At være fin på den!

Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 11.05.2020 20:43
Noriana havde sendt en invitation ud til Clara af Erneyll til teselskab på Arysborgen. Den anden havde takket ja, og Noriana sørgede for at sende en vogn. Noriana havde fået lov til at holde det lille teselskab i en af de mindre saloner og der var blevet pænt pyntet op med nydeligt porcelæn og kunstfærdige boller og tærter der stod på et fad placeret midt på bordet. Noriana var iklædt en lang blå kjole og et net af perler, samt øreringe og ringe. Hun stod og kiggede ud ad vinduet og ventede på den anden. Hun var nervøs. Hendes hænder var underligt svedige og hun tørrede dem forsigtigt af i kjolen, men lige meget hjalp det. Hun satte sig over i vindueskarmen, selvom kjolen protesteret. Hun havde altid siddet i vindueskammen da hun var mindre. Tit havde tjenestepiger jaget hende væk, for fine damer sad ikke i vindueskarmen. Hun kiggede ud på haven. Hun elskede foråret. Der hvor alt blev til nyt liv, efter vinterens kulde. Hun kunne spendere flere timer udenfor og bare studere et blad og dets farve og struktur. Så faldt der ofte en ro over hende, som ikke herskede normalt. 

Det bankede på døren, og en stuepige kom ind. ”Frøken Clara af Erneyll er her,” sagde hun og sendte Noriana et misbilligende blik. Noriana rejste sig hurtigt og stillede sig med rank ryg ved siden af bordet.

”Send hende ind,” bad hun.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 12.05.2020 11:11
Med tiden Clara havde brugt i Dianthos, havde hun lært op til flere af de adelige at kende. Der var enkelte hun ikke kunne med, men generelt havde det virket til at de tog pænt i mod hende, til trods for hendes stand og anderledes udseende.
Hun havde også været ganske begejstret da hun havde modtaget en invitation til teselskab fra Noriana af Arys, for ikke at nævne at hendes mor havde være ovenud lykkelig. Noah havde stået lidt i baggrunden og surmulet, men det var ikke som at han havde lyst til at et piget teselskab.

Isabel havde sørget for at finde en pæn orange kjole frem til Clara og give hende et korset på, så hendes overskydende mave ikke stod så meget frem, og så var hun ellers blevet sendt af sted med vognen.
Turen havde taget et stykke tid, men hun var meget begejstret for at være tilbage på Arys borgen, og hun håbede dagen ville forblive god.

Hendes klove kunne let høres som hun blev ført gennem gangene, før hun blev vist ind i rumme til Noriana.
Hun kørte nervøst en tot hår bag øret, og smilede til Noriana, og nejede til hende. ”Tak fordi jeg måtte komme,” sagde hun. Lidt beæret var man vel når en prinsesse inviterede en til teselskab.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 14.05.2020 14:52
Noriana nejede da Clara kom ind. Hun betragtede den unge pige foran sig, men rynkede ikke på næsen da hun så Claras anderledes udseende. Hun tænkte for sig selv, at Clara var smuk som hun var, og om hun var halvdyr gjorde ikke Noriana så meget. 
Hvis hun var for fin på den, ville hun bare virke for snerpet og overlegen, og sandheden var at hun ikke havde så mange adelige venner, selvom hun selvfølgelig 'kendte' andre fra fine familier. Men hun havde altid haft svært ved at lukke andre ind som kom fra de højere kredse. Hun fandt det mere naturligt at være sammen med jævne mennesker, fordi der ikke var en masse regler om etikette og generel opførsel. 

Hun smilede til Clara. "Sæt Dem endelig ned, Clara. De må være tørstig efter vognturen," sagde Noriana med sin bløde fine stemme. Hun trak sin stol ud og løftede let op i kjolen før hun satte sig. Så glattede hun kjolen med sine svedige håndflader. Hvorfor var hun så nervøs? Hun ville være mere nervøs hvis hun skulle lege fin dame overfor sin egen mor! Clara var jævnaldrende også var hun endda et uægte barn, havde Noriana hørt. Der var intet at leve op til i forhold til Clara. Intet at miste, kun ting Noriana kunne opnå. Nemlig et godt solidt venskab og at hun kunne bevise overfor sin mor at hun virkelig var fin på den!

