Turen til hovedstaden føltes lang, men hun kom frem hele vejen til Hovedgaden hvor hun for første gang stoppede op og mærkede suset i maven. Den store bygning var placeret lige foran hende, en rustik flot bygning med alt hvad hun egentligt havde drømt om. Det var helt anderledes end den faldefærdige bygning hun var startet i. Sommerfuglene i maven begyndte for alvor og lege med hende, som hun tog i døren og trådte indenfor så hun den store sal med RIGTIG mange siddepladser. Hun tog sig selv i og stå og måbe, men det var virkelig fedt, virkelig anderledes, virkelig specielt. Wauw, var det det her sted hvor hun skulle til og optræde? Det gjorde hende helt spændt i kroppen, så hun gik helt over til scenen hvor det så ud som om nogle var i gang med og øve et stykke, stadig med sækken på ryggen.
En forandring der kan ændre alt.
Emilia 04.03.2020 13:00
For ca. 20 år siden havde Karma sagt til sine forældre hun skulle være skuespiller, og det blev hun. Hun havde dog aldrig troet hun skulle blive skuespiller i hovedstaden, men det var der hun nu var på vej til med en sæk på ryggen hvor alle hendes kjoler var i. Iklædt en bordeaux kjole der viste hun havde stil og fulgte tidens trends, som hun gerne ville signalere som en folket så på scenen og snart mange flere end hun var vandt til fra Zircon.
Turen til hovedstaden føltes lang, men hun kom frem hele vejen til Hovedgaden hvor hun for første gang stoppede op og mærkede suset i maven. Den store bygning var placeret lige foran hende, en rustik flot bygning med alt hvad hun egentligt havde drømt om. Det var helt anderledes end den faldefærdige bygning hun var startet i. Sommerfuglene i maven begyndte for alvor og lege med hende, som hun tog i døren og trådte indenfor så hun den store sal med RIGTIG mange siddepladser. Hun tog sig selv i og stå og måbe, men det var virkelig fedt, virkelig anderledes, virkelig specielt. Wauw, var det det her sted hvor hun skulle til og optræde? Det gjorde hende helt spændt i kroppen, så hun gik helt over til scenen hvor det så ud som om nogle var i gang med og øve et stykke, stadig med sækken på ryggen.
Nao 04.03.2020 13:55
Det var en helt almindelig dag på teateret, hvor det kommende stykke var ved at blive øvet og klargjort til at kunne blive præsenteret for landets og ikke mindst byens borgere. Det var et stort stykke, på trods af at skuespillere ikke var det som Hovedstaden havde særligt mange af, og derfor altid søgte efter nye personer som var klar til at træde ind på den store scene. Lily havde fået chancen for at instruere og spille en rolle i stykket, ikke nogen stor rolle, eftersom at hun også skulle instuere og godt nok så var hun god i faget og havde nu været på teateret i mange år, men det ville stadigvæk være en stor mundfuld for den unge skuespiller og derfor havde hun taget en mindre rolle. Det at skulle instuere, var spændende nyt og derfor ville hun hellere bruge sin kræfter på det, i dette stykke.
Lily stod ude på gangen, mellem de mange sæder og beundre stykkede på scenen. Hun kom af og til med kommentarer, talte med den enkelte skuespiller og stod ellers blot og nød det hele. Hun var ret stolt af det, de sammen var i gnag med at sætte op. "Vi holder en pause" Kom det pludseligt fra hende, de havde været i gang længe og hun følte at det var ved at være tid til at holde en puase fra arbejdet, "I kan gå på den nærmeste kro og få lidt mad, eller spise her hvis i har mad" Teateret havde ingen kokke eller køkken for den sags skyld, så derfor havde hun ingen muligheder for at byde dem på mad her, selvom hun meget gerne ville og havde talt med hende far omkring at udbygge, men der var endnu ikke sat planer igang omkring det.
