En regn af blomster

Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Sted: Blomstereng udenfor Dianthos
Tid: Forår - aften
Vejr: Overskyet med let, varm regn

Foråret var kommet til Krystallandet, og solens varme havde bragt grønne marker og liv. En eng stod særlig frem denne årstid. En stor blomster eng, hvor vilde blomster og urter voksede frit for alle.
Men noget var anderledes på marken dette forår. En sten så stor som to heste, ja måske tre, lå midt på marken, dækket let af mos og enkelt blomster der havde fundet vej, og voksede fra små fordybninger i stenen.

Mærkværdigt var det, som stenen så ud som om den havde været der altid, men alle der havde besøgt engen før, ville bestemt vide at en sådan sten ikke havde været der så sent som sidste efterår, hvor de sidste urter og frø var blevet samlet.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 20.04.2019 11:59
aften var kommet og Rumi havde først nu tid til at gå ud til engen med blomster og urter for at finde noget til hans butik. han havde haft en travl dag idag men sådan var nogle dage jo bare.
Rumi havde langt hvidt hår. og smukke rubin røde øjne. hans kappe gemte ham godt, inden under kappen var et par slidte bukser, en hvid skjorte og et bælte hvor en lommelærke hæng fra. 

Rumi kom endeligt ud til engen og havde en sæk med sin til alt det han skulle samle. han så pludselig en sten foran sig og tænkte lidt over hvor længe den havde været der og om hvem der havde flyttet den der hen. for han havde ikke set den før. Rumi gik roligt tættere på. "den ser godt nok tung ud" hviskede han mest af alt til sig selv.  Rumi gik rundt om stenen og så på den og det mos der voksede på den. han kunne faktisk godt bruge noget mere mos til sin butik.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Den lette regn havde samlet sig i en lille pøl øverst på stenen, der var Terkels skulder. Samlet sig, og fyldt den lille hulning op, til den ikke kunne holde mere, og vandet løb over kanten, og nedover en del af stenen, der var Terkels ansigt. Det fik Terkel til at vågne, og to ovale, gule topaser gled frem i stenen.

Regnvejr. Det var ikke så tit Terkel fik besøg i regnvejr, men nogle gange kunne folk godt lide at søge ly hos ham. Måske han skulle flytte lidt på sig for at være mere velkomende?
Den tanke nåde dog ikke langt, før han hørte en stemme, og fornemmede nogen der var nær. Terkels øjne sad et sted hvor han ikke kunne se sin gæst, men han var sikker på der var nogen!

"Sten er normalt ret tungt. Med mindre det er flydesten" lød det rumlende svar på Rumis ord fra.. stenen? Stemmen var der, helt sikkert, men den lød som sten der skurrede mod sten, og på en eller anden måde blev til ord.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 20.04.2019 12:29
Rumi gik roligt bag ved hvor stenens øjne var og hoppede tilbage da stenen.... Talte???? Rumi fik kæmpe øjne. Han havde aldrig hørt en sten tale. han så rundt for at finde kilden til talen. men der var kun stenen. han gik roligt videre rundt om stenen til han kom til hvor øjnene helt sikkert var. han så på ham med et noget neutralt udtryk i ansigtet.
"undskyld vis jeg forstyrrede, jeg troede.... ja at jeg var alene" sagde han med denne blålige kappe over sig og så på ham, et lille forsigtigt smil kom frem på Rumis ansigt. han så rundt og vidste han burde søge hjem. det var ved at være aften. men han var på jagt efter natte planter. Så som måne urt. han satte normalt ikek folk i bøs men en sten der talte. det var endten fortryllet eller en race han ikke havde mødt i sin leve tid.

Rumi lagde sækken ned på jorden ved sine fødder og så på denne sten der kunne tale. han var helt sikker på at han ikke havde hørt syner. Rumi var nok lidt anderledes men han havde aldrig hørt syner før. han var nok en mand på 380 men det skulle ikke gøre man hørte stemmer... skulle det?
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Som Rumi nåde om til hvor Terkels øjne sad, formede der sig et mærkværdigt, men venligt, ansigt. Det var ikke skåret ind i stenen, men så ud som om stenen helt naturlig havde formet sig, til at ligne et næsten menneskeligt ansigt.

"Nej, du forstyrre slet ikke. Jeg kan godt lide besøg" svarede stenen med en langsom rumlen. Terkel var i virkeligheden slet ikke særlig god til at være alene. Men hans veninde og rejsefælle hvilede sig i en sø i nærheden.. og så var Terkel vist faldet i søvn. Han burde nok kigge til hende, når han altså lige var vågnet helt op igen!

