Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 20.02.2020 20:07
Den lange vinter havde sat sine spor hos Daeralda skønt den ikke havde været hverken kold eller hvid i Elverly. De længere nætter og de mere afdæmpede opgaver havde givet hende utilgiveligt meget tid alene. Tid til at tænke. Tid til at savne. For måske første gang siden hun var vågnet og kastet tilbage ind i ledelsen af Elverly havde hun ikke haft kriser at forholde sig til. ingen truende angreb på deres grænser, ingen oprydning efter Lysets dårlige beslutninger. Bare.. tid.

Det var grunden til hun denne aften havde svøbt sig i en mørkegrøn kappe og forsøgt at snige sig uset ud af Skovfortet. Mystra var heldigvis sammen med hendes far, så ingen Mystra'er ville dukke op og forlange forklaringer eller følge hende for øget sikkerhed. Vagterne var en anden sag, men hun fik det tilpasset til en åbnet mellem to og lod sig opsluge af mørket. Sådan nogenlunde. En lys skygge spredte sig som altid ud fra bunden af kappen.

Hun bevægende sig dæmpet mellem hytterne på jagt efter den hun håbede at finde svar. Så hun nogen nærme sig trak hun sig og ventede til de havde passeret før hun fortsatte. Elvere var ikke bedre end andre og hun ønskede ikke sladderen skulle overhæle hendes skridt gennem byen. Heldigvis var der ikke langt.
Alligevel tøvede hun som hun stod ved døren. Bag den lå muligheden for vished eller større uvished. Ønskede hun virkelig nogen af delene? Et blik på de dæmpet oplyste hytter omkring hende, lyden af musik i det fjerne og latter fra unge uden sans for tid og sted afgjorde det. Hun hævede en hånd og bankede på, før hun kunne fortryde igen.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 21.02.2020 23:27
Denne vinter havde været hårdere end de sidste mange vintre Elisor kunne erindre, nok havde den hverken været hvid eller nævneværdigt kold, men isen mellem ham og Ilianor var endeligt vokset så stor at det var brast. Atter engang bar han det familie navn han var født med, så vinteren havde i sandhed føltes som bærende livs ende.

Dog havde året ligeså haft sin sødme, han havde fundet sin datter igen. En glæde der stadig blomstrede i hans hjerte selv i vinterens mørke og ensomhed. Det havde været en fryd at lærer hende at kende, hvor meget de mindede om hinanden, men ligeså meget hvor forskellige de var. 
Selvom hun bar skoven i sit blod havde hun levet hele sit liv udenfor den, hun var bundet til den på måde han ikke helt kunne sætte sig ind i. 
Lige så pludseligt hun var kommet var hun nødt til at rejse, denne gang var det på gensyn ej farvel.

Den trøst havde dog svært ved at holde ensomheden på afstand, han havde før levet alene i sit hjem, men at miste det liv hun havde bragt med sig ved sit væsen, gjorde mere ondt end han havde lyst til at indrømme.

Et enkelt bank på døren blev det til før Elisor åbnede den. Han vidste at han skulle have teen klar, men han havde ikke kunne se i sit syn hvem der kom, ikke andet end en der ønskede at skjule sit besøg.
"Kom indenfor, teen er klar" smilede han, og med en bred gestus fik det lange ærme fra den løse robe til kort at snitte gulvet.
Døren gik ind til at åbent rum hvor den liftlige duft af frisk brygget te sprede sig, i midten af rummet var der et rundt bord, med en kande og to kopper, samt et fad med klart vand. Langs loftet slyngede rødder sig, skabende buer og hvælvinger.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 22.02.2020 09:14
Et enkelt slag mod dørens træ var alt Daeralda nåede, før den åbnet og afslørede Elisor klædt til en aften hjemme. Hun var ikke helt forberedt på så hurtig en reaktion, men kunne ikke andet end ryste mentalt på hovedet af sig selv, som hun hørte hans ord. Selvfølgelig havde han ventet hendes komme. Hvordan kunne hun have troet andet? Visheden løsnede dog lidt af usikkerheden fra hendes sjæl om det rigtige i at opsøge ham denne aften.
"Tak. The er vist lige hvad samtalen vil få brug for." Hun trådte frem og skubbede kappens hætte tilbage, så de kunne hilse hinanden åbent. Kappen selv løsnede hun næst og hængte fra sig ved døren, før hun fulgte hans gestus ind i det åbne rum og den tillokkende opdækning.

