Det her er en anelse akavet

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 24.01.2020 09:02
Inde blandt skovens træer havde Útíradien befundet sig. En mørkelver, der ikke havde en klan at høre til, eller et hjem han kunne tage hjem til. Han rejste på må og få, og havde kun sin vandrestav, det hans ører kunne opfange, og hans taske med urter, som han opsamlede som han gik. Hans krop var sygelig tynd, og hans øjne mælkehvide, som gav en, en meget god misstro i at tro at han var blind. Hans tøj havde også set bedre dage, og han bar primært mørke farver, og sørgerede altid for at have en hætte over sit hoved, som skjulte det meste af det hvide hår.

Han havde bare gået, hvor hans fødder havde bragt ham inde i skoven, lige indtil at der ikke var noget under hans fødder andet end luft, og han i næste sekund fik slået alt luften ud af sig ved at lande på en hård jord under ham.
Selvom han var landet hårdt, og kunne mærke hvordan smerten ramte igennem ham, så følte han ikke at han var blevet hård såret, ikke hårdere end han godt kunne gå videre.
Han klikkede et par gange med sin tunge, og ligeså stille kunne han mærke frugten stige til vejrs, som han kunne høre hvor lyden blev suget i jorden omkring ham. Han fik rejst sig lidt op og prøvede at mærke sig rundt i hullet han var nået i. Ingen vej ud, og så prøvede han at se om han kunne komme op, eller mærke toppen, men det nyttede ikke noget. Det måtte i hvert fald være 2 meter dybt, og han havde ingen ide om hvordan han skulle finde ud af hvor dybt, eller om han kunne komme op.
Der var også den anden del af det, nogen måtte have gravet hullet, eller skabt det, og Útíradien vidste at han ikke altid kunne være lige heldig med hvem han mødte, og nogen af dem kunne ikke lide mørkelvere.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Amazonitskovene var hjemstedet for mange af de væsner, der ikke passede ind i de menneskelige samfund, som var at finde alle andre steder i krystallandet. Alferne var for små, troldene for store og kentaurne for primitive. Mørkelverne var ingen af disse ting, men de passede heller ikke ind nogle steder. Heller ikke her. Men alligevel havde Sibal og en mindre gruppe andre mørkelvermænd fra I’endrith-stammen søgt ly under de besynderlige, enorme træers trækroner. Det var nemlig det perfekte skjulested, hvis man ikke ønskede at støde på nogle af Lysets favoriserede væsner, såsom mennesker og skovelvere… Og så var der jo lige det, at hvis man var modig nok til at befærde sig i den mystiske skov med magisk terræn, planter og væsner, tja, så var det den hurtigste vej frem til Tusmørkedalen, som var gruppens destination. Men først skulle området inspiceres for uvedkommende.

Det var typisk for I’endrith-mørkelverne at være svære at imponere. De værdsatte ikke den vidunderlige natur der var at finde omkring dem, men jokkede over smukke blomster og sjældne svampe, for at nå længere ind i dybet. De fulgtes ad i geled efter hinanden med skytten Sibal, den yngste af dem bagerst og den ældste leder foran dem. Hvis Sibal ikke selv sørgede for at følge med… Ja, så var der ingen kære mor, og ingen ville vente på ham. Men nu var Sibal en udmærket soldat på trods af hans unge alder, det skyldtes mest af alt de magiske evner der var blevet tildelt ham ved fødslen, så Sibal bekymrede sig ikke.

Pludselig stoppede gruppens leder op, så alle bag ham næsten stødte ind i hinanden. Alle mand i rækken nåede at reagere og rettede opmærksomheden mod ham. ”Godt. Vi slår lejr her. Sethro holder vagt, Sibal, du gør dine ting… Vi andre laver bål” Kommanderede han på mørkelvisk med dialekt fra Kzar Mora. Hans ord var lov, og man protesterede ikke. Inderst inde var Sibal ikke særlig god til at adlyde ordre, og specielt ikke når Sidka var der til at opmuntre ham. Et togt som dette var selvfølgelig en form for opdragelse af de unge mænd, der på en eller anden måde havde kvalificeret sig til at skulle slaves igennem. Sibal nikkede da han fik sin ordre og begyndte at bevæge sig i den modsatte retning – alene.

Som han kom længere væk fra flokken, lagde han hånden på et af træerne og hørte hvad skoven havde at fortælle. Han kunne ikke kommunikere med træerne som man kunne elvere imellem. Men han vidste nu, at en af fælderne var udløst længere væk. Fantastisk. Almindelige små dyr var ikke små nok til at falde ned i faldgruberne, men han forventede dyr på størrelse med hjorte og bjørne. Om der overhoved var hjorte i denne skov var han lidt i tvivl om. Der var muligvis større sandsynlighed for at støde ind i en faun eller en kentaur? Kunne man mon tilberede sådan nogle over bål?

