En mørkelver og en skovelver mødes...

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 29.04.2020 18:55
Solen var ved at gå ned, og lavede lange skygger henover Fristavn, som ligeså stille var begyndt at komme til live. Når natten faldt på, så var det som om at hele byen livede op. Man kunne se hvordan kroerne begyndte at åbne, og instrumenter blev slæbt frem så noget musik kunne spilles. Folk kom ned fra bådene, og stemningen spredte sig allerede som en steppebrand.

Aistaraina havde dog ikke haft planer om at dele festlighederne med de andre pirater i byen, ikke i aften. Valerias Tåre havde lagt til havnen i en lille uges tid, og der var ikke lang tid til at de ville tage videre. Aistaraina selv havde oplevet menneskemylderet mere end en gang i disse dage, og i aften havde lysten ikke været der, til trods for at de fleste andre på skibet var gået af, også væsentlig tidligere for nogle af dem.
Hun havde lige fået sat sig til rette, da hun kunne høre en banke på hendes kabine, og en mandelig mørkelver stak hovedet ind af døren, en smule forpustet, som han havde skyndt sig op på skibet. ”Kaptajn, den er helt galt. Der er problemer på kajen, med en af vores!” sagde han hurtigt, og slog døren lidt mere op, så hun kunne komme ud af døren, inden han kunne vise hende vejen ned til hvor problemet var.
Hun nægtede dog at løbe, men gik blot med hastige skridt.

Det viste sig hurtigt at problemet stammede fra en fremmede elver, og en af hendes skibsfæller, som blev... råbt af?
”Undskyld mig, hvad er problemet her?” spurgte Aistaraina højlydt, da hun var nåede hen til dem. Måden hun stod på, og snakkede på fik hende til at kommandere respekt. Det pæne tøj indikerede også, at hun nok var en kaptajn, og formegentlig for mørkelveren der i øjeblikket fik skæld ud, da hun allerede havde en mørkelver der fulgte efter hende.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 29.04.2020 22:53
Det var længe siden den spinkle elver havde været så rasende! 
Hendes øjne var vitterligt rødglødende lige nu, ikke som en beskrivelse af hun var sur, nej - hendes øjne var røde som blod som hun stirrede ind i mørkelveren der stod foran hende. 
Normalt var Caerthynna, eller Viola som hun blev kaldt af de fleste. Ikke typen der lod hendes vrede vises i den måde hun opførte sig på. Men når man prøvede at tage røven på hende, så blev hun gal. Og ikke kun lidt, men så edderspændt rasende at hoveder ville rulle vidste hun hvordan man brugte et sværd. Så heldigt for manden foran hende, så vidste hun netop ikke hvad der var op og ned på et! 
Hendes tunge klikkede ukontrolleret i munden, som hun sendte den ene eder efter den anden imod den allerede sammenkrøbne pirat. Han havde tydeligvis ikke regnet med, at hun ville blive så sur. 
Hendes røde øjne kiggede imod kvinden der kom dem imøde. Hun opdagede ikke hvordan hun var klædt, eller hvilken udstråling hun havde. 
Hendes højre ben stampede i jorden fem gange “Vandmeloner” spyttede hun ud, øjet blinkede skulderen gled op og kroppen begyndte at ryste. Det var tydeligvis de spasmer den blåhåret kvinde lavede ikke var noget hun havde kontrol over. 
Idioten troede han kunne narre mig!” råbte hun højlydt og sendte en beskyldende finger imod den tydeligvis nervøse, om ikke bange mandelige elver. Der kastede armene op i vejret. “Jeg har ikke gjo-DU TROR IKKE JEG KAN KENDE FORSKEL!?” råbte hun rasende, så hendes næsebor næsten dirrede, hun klikkede igen med tungen og lavede en fløjtende lyd. 
Det var ganske tydeligt at skovelver, ikke var imponeret og også så oprevet at hun ikke rigtig svarede ordentligt på spørgsmålet der var blevet stillet. For at narre nogen, kunne stadig betyde en del ting.  

