En regnfuld teateraften
Emilia 04.03.2020 19:24
Under hele stykket havde man kunne høre regnen piske som bare fanden udenfor, det havde virkelig været voldsomt, men det havde også gjort, at salen for første gang i Karmas tid på teatret, havde været fuld. Karma syntes det havde været helt fantastisk, de havde spillet et stykke til ære og anerkendelse for de adelige, det havde sat lys på de 'gode' adelige borgere og hvordan de var overfor befolkningen. Karma havde spillet en autentisk tjenestepige og stod nu klar foran scenen til og hilse på de gæster som gerne ville hilse på skuespillerne inden de tog hjem. For Karma var det altid specielt og spændende, for det gjorde alting mere personligt, hvilket hun elskede.
Lamagician 04.03.2020 19:32
Hannah rejste sig fra der hvor hun havde siddet og set teaterstykket og gik ned mod scenen, hun kiggede efter pigen der havde spillet tjenestepige for hun havde spillet så godt at man skulle tro at hun faktisk var en tjenestepige. Hun fik øje på det lyse hår og småløb derhen med et kæmpe smil. "Hej du var fantastisk", sagde hun da hun endelig nåede frem til pigen. "Hvordan kan du spille så godt?", spurgte Hannah og tilføjede "Jeg hedder forresten Hannah, hvad hedder du?". 
Emilia 04.03.2020 20:17
Der skulle ikke meget til og beære Karma, det var utroligt let, men denne her varmede alligevel mere end normalt, der blev ikke kommenteret på hendes lange hår eller at hun var lækker, der blev kommenteret på hendes skuespil og det fik virkelig varmen til og strømme gennem kroppen og op i kinderne. "Hvor er du sød, jeg har bare øvet mig rigtig meget da jeg altid har ville være skuespiller. Jeg hedder Karmania, men alle kalder mig Karma." Hun sagde det med en blød og behagelig stemme, hun var så beæret over nogen syntes hun var god nok, det betød virkelig alt for hende.
Lamagician 04.03.2020 20:48
*Hmm, Karmania, det var da et pudsigt navn* tænkte Hannah og valgte så at sige, "Karma, det navn kan jeg godt lide". Hun vidste ikke rigtigt hvad hun skulle sige og sparkede lidt akavet ned i jorden, normalt kunne hun sagtens snakke med andre men denne gang opdagede hun at hun faktisk blev en smule genert, hun ville gerne snakke med pigen men var ikke helt klar over hvad hun skulle sige hvilket resulterede i en underlig mumlen. "Det er da virkelig et lortevejr hva?" hun smågrinte af hende selv og spurgte så "Er du herfra? Eller er du sådan en omrejsende skuespiller?" *Gad vide om hun har set mere af verden end bare her* Hannah havde altid drømt om at se mere af verden.
Emilia 04.03.2020 21:26
Det var så rart hendes navn blev anerkendt, men hun nåede aldrig og svare på det, da hun måtte kæmpe for og holde et fnis tilbage, det så ikke fint ud når hun skulle stå og se fin ud for gæsterne i teatret. "Det er ikke så rart og gå i, nej, men jeg kan faktisk godt lide og mærke hvordan luften udrenses." Hun sagde det med en sirlig og teateragtig stemme, men det var sådan hun havde det, derhjemme havde hun altid siddet og kigget på regnen og det gjorde det også let og svare på det andet spørgsmål. "Jeg er vokset op i Zircon i Safirien, men jeg er nu flyttet hertil for og være en del af denne verden. Hr. Fox har virkelig været sød sammen med sin datter så jeg har kunne falde godt til her. Jeg kunne ikke forestille mig og blive omrejsende efter den måde jeg er blevet taget imod her." Hun smilede roligt til den unge pige. "Drømmer du selv om og blive skuespiller?" Det var svært for Karma og vurdere alderen men hun så yngre ud en Karma og kunne jo egentligt derfor godt have en fremtidsplan, hvorfor det interesserede hende meget og høre om der var en ung drømmer som hun selv havde været engang.
Lamagician 04.03.2020 21:46
"Haha, mig? En skuespiller? Aldrig, det har jeg intet talent for. Jeg er ikke specielt kreativ så det har altid imponeret mig når jeg ser folk der er så talentfulde". Hannah smågrinede, og håbede at det ikke lød fornærmende overfor Karma. "Jeg har faktisk for nyligt fået arbejde for Hr. Fox ude på hans gård, jeg er ved at flytte derud, han er en vældig flink mand, jeg har dog ikke fået fornøjelsen af at møde hans datter endnu" sagde hun smilende og kiggede rundt i den flotte teatersal, hun havde aldrig været herinde før. Hun tænkte på hvor meget de mon øvede sig for bare et enkelt stykke og hvor mange der skulle til for at gøre stedet rent.
Emilia 04.03.2020 22:23
Det var virkelig sødt i Karmas øjne, hvordan denne Hannah bare afviste det blankt, men at hun arbejdede for hr. Fox gjorde det jo ikke nær så fjernt og dårligt som den første reaktion havde fået Karma til og føle. "Alle har en eller anden form for talent om det så er som kogekone eller skuespiller." Hun grinede med et glimt i øjet, for helt ærligt havde hun slet ikke kunne være en kogekone, det ville aldrig have duet for hende og derfor vidste hun at det hun sagde var sandt. "Jeg håber det er et godt arbejde hos hr. Fox så, jeg har faktisk ikke mødt ham endnu, det er lidt sjovt." Igen kom et lille grin, hun kendte ikke den øverste chef, men var han ligesom Lily så måtte han være et formidabelt menneske på denne jord.
