Som en ganske vant rutine, begyndte Sif at flette de lange blonde lokker. Nanna det lille pigebarn begyndte en talestrøm om hendes dag, fortalte at hun havde leget med de andre børn nede fra skumringskvarteret. Af en eller anden grund, var hun aldrig kommet super godt ud af det, med de andre børn der var i børnehjemmet. Misundelse kunne være en hård ting, især for små børn, så det gik tit ud over Sifs datter; da datteren teknisk set havde en mor. Men her var valget bare taget på baggrund af at datteren skulle have en opvækst blandt faste rammer, i stedet for et bordelhus.
“Oh og jeg legede med Ronja!” Sif måtte ærlig talt indrømme hun kortvarigt var faldet hen i tomheden. Og ikke lyttet efter, hvad der var blevet sagt.
Ronja var en af de piger som der løb sammen med Pax.. familie.
“Ja? Var det hyggeligt?” pigen nikkede ivrigt, og begyndte at grave rundt i hendes klæder, da det var tydeligt hun havde glemt noget. En seddel blev stukket i hånden på Sif, oh hvad var nu det?. Nanna nikkede “Ja! Hun er altid så sød, kan virkelig godt lide hende! Måske vi snart kan tage forbi sammen igen, måske med mere mad.” Fortalte datteren først, før hun lagde mærke til Sifs undrende udtryk “Det fra Pax... han sagde han gerne ville mødes med dig! Og fortalte mig hvor henne – men jeg glemmer så hurtigt, så jeg skrev det ned så snart jeg kom tilbage” med et stort smil der spillede på læberne, se mor hvor dygtig jeg er!
En adresse og et tidspunkt?
Sif knyttede sine bryn, hun havde før mødt lederen af Ulvens flok. De havde da også, snakket, når Sif havde leget med de små børn fra skumringskvarteret, bragt brød og noget at spise til dem. Det havde altid ødelagt hendes hjerte, når hun havde set hvor mange der led under ikke at have en familie der tog sig af dem. Og ikke kunne få en plads på børnehjemmet.
Men de havde aldrig, før mødt hinanden på den her måde. Noget fortalte hende dog, at det var vigtigt og en ting hun ikke kunne ignorerer.
Så efter hun havde brugt nogle timer med datteren, fortalt historie og lagt hende i seng. Havde hun kastet sin rejsekappe rundt omkring kroppen, som hun trådte ud af døren blev hun mødt af en blid støvregn. Hun skuttede sig i kappen, og trak hætten tættere hen over de velsoigneret hår.
Med hastige skridt gled hun igennem byens gader, hen til mødet stedet hun var blevet bedt om at møde op på. Igen begyndte hendes tanker at spekulerer på hvad han kunne bruge hende til. Det eneste der lige sådan gav mening, var at han havde brug for den service hun kunne give. Men, hvorfor var han så ikke mødt op på bordellet?
Det var meget få gange at hun gik ud af de rammer, for at tilfredsstille sine kunder. Det var sket tre eller fire gange i hele hendes tid mens hun havde arbejdet i dette erhverv. Og det var altid kunder hun kendte utrolig godt, og havde fået en aftale på plads med Vidgis.
Men nu måtte hun jo afvente og se hvad der skete så snart hun mødte op.
Der gik måske tyve minutter fra hun var trådt ud af døren, til hun stod foran døren til huset hvis adresse der var skrevet ned. Hun håbede det var det rigtige sted, selvom datteren var ganske dygtig, så kunne man stadig se at håndskriften var af en lille piges.
Hånden gled op fra kutten og bankede to hårde bank imod dørens brædder.
Hun glædet sig umådelig meget for at komme ud af denne kulde og forfærdelige regn.