Værd at Vide [Fortidstråd: 2016]

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 22.04.2019 11:19
Zahinael hamrede sin knytnæve ind i ansigtet på den unge mand, der havde stået gemt bag et træ. Han havde følt sig skygget hele den sidste uge, og denne aften havde han endelig fået lokket vedkommende frem fra sit skjul. Med et fast greb i hans skuldre, slyngede han ham op mod træet og pressede en af sine smertekugler ind mod mandens hals, så der spredte sig en glohed smerte ud i huden. Manden skreg.
"Hvorfor følger du efter mig?" snerrede Zahinael og slækkede ikke grebet det mindste. 
Hvis denne mand havde noget at gøre med de aftaler, han var kommet herhen for at forny, kunne det ikke blive sagt hurtigt nok. Zahinael havde brug for at vide, at alle ville forblive loyale overfor Mørket, nu hvor han havde overtaget erhvervet som spionmester.

Manden var ikke helt villig til at fortælle Zahinael, hvad han vidste. I starten. Efter de første to timers smertehelvede, blev han dog langt mere samarbejdsvillig. Han blev faktisk så samarbejdsvillig, at halvdelen af det, han endte med at plapre op omkring var komplet ligegyldig. Så Zahinael spændte ham på sin hest og lod ham lede vejen til en overordnet, der forhåbentlig ville være en smule mere sammenhængende. 
Han blev ført ud til et mødested, som han selv ville forvente, at hans egne underordnede mødtes ved, og her mødte de en kvinde, Zahinael straks kategoriserede som værende ikke overordnet nok
"Skaf mig et møde med en jeg kan bruge," sagde han irriteret, mens han sparkede manden af sin hest og lod han vride sig på jorden under endnu et par smertekugler bare for at understrege, at han mente det. 

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 22.04.2019 11:52
Den næste aften sad Hyde i en stor lænestol og ventede på, at klokken skulle blive midnat. Han sad i en halvmørk stue i et hus, som han havde tvunget én af sine meddelere til at stille til rådighed. Faktisk den selvsamme meddeler, som havde været så tåbelig at lade sig fange af Zahinael. Det var vel kun rimeligt? 

Hyde var ikke ligefrem tilfreds med tingenes udvikling. Han havde sat nogen til at overvåge Zahinael, fordi manden var den nye spionmester for Mørket og fordi Hyde yndede at vide, hvem folk på de høje poster var. At Zahinael så let havde afsløret sin skygge betød, at manden var god til sit arbejde. Hyde kunne selvfølgelig have nægtet at møde ham. Han kunne uden problemer have slået sin mellemmand ihjel og være forsvundet en tid. Men på den anden side, så skadede det nok heller ikke at møde denne nye spionmester. Det håbede han i hvert fald ikke. Zahinael havde trods alt åbent bedt om et møde. Det måtte da tælle for noget? Alligevel kunne Hyde ikke lade være med at være nervøs og han havde flere magiske krystaller gemt rundt omkring i rummet, som han forhåbentlig ville kunne bruge til at slippe væk med, hvis Zahinael skulle vise sig at have mindre reelle hensigter. Det var problemet med Mørket, musede Hyde irriteret for sig selv. Man aner aldrig, hvor man har nogen.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 22.04.2019 13:38
"Du har sænket mit arbejde betydeligt, så jeg håber for din egen skyld, du kan komme hurtigt frem til, hvad du vil," lød det koldt fra Zahinael, da han skubbede døren åben og kastede en mand ned på gulvet. Der havde stået en vagt uden for og bedt Zahinael lægge sit sværd til side, inden han gik ind til mødet. Skravlet havde dog ikke kunnet gøre noget ved ham, da Zahinael havde taget om hans hals og ført ham med ind i huset. Under ingen omstændigheder ville han gå ind til et ukendt møde ubevæbnet, og derudover ville sværdet være utrolig upraktisk i et trangt rum. 
Zahinael fremmanede en gråhvid kugle i sin hånd, så op og mødte blikket fra den mand, der sad i lænestolen i rummet, og lod kuglen falde ned på manden under sig. Den gik i opløsning på vej ned, og væsken bredte sig udover mandens ansigt. Hele hans krop spjættede, og smerten var så intens, at han end ikke kunne få et skrig over sine læber.
Zahinael fastholdt den anden mands blik. "Tal."