Emilia 04.03.2020 14:09
Den pludselige stemme til skuespillerne fik Karma til og rette ansigtet mod stemmen, hun havde overset den flotte kvinde som stod nede på en af gangene, hun var smuk og virkede imødekommende overfor skuespillerne, ihvertfald i forhold til den faste hånd hun var vant til hvor de helst ikke måtte forlade stedet, men det gav hende måske en mulighed for lige og møde en uden der var for mange. Hun gik med rolige skridt over mod kvinden og lagde sækken fra sig ved sin side, så hun kunne trække ud i kjolen og neje, for hun vidste ikke hvilken klasse denne kvinde var fra, hun vidste bare hun skulle vise respekt nu hun skulle til og starte på dette spændende teater. "Goddag, mit navn er Karmania Merissa Kalihunia, i daglig tale kaldet Karma" Hun gav et stille smil fra sig, inden hun fortsatte upåvirket af om andre stod og kiggede, for det ville være upassende, hun ville gerne vinde tillid fra første dag og hun tænkte det måtte være denne instruktør som hun skulle vinde størst tillid hos. "Jeg kommer fra teatret i Zircon, men ville gerne starte her fra i dag." Hun trak igen lidt på smilebåndet inden hun lod kvinden komme til ord.
Nao 04.03.2020 14:36
Lily havde ikke opdaget den anden kvinde, som kom gående ned ad gangen mellem de mange stole, ikke før at hun var så tæt på at det nær havde forskrækket hende. Lily vendte sig smilende om mod den ny ankomne, da hun talte til hende. "Velkommen til Karma" Hun sendte hende til smil, "Det er godt at møde Dem, jeg havde godt fået at vide at der måske ville komme en ny skuespiller til byen, og dem kan vi jo aldrig få nok af" Lily smilede videre, og så den ny ankomne kvinde ad. Hun var nydelig og ikke mindst ung, hun ville skyde hende til at være omkring hendes egen alder, hvilket bestemt kun var en fordel, så var der større chance for at skuespiller blev længere. "Er De lige ankommet til Hovedstaden?" Kom det nysgerrigt fra Lily, som hun sendte et smil til Karma. Der var selvfølgelig man nysgerrige spørgsmål om denne unge og nye skuespiller, men hun vidste også at pausen inden længe var forbi. Det gav dog Karma en mulighed for at se stykket og ikke mindst lære hvordan de spillede her i Hovedstaden, osv. "Jeg beklager, men vores pause er færdig inden så længe. De kan sætte Dem i stolen ved siden af mig, og se med som vi kører det sidste af stykke af. Efterfølgende kan vi gå igennem tingene og så tænker jeg at, hvis De har lyst, at De kan tage med mig hjem og vi kan gå igennem stykket, finde en mindre rolle til Dem og så kan du spille med i morgen?" Det var måske meget på en gang, men hvis Karma gerne ville være en del af teateret her, så gjaldt det også om at få hende så hurtigt ind i det, som muligt også så hun kunne tage en del af dette stykke.
Emilia 04.03.2020 16:08
Det var en lettelse for Karma, at hun blev budt velkommen på denne måde, for hende var det et privilegie af de helt store, hun følte sig så pænt taget imod det var virkelig sødt af denne kvinde som hun endnu ikke kendte navnet på, men hun ville heller ikke spørge, det kunne hurtigt komme til og lyde uhøfligt og det ville hun bestemt ikke, ikke når kvinden var så sød imod hende og bød hende på alt det hun kunne drømme om. "Jeg er lige ankommet, ja, jeg har sådan set også tøj med og det hele hertil, jeg turde ikke tænke for længe over det, da jeg blev foreslået og tage hertil." Hun smilede genert ned i jorden, det var virkelig en stor ære for en som hende og komme til hovedstaden, alt det praktiske kunne hun tænke over bagefter så hun skubbede sin sæk med tøj lidt til siden og satte sig på den anviste stol. "Jeg vil gerne tage imod Deres tilbud og jeg glæder mig til og kunne være en del af stykket." Hun smilede entusiastisk men også med respekt i blikket, for hun skulle ikke være for arrogant til og starte med, hun tillod sig at have håb og drømme, men ikke at forlange nogle af delene.
