Ørkenens Nye Måne

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 30.08.2020 16:57
Efter Purnima var blevet slæbt ned fra kontoret hos Jeff, manden hun havde kaldt en ven, faldt hun i meget dyb sorg, en sorg hun ikke behøvede at konfronteret, som hun blev lagt i magi neutraliserende lænker, og sov det meste af turen ned til Rubinien.
Det var først da hun skulle sælges, at de tog lænkerne af hende, og hun vågnede igen. Træt og disorienteret som hun var, lagde hun dårlig mærke til hvordan hendes ejer blev skiftet, og det var først da hun blev skrubbet ren og givet noget rent tøj, at det gik op for hende, at solen var for skarp på disse kanter, og folkene for mange. Naturen virkede næsten unaturlig i hendes øjne, og hendes hud brændte, når den ikke var dækket til.

Hendes øjne glippede lidt mod solen, og som hun stod der, reflekterede hendes lyse hud næsten solens stråler. Siden tiden med Jeff, havde hendes krop ikke kunne konversere sin magi, og derfor var hun nu fanget i den menneskelige krop. En kuriositet på disse kanter, uden tvivl.
Hun blev hevet ind til kvinden der eftersigende havde købt hende. ”Frøken Al-Kazimi, jeg har gjort som de bad om,” sagde kvinden ved hendes side. Og Purnima kunne kun kigge lidt forvirret mellem de to mørke kvinder der var her. Aldrig havde hun set nogle med så mørk hun. Solbrune, men som om de ikke havde lavet andet end at være ude i solen. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 31.08.2020 12:12
Uden kendskab til den Rubinske adelsklasse, ville dette scenarie fremstå meget grotesk for den almene befolkning. Hvordan et skænderi, en fars forsøg på undskyldning og at give et levende individ i gave, var en normal udvikling. Det var netop da der var sket, da Heru havde haft et af sine større skænderier med sine forældre, gået og været en sort sky i flere uger, og hendes kære fader til sidst eftergav og forsøgte at blødsøde sin yngste datter med en gave.
Han havde fundet denne gave på markedspladsen og fundet dens udseende og skønhed passende. Ifølge ham, var dette et dyr på lige fod med Herus kæledyr og købte hende med samme indstilling.

Det var heller ikke en chorkeret Heru som modtog denne forsoningsgave. Slaver gik rundt på slottet og hun havde flere selv som opvartede hende efter behov. Men ingen af hendes led overlads. Var man Heru's egendom, blev man behandlet som en værdigfuld tilføjelse, og ikke noget der nemt blot kunne udskiftes. En glad slave, var en god slave.

"Tak Rajah." bød hun kvinden med et ganske let hovednik, visende at hendes tilstedeværelse ikke længere var behøvet, men også at hun havde gjort et godt arbejde. På vejen ud kaldte Heru efter hende med en rolig men medfødt autoritet. "De neutraliserende bånd skal afskaffes og lænkerne brændes. Ingen går med lænker i mit hjem" hun hadede at få udleveret sine folk på den måde. Selvom Heru var opvokset med at mennesker og andre skabninger kunne ejes og fandt det normalt, var hun ingen tyran.
Heru stod med hænderne hvilende i siden, som var hende megen kendetegnet. Hendes tøj var let og frit, uden at have sig selv fanget i rigdomme og smykker. Med rolige skridt gik hun de sidste trin end fra ophævningen der så yndigt var sat i salen for at fremvise at familien var over de andre i husstanden, og stod i øjenhøjde med kvinden af samme højde. "Velkommen til mit hjem, som nu også er dit. Hvad er dit navn?"
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 01.09.2020 10:53
Ulempen af hvad slavehandlerne havde set, var at Purnima tydeligvis var et magisk væsen, ellers havde lænkerne ikke haft så stor en effekt på hende, men Jeffrey havde ikke givet dem meget at gå efter, når det kom til hendes evner, så om hun var farlige, var der ingen der rent faktisk vidste. Det var selvfølgelig ikke deres problem når hun først var solgt videre, for en god sum.