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 23.04.2019 08:26
Zahinael's dramatiske entre trak ikke andet end et hævet øjenbryn fra Hyde. Det virkede ærligt talt som om, manden forsøgte at kompensere for et eller andet. Måske var han ikke så veludstyret mellem benene? "Det er ikke mig, som har bedt om et møde," svarede han i stedet roligt og ignorerede sin vagts tydelige smerte. "Jeg har sat en mand til at holde øje med dig, for at se, hvad du er for en. Hvis der er noget du vil tale om derudover, så må det da vist være dig, der skal tale nu." Hyde så tilsyneladende afslappet ud i sin stol, men han var klar til at reagere med et øjebliks varsel. Der var ingen tvivl om, at Zahinael var farlig og i en åben kamp, havde Hyde ikke mange chancer. Men Hyde havde til gengæld intet ønske om at kæmpe åbent, hvis det kom dertil.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 23.04.2019 16:19
Zahinael trådte henover vagten og tættere på manden i stolen. Han tårnede sig op over ham, og han havde et tydeligt utilfreds drag om munden.
"Du burde virkelig begynde at give mig grunde til ikke at slå dig ihjel," svarede han koldt. "Dine folk har givet mig en dårlig dag, og du har ikke lyst til at gøre den værre. Hvad er du?"
Det var næsten aldrig relevant, hvem folk var, men mere hvad de var. Stod Zahinael overfor en magtfuld instans, var det mere værd end den instans' givne navn.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 24.04.2019 22:09
Hyde kastede omgående usynlighed over sig selv og rullede adræt væk fra stolen, da Zahinael begyndte at optræde truende. Så forsigtigt og stille som muligt, kom han på fødderne og bevægede sig hen mod det første af sine gemmesteder. "Jeg er vampyr," svarede han roligt og flyttede sig hurtigt videre, så han ikke stod, hvor hans stemme lige var kommet fra længere. Han kendte alt til Zahinael's smertekugler.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 25.04.2019 16:15
Zahinael stoppede op, så snart manden blev usynlig. Han rankede ryggen og skannede rummet. Interessant mand, han havde mødt. Da der blev talt, kiggede han hen mod stedet, men fornemmede, at han næppe ville blive stående, hvis han havde taget Zahinaels trussel alvorligt. Egentlig hadede Zahinael at slå folk ihjel, men det var nu en effektiv metode.
"Hmm... Og du har bare sådan en tilfældig interesse for, hvad jeg laver, eller bruger du det til et eller andet?" spurgte han og tog to skridt frem mod lænestolen. 
Hans kropssprog havde ændret sig og virkede mere afslappet. Hvis vampyr var det vigtigste, manden kunne sige om sig selv, var der næppe noget at være bekymret for. Zahinael satte sig i hans lænestol og kiggede afventende ud i rummet.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 27.04.2019 11:06
Hyde var endnu ikke klar til at lade sig komme til syne igen, selvom Zahinael lod til at være faldet til ro for øjeblikket. Han satte for høj pris på sit eget liv til at spille hazard med det. Desuden var der ingen garantier for, at Zahinael ikke blot havde besluttet at lade som om, han var rolig, så Hyde ville komme frem og kunne få en pæl i hjertet.

Spørgsmålet, der blev stillet, var dog ikke uventet. "Man kan sige, at jeg 'gør mig' i informationer," svarede Hyde derfor bare og flyttede sig lidt væk igen, så han ikke stod, hvor han lige havde stået. "Ligesom dig." Ordene kom roligt og som om han satte fingeren på en pointe, da han sagde det. "Og når man som jeg, arbejder i informationer, så er det kun naturligt, at jeg interesserer mig for, hvem der besidder hvervet som spionmester." Han flyttede sig igen væk fra sin nuværende position.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 27.04.2019 11:29
"Årh, så stop dog med den gemmeleg dér," udbrød Zahinael frustreret og tog en hånd op for at gnide sig i panden. 
Han havde fået alt alt for lidt søvn på det sidste. Farene rundt i øst og vest for at få styr på trådene. Med Kzar Moras genåbning var der alt for meget, der skulle holdes styr på, og det var ikke let med pesten hærgende oveni det hele. I det mindste så Zahinael ikke tydeligt dæmonisk ud, ellers ville det blive endnu sværere at rejse rundt, hvis alle pestofrene krævede hans blod. Upraktisk, og klamt.