Det var så Elisor som det kunne være. Enkelt, varmt og velkommende med mulighederne åbne for forandring til storslåethed og farvespil. Daeralda tog hele ind på de få skridt til stolen. Hun var ikke helt klædt til det samme. Den sorte fløjlskjole med symbolerne for lys, liv og respekt broderet i sammenslyngede mønstre i guld langs kanten af ærmegabene og kjolens søm var ikke festligere side. Den havde dog virket passende for hendes dag og endnu mere til samtalen nu.
"Har du hørt nyt fra din datter?" Hun startede let og interesseret ud. Det havde ikke været helt med hendes gode vilje at foreslå en så ung en elver til så tungt et hverv som Kiles ypperstepræstinde, men pigen havde ønsket det og ingen havde gået imod det. At sende hende afsted så hurtigt fra hun var vendt tilbage til skoven havde heller ikke været let, men valget havde skoven taget. Som den tog så mange andre i deres liv.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 23.02.2020 20:59
Hvor meget end Elisor havde evnen til at fremstå som han vidste alt, så var det tydelidt da Daeralda talte at han blev overrasket hvem der var kommet på besøg. Normalt var det ungelvere der ville have hans hjælp i at vide om de havde fundet den rigtige, eller andet lig det. 
Fattet blev han dog ganske hurtigt og nikkede til hendes ord "Det tror jeg gerne" smilede han venligt, som døren blev lukket og natten hold ude.

Der var noget beroligende ved lyset Daeralda bragte med sig, men det var nok ligeså meget at det fik rummet til at føles mere levende, og især mindre ensomt. Det var en spændende kontrast mellem de lyse og lette farver der ellers var hendes, og den mørke kjole hun bar.
Stille satte Elisor sig i stolen overfor og skænkede te i begge kopper. For anden gang blev han overrasket, denne gang over deres første emne. "Jeg har ikke hørt så meget endnu, men jeg ved at hendes rejse er vel og at de har det godt" smilede han, men smilet nåede ikke hans øjne. Han havde været uden hende så længe, og det pinede ham at de havde måtte sige farvel så hurtigt. 
"Undskyld at jeg er så direkte, men jeg gætter at besøget ikke er for at hører om min datter?" spurgte han så stille, han var ganske sikker på at der stak et eller andet under.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 24.02.2020 17:42
Daerlada sendte Elisor et lille nik og taknemmeligt smil, som duften af theen steg fra koppen foran hende og smøg sig om hendes sanser. En gemt minde fra skoven, sluppet fri med vandets varme kommen. Et af de gode minder endda.
"Det var alt jeg for nu ønskede at få at vide." Et mere helhjertet smil gled over hendes læber, men kunne ikke helt nå hendes grønne øjne. Som far måtte han stadig være bekymret for det som var i vente. Kun ganske få elvere kom let til deres børn og intet tegnede på at Netrish nogensinde vandt de lette veje af guderne. Alt de kunne håbe på var en ordentlig hjælp ved hendes side.
Det var da også alt Elisor mente de skulle dvæle ved det tilbudte emne, før han fangende hendes blik og holdende det. Ordene gjorde det både enklere og sværere for hende at finde de rigtige til et svar. Var der i det hele taget nogle rigtige tilbage?
"Du har ret. Jeg tænker på hende, men det er ikke hende mine tanker har været fanget mest ubrydeligt ved denne vinter." Atter stoppede hun op, brugte et øjeblik på bare at suge roen til sig fra ham og fortsatte så tvende. "Siden jeg vågnede har jeg intet kunne få at vide om Alyan, min mand. Jeg har nu spurgt Vala om hun kan finde noget i Arkivet, men muligheden er der for at hun ingen svar kan give. Endelige svar. Om han er..." Hun stoppede og kunne ikke sætte ord på det sidste.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 26.02.2020 22:21
Elisor smilede taknemmeligt som Daeralde ikke spurgte yderlige ind til hans datter. Hvor sikker end han var på at Netrish og barnet ville have det godt, kunne han ikke stoppe tankerne om hvad der ville hænde for og efter. Hans datter var stærk af vilje, hun skulle nok klare sig, men bekymringerne lå stadig under overfladen.