- you never know, what you’re going to get - 
Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 30.04.2020 11:21
Problemer havde Aistaraina skulle håndtere mange gange gennem årerne. Måske var hun også en anelse farvet, men det virkede lidt som om at det typisk var mændene i hendes besætning, som fik problemerne til at opstå. Det betød dog ikke at hun bare kunne kaste dem under bussen, og før hun havde hørt hvad problemet reelt var, så måtte hun i det mindste forsvare ham.
Siden Aistaraina ikke fik svarene hun ville have fra bladspiseren, så kunne man også godt se en let irritation finde vej til hendes ansigt, selvom hun for nu stadig holdt sig i ro. Hendes hånd havde dog fundet vej til sværdet, i tilfælde af tingene blev voldelige. Problemet var mest hvis de få folk der stod og kiggede med, var imod mørkelverne, ellers ville de tre af dem nok kunne tage sig af bladspiseren.

Hun stod lidt og kiggede mellem dem, før hun fysisk stillede sig mellem sit besætningsmedlem og den vrede bladspiser, som åbenbart havde nogle uheldige trækninger når hun var vred, hvis ikke generelt.
”Frøken,” overraskende mere høfligt end hvad man ville have forventet af en pirat og en mørkelver, som generelt ikke gjorde sig meget i høflighedsfraser. ”Hvis du ikke kan fortælle mig hvad han præcist har gjort, så må jeg bede dig om at finde en anden at vende din vrede mod!” Hvis han havde snydt hende, så ville hun nok skulle blive kompenseret. Aistaraina gad ikke have flere problemer end nødvendigt, men hvis det var omvendt, så skulle bladspiseren nok få mørkelvernes hævn at kende.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 30.04.2020 13:27
Frøken? Gjorde den mørkhudet grin med hende?
Dog kunne hun godt se logikken i at falde ned, og måske forklare situationen lidt bedre end hun havde gjort for ganske kort tid siden. Hvor hun mere eller mindre havde skreget af den stakkels mand, der nu stod og gemte sig bag den højere elver kvinde. Ussel mide, var hvad han var.
Viola lagde armene over kors og slog nogle klik med tungen.
Jeg havde lavet en stor bestilling, på en masse ingredienser; dem som jeg selv ville have svært ved at skaffe…” hun kastede de urter han havde prøvet at spise hende af med på jorden. Rosmarin, Oregano og basilikum. “Krydderurter, har jeg bestemt ikke noget problem med at få fat i!” Vrissede kvinden hvis ansigt næsten var blå i arrigskab over situationen.
Så du skal bestemt ikke fortælle mig hvem jeg skal vende min vrede imod! Miden bag dig, skal bare være glad for jeg ikke kan finde ud af slås. For ellers havde han en enkelt vejs billet ned i havnen!” hun trådte et skridt tættere på kvinden som havde valgt at blande sig i skænderiet.
Så hvad.. har de så tænkt dig at gøre ved det.. Frøken?” mumlede hun, og pressede læberne sammen, mens de blodrøde øjne lynede imod kvindens.
For der var en ting der var helt sikkert, den her elver, havde ikke tænkt sig at flytte en millimeter ud af flækken før hun fik sine krystaller igen.

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 01.05.2020 14:31
Heldigvis for Aistaraina, og den allerede påbegyndte hovedpine, faldt skovelveren ned igen. Det var så typisk af hendes slags at skælde ud, så det var rart at kunne føre en samtale der ikke gik ud på at råbe og slå på hinanden. Det havde Aistaraina oplevet lidt for meget, pga. den forbandede racisme som var gennemsyret i alle elversamfund.

Alligevel lyttede hun roligt til hvad bladspiseren sagde til hende. Hendes ansigt foretrak ikke en mine, som hun lyttede til de vrede ord. ”Du siger at han solgte dig krydderurter i stedet for de ingredienser du havde bestilt,” spurgte hun langsomt, som en let irritation viste sig i hendes ansigt.
De to af dem var næsten lige høje, og derfor kunne de også nemt stirre ind i hinandens øjne. Heldigvis for Aistaraina kendte hun mange der havde røde øjne, en standard ting hos mørkelvere, som det generede hende ikke, selvom hun måtte sige at kvinden måtte kunne noget, når hun stod og næsten lagde op til slåskamp mod dem.

