Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 10.06.2019 22:18
For flere uger siden...

De mørnede skabslåger knirkede, da Ethelihn åbnede dem for at hente pergament, blæk en pen. Rygter om havde spredt sig, at dæmonerne havde en eller anden form for specialtropper oppe i ærmet, og tingene så i forvejen sorte ud. Brugbare efterretninger, kunne de virkelig bruge nu, og i den slags tilfælde kunne Ethelihn ikke gøre meget end tænke: *Hvor er Nael, når man skal bruge ham?!* Stående ved sit skrivebord nedfældede en besked i en kode, Nael ville forstå.
"Nael, du er ventet i Kzar Dûn. Med mindre du har en virkelig god undskyldning for at have været væk i flere uger og ikke så meget som givet et pip fra dig, beordres du til at vende tilbage hurtigst muligt. Borgen er under angreb, og jeg mener ikke den forkullede murbrokbunke i den gamle skov."

Beskeden blev stukket i hånden på en kriger, der stod og ventede uden for døren. Tanken slog hende meget hurtigt, at hun endnu en gang havde glemt, hvem hun talte til. Men det var for sent nu, og desuden var tydelig nok. Blækket gjorde også noget ved skriften, men hvad vidste hun ikke. Det var hans job.
"Sometimes darkness can show you the light."
The Light af Disturbed

"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 10.06.2019 23:28
Zahinael modtog brevet, mens han var på vej ud af Dianthos i al hast, fordi han havde modtaget rapporterne om fjendtlige tropper i Kzar Mora. Han skulle lige til at sætte af med Luna og flyve hele vejen, da en alt for forpustet løber nåede ham, og han måtte tage sig tid til at skrive et svar, inden han kunne komme nogle vegne. 
Han bandede lavt for sig selv, og pennen skriblede hastigt over papiret, der krøllede under det ujævne underlag, som hans egne knæ gav ham. 
Jeg kommer næppe ind, Eth. Dianthos er lige blevet genindtaget af den rigtige dronning Aldemar der påstår at have været dæmonfanget. Hvorfor i al Zaladin har vi ikke vidst det noget før? De er vores fordømte naboer! Giv mig en status, jeg lander bag linjerne, hvorend de er.

Krigerne skulle nok finde en måde at komme ind til Ethelin på. Forhåbentlig kunne han nå at få flere detaljer med ved næste brev, men lige nu var det vigtigste for Nael at komme tættere på Kzar Dûn og hvadend lort den fæstning havde rodet sig ud i. Hvis hær havde de overhovedet samlet? Hvorfor kunne dæmonerne ikke se, at det bedste var at støtte Mørkets Lord?
Han fløj af sted med vind i frakken og hadede at han ikke vidste, hvad der ventede derude.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 13.06.2019 21:53
Den stakkels forpustede løber, vendte rundt og måtte løbe, eller snarere lunte hele vejen tilbage igen, med posten i sin hånd. Det eneste Ethelihn så til budbringerens anstrengelser, var et tommelfingerstørrelse svedaftryk i hjørnet af kuverten. Ikke at hun lagde mærke til det, eller ville have bekymret sig det mindste.

Selv modtog hun brevet nogle dage senere, en nat hun stod oppe på indermuren og satte pris på et par timers ro. De kom sjældent. Hun åbnede brevet, der tydeligvis ikke havde haft en let tur, for slet ikke at omtale en meget ujævn håndskrift. Hun kneb øjnene sammen, og endte med et knipse med fingrende så en lille gnist kunne lyse brevet op. Hun fnøs irritabelt. Løberen havde været klog nok til at have pergament og dyppet pen klar.
Fordi det er dit job, at sørge for vi ved, hvad der foregår bag fjendens linjer - og særligt når fjenderne er dine slægtninge. Og jeg kunne stille dig det samme spørgsmål: Hvad mener du med den rigtige? Og hvorfor har du ikke rapporteret tilbage om situationen i Dianthos. Har du ikke haft byen som baghave i flere uger?!

Hun holdt en kort tænkepause.
Belejringen mod nord er tyndest og lettest at skjule sig i. Giv besked, når du skal igennem.

