Faldet dybt for ham

Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 01.10.2019 17:21
Marcel havde ikke kunne få den blonde elver ud af hovedet. Lige siden deres møde havde han været konstant distraheret. Han var blevet dårligere til at jage, kunne knap nok ramme noget med sin bue længere. Han så elveren ud af øjenkrogen over det  hele, dagdrømte om ham, længtes efter at se ham igen på en måde, han aldrig havde prøvet før. Hans hjerte føltes så fyldt, at han var begyndt at frygte at det ville eksplodere i brystet på ham. Et minut ville han være lykkeligere end nogensinde før og det næste ville han være så ked af det, at han knap kunne stå oprejst. 

Til sidst havde hans søskende fået overtalt ham til at gøre noget ved det. Uden at vide hvem det handlede om, kunne de se på ham at det handlede om kærlighed, og da Marcel ikke vidste, hvad han ellers skulle gøre, tog han deres råd om at gøre noget ved sine følelser.

En tidlig morgen drog han ud med oppakning for at finde elveren igen. Han forsøgte sig først, hvor de havde mødt hinanden første gang, og selvom han vidste, at han var farligt tæt på Elverly, blev han ved med at bevæge sig tættere og tættere på. Han kunne ikke tænke på konsekvenserne. Det eneste han kunne tænke på var blondt hår, der glitrede i solen, og blå blomster smurt ud over porcelæns-perfekt hud. 

For første gang i sit liv havde han ikke sin bue eller sin dolk med sig. Han var ikke ude for at jage og han ville ikke have, at en elver så ham og fejltog ham for at have fjendtlige intentioner. I stedet var det eneste han havde med sig en taske, der hang fra hans skulder og en håndfuld morgenmynte. Han havde diskuteret med sig selv en million gange, at det var en dårlig gave, men han kunne ikke få sig selv til at lægge urterne fra sig.  

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 02.10.2019 16:26
Når Bandorion ikke lavede ballade i Elverly eller i de varme kilder, så var han begyndt blot at vandre rundt. Der var ikke mange muligheder for at forlade Lindeskoven uden at blive opdaget, så at snige sig ud på en lokal kro var ikke ligefrem noget der kom til at ske. I stedet for måtte han nøjes med hvad han kunne finde af sjov i skoven.

Denne dag opdagede han noget meget... interessant. Han havde ikke set mange mennesker siden han var kommet hertil, og derfor var det også mærkværdigt da han så en ung fyr, der tydeligvis ikke var elver. Det var svært ikke at blive interesseret, og han kunne derfor heller ikke dy sig, og snige sig så tæt på fyren han kunne, før han gjorde opmærksom på sig selv.

"Hvad laver du mon her?" spurgte Bandorion, og ventede blot på at fyren reagerede. Han havde dog et venligt smil på, og der var ikke nogen våben at se på ham.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 02.10.2019 17:49
Marcel vendte sig om med et sæt, da der pludselig lød en stemme et sted bag ham. Han nåede at snurre rundt halvanden gang, før han indså at det ikke nærmere var ved hans side, og at stemmen kom fra en elver, der var farligt tæt på. Havde han ville skade ham, havde han nemt kunne gøre det, men den her elver... Han så på ingen måde fjendtlig ud. Tværtimod smilede han og var ubevæbnet. 

"Øh, jeg..." Marcel så sig omkring, pludselig nervøs for om der var andre elvere han ikke havde spottet, inden han vendte blikket tilbage til elveren og forsigtigt gengældte hans smil, imens han rettede sig op. "Jeg leder efter én. En elver. Jeg stødte ind i ham omkring her for to uger siden og..." Han havde allerede sagt for meget og rødmen spredte sig over hans kinder, imens han ubevidst tog et skridt væk fra den fremmede elver. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 02.10.2019 17:55
Bandorion kiggede overrasket på mennesket, før smilet han havde på læberne blev endnu bredere. Rødmen på kinderne var fuldstændig bedørende. Som et lille barn med sin første forelskelse. Ja, Bandorion kendte godt til problemerne den første kunne have, men han kunne da ikke bare lade fyren stå med det alene.