"Undskyld hvis jeg forskrækkede dig" rumlede stenen så, i forsinket reaktion på, hvordan Rumi havde hoppet skræmt tilbage. "Jeg troede du spugte mig, men det var altså slet ikke min mening at skræmme dig" rumlede han insisterende videre.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 20.04.2019 15:37
Rumi synes hans stemme virkede meget beroligende på en eller anden måde. Rumi havde aldrig hørt en rumlen på den måde som han gjorde det. Rumi smilte venligt og nikkede. besøg var også dejligt. han fnis en gang da han undskyldte for at forskrække ham. "det er helt fint. det er ikke hver dag jeg møder en sten der kan tale." sagde han venligt og mente intet ondt i det han sagde. måske var det fordi at han ikek se en grund til at være ond.

Rumi havde aldrig talt med en sten før. måske var det en race som ham selv der ikke sås så tit. måske var han en blandning af to racer?  eller måske noget helt tredje. Rumi var ihvertfald facineret af ham. Rumi lyttede til ham og tog sig til nakken med begge hænder. "ja man kunne jo ikke vide om det var dig jeg talte til når der nu ikke er andre" rumi synes ihvertfald selv at det var helt okey at forskrække en vis man ikke lignede andre. men det gjorde Rumi heller ikke vis han tog sin amulet af som hang om hans hals. den gjorde hans hud fik en normal farve. han var mere end lig bleg vis han tog den af. noget han jo sjældent gjorde.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Terkel tænkte en smule over Rumis ord. Hvor ofte mødte man egentligt en talende sten? Terkel var en elemental, men han havde lært, at selv for elementaler, så var han lidt.. speciel. Så at han talte som en talende sten var nok ikke helt forkert. Men hvor ofte mødte man så eller en? Terkel så jo sig selv hver dag, men han måtte jo nok indrømme, at han aldrig havde mødt en anden som ham, eller en reel talende sten.

"Det har du nok ret i" medgav Terkel til sidst, og det stenene ansigt flyttede på sig, til der var et lille smil på formen af dens læber. 
Igen brugte Terkel en rum tid til at tænke over hvad Rumi havde sagt. "Nej, det var faktisk lidt svært" rumlede han sin enighed atter engang.

"Hvad laver du egentlig herude? Der plejer ikke at komme så mange folk, når vejret er sådan. Så bliver i jo helt våde og kolde" spurgte Terkel forundret.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 20.04.2019 17:33
Rumi vidste ikke at denne mand eller sten var en elemental.  han havde heller ikke mødt så mange af dem. Rumi så på ham og nikkede til det han sagde. da han så spurgte hvad rumi lavede så han rundt på den smukke eng. "jeg leder efter urter og planter der kommer frem ved aftens tid. " han ville helst ha fingrene i noget måne urt. måske lidt mere end han havde hentet sidst.
han så på stenen og bukkede lidt efter at han sagde. "forresten jeg er Rumi. hyggeligt at træffe Dem" han var opdraget med gode manere. og heldigt for ham gjorde det at mange ikke mistænkte ham for at værre en djinn. han var jo bare en god opdraget djinn.
"men hvad laver du selv her ude?" spurgte han og vidste ikke om han var kold efter regnen eller om det pralede af på ham.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Terkel lyttede, selvom det var svært at se på det stive, smilende stenansigt. "Der er rigtig mange fine blomster her, både om natten og om dagen" rumlede Terkel, og noget lettere havde sat sig i hans stemme, som knitrende grus under tunge støvler. "Måske kan jeg hjælpe med at finde dem du leder efter?" tilbød han så hjælpsomt, selvom det var svært at se hvordan en sten skulle kunne hjælpe med at finde blomster.

"Ruuuuuumi" rumlede stenen som den gentog navnet. "Det er hyggeligt at møde dig. Mit navn er Terkel!" introducerede han sig tilbage, uden anden tøven, end tænkepausen der lod til at være mellem alt Rumi sagde, og Terkels svar. Sandt at sige, så var Terkel ikke den hurtigste rullesten på bakken.
"Jeg skulle bare lige hvile mig lidt. Men jeg tror jeg faldt i søvn i stedet" svarede han, en smule skamfuldt. Det havde ikke været meningen!
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 22.04.2019 15:31
Rumi var ikke et helt normalt navn ud over vis man var en djinn som ham selv. han smilte roligt og så rundt. "det ville da være rart med hjælp. og ja her er mange smukke blomster." han vidste ikke lige hvordan han skule forklare hvordan måne urt så ud. så han stod lidt og tænkte. "men den urt jeg lige nu er på jagt efter er måne urt, den skinder nærmest i måne lys." han kom ikke ud om natten så tit fordi at der jo var udgangs forbud. men han skulle bruge urten så måtte han jo tage koncekvensen efterfølgene.

