 
Spøjst, tænkte han med et skjult smil. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 12.09.2020 11:07
Hun nynnede lidt, som hun ledte rundt i skabene efter nogle lanterner. Desværre fandt hun ingen, dog var hun heldig at hun fandt en del gamle og brugte stearinlys. Det var vel bedre end ingen ting, hun fandt nogle svovlstikker, som hun kunne få tændt dem op med. For at få dem sat fast ved bordet, tændte hun den ene og dryppede stearin på det mørke og slidte træ, før hun placerede det ned i det flydende stearin og ventede til at det var størknet - denne handling gentog hun med alle de andre lys, ind til en glødende lys kastede dens arme hen over det slidte rum. 
Hm?” Kom en anelse forvirret, inden hun vente sig mod ham og betragtede hans skikkelse. Den her ven? “Oh ja - der er måske ikke så langt fra horehuset til de kriminelle. Min datter legede tit med ulve klanens leders egne - så jeg var forbi en enkelt gang. Jeg hørte fra en anden af mine klienter, at der er flere af disse efterladte bygninger rundt omkring, som der er blevet besat af forskellige klaner.” Hun trak på skuldrene. “Man må bare håbe, at ingen har brug for præcis det her hus i løbet af natten.” Mumlede hun stille, et lille smerte støn lod dog fra hendes læber. Hendes ene hånd lagde sig på hendes mave, og den anden på bordet hun stod ved. Måske havde han givet hende lidt hårde tæsk end hun havde regnet med. Monster.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 12.09.2020 11:39
Vektor pillede lidt videre med træet, men fik endelig delt det nok gange til at han ville mene at det kunne fænge ild. Ved siken af pejsen stod en lille kurv med birkebark og andet let antændeligt materiale, så efter at have fået stablet det sådan... nogenlunde godt, var det til lyden af hendes stemme at tændstikkerne blev tændt, og den knitrende lyd af ild der åd sig igennem træ, snart fyldte rummet. Pejsens orange lys var som altid noget der skabte blikfang, og de lyse øjne betragtede kortvarigt de dansende flammer imens han tænkte. 
Efterladte bygninger simpelthen. Det lød... struktureret. Meget mere organiseret end han var vant til at folk var. Ikke at det gjorde så meget, han håbede bare at hun havde ret, og at de ikke ville få sparket døren ind af en eller anden 'klan' der følte, at de trådte dem over tæerne. Hah. 

Det smertefulde støn der gled over hendes læber, var til gengæld hvad der fik halvelveren til at vende sig omkring i et ryk og rejse sig i samme glidende bevægelse. Øjenbrynene en anelse knebet sammen imod hinanden. "Oi Sif, er du okay?" kom det ret så direkte fra ham, og hans blik faldt på håndens placering; noget der mest af alt fik en lille gnist af gru til at blusse op. Han var så sjældent omkring gravide kvinde. 
På vej imod hende trak han fraværende en stol henover gulvet over foran pejsen først, og vinkede hende hen. Han tvivlede lidt, på den lyd der lige var kommet fra hende. 
Healere, var det ikke dem han ledte efter, til sådan nogle ting her? 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 12.09.2020 11:49
Hm?” Mumlede hun en anelse forvirret, som hun mærkede sveden der gled ned af hendes ryg. Endnu et smerte støn, og pulserende smerte der gled fra hendes underliv og op. Dybe indåndinger, det kunne hun huske fra første gang hun havde stået i positionen og var gravid. Ikke at hun nogen siden, havde stået i denne position som nu. 
Hendes blik rettede sig mod ham, da hun hørte stolen der skrabede hen over gulvet, og blev sat foran pejsen. Langsomt bevægede hun sig rundt, og gik en anelse kluntet mod stolen og satte sig forsigtigt ned. “Det bliver jeg.. forhåbentlig. Mumlede hun, og lukkede kort øjnene som hun mærkede støtten fra ryglænet. Det hjalp en anelse, “Nok bare.. plukveer, selvom det er lidt tidligt for det.” Mumlede hun stille, og fortrød hun havde sagt noget med veer. Det gjorde pludselig graviditeten meget virkelig, især når faren til barnet var ved siden af hende. En mand hun slet ikke havde regnet med at se igen - “Hvad laver du egentlig her?Spurgte hun endelig, og de blå øjne kiggede en anelse ulykkeligt på ham. Hvis hun dog ikke havde stødt ind i ham i dag, så ville det måske slet ikke have været så virkeligt det hele. Så kunne hun bare lade som om - ja lade som om hvad?
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 12.09.2020 12:28
Forvirringen var tydelig i de isblå øjne, da Sif begyndte at tale om plukveer. Var det almindeligt? På hendes tonefald lød det ret så almindeligt, så måske han egentlig bare skulle blande sig uden om - noget han i sidste ende endte med da han med et lille nik godtog hendes svar som værende hvad det var. Hun skulle nok blive okay. Forhåbentlig. 