Han drog en dyb indånding og kiggede op mod loftet. Hvis manden havde tænkt sig at løbe fra hjørne til hjørne, gad han ikke engang prøve at holde venlig samtale-øjenkontakt, så meget som man nu kunne det med en usynlig samtalepartner.
"Så, Hr. Usynlig Vampyr, hvilke informationer gør du dig i? Det lyder til, jeg ikke behøver forklare, hvad jeg laver, så lad mig høre lidt mere om dit virke."
Og udnytte muligheden for at sidde i noget, der ikke er en hård saddel, tilføjede han mentalt. Lænestolen var ikke overdådig, men den var væsentlig blødere end noget andet, Zahinael havde siddet i de sidste par uger, og hans ryg nød det.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 28.04.2019 15:49
Hyde fnøs irriteret af Zahinael's udbrud lod ikke illusionen falde. "Indtil videre har du vitterligt ikke givet mig mange grunde til at stole på, at du bare har tænkt dig at sidde og snakke," kommenterede han roligt. "Du har tværtimod truet mig på livet og optrådt truende. Jeg har gjort ingen af delene. Og mit liv er mig for kært til at spille hazard med det over for en opfarende dæmon." Han svarede heller ikke på Zahinael's spørgsmål. Der var ingen grund til at afsløre for meget om sig selv, så længe han ikke stolede bare lidt på manden.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 28.04.2019 22:56
Zahinael lo et kort, hult grin. "Du er en fin vampyr, ganske bange for dit liv," sagde han. "Nu har jeg sat mig godt til rette, og i det mindste har du sørget for en behagelig stol, så lad os da bare snakke." 
Han virkede oprigtig nok, og trætheden kom kort frem på hans ansigt. 
"Selvom jeg virkelig kunne et glas vin," tilføjede han lavt, og fortsatte så i et normalt toneleje. "Jeg gider i øvrigt ikke slå dig ihjel. Det er ikke besværet værd, og imod mine principper. Truslen var primært for at lære dine reaktioner at kende."
Måske var der en pointe i at få vampyren til at stole lidt på ham. Han virkede kompetent, i hvert fald udi at gemme sig, og han havde tydeligvis folk under sig, der kunne deres kram i bedre grad end de fleste. At Zahinael opdagede de fleste havde noget med hans egne evner at gøre og ikke deres. De havde endda muligvis skygget ham første dag uden hans viden, og det burde de få en smule ros for.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 29.04.2019 20:59
Hyde overvejede et kort øjeblik, inden han gik hen til døren og lod usynligheden falde. Så åbnede han for den og kiggede på den person, som stod klar udenfor. "Hent et glas vin til vores gæst og det sædvanlige til mig." Kvinden nikkede og skyndte sig ned af gangen, mens Hyde lukkede døren og vendte sig igen. Hans instinkter sagde ham, at Zahinael var færdig med at opføre sig irrationelt - i hvert fald for nu - og Hyde stolede blindt på sine instinkter.

Derfor gik han hen til den stol, som stod lidt fra Zahinael og satte sig værdigt i den, mens han så hen på den anden. "Og hvad fik du så ud af min reaktion?" spurgte han roligt og betragtede Zahinael med en tænksom rynke mellem brynene.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 29.04.2019 21:23
Zahinael hævede overrasket et øjenbryn, da han kom til syne og bad om vin. Vampyren havde tydeligvis mere stil end først antaget. Måske var han heldig og fik rent faktisk gjort Zahinaels dag bedre. Han brugte et par øjeblikke på bare at observere ham, hans tøj, hans måde at gå på, hans ansigtsmimik. Han havde regnet med at i aften skulle blive et kort visit til en eller anden alt for ambitøs person, der troede han kunne vinde lidt på at afpresse Zahinael eller prøve at foreslå et eller andet latterligt samarbejde. Men ham her virkede faktisk til at have mere end orme mellem ørerne, så vampyren havde dæmonens opmærksomhed.
"Du er hurtigt truet og bange for dit liv, men det er jo en så narturlig reaktion for dødelige," svarede Zahinael roligt og hvilede hagen på sin ene hånd. "Inden vi fører samtalen videre, vil jeg påskønne, at du præsenterer dig selv."