Med sin bue i en pil fra koggeret i sin hånd, satte han i spæn efter byttet, der forhåbentligt stadig var havnet nede i hullet på en af de mange fælder, der var placeret tilfældigt på vejen. Med sine lange adrætte krop og sin udholdenhed, nåede han hen til området, hvor han havde placeret sine fælder. Han kunne se kanten på det store hul og spændte buen, inden han nærmede sig. Til sin forbavselse fandt han ikke noget dyr dernede, men en tobenet, kutteklædt herre. ”Hvem er du?” Spurgte mørkelveren ned til manden med en mørk, lidt truende stemme på krystalisiansk og sigtede endnu buen mod ham.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 25.01.2020 14:57
Útíradien måtte have været der.. i en halv time... en time? Før han begyndte at høre fodtrin komme nærmere. Hele hans krop spændte sig sammen, og han holdt et fast greb på sin stav, ikke at han ville kunne forsvare sig selv hvis det kom til det.
Endelig indikerede stemmen, at personen var kommet hen til hullet. Personen lød heller ikke ligefrem venligstemmet, så med en vis sandsynligt var det personen der havde gravet hullet i første omgang.

Der var intet han kunne gøre, andet end at være så ærlig han kunne, og turde være. Han vendte sit hoved lidt op mod stemmen. Hætten skjulte stadig det meste af hans hoved, men små totter af hvid stod ud, mod hans ellers mørke kutte og mørke hud. Derudover ville man også kunne ane de to helt hvide øjne.
"Mit navn er Útíradien. Jeg strejfer blot rundt i skoven og faldt i dette... hul." sagde han tilbage på krystallisiansk. Der var ikke meget tilbage af hans mørkelver accent når han talte krystallisiansk, men hans navn var tydeligt elvisk, og måden han sagde det på, var også med en hårdhed, man ikke fandt i skovelvernes sprog.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Útíradien? Det var dog et besynderligt navn for et menneske eller en hvilken som helst elver. Kunne det virkelig være… en mørkelver? I disse kanter? Sibals røde øjne gennemsøgte den fremmede mand, før han kunne konkludere, at han havde ret i sine antagelser. ”Mh… ehm…” Sibal sænkede sit våben en smule. Det var godt nok skuffende, når han nu havde løbet afsted med forhåbningerne om, at han kunne slæbe et festmåltid hjem til de andre i lejren. Men nu så det ud til at han i stedet kom hjem med en ekstra mund at mætte… ”Nå, jeg går ud fra at du skal bruge en hånd for at komme op. Kom med din arm, så hiver jeg dig op.” Lød det nu på mørkelvisk. 

Fast besluttet på at han skulle have Útíradien op fra fælden, spændte han sit våben tilbage i rygspændet og satte et knæ mod kanten og rakte ned efter ham. Han kunne ikke se hans ansigt for skyggen, og som alle andre var han da interesseret i at se folk i øjnene, når han talte til dem. Men ud fra det han kunne se, var mørkelveren ikke nogen faretruende størrelse. Han var faktisk noget mere spinkel end hvad der var acceptabelt for en mand i Sibals stamme.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 25.01.2020 15:47
Útíradien havde ingen ide om hvor meget der egentlig kunne ses af ham, men hans krop stivnede en anelse, da den anden person begyndte at snakke. Det var elvisk, men det var så tydeligt en mørkelvisk dialekt. Så møkelveren havde nok regnet ud af at det var en mørkelver i hullet, især med sympatien der nu også blev udvist. Selv havde Útíradien dog ikke mødt en anden mørkelver i årevis. Han undgik dem hvis han kunne, fordi han vidste at de nok ikke ville være specielt begejstret over en mørkelver der var sendt i eksil af sin egen stamme. Derudover vidste han også hvor modbydelige de kunne være.

"Jeg... tak," kom det tilbage, ligeledes på mørkelvisk. Ikke så speciel en accent som den fremmede havde, og det var ikke ligefrem fordi han havde brugt den meget de sidste 100 år eller noget i den stil. Dagene gled lidt ind i hinanden.
Han tog sin vandrestav, og forsøgte at fæstne den så godt han kunne til sin taske, inden han forsigtigt gik mod den ende af fælden han synes at have hørt stemmen fra, men selvom han prøvede at række op efter hånden, tog det lidt før han mærkede det der mindede om en anden persons hånd. Forhåbentlig havde den person nok kræfter til at hive ham op med.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal opfangede ikke at der kunne være noget galt med denne Útíradiens sanser. Han fandt trods alt rimelig hurtigt Sibals hånd. Med en stærk næve tog han og den fjernt beslægtede fremmedes håndled og hev ham op med én enkelt strakt arm, mens han holdt fat i den jordede kant ved fælden. Jep. Sibal var temmelig muskuløs, ligesom alle andre mænd i hans stamme, og faktisk, sammenlignet med de andre, var han endda lidt mere til den slanke side. Men Sibal var til gengæld høj og hurtig. Så havde det ikke været for hans ungdommelighed og endnu lave status, havde han væltet sig i mørkelverkvindfolket. 

