Nok måtte være nok. Nu havde Valtor prøvet at opdrage på Zamir, Zaladin ved hvor længe. Hans tålmodighed var næsten opbrugt. Knægten ville få én chance til. Denne gang havde han dog ikke sendt bud efter ham; han havde selv hentet ham og bragt ham op i det soveværelse, der var beregnet til afstrafning. Zamir burde vide dette, og det var et tavst løfte om, hvad der ventede drengen, hvis han ikke adlød. Hvis drengen rent faktisk formåede at adlyde alle ordre uden protester, var det dog ikke sikkert, at der ville blive brug for rummets faciliteter.
Regnen høvlede mod ruden udenfor, og det var tæt på midnat. Han havde med vilje hevet drengen med herind, når han var træt, fordi det oftest var der, folk var mest trodsige.
I loftet hang en ring i et tykt reb. Den var beregnet til at hænge folk op i enten ankler eller håndled. Den kunne hæves og sænkes efter behov, men Valtor var kendt for kun lige at lade sine ofre kunne nå gulvet. Det ene klædeskab indeholdt både piske og skæreredskaber, og skrigene, der af og til kom herfra, vidnede om, hvad der foregik herinde.
Døren blev lukket og låst, inden hans blik blev rettet mod Zamir. "Dette er sidste chance, Zamir. Din evendelige trods har opbrugt min tålmodighed, og dette er din absolut sidste chance. Følger du ikke en ordre, vil jeg afstraffe dig, og dette vil enten fortsætte til du dør, eller til du har fulgt alle mine befalinger, hvad end der kommer først" sagde han med ildevarslende kølighed i stemmen. "Først en nem en: Hop. Højden er lige meget, men dine knæ skal op til brystet hver gang. Fortsæt til jeg siger stop."