Purnimas øjne var tydelig påpasselige, nok ikke unormalt for en nybunden slave. ”Vil du også lade som om du er min ven, og så vende mig ryggen,” hviskede hun. Hvad han havde gjort ved hende, havde tydeligt sat præg i det ellers uskyldige væsen. Man kunne også se, at det næppe var had rettet mod Heru, som hendes øjne allerede virkede til at funkle lidt mere af tårer der pressede sig på.
Hvor end Herus far havde skaffet sig dette væsen, så var det tydeligvis kommet med en vis mængde problemer, men om det var fra en tidligere ejer, eller blot en ven der havde forrådt hende var ikke til at sige. Desuden, så lang tid at hun kunne sidde og se yndig ud, så ville de fleste rationalisere at det var lige meget hvor glad hun egentlig var for sit nye. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 19.10.2020 22:34
Det ville ikke være forkert at kalde Heru for stolt og derfor uforsigtig. Men hun var urørlig i sit eget hjem og ville derfor ikke se på sin nye gave som værende farlig. Måske var hun, måske var hun ikke. Hvis Heru skulle gå og tro hendes dage var talte, skulle alle slaverne i hendes hjem genfinde deres magiske egenskaber, ville hun ikke kunne bestille andet. Desuden, var slaver hvad man gjorde dem til. For mange var det deres ejendom. Heru anså dem som værende tilføjelser til familien af en grad der ikke stræb sig til tæt, men alligevel nogen der skulle behandles ordentligt.

Hendes hvisken og noget nedslående spørgsmål afslørede at hendes tidligere herrer ikke havde været hende særlig elskværdige. Tårerne der funklede så fint i hendes kønne øjne. At kvinden ikke besvarede hendes spørgsmål og derfor var noget så uvant for Heru som ulydig, tog hun sig ikke videre af det. Hun var såret i sjælen og den form for smerte gjorde en irrationel. ”Jeg vender ingen ryggen.” svarede hun først, med en styrke i sin stemme der afspejlede sandheden der lå bag.
Du er blevet såret. Fortæl mig om det” hun tog blidt om den andens underarm og førte hende igennem salen til nogle stole og bød hende at tage plads.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 26.10.2020 13:38
Purnima forstod ikke situationen hun stod i, også selvom hun var blevet fortalt ting da hun var i fangeskab. Ingenting gav ikke mening, ikke med hendes noget snævert verdenssyn hun havde, men hunv ille gerne stole på kvinden. Hun så venlig ud, som så mange mennesker gjorde i Purnimas øjne, men hun vidste også godt at hun var blevet givet fra en ond mand til den næste onde mand, og hvem var ikke at sige at det her blot var en ond kvinde.

Selvom alle de tanker gik igennem det kønne hoved, så fulgte hun alligevel med kvinden og tårerne begyndte at vælde op, som minderne væltede op i hende, og ligeså snart hun satte sig ned, så væltede ordene ud af hendes mund, ude af stand til at holde det i hjertet mere.
”En ond ond mand fangede mig, men jeg vidste ikke det var ham der havde gjort det og han... han lod som om at han var min ven, men det var han ikke. Det var ham der gav mig videre til ham den tykke mand,” græd hun. Navnet på den anden mand havde hun aldrig opfanget, og den Jeff... hans navn ville hun ikke tage i munden, ikke efter den behandling. ”Han var sød, da jeg ingen steder kunne gå.” Hun tog hænderne op og prøvede at tørre de faldende tårer væk fra kinderne, som skinnede som stjerneskær, men der faldt bare flere og flere. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 02.11.2020 15:10
Heru havde set slaver i alverdens tilstande. Nogen banket så de knap kunne stå på deres ben. Dækket i sår og arvæv efter mange års mishandling. Men hun havde også set det modsatte. Velpassede folk, der var rene, pæne og næppe syntes at lide anden overlast end at de ikke ejede friheden over deres eget liv. Heru valgte at tro på, at hun tilhørte kategorien der tog sig pænt af sin egendom. En forslået slave var ikke meget værd i husholdningen! Bevares, hvis de frivilligt meldte sig til at fodre nogle af de større dyr, var skader ikke unormalt, men de blev tilset.