Brevet blev forseglet og stukket i hånden på krigeren, lige før et at krigshornene gjaldede. Freden, hvis man havde kunnet kaldet den det, var forbi.
The Light af Disturbed

"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 13.06.2019 22:24
Zahinael lå på maven i en busk og betragtede fjendens linjer, da en af hans spioner kom snigende og et brev blev givet til ham. Det var ikke den samme budbringer. Hvad der var blevet af krigeren, spurgte Nael ikke engang om. 
Han var nået uskadt og hurtigt frem, men fjenderne havde en god position, og han var blevet bag deres linjer. Mens han skrev, begyndte det at dryppe fra himlen, og buskens grene var ikke helt nok til at undgå mudder på papiret.

Jeg skal absolut ikke igennem. Så mister vi kun info herudefra. Jeg sender folk ind i fjendens linjer og afventer deres rapporter. 
Hvis du mener, jeg burde kende alt til dette angreb, fordi de er mine slægtninge - hvilket forbløffende mange af dem i øvrigt ikke er - så burde du vel også kende alt til, hvad menneskedronningen laver?

Nok tilsvininger, Ethelin. Det her er et problem. Kileordenen var tydeligvis under påvirkning af en dæmon - måske endda en ærke, men jeg kan ikke få det bekræftet, der er for meget støj i de rapporter, jeg modtager. Mine rapporter om Dianthos er blevet sendt til Dûn, men jeg markerede dem ikke som militærrelevant, fordi det bare var tossede præster - indtil nu. Nogen har haft holdt Aldemar fanget, og hun er netop vendt tilbage og har taget tronen tilbage. Voldsomt afkræftet. Jeg siger dig, havde vi været klar, kunne vi have væltet hende nu og siddet i hovedstaden!

Hvad angår vores ubudne gæster i forhaven. Jeg tror endelig jeg har fundet ud af, hvad det var for et hemmeligt våben vi hørte rygter om tilbage i 15 (ikke 2015, ikke 1915, 15 - find en historiebog)

Vedhæftet brevet var en skitse af et par dragefødte. Deres ansigter, højde, forskellige typer haler, klør og horn. De var skitseret til perfektion og papiret var fyldt til alle kanter på begge sider og med små skriblede noter med et par evner, han havde set dem bruge.
Brevet blev givet til spionen, som han først nu opdagede bar tøj, der lignede den hær, han betragtede. Han smilede skævt for sig selv. Ingen skulle komme og sige, han ikke havde dygtige folk under sig.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 17.06.2019 08:42
*Historiebøger... ha, som om vi nåede at slæbe hele bibliotelrt med før de brændte borgen ned...  Ethelihn stod alligel nede i arkiverne, hvilket var synd at kalde dem nu, og rodede hvad, de havze tilbage igennem. Der var hentydninger til dæmonskabte våben, men ingen havde set noget til dem. Hun endte med at sende bud efter et af de få gamle soldater, der var i live på det tidspunkt, for at få noget, der bare mindede om et billede af, hvad der skete den gang.

Hvad angik tilsvinelse:
Jeg forventer hovedsageligt, at du finder ud af den slags fordi det er dit forbandede job. Dine sørger for at finde ud af fjendens planer, vi sørger for de aldrig fører dem ud i livet. Jeg haf ikke folk nok til at gøre begge dele. En ærkedæmon i Dianthos? Hvad i hele den blodplettede slagmark har de dæmoner gang i? Det virker overhovedet ikke som, de følger den samme strategi.
, så var det mere den måde, Ethelihn kommunikerede på i varierende grad, snarere end en tilstand hun kunne slå til og fra. Ikke unormalt blandt Mørkets krigere eller pirater, selvom sidstnævnte efter sigende var mere kreative. Nyheder om flere fladne solsater, end hun på nuværende tidspunkt var klar over, huede hende dog ikke, og manglen på eder og fornærmelser plejede at være et sikkert tegn på, at hun var gravalvorlig. Selv håndskriften afslørede at hun havde sat farten ned for at skrive den sidste del.
Jeg må desværre meddele, at efterretningerne om Dianthos i så fald ikke er nået igennem. Giv mig navnene på budbringerne, så jeg kan tilføje dem til listen. Hvad angår at have været klar ved hovedstaden, må du tage den op med Herren. Han har andre planer.
Ethelihn satte sit segl på brevet og sendte tilbage gennem vest denne gang. Hun regnede ikke med, listen skulle forklares i denne kontekst, og hvad angik deres Herre, var hun overbevist om, at hans 'andre planer' var gået i vasken.
The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 17.06.2019 21:36
Zahinael kvalte papiret med sine bare næver efter at have læst det. Så foldede han det ud igen og skrev på bagsiden. Han havde ikke lige taget sin stak papirer med, de lå tilbage i hans lille lejr. 