Nøje stillede han koppen fra sig som Daeralda fik forklaret hvad besøget handlede om. "Åh..." Det var et under at han ikke selv havde forsøgt at finde ud af noget om Alyan før, men han havde ikke rigtigt have haft noget at gøre med hendes familie før hun var vågnet igen, hvilket gjorde det umådeligt svært at påkalde sig syner om det.
En varm hånd lagde sig roligt om hendes ene hånd som ordne fejlede hende, af alle vidste han hvor hård uvished kunne være. "Jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe, men det kommer næppe til at være let" hans stemme var mild som en sommerdag, de blå øjne derimod vidnede om alvoren af hans løfte.
"Kan du fortælle mig om ham? Hvad han kan lide, steder der betyder noget for jer?"
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 29.02.2020 15:05
Daeralda havde ladet blikket falde med de sidste ord og betragtede den varme væske foran sig. Nu var det sagt. Det var ude i det åbne og hvad det ville betyde var så flygtigt som dampen fra theen. En let berøring, der blev til en varm hånd om hendes, fik hende til at hæve blikket og endnu engang møde Elisors. Et let smil fulgte, før hun drejede hånden og tog hans. En beroligende gestus fra ham og en sikring til nuet hun havde brug for.

"Jeg forventede aldrig det ville blive nemt. Hverken at finde svar eller modtage dem." Hun vidste så vel som han hvorfor de fleste skovelvere forsvandt. Tiden rørte dem ikke som de fleste racer, men dens strømning gled dem heller ikke upåvirkede forbi. Tiden tog, tiden gav og som mere og mere af den passerede dem forbi havde nogen svært ved at leve med hvad ikke længere var. Forhåbentlig var det ikke svaret.
"Alyan." Daeralda sagde hans navn og mærkede smilet komme frem af sig selv ved tanken om ham. "Han er roen til mit kaos. Fysikken til min magi. Vi mødtes da jeg blev sendt nord på for at undersøge nogle grænsebrud og Frosthjem ikke ønskede en sydskovspige alene i deres område. Det kostede dem en af deres mest eftertragtede." Hun tøvede lidt. "Hjertetræet er hvor han friede og hvor vi lovede hinanden evigheden. Det var også der jeg fortalte ham jeg ventede Varya og hvor vi gav skoven vores løfte til hende. Efter det er vores mest betydningsfulde steder Midnatssalen i Skovfortet og Sølvflodens udspring."
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 02.03.2020 12:17
Elisor nikkede kort, nydende den smule ro han følte ved at Daeralda vidste hvad hun gik ind til, selvom det ej var megen ro. Han kunne næppe sætte sig ind i den uvished hun måtte føle, hun havde levet nært to af hans livstider, våget op til en verden mere forandret på så overraskende kort tid. 