Tårerne formede sig også i den yndige skabnings klare øjne som hun lod ordene flyde over og fortalte, omend meget flyvsk hvad der var sket. Heru rynkede brynene i panden. "Du er ikke født i fangeskab" det var en konstatering og ikke et spørgsmål. "Hvad ønskede han af dig, siden han var så venlig?" lod som om han var en ven. Det gjorde folk kun hvis de havde en større agenda, når man blev kategoriseret som ond i hvert fald. Et mål at nå frem til. Og havde han indfanget hende, ja så var målet næsten klokkeklart.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 04.11.2020 14:41
Purnimas hoved rystede på sig, da Heru konstanterede at hun ikke var født i fangeskab. Det ville ikke tage et geni at regne det ud. Der var Purnima for sart, og næsten for unik til at hun ville have kunne finde sig tilpas i fangeskabet. Hun var ikke lydig som en slave skulle være, og heller ikke ulydig som visse slaver var. Hun var forvirret og bange, for hun vidste ikke hvor hun var, eller hvorfor de tog hende, som var hun blot en genstand. Som en flot sten i skoven.

”Jeg ved det ikke,” kom det snøftende fra Purnima, mens hun forsatte med at gnide sine øjne for tårerne. ”Han nævnte noget med evner, og at jeg ikke kunne bruges.” Intet havde givet mening for hende, selv ikke nu, selvom hun havde et brændende had i sig over ham. Den første person hun nogensinde havde hadet, og hun havde endda startet med at kalde ham en ven. Ved de tanker faldt tårerne bare endnu hårdere, og og vejtrækningen blev endnu mere ustabil som hun bare græd

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 11.11.2020 16:30
Det ville kræve sit arbejde og ikke mindst sin tålmodighed at få denne Purnima til at blive en lydig slave. Et øjeblik, overvejede Heru om hun overhovedet gad få nogen af de andre slaver til at indordne hende. Hun havde været igennem rigeligt traume og hvis hun havde fået en gave der skulle sidde og se pæn ud, var der ingen grund til at opdrage hende overhovedet.
Heru havde mange ting og især dyr skabt til at se pæne ud, og hun nød de ting til fulde. Men Purnima var et anderledes tænkende væsen end hendes dyr. Nok havde hendes dyr deres egen personligheder og frie vilje, men de var dyr. Purnima. Hvad var hun egentlig?

Dine evner har ikke være brutale eller farlige, som han kunne bruge som våben. Det er mit gæt” forklarede Heru hende, måske endda ganske nådesløs og direkte. Men hvorfor pakke tingene ind? Det blev hendes tilværelse absolut ikke bedre af. ”Det, og så virker du helt ærligt ikke særlig farlig eller aggressiv.” om hun var farlig, var ikke til at vide, men hun fremstod mest af alt som en lille bange pige. ”Ikke at det er en negativ ting i mine øjne, unge frøken jeg ikke kender navnet på
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 15.11.2020 10:39
Det var nok en god ting at Purnima ingen idé havde om hvad Heru sad og tænkte i dette øjeblik. I stedet for havde hun mulighed for at sidde i sin egen medlidenhed. Uforstående omkring verdenen hun var i, til trods for at hun var langt ældre end den anen kvinde i rummet. Det var utrolig så beskyttet man kunne være, når man aldrig bevægede sig rigtig udenfor skovene.

Endnu et snøft lød fra hende, men hun var endelig stoppet med at gnide sig selv i øjnene, og kiggede med de natteblå øjne på Heru foran hende. Hvorfor ville man ønske sådan en ting? Hun havde aldrig set sig selv som ond eller farlig, men hvorfor ville nogen også have ønsket det af hende?
”Purnima,” hviskede hun til sidst blidt. Ikke sikker på at introducere sig selv var en god ting, men lidt høflighed havde hun tilbage, til trods for sin sølle mentale tilstand. ”Hvorfor er jeg her?” Der var mange ting hun ikke havde forstået endnu desværre, og nu når hun var ved at få bare en smule styr på sig selv, så kunne hun også spørge. Hun anede ikke om hun ville blive straffet for det, men det var heller ikke den første tanke der faldt natteånden ind. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 19.11.2020 23:56
Der var så mange ting dette væsen ikke forstod om den verden hun stod i. Om det var fordi hun havde været afskærmet eller ikke var særlig gammel, stod ikke til at vide for Heru. Ikke endnu i hvert fald. ”Purnima” gentog Heru for også at få navnet ordentlig ind i hukommelsen. Hun var vant til at hendes brødre var lige glad med og bare knipsede, men hun kunne godt lide at sige folk af navn. De havde fået et navn og en identitet. Det ville hun ikke tage fra dem.

