“Du kan ikke tage hende fra mig!” Hånden var begyndt at gøre ondt, flænger var begyndt at danne hen over knoerne, men den blonde kvinde fortsatte dog ufortrøden som var det hendes liv der afhæng af det.
Nogle hænder lagde sig forsigtigt omkring hendes spinkle krop der rystede af både vrede og kulde. “Sif, vi bliver nød til - du kan ikke blive stående her.” Hviskede stemmen kærligt, som en arm blev lagt omkring hende, da hun fik hende væk fra døren. “Kom, vi går tilbage til bordellet, også får vi Vigdis til at hjælpe med situationen.” Selvom at navnet på hendes mor, burde hjælpe Sif - gjorde det bare hun skubbede den anden kvinde væk. “Nej - nej, lad mig være i fred!” Den ellers så normale fattet kvinde, havde hendes kul makeup der gled ned af hendes kinder, og hendes arm lagde sig hen over den lille bulede mave hun ikke længere kunne skjule. Men også havde været det, som havde gjort hun var endt i denne situation.
“Jeg - bare - bare lad mig være i fred!” Kvinden der havde prøvet at tale hende til fornuft, sukkede opgivende og nikkede. “Du ved hvor du kan finde mig, hvis du skifter mening. Bare rolig, vi skal nok få Nanna tilbage.” Med disse ord, forlod skikkelsen hende, og Sif stod nu alene i beboelses kvartet. Gravid, røvet fra hendes datter - og uden et hjem at tage hen til. Måske Fabian kunne hjælpe hende? Så med stavrende rystende ben, begyndte hun at bevæge sig ned af gaden. Kanten af hendes kjole var hurtigt fyldt med mudder, alt der før havde været sat sammen med stor nøje og eftertænksomhed, lignede noget hun bare havde smidt på. Håret der lå rodet ned af hendes skuldre. Som hun modløst gik, uden at se sig for, før hun gik lige ind i en person. “Oh, undskyld - undskyld, det var ikke min mening.” Fik hun halvkvalt frem, som hun trådte til siden, og fortsatte ned ad gaden.