Isenwalds stolthed og ære

Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.11.2019 11:27
Det havde været en hård morgen på træningspladsen. Sveden fik Nicodemus' sortblanke hår til at klistre til pande og hovedbund, og han glædede sig frygteligt til at komme ud af læderrustningen og tælle blå mærker. 
Som enhver anden adelssøn var det naturligvis vigtigt, at han opholdt sin træning i fægtning, og han havde en fornemmelse af, at der blev gået ekstra hårdt til ham efter hans fader havde haft fat i ørerne på ham. Hans kamptræning med byens drenge havde også sat sine spor: han var blevet mere tilbøjelig til at benytte sig af beskidte kneb, og første gang han havde brugt sin usynlighed til at snige sig bag om sin fægtemodstander, havde han fået en ordentlig røffel. 

Benene værkede som han gik op ad de mange trapper, der førte til de gemakker, der var forbeholdt fyrstefamilierne, når de var på visit ved hoffet. Det var også frygteligt, så højt de havde bygget paladset! Træningssværdet var efterladt nede på pladsen sammen med de andre sværd, heldigvis, for selv om det ikke havde samme tyngde som hans rigtige sværd, blev det alligevel ofte tungt i hænderne, når man havde holdt det tilstrækkeligt længe.

Han havde passeret endnu en mængde trapper og nærmede sig gemakkerne, da det gik op for ham, at der var en velkendt person forude. Hans skridt blev mere tøvende og forsigtige og stemmen lød en smule spag, da han hilste på den nye fyrstinde af Isenwald slægten: "Tante Verona! En fornøjelse at se Dem.." 
Han var ikke sikker på, om det virkelig var en fornøjelse. Det var noget tid siden han havde talt med sin moster, og hun havde uden tvivl hørt om den knap så anstændige opførsel han havde lagt for dagen på det seneste..

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Fyrstinde af Isenwald-slægten

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 05.12.2019 08:43
Fyrstinden af Isenwald, en titel Verona Lissandra på ingen måde havde vennet sig til endnu, men efter Kiles Ordens fald og Isenwald familiens indblanding, havde det været nødvendigt med et skift i lederskabet. Så nu var hun efterladt med at prøve at gendanne blot et nogenlunde positivt ry for hende slægt, samtidig med at hendes gamle pligter ej kunne lades alene for længe af gangen.

Denne gang var det pligterne som fyrstinde der havde bragt hende til Dianthos, hendes bror havde forklaret om hvordan tingene stod til, men også nævnt en hvis afmagt i forhold til hendes nevøs gøren og laden. Egentlig havde hun ikke tænkt sig at gøre mere ved den sag, men som guderne sendte Nicodemus på hendes vej ville det være fjollet ikke at gribe muligheden.
"Ah kære Nevø! Længe siden, hvordan har hovedstaden behandlet dig?" lød det med venlighed i stemmen, selvom de blågrå øjne gav et ganske sigende blik. Med en behandsket hånd flyttede Verona en lok af det grående sorte hår på plads, af en fyrstinde var hun klædt pænt men simpelt. Bærende en sand farvet kjole med familiens våbenskjold over hjertet, kjolen var ikke noget overdådigt kunstværk, men fin nok til at det ikke var upassende. 
Hvad folk derimod kunne finde upassende var sværdet hun gik med ved sin side.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 19.12.2019 10:58
Det burde ikke have været en overraskelse for Nicodemus at se sin tante her: også han havde hørt en del om, hvad der var hændt i familien, og med den tidligere fyrstinde i eksil, var et større ansvar blevet lagt på Verona Lissandras skuldre. Hun havde aldrig virket som den magtbegærlige type, og han vidste faktisk ikke, om det havde været mest pligt eller fornøjelse for hende at modtage titel og ære.
Æren havde sandsynligvis været tvivlsom, for familierygtet havde modtaget et hårdt slag. 

