Da Jaris endelig nåede Dianthos, var der flere som tilbød ham en hjælpende hånd, når han kom vaklende gennem gaderne. Men han var så tæt på at være hos Daphnie, så han ignorerede dem alle og tøffede videre. De slidte sko blev slæbt hen af gadernes sten. De brune hoser og den mørkegrå striktrøje havde begge skiftet farve, så meget jord og snavs, der havde sat sig på vejen. Det lange, fedtede hår var filtret sammen med jord, græs og små grene. Hver gang han havde sovet på jorden, havde lidt mere sat sig i håret.
Endelig nåede Jaris Daphnies dør, som han næsten gik direkte ind i, da han lænede hele siden op ad den og gled ned at sidde. Han hostede, forsøgte at tage lidt tilløb til at skulle sige noget, da han løftede den ene hånd og dovent klaskede den ind i døren.
”Daffe!” Hans stemme var hæs, mest fordi han var så udmattet, men også fordi den ikke var blevet brugt så meget det sidste stykke tid og der var ikke meget lyd på. Han lod øjnene glide i, idet han allerede var ved at falde halvt i søvn. Nu hvor han havde meldt sin ankomst, kunne han godt slappe bare lidt af. Han ænsede heller ikke de mange mærkelige blikke han fik fra alle dem, der gik forbi den halvsovende, hjemløse mand ved den unge kvindes dør.
Der gik dog ikke mange øjeblikke, før han forskrækket spærrede øjnene op og rettede blikket mod den byvagt, der forsigtigt havde lagt en hånd mod hans skulder. Han havde lagt mærke til de mange skeptiske blikke fra de forbipasserende og konkluderet at den beskidte mand ved den unge kvindes dør måtte være en hjemløs, lettere forstyrret fyr.
”Er du okay?” Spurgte byvagten med sin rungende stemme.
”Mhh.. Ja.. Jeg skal bare…” Jaris lagde en slatten hånd mod døren, for at indikere at han bare skulle derind, men byvagten rynkede brynene og rystede let på hovedet. Han kunne da ikke med god samvittighed lade den beskidte, forvirrede mand blive siddende her midt på gaden. Så han tog fat i Jaris’ overarm og trak ham op at stå uden problemer, selvom Jaris stadig var noget sløv.
”Nej.. Nej nej! Jeg kan ikke gå nu, jeg er jo lige kommet..!” Jaris forsøgte at hive sin arm til sig, men det fik kun byvagten til at tage lidt bedre fat. Nu rablede det jo tydeligvis for den hjemløse mand.
”Følg du nu bare med mig, så er jeg sikker på vi nok skal…” Byvagten nåede ikke at sige mere, før Jaris begyndte at råbe;
”Daffe! DAFFE!” Hans stemme var stadig hæs, men bestemt ikke lav længere. Denne gang ville Daphnie uden tvivl kunne høre ham gennem døren. Hvis Jaris ikke havde været så kvæstet, ville han have gjort mere modstand end bare at lægge al sin vægt i, som byvagten forsøgte at slæbe ham med.

~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~