Åben
Hvad kommer det dig ved!?
Dimsen 14.06.2020 21:42
En gammel og gnaven mand nærmer sig ønskespringvandet. Hans plan for dagen er at skaffe sig nogle krystaller på den ene eller anden måde. Han skal trods alt leve af et eller andet. Hårdt arbejde kan han ikke længere udføre, hans krop kan ikke holde til det i længden. Så han må i stedet tigge hvor end der kommer folk. Dog er han heller ikke særlig glad for at tigge, så han tager i stedet andre metoder i brug. "Hallo unge mand! Har du tænkt dig at lade en gammel mand sulte ihjel!?" Elias kigger sur og gnaven på en ung mand der har kurs mod springvandet. Den unge mand kigger forvirret på ham, han skal til at åbne munden for at svarer, men Elias kommer ham i forkøbet "Du burde skamme dig over at behandle de ældre på den måde! Havde du været min søn havde jeg givet dig en omgang prygl for den opførsel!" den unge mand sender Elias et irriteret blik, men sukker efterfølgende hvorefter han give den gamle mand 3 rav. Derefter vender han rundt for at gå. Elias kigger på de 3 rav i sin hånd "3 rav?... Er det virkelig det bedste du kan præstere? I mine dage gav vi minimum en jade til de gamle" den unge mand stopper igen op, tager en dyb indånding og finder sin pung frem, for at fiske en jade op. Han forlader efterfølgende Elias ved springvandet "Hvad vil din kommende kone ikke tænke, hvis du er ligeså nærig overfor hende?" er det sidste den unge mand hører fra Elias. Elias kigger på krystallerne han fik af den unge mand "Sikke et fjols" mumler han for sig selv imens han bevæger sig hen mod springvandet for at fiske et par krystaller op. Raider 14.06.2020 22:46
Det var overhoved ikke hans mening at ramme ind i tilfældig forbigående personer, men Malik ikke se meget foran ham med tårnet af bøger som balancerede i armene. Men de små sammenstød som der indtil videre var sket, var ikke ligefrem populær og Malik havde nok undskyldt sig selv flere gange end han kunne tælle den dag.
Det manglede da også bare lige, at det var ham som der blev udsendt af biblioteket for finde lånte bøger som ikke blev returneret til tiden på biblioteket. Malik havde håbet af hans gang ud til ønske springvandet ville give mere åbent rum, så han ikke kom til at gå ind i flere folk i de næste par minutter.
Men BUMP!
Bøgerne faldt til jorden omkring ham, som Malik gik ind i endnu en udset person og denne gang var han nok mere uheldig end før. “Det må de så sandelig undskyld,” fik han sagt før at han opdagede at han havde trampet lige ind i en ældre herre, hvilket ikke gjorde hans situationen meget bedre for ham selv.
Det gik modsat, blinkene var på dem begge to og Malik skynde sig at hjælp den ældre herre før at han tog sig af de mange bøger omkring dem. “Tilgive mig, den herre jeg så dem desværre ikke for mine bøger,” sagde han som han holdte en hjælpsom hånd ud.

Dimsen 14.06.2020 23:26
Elias formåede kun at tage et par skidt før en eller anden fladpande stødte ind i ham og sendte ham til jorden. Han prøvede i et desperat forsøg at støtte sig til sin stok, men hans balancepunkt var allerede helt ved siden af, til at det kunne gøre nogen forskel. Med et bump landede han på jorden, hvorefter en regn af bøger faldt ned over ham. Under faldet havde han formået at tage fra med den ene arm, hvilket sænkede farten en smugle og mindskede de knubs han ville få, men på trods af dette endte han stadig med først at falde på maven for kort efter at ende med ansigtet i den støvede jord “Det må de så sandelig undskyld,” var der lidt efter en stemme der sagde. Elias lå i noget tid på jorden imens han i tavshed ømmede sig over de smerter han havde fået alt imens han forbandende, hvem end der var stødt ind i ham. “Tilgive mig, den herre jeg så dem desværre ikke for mine bøger,” "du så mig ikke for dine bøger..." tænkte Elias gnavent "havde du læste lidt mere i bøgerne, i stedet for at løbe ind i folk, så kunne du måske finde en smart måde, at undgå sådan nogle uheld" Elias slog hånden til side "hvis du ikke kan se folk for dine bøger..." sagde Elias imens hans sendte et køligt blik "...så burde du nok gå med lidt færre bøger" var det sidste han sagde inden den gamle mand langsomt kom på benene ved at støtte sig til sin stok. Raider 14.06.2020 23:41
Malik havde opleve mange mennesker gennem hans tid som arbejder på biblioteket og i det åbne, men han havde dog ikke opleve uhøflighed så ofte igen. Han var kort en smule fortabt i hvad han kunne sige eller gøre, den ældre mand skubbede hans hånd væk. Okay, ikke alle var lige åben overfor hjælpsomhed. “Jeg ville ønske det var anderledes, men mit job gør det desværre umulig for mig at have mindre bøger i øjeblikket,” Malik forsøgte sig med et uskyldig smile.
Han bukkede sig derefter ned for samle bøgerne sammen igen, stille og rolig fik det lille tårn bygget sig op igen på den ene arm.
“Er der en måde som de vil godtage for en undskyldning?” spurgte han som han så ned på den ældre mand, Malik var synlig kontrast i forhold til mange andre i byen, både for hans højde, men også for hans blege udseende der blev beskytte fra sommersolen via den mørkeblå hætte som var trukket op over hans hoved.
“Jeg vil gerne gør det godt igen, på en eller anden måde,” eller det var ideen som han håbede ville virke.