"Ganske godt. Jeg er netop tilbagevendt fra min kårdetræning.." Forklarede han og slog ud med armene for at forklare sin sveddryppende og mindre præsentable fremtroning. Det gjorde hende næppe noget, men en del af ham ønskede alligevel, at han havde nået at skifte tøj. På den anden side betød det, at hun kunne se, at han fulgte sin fars ordrer og holdt sig til lektionerne.

Hans blik gled fra sværdet ved hendes side til familiemærket på hendes kjole. "Tillykke med den nye titel." Skyndte han sig at sige. Det var trods alt første gang han så hende, siden hun var blevet udnævnt til fyrstinde. Han var stadig usikker på, hvad det ville betyde for resten af deres familiegren, der pludseligt var rykket kraftigt opad i arverækkefølgen.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 29.12.2019 22:28
Verona Lissandra sukkede let, muligvis var det ikke passende opførsel af en af hendes stand, men familie alene på en gang kunne nok lade det slippe "Jeg mente nu mere hvordan du havde det, får du spist nok har du venner? End at du følger min brors anvisninger, kom led mig til dit værelse så kan vi snakke lidt" smilede hun varmt, for hun var faktisk mere interesseret i hendes nevø end hvordan han endte tilsmudsede eller rensede familiens navn, bevares det var vigtigt men ikke lige dette øjeblik.

En skygge faldt over hendes ansigt som Nicodemus ord om lykønskning nåede hende "Jeg takker, men jeg ser nu frem til at jeg kan give den videre" svarede hun en kende køligt men sandfærdigt. At være fyrstinde var endnu en pligt der var endt på hendes skuldre, en pligt hun havde intet behov for men for familien ofrede man sig, det havde hun lært.

"Hvad håber du ligger i kortene for dig kærer nevø? Jeg har hørt at du ikke ønsker at være en del af hæren, så hvad håber du?" hun var oprigtigt nysgerrig, hvis drengens ønske gav mening kunne det være at hun kunne hjælpe, hun kunne lige så godt få noget positivt ud af at være end som frystinde,
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 10.01.2020 15:59
Et lille, lettet smil kunne anes i kanten af Nicodemus' mundvige. Hendes ord forsikrede ham om, at på trods af hendes nye position og alt dét, der var sket i familien de seneste måneder, var hun trods alt stadig hans tante, og han var stadig hendes nevø.
Han begyndte at lede hende hen mod værelset, meget bevidst om det beskidte tøj, han havde kastet på gulvet aftenen før. "Jeg elsker Dianthos." Tilstod han. "Der er så mange folk på min egen alder, og jeg kan lide de fleste af dem. Og bare rolig, køkkenpigerne sørger for, at jeg får nok at spise." Lo han. Det havde måske også lidt at gøre med, at han havde forsøgt at charmere sig ind på dem, men det var der ingen grund til at take om..

Han kastede et kort blik over skulderen og bemærkede, at hun ikke lød så begejstret for titlen, som man kunne tro. Han forstod det godt - ansvaret på fyrstindens skuldre var enormt, og han havde ondt af sine fætre og kusiner, der pludseligt stod over for en helt ny fremtid.

Hendes næste spørgsmål fik tankerne i gang. Han åbnede døren til værelset, han var blevet tildelt så længe, han var ved hoffet. Det var lille, men havde et stort vindue, der gav udsigt ned over byen.  Værelset indeholdt en seng, et bord med et par stole til og et klædeskab. Lugten var en lille smule indelukket, og har var ikke helt så ryddeligt, som man kunne ønske sig.
Nicodemus plejede selv at tage sig af værelset - eller rettere sagt, få Emilio til det - men det var ikke altid, han lige fik det gjort..