Hun viftede tjenestefolkene væk og hældte selv teen op til Clara uden at spilde. "Vil de have sukker og mælk i?" spurgte hun roligt og så pludselig ironien. Ko og mælk og Clara. Åhh det var noget så forvirrende. Men hun undskyldte ikke. Hvis hun var gal på den, måtte Clara sige til.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 15.05.2020 12:11
Clara havde været meget overrasket over hvor pænt hun var blevet taget imod da hun kom på hoffet. Hele livet havde hun hørt på at hun havde været en skændsel fra de af familiemedlemmer, der ikke værdsatte hendes eksistens, men det var som om at de andre familier var... ligeglade? Bortset fra Kazimi fyrsten selvfølgelig.
Det betød dog ikke at der havde været meget held med nogle giftemål, men Clara holdt hovedet højt, for hun var sikker på at på et tidspunkt skulle der nok ske noget.

Det var lidt nervepirrende at være her, især alene, men alligevel nikkede Clara smilende, og tog plads ved bordet ligesom Noriana.
”Oh, ja,” sagde Clara inden hun egentlig registrerede hvad spørgsmålet var. Hvis det her gik dårligt, så ville Clara nok høre for det, så hun kunne selv mærke sine håndflader svede. Hun tog dog ikke mælkekommentaren personligt.

”Jeg må indrømme, at jeg føler mig en smule nervøs over at være her,” indrømmede hun dog alligevel ærligt overfor Noriana. Hun håbede blot at den anden pige ikke følte at der var noget galt i det. De var trods alt jævnaldrende, og Clara ville elske at få endnu en ven indenfor adelen. Især en pige på hendes egen alder.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 16.05.2020 17:25
Hoffet sagde ikke Noriana det store. Hun havde været der en del gange efterhånden og var blevet introduceret til andre adelige. For det meste sønner, men hun havde ikke haft held med at finde en ægtemand. Og hvad så? Hun kunne ikke rigtig forestille sig et liv, hvor hun var gift og skulle agere voksen og fin dame. Det virkede som en fjern fremtid. Hun kunne ikke helt vænne sig til tanken om at folk så hende som voksen og 'gifteklar'. 

Noriana hældte te op til Clara og så sig selv. Hun holdt tungen lige i munden så hun ikke spildte. Det ville være umådeligt pinligt! Hun hældte selv mælk og godt med sukker i sin egen te. Hun havde ikke rigtig lært at drikke den bitre te alene, som hendes moder gjorde det. Hun havde stadig svedige hænder, men tænkte optimistisk på at det nok skulle blive hyggeligt. 

"Åhh det er jeg også," sagde Noriana en smule forundret. Hun var glad for at den anden indrømmede det, når hun selv var nervøs. 
"Vi kan være nervøse samme," sagde hun og smilede et forsigtigt smil til den anden. 
"Hvad kan De lide at lave når De ikke skal være fin på den?" spurgte Noriana en anelse for begejstreret.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 18.05.2020 13:23
Clara havde tidligere snakket med Nicodemus, en dreng på hendes egen alder fra Isenwald slægten, og Clara var egentlig heller ikke klar på at blive gift lige nu. Men det var rart at få opsat et giftemål, så hun ikke skulle være bekymret for at blive gammelmø. Hun havde hørt om de få kvinder ikke blev gift, ikke ligefrem nåede noget i livet. Ofte blev de bitre når de blev gamle, og det ville Clara ikke. Så hellere få en respektabel mand, og med tiden et par børn.

Da Noriana også indrømmede at hun var nervøs, kunne Clara læne sig lidt mindre bekymret tilbage i stolen, og kom med et lettet suk. Det var nemmere hvis de var to om det, så kunne de arbejde med hinanden, i stedet for at føle sig dumt.
”Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste,” indrømmede hun smilende, og kørte en hånd gennem håret, bag hendes ko-øre.

Det overraskede hende dog stadig lidt som Noriana straks spurgte hvad hun holdt af når hun ikke skulle være fin. En let leen undslap hende. ”Jeg har altid holdt meget af skovene, da jeg stadig boede i Turmelinien. Min moder syntes ikke at det var passende for en frøken dog.” Det gjorde dog ikke at Isabel kunne stoppe hende fra at gøre det. Hun havde bare haft mere frihed dengang.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 21.05.2020 08:06
Der var ikke nogle mænd der var blevet repræsenteret for Noriana endnu. Men det var jo også først nu hun havde valgt at være fin på den! Ellers havde hun modsat sig sin moders ønske om at opretholde rollen som den gode dydige datter. Hun kunne bare ikke få ind i hovedet at hun skulle være fin på den. Det var en evig kamp hun havde svært ved at mønstre. 

