Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofie, eller Sofus som han efterhånden var kendt, trippede en smule utålmodigt foran Fausts butik, mens solens sidste stråler forsvandt i horisonten med en sneglefart Sofus kun kunne tro var en direkte hån mod ham.
Han havde efterhånden næsten vendet sig til sin tilværelse som dreng, men nattens møde var stadig ikke et han havde set frem til, for han kunne ikke andet end tro Faust ville have nogle -interessante- ting at sige om at modtage krystaller fra alfer, præcis som alle de andre voksne hun havde været nødsaget til at forklarer sig overfor. 

Hvis han da overhoved ville tro på han var hende! Nok var de generelle træk meget de samme, men hans hår lyste ikke længere, og noget intenst vokseværk havde gjort ham næsten en hånd højere end sidst.

Der var også ligepludselig gået længe mellem deres andet møde, og dette tredje, afsluttende møde. Alt det der med at dronningen var kommet tilbage og rebellerne havde sluttet sig til hende, og hjulpet hende tilbage på tronen havde lidt taget prioritet. Og mellem Rofus mor der var kommet hjem, Sofies lærlingeplads ved Tellach og deres pludselige omvendte køn, så havde der været nok at se til, uden også at skulle lave mærkelige nat-besøg hos en skummel gut som han var ret sikker på var en vampyr. Ikke at Sofus havde mødt andre vampyrer at sammenligne med.

Sofus blev trukket ud af sine tanker da solen endelig gik ned, og døren til butikken endelig blev åbnet.
"Hej Faust, det er Sofie, ja, jeg ved jeg plejer at være en pige og nej, mit hår lyser ikke længere lige nu, men det er alt-SÅ mig" Sofus sukkede tungt og opgivende som hans stemme knækkede til sidst. Han havde næsten klaret det igennem uden et knæk... næsten..
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 24.03.2020 14:36
Faust havde som sædvanlig befundet sig i en slumrende tilstand det meste af dagen. Da solens lys endelig forsvandt, begyndt livet og energien at vende tilbage i den efterhånden ældre mand, der kravlede op fra sin kælder og trådte ind i forretnings baglokale.
Han tog en fugtig klud, som han kørte hen over overfladerne i forretningen, inden han tændte en olielampe i butikslokalet og endelig låste døren op for at sætte det lille "åbent"-skilt derpå. Uden for døren stod der en ung, lyshåret knægt, der trippede utålmodigt, og Faust skulle netop til at spørge, hvad han kunne hjælpe med, da han fik forklaringen.

Det var noget tid siden, han sidst havde haft Sofie forbi forretningen, men der var også sket et væld af ting i byen, og Faust havde haft en del at bekymre sig om - blandt andet, lod der til at være nogen der havde fået færden af hans sande identitet, hvilket bekymrede vampyren en del mere, end han umiddelbart lod sig mærke med over for sine kunder.
Der så dog ud til at være sket en del mere i Sofies liv, end i hans.

"Godaften Sofie, kom indenfor." Sagde han mildt, som han fik gennet hende .. eller ham .. ind ad døren og lukket den mod nattens begyndende kulde og de eventuelt nysgerrige blikke fra gaden. Denne pludselige forandring var mildest talt umådeligt fascinerende, og han standsede med det samme op inden for døren for at se op og ned ad drengeskikkelsen i butikkens lysskær.
"Fascinerende.. der er ikke tale om en illusion, ser jeg.." Begyndte han, mens han travede rundt om hende, seende kroppen an fra alle vinkler. Det gik op for ham, at det måske var lidt upassende over for hendes tilstand og han stoppede op og rømmede sig. "Ahem, hvis det altså er i orden at jeg spørger ind til det .. er tilstanden .. permanent?"
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus himlede tydeligt med øjnene som Faust begyndte at cirkle om ham, og det lod til at Faust fangede budskabet, for der gik ikke længe før han stoppede igen.
"Ved guderne det håber jeg ikke!" sukkede Sofus opgivende. "De KLOge hoveder vi har spurgt mener ikke der er noget at GØre ved det, men siger det går over af sig selv på et tidsPUNkt" forklarede Sofus, og lød uendelig træt af situationen, og af de utallige gange hans stemme knækkede.
Nok havde der vist sig at være visse fordele ved at være en dreng, og det blev svært at sige farvel til den luksus at kunne stå op og pisse, men nu var Sofus efterhånden godt klar til at blive en pige igen, så hun kunne snakke normalt igen.