Útíradien blev hejst helt op til jordoverfladen igen, og Sibal slap ham og rejste sig igen, nu med mudder på knæene. Den fremmede var jo de man kaldte madding i I’endrith stammen… Dem avlede man helst ikke på, med mindre de havde brugbare evner udover det sædvanlige. Og Sibal havde det lidt med at undgå at gøre sig venner med hans slags. Men han måtte da alligevel have et mod og lidt af en historie, siden han bare rejste rundt for sig selv. ”Nå, vis mig så hvem du er” Krævede Sibal, og ville kun vente kort tid, før han selv kunne finde på at trække hætten af Útíradien. Han placerede en knyttet hånd mod sit eget svulmende bryst, der var blottet ved den kække V-udskæring i hans dragt. ”Mit navn er Sibalghym af I’endrith-stammen… Din skæbne er nu i mine hænder, indtil jeg forhører mig hos min leder. Jeg har fået ordre på at aflevere mit fund til ham… Men bare rolig, han er temmelig kedelig. Vi myrder normalt ikke mørkelvere fra andre strammer, så længe I ikke angriber os.”

Han flyttede den ene fod, så han var parat til at de kunne få introduktionen helt på plads, inden han tog ham med sig tilbage til lejren. Han forventede da at ham splejsen ikke ville modsige en fuldt bevæbnet soldat af Sibals størrelse.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 26.01.2020 12:00
I det Útíradien blev hevet op, blev hans syn blankt, ikke at man rigtig kunne opdage det, men ligeså hurtigt synerne var kommet, forsvandt de dog igen, og inden længe havde mørkeleveren hevet ham op på jorden. Det krævede alligevel sit at finde sit fodfæste på den bløde skovbund. Men Útíradien kom til at stå op i sin fulde højde. En anelse lavere end Sibalghym, men ikke unaturligt lav for en mørkelver, bare... lavere end de fleste.

Han fik viklet sin stav ud, så han havde den at støtte sig til, og lod Sibalghym's stemme ekko for ham, så han kunne danne sig bare noget af et billed af hvor de var. I den tid han havde brugt i hullet, havde han allerede mistet fornemmelse af stedet han var. Ikke at det hjalp meget at vide at der var en masse træer om dem.

Langsomt løftede han hånden, og hev hætten ned fra sit hoved, så hans ansigt og den stærke kontrakt mellem hår, hud og øjne kom til syne. Han måtte dog tænke hurtigt for at komme med en undskyldning for hvorfor han rejste alene.
"Som sagt er mit navn Útíradien. Min stamme er her ikke længere, men jeg var tidligere shaman." sagde han. Ordene føltes forkert i hans mund, som om han beskrev en der ikke var ham, selvom det næsten hele var sandhed. Stammen havde godt nok aldrig været på disse kanter, og han vidste ikke om de stadig levede i deres bedste velgående nord på. I det mindste kunne det være at denne Sibalghym ville kunne forstå Útíradiens udseende, hvis han vidst at han havde været en shaman. Han vidste godt at han ikke ligefrem lignede en stor stærk mørkelver soldat.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Nå. Så ud fra den endnu fremmede mørkelver, kunne han høre, at han ikke skulle kunne forvente at der ville komme flere af hans slags efter dem. Selvfølgelig kunne man ikke stole på fremmede, men Sibal kunne godt lide en god slåskamp, så hvis der kom et overraskelsesangreb, skulle træerne nok nå at advare ham lige tidsnok til at nå at reagere, slås eller flygte, alt efter hvor mange fjender der var. Først fik han et sjældent snert af medfølelse for staklen der havde mistet alt han kendte, men ved nærmere eftertanke… så var han trods alt den eneste overlevende i sin flok? Måske var han meget stærk alligevel?

”Okay.” Sibal nikkede med en lille smule ærbødighed overfor ham. Han syntes der var noget mærkeligt over ham. Det var som om han ikke rigtig gad at se ham i øjnene. Var det fordi han var arrogant og ignorerede ham? Tanken om at en blind mand kunne overleve en tur igennem Amazonitskovene og nå så dybt ud, før han landede i Sibals lede fælde… det slog ham ikke som en mulighed, så han nåede ikke at vise ham den hensyn, som han trak sig væk og forventede at han skulle følge med. ”Der er halvlangt herfra, men hvis vi skynder os lidt tager det kun en times tid.” Sibal trak sit våben frem igen og gjorde en pil klar. Men denne gang rettede han den ikke mod Útíradien, men pegede ned mod skovbunden, så det var klar i tilfælde af, at de skulle støde på aftensmad på vejen hjem. 