”Jeg kan ikke bruge en side af historien til noget,” sagde Aistaraina med et let fnys, men trådte alligevel et skridt tilbage, ikke fordi hun var intimideret, men så hun kunne vende sig om, og hive hårdt op i kraven på mørkelveren, så hun kunne kigge ind i hans øjne.
”Har du tænkt dig at fortælle mig hvad der foregår, når nu jeg sagde ingen problemer mens vi lå til kaj,” hvislede hun, på sit modersmål. Ordene var hårde, som mørkelvisk bedst var, selvom det næppe var for at skjule noget for den anden elver, siden hun nok godt ville kunne forstå det, selvom dialekten var langt hårdere end skovelvisk.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 02.05.2020 10:46
Havde hun dårlig hørelse? 
Ja selvfølgelig, det var jo dét hun lige havde sagt! Vreden vendt imod mørkelverne, havde intet at gøre med at hendes folkefærd var racistisk. Faktisk kunne udmarvende de havde, være hende fuldstændig underordnet. Men man snød hende ikke, ikke når hun allerede i sin gode tro havde lagt to jadestykker i hånden på manden, der havde troet han kunne give hende krydderurter og hun ikke kunne se forskel. 
Caerthynna lagde armene over kors, som hun kvinden vente sig rundt og snerrede af hvad hun gik ud fra, måtte være en del af besætningen på skibet. Med en hurtigt konklusion, var det ganske tydeligt at kvinden som havde blandet sig i skænderiet, var kaptajnen af skibet. Både af måde hun bar sig selv på, men også tøjet hun havde på. Det var bare en anelse skinnende end de andres. 
Hendes læber, og mund blev ved med at vibrerer. Fingrene lagde sig på den ene arm og trommede fem gange pause, også fem gange mere. Mens hun lyttede til hvad der blev sagt. 
Måske du skulle holde styr på hvilke forretninger din besætning laver - hvis du ved de laver problemer.” fnyste Caerthynna på mørkelvisk, dog med en smule accent. Det var endnu et af de sprog, hun ikke helt havde fået styr på. Hvilket var utroligt, hun havde troet det at lære dialekten ørkenelvisk ville være svære. 

han kan bare give mig mine krystaller tilbage, også kan vi glemme hele denne uheldige sammenstød..” foreslog hun, og var tydeligvis faldet helt ned igen. Selvom at vreden ulmede inde i brystkassen, hun havde trods alt steder hun skulle være og så lidt tid. Hun løftede et øjenbryn, som manden bag kaptajnen tydeligvis protesterede. Sikkert fordi han slet ikke havde de krystaller længere. “Lad mig gætte, sidste gang i lagde i havn, forsvandt idioten i flere timer.. kom sikker tilbage med et meget selvtilfreds smil på læberne. Du har brugt mine penge på fornøjelser har du ikke? Og da du så kom i tanke om du skulle købe ingredienser til mig, så havde du ikke en eneste krystal på dig navn længere... Hold kæft hvor er det typisk!” den lillafarve der steg i mandens kinder, fortalte hende tydeligt at historien hun havde deduceret var den korrekte. Caerthynna fnyste arrigt, så nu havde hun ingen penge tilbage at bruge på ingredienserne, og hun skulle også tilbage med det hun havde lovet Caelon. Det var alt sammen en stor bunke stinkende kokasse! 

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 03.05.2020 20:42
Aistaraina kiggede, en anelse overrasket over på bladspiseren, som åbenbart havde lært nok mørkelvisk til at kunne begå sig på det, men blikket var der kun et kort øjeblik, før hendes øjne var tilbage på hendes besætningsmedlem, som virkelig ikke var i god jord med hende mere. Bekræftelsen på historien hjalp ikke noget, og hun kiggede ned på manden, som hendes øjne ligeså stille ændrede sig til blå, hvilket han bare krøb mere sammen af, før hun hårdt smed ham fra sig.