Dimsen 15.06.2020 00:08
Elias ignorere den forklaring som Malik giver angående hans arbejde. Han ser det mere som en dårlig undskyldning end et ordenligt argument. Han kunne vel anskaffe sig en trækvogn eller låne en trillebør fra stalden. Der var adskillige måder han kunne transportere de bøger uden at stable dem, så han ikke kunne se en pind for sig. "Hvad står du der og smiler for?" sagde Elias i det sekund han så Maliks uskyldig smil "Der er sgu ikke noget at smile af!" Malik begyndte at samle bøgerne sammen til de igen var stablet som et tårn.
“Er der en måde som de vil godtage for en undskyldning?” kom det lidt efter fra Malik. Elias drejede hovedet, kiggede på manden og løftede et øjenbryn “Jeg vil gerne gør det godt igen, på en eller anden måde,” fortsatte Malik. Elias fortsatte med at kigge på manden, stadig med et løftet øjenbryn.
"Hvor mange krystaller har du på dig?" spurgte Elias imens han undersøgte Malik med øjnene for at finde en pung.
"Hvis du har en jade eller 2 vil jeg forsøge at glemme den her episode" Elias så Malik i øjnene "Men det vil kræve noget tid, at glemme hvad der skete"
Raider 22.06.2020 23:01
Der spørgsmålet om hvor man krystaller han havde, kom på banen blev Malik nødt til at tænk sig om i et øjeblik. Han havde da en rimelig sum, men ofte gik han ikke rundt med mange krystaller, når han var ude på arbejde.
Derudover, havde Malik ingen jordisk måde at komme ind til pungen som han gemte i brystlommen i skjorten der var under den blå uld trøje så længe af bøgerne hvilede på hans arm, han måtte sætte bøgerne på jorden før at han kunne komme ind i lommen. Han forstod den lidt grove tone, det var altid sjovt at blive skubbet til, især ikke på den måde som Malik havde gjort det.
Smilet som der indtil videre havde været høfligt, blev hurtig skiftede ud med et mere alvorlig udtryk ved den ældre mands brok over det. “Naturligvis ikke, det var jo en alvorlig uheldighed,” tilstod han med det samme, om ikke andet kunne Malik spare på smilet til sener når han igen var ud blandt andre folk.
“Jeg har et par stykker, hvis jeg da må stille bøgerne fra mig først?” sagde han, før at han satte bøgerne sikkert på jorden denne gang. Malik fik en arm ind under den mørkeblå trøje, hvor efter at han ledt kort efter lommen i skjorten. Da hånden kom frem i lyset igen, holder den fast i en lille grå punge som Malik kiggede ned i.
Malik havde seks jade stykker, og lidt andre små krystaller. Han tog fire, fem af dem ud. “Vil det være nok til en godtaget undskyldning?” spurgte han, med mindre at manden havde tænkt sig gør ham fatte for alle krystallerne den dag?
//Undskyld ventetiden, men sommervarmen suger alt lysten til at tråde ud af mig ^^''
//Undskyld ventetiden, men sommervarmen suger alt lysten til at tråde ud af mig ^^''

Dimsen 23.06.2020 00:29
Elias kiggede på Malik imens hans smil ændrede sig til et alvorligt udtryk. Dejligt at der var noget han langt om længe havde forstået, tænke den gamle for sig selv. Elias fortsatte med at kigge på Malik med øjne der gennemborede og undersøgte hans sjæl, Elias besad dog ikke denne evne, men hvis man kiggede på ham under forløbet ville dette være en passende beskrivelse af øjnene der for tiden var rettet mod Malik. “Jeg har et par stykker, hvis jeg da må stille bøgerne fra mig først?” lød svaret omkring pengene. Elias sagde intet, men fortsatte blot med at kigge på Malik imens den store albino satte bøgerne sikkert på jorden og begyndte at lede efter pengene "Hvorfor spørger du om tilladelse fra mig knægt?" tænkte Elias for sig selv "Ligner jeg din far, din chef eller anden person som bestemmer sådan nogle ting" Elias forstod slet ikke, hvorfor han pludselig skulle give tilladelse til sådan noget og hvad ville albinoen have gjort, hvis han havde sagt nej? Ville han så have ledt efter pengene imens han ballancerede bøgerne? “Vil det være nok til en godtaget undskyldning?” ordene rev Elias ud af tankerne hvorefter han kiggede på hånden med de fire, fem jader. I noget tid stod Elias og kiggede på jaderne, men vendte derefter blikket mod Malik.
Hans blik og mimik gav udtryk for foragt "Jeg sagde 1 eller 2 jader og nu vil du give mig fem..." Elias fortsatte med fastholde blikket mod Malik. "Tror du jeg er ude på at tage alt hvad du ejer og har?" den gamle rækte en hånd mod Malik "Giv mig 3 jader og smut" da den gamle sagde "smut" kombinerede han det med en håndbevægelse fra den anden hånd der gav udtryk for det samme budskab.
// Det er helt i orden ^_^
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1
Lige nu: 0 | I dag: 1