"Vi har kun én shaman i vores klan. Vi kan sikkert bruge én mere." Lød det fra en uopmærksom Sibal, der fortsatte i den retning han var kommet fra. Han gik stærkt ud fra at en mørkelver ikke ville takke nej til et sådant tilbud, da mørkelvere var selskabelige, men også udsatte væsner.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 26.01.2020 12:46
Heldigvis for Útíradien havde han opfanget et par tricks gennem sin tid som blind. Det havde været nødvendigt, da han var begyndt at rejse alene rundt i landet, men alligevel var han ikke vant til at når han endelig faldt i snak med nogen, at de så ikke tog hensyn til at han ikke kunne se. For pludselig kunne han høre at Sibalghym begyndte at gå væk, og han bare forventede at Útíradien ville følge med. Følge ham mod hans klan.

Panikken steg op i Útíradien, og han måtte gøre hvad han kunne for at dæmpe det i sig selv, så han ikke reagerede for voldsomt.
"Vent!" udbrød han. Lidt voldsommere end han havde håbet, men det fangede forhåbentlig Sibalghyms opmærksomhed, som allerede var kommet et godt stykke væk fra ham, af hvad Útíradien kunne bedømme af hvor stemmen var.
Han gik lidt forsigtigt et par skridt hen mod hvor han havde hørt stemmen.

"Først og fremmest, så kan jeg ikke skynde mig nogen steder hen," sagde han. Stadig ikke helt sikker på om Sibalghym bare ikke var opmærksom på hvad der var lige foran ham, eller om han bare var ligeglad med at Útíradien ikke kunne se.
"For det andet, så... er jeg ikke sikker på at jeg... er parat til at blive en del af en anden klan, sagde han. Han var forsigtig om ordene. Han ville ikke fornærme Sibalghym, men han kunne huske hvad der var sket i hans sidste, og han var ikke sikker på at det noget han ønskede ville ske igen.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal standsede naturligvis brat, da den anden mørkelver hævede stemmen og bad ham vente. Ahhh, måske var det gået op for ham, at han nu var hans fange? Det tog som regelt lidt tid for folk at finde ud af, når Sibal selv var så rolig omkring det, som han for eksempel var nu. Han vendte sig halvt om og så på ham. Útíradien så rimelig panikslagen ud i et øjeblik og egentlig også ganske håbløs ud. ”Selvfølgelig kan du det” Svarede Sibal stadig temmelig afslappet. Han havde jo sine metoder til at få folk til at gå langsomt. En spids pil i ryggen var sjovt nok en kæmpe motivationsfaktor hos alle, der ikke kunne følge med Sibals lange, lange ben. 

”Og det er i øvrigt heller ikke op til hverken du eller jeg, men min leder…” Fortsatte han straks, da den første del ikke var til diskussion, for Sibal gad ikke at bevæge sig langsomt. Han brød sig egentlig ikke om at være så lydig og dydig overfor sin leder. Han brød sig ikke særlig godt om sine medrejsende, fordi de talte ned til ham og undlod at lytte til hans forslag eller input, når der skulle tages en beslutning. Det ville passe ham bedre at lade shamanen her gå og i stedet bruge krudtet på at jage et større dyr, så han ikke kom tomhændet hjem… Men… Han kunne godt se at han var nødt til at tage sig sammen og lære at lystre, hvis han ville blive taget alvorligt som soldat, så han eventuelt selv kunne blive leder en dag om små 300-400 år.

”Vi er på vej til tusmørkedalen, og der tager han dig formentligt med, så han kan se dine evner an og-” Sibal lagde mærke til at de hvide øjne stirrede blankt på ham. Lydløst vinkede han med hånden, for at se om der ville være nogen form for reaktion på ham, og om øjnene ville fokusere på hans fingre. "Det kan være i forelsker jer." Han trak på skuldrene.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 26.01.2020 19:54
Útíradien stod fastlåst på sin plads, for hvis han skulle forsøge at haste, så ville det først for alvor gå galt. Han kunne dog høre hvordan Sibalghym kom tilbage til ham, især som stemmen kom tættere på.
Det virkede dog mere og mere som om at den anden mørkelver ikke havde lagt mærke til noget. Selv hvis man havde en fange, så måtte man have forståelse for at de var blinde, hvis det var tilfældet, men her var der intet. Intet der hentydede at Sibalghym havde opdaget noget som helst anderledes.