”Nuvel, når tingene er gået så vidt,” sagde hun stadig på mørkelvisk, irriteret, med et sidste blik på den uduelige mørkelver, før hun rettet et mere mildt blik mod skovelveren. Hun skiftede til det krystallisianske de ellers havde talt. Hun ønskede absolut ikke at bruge sit modersmål hos andre end mørkelvere. ”Hvis du kommer med mig, så kan vi få... afregnet det her lille optrin. Jeg ønsker ingen problemer, mens vi stadig ligger til kaj her i byen, men desværre var der nogen der ikke havde forstået det helt så udtrykkeligt. Mit skib ligger ikke så langt herfra, hvis du er villig til at følge med,” sagde hun. Det var måske ikke det mest betryggende at blive inviteret ombord på en mørkelvers skib, men Aistaraina mente det nu. Hun havde allerede fået mere end nok ballade for at være en del af mørket, hun havde ikke tænkt sig at blive mere uvenner med Fristavns borgere.

Hun vendte sig mod mørkelveren, som efterhånden var kravlet på benene igen. Endnu engang tilbage på mørkelvisk. ”Du gør klogt i at møde op i morgen, klar til at aftjene din gæld,” sagde hun. Allerede klar til at sende et lyn afsted i ham hvis han ikke var enig, selvom han nikkede ganske hurtigt. Lidt respekt havde han trods alt stadig.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 06.05.2020 18:30
Caerthynna øjne blev smalle af mistro, ikke grunde kvindens hudfarve, bevares. 
Men hvorfor skulle en person bare hoppe ind, og betale en anden mands gæld. Også selvom at hun dertil bedte ham om at betale gælden tilbage, næste morgen. 
Men i grunden, kunne gavtyven jo bare vælge at løbe sin vej nu. Også ville mørkelver kvinden, jo så hænge på en gæld der slet ikke var hendes til at begynde med.
Skovelveren knipsede med fingrene, som hun tog en meget dyb indånding. Overvejende om hun skulle gå med eller ej, men hun ville jo gerne have sine krystaller tilbage. 
Så efter cirka to minutter, hvor den spinkle kvinde var stået og vægtet på sine fødder. Nikkede hun så.
Okay, vis vej, så følger jeg blot efter..” der var stadig en betænkelighed der lå og nagede Caerthynna i baghoved, men hun valgte at feje den væk. 
Nu måtte tage konsekvensen senere, men derfor var hun stadig opmærksom på, hun potentielt kunne gå direkte ind i løvens hule. Som hun skridtede efter den højere mørk elver kvinde. 
Hun havde nu noget smukt hår, lagde hun lige pludselig mærke til. 
Måske, var hun generelt meget smuk? Åh, hvorfor havde hun ikke lagt mærke til øjnene. Det måtte hun gøre så snart at hun fik lov til det igen! Så meget var sikkert. Med et pludseligt spring i hendes skridt, skridtede hun efter ned af kajen til skibet som kvinden nok var kaptajn af.

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 07.05.2020 10:39
Aistaraina gjorde det næppe af godheden i sit hjerte, men hun havde en politik. Hendes mandskab var hendes ansvar, men de vidste også godt at det ikke var klogt at flygte fra hende nå hun var vred. Hun jævnede gerne byen med jorden, hvis det var for at fange dem. Lidt hævngerrig og temperamentsfuld var man vel fra naturens side, når man var opvokset som hun var.

Da kvinden endelig gjorde det op med sig at følge hende, vendte hun om på hælene og begyndte at gå mod skibet endnu engang, med et enkelt blik på de to mandlige mørkelvere der nu stod tilbage. Den ene lidt rystende og tydeligvis fortrød hvad han havde haft gang i, og den anden ikke helt sikker på om han turde følge efter sin kaptajn, i tilfælde af at hendes vrede ville gå ud over ham.

Håret svajede lidt med Aistarainas lange skridt, som turen gik ned langs havnen, inden de nåede et prægtigt skib. Smukt dekoreret, mørkt, men malet med tydelige bogstaver 'Valerias Tåre'. Et par enkelte mørkelvere kunne ses på skibet. Et par sad og spillede kort og kiggede kortvarigt op da kaptajnen og hendes gæst kom op på skibet, men ellers bare gik tilbage til deres spil. Tydeligvis ikke helt tilfredse med at have fået tjansen til at holde øje med skibet lige i dag.