Nao 04.03.2020 16:36
Lily tæntke hurtigt at det måske var meget på en gang, men som den anden begyndte at tale, så virkede det ikke som noget problem, hvilket var fantastisk. Hun var glad for en person, som gerne ville i gang med det sammen og kunne klø på, det var den slags skuespillere som de manglede. "De må helt undskylde mine maner" Kom det roligt fra hende, med et smil på de røde læber, "Jeg er Lily Fox" Hun rakte hånden ud for at hilse ordentlgit på den Karma. "Hvor længe tager sådan en tur?" Kom det nysgerrigt fra hende, som hun søgte hendes blik, "Det må have været en lang rejse, så De skal være velkomne hos mig, så De ikke skal bruge penge på et kro værelse. Jeg sørger for at du kan falde lidt til" Hun havde jo en stor lejlighed, og den kunne sagtens deles med hende, indtil hun fik sit eget eller de fandt ud af et eller andet sammen. Karma skulle selvfølgelig finde sig godt til rette i Hovedstaden, hvis hun skulle være en del af teateret. Kort tid efter deres snak begyndte skuespillerne at vende tilbage, der var en 6-7 stykker. De hilste pænt på Karma som var ankommet i mellem tiden, og vendte derefter tilbage til deres pladser. Der gik en time til halvaden, før de stoppede dagens træning og øvelser og så kunne de alle holde fri. Lily følte at det var gået godt med træningen, og de var snart ved at være så langt at der ikke behøvede så mange rettelser i manuskriptet.
Lily vendte sig om mod Karma og kiggede smilende på hende, "Nå, hvad synes De? Er det ligesom i Zircon?" Lily begyndte at pakke hendes papirer væk, så de kunne lukke ned for i dag. "Det må være længe siden at De har spist. Lad os lukke ned her, og så kan vi gå hjem til mig og finde ud af hvad planen med Dem er" Det var engetlgit også hyggeligt nok at få lidt selskab i lejligheden.
Emilia 04.03.2020 18:11
Det gav ro i Karmas sind, at Lily selv præsenterede sig selv, der var ingen titel, i hvert fald ikke en der var kommet i hovedet på Karma og det gjorde Karma ganske rolig, hun tog sig ikke meget af undskyldningen over manerene, det var bare rart og have et navn på kvinden. "Dejligt og møde Dem Lily." Det var egentligt rart der blev tænkt på den lange tur hun var gået, men manererne tro gjorde hun det mildere end det egentligt var. "Tjoh jeg gik omkring 8 timer i går inden jeg tog ophold på en kro og tog afsted tidligt i morgen hvor jeg også gik ca. 8 timer så det er ikke meget mad jeg har fået, men jeg er Dem meget taknemmelig for Deres tilbud og vil gerne takke ja til det hele." Hun smilede let inden hun kort efter måtte dreje om for og hilse på den ene skuespiller efter den anden, de virkede søde og hun glædede sig virkelig til og være en del af dette team, hvor de virkelig kunne få noget ud af arbejdet.
Karma nød og se stykket, der var virkelig kvalitet over det og hun kunne sagtens se sig selv som en del af dette team, der var så meget mere i det og man kunne se det i hendes øjne, talentet på dette team var større, entusiasmen var større og sammenspillet var så meget mere end det hun var vant til, hvilket hun også måtte være ærlig om, da Lily spurgte. "Det er så meget bedre, jeg er virkelig fascineret, det er ikke hvad jeg er vant til, men til gengæld alt hvad jeg drømmer om." Karma smilede roligt og hankede op i sin sæk som Lily begyndte og pakke sine papirer sammen for jovist var hun sulten, men mere end alt var hun mere end interesseret i og snakke fremtidigt samarbejde, for selvom familien var i tvivl om dette var det rigtige, så vidste Karma at det her var lige det hun havde søgt og drømt om.
Karma nød og se stykket, der var virkelig kvalitet over det og hun kunne sagtens se sig selv som en del af dette team, der var så meget mere i det og man kunne se det i hendes øjne, talentet på dette team var større, entusiasmen var større og sammenspillet var så meget mere end det hun var vant til, hvilket hun også måtte være ærlig om, da Lily spurgte. "Det er så meget bedre, jeg er virkelig fascineret, det er ikke hvad jeg er vant til, men til gengæld alt hvad jeg drømmer om." Karma smilede roligt og hankede op i sin sæk som Lily begyndte og pakke sine papirer sammen for jovist var hun sulten, men mere end alt var hun mere end interesseret i og snakke fremtidigt samarbejde, for selvom familien var i tvivl om dette var det rigtige, så vidste Karma at det her var lige det hun havde søgt og drømt om.