Det lød også som om at Útíradien havde den uheldige fornøjelse af at være stødt på en lydig soldat. Det hele var op til lederen. Forhåbentlig stadig en leder der ikke kendte til Útíradiens omstændigheder eller klan. Han var selvfølgelig også meget syd på, for en mørkelver fra norden. Men stadig en leder der kunne bestemme at Útíradiens eneste mulighed var at se døden i øjnene. Ironisk når man tænkte på at han ikke kunne se.

Han havde efterhånden mærket og hørt hvordan Sibal var kommet godt tæt på, men han havde ingen ide om hvor tæt Sibalghym var kommet på ham. "Det virker rimelig usandsynligt af flere grunde end jeg har tænkt mig at nævne," kom det overraskende tørt fra Útíradien, og man kunne næsten se hvordan han lige skulle samle sig om sig selv et øjeblik. Hans øjne reagerede stadig ikke på hånden dog. "Du er sikker på at du ikke blot kan lade mig gå?" spurgte han efterfølgende. Usandsynligt, men at sige han var en dårlig shaman, ville nok heller ikke hjælpe på det.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal reagerede med et fnys, over måde Útíradien reagerede på hans kommentar på. Var han ikke lige lovlig defensiv? Han havde ikke engang mødt Sibals leder endnu, og Sibal fandt dem ellers begge kedelige og uden lyst efter sjov og eventyr. Men okay… Denne her mørkelver var måske undskyldt, da han var ret så meget blind. Først nu hvor han nænsomt listede sig ind på ham kunne han godt se at staven der var fæstnet til tasken, nok var en vandrestav frem for et våben.

Neej, jeg kan ikke lade dig gå” Svarede han med morskab i stemmen, som i en latter, der grinte af hvor fjollet han var overhoved at stille ham et sådan spørgsmål. På trods af hvor hurtigt og sikkert han benægtede at det kunne lade sig gøre, overvejede han dog straks, om det ville være lettere bare at efterlade staklen her, i stedet for at skulle lade sig trækkes med ham. Han var jo blind, og kunne sikkert befærde sig ganske udmærket, selvom han var nået den lange vej fra guderne-ved-hvorhenne. Men en blind mand, såvel som en seende mand, ville knapt nok kunne følge med Sibals tempo.

”Ikke om jeg vil høre noget brok fra dig. Jeg er sent på den allerede.” Sibal var nået helt tæt på ham nu, så man i hvert fald kunne mærke hans kropsvarme. Han måtte opgive jagten og lagde derfor pilen tilbage til pilekoggeret og tog buen på. ”Kom.” Sagde han og gjorde en bevægelse mod sig selv med hænderne, som han selvfølgelig ikke tænkte over at Útíradien ikke ville kunne se. Og før han kunne nå at finde ud af, hvad denne Sibal mente med ’kom’, havde Sibal allerede mistet tålmodigheden, og løftede den høje, men noget mindre mørkelver op i armene. Han vejede jo ingenting! Sibal havde løftet større læs på længere strækninger under sin træning! 

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 28.01.2020 14:05
Det var måske en uhøflig kommentar, men Útíradien havde ikke tænkt sig at lade som om at han kunne få nogen romantiske følelser for en mørkelver leder, siden de ofte var de værste af dem. På den anden side, var der heller ikke noget der sagde han ikke kunne, hvis de ikke var som han regnede med at de var. Han vidste godt at man ikke kunne styre sine følelser, men han regnede sig selv som havende nok empati til ikke at kunne acceptere nogen der slog andre folk ihjel for sjov.

En lille suk kom fra Útíradien. Han havde ikke regnet med at Sibalghym ville lade ham gå, men det havde været et forsøg værd.

Han trådte et skridt tilbage, da han pludselig mærkede nogen meget tæt på sig. Det var ikke normal situation at være i for ham længere, om end han havde haft fornøjelsen af at have mange varme kroppe tæt på sig i sine unge dage.

"Jeg kan ikke se hvis..." mere fik han ikke sagt, før han mærkede et par stærke arme om sig, og blev op fra jorden af den nu tydeligvis højere mørkelver. Han greb forfærdet hårdt fat i sin vandrestav, så den ikke forsvandt.
"Hva'... hvad laver du?" spruttede han. Hvor han ellers var ganske stille og rolig, så havde han aldrig set det komme, at han ville blive løftet op af en anden person, selvom han vidste at han var let nok for de fleste til at flytte på ham.
Selvom han gerne ville ned, turde han dog heller ikke slå vandrestaven mod Sibalghym. Så ville han nok også bare blive dræbt på stedet. Det føltes bare ikke helt værdigt, når han var kommet så langt endnu.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Det var ikke svært at tro på, at det ikke var første gang Sibal kidnappede andre folk på denne måde. Han gjorde det bare. Og han gjorde det på en erfaren måde, hvor han bar ham som når man ville bære på sin smukke hustru, men hans hænder holdt ham stramt og med faste, insisterende greb. Således bar Han mørkelveren afsted, i en imponerende rask gang, som om Útíradiens modvilje eller vægt ingen betydning havde. 

