Belønningssystem til andre grupper

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 11.05.2020 00:55
Så... det kommer i lyset af, at jeg fik tænkt over, at karakterer, der er med i Lysets og Mørkets hær får bonusser, når de bliver riddere. Jeg syntes, det kunne være fedt, hvis noget lignende strakte sig til de andre grupper, hvis det ville give mening for dem? (Eksempelvis ville de fire ryttere ikke være kandidat til dette, men højtrangerede medlemmer i verbatim ville måske?). Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor omfattende et arbejde det ville være, men jeg føler, at det ville give lidt til de andre grupper også? Selvfølgelig skal det også være en belønning, der passer til gruppen. For at tage eksemplet fra før, ville det ikke give mening, hvis medlemmerne af Verbatim fik en drage xD

- Karanu
Erforias

Erforias

Kakaomancer

2210
karakterer

Erforias 11.05.2020 09:26
Jeg kan på sin vis godt se hvor du vil hen med det Karanu, men jeg ved ikke om jeg er helt enig i at det er en god idé ^^

Mit bud på hvorfor at Ridderne i Mørket og Lysets hær får de bonus'er de gør, er fordi at det er for give noget tilbage til dem der arbejder med plottet, hvor konflikten mellem Mørket og Lyset jo før har været det store gennemgående plot på siden, og folk i hærene næsten er tvunget til at være med når der sker noget på de baner.
Fx som hvis Lyset raider Obsidian øerne, så ville det føltes sært hvis Mørkets hær ikke reagere i de plot poste xD (Jo man kan jo godt ladevær med at svare, men gætter på at folk forstår hvad jeg mener ^^) 

Jeg er ganske stor fan af at give noget tilbage til spillerne for "godt arbejde" i mangel på bedre ord, men jeg er lidt i tvivl om at gøre det baseret på grupper. Fordi jo nogle grupper kan jeg godt se hvorfor, fx at dødsynderne har en ekstra aura evne med deres synd i, hvilket de har fordi at de er så stor en del loren omkring dæmonerne, og det giver en måde at genkende dem på som dødsynder(samt en årsag til hvorfor de slås om titlerne).
Men fordi at jeg har været meget aktiv i Elverrådet ville fx være lidt spøjst at skulle have ekstra? Jo de kunne da godt have ekstra point men yeah xD

Tror det lidt bunder i at jeg kunne være bange for at folk ville bede om at få oprettet grupper for at få ekstra power, istedet for at kigge efter hvor det giver mening :) 
Helli

Helli

Grovgoplen

9737
karakterer

Helli 11.05.2020 09:29
Jeg har det lidt ambivalent med forslaget.

På den ene side kan jeg godt se det gode ved det, men på den anden side så mener jeg ikke der er et behov for det.

Jeg synes det giver god mening for Lyset og Mørket at have de ting de har. Det er egentlig hvad siden handler om, lyset mod mørket, og de har også væsentlig flere ressourcer at give ud med, fordi de er etableret på en helt anden måde ingame.
En anden ting er at rigtig mange andre grupper er brugerstyret (deriblandt Verbatim), og hvem skal så tage beslutningen om at de laver noget relevant for gruppen til at blive opgraderet? For ikke at nævne at i rigtig mange af organisationerne har de ikke noget der minder om "ridder" rangmæssigt.
Hvis der skulle deles noget ud, så mener jeg at det skulle det være noget ala amuletterne i lyset og mørket. Et lille magisk objekt, som giver en form for evne til medlemmerne. Det er i hvert fald noget jeg ser give mere mening i forhold til Verbatim bl.a.. Jeg tror dog stadig vi kommer til at døje med at folk opretter grupper til højre og venstre fordi de vil have en gruppe med lige præcis den dims de har i tankerne.

Det var bare lige mine personlige tanker om det xD

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 11.05.2020 09:35
Jeg kan godt se problematikken, min tanke var ikke, at der skulle oprettes grupper til højre og venstre xD

Jeg havde faktisk ikke tænkt over, at dødssynderne allerede får noget esktra (det gør byvagterne vist også, mener jeg? I al fald når de er på vagt). Det var heller ikke ment som, at det skulle være samme niveau af belønning, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal komme med et bedre eksempel, så jeg håber, folk bærer over med mine dårlige forklaringsevner ^^"
Erforias

Erforias

Kakaomancer

2210
karakterer

Erforias 11.05.2020 10:14
Det tænkte jeg heller ikke at det var ^^ Men det kan meget let blive noget der sker, pga det andet ^^ 

Mener at byvagterne har adgang til nogle dimser når de er på patrulje/vagt så som magi neutraliserende amuletter/jern.
Jeg har heller ikke forstået det som du ville have at alle skulle have drager og ekstra evner, og som Helli siger så er der nogle problematikker i at finde passende bonus, men som skulle være spiller håndhævet i om folk kan få lov at få dem.