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 30.04.2019 09:09
Hyde gad ikke engang svare på Zahinael's kommentar. Selvfølgelig var han bange for sit liv. Ikke dermed ment, at han ikke mente, at han kunne tage vare på sig selv. Men han tog ikke chancer med det. Der var ikke ligefrem nogen grund til at risikere den evige død, når man havde overlevet succesfuldt i 800 år. Han nikkede dog let mod den anden og præsenterede sig - nu hvor de alligevel forsøgte at være høflige mod hinanden. "Mit navn er Hyde Oakley Morton," svarede han og lagde hovedet let på sned. "Du behøver selvfølgelig ikke at fortælle mig dit." Et svagt smil krusedes om hans læber, fordi han vidste mere om situationen, end spionmesteren selv gjorde. Det var konkurrence-genet i ham, som ikke kunne stå for at pointere det. Bare ganske let. 

Han så op, da der lød en lille banken på døren og den derefter gled op for at give plads for den unge kvinde, som kom ind med to glas. Begge havde røde væsker i, selvom det tydeligvis ikke var den samme. Hyde lod hende servere for deres gæst først og tog imod sit eget med et lille smil og et langt blik til forbindingen omkring hendes håndled, der ikke havde været der for et øjeblik siden. "Tak Daniella. Så var der ikke mere." Han smilede let til hende og hun blev omgående rød i kinderne, inden hun skyndte sig ud.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 30.04.2019 19:05
Vinen var skøn, og Zahinael drog et langt åndedrag og et suk, mens han lod øjnene lukke for en stund og vinen fylde sin mund. Han var fuldstændig upåvirket af kvindens forbinding og at Hyde åbenlyst ikke drak vin, men han havde også været omkring sin del vampyrer i tidens løb. Ikke altid af lige venskabelige årsager dog.
"Det er hurtigt, mit navn er begyndt at florere," kommenterede han uden nogen synderlig intonation. "Er du ekstra talentfuld, eller er jeg bare mere kendt end jeg foretrækker?"
Det var generelt en skidt ting for ham, hvis alle gik og sagde hans navn. Et dæknavn var fint at folk kendte, men at kunne sætte Zahinael sammen med Mørkets spionmester var noget, han helst så meget meget få væsner i landet kunne gøre uden at have mødt ham først. 

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 03.05.2019 11:07
Hyde smilede og svingede blodet rundt i sit glas et par gange, inden han tog en slurk - nød den et langt øjeblik, inden han sank - og endelig gav sig til at svare. "Kendt er du ikke," svarede han så beroligende - og lod samtidig Zahinael drage den slutning, at Hyde bestemt måtte være talentfuld. "Men som jeg sagde, så arbejder jeg i informationer. Det er altid en god idé at vide, hvem der gør det samme." Hvilket også var grunden til, at han var gået med til mødet i aften, i stedet for at forsvinde sporløst og efterlade denne gren af sit spionnet til at klare sig selv.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 04.05.2019 15:45
"Du behøver ikke gentage, jeg har en ganske udmærket hukommelse," kommenterede Zahinael og viftede afværgende med hånden. Han fornemmede, at denne samtale havde potentialet til at blive gavnlig og spændende, men han gad ikke danse om den varme grød hele natten. Den slags taktikker var bedre brugt ved høflige trusler over for en fjende, man ikke bare kunne handle på. Hyde var ikke en fjende lige nu. 
"Jeg er nysgerrig på at vide mere om dit lille foretagende, og da jeg selv er en stor fortaler for diskretion, vil jeg ikke stille en masse nærgående spørgsmål." Det gav ingen mening at spørge ind til, hvor længe han havde været i gang og hvor mange folk, han havde under sig. I og for sig var det underordnet. Hydes mål med al informationssøgningen var mere spændende, men næppe noget han ville være villig til at svare på. "Så, Hyde, fortæl mig noget om," hans hånd cirklede gestikulerende. "Alt det her. Måske ender vi ved noget, hvor vi begge ville kunne få noget ud af et samarbejde."
Om samarbejdet blot endte med at være at holde sig langt fra hinanden, gjorde ikke Zahinael det store. Han ville primært frem til, hvor han havde Hyde, og hvis de endte med at kunne dele lidt intern viden, var det så absolut kun en bonus.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 04.05.2019 20:42
Hyde hævede et enkelt øjenbryn af mandens kommentar og bed tænderne sammen om det ironiske svar, som han var lige ved at give. Jamen hvorfor spørger du så? Han holdt også et øjenrul tilbage og lyttede i stedet til Zahinael's forslag. For at købe sig en smule tid, kastede han blodet rundt i sit glas et par gange og overvejede, hvad han ville sige. At Zahinael satte pris på diskretion var en fordel, men at han spurgte ind til Hyde's operation var ubehageligt. Hyde havde ikke for vane at give oplysninger bare sådan lige. Heller ikke til spionmesteren. Faktisk fandt han det efterhånden direkte kvalmende at diske op med oplysninger, uden at få noget igen. Men på den anden side, så var der også mulighed for en form for samarbejde. 