Lidt skamfuldt begyndte han hastigt at samle tøjet sammen, mens han talte videre: "Jeg .. er ikke helt sikker endnu. Min fader vil nok ønske, at jeg hjælper mere til med forretningerne, efterhånden som jeg bliver ældre. Det vil jeg også gerne - jeg håber dog, at der bliver tid til at rejse lidt .. der er så mange steder i Krystallandet, jeg aldrig har set, og familien har jo også brug for, at der er nogle der tager rundt og laver handler.." Sagde han ærligt. Det sidste, han havde lyst til, var at blive placeret på en gård et sted, hvor han kunne leve resten af sine dage ud.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 22.01.2020 22:57
Et oprigtigt smil bredte sig over Veronas læber, det glædede hende af hele hendes hjerte at hendes nevø nød godt at hvad hovedstaden havde at tilbyde. Efter hende bros ord nød Nicodemus lidt for godt af det hele, men John havde vist glemt hvordan han selv havde været på Nicodemus alder. "Pas nu på med at sno dem for meget om din finger, ellers kunne det være at din fra får dig giftet til en nordlænding" klukkede hun varmt, nok var det sagt i spøg men det kunne ske. Selvom det nok ikke var en tanke hendes nevø ville synes om.

Nicodemus værelse var som Verona havde ventet, en smule rodet, men det var tydeligt at det tilhørte en der brugte mere tid alle andre steder end sit værelse. Verona lod som hun ikke så rodet og krydsede det lille kammer for at lukke lidt frisk luft ind. "Hvilke evner skulle man besidde for at tage på sådanne rejser?" lød de som svar på hans ønske. Nok smilede hun ikke, men det var tydeligt at hun smilede med øjnene, hvorfor undrede det hende ikke at han gerne ville se mest muligt af verden?
"Åh forresten, din far har snakket om at du er begyndt at lave 'usportslige' kneb til træning, er det rigtigt?" lød det undrende med et løftet øjenbryn.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.01.2020 14:19
Nicodemus stoppede hastigt bunken af tøj ind i klædeskabet uden at lægge det sammen. Han smilede en smule over at Verona lod til at have luret hans tanke om køkkenpigerne alligevel. "Pigerne nordfra er sikkert også søde nok! Så længe det ikke er en dværg.." Sagde han. Dværgene var sikkert også fine folk, men han havde nogle gange lidt svært ved at se forskel på kvinderne og mændene, og han fandt dem ikke rigtig attraktive på den måde.

Desuden var han heller ikke helt klar til det med ægteskab endnu, men han nærmede sig efterhånden en alder, hvor hans forældre nok snart ville prøve at finde et passende parti til ham, og han var ikke helt sikker på, om han var spændt eller gruede for det.

Et frisk pust af luft kom ind i det indelukkede værelse sammen med lydene fra byen. Han bed sig lidt spekulativt i læben. Var spørgsmålet en prøve? "Jeg .. går ud fra at man skal kunne noget diplomati. Og have godt styr på familiens interesser.." Sagde han forsigtigt. 

Hans mørke øjne søgte til siden og fandt vinduet, da hun spurgte ind til hans kampteknik. Selvfølgelig var det kommet resten af familien for øre.. Det nyttede ikke rigtig at lyve. "Jeg .. lærte nogle kneb nede i byen." Mumlede han. Han gik ikke ud fra, at han behøvede fortælle hvilken slags mennesker, der havde lært ham at kæmpe sådan.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 01.02.2020 22:42
Verona Lisandra rystede smilende på hovedet, godmodig det var hendes nevø sandelig. "Du vil ikke vide hvor mange problemer din fars eskapader skabte, og jo der er sikkert nogle fine nogen deroppe, men det er ikke sikkert at de er adelige" klukkede hun så. Nicodemus far havde lavet overraskende mange problemer, og Verona på ingen måde i tvivl om at Nicodemus slægtede sin far på der, de to ville helst deres eget hvis de kunne slippe afsted med det. 

Med kulden kom den friske luft, og rummet blev lidt mere behageligt at være i, samt tøj bunken var på magisk vis forsvundet. "Hvad er diplomati så? Siden det er så vigtigt?" lød det drillende, måske var det lidt en test, men fyrstinden var også interesseret i hvordan han tænkte. For alle kunne sige at diplomati var vigtigt, det var selvsagt, men hvad det betød derimod.