"Men mIN forvandlINGS evne opfører sig som den SKal, så det burde ikke påvirke os" fortsatte hun med et skarpt blik på Faust. Sofus havde ingen intention om at sno sig ud af deres aftale, selvom han var gået noget over aftalt tid på dette sidste møde.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 16.04.2020 21:17
Faust opfattede hurtigt Sofies himlen med øjnene som et tegn på, at hun så sandelig var træt at af tale om tilstanden. En uheldig situation for en ung pige, hvis krop stadig var ved at udvikle sig. Faust var allerede begyndt at spekulere på, hvordan det ville påvirke hendes almindelige krop, skulle hun få den tilbage igen, og han måtte bide sig i tungen for ikke at lade spørgsmålene regne ned over den stakkels teenager. 

I stedet begyndte skridtede han hen til baglokalet, hvor han tændte endnu en olielampe og begyndte at anrette til, at de kunne gå i gang med det sædvanlige foretagende. Det var et godt stykke tid siden, og han var så småt begyndt at overveje, hvad der var hændt pigen - af samme grund var der nogle andre projekter, der på trods af at de var nydeligt anrettede, måtte ryddes fra arbejdsbordet.

"Jeg kan altid hjælpe med en illusionsamulet, skulle du have brug for at skjule ahem .. tilstanden." Bemærkede han, arrangerende en mængde af halvfærdige amuletter på en hylde. Han så sig over skulderen mod hende. "Jeg kunne også kigge nærmere på, om noget mere holdbart kunne gøres, men det kræver naturligvis at jeg ved, hvordan det er sket.."
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofie fulgte med, og sukkede en smule lettet, som Faust lod det ligge, i hvertfald for nu. Hun fandt hurtigt sin plads, og som altid gled hendes blik nysgerrigt rundt, men hun viste bedre end at røre ved noget.
Hun skar en lille grimasse da han foreslog en amulet til at hjælpe med 'problemet'.
"Ellers tak. Jeg tror ikke jeg har brug for at sætte mig i mere gæld til dig end højst nødvendigt!" svarede hun, og selvom der spillede et halvt smil på hendes læber, var der også et spor af alvor. Hun havde kun gjort det den første gang, fordi hun ikke så nogen anden udvej. Hun ville ikke sætte sig mere i gæld til den lyssky mand end hun var nød til!

Fausts ord om at finde en mere permanent løsning fangede dog hendes opmærksomhed. Han måtte unægteligt vide en del mere om magi end de fleste.
"Hvis du har nogle gode råd er jeg lutter ører!" hun sukkede en smule, for hun viste det også betød hun var nød til faktisk at fortælle hvad der var sket. Men hvis hun ville have hans hjælp var der ingen vej udenom.
"Det var alfesten.. Så vidt jeg har hørt er de åbenbart hyppige her, eller noget.. Men min kæreste kom hjem med den, og før han nåde at opdage hvad der var sket med ham, havde jeg rørt den også... så nu er vi begge to... ramt af hvad end det her er!"
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 11.05.2020 21:34
Faust gjorde et lille nik, mens antydningen af et smil krusede hans læber. Han tog sig nu engang betalt for sit arbejde, og han var godt klar over, at priserne ikke var de nemmeste at klare for en ung kvinde uden mange krystaller på lommen. Situationen var dog heller ikke livstruende for hende, omend hun kunne forestille sig, at den gav hende en mængde komplikationer i hverdagen. 

Han satte sig på arbejdsbænken, men i stedet for at gøre klar ved bordet, vendte han sig, så han sad over for hende, og hans ansigt blev lagt i opmærksomme folder, mens han lyttede til historien. 
"Jeg har hørt om disse .. alfekrystaller før." Sagde han tøvende. De havde været lidt af en plage de seneste par år, men Faust havde ikke haft mulighed for at inspicere et af objekterne på første hånd. Han lænede sig en smule frem for at studere hendes ansigtstræk, der viste alle tegn på at tilhøre en ung menneskedreng.  "Hmm .. yderst udførlig forvandling." Mumlede han for sig selv med et tonefald, som var han næsten imponeret over alfens arbejde.