Jeg har øjne og ører de fleste steder, men ikke mine egne. Hvorfor vi ikke har fået opsnappet det her angreb, kan jeg ikke fortælle dig endnu, men Kileordenen har været noget af et røgslør, hvis det har en sammenhæng. Jeg vedhæfter en liste af

Det sidste f gik halvvejs henover siden, som skabningen under Nael rykkede på sig, og han måtte proppe endnu en smertebobel ind i dens mund og give den strenge ordre om at ligge stille, mens han tog sig af det her mere presserende arbejde.
budbringerne. Er Herren på borgen, eller skal vi ikke bekymre os om hans sikkerhed?
Nå, de kalder sig dragefødte, de her væsner. Den jeg sidder med er dog ikke for kløgtig, så hvordan de hænger sammen med drager, kan jeg ikke lige fortælle dig. Kan du høre nogen på borgen, om de har en forklaring? Du må kunne sætte nogle af de lidt mere intelligente folk til at grave i det - så får du heller ikke så rastløse krigere. 
Hvis min kvinde når igennem med den her besked, har hun også lidt blod og skæl med, I kan få en alkymist til at analysere.

Nael satte prop på den lille flaske og rakte den til sin spion, der stod med et udtryksløst ansigt og kiggede på overordnede arbejde. Et par skæl blev pakket i et lille stykke stof, og derefter rejste Nael sig op med støtte fra sin kniv, der sank ned i halsen på den dragefødte. 
Som en eftertanke, tilføjede han lidt mere til brevet, inden han sendte det af sted.
Hvis du vil have et helt lig, kan jeg nok godt smide et et sted til opsamling. Mine folk er dog lidt for pressede herude til at jeg vil vove dem med sådan en opgave.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 17.06.2019 22:44
Ethelhn var tilbage på sit kammer for en kort bemærkning og smed det sidste stykke rustning fra sig på gulvet med et øredøvende brag, som ingen tog sig nok af, til at åbne hendes dør for at spørge til larmen. Normalt ville hun have været mere forsigtig, men situationen havde ikke været normal i måneder, og lige nu var hendes største bekymring at få sendt det her brev afsted, så hun kunne få en time eller to på øjet.

Først blev de lidt buede linjer skimmet, nogle mere end en gang. Sætningen med det vandskabte f fik decideret særbehandling. Da en af linjerne blev nået, lyste de blodskudte øjne kort op, som havde hun sovet i et døgn, og blev så tunge igen, da det nåede det sidste stykke.
Alkymisterne ville have foretrukket en levende... prøv ikke at være for ivrig næste gang. Selvom jeg forstår trangen.

Ubevidst lagde hun mere tryk på pennen ved det sidste ord.
Jeg sender to krigere afsted med det samme. Den slags tunge pakker, skjules bedre på en båre. Prøverne er nået frem.
Glem at finde frem til, hvorfor vi ikke vidste noget om det forrige angreb. Find ud af hvem der leder tropperne, de er tydeligvis ikke på ærkedæmonernes side. Måske det kan bruges til noget. Og hvor de gemmer deres resourcer. Vi skal bruge dem.

brevet lev foldet sammen og næsten afleveret til den ventende budbringer uden for døren. Så huskede hun en mindre detalje om afhentningssted og åbnede brevet igen.
Den vestlige slagmark er næsten forladt. Kun lig til afhentning. Afvent båre der.