Nao 04.03.2020 20:31
Der gik lidt tid med at få lukket teateret ned, men denne dag var det Lily der stod for den del. Hun var den ansvarlige og så kunne hun samtidig gå igennem de mest basale ting sammen med Karma, som nu var her. Så Karma fik en god rundvisning på hele teateret, og dermed lærte hun deres omklædning, badeværelserne og hvad der ellers var at kende på sådan et teater. Lily selv var utrolig glad for stedet, hun havde fundet et lille hus som lå utrolig tæt på stedet, så hun kunne føle sig tæt på. Hun brugte mange af hende vågne timer på teateret, der var altid et eller andet at lave - om hun så var alene eller ej.Efterfølgende kunne Lily og Karma forlade stedet, og hun fulgte hende hjem til huset. "Du har rejst længe, ikke spist frygteligt meget og du har sikkert heller ikke taget et bad?" Kom det spørgende fra Lily, som de kom inden for og Lily kiggede over på den anden, "Hvis du har lyst kan jeg sørge for noget varmt vand til dig, og så kan jeg lave lidt mad til os i mens" Hun regnede med at skulle ud og finde varmt vand under alle omstændigheder, for hun ønskede selv at bruge det store trækar som stod inde i det som mindede om et badeværelse. Det var en dejlig ting at kunne gøre, og hun slappede utrolig meget af når hun lå der i efter en lang arbejdsdag.
Lily førte Karma med længere ind i huset, det var ikke et kæmpe sted. Det havde ét værelse, en åben stue med køkken og det der mindende om et badeværelse. Det var måske større end man normalt havde, men hun manglede ikke penge, efter sin far, så hun havde råd til at bo i byen. "Karma, hvis De ønkser det, så må De gerne tage mit værelse, så kan jeg selv tage stuen ellers skal vi begge ligge inde på værelset" Lily var ikke sart og det var en stor seng, så der var plads til dem begge. Lily var åben og havde hjertet på det rette sted, så der var ingen tvivl om at hun nød at have Karma i huset.
Emilia 04.03.2020 21:13
Det var virkelig befriende og følge Lily rundt i teatret og se lidt af det hele. Hun havde igen sækken på ryggen, men hun tænkte ikke meget over det som hun fulgte med rundt som Lily skulle lukke det hele af. Det hele føltes så stort, hun var vant til langt mindre plads og langt mindre der skulle gøres efter, men hun glædede sig til og komme i gang og hvis hun om nogle måneder ville kunne hjælpe med de opgaver Lily skulle have ordnet efter, så vidste Karma, at hun også gerne ville være en del af den. Det var virkelig befriende også kende til opgaverne uden om selve stykket, for hvis alt ikke var som det skulle være, så kunne alt gå galt, den mindste ting kunne vælte hele spillet og det kunne virkelig mærkes. Det hele mindede Karma om dengang hvor der ikke var blevet lukket ordentligt af for omklædningen i Zircon så noget af tøjet var forsvundet, det viste sig dog bare og være en tjenestepige der ville prøve tøjet, men alligevel, så meget kunne gå galt, så det var helt befriende og se rutinen og hvad Lily gjorde når de var færdige.
Turen hjem til Lily var overraskende kort, men det gav også et smil på Karmas læber som hun satte sækken med tøj fra sig i et hjørne. Ordene der kom ud af Lily var dog overraskende og hjertevarme, så meget at Karma kom til og mærke varmen strømme gennem kroppen. "Jeg vil meget gerne bade, hvor er det dog betænkeligt af Dem." Normalt ville hun afvise så fin en gestus for ikke og komme til og skylde noget, men her tænkte hun slet ikke over om hun kunne komme til og skylde noget, for tanken om et bad og noget mad bagefter var så befriende og hjertevarm som noget kunne være, det var nærmest en uvirkelig drøm, at hun kunne opnå et bad, det var lige hvad hun havde brug for. Inden hun dog nåede meget længere, krøb en tåre ud af øjenkrogen, for det næste Lily gjorde var og tilbyde hende og sove i en rigtig seng, det kunne hun jo ikke mene. Karma tørrede den væk og så rødmende, men alvorlig på Lily. "Jeg er så glad for alt det De tilbyder mig, men jeg vil ikke smide dem ud af Deres egen seng eller ligge ved siden af Dem uden det er Deres ønske, jeg kan sagtens sove i stuen hvis det er det De ønsker, jeg vil i hvert fald ikke overtage Deres seng så De ikke ligger i den." Stemmen var ikke hård på nogen måde, men det var tydeligt og høre, at hun var beslutsom og stod først ved dette valg, det betød for meget for hende at hun ikke overtog en andens værelse og det håbede hun Lily forstod.