"Jeg tror ikke at det er en god ide hvis du går længere ind. Askfay, hende der står for hæren, har ikke haft en god dag," sagde han med en grimmase. Ærligtalt havde han dårligt set Askfay i dag. Der var bare noget med at undgå hende, så hun ikke kunne sætte ham i arbejde. Det var nemmere at lade som om at man lavede noget, når ingen så en. "Men måske jeg kan hjælpe. Hvad hedder han, hvad hedder du, mit navn er Bandorion." Det store smil var tilbage på hans læber. 
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 02.10.2019 18:04
Marcel vidste godt at det var farligt at bevæge sig ind på elvernes område, og selvom han aldrig havde hørt om nogen Askfay før, så tog han elverens ord for gode varer. Også selvom han virkelig, virkelig havde lyst til at prøve lykken, bare for at finde Ren.

"Hej... Bandorion?" Han prøvede sig frem med navnet, for selvom han kunne en smule elvisk, så vidste han godt at han ikke helt havde accenten på plads og elvernavne kunne godt være svære at udtale. "Jeg hedder Marcel." Hans rødmen var ikke forsvundet endnu og han blev pludselig pinligt opmærksom på hvordan han så ud, og skyndte sig at gemme buketten med morgenmynte bag sin ryg.
"Han er den mest irriterende elver jeg nogensinde har mødt. Du behøver ikke hjælpe os. Jeg kommer bare tilbage en anden dag." Af en eller anden grund havde han ikke lyst til at give den her fremmede elver Renaéls navn, heller ikke selvom han virkede venlig nok. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 02.10.2019 18:13
Bandorion nikkede bekræftende på hans navn. Han vidste godt at elvernavne var svære at udtale, og han havde været nok omkring andre racer til at acceptere et utal af kælenavne.... Eller Ban. Ban var faktisk hans primære kælenavn i de fleste kredse han var kommet i.

Buketten havde Bandorion opdaget, men han følte sig lidt skuffet da Marcel gjorde antræk til at han ville gå. "Hey, jeg vil bare gerne hjælpe. Det kan ikke være nemt at have en kærlighed på tværs af grænserne," sagde han. Og så kedede han sig selvfølgelig også. "Irriterende elvere er der faktisk en del af, tro det eller lad vær. Er der noget mere specifikt du kan fortælle mig. Højde, hår?" Han kunne da komme i tanke om et par han ville gætte ville passe ind i den beskrivelse som mest irriterende elver. 
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 02.10.2019 18:23
Marcel havde faktisk virkelig ikke lyst til at fortælle den her nysgerrige elver mere. Selvom han virkede venlig, var der også noget over ham der virkede uægte. Han virkede som en ballademager, som typen man ikke skulle stole på, som typen, hvor alting, altid, skulle være 'sjovt'. 

Men han kunne heller ikke dy sig. Han havde virkelig lyst til at fortælle nogen om Ren. Om den her smukke, sjove, helt perfekte elver han tilfældigvis var stødt ind i og som havde stjålet hans hjerte. Så han smilede skævt og så genert væk.

"Han er det smukkeste jeg nogensinde har set," fortalte han lavmælt. "Han har blondt hår, i en længde hvor man bare har lyst til at hive i det, og... næsten usynlige fregner... Han har et ansigt af den slags, man har lyst til at slå, når man ser det, fordi det er for kønt." 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 02.10.2019 18:28
Det var en interessant måde at sige det på, og Bandorion var faktisk også lidt overrasket over at Marcel faktisk fortalte om ham. Dog ved nærmere eftertanke, så havde Bandorion pludselig en meget god mistanke om hvem det her kunne være. Han havde aldrig forventet at Renaél's lykke i kærlighed ville blive fundet hos en menneskedreng. Men hvad end der gav mening for ham, godt for dem.