"Kan du vise mig dem?"
lød det uden nogen form for anklage. Hun lød nærmere nysgerrig, hvor hvis han havde lært noget brugbart var der ingen grund til at han skulle gemme det væk, det var vigtigere at han overlevede hvis han skulle ende i reel kamp. "Det lyder ikke til at du har planer om at blive fægtemester, så kamp med regler er ikke så nødvendige som de prøver at bilde dig ind"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 06.02.2020 09:56
"Åh, det må du fortælle mig mere om!" Udbrød han. Hans far havde altid været lidt reserveret, når det kom til at fortælle om sin ungdom og sit private liv generelt. Nicodemus kendte ham mest som en travl mand, altid omgivet af sit arbejde. 
Det var intet under, at Nicodemus brændte af nysgerrighed efter at høre om sin fars andre sider. Især, efter det var kommet ham for øre, at han sandsynligvis hældte mere til det mandlige køn - noget, der pludseligt havde fået mange ting til at give mening for Nicodemus. Han havde endnu ikke betroet sin nyfundne viden til sin far.

Den kølige luft kvikkede så sandelige det lille værelse op. Nicodemus samlede sengetæppet, som skødesløst var kastet på en stol op og smed det hen over sengen. Det skjulte ikke helt dynen nedenunder, som manglede at blive glattet ud, men det så trods alt lidt pænere ud.

"Vi har brug for at holde os gode venner med de andre adelsfamilier. Hvis vi kan handle sammen, vil alle få fordele af det!" Sagde han forklarende. Det føltes så sandelig som om hun testede ham, men en del af ham satte stor pris på at hun med egne øjne ville se hvad han duede til.

Da hun begyndte at spørge nærmere ind til hans kamptricks, men han dog mere tøvende. En rød farve havde bredt sig på hans kinder. "Åh jeg ved ikke .. Altså det er f.eks. et knæ i skridtet og den slags.." Det kunne han da ikke gøre på sin moster!

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 09.02.2020 14:56
Verona Lisandra klukkede varmt, så han ville hører mere om sin far? Det var på ingen måde overaskende at John havde holdt kortene til til sig. Han havde altid været meget privat om hvad han foretog sig. "Åh din far havde bare mere lyst til at gøre hvad han følte for end hvad der var forventet af ham." Hun skævede kort til de skjulte rod, på det punkt minde Nicodemus i hvert fald om sin far. 
"Vidste du at han var forlovet med Leonora Viktoria af Arys på et tidspunk? Det var dog før hun endte som arving" Som så mange andre gange, så kunne hvad der havde planlagt i årtier ændres ved en enkel handling.

"Aha?" svarede hun blot, men stadigt smilende. Nicodemus havde noget sans for det, det kunne nok kultiveres mere, men han kunne godt have talent for det. "Hvad så hvis Fyrst Kazimi mener at vi skylder ham fra gamle tider og ikke er på besøg for det gode venskab skyld men for at få os til at gøre noget for ham? Hvad vil du mene er det diplomatiske valg der?" Der var ingen grund til ikke at bruge eksempler fra virkeligheden.

En varm latter spredte sig i kammeret, som hendes nevø begyndte at slå knuder på sig selv. "Virker de?" Det var trods alt det vigtigste, ellers måtte hun selv vise ham et trick eller to.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 21.02.2020 10:56
Nicodemus vendte tilbage til vinduet. Den kølige luft udefra føltes behagelig mod hans ryg, der stadig var godt klistret af sved efter anstrengelserne på træningspladsen. Han fulgte nysgerrigt med i Veronas ord omkring hans far:
"Jeg har hørt det en gang .. men aldrig detaljerne.. hvorfor blev de ikke gift?" Spurgte han nysgerrigt, mens han kort overvejede, hvor meget anderledes hans liv ville have set ud, hvis Leonara af Arys havde været hans mor. 

Nicodemus bed sig tankefuldt i læben over scenariet med Kazimi-fyrsten. Han havde godt hørt, at manden ikke var den nemmeste at have med at gøre. "Der kan måske laves en form for handel.." Sagde han til sidst. "Hvis vi bare giver Kazimi-fyrsten, hvad han vil have, ja så tror han, at han kan blive ved.. vi skal have noget for det, hvis vi skal gøre ham en tjeneste.."
Nicodemus vidste dog ikke, hvad Kazimi-fyrsten kunne ønske af hans familie, og han vidste heller ikke, hvad Isenwald kunne tilbyde ham til gengæld. Det var de højere affærer i familien, som han ikke kendt til - men måske en dag..