Han tog en slurk af blodet og tog sig tid til at smage på den, inden han sank og endelig så op fra sit glas. "Jeg har øjne i det meste af Krystallandet," sagde han så og lagde hovedet let på sned. "Jeg fokuserer mest på handel og hvad der ellers relaterer dertil." Det var ikke hele sandheden, men det var heller ikke en direkte løgn.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 06.05.2019 21:25
Hvorfor netop handel? Det usagte spørgsmål forblev sådan, mens Zahinael tænkte. Det var tydeligt på Hyde, at han ikke havde lyst til at gå i detaljer eller for den sags skyld overhovedet fortælle noget. Han forstod det godt, for han havde det på præcis samme måde.
"Jamen så ser vi jo rimelig meget det samme," kommenterede Zahinael præcis lige så vagt som Hyde. "Altså udover at jeg ikke fokuserer på handel. Eller noget andet for den sags skyld."

Selvfølgelig blev Zahinael oftest nødt til at have et fokus på ting, der havde med Lyset at gøre, eller anden modstand mod Mørket. Eller noget, der kunne fremme Mørkets indtog i landet. Men i Zahinaels optik kunne alt vendes til hans fordel, så al information var brugbart til et eller andet. 
Han sippede lidt mere til vinen og drømte sig lidt tilbage til sin bløde lænestol i Kzar Dûn. Hvad han dog ikke ville give for en nat i sin egen seng lige nu. Men der var flere at besøge og flere at vise sit ansigt overfor. Det var ikke altid ligetil at overtage en magtfuld position.
"Du ved allerede, hvem jeg er, og det har du gjort siden dine første spioner var færdige med at skygge mig for fire et halvt døgn siden," fortsatte dæmonen efter lidt stilhed. "Så hvad ønsker du at få ud af mig, som du endnu ikke har fået svar på?"

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 09.05.2019 11:54
Hyde afholdt sig lige nøjagtigt fra at rulle let med øjnene af dæmonens påpegning af det åbenlyse. Han svarede heller ikke. Det var Zahinael, som havde indkaldt til et møde og det måtte derfor være ham, som satte dagsordenen. Det var kun rimeligt.

Derfor hævede han da også til en start blot et øjenbryn, da Zahinael spurgte, hvad han ønskede at få ud af ham. Han sad sådan med et halvt spørgsmål portrætteret på sit ansigt, inden han stillede det højt. "Hvad jeg ønsker at få ud af dig? Ingenting." Han satte igen glasset for munden og tog en lille mundfuld. "Jeg har ikke næret noget ønske om at møde dig ansigt til ansigt. Det har derimod været dit udspil. Jeg ville såmænd have været fint tilfreds med de oplysninger, som mine meddelere ville have kunnet give mig om din gøren og laden." Han så direkte på Zahinael og lagde hovedet let på skrå. "Hvis du derimod ønsker at få noget ud af vores møde, så foreslår jeg, at du fremsætter dit forslag nu."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9