Dette teselskab var blot et bevis på at hun i det mindste prøvede. Og hun havde på fornemmelsen at selv Clara havde sine kampe med at vedligeholde de dydige former. Det hjalp en smule på nervøsiteten og Noriana fjernede hænderne fra kjolen og slappede mere af. Hun sad trods alt foran en jævnbyrdig og på mange måder var de konkurrenter om at finde en passende ægtemand. Men det var trods alt ikke noget Noriana behøvede at tænke på endnu.

Noriana var glad for den anden svarede. Hun vidste godt det ikke var et passende spørgsmål. Hun skulle spørge om ting som hvad Clara broderede og de skulle sladre om mænd og snakke sytøj. Men Noriana var modig. 
"Når De kan lide skove så meget, så lad os tage en tur i haven senere. Det vil min anstandsdame ikke sige noget til!" sagde hun og smilede et frejdigt smil.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 21.05.2020 10:53
Clara var blevet ganske god til at holde sig i skindet, men hun havde også haft nogle meget strenge regler hun skulle følge. Det var som om at der blev forventet mere af hende, fordi hendes stand ikke var ligeså god. Hvis hun bare trådte et lille skridt ud af det forventede, så fik hun at vide at det var typisk for en af hendes stand. Det ville hun ikke have på samvittigheden, og på sin mors samvittighed.

"Jeg ville vældig gerne se jeres have," kunne Clara ikke lade vær med at sige, med lidt skinnede øjne. "Det er begrænset hvor mange grønne arelaer der er i Dianthos, så jeg må indrømme at jeg lidt savner det. Hvad med dem? Hvad holder de af at lave?" Noriana ville sikkert selv lægge op til hvad hun lavede af mindre anstændige ting, men Clara var egentlig bare interesseret i hvad hun kunne lide. Om det så var brodering, så gjorde det ikke Clara særlig meget. Der var intet galt i de ting der gjorde en til en pæn frøken, men nogle gange var det bare andre ting der mere trak i hendes hjerte.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 21.05.2020 11:25
På trods af at Noriana havde levet under nok de samme regler som Clara, havde Noriana altid fundet en måde at undgå dem på. Måske var det familiens mørke fortid, der havde gjort at selvom hendes moder havde været striks, så havde Noriana en evne til at bøje reglerne. Men nu var det slut, havde hun besluttet sig for på sin sytten års fødselsdag. Nu ville hun ikke bøje reglerne mere! Men det var som om at den rastløshed der var i hende, gjorde at hun ikke kunne befinde sig i sin nye rolle som fin adelsdame, tilmed prinsesse. 

Der brød et smil frem på Norianas læber da den anden sagde ja til at se haven. "Lad os lige drikke teen færdig, så kan vi gå derned," sagde Noriana og tog en lidt for stor tår og fik den galt i halsen. Hun hostede voldsomt i ærmet, og så bagefter undskyldende på Clara. "Det må De undskylde," sagde hun lidt forlegent. 
"Jeg holder af Dianthos. Håber jeg en dag kommer til at bo der. Jeg sniger tit derned i mandstøj eller andet og udforsker byen. Jeg gør det dog ikke så meget mere, fordi jeg har valgt at tage ansvar for familien og min pligt for at føre slægten og æren videre," sagde hun og blev pludselig mut. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 21.05.2020 11:36
"Er de okay?" udbrød Clara, som Noriana fik det galt i halsen, men det så ud som om at hun at hun hurtig kom sig over det, til Clara lettelse. Det ville være svært at bortforklare hvis Arys prinsesse blev kvalt i sin te, med Clara som vidne.