Turen hjem til Lily var overraskende kort, men det gav også et smil på Karmas læber som hun satte sækken med tøj fra sig i et hjørne. Ordene der kom ud af Lily var dog overraskende og hjertevarme, så meget at Karma kom til og mærke varmen strømme gennem kroppen. "Jeg vil meget gerne bade, hvor er det dog betænkeligt af Dem." Normalt ville hun afvise så fin en gestus for ikke og komme til og skylde noget, men her tænkte hun slet ikke over om hun kunne komme til og skylde noget, for tanken om et bad og noget mad bagefter var så befriende og hjertevarm som noget kunne være, det var nærmest en uvirkelig drøm, at hun kunne opnå et bad, det var lige hvad hun havde brug for. Inden hun dog nåede meget længere, krøb en tåre ud af øjenkrogen, for det næste Lily gjorde var og tilbyde hende og sove i en rigtig seng, det kunne hun jo ikke mene. Karma tørrede den væk og så rødmende, men alvorlig på Lily. "Jeg er så glad for alt det De tilbyder mig, men jeg vil ikke smide dem ud af Deres egen seng eller ligge ved siden af Dem uden det er Deres ønske, jeg kan sagtens sove i stuen hvis det er det De ønsker, jeg vil i hvert fald ikke overtage Deres seng så De ikke ligger i den." Stemmen var ikke hård på nogen måde, men det var tydeligt og høre, at hun var beslutsom og stod først ved dette valg, det betød for meget for hende at hun ikke overtog en andens værelse og det håbede hun Lily forstod.
Nao 04.03.2020 21:47
Der var ingen tvivl om at Karma havde haft en lang rejse bag sig, så de her basale ting for at kunne fungere som en tænkende person, skulle ordnes og gøre noget ved. "Det tænkte jeg nok. Jeg skulle ud og hente noget alligevel, så jeg tager nok et efter Dem" Kom det fra hende med et smil, om det så var med nyt vand eller det samme, det måtte hun se an på det tidspunkt, der var ikke uanede mængder af vand, så hun kunne ikke blot smide en masse ud fordi at hun ikke ville bruge det samme. Det var måske hvad hun selv forventede, hvis hun endte et andet sted og skulle finde ud af hvordan hun skulle overleve, det var måske ikke sådan det ville ende og det var ikke sikkert hun kunne opnå det samme, som Karma gjorde her, men det var det hun selv ønskede, så hun ville tilbyde samme ting.
"De smider mig ikke ud" Kom det fra hende med en lille latter, "Jeg tilbyder Dem min seng, sofaen er bestemt ikke noget at råbe hurra for, men lad os finde ud af det senere. Jeg vil gerne lade dem sove ved siden af mig, De virker ikke som nogen voldsom person" Hun sendte hende et drilsk blink, der var intet der fortalte Lily at Karma på nogen måder ville slå hende ihjel eller gøre hende ondt. Nu havde hun brugt det meste af dagen sammen med hende, og hun virkede så åbne og venlig.
Det tog lidt tid at få fyldt karret med vand, især når det skulle være varmt og det skulle det selvfølgelig. Så i mens at Lily fandt sig tilrette, gik Lily igang med at sørge for badet for hende. "Så kan De tage plads i karret" Lily kiggede på hende, og kom med et lille grin, "Er det forresten i orden at jeg siger du? For så må du endelige sige til, hvis du mangler et eller andet. Jeg kommer med håndklæder om lidt"
Emilia 04.03.2020 22:33
Hvordan man på nogen måde kunne være så rar som Lily, det havde Karma svært ved og forstå, ikke fordi hun ikke holdt af det og følte sig godt tilpas, for det gjorde hun, men fordi hun var overrasket over og blive behandlet som var hun en del af familien. Karma ville ønske hun kunne sige hende og hendes familie ville gøre det samme, men hun havde aldrig oplevet det og var faktisk i tvivl om hendes familie ville gøre så meget for en der reelt set stadig var fremmed, men hun var virkelig glad for tanken og kunne ikke lade være med og smile over den måde Lily var på. Der kom endda et grin på læben, da snakken igen var på sengen og der kom en bemærkning om Karma ikke virkede voldelig. "Jeg ved knap nok hvad det betyder nej, og selvfølgelig må De... du kalde mig du." Hun smilede flovt.
