Udover at hun skulle holde Jaris skjult for Aksel, havde hun også haft en masse at tænke på. Hun havde jo trods alt være sammen med en anden lille rødhåret fyr, som ikke var Aksel. Nu hvor hun havde indrømmet hun skulle giftes, skulle hun så lægge alle kortene på bordet, og fortælle Jaris at hun havde været sammen med en anden, eller var det bedst hvis hun bare holdt det for sig selv? Men hvad så hvis Declan pludselig dukkede op igen, mens Jaris var hos hende? Så ville hun igen være i en utrolig uheldig situation. Det hele havde krævet så meget af hende, oveni at hun skulle passe hendes arbejde.
Denne dag var også en af de dage hvor Daphnie havde efterladt Jaris hjemme hos hende selv, mens Daphnie var taget på arbejde. Hun havde frokost vagt og ville derfor have fri omkring aftensmads tid. Noget der stadig var et par timer til. Med et stort smil på læben rendte hun rundt mellem bordene og serverede de muntre kunder. Hun glædede sig til at få fri, så hun kunne komme hjem til Jaris, og så hun kunne slappe af. Hun havde endda fået lov til at få lidt mad fra kroen med hjem, så hun behøvede ikke en gang tænke på mad.
Hurtigt tullede Daphnie ned mellem bordene da hun blev vinket ned til en lidt ældre herre. Smilet forblev på hendes læber og at hun nåede ned til ham, stoppede hun op, med hænderne foldet på ryggen.
” Er der noget jeg kan hjælpe Dem med? ” spurgte hun og vippede hovedet lidt på skrå. Smilet falmede dog lidt da hun så hvordan mandens blik gled ned over hende, hun formåede dog at holde smilet venligt.
” Det er der helt sikkert.. ” Brummede manden med et slesk smil, uden at flytte blikket op i hendes. Selvom manden ikke havde sagt hvad han havde i tankerne, løb det hende koldt ned af ryggen. Der var dog ikke andet at gøre, end forsøge at gøre hendes arbejde.
” De kunne måske være interesseret i dagens ret? Og noget at drikke? ” Prøvede hun. Hvis hun bare kunne få ham til at vælge et eller andet, kunne hun gå igen.
” Heh.. Hvis du følger med i prisen, smukke.. ” Manden flyttede endeligt blikket fra hendes krop, og op i hendes. Øjenbrynene var løftet i et sigende udtryk og Daphnie kæmpede for ikke at skære en grimasse. I stedet slog hun en let latter op.
” Det tror jeg ikke min kommende husbond ville synes om. Men nu skal jeg finde Dem noget mad og et krus øl! ” Lo hun og lagde kort hånden på hans skulder inden hun gik ud mod køkkenet. Så snart hun havde vendt manden ryggen gøs hun og skar grimassen hun så ihærdigt havde holdt tilbage. Der var da i det mindste en god ting ved at skulle giftes.