Smilet hendes minder bragte frem, føltes som det lyste rummet op. Elisor kunne tydeligt mærke hvor meget Alyan betød for hende, noget han selv sjældent havde mærket i den tid han havde kendt hende, men de havde ikke været så tætte. 
Om det var varmen ved hendes ord, eller tankerne om at kærlighed kunne vare ved så længe var ganske uvist, men et stille smil fandt vej til Elisors læber.
"Steder der bære betydning gør at jeg har lettere ved at se klart" nikkede han kort efter hun havde givet sine svar. Om det var passende eller ej gav han hendes hånd et blidt klem. "Selvom det måske ikke er i gæstfrihedens tegn, vil jeg hører om vi skulle gå en tur?" Ikke at de havde siddet inde så længe, men hvordan kunne han andet end tilbyde handling til en sorg der havde lagt uvist så længe? Nok havde han selv sine sorger, men at bringe vished til en anden, kunne måske blot dulme hans egen for en stund.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 02.03.2020 20:41
Det var en af de første gange siden hun var vågnet at Daeralda talte om Alyan med nogen. Det var ikke fordi han havde været fjern fra hendes tanker, men så meget andet havde krævet hendes opmærksomhed og beslutsomhed, at hun ikke før nu havde kunne give efter for savnet. Næppe mange ville have tænkt Elisor som den hun ville opsøge for det, men tiden i Rådet sammen havde åbnet hendes øjne for den yngre elvers sjæl. Det gjorde det også lidt lettere at dele de private følelser. Lidt og lidt var alt der skulle til.

Hun holdt fast i det lille smil som Elisor forklarede og beholdt hans hånd i sin. "Aftenen er stadig ung, så det ville være en skam ikke at nyde den?" Nyde var måske lige at trække den, men hvorfor udskyde noget og lade tankerne få endnu friere spil med mulighederne. Hvor meget hun end forsøgte at holde smilet, vaklede det ved ordene.
Nemmeste måde at skjule det på var at vende blikket mod koppen foran hende, mens hun rejste sig fra bordet. Det krævede dog at hun slap Elisors hånd, skønt hun tøvede med det. Så var det som om hun fandt lidt af sin styrke tilbage og frem, rettede sig og nikkede mod døren. "Lad os hellere - før jeg finde på en undskyldning for at udskyde det.."
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 02.03.2020 21:21
"Så sandt så sandt" Medgav Elisor, det var beundringsværdigt hvor stærk hun fremstod, selvom han var lidt i tvivl om det var for hans eller hendes egen skyld. Men handling var noget de begge virkede til at have behov for.
At se hende tvivle skar ham let i hjertet, han havde altid set hende som stærk, en leder at se op til. Men at få lov at være hende nær i sådan en stund var et privilegie han ønskede at vise sig værdig til. "Jeg er der hele vejen, vi skal nok finde svar" lovede han hvorefter han roligt rejste han sig, og med lette skridt var han ved hendes side for at række hende sin hånd atter en gang. Nok var hun deres leder men han var den der måtte lede hende denne gang.
Elisor fløjtede to gange og hans punkti, kaldet Telari, kom først med hendes og derefter hans rejsekappe. 

Da de var klar lukkede Elisor døren til sit hjem, pustende lyset i krystallerne ud, efterladende huset tomt og ensomt. "Jeg tænker at vi tager til Hjertetræet først" lød hans ord der brød nattens stilhed, det lod ikke til at der var andet natteran, udover måske nogle ungelvere, men de søgte nok nærmere mod kilderne. Hvis der ikke var nogen indvindinger begyndte han at lede dem afsted, forventeligt uden at møde nogen andre på vejen.
Det var besynderligt men også lidt hyggeligt at have en med der holdt mørket på afstand, selvom det vidst var en kende ufrivilligt.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 04.03.2020 20:44
Daeralda mødte Elisors blik, som hun fik sig rettet op og en smule af beslutsomheden tilbage om omkring sig. Den indre kamp var kort og vundet så meget af vilje, som af den forståelse hun fandt i hans blik. At han endnu engang rakte hende hånden, gav det sidste der fremkaldte endnu en skygge af et smil, som hun tog den. "Tak. Det håber jeg vi gør." Det første var mest for at være der end for ordene i sig selv.