Aistaraina ledte den anden kvinde hen til hendes kahyt, som havde en del små sager stående, imponerende at de kunne stå stille, når man sejlede, men også et bord og både kort og bøger.
”Tag pplads,” tilbød hun og nikkede mod stolen der stod på den ene side af bordet, før hun selv tog plads på den anden side.
”Så hvor meget skyldte han dig?” spurgte hun, og kiggede på kvinden med sine intense gule øjne.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 09.05.2020 18:52
Det var svært ikke at lade øjnene blive fanget af skikkelsen foran sig. Det svajende hår der vippede fra side til side, den ganske stolte postyr som kvinden tydeligvis bar. Dette var i sandhed en meget interessant person, og Caerthynna kunne mærke hvordan hun blev grebet af lysten til at finde ud af hvem den kvinde var; hvad der foregik inde bag de smukke øjne. Så mange spørgsmål rumsterede inde i den unge elvers tanker, som hun fulgte troligt med. Men det gjorde så også, hun ikke lagde mærke til omgivelserne som de gik afsted, i den forstand at hun nok ville fare i vild så snart hun trådte af båden igen. Men den sorg, måtte vente til den kommende tid.

Øjnene lagde sig på de mange ting der var at finde i kahytten, men satte sig dog hurtigt ned; så snart hun blev bedt om det. Lige til sagen, et skævt smil bredte sig hen over hendes læber, som hun slog imod hendes lår; fem gange.
Hun klikkede med tungen, og slog lidt med hoved til side. Det var nok bare et spørgsmål om tid, før at der blev kommenteret på om hun var okay. Hvilke stoffer hun eventuelt var på. Det var i hvert fald det typiske spørgsmål, når man havde siddet for længe med Caerthynna og hendes mærkelige udfoldelser.
tre jade stykker” fik hun endelig fremstammet, under en del besvær.
Hendes øjne var ikke længere røde, men en meget klar blå farve, som hun stirrede ind i kvindens øjne. Det var i sandhed, nogle af de smukkeste øjne hun nogen sinde havde stødt på.
Du har utrolig smukke øjne” kom der en smule frembrusende, som havde hun ikke helt kontrol mellem at tænke og sige. Men som ordene allerede var væltet ud over hendes tunge, dannede der sig bare et skævt smil på læberne. “ikke ment som smiger… eller måske? Jeg synes bare de er virkelig smukke.

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 10.05.2020 09:41
Det var nemt at blive en anelse distraheret af de små ting som skovelveren foran hende gjorde. Aistaraina havde også lagt mærke til det tidligere, da hun havde skældt ud på den anden mørkelver, men nu når de var alene, var det noget andet. Hun kunne sænke paraderne lidt, og hun skulle ikke være så opmærksom på et pludselig snigangreb fra siden af. Her var det hende der holdt magten.
Hvis hun ikke havde vidst bedre, ville hun måske også have været mere påpasselig med de pludselige bevægelser fra skovelveren, men de virkede ufarlige. Lidt spøjse. Det undrede dog også Aistaraina hvorfor hun gjorde det.