Nicodemus så umådeligt lettet ud, da Verona brød ud i latter. Det var smittende, og et bredt smil begyndte så småt at brede sig på hans unge ansigt. "Ja, især på fægtepladsen, hvor de ikke ser det komme.." Tilstod han leende. 

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 26.02.2020 22:40
Et skævt smil bredte sig over Veronas læber, det var et spørgsmål hun også stillede sig selv ind i mellem, men af helt andre årsager end hendes nevø. "Det sande svar, er at hun blev familiens arving, og hvor dygtig din far end er, så var han ikke ret meget værd på det tidspunkt i det store hele. Vores gren af Isenwald slægten har aldrig været så vigtig som vi er nu" Forklarede hun så, noget så kedeligt som politik, havde holdt hendes bedste veninde fra at blive hendes familie.

Verona nikkede tilfreds for nu, han virkede trods alt til nogenlunde at have hoved for det, selvom der stadig var meget mere han kunne lære. Hun så ikke frem til Sephyrans næste proklamation af krav over hvad han mente at Isenwald skyldte ham.

At se ham med et smil på læberne var trods alt bedre, samt det klædte ham. "Det tror jeg gerne!" klukkede hun kort. "Men du må nok hellere holde dem fra den, du ved familiens ære og alt det der" understregede hun dog, det ville være upraktisk hvis han skulle agere diplomat senere at han havde et ry for at være lumsk.
"Måske jeg skulle lære dig nogle af de finter jeg kan" smilede hun så, det var svært ikke at forkæle ham bare lidt
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 06.03.2020 15:36
"Åh.. det kan jeg godt se." Sagde Nicodemus tænksomt. Et kort øjeblik overvejede han at spørge, om hun vidste, at hans far i virkeligheden slet ikke brød sig om kvinder på den måde, men det var ikke noget, han havde lyst til at rode op i. Ikke endnu.
Desuden, hvis nogen vidste det, var det sandsynligvis hans fars søster..

Han åbnede en smule lettet op, da hun nikkede tilfreds. Armene var lagt over kors og han lænede sig en smule op af vindueskarmen, stadig findende den lette brise behagelig. Han håbede inderligt, at hun ville lægge et godt ord ind for ham hos resten af familien..

"Det har du ret i.. jeg kom også i ballade første gang, det skete, så jeg forsøger at lade være!" Skyndte han sig at sige. I det mindste virkede det som om, hans moster mere end noget andet havde fundet det morsomt, at han brugte den slags kneb.
Ansigtet lyste helte op på Nicodemus, da hun tilbød at lære ham noget. "Hvad for nogle finter?" Udbrød han nysgerrigt. Han ville gerne se, hvad hun kunne!

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 07.03.2020 15:59
"Politik er en kunst meget få mestre" svarede Verona lidt kryptisk, mens hun nikkede til hendes nevø. Hendes brors præferencer havde nok heller ikke været gavnlige, men i det store hele havde det ikke betydet ret meget. Der var ikke plads til den slags i storpolitik. Kærlighed var desværre sjældent noget for de adelige.

"For min skyld kan du holde dig ude af ballade lige de næste par år?" klukkede hun og sendte ham et sigende blik. Bevares hun havde ingen forventing om at det ville ske, for han mindede alt for meget om hende selv da hun var ung, men det kunne ikke skade at spørge. Samt med lidt held kunne det være hun kunne skaffe ham et bedre giftemål på den måde.