han så på terkel da han introducerede sig. det var da hyggeligt at møde ham. han smilte varmt da terkel sagde at han var faldet i søvn."det sker for selv den bedste" sagde han venligt og mente det jo på en venlig måde at det ikke gjorde noget at han var faldet i søvn i dette vejr.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Det mærkværdige stenansigt så glad ud da Rumi accepterede hjælpen "Jeg kan godt lide at hjælpe. Men jeg skal lige gøre mig klar" sagde Terkel. Ansigtet i stenen blev stift og livløst, men der gik ikke mere end et øjeblik, før revner viste sig i stenen omkring ansigtet. En halvstor klump af sten rev sig løs fra den store, og foldede sig ud til en lille sten-mand, der gik Rumi til lidt over knæet.
"Sådan der. Så kan jeg lidt nemmere hjælpe med at lede" sagde Terkel glad. De to topaser der udgjorde Terkels øjne, virkede enormt store på det nu noget mindre ansigt, og sammen med hans ringe højde, gav det ham et barnligt udseende. "Jeg kender ikke så mange af de navne i giver blomsterne. Men jeg tror jeg så nogle der lyste sådan et stykke derover af" fortalte Terkel, og pegede mod en lidt fjernere del af engen, hvor der stod et ensomt træ.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 06.05.2019 18:25
Rumi så på terkel og da han begyndte at revne blev Rumi faktisk bekymret for ham. hvad vis det gjorde ondt på ham? han så på ham da han kom ud som et lille væsen af sten, Rumi smilte dog da han talte. så det gjorde helt sikkert ikke ondt. men han var godt nok lille nu. han nikkede og begyndte at se rundt lige inden terkel igen talte. han så på ham og nikkede enerkendene. "så lad os lede der. den skulle være meget hjælpsom i medicin. derfor leder jeg også efter den da nogle komme ind i min butik fordi de har brug for medicin." sagde Rumi med et lille smil.

Rumis butik var den glade blomst som var en eliksir og alkymist butik. det var også der at Rumi brugte det meste af sin tid. han så på træet der var længere væk og kom pludselig i tanke om at måne urt havde en svaghed. den lyste kun i måneskindet, den lyste ikke vis den var i læ for lyset. så man skulle på en eller anden måde finde en urt der lyste  i måneskindet uden at plukke unødvendige urter.
"kom lige i tænkte om.... måne urt, den lyser ikke når den er i læ for lys" sagde han for at terkel ikke ledte efter noget forkert. og det samme til ham selv.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Terkel rumlede lidt tænksom. "Medicin er godt. Det gør folk får det bedre har jeg hørt" kommenterede han med en svag antydning af tvivl. Terkel viste ikke så meget om hvordan mennesker fungerede, for han var jo selv af sten. Men han havde hørt ting hist og her igennem årerne. Der var ikke så meget af det der rigtig gav mening for ham, men han troede på det han hørte.

Som Rumi fortalte mere om urten, kiggede Terkel op mod den overskyede himmel, og den lette regn der stadig faldt. "Så må vi håbe det bliver bedre værd når solen går helt ned" sagde han håbefuldt, og kiggede glad op på Rumi "Men det skal det nok blive. Vi kan sætte os under træet så længe måske? Så bliver du ikke så våd" foreslog stenen. Terkel havde ikke så meget imod regnen, men det kunne nu godt blive koldt!
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 11.05.2019 18:49
det terkel havde hørt var sandt. medicin var rigtig godt for mennesker. men det kunne også hjælpe dyr. Rumi smilte og nikkede til det terkel sagde for at hentyde til at han havde ret. Rumi gik roligt mod træet da terkel forslå at de kunne sætte sig ind under det til solen var gået helt ned. det lyd fornøftigt. "det kan vi gøre." han gik roligt mod træet så terkel kunne følge med. han havde jo lidt længere ben end terkel og gik nok derfor lidt hurtiger.

da de kom til træet hev rumi kappen ind under sig da han satte sig. han så på terkel og smillte. "når men til solen går ned kan du måske fortælle lidt om dig selv. jeg er lidt nysgeri omkring hvordan du gør det med at gå fra den store sten krop til denne form for krop?" sagde han med et venligt blik og nysgerighed i stemmen.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Den korte rejse over til træet gik langsomt, mest fordi Terkel var meget forsigtig med, hvor han satte sine tunge stenfødder. Det var tydeligt at han gjorde alt hvad han kunne, for ikke at træde ovenpå nogle af blomsterne eller urter, som så ud som om de var specielle. Terkels ringe viden om planter, gjorde at alle urter var specielle, fra mælkebøtter og brændenælder til den mest sjældne måneurt og Lauranas lilje.