”Jeg kan ikke vente på at du følger med…” Svarede Sibal, uden besvær i sin vejrtrækning fra det fysiske pres endnu. Hvis han ikke kunne holde til at løfte ham, havde han ikke gjort det ”Desuden er der tre faldgruber mere her, hvis jeg husker rigtigt.” Og ganske rigtigt måtte Sibal gå en bue udenom fælderne, som han selv havde placeret ganske vilkårligt. Det ville sørme’ være en skam hvis flere blinde shamaner skulle ødelægge Sibals fine arbejde. Trods hans magiske evne havde klaret de hele. Han håbede jo på at de skulle skaffe ham aftensmad trods alt… Men der var nok udsigt til bark og planter i stedet… Øv… Så ville han ikke få et ordentligt måltid før de nåede Tusmørkedalen, og kunne tyvstjæle nogle af bøndernes dyr og afgrøder.

Da de var i sikkerhed på den anden side af fælderne, kunne Sibal fortsætte med at gå derudaf – over stok og sten, uden at bekymre sig så meget. Han kunne ikke slippe mørkelveren i sine arme, for at mærke på træerne og finde sin flok, men han kunne nogenlunde vejen. Det slog ham at shamanen egentlig ikke kæmpede imod, selvom Sibal lige havde berøvet ham for sin frihed… De fleste gjorde da i det mindste et forsøg!?

”Nåhh…” Udbrød Sibal endelig med en begyndende træthed, mens hans krydsede en nedfalden stamme fra et snørklet, stort træ, da han skulle over en dyb og bred bæk. Han overvejede hurtigt hvilke informationer han burde drive ud af ham, og om de overhoved ville have værdi for ham. Det kunne jo sagtens ske, at lederen valgte at henrette ham på stedet, trods hans shaman-titel, og så ville al Sibals hårde arbejde jo være forgæves. ”Sig mig... Hvad har du af nyttige evner, Shaman?” Spurgte han så, for sin egen såvel som hans skyld.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 28.01.2020 18:51
Det var en underlig måde at bære Útíradien på. Sådan føltes det i hvert fald for den lavere mørkelver. Det her var mere en position for en elsker, end en fange. Han ville have været mindre overrasket, hvis han var blevet smidt over skulderen, men det var ikke tilfældet. Heldigvis gjorde det manglende syn, at han ikke følte at det var nær så intimt, som han nok ellers ville have ment.
Han havde dog heller ikke meget plads at rykke rundt på sig. Han blev holdt i et stramt greb, men grundet måden han blev båret i, så føltes det ikke så slemt som det nok kunne være.

Han sagde ikke noget til Sibalghym's svar. Der var en hvis logik at finde i det han sagde, selvom det ikke gjorde ham mere tilpas med situationen han var endt i. Lige nu ville han nok hellere være nede på bunden af en af disse faldgruber, og måske en anden kunne komme og hjælpe ham op, eller også måtte han selv være kreativ go finde ud af at kravle op.

På turen, i Sibalghyms arme, lod Útíradien bare til at lytte til naturen, og hvor de gik hen af. Alting lød dog af det samme, men han følte de kom længere ind i skoven?
Han blev hevet ud af sine tanker, da Sibalghym bestemt sig for at snakke igen.

"Jeg er seer, selvom jeg ikke har haft meget held med at spå de ting der betyder noget," svarede han. Angreb, som var det hans gamle klan bekymrede sig om, havde han aldrig været god til at se. Og det virkede altid som om at han fik fornøjelsen af at se ting han ikke kunne ændre på. "Jeg har også... en mere alternativ form for healingsmagi." tilføjede han bagefter. Den sidste del kunne Sibalghym næppe bruge. Traumer for mørkelvere var vel bare en anden del af deres personlighed. Den havde aldrig været udnyttet meget i hans gamle klan.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal kiggede ikke ned på sin fange, som begyndte at forklare sine evner, men det betød ikke at han lyttede efter. Det var brugbar information, som han skulle give videre til sin leder. Hans blik spejdede dog rundt i skoven, der syntes at blive hurtig mørk, nu hvor solen måtte være gået ned. Heldigvis var han jo mørkelver, så han så faktisk glimrende i mørke, og kunne bedre se glimt fra dyrenes eller fjendernes øjne, hvis der skulle være nogle. Hvis Sibal gjorde forhåbninger om at finde mad på nuværende tidspunkt, havde han ikke bedt Útíradien om at udtale sig, for stemmer skræmte trods alt dyrene væk. Han havde lidt opgivet at finde noget, når han alligevel ikke kunne bære en mand og et våben på samme tid.