Så snart brevet var afsted faldt krigeren i søvn på sengen. Hun ville ikke få mere end to timers søvn.
The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 18.06.2019 16:38

En levende? En levende, Ethelin? Det var svært nok at få fat i en til at starte med! De klynger sammen i flokke og går sjældent alene. De har enormt god diciplin. Det er lige før, du skulle sende nogle af dine delinger herud bare for at observere, hvordan en hær virkelig bør te sig. 
Den gode nyhed er, at vi har opsnappet, at ikke alle disse dragefødte er med hæren. De har tydeligvis fået et valg om at kæmpe eller skride, og nogle har valgt at prøve lykken ude i landet. Hvis du har en betroet alkymist, du kan sende ud, kan jeg have et par folk klar, og så kan de finde en omvandrende dragefødt. Alternativt kan vi trække på en alkymist udefra, men jeg vil helst ikke have at for meget slipper ud om situationen. Vi har opsnappet en del propaganda fra dæmonernes side, der prøver at opildne til at lokale byer slutter sig til belejringen, og vi forsøger at sætte så mange rygter ud, der modsiger det, der slipper ud. Jeg prøver at få beskeder frem til vores støtter, men jeg tror hæren har opdaget, at de har en fjendtlig base tæt på sig, så jeg må rykke meget rundt.

Zahinael sad under et træ med sin frakke ophængt mellem grenene som værn mod den tunge sommerregn. I det fjerne buldrede en svag torden, der snart ville rulle ind fra havet. Det var til hans held, for i sådan et vejr, ville den deling, der nær havde opdaget ham, ikke kunne følge hans spor. Da de skulle flytte liget til det givne mødested for et par dage siden, havde de fundet den lille flok spioner og spionmesteren selv havde sat sit liv på spil for at de kunne flygte med den dyrebare krop. 

Han var ikke helt uden skrammer, men lidt stjålen mad og frisk regnvand var næsten luksus i det her mudderhul. Hans tøj var så tilsmudset, at man ikke længere kunne se de fine broderier i vesten, og han havde længere skægstubbe end han på nogen måde var komfortabel med. Det var en god påmindelse om situationens alvor, fortalte han sig selv, men hans forfængelighed var ramt, og han var glad for, at alle han omgikkes herude, så lige så skidt tilredte ud. 

Mit næste skridt bliver at prøve en større infiltration. Vær beredt på, at det måske forsinker mine svar, og at jeg måske ikke modtager dine breve lige så rettidigt. 
Et par rapporter er kommet ind med omtale af at nye rationer skulle blive leveret til flodudmundingen fra Azursøen om tre dage. I skal møde talstærkt op, hvis I prøver at overtage dem, og jeg har ikke meget at gå på, så det kan være et baghold. Jeg får så mange derop herude fra, jeg kan. 

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 23.07.2019 20:04
Ethelihn fik stukket en lidt tykkere rulle pergament end sædvanlig i hånden på hendes vej til riddersalen. Hun havde afventet en rapport i flere dage og havde sammenkaldt ridderne specifikt af den årsag. Enten ville hun have nyheder at dele, eller også skulle en ny spionmester findes. Levende eller død, hvis de ikke havde kontakt til våbenmester Zahinael, var han ikke til nogen nytte. Det sagt ville det blive uhyre svært at finde en erstatning. Derfor var det med ekstra lettelse, generalen tog imod brevet.
Hun tøvede dog et øjeblik med at åbne det og gav sig i stedet til at nærstudere seglet. Det var blevet brudt. Faretruende spurgte hun budbringeren, om han eller nogen anden havde åbnet brevet. Svaret var et nej efterfulgt af et udtryk, der sagde at ravstykket var faldet. Hun læste det, mens budbringeren stod klar med papir og blæk.
Godt arbejde,

Det første faresignal. Normalt ville hun have truet Nael på hans navn for hans respektløshed og pænt mindet ham om, hvilken position han ville have haft, hvis han selv havde vidst noget om at føre en hær. Der var en forskel på at kende militærtaktikker og få folk til at udføre dem, selvom den var lille. Den eneste grund til, hun ikke gjorde det var, at hun søgte efter hvilket informationer, uvæsnerne havde opsnappet. Ved eftertanke var heller ikke klogt at flage med interne stridigheder. Ikke at hun nødvendigvis ville have tænkt så langt.
Sender dæmonerne ud efter de dragefødte og to delinger mod Azursøen. De vil blive send afsted i hold for at omringe karavanen om tre dage. Vær klar.
- For Mørket