Et lidt blødere udtryk kom over Bandorions ansigt. "Renaél?" spurgte han så endelig, for at se om det kunne blive bekræftet at de havde den samme elver i tankerne. "Han er en af mine venner." Tilføjede han så.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 02.10.2019 18:35
Al farve forsvandt med det samme fra Marcels ansigt, det øjeblik han hørte Renaéls navn fra Bandorion. Han havde talt over sig, han havde virkelig talt over sig, for det var én ting at sige sådan noget om en person Bandorion ikke kendte, men når det var en af hans venner.... Han havde sagt at han havde lyst til at slå ham og hive ham i håret, for Isaris skyld, han kunne lige så godt have sagt at han havde lyst til at rulle med ham i græsset!

Marcel stod helt stift og åbnede og lukkede munden et par gange, inden han endelig fik fremstammet; "J-jeg tror ikke.. han kan lide mig på den måde e-eller - eller ved, at jeg kan, men..." Åh, han havde lyst til at slå sig selv! Han havde lyst til at stikke af og aldrig komme tilbage. Men alt han gjorde var at løfte en hånd og gemme sit ansigt bag det. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 03.10.2019 19:31
Måske var det det forkerte Bandorion fik sagt, og han kiggede med medlidenhed i øjnene på Marcel. Det kunne da heller ikke være nemt. Han var oprigtig med at han ikke havde noget imod at hjælpe andre med at finde deres lykke, og selvfølgelig hvis han fik Renaél sammen med en, så risikerede han heller ikke at elveren fik set sig sur på ham. Han havde allerede taget en skønhed fra Renaél, hvis det blev ved kunne det godt være at de ikke kunne forholde sig venskabelige.

"Hey, det er helt okay. Jeg har ikke kendt fyren i særlig lang tid, men," Bandorion fløjtede lavt. "Han ser ganske godt ud. Udstyret er også i orden." Han havde da fået set Renaéls udstyr i elverbadet, men det gik også op for ham at det kunne misforstås. "Jeg mener, jeg har kun det set i de varme kilder. Jeg har ikke gjort noget med ham, eller har tænkt mig. Jeg støtter dit foretagende fuldstændig!"
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 04.10.2019 01:59
Marcel nikkede tavst, hans ansigt fortsat gemt bag hans hånd, da Bandorion erklærede sig enig med ham i at Renaél var en flot fyr. Og så holdt han straks op med at nikke, da Bandorion kommenterede på mere end bare hans udseende. Han havde slet ikke lyst til at forestille sig den del af elveren - eller jo, han kunne slet ikke lade være, men det virkede helt forkert når det var en af Renaéls venner der snakkede om det. 

Tøvende lod Marcel sin hånd falde fra sit ansigt og så skeptisk Bandorion an. Han lød oprigtig nok, også selvom Marcel ikke kunne forestille sig hvordan man kunne eksistere i nærheden af Renaél uden at forelske sig i ham.

Han flyttede sin hånd fra sin ryg og op foran sig, hvor de begge kunne se den morgenmynte han havde plukket i dagens anledning. "Har du... Har du lyst til at hjælpe mig med at give ham en gave?" 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 05.10.2019 11:15
Hvis Marcel kendte Bandorion lidt bedre, ville han vide at Bandorion havde ingen problemer om at snakke om de finere ting, også om hans venner. Måske hvis man var kommet rigtig ind på ham, ville han have det lidt anderledes, men siden han efterlod Halia i Thal'Elor, havde der ikke ligefrem været nogen han havde haft en følelse af at skulle beskytte. Desuden kunne Renaél nok tage vare om sig selv.

"Selvfølgelig," sagde Bandorion uden tøven. Selvfølgelig kom gaven helt an på hvordan han ville give den til Renaél, men det behøvede det stakkels lille menneske jo ikke at vide. "Er det den buket du ønsker at give ham?" spurgte han. En næsten lidt kedelig gave, men ærligtalt var det langt mere romantisk end noget andet Bandorion selv kunne have fundet på.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 07.10.2019 17:52
Marcel rakte den unge elver buketten, da han spurgte ind til den. "Det er indforstået," forklarede han med en mumlen, for selvom der var blå blomster på planten, så var det trods alt en urt og dermed ikke så egnet til at erklære sin kærlighed.