Han skulle halvt om halvt til at vende sig omkring for at finde et eller andet spiseligt imens hun sad og havde det... besværligt, men blev stoppet førhen at hånden knap nok nåede at forlade stolens ryglæn, og hun med sorgfyldte øjne nu kiggede op på ham fra siden - en følelse Vektor ikke havde været forberedt på, som han derfor mødte i forvirring. Det havde han da allerede sagt - "Jeg... jeg har bare været på arbejde. Hvad mener du?" kom det en anelse langsomt fra ham, og han slap stolens ryglæn, for at rykke sig om foran den siddende kvinde, og glide ned på hug. 
Muligvis en anelse vagtsom, men også på sin vis nærværende, da han... jah, troede det handlede om noget andet end ham selv. 

Troede det handlede om hvorfor hun så så herrens ud, da det stadigvæk var et mysterie han gerne ville have opklaret. 

Sif Ahlström

Sif Ahlström

Mutter på Bordelhuset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Sparks 12.09.2020 13:14
Jo hun vidste da godt at han havde sagt, at han havde været på arbejde. Men hvad lavede han her? Hun begreb ikke hendes uheld, og muligvis held at hun igen stødte på ham. Hvis hun nu aldrig havde mødt ham, hvis han ikke havde været den sidste kunde. Hvad nu hvis hun slet ikke havde haft nogen kunde! 
Men hun måtte ikke tænke sådan, han havde vidst hvad han gik ind til - den mand af hendes. Og at han pludselig var blevet jaloux, hvordan kunne det være hendes skyld? Det hele, det hele var hans problem, og hans tur til Kzar mora. 
Hun sank langsomt som hendes øjne fjernede sig fra hans skikkelse. 

Jeg mente bare... jeg... forstår ikke hvorfor du er her, når... -“ når hvad? Når hendes mand lige havde brugt ham som undskyldning til at tæske hende? Til at stjæle hendes barn og smide hende ud af deres hus? Men det kunne hun jo ikke beskylde Vektor for, det var bare et uheldigt sammentræf. Hun sukkede tungt og fugtede sine læber “det er lige meget” klukkede hun og prøvede at smile hendes sædvanlige smil. 

Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 12.09.2020 17:28
Den undvigende øjenkontakt fik halvelveren til at brumme en anelse modvilligt, da det ofte betød at noget mere lå under, end hvad munden ville afsløre. Tro det eller ej, så var det ikke uden grund at den sølvhårede elver nød at aflæse andre, og så det lidt som en hobby, hvilket havde gjort ham jævnt god til det. Og lige nu, var det næsten for tydeligt at øjne og ord ikke hang sammen, på den måde som hun hakkede sig igennem sin sætning. Problemer var til for at blive løst, eh? En meget praktisk tankegang om noget der ikke måske havde en praktisk løsning, og han klappede hende på låret, efter lige at have holdt stilheden i fem lange (tvivlende) sekunder. 

"... når jeg sidst havde mere fart på?" kom det prøvende fra ham, som hans tanker prøvede at sætte afslutningen af hendes sætning på, nu hvor at hun ikke selv ville. Vægten skiftedes lige fra det ene ben, til det andet imens at han tænkte; ".... når Fristavn er mere min stil?" et noget mere prøvende svar, da det bestemt ikke føltes som den rigtige afslutning på hendes sætning. 
Han kunne ikke tvinge noget ud af hende, og Vektor var om nogen en person, der ikke gravede i folks ting og sager, hvis det ikke vedrørte ham på et personligt plan. Og sagde hun at det var lige meget, var det vel også det. 
I hvert fald lige meget nok til at han ikke nødvendigvis spurgte, men nok nærmere... satte puslespilsbrikkerne sammen selv. For sin egen nysgerrigheds skyld, selvfølgelig. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat