Mens Jaris snakkede fandt Daphnie krus til teen, som hun satte på bordet. En til dem hver. Hun havde ikke helt fulgt med i hvad Jaris fortalte, men blev meget hurtigt opmærksom på hun skulle følge en smule med. Som Jaris snakkede om at have nødder nok, og hans blik gled ned mellem hans ben, fulgte Emmas blik hans, fuldt opslugt af den sikkert romantiske fortælling. Da de gik op for hende hvad han hentydede til, sneg den røde farve sig vej til hendes kinder, og hun tog forlegen hånden op for munden, mens hun lo flovt.
"
Oh..! " Albert virkede bestemt ikke imponeret ud over Jaris perversiteter, og slap bare en utilfreds brummen ud over hans hustru og kommende svigersøn. Daphnie så hendes mors reaktion, og rødmede selv. Sammenbidt vrissede hun kort og flovt af hende.
"
Mor..! " Hvorfor skulle hun også være så pinlig!?
Efter det fulgte Daphnie lidt mere med i hvad Jaris fortalte. Hun satte borddækningen på pause og stillede sig hen bag Jaris, med hænderne på hans skulder. Det var også kun lige tidsnok til at stoppe Jaris for at afsløre ting hendes forældre ikke behøvede at vide noget om.
"
Unødvendige fortællinger! " udbrød hun pludseligt og højlydt, som hun afbrød Jaris med brændende kinder og fingre der borrede sig ind i hans skuldre, for at få ham til at holde mund. En akavet latter forlod hendes læber, da hun godt selv kunne høre hvor lidt hendes ord havde givet mening, men det var det første hendes hjerne var kommet på.
"
Han er helt vild med at fortælle unødvendige ting..! " lo hun forsat akavet, mens hendes blik en smule panisk flakkede mellem hendes forældre, der bare sad og så en smule forvirret ud. Albert havde et lettere overvejende udtryk over sig, der fik Daphnie til at synke en smule nervøst. Hun håbede inderligt ikke han havde gennemskuet at hun lå med mænd uden at være gift med dem. Hun kunne lige se for sig, hvordan han ville forlange at hun kom hjem og bo igen, så hun ikke kunne lave alle de unoder!
"
Det lyder da som et spændende møde..? " Emmas stemme var prøvende og usikker, som hun kunne mærke en svag anspændthed mellem Alfred og Daphnie. Daphnie flyttede blikket hen på Emma og hun sendte hende et lille smil, stadig med ildrøde kinder.
"
Det var det også.. " skyndte hun sig at sige, mens hun slap det stramme greb om Jaris skuldre og gav han et dask på skulderen som straf. Så gik hun i gang med at lede efter småkager.
"
Jeg gik hjem, og da jeg et par dage senere gik tur det samme sted, lå Jaris på jorden. Efter jeg var gået var han blevet for at tælle videre. Der var ikke meget liv i ham, da jeg fandt ham, så jeg måtte slæbe ham med hjem, så han kunne få noget mad og drikke.. " forklarede hun, mens hun ledte alle de steder hun havde gemt småkager. Hun skulle ikke nyde noget af, at Jaris afslørede flere detaljer, hendes forældre ikke behøvede at vide.
"
Hvordan kan du have spist dem alle sammen allerede.... " mumlede Daphnie lavt, så hendes forældre ikke kunne hører det, men det ville nok ikke gå forbi Jaris superhørelse. Uden nogle småkager, vendte Daphnie til kedlen, hvor vandet var blevet varmt. Stemning var blevet en smule mærkelig, men det ændrede Albert hurtigt på, mens Daphnie fik lavet teen i kedlen.
"
Hvad så med børn? Selvom i ikke har fundet en dato for brylluppet, er i vel begyndt at tænke på børn? I kan jo ikke være tre her.. " Albert lod blikket glide rundt i det lille hjem. Farven der ellers var begyndt at forsvinde lidt, skød helt ud i hende ører af flovhed og irritation.
"
Du bliver jo ikke yngre, Daphnie.. " Daphnie blev stående med ryggen til, da hun bestemt ikke syntes at hendes far, var særlig sød ved hende lige i det øjeblik. Emma så også en smule overrasket på hendes mand. Det var en side hun ikke synes at have set før.