Med buketten uden af hænderne åbnede Marcel sin taske og fandt et brev og en kaninfod frem. Kaninfoden havde samme farve som Renaéls gyldne hår, med brune pletter, der havde mindet ham om hans fregner, og om enden hang der en læderrem, som Marcel selv havde sat fast.

"Den bringer held," forklarede han imens han rakte elveren kaninfoden også. Brevet holdt han tæt ind til sig. "Jeg tror ikke... Jeg tror ikke brevet er nødvendigt... Han har ikke så mange mennesker, der forsøger at vinde hans hjerte, vel?" spurgte han Bandorion med et nervøst grin, imens han foldede brevet i sin hånd. Det var det værste, mest pinlige han nogensinde havde skrevet, indså han pludseligt.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2019 18:55
Bandorion tog imod buketten. Det var noget af en underlig buket, men det kunne jo godt være at romantik heroppe nordpå var noget andet end hvad han var vant til. Ikke at han ligefrem var god til romantik. Han havde aldrig fundet nogen han havde været interesseret i på den måde, ikke siden hende den første. Og det skabte stadig en dårlig smag i munden på ham.

Kaninfoden der fulgte fik ham til at hæve et bryn, men tog også i mod. Han var ikke heeelt sikker på at Renaél ville kunne lide denne del, men han havde da ikke tænkt sig at kommentere på gaverne. Det her var Marcel's store øjeblik, han var jo kun selv sendebuddet. Dog måtte han holde et grin tilbage da han så brevet.

"Hvordan skal han vide hvad du mener, hvis du kun sender ham gaver. Et brev er det vigtigste," pointerede Bandorion. Denne her del kendte han, men han vidste også der kunne stå næsten direkte pinlige ting i brevene. Det var vel bare en del af charmen ikke?
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 07.10.2019 22:23
Marcel vidste ikke så meget om kærlighed og slet ikke noget om at gøre kur til nogen, men det Bandorion sagde lød nu rigtig nok. Brevet kunne godt være det vigtigste.

Uden at lade Bandorion se hvad der stod i det, foldede han det åbent for selv at genlæse det.

Renaél
Jeg elsker dig. Og jeg er nødt til at se dig igen.
Jeg kan hverken sove eller spise og det er din skyld. Om natten hjemsøger du mine drømme.
Nattehimlen stjerner minder mig om dine øjne. Solens stråler minder mig om dit hår. Fuglenes sang minder mig om din stemme.
Jeg ser dig over det hele, men længes efter at se dig.
Marcel

Hans håndskrift var ligefrem grim. Det var sjældent han skrev og selv når han gjorde sig umage, blev det ikke pænt. Han ville gerne have skrevet på elvisk, men vidste han ikke var god nok til det. Og så vidste han allerede nu, at det var lidt pinligt. Han havde forestillet sig selv give ham brevet direkte, mest fordi han vidste, at han ville begynde at stamme hvis han stødte ind i Renaél igen, men det fungerede også okay til at give Bandorion nu.

Han foldede brevet sammen igen og det var en smule krøllet da han med brandvarme kinder rakte det til elveren.

"Kan du... Kan du bede ham om at møde mig her? Om tre dage, ved solnedgang? Hvis han.. Føler på samme måde. Hvis ikke han gør, så er det bedre hvis han ikke kommer."

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 13.10.2019 20:06
Bandorion var næsten ved at bryde sammen af nysgerrighed over brevet, men han holdt sig selv i skak. Det nyttede ikke noget at gøre Marcel dårligere tilpas end han tydeligvis allerede var. Desuden kunne han altid læse det på vej til Renaél. Ikke at nogen af dem behøvede at vide det. Okay. Måske Renaél.
"Det burde være muligt," sagde han, selvom han faktisk fik lidt ondt af Marcel. Han var tydeligvis for alvor skudt i den blonde elver, men han var tydeligvis også usikker på hele.