Aistarina kunne dog havde svoret at kvindens øjne tidligere havde været røde, men ikke længere åbenbart. Formskifter? Eller blot en evne der måske ændrede hendes øjne? Hun havde jo selv det samme havde hun fået fortalt.
”Okay,” sagde hun, og tog en nøgle fra sit bælte, før hun stak den i en af skufferne på skrivebordet foran hende, for at låse den op. Hun blev dog stoppet midtvejs, som komplimenten fløj mod hende, og hun kiggede en anelse overrasket op. Hvis det ikke var fordi hendes hud var så mørk, så ville man have kunne ane en smule rødmen.
Hun blev lige nødt til at tage en ekstra indånding, før hun overhoved lige kunne få fod på tingene til at svare tilbage. Den anden elver var ganske vidst køn, men hun havde været så koncentreret om problemet der var opstået, til overhoved at overveje noget andet. ”Det er der ikke mange der mener. Tak,” sagde hun. Tydeligvis glad over komplimenten, selvom det kom bag på hende. ”Din egne er også ganske yndige, selvom jeg kunne have svoret de var røde tidligere?” spurgte hun, med bar en anelse nysgerrighed i stemmen.
Hendes øjne faldt ned på skuffen igen, som h un fandt pungen med penge i den, og begyndte at tælle pengene op. Dog under bordet, så elveren ikke havde nogle idé om hvor mange penge der egentlig var her i kahytten.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 12.05.2020 15:20
Som hun så hvordan hendes kommentar påvirkede kvinden foran sig, gled et svagt smil hen over læberne.
Et lavtmeld klukken forlod hendes læber, som hun nikkede kort. Ja hendes øjne havde sikkert været røde før, en ting hun aldrig ville kunne kontrollere hendes evne til, med mindre hun virkelig fokuserede; hendes øjne ville altid skifte i det humør hun var i.
Så er de nogle padehatte” mumlede hun ganske alvorligt og nikkede en gang fast. Men måtte derefter nikke fire gange mere. Hendes hånd gled hen over nakken, det gjorde altid ondt når hun blev så voldsom i hendes tics. Hun havde glemt at tage sin medicin i morges – havde hun ikke? Faktisk blev hun pludselig en smule i tvivl, men kvinden havde endnu ikke kommenteret på det. Så – så længe at hun ikke fik blikke eller folk bad hende om at stoppe. Var det måske – en rigtig dårlig idé ikke at tage sin medicin!
Hun fumlede lidt med tasken, som hun havde om sin skuldre.
Ja.. jeg.. de skifter som mit humør, det er – ikke altid fordelagtigt, men så ved man hvor man har mig!” prøvede hun, men hendes øjne begyndte også at glide over i en grøn-gul farve. Som angsten bredte sig i hendes bryst.,
jeg skal bare.. lige have fat i min medicin, jeg tror jeg glemte.. fuglereder! I morges…” åh, hendes fingre greb rundt i tasken. Det måtte være der et sted, hun havde altid på sig!
Hun nåede først at blive rigtig panisk, da hun kunne finde alle de andre eliksirer hun bar rundt på. Healing, kortvarig super styrke. Ja der var meget at gå efter.
Men endelig fangede hendes fingre omkring en blå væske flaske.
Rev proppen af, og begyndte at drikke indholdet.
Ikke helt ideelt, da hun jo ikke vidste om kvinden foran hende ville tage det. Men der var vigtige ting der rumsterede rundt i hendes hoved på nuværende tidspunkt.

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 12.05.2020 16:20
Skovelveren var overraskende charmerende, men man kom selvfølgelig også en del vej med smiger mod mørkelveren. Det skete ikke ofte, med mindre folk skulle have noget ud af det, så det var rart. Især når det ikke var sagt med frygt i stemmen. Hun havde hørt de komplimenter lidt for ofte.
Dog så det hurtigt ud som om at skovelveren selvsikkerhed og alvor hurtig blev erstattet af noget andet. Noget panisk, som hun forklarede om sine øjne, og øjnene blev til en anden farve.

Kortvarigt stoppede Aistaraina med at tælle pengene. ”Er du okay?” spurgte hun. Ikke at hun ville have gjort meget hvis det var tilfældet. Hun kunne heller ikke gøre meget, men at slæbe en død kvinde ud af sin kahyt, så bare altid lidt suspekt ud. Ikke for hendes mandskab, men de var tøjret til Fristavn.
Heldigvis så det ud som om at kvinden vidste hvad det var hun søgte, selvom hun havde problemer med at finde det. Aistaraina valgte derfor at tælle de sidste op, inden hun lukkede pungen og skuffen, og drejede nøglen om endnu engang.

”Er det en seriøs sygdom du døjer med?” spurgte hun, en smule interesseret, men mere sagt som om at hun ikke rigtig var ligeglad. Hun havde ikke overveje at kvinden tog medicin mod sin mærkelige ticks. De føltes ærligtalt ikke så meget mere underlige end nogle af mørkelverne på skibet. Mørkelvere havde også en tendens til at være lidt mærkelige grundet deres opvækst hvor de blev totalt hjernevasket.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 13.05.2020 14:15
Væsken der gled ned i hendes hals, var kølende og med det samme kunne hun mærke hvordan det summede i hele hendes krop. Det var en fantastisk følelse, selvom hun også var opmærksom på at hendes eliksir var begyndt at blive en sutteklud for hende.
Hun fugtede læberne, og hun lukkede øjnene som hun lod følelsen overvælde hende.
Lige så stille åbnede hun øjnene igen, og betragtede kvinden foran sig. Et forsigtigt smil spillede på læberne, som hun pakkede den tomme flaske væk. “Nej - ikke umiddelbart” startede hun ud, hvordan forklarede man det bedst? For som hun var bekendt, havde hun ikke mødt mange mennesker der havde det så voldsomt som hende. Hvilket sikkert slet ikke var tilfældet, hun havde bare ikke mødt nogen endnu.
Desværre kan det blive meget værre, hvis jeg ikke tager medicin for mine... sjove påfund” mumlede hun og lænede sig tilbage i stolen. Hun blev altid ganske træt lige efter, selvom de fleste gange kunne hun nu stadig holde sig i gang. Men kahytten var varm, og stolen var behagelig.
Tungen klikkede fem gange i hendes mund, mens fingeren begyndte at slår imod hendes lår. Igen med de fem ganges interval, inden der kom en pause. 