Elisor havde trænet sin punkti godt for ikke nok med at den kom som kaldet, den var også i stand til med behændighed at hænge kappen over hendes skuldre. At Dearalda selv skulle var at lukke den og sikre sig at hætten sad som hun ønskede det. For nu var det oppe og tildækkende.
"Lad os det."
Stilheden var af den behagelig art med dæmpet musik og latter i retning af kilderne, men det svandt hen som de bevægede sig væk fra hytterne og ind i skoven. Stien var for dem begge velkendt og ikke ofte benyttet så sent af andet end spejdere i et ærinde. Det fik da også Daeralda til at lade hætten falde tilbage og den lette vind kærtegne hendes ansigt frit.

Snart efter tårnede det gamle egetræ sig op foran dem, som en sort skygge i natten. Det var det ældste træ i skoven og virkede på en måde evigt og forgængeligt. Rundt om det var en lysning med græs og vilde blomster, som krævede træet respekt selv fra sine egne stiklinger.
"Selv efter alle disse år imponere Hun mig hver gang jeg ser Hende." Dearalda lagde blidt sin frie hånd mod stammen i den vanlige hilsen hun gav træet, før end hun vendte sig mod Elisor. "Vi må huske at præsentere Netrish for Hende næste gang..." Hun brød af og smilede undskyldende til ham. Hun var faldet tilbage til det for hende sikre emne endnu engang. "Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe dit syn på vej?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 04.03.2020 22:37
Elisor var ganske stolt af Telari, selvom hun var en anelse for glad for godbidder og at blive regelmæssigt nusset. På trods af det var hun nok den mest lydige punkti han havde haft, samt hendes forkærlighed for forkælelse havde hun nok fra ham selv.

Deres ærinde taget i betragtning var turen til Hjertetræet overraskende behagelig, ingen forstyrede dem og Daeralda lod endda vinden lege med hendes hår. En lille glæde, som et lys i mørket.
Nok var han ingen druide, men Elisor dansede sin egen sti blandt de vilde blomster. En dans han havde gjort så meget at han kunne gøre den med lukkede øjne, uden at gøre en eneste blomst fortræd.
"Hun er ganske enestående" medgav han, engang da han havde været ung og overmoden havde han forsøgt at nå den ældste egs krone, og som så mange andre fejlet. "Hah! Joh det må vi hellere, måske du vil fortælle hende træets historie?" klukkede han kort, nok talte hun uden om men det var ganske forståeligt. "Hmmm, jeg prøver lige først"

Et svagt smaragdgrønt skær overtog Elisors ellers himmelblå øjne, som hans gave forsøgte at se glimt af hvad der ville henne. Først åbnedes solens øje for hans blik, Daeralda smilende holdende hånden på en han ej kunne se, nat blev til dag og dag blev til nat, men lige lidt slækkede håndens greb.
"Jeres møde er ej her, men en hånd vil holde din" stemmen var både som hans egen, men på samme tid lig morgendis.
Søgende dybere gennem tidens strøm åbnede månes øje som en port fra hans syn, det smaragd grønne skær kraftigere end før. "En frosen tåre, midnats time, glædes spor" Hans stemme lød fjernere nu, men stadig klar.
Stjernernes øje kom nærmere med vilje som stål drog hans sind gennem. "Det mistede findes, eder sværges på ny, intet er som før" rungede profetien før Elisors himmelblå øjne vendte tilbage, og han atter var i nuet.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 08.03.2020 20:42
"Det ville være mig en fornøjelse at dele den med hende." Daeralda mødte Elisors varme med et fuldt smil der endelig nåede helt op til hendes grønne øjne. En pige så i balance med sig selv, skoven og livets cyklus ville forstå træet bedre end de fleste. Det ville også være rart at vise hende en anden side af evigheden. Fornyelsen.
Det var lettere at holde sig distraheret med tankerne om Egen, men det var ikke for den de var der. Daeralda lod blikket hvile afventende på Elisor, som han noget tvivlende så ud til at række ind i sig selv. Lyset fra hans magi skiftede hans øjnes farve og lagde en afstand imellem dem. Noget hun var overrasket over at føle som uønsket.

