Hobbit 27.07.2020 21:11
Sted: Den lokale kro
Tid: Tidlig aften
Vejr: Øsende regnvejr
Tid: Tidlig aften
Vejr: Øsende regnvejr
Heru var efterhånden ved at havde ondt i røven af at ride på landevejen. Hun havde insisteret på at de fløj, men Baatar brød sig ikke om vejrets udvikling og havde derfor skåret igennem overfor hendes far, at heste var den rigtige vej. Det betød flere vagter, og længe rejsetid. Selvfølgelig havde der været dårligt vejr på vej til Dianthos, men på vej hjem var der perfekt flyvevejr.
Det betød selvfølgelig også at Heru ikke havde været skånsom med sine kommentare og bemærkninger der ikke var positive overfor Baatar lige nu.
”Hvis nu, vi havde taget Iroh og Abba. Så havde vi allerede været hjemme nu!” Knurrede hun under hætten som regnen piskede ned over dem. ”Og åh åh, så havde vi ikke haft det her regnvejr fordi vi ville allerede være hjemme! Der kan man jo bare se. Men nej, ingen lytter til Heru fordi Heru har jo aldrig nogensinde ret” Hun fnøs og skuttede sig sammen.
Baatar den tredive år ældre vagt med en krigerbaggrund der havde efterladt hans ansigt arret og håret gråspændt grinte brummende bag sin egen sorte kappe. ”Hvis jeg havde lyttet til din dømmekræft, Frøken, så var vi blevet fanget i en tordenstorm på vejen op, og formentlig været fanget i denne storm på vej hjem” fuldstændig upåvirket af hendes dårlige humør. Han havde holdt øje med den unge lømmel de sidste ti år, og intet kom bag på ham længere. ”Men vi havde kun været os, og ikke resten af karavanen af dummernikker fordi min far er en overbeskyttende skid!” knurrede hun irritabelt og satte hælene ind i hesten.
Hesten kom med en lille bemærkning om at det da ikke skulle gå ud over ham at hun var sur, men satte alligevel farten op for at nå Zircon. Den første by de ville gøre holdt i, før rejsen gik videre syd på.
Det betød heldigvis også at Heru slap for de fleste af vagterne, undtagen Baatar der følte det var nødvendigt at overnatte på samme kro som hende og nyde det varme aftensmåltid sammen, mens Heru brokkede sig både højlydt og lavmælt.
Men hvor muggen hun end var, med den våde rejsekappe hængende over stoleryggen, lyste hendes humør op ved synet af en velkendt skikkelse. Baatar himlede med øjnende, lænede sig tilbage i sin stol og trak hans eneste ølkrus for aftenen til sig. ”Gå du bare. Jeg er udmærket klar over at mit gamle selskab ikke længere interessere den unge dame”
Heru grinede lavmældt og daskede til hans arm. ”Årh hold kæft, dit gamle fjols. Dig ser jeg jo hver dag” svarede hun med et varm mine i stemmen, før hun rejste sig, og gik frem til Dalton.
Hun var rejseklædt, i solide ridebukser og varmt tøj der afvekslede sig en del fra hendes normale rubinske tøj når hun gik i varmen.
”Chance må tilsmile mig, siden jeg af alle mennesker støder ind i dit gamle fjæs” grinede hun muntert, som hun drillende daskede til Daltons skulder med en rolig bevægelse. Det var vel efterhånden et år siden hun sidst havde set hans blege ansigt.