”Så du kan spå hændelser i fremtiden? Og kan du heale dig selv såvel som andre?” Spurgte Sibal, og forstillede sig at hans fange talte om den slags healingsmagi, som kunne heale åbne sår, brud og den slags. En nyttig evne, som der ikke var mange mørkelvere der blev tildelt, hvis altså man sammenlignede med skovelverne, der havde mange af den slags. Det gjorde dem besværlige at bekæmpe, hvorfor Sibal fandt det praktisk at have opsamlet en healer. Det overraskede ham dog meget, at de evner der blev opsummeret, var ganske harmløse, og at han alligevel rejste rundt alene. Evnerne kunne ikke ligefrem skaffe mad på bordet, ligesom Sibals evner kunne. Men… måske var der krystaller i at spå?

Lejren kunne godt være et stykke herfra. Sibal trådte lidt mere varsomt og overvejende, som han prøvede at huske hvilken retning de skulle. Skoven lignede ikke sig selv i mørket. Men de snørklede træer og mystiske planter var genkendelige.

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 02.02.2020 15:30
Der var en let vind der ruskede i træerne, men dyr kunne der ikke høres af. De var for længst skræmt væk af Útíradien og Sibalghyms stemmer. Hvis Útíradien også havde været derude, så havde de her stemmer nok også skræmt ham væk. Bare den mørkelviske tone var normalvis nok for ham til at vende rundt på stedet og gå, men nu måtte han gøre så meget ud af situationen som han overhoved kunne.

"Evnerne strækker sig ikke til mig selv," svarede han. Han var efterhånden begyndte at løsne sit greb på staven en smule, som han ellers havde holdt godt fast i, men ikke nok til at han bare ville tabe den. Men han havde ikke kræfterne til at blive ved med at være anspændt. Det gjaldt om at være løs og fleksibel til når verdenen ikke sammenarbejdede. "Og det er ikke den tradionelle healingsevne... jeg er kun i stand til at heale det psykiske," tilbød han som forklaring. Han ville næppe have at Sibalghym troede at han havde evner til at helbrede de syge og skadede. "Som dårlige vaner, eller traumer, og det tager tid og arbejde at få det fjernet." Den mindre mørkelver lød næsten helt blødsøden, da det var tydeligt at han havde brugt evnen før, og nok mere end en gang, siden han kunne sige det med sådan en sikkerhed.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

”Baah!” Udbrød Sibal næsten i væmmelse, da han hørte nærmere om de begrænsninger der var på hans evner. Havde han ikke specifikt spurgt ind til nyttige evner? Hvad skulle mørkelverne dog med en blind shaman, der ikke engang kunne heale sig selv… Hvis han brugte tilstrækkelig lang nok tid, kunne han måske lære Sibal at vaske sine hænder efter sig, når bollerne nede i bukserne skulle justeres!  ”Vi kan jo ikke være lige heldige med vores evner alle sammen” Fnøs han med en fortsat nedladenhed overfor ham. De hvide tænder viste sig til et ledt smil, som shamanen heldigvis blev skånet for at overvære ”Se nu... JEG kan kommunikere med træerne, og få dem til at adlyde mit mindste vink. Det er mine fælder, du finder rundt omkring herude, for det er mig, der instruerede rødderne til at grave hullerne i jorden. Jeg kan angribe og tilfangetage fjender med min første evne… Og det gør mig særdeles nyttig som jægersoldat, når vi befærder os igennem frugtbart land.” 

Han vidste ikke selv hvorfor behovet for at nedgøre den fremmedes evner lige pludselig opstod. Det måtte være ganske normal maskulin konkurrence. Det var for at spilde med musklerne, selvom Útíradien end ikke havde forsøgt at gøre modstand. Faktisk kunne Sibal mærke på ham, at han slappede i armene om Sibal.

De havde gået tilpas langt nu, og nu gad Sibal altså ikke slæbe rundt på ham mere. Også fordi han ikke ville høre for, at han havde båret shamanen hele vejen, som en eller anden slave… De andre, ældre mørkelvere i Sibals gruppe var generelt negative og nedladende overfor ham. Lidt ligesom den måde Sibal mobbede shamanen på lige nu. Han placerede shamanen ned på sine ben og gav ham hans våben… eller… det var vist en vandrestav – tilbage i hænderne.

”Okay… Nu skal du høre…” Han var pludselig alvorlig igen og mindre højlydt, da de var inden for kort radius af gruppen ”Min leder Naath virker måske venligtsindet nok. Men du vil ikke ønske at se ham vred. Så du modsiger ham ikke. Du GØR bar hvad der bliver sagt.” Måden hvorpå Sibal befalede ham til at gøre hvad der blev sagt, lød trods alt mere instruerende, og lidt som et godt råd frem for en trussel. Som om Sibal selv havde prøvet Naaths vrede på egen krop.