"For Mørket" var faresignal nummer to, den slags fanatisme holdt de sig fra - i hvert fald på skrift. Pergamentet blev rullet sammen og sendt afsted. Næste brev måtte hun vente med at afsender, og hun ville være nødt til at skifte kode. Hun fortsatte sin tur mod riddersalen med de dårlige nyheder. Selvfølgelig ville delingen ikke bleve sendt, og forhåbentlig ville en nyhed om dæmonalkymister på jagt være nok til at få nogle andre dæmoner nakket. Det næste brev blev sendt et par dage senere.
Et sendebudene på vejen har ikke været en af Mørket. I har muligvis en muldvarp.
Vi vil ikke sende en deling afsted, det er for farligt. Men hvis dæmonerne har bidt på krogen, og hvis du stadig har kontakter i området. Kan sørge for ildkrystaller nok til at synke et fragskib.
Alkymisterne har nyt. De dragefødte er halvdrager. Ikke halvsalamandre eller andre firben, men drager! De viser også tegn på at have vokset hurtigt, som om de var groet. Dæmonerne kan muligvis lave flere.

The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 29.07.2019 14:42
Zahinael var noget pænere klædt nu, og han nød den nyfundne renhed. Der var ikke nogen standardiseret uniform, så han havde bare udset sig en, der havde den samme bygning som ham selv og hapser tøjet. Så et eller andet sted i lejren rendte der nu en stakkels tøjløs dæmon rundt.
Over de sidste par dage havde han vandret rundt i lejren og fundet sig en soveplads med nogle andre soldater. Han sad om aftenen ved bålet med dem. Nogle af dem talte venligt til ham, som var han deres  ven.

Jeg finder muldvarpen. Jeg sender den op til jer når den er fundet med besked om at hente en pakke til mig. Jeg har ikke mulighed for at gøre noget lige her, så du må få fornøjelsen af at gøre noget ved den. 

Det var med en kraftig rynke i brynene, at Zahinael skrev. Det var en kort besked, der blev sendt med hans mest betroede budbringer. Derefter blev der sendt en del andre breve med forskellige folk. Ligegyldig information, der ikke ville gavne fjenden meget, men som opretholdt ideen om, at alle budbringere stadig var betroede.

Jeg nåede ikke at få beskeden i tide til et større  baghold. Men mine folk deroppe tog sagen i egen hånd og fik skabt ravage. 

I bunden af brevet skiftede han kode en ekstra gang for at understrege at den vis information var den vigtigste i brevet.

Ærkedæmoner. Alt tyder på det. De er stolte af deres halvdrager.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 15.08.2019 16:21
"Og hvis nogle af jer drømmer om at desertere på jeres mission, ved I hvad straffen er," Ethelihn løftede et kropsløst hoved op, "og endnu vigtigere, hvad dæmonerne vil gøre ved jer, hvis I skulle blive fanget." Flere grupper af krigere travede afsted mod en af borgens udgange ud på desertørjagt. Ethelihn vandrede den i modsatte retning og blev indhentet af en budbringer. Ethelihn smed hovedet i maven på ham. Om det var dæmonerne eller torturmesteren, der havde banket kraniebeholderen til en ugenkendelig dejklump, var underordnet; det havde tjent sit formål.
Hun granskede sejlet nøje denne gang og åbnede så brevet. Indholdet gav hende et morbidt glimt i øjet.
Jeg sender ham til tankelæserne.
Den bedste, de havde var en flere tusind år gammel dæmon ved navn Melkor. Han skræmte Ethelihn fra vid og sans, men der var visse ting, de kunne blive enige om, og den ene var, hvordan forrædere skulle behandles.
Godt arbejde.
Hun regnede ikke med, at Nael bekymrede sig en tomme om, hvad hun syntes, om hans arbejde, men faktum, var, at han havde gjort et godt stykke arbejde. Og med godt stykke arbejde mente hun selvfølgelig, at han havde gjort, hvad hun forventede og givet hende nogen at torturere. Det var gode nyheder, men Mørket havde nu større problemer. Ethelihn kradsede nye ordre ned på pergamentet, forseglede det og stak det i budbringerens frie hånd.
Vores information om de dragefødt er nødt til at række. Vi mangler forsyninger og nyheden om flere dæmonstyrker har fået flere til at desertere. Hold dig på afstand af borgen, og find forsyninger og helst dæmonernes.
Mens Ethelihn forsatte ned ad gangen, stak budbringeren mod kælderen med hovedet. Med deres mangel på folk og resurser måtte intet lig gå til spilde.
The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 16.08.2019 21:53