"Jo ser du..." nåede hun kun at starte før hun havde kastet en pude mod hans hoved og krydset rummet klingens kolde stål mod ham. "Få folk til at slappe af så er de lettere mål" hun smilede lidt og pakkede sværdet væk igen. "Jo det minder nok om de kneb du har lært nogle af, men at arbejde med hvad man har i rummet er vigtigt" Især når det man primært kæmpede imod var de forbandede, selvom helt almindelige mennesker kunne være mindst lige så farlige monstre. "Bare rolig, jeg har også nogle lidt mindre dramatiske ting at lærer dig, hvis du har mod på det?" smilede hun så, håbende på at hun ikke havde presset ham for hårdt.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 17.03.2020 10:59
"Jeg gør mit bedste!" Svarede Nicodemus med et lille smil. Han kørte en hånd gennem det mørke hår, der nu var blevet lidt stift efter sveden efter træningen var kølet af. Han længdes efter at komme over i sine andre klæder, men det var ikke så passende at begynde at skifte foran sin tante.
Jo, han kunne vel nok opføre sig pænt. Hans fader havde trods taget ham i nakken og slæbt ham ned til Isari-templet for at han skulle aflægge et kyskhedsløfte, og et løfte givet foran guderne måtte jo holdes. Nicodemus ville i hvert fald forsøge sit bedste, men det var svært, når hormonerne rasede og man var omgivet af pæne frøkener.

Et lille suk gik gennem den unge adelsmand, der dog hurtigt fik andet at tænke på, da en pude fløj gennem rummet mod ham og han instinktivt rakte op for at gribe den. Han stivnede ved synet af klingen. En distraktion. Ikke dårligt.
"Jeg vil meget gerne lære dem!" Sagde han ivrigt. Trætheden fra træningen var allerede glemt, ved tanken om, hvad hans faster kunne af spændende tricks.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 18.03.2020 15:17
"Jeg kan ikke bede om mere" Smilede Verona tilbage, hun kunne som sådan godt håbe på mere, eller forvente mere. Hendes nevø kunne sikkert ikke lave mere ballade end der kunne ryddes op, den tidligere fyrstes familie havde også sat umådelig høj bar i forhold til tåbeligheder. 
Ved guderne hvor havde det været tåbeligt. John havde sikkert allerede gjort en masse forsøg på at få knægten under kontrol, alle de ting deres fader havde gjort ved John i sin tid hvis hun ikke tog meget fejl.

Et smil der kun kunne beskrives som stolt prydede Veronas læber, det var godt at se at noget af familien faktisk var ville til at lærer, selvom Nicodemus nok gjorde det fordi det lød som hun ville lære ham unoder. "Fantastisk! Skal jeg så fortælle min bror at du vil komme på besøg i Isenborg? For jo jeg kan da sagtens lærer dig en ting eller to her, men med tid og den rigtige plads ville gøre underværker" klukkede hun. Hun var lidt i tvivl om han var villig til at tage turen væk fra hovedstaden, det måtte tiden vise. "Under alle omstændigheder så du hellere komme i noget rent tøj, det skulle nødig gro fast på dig" klukkede hun og vendte ryggen til.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 31.03.2020 11:26
Nicodemus smilede og åndede lettet op over, at der ikke blev gjort mere ud af den ballade, han havde lavet. Det lød også lidt på hans moster som om hans fader ikke havde været helt uskyldig, når det kom til den slags, men det var selvfølgelig også et stykke tid før deres gren af familien pludseligt var i alles søgelys..

"Ja, hvis du vil.." Sagde han. Det ville sikkert være meget godt at komme en tur til Isenborg - det var et godt stykke tid siden han sidst havde været der, og selv om han holdt af Dianthos og hoffet, ville han jo komme tilbage igen. En del af ham kunne efterhånden også godt mærke, at han savnede det velkendte syn af Medaniens marker og enge.

"Du har ret.." Han krængede den svedige læderrustning af, så snart hun vendte ryggen til og gik hen til skabet for at finde noget, der rent faktisk var rent. Han løftede en arm og et godt pust af sved ramte af hans næsebor. "Måske skulle jeg lige få et bad først.." Mumlede han.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 09.04.2020 11:38
"Ellers ville jeg ikke tilbyde det" smilede Verona til sin nevø. Nok trak han lidt på det, men der kunne være så mange forskellige årsager til den slags. Hendes eget bud var at det nok var fordi han ikke ville presse sig for meget på, samt var glad for at hun ville tage snakken med hans fader. John Arthur ville nok være mere end villig til at lade Nicodemus komme væk fra Dianthos fristelser en rum tid.