Daeralda skubbede følelsen fra sig og koncentrerede sig om nuet. Hun havde set Elisor afsøge tiden før og det havde altid galt om at være opmærksom. Intet givet den vej var nogensinde enkelt at forstå eller entydigt. heller ikke nu kunne hun høre, som hans stemme faldt væk fra hans normale.
De første ord var som et slag i maven fulgt af et håb der på ny sprang til live. Hun havde ikke ventet det ramme hende så hårdt. Hjertetræet havde altid været hvor hun troede de ville finde tilbage til og nu? Elisors stemme fortsatte. Den og han gled længere og længere fra nuet og stedet, som magien samlede sig om ham. Spontant tog hun hans hænder i sine og ankerede ham til sig, træet og skoven, mens hun fæstnede hans ord i hjertet. Et håb, en skygge, en profeti med begge sider mulige.

Så var hans blå, blå øjne tilbage i hendes og selvom smerten fra de første ords indsigt stadig var i hendes blik, smilede hun til ham. "Og du var tilbage. Fulgte der syn med de foruroligende, håbefulde ord?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 08.03.2020 21:29
Af årsager Elisor ikke helt kunne sætte ord på, varmede det hans hjerte mere at se et sandfærdigt smil fra Daeralda end han havde ventet samt et spirende håb på at kunne se det igen. Han nikkede kort som tak, stålsat i at finde hende de svar hun søgte, i håbet for at se det i de grønne øjne.

At vende tilbage til nuet var altid en prøvelse, ind i mellem tog det Elisor et øjeblik at finde ud af hvor og hvornår han faktisk var, især efter at have set så dybt som han havde. Men denne gang var anderledes, han vidste præcis hvor han var, og hvad han havde søgt efter.
Et stille smil blomstrede på hans læber, med håbet mildne smerten i hendes øjne blot en lille smule. "Lidt..." lød det kryptisk. "Ordne er hvad jeg ser på sin vis" han stoppede kort, søgende efter en passende sammenligning "Det er som at beskrive en farve til en blind" forsøgte han sig, det var ikke helt det sammen, men tæt nok.
"Men! jeg tror at vi kan finde nogle flere svar i Midnatssalen, hvordan det præcist hænger sammen kan jeg desværre ikke sige, men jeg følte dit væsen i alle synerne"
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 09.03.2020 21:17
Daeralda gav Elisors hænder et lille klem, som hans klarede op og fokuserede på hende med en hast hun hidtil ikke havde set. Det var dog også en fredelig aften uden forstyrrelser af nogen art i Hjertetræets skygge. Vinden havde lagt sig som de stod der og selv nattens fugle virkede til at have fundet andre steder at synge.
Ildfluerne, der altid var at finde i den aldrig rigtig vinterramte skov, havde dog fundet dem. Eller hende mere bestemt og sværmede som en ekstra lysende flimren bag hende og om hende.

Hun holdt fast i kanten af smilet, som de var ved at glide fra hende endnu engang, men mærkede sig værende en tand for langsom. Alvoren var også mere passende, skønt passende var så kedelig en ting. Hun nikkede let. Halvt forstående og alligevel ikke helt. Syner mod enhver tid var og blev en flyvsk evne for hende og samtidig nær. Hvad var hendes egen fornemmelse for skoven og syn gennem den andet end svært at forklare for andre, der ikke havde set, ikke havde følt hvad hun havde?