Estel Hreifneran, Trenor Falk, Roies Duran, Xia Hei'zu, Hialunih Messis, Triasnian Juilu Krasnean...

Listen var længere end Nael havde lyst til den skulle være. Dessertører. Han havde taget sig af hver og en og vidste, at Ethelihn ville få brug for at få navnene så hun vidste, hvilke delinger, der manglede folk, overordnede, og hvem der havde brug for at få hævet moralen eller var svage over for illoyale tanker. 

Solen skinnede  i dag. Nael nød det, så længe det nu måtte vare. Han havde været væk fra belejringen i noget tid nu, og selvom han ikke savnede infiltrationen, savnede han et måltid der ikke bestod af så sparsomme rationer. Han savnede noget nyt tøj og en barbering. Lige dér, midt i al den vilde natur, lovede han sig et selv et velfortjent ophold i Balzera, når alt det her var overstået. Det var alligevel længe siden, han havde besøgt Vargas, og han trængte til at blive gennemvarm og opvartet lidt.

Et par sendinger er sendt mod jer, lidt fra dæmonerne, lidt fra steder, jeg ikke er helt sikre på. Mine folk fik fat i det, så det kommer os til gode. Dæmonerne er gode til at forsvare deres proviant, og de er begyndt at lægge skjoldmure ved de indgange, vi har brugt. Kan vi skabe en alternativ rute at sende forsyningerne ind ad?

Det havde været hårdt arbejde. Alle hans folk var hårdt kørte, flere var blevet sendt til nærliggende landsbyer for at få noget hvile, og enkelte var omkommet under sammenstød med fjenden. Fordi det var spioner, havde han ikke lidt store tab, men han kunne se de delinger af krigere, der var herude, var hårdt pressede, fordi de lettere blev spottet af fjenden. Det var helt igennem en rigtig lortesituation.

Er Luna på borgen? Jeg kunne godt bruge hendes vinger herude.

Han vidste ikke, om Ethelihn ville gøre sig det besvær at sende hans grif ud efter ham, og han vidste ikke om Luna selv overhovedet gad lede efter ham herude, en han havde da lov at håbe. Lidt selskab ville ikke gøre ting værre under alle omstændigheder, selvom hun med garanti ville kommentere på hans udseendes forhutlede tilstand.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 17.08.2019 12:40
Ethelihn læste brevet igennem, krøllet det sammen og smed det frustreret på gulvet. Hun sad et øjeblik ved sit skrivebord i sine gemakker og gned sig i tindingerne. Antallet af desertører var dalet, men om det skyldtes, de var kommet af med kujonerne, eller om det rent faktisk var lykkedes hendes selv og ridderne at sætte krigerne en skræk i livet, var ikke til at sige. At dømme efter den lange liste, hun netop var nået igennem, fornemmede hun en kommende stigning igen. Hun så ned på gulvet, hvor pergamentkuglen lå med et vurderende blik, og samlede så kuglen op for at glatte den ud på bordpladen. Hun granskede den endnu engang. Hun måtte sikre sig, at de krigere ikke kom i samme deling, så de ikke opildnede hinanden unødvendigt, og ikke mindst så de andre krigere kunne presse dem videre.

