Chilitoke 16.04.2019 20:34
// Helt rigtigt forstået, men hvis det ikke var tydeligt nok skal jeg vist til at stramme op på mit sporg :D
Dinah sagde ikke et ord imens at Cornelius tog sin første bid, hun stod blot og iagtog ham med et smil, der virkede påkrævet mere end noget andet. Da han dog ikke faldt død om af at have spist hendes kogekunst. Blev hun dog noget mere naturlig at se på, hun havde ikke slået sin gæst ned og forgiftet ham på en og samme aften, hvad ville hendes gamle Tovah da ikke sige hvis det var gået så galt?
Dinah gjorde en portion klar til sig selv og gestikulerede i retning af den eneste stol der var at finde i det lille hus.
”Tag endelig plads, jeg tager skamlen” sagde hun og trak en skammel ud fra under en hylde.
”Nå, så du prøvede virkelig at slå mig ud-”
Dinah så slukøret op på Cornelius det var tydeligt at hun ikke syntes at det var sjov, men hendes mine blev dog hurtigt bekymret, da han begyndte at kløjes i ordene.
'Duk..Dukdukduk.. duk DUK' lød det fra hoveddøren
Hun ænsede dog ikke hans videre ord, Dinah havde kun lige akkurat nået at sætte sig ned da slagene faldt mod døren. Hun satte sin skål fra sig med et suk, hvorfor i aften? Der var kun én idiot der bankede på den måde.
”Bare bliv siddende jeg skal nok, klare den” sagde Dinah med et skævt smil.
”Det er ikke noget stort, sikkert bare naboen” Tilføjede hun forklarende i sin sædvanelige syngende tone, men det ændrede ikke ved den løgn, at det ikke var naboen, men derimod Tjale ’Snogen fra Grønnegade’. Tjale en tåbelig nar, som desværre for Dinahs situation var involveret med den lokale bande. Han insisterede også på at banke på som skulle han på besøg hos en barndoms ven, for som Tjale selv sagde
’vi er jo bare nogle venlige typer der passer på nabolaget, det vil du gerne støtte ik’?’.
”Jeg trækker lige for så du ikke bliver forstyrret tilføjede” hun idet hun passerede forbi Cornelius på sin vej ind i hovedrummet. Igen en løgn det handlede ikke så meget om at lade Cornelius spise ufforstyret som hun ikke orkede at forklare Tjale hvem hendes gæst var, plus Dinah var ikke sikker på hvor nærgående Tjale ville være denne aften
//Har valgt at 'afslører' alting således at det er tydeligt hvornår Cornelius kan få sandheden på tværs så at sige.
//Det går lidt ud over flowet, men jeg tænker at det går alt sammen.