Heru tog en dyb indånding og smilede et roligt smil til pigebarnet. Normalvis var slaver optrænet i at spørgsmål ikke var noget man stilte. De skulle lystre. Men det her var ikke en normal omstændighed af nogen art. ”Du er blevet købt af min fader der derefter har givet dig i gave til mig. Ser du, jeg har mange skabninger, som jeg elsker for både deres evner men også deres skønhed. Han måtte tænke at du var perfekt for mig” fortalte hun hudløst ærligt. Hun var blevet købt som en genstand og givet videre som en gave med en sløjfe på hovedet. Uden at hendes mening var taget i betragtning.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 22.11.2020 17:49
Selvfølgelig havde slavehandleren forsøgt at lære Purnima en ting eller to, men det var ikke rigtig sket. Hun havde været forvirret og svag, især når hun havde fået magi neutraliserende lænker på, og der havde hun jo næsten virket lydig. Nu når hun ikke var så træt mere, så kunne hun også endelig faktisk stille spørgsmålstegn ved tingene. Til de ubehagelige ting.

Som forklaringen kom så rystede Purnima dog bare på hovedet, uforstående, og et sted ikke ønskede at forstå det. Hun hev sine ben op til sig på stolen, og holdt om dem, før hun gemte de ulykkelige øjne mod dem. ”Nej... nej... nej..” hviskede hun. Hun forstod godt ordene, men hun forstod ikke hvordan man kunne gøre det. ”Jeg vil hjem...” Øjnene begyndte at blive fugtige igen, selvom hun var for træt til at blive ved med at græde, men helt færdig var hun alligevel ikke.
Det var ikke engang meget hun kendte til med at købe og sælge ting, men lidt havde hun trods alt lært over årerne, hvor hun var blevet venner med mennesker og andet godtfolk. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 23.11.2020 22:29
Heru havde ikke overvejet hvor sårende og ikke mindst følelsesløse hendes ord egentlig havde lydt før Purnima begyndte at ryste og snøfte. Heru så et øjeblik oprigtigt forvirret ud. Hun havde jo blot fortalt kendsgerningerne? Hvad havde den yndige skabning regnet med der var sket?
Det var som at høre på et barn med hjemve som hendes ord nåede over læberne og tårerne sprang frem i hendes glimtende øjne. Heru fik ondt af hende – mere end hun havde i forvejen.
Der sker dig intet ondt” forsikrede Heru hende så beroligende hun kunne. Hun havde i hvert fald ikke i sinde af straffe hendes nye ejendel. Det var trods alt umenneskeligt!

Hjem? Hvor er dit.. dit hjem?” hun var tæt på at havde sagt tidligere hjem, for Purnima måtte forstå at dette palæ og yndige sted var hendes hjem nu. Et fantastisk sted, hvis Heru selv skulle sige det. Der var frodigt, behageligt og smukke planter, dyr og kunst over alt. Hvorfor ville man rejse fra det, i andet end perioder? Purnima skulle nok lærer at falde til. Det var bare et spørgsmål om tilvænning.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 26.11.2020 14:54
På mange punkter var Purnima stadig som et barn. Ufattelig så isoleret man kunne nå at leve i over 700 år, ikke at hun havde nogen idé om årerne hun allerede havde lagt bag sig. Hun så ud som den dag hun havde betrådt jorden.
Det var heldigvis væsentlig nemmere at få tårerne til at stoppe bare en smule denne her gang, og hun kiggede på heru, med blanke øjne. En lille smule hævet og puffet omkring øjnene, som var hun næsten menneskelig i det her øjeblik. ”Virkelig?” hviskede hun. Hun håbede stadig på at hun kunne stole på mennesket, som hun havde gjort i så mange år. Hun var vel ikke ligefrem Jeff?