Det var åbenlyst ikke Sibals ønske, at Útíradien skulle stilles til dom foran de andre mørkelvere. De kunne nok ikke bruge ham alligevel? Så... Men Sibal ville helst ikke fanges i at modsige sig sine ordre om at tilfangetage uheldige forbipasserende... 

Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 231 år

Højde / 182 cm

Helli 02.02.2020 16:32
Det var efterhånden mange år siden at Útíradien havde hørt nogen nedgøre hans evne, men det var ikke første gang, og han tog det med stiv arm. Han lod blot Sibalghym sige alt hvad han havde på hjertet, om hvordan han var en bedre mørkelver, Útíradien ville endda give ham ret i, at han var væsentlig mere nyttig end sig selv, hvis det kom til det. Det kunne enhver se. Den eneste evne Útíradien havde styr på, var kun brugbar i ganske få tilfælde, og slet ikke for en klan der rendte rundt og dræbte alt i nærheden... hvilket var hvad han forventede Sibalghyms klan gjorde.
Alligevel kunne han ikke lade vær med at spørge. "Du får det til at lyde som om at du har endnu en evne?" Sibalghym havde sagt at det var hans første evne der kunne gøre dette, men Útíradien var pludselig meget mere nysgerrig omkring den anden.

Útíradien kunne mærke hvordan Sibalghym pludselig forventede at han skulle gå på sine egne ben, og gjorde sig parat til da han mærkede den bløde skovbund under sin fødder.
Han tog staven ind til sig, og brugte lige et øjeblik på at orientere sig om hvor han var, og at han havde balancen helt igen.

Han vendte sit hoved mod Sibalghyms stemme, selvom de mælkehvide øjne stadig ikke havde noget at fokusere på.

"Jeg forventer heller ikke andet. Jeg gætter på at det ikke ligefrem er nemt at få en lederposition i jeres klan heller," sagde han. Han havde ikke tænkt sig at være flabet overfor en leder der kunne dræbe ham på stedet. Sibalghym havde trods aldrig virket super truende, til trods for situationen de stod i. Desuden havde han valgt at give denne her oplysning til Útíradien, selvom han ikke havde virket ovenud glad for ham indtil videre.
Et lille smil strakte sig over Útíradiens læber. "Men tak, for advarslen," sagde han, ærlig i sine ord, selvom han stadig ikke var sikker på hvor han havde den anden mørkelver.

Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Det var sandt. Sibalghym havde en evne mere, og han reagerede pludselig med et stumhed, da han blev gjort opmærksom på, at shamanen regnede det ud. Der var en grund til at den anden evne ikke blev nævnt lige nu, for Sibals anden evne havde ført mange pinlige øjeblikke med sig, når han forsøgte at tage den i brug, uden Sibals søsters tilstedeværelse… Med et fingerspark, flickede han shamanens næsetip, i stedet for at give ham et reelt svar. Og det var tydeligt, at Sibal ikke havde lyst til at tale om sin anden evne, lige efter han havde talt sig selv op med sin første evne. 

”I vores klan… I’endrith-klanen, er det kvinderne der bestemmer” Forklarede han, og drejede roligt rundt, for at bevæge sig fremad. Han løftede en hånd, som virkede som en ordre på træerne, og de flyttede deres grene og kviste væk fra deres vej. Det var ikke nødvendigt at knække og smadre sig igennem det. Og ingen rødder eller stubber stak op ad jorden, som den blinde elver kunne falde over. Der var blot mos og atter mos forude. Men så snart de trådte forbi de hjælpsomme træer og buske, rykkede de sig på plads igen.

”…Og derefter er det din alder og din visdom, der rangerer dig. Naath er kun min leder, fordi han er gammel og har deltaget i mange krige…” Sibal trak uimponeret på sine skuldre, mens han ledte an med sine skridt og sin snakken gennem skoven. ”Jeg er ikke særlig intelligent, eller gammel, for den sags skyld. Så jeg vil altid bare være soldat. Men jeg gider heller ikke lede over andre. Jeg fortrækker at rejse med ligesindede og plyndre og myrde hvem VI vil. Du ved?”

Endnu lidt fjernt forude, kunne der nu høres en lav lyd fra et sværd, der blev slebet med en slibesten. Og hørte man endnu bedre efter, kunne man også høre en mand, der bedte til N'alishra og Zaladin. De var rolige nu, og forventede nok at Sibal havde mad med sig til bålet... Men Sibal havde kun mødt mærkelige insekter herude.

1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8