"Det ville være stedet for midnatstimen.." Hun hævede blikket fra hans og til himlen over dem, hvor månen sneg sig over himlen med sin klare, kølige ro. "..og snart også tiden for den. Meget passende at lade tid og sted finde sammen der." Hun sænkede blikket tilbage til hans, før hun slap hans ene hånd, men beholdt den anden i sin som hun tog de første skridt tilbage mod Skovfortet.
"Mere foruroligende er dog tanken om en frosen tåre.." Daeraldas stemme gled trist ud i stilheden. Det kunne være bogstaveligt eller et billede på noget sket. Noget der ville ske? Frosthjem var hende ikke fjern i tanke, men det havde aldrig været hendes sted af hjerte, som det havde været Alyans.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.03.2020 23:22
Der var noget fint over at se ildfluerne danse omkring Daeraldas lysende skygge. Det mindede for ham mest alt om noget fra et eventyr, små hjælpere til at vise vej mod det skjulte. I sandhed var de nok nærmere irriterende for hende, men lidt fint var det nu alligevel.

Forsigtigt gav Elisor hendes ene hånd et klem, nok var alvoren det mest passende, men alligevel håbede han at kunne bringe hende bare et smil mere inden natten gik på hel og dagligdagens gøren holdt svarene hun søgte stangen. "Meget passende så sandelig, heldigvis har syner en tendens til at lede en på rette spor" Han smilede kort, deres ord det eneste der brød den ellers stille ro der havde sænket sig.
"Tårer kan være mange ting, både sorg og glæde" bød han ind, kulde derimod var sjældent godt som tegn, medmindre det var bogstaveligt ment, hvis han ikke vidste bedre havde frosthjem noget med det ad gøre. 
De første par skridt mod Skovfortet kom let til ham, men udmattelen fra at have ledt så dybt som han havde fik ham til at vakle kort før han fik samlet sig igen. "Undskyld, et øjeblik så skal jeg nok være klar" han havde sjældent formået at udmatte sig sådan før.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 10.03.2020 19:13
Om det var Elisors forsigtige smil eller den forsigtige humor der skinnede frem under de ellers alvorlig ord, det vidste Daeralda ikke, men det virkede til at kalde et besvarende smil frem hos hende. "Skønt det rette ved sporet nogen gange kan være længe om at vise sig..." Det havde han selv oplevet som hans datter var vendt hjem. Det havde hun oplevet som hun var vågnet op.

Hun holdt denne gang fast i smilet nok til at have det gennem hans ord. Så nikkede hun let bekræftende, men uden helt at have begge muligheder åbne i sind. Tiden havde for en aften ramt hende på sindet og det var mange års tab der fulgte hende gennem natte mørket.
Hans tøven efter de første skridt fik hende dog til at vende sig og se fuldt på ham. "Det er mig der undskylder. Jeg var for meget i mig selv til at huske på dig." Hun lod blikket glide, fandt en mosdækket stamme ligge i kanten af lysningen og førte ham derhen, som han virkede til at have samlet sig nok til det lille stykke.
"Jeg burde have tænkt på det..." Hun satte sig på stammen med en inviterende bevægelsen, som ildfluerne søgte ud og inkluderede hans hoved i deres cirklende dans. Hun gav heller ingen tegn på at ville fortsætte, før han ønskede det. "Du søger længere her og efter noget mindre i tidens strøm. Det gør en forskel?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 11.03.2020 20:39
En glæde blomstrede sagte i Elisors indre som Daeralda smilede mere end et øjeblik, hun fortjente al den glæde hun kunne finde, og det varmede ham meget at han kunne være en del af det. "Så sandt, eller at det tager lang tid at forstå korrekt" klukkede han kort, desværre var det mest indlysende var ikke altid det rigtige. Det havde han oplevet alt for nært med hans datters profeti. 

