Det var en af de få gange hvor Clara havde turdet bevæge sig ned mod det Centrale bydistrikt. Hun var stadig iklædt pæne klæder, og hendes kappe hang over hendes skuldre, og var fastnet med et smykke der bar Ernyells symbol. De fleste var nok ikke vant til at se symbolet, men dem af højere rang ville have nemt ved at identificere hende, især med rygterne der gik på Ernyell familiens sære afkom.
Hun var startet ud på markedspladsen. Der var masser af mennesker, og mindst ligeså mange ånder, så hun var blevet helt ør i hovedet, og var blevet nødt til at stille sig over mod en af husene, i nærheden af en sidegade, hvor der ikke var ligeså mange der kom forbi. Hendes forsøgte stadig at følge dem omkring hende, men til sidst endte hendes øjne på en lille ånd. En af byånderne. Det var som om at den opdagede lige med det samme da Clara's blik fæstnede sig på den, og den kiggede med sine små lysnede øjne på hende, før den nærmest hoppede over til hende.
"Kan du se mig?" spurgte den, dens stemme klingede lidt, som stod de i en katedral. Ikke en unormal stemme for en ånd.
Clara kiggede lidt rundt, før hun kiggede ned på ånden. "Det kan jeg," svarede hun blidt.
"Du må hjælpe mig. Vil du ikke nok hjælpe mig?"
Der var ingen tvivl for Clara, som nikkede. "Selvfølgelig!" Hun anede ikke hvad hun ellers skulle gøre.
"Kom med, kom med" sagde den hastigt og begyndte at bevæge sig ind af sidegaden, som hun stod ved, og hun gjorde.
Den snoede hende igennem et par gader, indtil larmen fra markedspladsen var en anelse dæmpet. Da hun var på en af de mere dystre gader forsvandt den om et hjørne og da hun nåede dertil var den blot væk.
"Ånd?" spurte hun ud i ingenting, og det eneste hun blev mødt af var en latter der klang, og uden et sted den kom fra, og så kom der et par mørkere stemmer, hvor en af dem lo.
"Det er vidst vores heldige dag," grinte en af dem, og da Clara vendte sig om, kunne hun se tre fyre. Muligvis ikke de stærkeste, men de var flere end hende, og hun var ikke ligefrem vant til slås.
Clara kiggede forfærdet på dem, og det var først da en af dem prøvede at gribe ud efter hende, og hun gav dem et ordentlig spark med sin fod, at hun fik nok styr på sig selv, til at hanke lidt op i kjolen, og bare løbe væk fra dem. Hun havde god stamina, men hun anede ikke hvor hun var.
"En eller anden, hjælp mig," fik hun ud igennem sine vejrtrækninger, i håb om at nogen hørte hende. En venligsindet ånd, eller bare noget. Desværre var hun mere fokuseret på sine fødder, at hun på en af gaderne, stadig med mændene løbende efter sig, løb ind i en solid krop. Hvis kroppen ikke stod ordentlig fast, så ville hun falde med hele sin krop og vægt oven på dem.

Signatur lavet af Lux