"Det sker ind i mellem ja" klukkede hun og kiggede nysgerrigt på lidt småting der lå på bordet. "Du har ikke et vaskefad et sted?" lød det som svar på hans mumlen, Verona vidste godt at hun ikke burde smug lytte når folk talte for sig selv, men det var desværre en nødvendig vane ved hendes andet arbejde.
"Oh, hvis du har andre ting du skal nå kan jeg godt forlade dig? Eventuelt det føromtalte bad?" ikke at han kunne se det, men hendes smil hang i hendes ord.

Hun nød skam sin nevøs selskab, men hun ville ikke tage mere af hans tid end han havde at give af, en ung mand som ham havde vel mange pligter, og kun et fortal han faktisk kunne tillade sig at skippe. 
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 18.04.2020 17:29
Nicodemus nikkede og smilede, denne gang lidt mere overbevist. Jo mere han tænkte over det, jo mere tiltrækkende lød forslaget med at tage et smut forbi Isenborg. Der var så mange ting, der hang over hans hoved i øjeblikket, og selv om han elskede storbyen, var der alligevel en lille del af hans drengehjerte, der havde hjemve.

"Øhh.." Sagde Nicodemus og så sig rundt. Intet vaskefad inden for synsvidde - Emilio havde sikkert båret det ud.. Han lukkede øjnene et kort øjeblik, koncentrerende sig om at fremkalde den usynlige tjener, der kort efter kunne ses som en lille flimren i luften.
"Vand og sæbe, Emilo." Sagde han højt. Det virkede altid lidt underligt at tale til ham, når der var andre i rummet, men det var begyndt at føles mere normalt med årene. De fleste i familien kendte trods alt også til hans evne, der belejligt sparede en del af tjenestefolkenes arbejde.

Han vendte sig igen mod sin moster med et undskyldende smil. "Jeg tror, at jeg er nødt til det. Jeg har en eftermiddagslektion med Hecate Reier, og jeg sværger, at hun kan se på ti meters afstand, hvis jeg ikke har skrubbet mig tilstrækkeligt bag ørerne.." Han var stadig overbevist om, at lige præcis denne historielærer var blevet udnævnt udelukkende for at gøre livet så surt som overhovedet muligt for ham.

"Men jeg vil i så fald arrangere et snarligt besøg til Isenborg!" Tilføjede han med eftertryk. Det skulle nok blive spændende at finde ud af, hvad Verona kunne lære ham...

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 02.05.2020 17:12
Verona klukkede let over det forsvundne vaskefad, hun havde hørt om Nicodemus' Emilo og hvor mange går hår det havde givet hendes bror at det fundet ud af Nicodemus usynlige ven faktisk var ægte, hun fandt det mest af alt kært, og det kunne jo nok godt vise sig at være meget praktisk. Sådan var det jo lidt med usete tjenere. 

"Åh ja, selv jeg har hørt om fru Reier, et eksempel på at dedikation kan gå for langt i visse tilfælde" lød det med en let hoved rysten, John Arthur havde fortalt hende at han havde gjort sit for at sikre at Nicodemus ville opfører sig ordenligt, men at gå så langt var Verona lidt i tvivl om var for hård en straf. Men resultaterne var da tydelige, om de var vedvarende måtte tiden vise.

"Jeg vil se frem til det, og bare rolig jeg skal nok tale med min bror om det" Smilede hun så, det skulle nok være hyggeligt at få besøg, samt pigerne ville garanteret sætte pris på et besøg fra deres fætter. "God vind til vi ses igen Nicodemus, og lad nu ikke Hecate gøre dig gråhåret for tidligt, du har trods alt mange ting at lærer" klukkede hun som hun tog sin afsked.

Verona L A af Isenwald har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Alianne_ Læremester, Krystal Administrator, Mong, jack
Lige nu: 4 | I dag: 10