Han rejste sig brat igen, skridtede hen til en reol og trak en læderindbunden bog ud, som han begyndte at bladre igennem med ivrige fingre. "Er din kropslige udvikling fortsat i det nye køn?" Spurgte han hen over skulderen. "Jeg synes, jeg kunne høre, at der var lidt med stemmen.."
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus så en smule håbefuld ud da Faust fortalte han kendte til alfekrystallerne. Godt! Så var der håb for at han viste noget, også uden Sofus skulle forsøge at forklarer hvordan magien føltes eller noget af det andet Teallach havde forsøgt at lærer ham.

Det lille lys dimmede dog hurtigt igen, som Faust gik igang med at inspicerer hans ansigtstræk. "Vil du os trÆkke mig i skægget eller hVa?" brokkede han sig, og så straks mere irriteret ud som hans stemme igen knækkede.

Sofus sukkede dybt. "Ja den er.. StEmmEn, jeg er også voksEt en del? Og.." Sofus skævede ned mod sit skridt "Andre ting.. Ehm.. Min kæreste er også ramt og han- hun, har også.. udviklet sig" forklarede Sofus lidt betænksomt, mens farven bredte sig over hans kinder. Det var stadig ret mærkeligt at Rofie havde fået sit måneblod, især fordi det var kommet før Sofies eget.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 30.05.2020 09:52
"Åh.. af samme krystal?" Spurgte Faust, da Sofie fortalte om sin kæreste. Noget tydede på at alfens magi ikke alene var kraftfuld - den var også holdbar, hvis der var nok til flere forvandlinger i én krystal, og det kunne også forklare, hvorfor effekten ikke var gået væk endnu..

Han mumlede lidt for sig selv, mens han granskede bogens siden igennem, tilsyneladende ignorende Sofies beklemthed. Han ville næppe selv mærke den store forandring i sit daglige liv, skulle han være udsat for en sådan krystal, men det var naturligvis en helt anden historie, når man var på Sofies alder, hvor hormonerne rasede..

Til sidst lukkede han bogen for at vende tilbage til arbejdsbordet. "Den gode nyhed er, at det meste magi, overført på den måde, har en tidsbegrænsning. Jeg tror godt, at I begge kan regne med at vende tilbage til jeres almindelige jeg." Faust nævnte intet om, at kraftigere magi godt kunne vare i flere århundreder - det var sandsynligvis ikke tilfældet her, og der var absolut ingen grund til at bekymre pigen.. øh, drengen.
"Men jeg vil gerne tage et kig på krystallen for jer, hvis I stadig er i besiddelse af den?" Spurgte han, lettere håbefuldt. Faust var altid interesseret i at få fingrene i magiske genstande.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus nikkede først som svar, men da det var tydeligt Faust ikke så andet en i sin bog, fulgte han det op med et "Jah, den samme, og ret kort tid efter hinanden. Nok 5-10 minutter tops" forklarede han. Hans tid med Teallach havde lært ham at den slags detaljer kunne være vigtige når det handlede om magi.

Sofus lettelse var tydelig, og hans suk tungt da Faust døm lød. "Fantastisk!". Sofus skulle ikke være en dreng for evigt! Nok havde det sine fordele, men han var efterhånden ved at være ret træt af det, og savnede at være sig selv igen.

Sofus kløede sig lidt i nakken "Ehm, det er ikke mig der har den, men jeg kan høre Ro-ehm, min kæreste, af om hun stadig har gemt den væk et sted?" tilbød han Faust, og betragtede ham nøje. Det var en magisk dims, og han virkede mere interesseret end som så. Det var måske noget hun kunne handle med, hvis Rofie da ikke allerede havde givet den til Moana, til at blive passet på, eller smidt den i den dybeste brønd for at blive fri for den.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 20.06.2020 18:57
"Hmmm, interessant." Faust havde igen fået et tænksomt udtræk, mens han stirrede ud i luften. Det kunne være frygteligt praktisk for hans forretning, hvis han kunne tilbyde sådanne krystaller - han havde før givet amuletter, der kunne bidrage til illusionen af at være det modsatte køn, men det holdt jo ikke rigtig længere end til synssansen. Der var ikke noget, der var funktionelt.