Han tog imod brevet. Det var efterhånden lidt af en større levering han skulle lave, men for et sødt lille ansigt som Marcel's, så kunne han nok overleve det. "Og du er sikker på at du ikke vil have at han i det mindste kommer og siger at han ikke er interesseret?" spurgte han. Han ville have tilbudt at han selv kunne komme, men der måtte være grænser for hvad han brugte sin tid på alligevel.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 13.10.2019 20:25
Marcel vred sine hænder, da Bandorion spurgte ham, om han var sikker på at han ikke ville foretrække at Bandorion selv kom. Han huskede hvordan Bandorion havde truet med at smide ham ud, hvis han nogensinde vendte tilbage til Elverly.
"Det må han selv om," svarede han så endelig. "Om han vil afslå mig ansigt til ansigt eller..." Marcel kunne allerede nu forestille sig, hvordan han ville vente hele natten på Bandorion, hvis han ikke kom ved solnedgang. Han ville vente helt til solopgang, hvis han havde nogen som helst håb om at Bandorion ville komme. 

"Nej, ved Zaladins røv!" Udbrød han så. "Sig til ham at han skal komme. Som en mand. Hvis han tør. Han skal fandme komme og sige det til mit ansigt!"

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 20.10.2019 21:11
Bandorion hævede et øjenbryn af Marcel. Det var tydeligt at han virkelig havde stået og vendt og drejet situationen med sig selv. Et stort smil spredte sig også på elverens ansigt, da han hørte Marcel's endelige svar, og han klappede ham på ryggen med sin frie hånd.
"Det er sådan det skal lyde. Hvis man er heldig nok til at nogen erklære sin kærlighed til sig, så må man også være mand nok til at sige det som det er. Ellers ville han i den grad ikke være det værd," sagde han og nikkede bestemt.

"Og hvis du skal trøstes hvis han ikke er interesseret...." Bandorion kunne ikke lade vær med at smide den kommentar ud, uden at færdiggøre sætningen. Marcel måtte tage det som han ville, men Bandorion's blik sagde det hele, selvom han ikke lod blikket hvile særlig længe. "Men så må jeg jo nok hellere komme hen med tingene."
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 28.10.2019 00:05
Marcel var glad for at Bandorion gav ham ret - havde han været uenig, ville han have været nødt til at genoverveje igen. Han var så usikker på, hvad man gjorde i sådan nogle situationer, at ethvert råd var et godt råd. Også selv råd, der kom fra elver, der så ud som om han ikke altid havde helt rent mel i posen. 

Marcel så med store øjne på elveren, da han tilbød at trøste ham i værste tilfælde. Dét havde han slet ikke overvejet og varme steg langsomt op langs hans hals og helt op til hans ører. Faktisk havde han aldrig i sit liv fået et lignende tilbud og han havde noget af en svaghed for elvermænd...

"God - øh - god tur," mumlede han som svar og så helt paf efter elveren, der havde lovet at hjælpe ham. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 28.10.2019 10:38
Bandorion kunne ikke lade vær med at le, som han opdagede at Marcel da reagerede... næsten venligstemmet overfor forslaget. Det havde måske mest været drilleri, men hvis det var, så havde Bandorion ikke noget imod at tage en hurtig lille tur med et ungt menneske. Ikke at han mente at Marcel kunne tilfredsstille ham når det virkelig gjaldt.
"I lige måde. Jeg skal nok sende Renaél herud om tre dage!" sagde han smilende, før han endelig begyndte at gå mod Elverly med et lille vink til Marcel bag ham.

Da han var ude af synsvinkel fra Marcel, kunne han da heller ikke dy sig, for at åbne brevet og læse det mens han gik.

//Out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 12