Dernæst forkuserede hun på resten af brevet, og spærrede øjnene på vid gab. *EN GRIF?!* Zahinael var nødt til at være klar over, hvor risikabelt det var, at smugle noget så stort ud ad borgen. Hun tappede lidt på bordpladen med en flækket negl. Men hvis de nu kunne opbygge styrker på den anden side af belejringen... Det var forsøget værd. Det bankede på døren, som det altid gjorde på et forkert tidspunkt. Alle tidspunkter var efterhånden forkerte. "General?" Hun måtte arbejde lidt hurtigere.
Et par delinger vil skabe en afledning på ordsiden af borgen. Send en ravn op, når forsyningerne når sydsiden. Vil forsøge at sende fem delinger og to riddere ud på den anden siden sammen med din grif. Ridderne vil have kommandoen, og planlægge et bagholdsangreb.
"General?! De er tilbage fra nordvest!" Ethelihn krullede beskeden sammen og smækkede døren op i ansigtet på budbringeren på den anden siden. "Jeg ved det!" Det var kun halvt sandt. "Få det her brev afsted og send på bud efter ridder Varian og Kari. Bed dem møde mig i riddersalen."
The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 17.08.2019 15:33
Synet af Luna var det mest velkomne i hele Kzar Mora den dag. Nael gemte sit ansigt i hendes sorte fjer i et par minutter og nød duften af sit kontor, der stadig hang over hende. Pergament. Han havde ikke mere lige nu, så han skrev på andres noter og breve, som han kunne tage fra de døde, han passerede. Da Luna var færdig med at nappe til hans krave, blev han rakt det seneste brev fra Ethelihn. 
"De åbner for nordsiden," sagde han til den lille gruppe, han havde været i gang med at lægge planer med. Han rakte brevet til lederen af dem. "Vi skal have fat i de forsyninger. Du sagde I havde en plan?"

En halv dag senere kunne han sende en ravn op på sydsiden og måtte bare stole på, at bagholdet ville virke og forsyningerne ville komme sikkert ind på borgen. 

Jeg har ikke fundet flere dessertører i snart fire dage. Det virker til, de fleste er blevet skræmt tilbage ind i rækkerne af vores håndtering af situationen. Godt arbejde. 
Har I noget nyt om planlagt kamp eller retræte? Vi får ikke samlet forsyninger nok herude til at holde jer i live på den lange bane, Eth. Vi får brug for snart at gøre noget. 

Det var ikke tydeligt i hans skrift, men Nael stolede på, at Ethelin kunne fornemme hans bekymring i måden han skrev på. Han var reelt bekymret for hende og hærens velbefindende - især nu med de sparsomme forsyninger og det konstante pres fra den belejrende hær. Den blev ikke meget større nu. Det havde han i det mindste fået forhindret ved at sende folk ud med anti-dragefødt-propaganda. Men den var stadig større end den mængde krigere, de havde i Kzar Dûn.

Ethelihn

Ethelihn

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 34 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Lyset

Venus 19.08.2019 19:24
Ethelihn havde haft Naels brev på sig i flere time. Det havde siddet fastspændt sikkert under hendes rustning. Hun havde været på barrikaderne i... hun ville gerne sige hele dagen, men med det vejr, de havde haft på det sidste, var det ikke til at sige, hvornår solen var oppe. Det så sort ud både billedligt og bogstaveligt, og Ethelihn havde hverken haft tid eller lyst til at se på brevet. Det måtte indeholde dårlige nyheder, det var der ingen vej uden om. Hun satte sig tungt på sit skrivebord, mens en budbringer troligt vente de udenfor bag den lukkede dør. Brevet blev åbnet.
Bliv ved med at sende forsyninger, herren har en plan. Vil fortsætte med at sende styrker ud til jer og flankere uvæsnerne. Send ravne op, når forsyninger ankommer.
Hun skrev hurtigt. Herren havde en plan, men selv hun vidste ikke, hvad den var, og det hadede hun. Moralen - både hærens og hendes egen - blev nu holdt oppe af mere tro end vished.

Dette brev ville være det sidste brev, der kom til at forlade borgen i Kzar Mora.
The Light af Disturbed

Ridder Asha Drakkari
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Alianne_
Nomineringsårsag:
“Det her er en tråd, der bryder med den normale handlingsstruktur og gør brug af breve mellem karaktererne for at fremme handlingen. Det var en enormt spændende tråd at skrive, da karakterernes eneste kommunikationsform til hinanden var brevene. ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten
Lige nu: 1 | I dag: 11