Han så op og ned af Sofie, tydeligvis stadig tænkende for sig selv, mens han mumlende: "Gad vide hvor gennemført forvandlingen er.. kunne den gøre en kvinde med barn?" Tænkte han højt. Det var ikke ligefrem et eksperiment, han ville bede Sofie om at udføre, men det nagede hans bevidsthed. Skulle man sælge sådan en krystal, skulle man vide hvordan den fungerede..

Han sukkede og satte sig ned på skamlen ved bordet. Det ville nok være svært at få fat i alfen under alle omstændigheder - og han havde brugt for pålidelige sælgere. Måske der ville være nok magi tilbage i krystallen til, at han kunne kopiere det, men han tvivlede.
"Åh ja.. du må meget gerne høre, om hun stadig har den." Sagde han og så på Sofie med antydningen af et smil om læberne. Den ville han gerne give nogle krystaller for - funktionel eller ej.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus fandt sin sædvanlige plads, og trillede fingrene mod bordpladen som Faust mumlede rundt. "Den gav ham hvertfald måneblod" bekræftede Sofus med et træk på skuldrene. Det havde været mere end akavet, og de var blevet enige om at holde igen med... nærheden. Selvom teen virkede for Sofie normalt, så var tanken om at Rofie skulle blive med barn bare for meget.

Sofus smilede skævt tilbage til Faust "Jeg skal se hvad jeg kan finde". Faust ville ikke få den gratis, det var sikkert. Men han var sikker på de nok skulle kunne finde ud af noget. Hvis der stadig var noget magi i den, så ville det trods alt nok være noget mere brugbart end at kunne skifte til havfolk.

De trillende fingre blev lagt fladt mod bordet med et lille klask, som Sofus efterhånden synes Faust havde haft næsen i bøgerne længe nok. "Såå skal vi få ordnet vores sidste omgang her, så du kan læse i fred?" spurgte hun med et let løftet øjenbryn. Sofus havde aldrig været utålmodig af en teenager at være, men det var tydeligt at han havde mindre travlt nu, end de to andre gange. For en gangs skyld havde den unge mand kun sine egne problemer at håndtere.

Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 28.08.2020 19:04
"Hmmm." Grublede Faust videre. Det var meget interessant, at forvandlingen kunne være så gennemført. Han ville selv give et arm og en ben for at få fat i sådan en magi - det virkede uhyre tåbeligt, at denne alf eftersigende bare fløj rundt og delte ud af den!

"I så fald ville jeg næsten tro, at det var muligt .. han bør måske holde lidt igen med kønslig omgang." Bemærkede han, ganske neutralt, ikke skænkende en tanke at det måske var en smule akavet et emne for en ung kvinde.. eller mand i øjeblikket. Sex var for Faust en biologisk ting, der foregik, og som han ikke selv havde interesse i at deltage i - men han kendte da til, hvad der kunne komme ud af det, og når en kvinde blødte, kunne hun som regel også blive med barn.
Sandsynligvis også selv om hendes rigtige skikkelse var en mands. Det kunne give nogle uheldige effekter, hvis magien aftog...

Klasket fra hendes hænder fik ham til at se op og bemærke den tydelig utålmodighed i sin gæsts ansigt, og antydningen af et smil krusede hans mundvig. "Naturligvis .. naturligvis." Han klappede bogen i, lagde den omhyggeligt fra sig og vendte sig mod Sofie.

"Er du klar?" Spurgte han, tilbydende sin hånd, så han igen kunne trække på hendes magiske kraft.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus mærkede de små hår i hans nakke rejse sig, som Faust teoretiserede at Rofie kunne blive gravid selv. Det var en en tanke der kunne gøre en ret så ædru, ret så hurtigt. Fausts ligefremhed om emnet gjorde det heller ikke bedre. Hvem kaldte det også lige for 'kønslig omgang'?!
Sofus skælvede en smule og rystede tanken af sig. Det var simpelthen for mærkeligt at tænke på!