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 14.05.2020 10:30
Aistaraina var interesseret, både i kvinden, men også væsken hun havde drukket. Eliksirer var ikke noget hun havde forstand på som sådan, men hun vidste at de kunne give en god sjat penge på det sorte marked, hvis det var de rigtige ting man forhandlede. Desuden havde hun aldrig hørt om noget lignende som det kvinden havde, så måske hun selv lavede dem?
”Sjove påfund? Som dine små... udbrud?” spurgte hun. Hvordan kunne man ellers sige det? Det var noget mærkeligt noget, og Aistaraina forstod det ikke helt. Det var selvfølgelig også den slags ting man ikke kunne have som mørkelver. Et tegn på svaghed ville mange mene.

Endelig tog Aistaraina krystallerne hun stadig havde i hånden og rakte dem frem mod kvinden. ”Dine tre jader han skyldte dig,” sagde hun. ”Men... inden du går... er det dig selv der laver eliksirerne?” Hun vidste ikke om de virkede, men hun ville ikke lave en handelsmulighed bare fordufte. Hun brugte heller ikke meget tid på at handle eller smugle, men nogen gange måtte man også tage nogle jobs der ikke var ligeså risikable.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 14.05.2020 12:28
Caerthynna nikkede hurtigt, som der blev spurgt ind til hvad hun ment. Men uddybede ikke yderligere, da det ikke virkede som om mørkelveren helt forstod det; eller måske var det hun ikke havde lyst til det? Det var i grunden også helt i orden, det havde altid været en sær ting omkring skovelveren. En ting der havde fået hende forvist fra sit eget hjem, og bragt mange sorger til hendes nu afdøde far. 

Det var et ganske stort smil, der spillede på læberne som hun greb jadestykkerne som der blev rakt over til hende. Hun puttede dem væk, i en lille sort læderpung. Der var ikke mange krystaller dernede. Men nok til at det lavede en lille klirende lyd, som hun lukkede den til. 
Hun skulle til at rejse sig, da der blev stillet et nyt spørgsmål. Det var som om et julelys blev tændt i elvernes øjne, og hun satte sig promte ned igen.
ja! Og jeg laver rigtig mange..” hun rystede lidt med den store taske hun havde over ryggen. “Man kan sige, det er en hobby jeg elsker at bruge meget tid på! hvadda?” Er der noget jeg kan hjælpe med, har du brug for eliksirer. Forhåbentlig noget spændende, hun ikke havde prøvet at lave før!

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 15.05.2020 11:47
Aistaraina smilede. Hun var ikke helt sikker på hvorfor man gjorde sådan nogle ting, men nu var det heller ikke fordi at hun havde bestemt sig at lære om mennesker og elveres hjerne. Desuden kunne det ligeså godt være en forbandelse, man vidste det trods alt aldrig i et land som deres, hvor der var en jævn mængde videnskab og magi blandet sammen.

Bekræftelsen om at hun lavede eliksirer, fik et smil til at glide over Aistarainas læber. Velovervejet, og tydeligvis fordi hun havde noget i tankerne.
Hun lænede sig tilbage i stolen, og krydsede benene, før hun lagde sine hænder på dem, som hun kiggede på kvinden.