"Bevares! Jeg er trods alt gammel nok til at jeg ikke bare kan sendes i seng, jeg burde kunne tage vare på mig selv" klukkede kort, men protesterede ikke mere som hun insisterede på at de tog et kort hvil. Med et afslappet suk satte hans sig ved hendes side. "At finde svar på fortiden i fremtiden er lidt besværligt ja, men det er nok nærmere at jeg er for ivrig i min søgen" forklarede han. Hvad der gjorde at han mente hun fortjente svar så meget som han gjorde, var han ikke sikker på. Men han kendte uvisheden alt for godt selv, og det var en bekendt han ikke mente at andre behøvede at stifte bekendtskab med. Hvordan hun havde det kunne han ej sige, men han havde nok en idé, beklageligvis.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 12.03.2020 19:02
Daeralda kunne ikke forhindre en lille sølvklingende latter i at følge Elisors ord. Truslen om at sende yngre elvere - for hende yngre elvere - i seng, var blevet ytret af hende ved ganske få lejligheder, men alle havde taget den morende til sig. Måske fordi den første gang var udtalt til en halvfugl af Lyset, der havde set alt andet end bekvem ud ved den udtalelse.

"I følge den uforlignelige Mystra er jeg tilsyneladende ikke gammel nok til at kunne det, så..." Hun lod det hænge åbent imellem dem. Ordene holdt dog glæden over den unge elvers tilstedeværelse i hendes liv på hendes læber og i hendes for en stund fjerne blik.
Så kaldte nuet og natten hende tilbage til samtalen og Elisor. "Ivrig?" Daeralda drejede sig let på stammen og lod blikket hvile fuldt på ham. Noget der fik hende til at tænke tilbage og længere ud. Fortiden i fremtiden eller fremtiden i fortiden fulgte dem begge på hver sin måde. Af samme grund strøg blidt over hans håndryg. "Du så ikke Cornélian i fremtiden med det samme?" For hende havde det været en lang nat, men for de der havde ventet i uvisheden. Det måtte have været frygteligt.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 13.03.2020 19:20
Der var altid noget rart ved at høre latter fra hjertet, men de sølvklinge noder der følte Daeraldas varmede Elisors hjerte. Nok var tiden svær men heldigvis kunne de more sig en smule sammen. "Åh Mystra, hun tager blot sit arbejde meget seriøst det er vel svært at klantre hende for. Ellers hvis hun mener du skal sendes i seng en dag så sig endelig at jeg har givet dig lov til at være længe oppe."  kukkede han kort, ikke at han havde noget at skulle have sagt i Daeraldes gøren og laden, men han kunne livligt forstille sig sin nieces overraskelse over den kommentar.

"Ivrig ja" indrømmede Elisor og kløede sig i det lange sorte hår. Han havde selv været fanget mellem vis- og uvished da hans broder sov halvdelen af sit liv væk. Men før hans tanker kunne vende tilbage til gamle veltrådte stier i mørket, mærkede han en varme blidt dansende over hans hånd trække ham tilbage til nuet. "Både og..." Han sukkede kort, det var ikke mange han havde fortalt den fulde historie, men nu var vel så god en tid som hvilken anden.
"Da jordskælvet truede med at dele landet, så jeg et syn af Cornélian indhyllet i den fredelig drømmeløs søvn, skovens kraft ulmende omkring ham som et hjerteslag. Før jeg nåede at fortælle nogen om det var det ovre, i havde reddet skoven, i var heltene" fast knugede hans frie hånd om stoffet til hans robe. "Det eneste jeg kunne gøre var at græde over min bror, hvor jeg så endnu et syn. At i ville vågne, Cornélian, dig og de andre. Jeg bad guderne om at være nådige og at jeg ikke skulle vente længe..." De vidste begge at det ikke havde været tilfældet. "Jo mere jeg søgte jo mere præcise tegn fandt jeg, det blev en vane at gå stien, kvidrede fuglene, se om lyset faldt gennem egens blade faldt rigtigt, om blomsten var den rette farve... Dette gjorde jeg hver første forårs dag i 370 år..."  de første 16 var gået på at få tegne helt præcise.
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Dragonflower
Nomineringsårsag:
“Utrolig smuk tråd om savn, tab og nyt spirende håb. 10/10 would stalk again. ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 5