Sofus lagde sin arm frem til Faust, og i modsætning til deres to andre møder, forblev Sofus i sin menneskelige form, selvom hånden han holdt frem var handskeløs. Sofus havde ingen anelse om hvorfor, men hans anden evne havde ikke vist sig, side han var blevet til en dreng. Måske var det noget med håret?

"Jeg er klar" bekræftede Sofus, med et koncentreret udtryk, som han forsigtigt kaldte på sin evne til forvandling. Det kom overraskende let. Måske alt den træning med professoren faktisk ikke havde været helt spild af tid? Selvom deres arbejde primært havde været med hendes kopieringsevne, så var hendes generelle forståelse for magi blevet markant større samtiddig.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 22.09.2020 10:11
På trods af den store forandring Sofie eller Sofus havde gennemgået, kom magien ganske let flydende, og Faust sendte et kort, lille nik i retning af den unge teenager. Der var ingen tvivl om, at der var masser af magisk potentiale gemt i hende eller ham.

Arbejdet gik derfor også ganske let, og der gik ikke længe, før Faust kunne lægge låget på kassen med den sidste amulet indeholdende forvandlingsevnen, der ville sætte Sofus fri af deres aftale. Han rejste sig og tørrede hænderne af i et klæde, mens han vendte sig om mod drengen med et nik.

"Ja, det var så .. det."

Sagde han, og det var næsten som om der havde sneget sig et lille snert af sørgmodighed ind i vampyrens stemme. Det gjorde ham nu engang meget godt med noget ungt selskab, og det var altid en smule trist at skulle sige farvel til en god kunde.
Han rømmede sig let og tog æsken med amuletten op for at lægge den på plads. "Dit hår .. " Spurgte han, en smule henkastet, men interessen var tydelig i de mørke øjne. "Var det også alfekrystallen der gjorde det?"
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Selv uden at skulle sidde i den trælse forvandling, for at undgå roderiet med den anden evne, så var det tydeligt at hans mestring af evnen var blevet mærkbart bedre i løbet af tiden mellem besøgene. Og især denne gang, var der så markant en forskel, at der ikke kunne være nogen tvivl om, at Sofus havde trænet sin evne aktivt, sandsynligvis med hjælp fra nogen der viste hvad de lavede.
Professor Tellach var unægtelig en dygtig lærermester.

Sofus gnubbede sig lidt mellem hænderne som Faust erklærede sig færdig, men selvom Sofus ikke virkede så udmattet, som han havde været efter de andre gange, lod han sig alligevel sænke lidt tilbage i stolen, frem for at rejse sig.
Selvom Sofus ikke stolede på Faust længere end han kunne kastes, så havde der været noget.. hyggeligt, over besøgene. Og med lidt hjælp fra Rofus evne, kunne Sofus også kaste Faust temmelig langt.

Sofus trak en smule på skuldrene "Det holdt hvert fald op med at lyse da jeg blev en dreng... og dets andre evner virker heller ikke længere" det sidste blev tilføjet med et skævt smil. Hun havde bildt ham ind at det kun lyste, og selvom hun viste han nok ikke heeelt havde købt hendes løgn dengang, så havde Sofus aldrig sagt mere om det.. før nu.
"Så om det er kønnet eller et eller andet ved krystallens magi, det aner jeg ikke"
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 28.10.2020 10:15
Jo mere Faust hørte, jo mere kløede hans fingre efter at få fat i denne alfekrystal. Faktisk ville han endnu hellere have fat i alfen, for det lød til, at den lille skabning havde en umådelig mængde magi, som kunne studeres og sælges.
Det krævede naturligvis, at den var samarbejdsvillig. At Faust selv kunne risikere at blive udsat for magien bekymrede ham ikke så meget - han forventede ikke, at det ville gøre den store forskel, hvis han pludselig blev en kvinde.

"Jaså.. hvilke andre egenskaber?" Lød det konverserende fra vampyren, der pludseligt stirrede meget interesseret på Sofus' hår, omend det nu blot var ganske almindeligt lyst i farven.