Hende ved træet satte Terkel sig forsigtigt mellem to rødder. "Det er slet ikke så svært som det ser ud. Jeg lader bare noget af stenen ligge! Ligesom hvis jeg skal være større, så samler jeg bare noget mere sten op" forklarede han godmodigt. For at vise det, samlede han en lille sten op fra jorden, mellem to stenfingre og pressede den mod sit ansigt. Da han fjernede hånden igen, sad stenen fast, og udgjorde en fin lille næse på hans hårde ansigt. "Se! Bare sådan"
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 14.05.2019 14:40
Rumi gik roligt så terkel kunne følge ham. han satte sig ned ved træet efter at ha tjekket joren selvfølgelig. han lyttede til terkel og nikkede. da han vidste det så Rumi til med store øjne. det var alsår fasinerene. han nikkede og smilte venligt. "ja der kan man bare se. det er faktisk ret fantastisk" han så på sine hænder og tænkte over sine evner. de var ikke så seje som at kunne gøre sig lille og stor bare ved at samle det op.
han tog hænderne ind under kappen igen og smilte op mod himlen. hans ene evne virkede jo kun i måne skin. den anden var meget angående hvor vinden bar det hen. for vis han selv blev ramt blev han syg.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Terkels ansigt viste et bredt smil. Ja, det var vel ret fantastisk, når man selv var sådan en lavet af kød og blod, og ikke af sten som Terkel selv. De gule topaser rettede sig mod himmelen, og betragtede tålmodigt regnen falde.
En rum tid gik, og mørket var blevet tættere omkring dem, inden regnen endelig begyndte at lette.

"Nu tror jeg ikke der går så meget længere inden månen kigger frem" brød Terkels rumlene stemme pludselig stilheden, og han løftede langsomt hånden, og pegede med en stenet finger mod horisonten, hvor skyerne lod til at bryde op, og månen lod sit lys skinne nedover landskabet. En let vind var begyndt at blæse, og den bar skyerne med sig, og bragte måneskinnet nærmere og nærmere blomsterengen, og det ensomme træ, hvor de to sad under.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 25.05.2019 09:36
ja hans tænker var rigtige. det var fantastisk for en lavet af kød og blod. han smilte til himlen og nød den blide regns duft. han nød stilheden og da terkel pludselig brød stilheden så han efter hvor han pegede. han nikkede.  Rumi kunne godt se at vinden bar skyerne væk og månen begyndte at titte frem.
"så burde vi være heldige snart at finde måne urt" han rejste sig op og strækte. han følte sig nogle gange gammel når han havde sidet længe ned og så kom op at stå. men han var jo også over 300 år gammel så gammel var han ihvertfald iforhold til et menneske.
"jeg tror vi skal vente i ca en halv snes minutter endnu" han kunne se på egnen hvor hurtigt lyset spredte sig over græsset og nærmede sig dem.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 602 år

Højde / 0 cm

Terkel nikkede langsomt, så langsomt det næsten var svært at se om det var et nik, eller han blot havde bevæget sit hoved en anelse op, og derefter en anelse ned.
Minutterne gik forbi, et sekund af gangen, og som vinden bar skyerne med sig videre over landet, aftog regnen også helt. Snart lå engen foran dem badet i månelys, og de mest lys-sensitive af blomsterne, foldede sig langsomt ud, og viste sig i alt deres pragt, svajende let i vinden.
Terkel kom tilbage på benene i en mærkværdig bevægelse, der virkede mere som om stenene der var hans ben flyttede sig om hinanden, end at han faktisk rejste sig normalt. Men på benene kom han, og så afventende op på Rumi.
"Jeg tror vi kan finde din måneurt nu" sagde han optimistisk, og pegede ud mod engen, på intet specifikt. 
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 19.07.2019 15:36
Rumi smilte roligt til terkel som virkede til at være en helt flink fyr. han så op på skyerne og da de begyndte at forsvinde rejste Rumi sig op. Rumi så rundt om dem bare for at nyde synet da terkel pludselig talte helt glad om at de kunne finde måneurt. han nikkede og så ud over marken og fik faktisk øje på en. han var ikke langt fra den.
han gik ca 5 skridt frem og bukkede sig ned på hug og tog fat i noget. da han kom op at stå så han på det mod himlen og nikkede for sig selv. "det er her.... det er måneurt." urten var helt skindene i månelyset og han så mod terkel og nikkede. "sådan ser de ud."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator, Blæksprutten, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 8