Dragonflower 13.04.2020 12:55
Percivals drillende svar fik et lille grin ud af Sofie.
"Jeg er sikker på de kan nå at dukke op endnu" kommenterede hun med et skævt smil. Nok havde hun ikke den sødeste tand i byen, men hun sagde ikke nej til gratis mad! Heller ikke selvom det bare var 'lidt mundgodt' og ikke et rigtigt måltid.
Sofie nikkede langsomt til hans ord, og stoltheden skinnede alligevel en smule igennem som han anderkendte hendes arbejde som en god start.
"Jeg bruger handsker, så jeg ikke kommer til at røre folk ved et uheld" tilføjede hun, og holdt de behandskede hænder lidt op. Hun havde ikke haft dem på den dag de havde mødtes, for den magineutraliserende havde gjort den del af hendes liv noget nemmere. Men hun viste også godt det var en midlertidig løsning. Hun kunne ikke være afhængig af en almisse var Kiles Orden... især ikke mens hun aktivt prøvede at undergrave dem.
Sofies udtryk blev seriøst, men stadig roligt, som Professoren forklarede hvad han gerne ville have hende til, og hun nikkede forstående. Lidt tøvende trak hun handsken af, ikke helt sikker på om hun helt stolede på han kunne hvad han påstod.. men der var ikke så megen vej udenom, og hvis det gik galt, var han der i det mindste.. En evne til at lave beskyttende skjolde var heller ikke det værste, men hvis han havde en
anden evne også?
Sofie tog en dyb indånding inden hun rakte frem, og med en enkelt finger prikkede til hans håndflade. Hun mærkede den vante sensation af magi, men ingen kriller fra håret. Okay. Så langt så godt. Med lidt mere gåpåmod lagde hun to fingre mod hans håndflade og koncentrerede sig.
"Der er noget hårdt.. men fleksibelt?" hun skælvede en smule som havde en kold vind strejfet hendes nakke, selvom ingen vind rørte sig i huset
"Det føles koldt?".
Hvad Sofie mærkede var lidt af begge Teallachs evner, men de føltes så ens, at hun endnu ikke kunne skille dem af.