"Jeg kunne i øvrigt ikke undgå at bemærke, at det gik meget nemmere med magien denne gang. Har du trænet din forvandling?" Spurgte han med et af sine sjældne, ægte smil.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus smil var tirrende, flabet næsten. "Åh, det kAn lidt af hvert" svarede han blot med et lille skuldertræk "kunne" rettede han så sig selv, og en smule af flabetheden blegnede til gengæld for et øjebliks akavethed.
Der var et øjeblik der hvor han næsten nåde at føle sig lidt sej... næsten. Han kunne sværge der var noget ved det at være dreng der gjorde hende dummere.

Faust kompliment fik dog den unge mands smil tilbage, stolt men moderat. "Det har jeg. Fandt mig en lærer det viste lidt mere om den slags, og han insisterede på at dele, såå jeg gjorde som en svamp og sugede til mig!" indrømmede han.
Det var nok ikke heeeelt sandheden. Tellach havde ikke så meget insisteret, som truet med at udlevere hende til ordensmagten.. igen.. Men det lå i fortiden, og Sofus var endt med at blive ret glad for den gamle særling.
"Han har lovet at gi' mig en hånd så længe jeg er i Dianthos, så det er ret fedt. Det er lidt utroligt så meget mere der kan ligge i noget så simpelt som at skifte form!".
Et lille grin undslap Sofus. Han havde nok fået mere respekt for sin evne gennem sin træning, men han så den stadig som værende ret underlegen til de fleste andres.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 18.11.2020 13:01
Faust betragtede Sofus et øjeblik. Hun .. eller han .. havde altid været undvigende med håret, og dette var ingen undtagelse. Vampyren kunne ikke rigtig andet end at konkludere, at teenageren ikke var interesseret i at fortælle ham om det, hvilket så småt overbeviste ham om, at det måtte være noget værdifuldt.

Nuvel, Sofus vidste hvor butikken lå, skulle han blive desperat nok efter at sælge noget i fremtiden.

"En læremester kan gøre en stor forskel." Nikkede Faust. "Så du har måske ligefrem fået blod på tanden efter at studere, eller holder du dig til magien?" Spurgte han venligt. Det havde været en stor omvæltning i Fausts tilværelse, da han var blevet undervist i lægevidenskab. En fantastisk mulighed. Han håbede, at Sofus ville gribe den, hvis han havde muligheden.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Sofus trak vejret ind og åbnede munden, et små-flapet, afvisende svar hængende lige på kanten af hans læber! Men det nåde aldrig ud, og i stedet gjorde han noget uforudset, og lukkede munden igen. Hans første indskydelse havde været 'nej da', for studier var noget for adelige unger og folk med for mange penge. Eller det havde han hvert fald troet tidligere.
For det han lavede med Teallach kunne ikke beskrives som meget andet end at 'studere', og han hadede det ikke... tvært imod. Alligevel var der noget fundamentalt ved tanken om at det skulle blive hverdag, og ikke bare en midlertidig ting der strøg ham forkert.

I sidste ende trak Sofus på skuldrene. "Måske? Jeg har hvert fald tænkt mig at lærer hvad jeg kan hos ham her, men jeg tvivler på det bliver til meget mere.. Jeg er ikke ligefrem hvad de fleste ville kalde lærlinge-materiale" svarede han med et skævt smil til sidst. Det var helt sikkert manglen på lærermestre der var problemet, og ikke Sofus frygt for at ende med at sidde fast i Dianthos og se alle sine drømme om eventyr visne og dø som hun blev mere og mere som sine fastre og kusiner. Men hun havde jo også kun været i Dianthis i knap tre år nu..

Sofus blev en smule bleg ved tanken. Ved alle guderne der var gået næsten tre år allerede...
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 24.12.2020 12:00
Faust betragtede Sofus et øjeblik, inden han gik i gang med at tørre arbejdsbordet af med omhyggelige bevægelser. Et svagt smil krusede hans læber. "Måske ikke, men han har da holdt dig ud så længe, og det ser ud til at virke.."

Faktisk var Faust ganske overbevist om, at der var masser af lærlinge-potentiale i Sofus. Han kiggede kort over skulderen og stoppede midt i en bevægelse med støvekludden i hånden:

"Er du okay? Du ser lidt bleg ud? Det kan godt tage meget på kræfterne at bruge sin magi sådan.." Praktisk som Faust var, tænkte han ikke rigtig over, at der kunne være andre årsager.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 5