Kort efter åbnede Karma sin kjole i nakken og lod den glide ned og åbne op for hendes underklæder, som også hurtigt kom af så hun kunne træde op i karret. Man kunne se hvordan hun langsomt satte sig ned og hendes hår begyndte og suge vandet til sig. Det var en rar følelse, som om hun var på vej ind i en af hendes bedstemors kæmpe kram. Varmen strømmede omkring hende og lindrede de ømme muskler, det var virkelig det bedste og Karma måtte tage sig i at lukke øjnene og føle hvordan vandet blev en del af hendes krop.
Kort efter åbnede Karma sin kjole i nakken og lod den glide ned og åbne op for hendes underklæder, som også hurtigt kom af så hun kunne træde op i karret. Man kunne se hvordan hun langsomt satte sig ned og hendes hår begyndte og suge vandet til sig. Det var en rar følelse, som om hun var på vej ind i en af hendes bedstemors kæmpe kram. Varmen strømmede omkring hende og lindrede de ømme muskler, det var virkelig det bedste og Karma måtte tage sig i at lukke øjnene og føle hvordan vandet blev en del af hendes krop.
Nao 05.03.2020 08:25
Karma var nu på badeværelset, Lily manglede blot at aflevere et håndklæde og tage et med til sig selv, til efterfølgende og derefter kunne hun begynde på lidt mad til dem masse. Heldigvis var klokken endnu ikke så meget, for hun følte lidt at de havde en lang aften foran dem, hvis de skulle kigge manuskriptet igennem og hun skulle sættes ind i stykket.Lily fik fundet et par håndklæder, tog dem under hånden og åbnede døren roligt ud til det lille baderum og sendte et smil over til Karma, som hun allerede sad i karret og nød vandet. Hun havde intet imod at se en anden nøgen; sådan personligt var Karma dog også en yderst smuk kvinde, og med nogle flotte former og en flot krop. Lily gik tættere på hende, og lagde håndklæderne på et lille bord ved siden af karret; "Værsgo. Sig endelig til hvis du mangler noget" Lød det roligt fra hende, som hun placerede dem og forlod rummet igen.
Lily ville gerne have sat maden over inden at hun stod op ad karret, så hun blot kunne hoppe i og lade gryden med den tykke ret stå og simre, mens hun badede og bare stå og nyde sig selv. Jo længere den kunne stå, jo bedre blev maden - hvis man spurgte hende. Kød var noget dyrer at købe på markedet end grøntsager og nogle krydderier, så det var disse som spillede den helt store rolle i retten. Alle de grøntsager, som hun komme i nærheden af og som gav mening at sammen sætte, og så var der lidt lammekød i bare for at gøre det ekstra lækkert.
Emilia 05.03.2020 22:51
Vandet virkede til bare og omfavne hende og lave en tryg ring omkring hende, det var ikke til og forklare hvor behageligt dette bad var, det var ikke fordi hun aldrig havde fået et varmt bad, men det var sjældent så varmt her, derhjemme blandede de det altid med koldt vand, fordi det varme vand var for dyrt, men dette bad... det var perfekt tempereret.
Lily kom ind og det slog Karma ud af den nærmest trance hun var i, men hun smilede blot til Lily, det var virkelig rart og mærke hvordan hun var så gæstfri, det var slet ikke det Karma havde forventet af og komme til hovedstaden, hendes far havde endda sagt hun sikkert ikke engang kunne finde et ledigt kroværelse, så det var utroligt hvad Lily gjorde for hende, som hun ikke kunne have planlagt på forhånd. "Tak hvor er du sød," sagde hun til Lily da hun lagde håndklædet, men hun kunne ikke se hun på nogen måde skulle mangle mere, det ville virkelig være mærkeligt.
Selvom varmen stadig sluttede sig omkring hende, så valgte hun og stå op efter et kvarter, hun ville ikke overtræde gæstfriheden og hun var trods alt ren, så hun blev stående i karret, mens hun tog håndklædet og først twistede det om det lange hår får og tørre det, inden hun trådte ud af karret og tørrede resten af kroppen. Det var godt klæder som dette kunne suge så meget, for det var virkelig ulempen med det lange hår.