Clara tog selv fat om teen og tog en mere afholden tår af den, men var selv ved at kløjs i den, da Noriana kom med sin næste kommentar om hvad hun holdt af. Hun spruttede lidt og satte tekoppen fra sig, og prøvede at rømme sig lidt. Hendes ansigt var helt rødt og hun kiggede overrasket på pigen foran hende. Mandstøj? Hvad var det dog for noget at gøre?
"Det kan de da ikke mene. Det er jo ikke... Det kan man da ikke bare," udbrød Clara, lidt forfærdet, men måske også lidt nysgerrigt selvom hun aldrig selv ville gøre det. Hun lignede desuden også for meget en kvinde til nogensinde at kunne gå for noget andet. Hendes former var bløde og kurvede og hun havde de sidste par år fået at vide at hun rigtig var begyndt at ligne en kvinde.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 21.05.2020 11:53
Noriana nikkede dramatisk. "Ja.. ja det er jeg. Tak fordi De spørger," sagde hun afmålt og rømmede sig forsigtigt. 

Noriana brød ud i latter da Clara spruttede. 
"Det gør jeg altså. Jeg har gjort det siden barnsben. Jeg fandt min brors aflagte bukser og en skjorte samt en kasket også tog jeg ned til Dianthos og var der det meste af dagen. De bedste dage i mit liv! Men det er nok slut nu," fortalte hun. Til forskel fra Clara, var Noriana ranglet og slank. Hun havde ikke en kvindes former og kunne derfor nemt gå for at være en dreng. Men det var som om hendes krop var vokset på det sidste. Især hendes bryster. Hun kunne snart ikke gå for at være en dreng længere, og det gjorde hende trist til mode. 

Noriana rejste sig lidt for hurtigt og væltede stolen bag sig. Hun skyndte sig at rejse stolen op igen. 
"Skal vi gå ned i haven?" spurgte hun og var lidt for rød i hovedet. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 21.05.2020 12:14
Clara kunne slet ikke forstå hvad der fik Noriana til at gøre noget så... så... uanstændigt! Selv havde den tanke aldrig støget Clara. Hun gik steder hen der måske ikke var alt for fine, men det var en del af hendes arv. Skovene var ligeså meget hendes hjem, som deres gods havde været. Byen undersøgte hun blot fordi hendes mor ikke ønskede hun sad derhjemme, men mandstøj? Aldrig!
"Jeg forstår slet ikke at du... kunne," sagde Clara, stadig lidt overvældet ved tanken. Det kunne heller ikke være sikkert for en pige at gøre det. De havde ikk enok at forsvare sig selv, selvom Clara havde væsentlig flere muskler end den gængse adelige kvinde.

Heldigvis gik samtalen videre og Clara kiggede overrasket op og så ned på den væltede stol. "Ja, selvfølgelig," sagde hun. HUn var næppe blevet færdig med sin te, men hun var gæsten og Noriana ville gerne vise hende ud til haven, så Clara rejste sig med mere forsigtig hed op, så der ikke var en stol der blev væltet.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 07.06.2020 19:26
Det havde aldrig strøget Noriana tanken at det var uanstændigt og gå i mandstøj. Godt nok havde hendes søster aldrig gjort det, men Arya var sær, syntes Noriana, selvom hun knuselskede sin søster og stadig var så taknemmelig for at hun var i live. Hun kunne ikke forestille sig et liv uden hendes søster. Noriana trak på skuldrene. "Det er nu meget befriende. Intet korset eller noget i den dur. Jeg hader korset, gør De ikke?" Det gik op for Noriana at det måske var en anelse upassende at spørge om. "Undskyld det var ikke min mening at gøre Dem forlegen," sagde hun og kiggede ned på sine hænder. De var beskidte fra hendes ridetur denne morgen. Hun havde glemt at skure dem, før hun klædte om. 
Noriana rejste sig og vandrede mod døren, uden at se om Clara var med. Det eneste der fyldte hendes tanker, var den smukke have med de blomstrende roser i alle verdens farver. Hun kom ud i hallen, og kiggede bagover for at se om Clara var med, og stoppede lidt op for at vente på hende. Så fortsatte hun ud af døren ud til haven. Solens stråler ramte hendes ansigt, og hun nød varmen fra solen. Hun indsnusede den overrusende duft af natur og blomsterne. Hun vendte sig mod Clara.
"Er her ikke vidunderligt?" spurgte hun begejstret. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 08.06.2020 21:14
Clara havde aldrig set det på den måde, men det var også fordi hun havde været lidt mere fri i sit tøj, da hun havde boet i Turmelinien og havde ofte rendt rundt i skovene. Der havde der heller ikke været noget korset, men til gengæld korte kjoler, hvilket egentlig ikke var noget de adelige rigtig gjorde sig i ellers. Det havde bare været mere praktisk i skovene, især fordi at finde bukser til Clara, var noget for sig.
Hendes kinder var lidt røde over spørgsmålet, men det var alligevel et venligt smil på læberne.”Det er i orden... Jeg foretrækker faktisk ikke at have dem på,” indrømmede hun. Det var ikke så meget at hvis det blev strammet for meget, at det så var yderst ubehageligt, men ligeså meget at man ikke kunne spise ligeså godt i det, og Clara havde alligevel lidt en forkærlighed for mad.