Endnu et snøft undslap hende. ”Skoven,” sagde hun endelig. Et konkret navn havde hun aldrig givet den, eller de hun løb rundt i. Nogle gange forlod hun en for den næste, men altid omgivet af hvem hun ville kalde sine venner. ”Der er nogle trolde,” sagde hun så. Det var så mere Amazonitskovene, men det var også der hun var blevet taget fra. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.11.2020 23:34
Dette var ikke en udfordring hun havde ventet ville komme med en gave. Nogle gange ville Heru ønske at hendes fader holdte op med at sende hende intelligente gaver, da det var nemmere at tale dyr ind i hendes troskab med rette primitive behandling og beroligende lyde. Det her var langt noget andet. Men hvis ikke hun var endt her, kunne Heru kun gisne op de andre mindre tiltalende muligheder hvis hun selv skulle sige det.
Ja, bare rolig. Du er i sikkerhed hos mig” forsikrede hun den stille skabning endnu engang, stadig med et beroligende smil på læben. Hvad end hun havde været udsat for, kunne ord næppe give al trygheden, men tiden var også på deres side. Det var jo ikke fordi Purnima skulle derfra igen.

’Skoven’. Det var et vidt begreb, men i hvert fald en bekræftelse i hvad Heru allerede vidste. Hun var ikke fra syden. Rubinien havde ikke skove som resten af landet. Sandstorme hærgede deres land og de sparsomme oaser i det hårde land var sparsomme. Og skove med trolde endda, var slet ikke noget der kunne komme på tale. ”Det lyder som et sted nordpå. I det kolde nord som jeg ynder at kalde det” kom der smågrinende fra Heru som hun lullede Purnima ind i trygheden ved at tale om noget velkendt, selvom det også var noget hun savnede. ”Hvordan var der? Jeg har ikke oplevet så meget til skove selv” ikke helt rigtigt, men hun havde selvfølgelig aldrig boet i en. Eller været i en i mere end et par timer ad gangen.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 30.11.2020 21:05
Det var nok ganske klogt at lede Purnimas tanker over på noget andet, noget mere rart, som hendes hjemland gav hende. Hun ville skulle bruge tid på at lære at det her var hendes nye hjem og acceptere det, selvom hendes hjemvé nok aldrig ville forsvinde.
Lidt mere snøften lød fra hende, inden hun nikkede. Det var vidst nord fra her, selvom hun ikke kunne være sikker, da rejsen var lang, og hun havde ikke set stjernehimlen siden hun ankom. Forhåbentlig var den ligeså smuk her. ”Det var virkelig smukt. Træerne var så høje som bjerge, og grønne... i alle mulige nuancer,” hviskede hun, selvom hendes stemme fik mere kraft som hun fortalte. ”Når det var koldt, var der dog også helt hvidt, men når det var varmt, og regnen faldt jævnligt, så var hele skovbunden fyldt med blomster af alle mulige farver, og om natten...hvis man gik hen hvor træerne ikke var, så kunne man se himlen, og tælle hver og en af de små stjerner.” Hun savnede det sådan, og det var også evigheder siden hun sidst havde spundet klæder til sig selv og andre. Det savnede hun også

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 02.12.2020 22:09
Det så ud til at taktikken virkede. Godt nok så skabningen stadig sørgelig ud og ikke mindst trist, men der kom alligevel mere liv i hende som hun begyndte at fortælle. Hvisken blev til tydelig tale og hun dannede også et ganske smukt billede af hvad hun på nuværende tidspunkt kaldte sin hjemegn. Det lød for Heru meget vådt og koldt. Sne var kun noget man hørte om i eventyr når helten skulle udfordres væk fra den varme ørkensand. Tanken om at befinde sig i det, gav hende næsten kuldegysninger.

"Vi har desværre ikke skove som dem her. Men vi har stadig meget grønt og liv her" svarede hun først som hun nikkede. "Men det lyder smukt og dejligt." Dejligt var måske en halv sandhed, for Heru var ikke tiltrukket af tanken om al den fugt og ingen stærk varme, selvom selv hun også kunne få det for varmt.
"Stjerner kan jeg afsløre at vi har mange af over hele nattehimlen! Vi kan se dem sammen i nat?" foreslog hun indbydende.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 04.12.2020 17:31
Purnima nikkede bekræftende og undslap et lille ulykkelig suk over at hun ikke kunne komme hjem igen, eller i nærheden af noget der mindede hende om det. Hun savnede skovene, og stjernerne og månen. Hun savnede alt hvad hun holdt kært og sine venner. Mon de også savnede hende? Hun var næsten ved at trække sig ind i sig selv, da hun hørte Herus næste ord. Nattehimlen.