”Eliksirer går godt på det sorte marked, alt efter typen. Kunne du være villig til at samarbejde? Jeg kan formegentlig skaffe en masse af ingredienser, og jeg skal nok stå for at sælge dem i sidste ende,” foreslår mørkelveren. Det ville give lidt ekstra krystaller for at få skibet til at køre lidt mere rundt. Folk var trods alt mere påpasselig med ikke at blive overfaldet af pirater, nu når Mørket havde skiftet taktik, og Aistaraina ville meget gerne have en lidt mere alternativ indtægtskilde.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 15.05.2020 22:34
Et sammenarbejde? 
Spændende.

Caerthynna satte sig lidt bedre til rette, dette var lige gået fra at være ganske irritabel dag, til faktisk at være interessant nok til at blive hængende rundt på skibet. Skoveleverne nikkede lige så stille, som hun fandt noget hår og begyndte at lege med de blå lokker. Hun tog en dyb indånding, alt imens hun vædede hendes læber. “Så du vil gerne have mig til at lave eliksirer for dig?” Spurgte hun, selvom hun udemærket havde forstået forslaget der var lagt i skødet på hende. Normalt lavede hun dem jo bare til sig selv, hun havde ingen kunder - og så var der selvfølgelig Verbatims agenter der bestemt også kunne være heldige nok at få en eliksir eller to med. 

Jo, måske jeg kunne være interesseret i det. Men hvorfor skulle jeg være interesseret? For krystaller - selvom jeg krævede mine penge tilbage - er ikke en faktor for mig at gøre ting.” Sagde hun og lænede sig frem på hendes lår og betragtede kvinden foran sig. “Så .. gør det spændende for mig - hvorfor skal jeg arbejde for dig?” Sagde hun med et skævt smil på læberne.

Aistaraina

Aistaraina

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 479 år

Højde / 182 cm

Helli 18.05.2020 11:53
Aistaraina nikkede til skovelveren, og foldede sine hænder, som hun kiggede overvejende på kvinden. Desværre lagde kvinden lidt en dæmper på begejstringen fra Aistaraina, som hun sagde at hun ikke var interesseret i krystaller. Hvis det ikke var en motivation, hvad var så?

Man kunne se hvordan Aistaraina vendte og drejede det lidt i hovedet, før at hun åbnede munden igen. ”Jeg er villig til at sørge for ingredienserne for dig, så du har mulighed for at eksperimenterer med dine eliksirer. I sidste ende kan de fleste nok sælges. Folk er enten desperate eller skøre nok, og for mig gør det ingen forskel, men for dit vedkommende. Er det ikke drøm at få lov til eksperimentere som man har lyst til, uden at være påvirket af tjene pengene ind igen?” Det kunne godt være at Aistaraina selv måtte punge lidt ud til at starte med, men hun havde let adgang til de fleste af de sjældne urter, eller kendte nogen der havde, så det var ikke en umulig for hende. Eliksirer solgte trods alt også bedre end urter gjorde. Langt de færreste var trods alt alkymister.
Caerthynna

Caerthynna

Agent af Verbatim

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 189 år

Højde / 178 cm

Sparks 19.05.2020 22:05
Hun lyttede opmærksomt, og interesseret på hvad mørkelveren fremlagde af mulighed for hende. Det var i sandhed et interessant foreslog, det måtte hun ærligt indrømme. Især det, som der også blev understreget, hun kunne frit eksperimenterer uden hun skulle betale for omkostningerne. Caerthynna fugtede langsomt sine læber, sukkede hårdt inden hun lod fingrene glide igennem de blålige lokker. 
Det er godt nok noget af et tilbud” sagde hun, som smagte hun på ordene. Smilet blev en smule bredder, hvor efter at skovelveren trak stolen tættere på. Derved kunne hun ligge sine albuer på bordet som den anden sad ved. hoved blev lagt i skålen af hænderne, mens øjnene kiggede ganske intenst på kvinden der sad foran hende. 
Hvad med information? Jeg kan rigtig godt lide informationer, hvis du høre noget på din rejse, stort som småt - så vil du fortælle mig omkring dem? Og så kan du tro vi har en aftale!” Sagde hun med et stort smil, og lænede sig tilbage i stolen igen. “Så snart jeg selvfølgelig har fået navnet på den smukke kvinde, der giver sådanne fantastiske forretnings muligheder - til folk hun knap nok kender.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2