Clara fulgte efter Noriana ud mod haverne. Turen var ikke lang, men ligeså snart de kom udenfor blev de ramt af den søde dugt af blomster og Clara tog en dyb indånding. ”Her er fantastisk,” udbrød hun begejstret og kiggede op mod himlen, før hun trådte lidt længere ned mod en af blomsterne og satte sig på hug. Det her var ikke ligesom de blomster de havde i Turmelinien. ”Har I altid så mange blomster her?”

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 19.06.2020 18:21
Noriana var gået fra den ene yderlighed til den anden. Fra mandstøj til fint tøj med korset og det hele. Hun hadede det, for uanset hvor meget hun prøvede at affinde sig med at hun havde former som et bræt, kom der aldrig noget godt ud af det. 
Noriana var dybt chokeret over at den anden ikke gik med korset. 
"Hvordan er det muligt?" spurgte hun lettere chokeret. Hun kunne ikke forestille sig hvordan man ikke kunne, især hvis man var en kvinde med former som Clara. Noriana spekulerede på hvordan Clara dog holdt styr på... barmen. Men hun var for pinligt berørt til at spørge. 
Men det havde hun jo allerede gjort!

Norianas yndlingssted var haven. Det var hendes fristed. Hun så med drømmende øjne mod en let sart rosa rose og gik hen og snusede til den. "Ja her er helt fantastisk. Mit fristed ud over Dianthos," fortalte hun Clara. "Hvad er din yndlingsblomst?" spurgte hun.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 22.06.2020 13:32
Clara kendte udmærket godt til alt det der blev nævnt, når hun nævnte hun ikke brød sig om et korset. Hendes mor havde trods alt sagt de fleste af de ting man kunne finde på, og Clara vidste jo godt at hun havde kvindelige former, og endda mange af dem. Når hun så sig ind i spejlet, så kunne hun ikke undgå at se hofterne og brysterne, uanset hvor meget tøjet dækkede. Noget at holde i havde en ekstra vulgær mand engang sagt til hende, hvilket ikke ligefrem havde fundet hende til at elske sine kurver lige der.
”Jeg synes bare at det er mere rart. Der er også mere plads til at spise god mad” sagde hun og trak grinende på skuldrene. Det var ikke så ofte hun løb stærkt, så det var ikke så stort et problem, og hvis hun gjorde, så kunne man jo altid holde sine arme tæt på sig, så hoppede de ikke så meget.