Livet der var lige ved at trænge tilbage ind i Purnima igen, skød frem og hendes øjne funklede betaget og næsten begejstret på Heru, som hun rykkede sig en anelse længere ud på stolen, så hun kunne komme lidt nærmere på den anden kvinde. ”Har I virkelig stjerner også her?” hviskede hun, og man kunne tydeligt se at det var hvad hun savnede allermest. ”Og nattehimlen? Er den ligeså smuk her?” Hvis hun havde den, ville tingene så ikke gå? Hun kunne i hvert fald mærke sig selv være lidt mere håbefuld omkring det hele. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 11.12.2020 23:37
Dét havde virket! Den skinnende og specielle skabning var nært knyttet til nattehimlen, stjernerne og formentlig også månens skær. Hun forstod ikke hvorfor, men synet af livet der kom frem i de klare øjne var nok til at Heru vidste at hun var tilbage på rette spor.

Det har vi. Og jeg vil sige den næsten er smukkere her” det var ikke sikkert det var rigtigt, men den var let tilgængelig for dem at se, da der ikke stod store træer og skyggede. Desuden, med udsigten over de bare vider, kunne man være fuldstændig omgivet af stjernelys. ”På en god nat, er himlen som fyldt med farver. Gerne i lilla og grønlige nuancer. Det danser ikke som i norden, men virker bare som en del af tæppet bag stjernerne” forklarede hun. Det var ikke meget hun havde været i norden men lyset deroppe huskede hun! Hun vidste ikke at det andet var andre galakser. Det var simpelthen for uforstående for en som Heru.
Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 720 år

Højde / 172 cm

Helli 14.12.2020 12:55
Det var som nogen havde pustet liv tilbage i Purnima, som hun kiggede begejstret på Heru. Hendes øjne funklede, og hun virkede til at sidde lidt mere rank. Hun var stadig ikke sig selv, arrene fra Jeff skar dybt, men for nu var hun villig til at stole på den fremmede kvinde, og prøve at leve med den situation der var blevet skabt til hende. En ting hun havde forstået var at hun ikke måtte gå, selvom hun ikke var helt sikker på hvorfor og hvad der ville ske med hende.

”Virkelig?” hviskede hun, stadig usikker på at hæve stemmen for meget. ”Det vil jeg gerne se,” hendes stemme lidt højere, med stadig næppe mere end en hvisken. Hendes øjne gled undersøgende rundt for at se om hun kunne se stjernehimlen. Desværre var solen stadig højt på himlen, og i stedet for fik hun blot øje på sollyset der stadig skinnede lystigt.
”Mon ikke det er de samme stjerner,” sagde hun også, som hun havde tænkt over tingene. Hvis der bare var et par af hendes 'venner', så ville hun alligevel mene at hun nok skulle kunne overkomme det. Bare noget der kunne få hende til at føle sig hjemme. 

Heru Al Kazimi

Heru Al Kazimi

Adelig | Falkoner

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.12.2020 15:00
Det var en nydelig forandring der også gav pigen mere liv i både kinderne og øjnene. Det virkede til i hvert fald at skabe noget glæde i hende at snakke om stjernerne, så det var en positiv udvikling.
"Det skal du i nat! Eller jeg ved ikke om farverne kommer i nat, men stjernerne helt sikkert" der var stort set aldrig overskyet. Skyer havde en tendens til at fordampe inden de rigtig kom ind i landet, så regn var der heller ikke meget af.

"Det ved jeg ikke.. Jeg ved ikke hvor meget af nattehimlen men kan se herfra" det var sådan et underligt fænomen, mest fordi hun heller ikke gik op i det. Det var smukt at kigge på, men hun havde på ingen måde styr på om stjernerne var de samme.. Det var hvide prikker i himlen! "Er du sulten?" det havde formentlig været en lang rejse og der var trods alt mad nok til slaverne her! Heru ville ikke se dem sulte, trods alt.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2