Men! Har du nogle eksempler på hvad det kunne være at de syntes nogle af grupperne skulle have? ^^ Det kan være at det kan hjælpe med at for forklaret dine tanker lidt nærmere? ^^
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 11.05.2020 14:25
Byvagterne får vist udleveret et specielt sværd, når de er på vagt, der booster deres styrke og kamperfaring, så vidt jeg husker ^^ Jeg har ikke lige læst efter, though :3

Lad os tage eksemplet med Verbatim: Det kunne som eksempel være, at medlemmerne får udleveret en bog, der ikke løber tør for sider, så de altid kan skrive information ned, når det nu er det, de gør sig i. Det behøver jo ikke være noget stort, men noget der sådan passer til gruppen f. eks. ^^ Tilbage til, at dødssynderne får en ekstra evne, der passer til deres "job" :3 Det kunne også være, at spionerne for hver hær fik udleveret en dims, der gjorde det sværere at opdage dem, hvad ved jeg? Det var mest tiltænkt, så det ikke var unikt til hæren og bygarden, men mere så man fik noget ud af at være en del af de andre grupper også. Det var umiddelbart også kun en strøtanke, jeg har ikke nogle karakterer i andre grupper, så det var ikke engang fordi, jeg ville have noget ud af det personligt xD Jeg syntes bare, det er et fedt koncept at belønne karakteren for trofast arbejde. Jeg er klar over, at der så skal holdes ekstra øje med det, og at det nok giver ekstra arbejde. Hvordan det skulle administreres, ved jeg ikke, jeg har ikke alle svarerne ^^" Hvordan man så skulle forhindre, at der bliver oprettet grupper til højre og venstre, fordi alle vil have noget specielt, ved jeg heller ikke. Måske at grupper skal godkendes, I don't know. Jeg ønsker jo heller ikke at overbebyrde admins. Jeg foreslog det heller ikke, fordi jeg absolut ville have det igennem, men hvis jeg ikke kommer med forslaget, kan det jo være nok så god en idé xD Egentlig var det også for at høre andres mening ^^
Hobbit

Hobbit

7589
karakterer

Hobbit 11.05.2020 14:44
Jeg vil sige at jeg egentlig ikke kan se en pointe med det :)

Lysets og mørkets hær er store plot brikker som altid har bekriget hinanden, med store ressourcer, netværk og kraftfulde ledere - der giver det mening at de kan noget mere, fordi de karakterer skal ofre noget mere for det - plotmæssig osv. En byvagt er dem som opretholder lov og orden i byerne, ergo har de adgang til våben, tøj osv.

For de andre grupper, er der intet der motivere mig til at joine dem, andet end det er plotrelevant for mine karakterer. Som Verbatim hvor det er en del af ens arbejde at samle informationer og viden - ville min karakter være en del af noget større og det giver mulighed for plotmuligheder med andre karakterer (farven er et bonus). Det samme for den varulveflok i Medanien - man får sin karakter ind i plotmuligheder og et fællesskab der har relevans. Jeg kan ikke se nogen grund eller nødvendighed i at "belønne" for noget der i sig selv er skabt for at hjælpe og give spil.

Jeg ville da personligt ikke finde det særlig motiverende at skrive med nogen hvor jeg kan mærke de kommer for "goden" i form af belønningen, og ikke fordi de ser en god plotmulighed. Bevares, man kan sagtens begge dele! Men synes "belønningen" undereminere pointerne med brugerskabte grupper.

"I don't wanna be the great satan! I wanna be a minor demon"
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 11.05.2020 14:50
Jeg kan udmærket se din pointe, Hobbit, igen var det også kun en strøtanke, der helt sikkert aldrig ville blive til noget, hvis jeg ikke forsøgte at komme med forslaget ^_^
4 4

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1