Hun kiggede rundt på de mange blomster. ”Det er for svært at vælge,” indrømmede hun, før hun selv rørte ved den rose hun sad ved. ”Roser er altid smukke, men jeg har en forkærlighed for især de gule blomster. Lauranas Liljer er bl.a. ganske smukke, selvom det næppe er den blomst man vil vedkende sig ved, når man stadig er ung og ugift.” De var trods alt kendt for frugtbarhed, og det var en anelse for tidligt for både Clara og Noriana.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 25.06.2020 15:33
Noriana hadede korset. Men hun havde accepteret det når hun skulle være fin til familiebegivenheder eller op til hoffet. Hun kunne tolerere det, men at vænne sig til det, var ikke noget hun kunne. Desuden havde hun ingen former, hvad hun egentlig var ked af. Hun var som et vaskebræt, selvom hun godt nok aldrig havde set et. Hun var ked af at hun manglede de kvindelige former, for hvis hun havde haft dem, så ville det være lettere at forholde sig til mænds opmærksomhed, for som det stod til lige nu, mente de fleste, selv hendes egne brødre at hun måtte være et barn. Hun grinede ved Claras kommentar. 
"Ha! Ja, det er rigtigt," grinede hun og smilede bredt til Clara. 
Noriana nikkede eftertænksomt. Hun havde aldrig rigtig tænkt over hvad hendes yndlingsblomst var udover at det måtte være en rose, fordi den var så delikat og flot. 
"Oh," udbrød Noriana. Hun kendte godt Lauranas liljer. De var flotte, men hendes moder havde altid sagt at hun ikke måtte have dem stående når man var ugift. Det ville sende de forkerte signaler. 
"Så må De hellere blive gift så De kan have hele huset fyldt med Lauranas liljer!" svarede Noriana og viste Clara ind i midten af haven som var omsluttet af et bøgehegn. Hun satte sig på en bænk og inviterede Clara til at sætte sig ved siden af. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 26.06.2020 16:13
Clara gik med Noriana hen til bænken og satte sig. ”Jeg tror ikke jeg har lyst til at bære så mange børn,” kunne hun ikke lade vær med at sige, med et grin. Så frugtbar ville hun alligevel ikke være. Et par stykker var fint, men også først om flere år, hvis hun havde noget at sige i det. Hun vidste godt at det ikke var unormalt at man fik sit første barn indenfor det første år af ægteskabet, men det måtte godt vente lidt mere. Hun var ikke helt klar på at give op på sin ungdom, for ikke at nævne, den grevesøn der havde sat lidt for mange romantiske tanker i gang hos hende.

”Indtil da, er der heldigvis massere af andre blomster der kan pryde hjemmet,” påpegede hun. Hun behøvede ikke engang at blomsterne var sprunget ud, for at pryde hjemmet eller andre ting med dem. Det var en af de mere praktiske ting ved at have plantemagi. Derfor havde hun også draget lidt opmærksomhed til ballet, da hun havde gået rundt med blomster i håret, som endnu ikke var sprunget ud.

Signatur lavet af Lux
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 27.06.2020 19:28
Noriana ville helst undgå alt der havde med børn at gøre. Og ægteskab. Hun kunne slet ikke forholde sig til det. Det var en fremmed verden, og ikke en verden hun havde lyst til at være en del af! Men hun vidste også at hendes moder ikke ville tillade at hun endte som gammeljomfru. Der skulle findes en mand til prinsessen. 
"Åh heller ikke jeg," sagde Noriana og pillede ved et blad. Der var ingen i hendes interesse lige for øjeblikket. Og det vidste hun generede hendes moder. Ikke at det var så slemt endnu. Men alligevel. Det var et evigt pres der hvilede på den unge piges skuldre. Hun ville meget hellere rende rundt i mandstøj og udforske Dianthos. Og resten af verden. Men hun vidste godt at hun aldrig ville komme ud og rejse så længe hun var ugift. Medmindre hun selv tog afsted? Nej. Hendes familie ville aldrig tilgive hende. 
"Tænk at vi en dag får vores eget hjem hvor vi kan bestemme hvilke blomster der skal pryde haven," sagde hun en anelse drømmende også fnes hun. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 29.06.2020 18:06
For Clara havde det mere været en ting om at gøre sin mor stolt. Selv havde hun ikke haft muligheden for det store familieliv, og at gøre familien stolt. Da hun først var gravid med Clara, så havde det været for sent, og så var der kun en vej fremad, og det var opfostret hende så godt som hun kunne. De tanker havde været fine for en stund, selvom hun nu kæmpede ligeså meget med sine egne tanker, som enhver anden pige på hendes alder gjorde.

”Jeg tror faktisk jeg ville foretrække at have en vild skov liggende i nærheden. En have er smuk, men der er bare noget fantastisk ved naturens måde at vise sin skønhed på, når ingen rør den,” sagde hun, med et lidt drømmende udtryk i hendes øjne. Hvis hun skulle være ærlig, så ville hun gerne tilbage til Turmelinien, men så lang tid at hun boede ude på landet, så ville hun nok kunne affinde sig med det. Hun ville i hvert fald ikke bo i byen hele sit liv. ”Men hvis vi skal have et hus, så kræver det også en mand,” pointerede hun leende. Det var i hvert fald ikke normalt i adelen at have eget hus uden at være gift, og slet ikke som kvinde, selvom Arys fyrstinden virkede til at hun bestemte hvordan tingene stod.

Signatur lavet af Lux
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Tatti, Blæksprutten, Que
Lige nu: 4 | I dag: 11