Lamagician 04.03.2020 22:36
Hannah blev i godt humør af Karmas ord om at alle har et talent. "Så glæder jeg mig til at finde mit", sagde Hannah og grinte lidt af hende selv. Hun var okay til mange ting men kunne ikke komme i tanke om noget som hun ville kalde et talent. "Ja jeg er hans tjenestepige, dog har jeg kun mødt ham kort et par gange men jeg håber på at lære ham og dem der arbejder på gården bedre at kende når jeg rigtigt flytter derud", sagde hun stadig glad. "Har du altid drømt om at være skuespiller?", spurgte hun da hun var bange for at samtalen ellers ville dø hen.
Emilia 04.03.2020 22:59
"Du skal nok finde dit talent en dag," sagde Karma med et smil på læben og kørte roligt sin højre arm over for og hvile på Hannahs skulder. "Tro mig, om det er i dette job du lige har fået eller om det er noget kunstnerisk så kommer det en dag, jeg vidste mit fra jeg var helt lille, men farmor fandt først sit talent da hun blev 50." Der var intet forkert i det Karma sagde, det kom vitterligt lige fre hjertet og hun mente det på alle tænkelige måder. "Om ikke andet kan du jo altid finde mig, hvis du har brug for en og snakke med om alt eller intet." Hun blinkede roligt og havde stadig hånden hvilkende på hendes skulder og smilet på læberne.
Lamagician 04.03.2020 23:12
Hannah blev glad for det Karma sagde, hun havde aldrig rigtigt haft nogen venner og den eneste hun rigtigt snakkede med var hendes mor, og det var ved at være længe siden at hun havde besøgt hende. Hannah nikkede, "det er jeg glad for at du siger, hvis du har lyst til at lave et eller andet en dag så er jeg klar", sagde hun og håbede at hun ikke lød for frembrusende.
Emilia 04.03.2020 23:30
Det var et roligt smil der fyldte hendes ansigt, hun var virkelig glad for Hannah tog så pænt imod det hele og Karma tog hånden til sig, men uden smilet falmede på nogen måde. "Jeg er altid frisk når jeg har noget fritid, så det skal vi nok finde ud af." Hun sendte et lille blink, Hannah skulle ikke være i tvivl, hvis hun ville have Karma skulle være der for hende, så skulle hun bare sige til.
Lamagician 05.03.2020 13:02
Hannah kunne godt lide Karma, hun var flink og hun virkede oprigtigt rar. Hvorfor denne pige tog så godt imod hende var ikke til at forstå, hun var mindst et par år ældre end hende selv og normalt ville de piger der var ældre nærmest ikke snakke med hende. "Hvornår er den næste gang du har tid? Og hvad kunne du godt tænke dig at lave?", spurgte Hannah og smilede. Hannah havde ingen ide om hvad man lavede som venner, dem havde hun aldrig rigtigt haft nogen af. Det kunne være rart med en god veninde.
Emilia 06.03.2020 09:10
Hvor var hun sød, hun var tjenestepige og alligevel spurgte hun til Karmas tid, det var ikke til og forstå, men hun kunne ikke andet end og smile af det. "Det skal da lige så meget passe med dig, men mandag eftermiddag er nok det bedste lige for tiden." Hun smilede roligt, hun var ikke helt fleksibel, men hvis noget passede bedre med denne pige Hannah, ja så ville Karma da gerne passe det ind.
Lamagician 14.03.2020 15:14
"Mandag eftermiddag lyder fantastisk" sagde Hannah med glæde og gejst i stemmen. Det var ved at være nogle år siden at hun havde brugt tid med andre end hendes Onkel, selvfølgelig havde hun snakket med andre men ikke decideret lavet noget med dem. "Er der noget specielt du har lyst til at lave, jeg forlader byen onsdag så jeg har hele mandag fri". Hannah smilte, hun ville gerne have en god oplevelse her de sidste dage i byen og hun var næsten sikker på at denne Karma ville være den perfekte person at bruge disse dage med.
Emilia 14.04.2020 18:58
Det var så rart med en der bare ville snakke og hygge sig, men hvad de skulle lave ville Karma på ingen måde bestemme, det skulle ikke være hende der valgte hvad de skulle lave, for hun ville gerne lære Hannah og kende. "Jeg synes vi skal lave noget som du godt kan lide og lave, jeg vil gerne lære dig og kende." Hun sagde det meget roligt og venligt men om det bare var for og sidde og hygge eller om de skulle lave noget anderledes, det skulle komme ud fra den person Hannah var.
Lamagician 04.06.2020 16:20
Jeg vil gerne besøge markedet, sagde hun og smilte. Hun havde lidt penge tilbage som hun havde tjent og hun kunne lige så godt få dem brugt.
Emilia 24.06.2020 18:49
Karma nikkede anerkendende, det lød som en plan for deres næste møde. "Så lad os sige mandag eftermiddag på markedet, vi kan evt. mødes ved teatrets port, der er mange mennesker på markedet så det vil være svært og finde hinanden." Hun smilede roligt, gav Hannahs hånd et klem og vendte så rundt for og samles med hendes teatertrup omme bag kulissen.Karma har forladt tråden.
Chatboks
IC-chat▽