Med et smil på læben kom hun ud af badeværelset og fandt sækken med sit tøj og tog en fin mere flad kjole på i mørk blå, som sad virkelig fint. Hun gik ud for og finde Lily i køkkenet og smilede fra dørkarmen. "Tusinde tak, det er nok det bedste bad jeg nogensinde har fået, kan jeg hjælpe dig med noget nu?" Hun smilede roligt og var klar på hvad end Lily ville have.
Lily kom ind og det slog Karma ud af den nærmest trance hun var i, men hun smilede blot til Lily, det var virkelig rart og mærke hvordan hun var så gæstfri, det var slet ikke det Karma havde forventet af og komme til hovedstaden, hendes far havde endda sagt hun sikkert ikke engang kunne finde et ledigt kroværelse, så det var utroligt hvad Lily gjorde for hende, som hun ikke kunne have planlagt på forhånd. "Tak hvor er du sød," sagde hun til Lily da hun lagde håndklædet, men hun kunne ikke se hun på nogen måde skulle mangle mere, det ville virkelig være mærkeligt.
Selvom varmen stadig sluttede sig omkring hende, så valgte hun og stå op efter et kvarter, hun ville ikke overtræde gæstfriheden og hun var trods alt ren, så hun blev stående i karret, mens hun tog håndklædet og først twistede det om det lange hår får og tørre det, inden hun trådte ud af karret og tørrede resten af kroppen. Det var godt klæder som dette kunne suge så meget, for det var virkelig ulempen med det lange hår.
Med et smil på læben kom hun ud af badeværelset og fandt sækken med sit tøj og tog en fin mere flad kjole på i mørk blå, som sad virkelig fint. Hun gik ud for og finde Lily i køkkenet og smilede fra dørkarmen. "Tusinde tak, det er nok det bedste bad jeg nogensinde har fået, kan jeg hjælpe dig med noget nu?" Hun smilede roligt og var klar på hvad end Lily ville have.
Nao 06.03.2020 08:32
Lily kunne generelt godt lide at lave mad og brugte meget tid på det. De fleste af hendes råvarer kom fra hendes faders gård, som var selv forsørgende og derfor vidste hun også hvor alt kom fra, og hvad hun kunne få. Det var der ikke mange i Krystallandet som kunne prale af, men Lily kunne, gjorde det dog ikke. Det lille køkken var varmt og dampen fra den store gryde, sendte samtidig den mest behagelige duft op, som spredte sig i det meste af huset. Det var en af de mange ting ved at være glad for at lave mad, den duft som kom derfra, bekfræftede en i at det var det rigtige man havde gjort og man var pårette vej mod noget som smagte godt.Lily stod i hendes egen verden, omkring maden og sang lidt som hun stod over gryden og rørte lidt. Så et lille chok ramte hende, da Karma kom ud fra baderummet og talte til hende. Et lille grin brød ud mellem de røde læber, som Lily kiggede over på hende med et smil. "Det lyder som om at der ikke skulle meget til, hva?" Lily selv mente at det var et meget simpelt kar, og der ikke var noget specielt, men hvis Karma havde den mening, så var Lily glad for at kunne give den oplevelse, "Men det er jeg skam glad for at du synes, Karma" Forsatte hun roligt, lagde låg på gryden og sørgede for at varmen ikke var al for høj.
"Jeg synes du skal finde dig til rette i hjemmet, du kan eventuelt sætte din taske ind i soveværelset, og lade den stå derinde" Kom det roligt fra hende, som hun sendte endnu et smil, "Maden kan sagtens klare sig selv, og jeg tænkte at jeg ville tage et bad, nu hvor du er færdig derude." Maden burde godt kunne klare sig selv, det havde hun hvert fald sørget for nu.
Emilia 08.03.2020 22:11
Man kunne se en lettere rødmen på hendes kinder, da der blev kommenteret på der ikke skulle meget til, men på den anden side var hun også lidt glad for hun var opdraget til ikke og være mere krævende og da slet ikke i andres hjem. Skrækscenariet havde været, at hun lige nu sad på en gade med et stykke brød i hånden hvis hun ikke havde fundet et kroværelse, men hun sad faktisk hos en pæn kvinde og kunne ikke bare få tag over hovedet og mad, men også et varmt bad. Den gæstfrihed var sjælden, virkelig sjælden, selv ikke hendes barndomsvenner ville have gjort sådan.
Der var ikke meget og sige, for Lily havde styr på det hele og også den velduftende mad, man kunne dufte hun havde kommet kærlighed i den, for det var som om Karma spiste med næsen lige nu, men hun kunne lide det, det var der ingen tvivl om. I stedet for og sige noget gik hun derfor tilbage til hendes sæk med tøj, hankede op i den og gik ind på værelset, hvor hun i første omgang stillede den i et hjørne, inden hun gik tilbage i stuen og kiggede sig omkring, for og beundre indretning og det hele.
Der var ikke meget og sige, for Lily havde styr på det hele og også den velduftende mad, man kunne dufte hun havde kommet kærlighed i den, for det var som om Karma spiste med næsen lige nu, men hun kunne lide det, det var der ingen tvivl om. I stedet for og sige noget gik hun derfor tilbage til hendes sæk med tøj, hankede op i den og gik ind på værelset, hvor hun i første omgang stillede den i et hjørne, inden hun gik tilbage i stuen og kiggede sig omkring, for og beundre indretning og det hele.
Nao 11.03.2020 11:06
Som den ene gik ud, gik den anden ind. Karma kunne blot føle sig hjemme, kigge sig lidt omkring og gøre hvad hun nu ellers følte at hun havde brug for, nu hvor hun havde et tag over hovedet, nu hvor hun var ankommet til en ny by. Det var bestmet ikke nemt at finde steder i Hovedstaden, hvor det var muligt at leje et værelse, der kom så mange mennesker til byen, som optog disse værelser.Lily gik på badeværelset. Hun stak en hånd i vandet, det havde stadigvæk en god varme og det var ikke fordi at det var så grumset at det ville være mærkelig at bruge det, efter at Karma blot havde været i - hun havde samtidig heller ingen problemer med den slags, godt nok havde hun kun lige mødt hende. Men det gik nok.
Badet var egentligt hurtigt overstået, hun havde ikke mulighed for at sidde der så længe, som hun af og til havde gjort. Hun havde både mad over ilden og hun havde gæster, som lige nu var alene inde i stuen, eller hvor hun nu befandt sig og det var måske ikke så godt værtskab at lade hende sidde alene. Så med et håndklæde viklet omkring sig, gik hun ud i stuen og kiggede over på Karma. "Så fik vi, det klaret" Hun sendte hende et smil og smuttede hurtigt ind på soveværelset, hvor hun fandt en lækker og fin kjole som hun kunne hoppe i - Hun ejede meget af det samme tøj, så man så hende sjælndet i andet end tøj. "Er du klar til lidt mad?"
Emilia 11.04.2020 08:29
Det var en rigtig pæn indretning, det føltes næsten allerede som et hjem, hvilket var lidt pinligt for Karma, ikke fordi det ikke sikkert var en god ting, men fordi hun ikke følte hun kunne tillade sig og kalde en andens lejlighed for hjem, en lejlighed hun var inviteret ind i. Der var det lidt mere normalt, når hun kaldte hendes gamle bopæl for hjem.
Tiden gik hurtigt og et stort smil bredte sig på hendes læber, da Lily kom tilbage, det var hurtigt men hun så frisk ud og der var noget ganske rart over den rolige måde hun bare var så gæstfri og imødekommende på. Hun sagde dog ikke noget før spørgsmålet om maden kom, der hurtigt fik hende til og sætte retning mod køkkenet. "Jo tak, det dufter virkelig godt." Det var som om hun havde spist det med næsen i hvad der svarede til flere timer, det var som om maden var blevet lavet til og skulle spises den vej i det hele taget, Lily kunne lige så godt være en kromutter, så godt lugtede det.
Tiden gik hurtigt og et stort smil bredte sig på hendes læber, da Lily kom tilbage, det var hurtigt men hun så frisk ud og der var noget ganske rart over den rolige måde hun bare var så gæstfri og imødekommende på. Hun sagde dog ikke noget før spørgsmålet om maden kom, der hurtigt fik hende til og sætte retning mod køkkenet. "Jo tak, det dufter virkelig godt." Det var som om hun havde spist det med næsen i hvad der svarede til flere timer, det var som om maden var blevet lavet til og skulle spises den vej i det hele taget, Lily kunne lige så godt være en kromutter, så godt lugtede det.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2
Lige nu: 0 | I dag: 2