Agarés Vitalis
Indehaver af banken 'Pecunia Ripae' i Kzar Mora.
Den jernrige duft af blodet der flød fra den unge mand, ramte Agarés' næse som en hammer. Åh, den søde duft. Det var aldrig nemt at koncentrere sig, når den duft var bedre end nogen anden og så fantastisk god, til at distrahere. I forhold til at dette egentlig var et forretningsmøde, var diverse distraktioner ikke specielt belejligt. Det var helt og holdent hans egen fejl, hvilket han godt vidste, for han glemte aldrig sin svaghed for blod. Men selv hans svaghed stoppede ham ikke i at gøre alt han kunne, for at få sine kunder til at have det bedst muligt. Denne gang gjorde han måske lidt mere ud af det end han normalt ville, kun fordi det var Nyssa. Trangen til at bore neglene i den skræmte kvinde ved siden af sig, var stor og blev kun større som duften af blod blev mere intens. Han gjorde dog hvad han kunne, for at holde den trang under kontrol, for han satte altid forretning først og denne gang skulle ikke være en undtagelse. Derfor lod han den stakkels kvinde sidde. Selv hvis han i sidste ende skulle vælge ikke at tage hendes liv, gjorde det ham intet at hun overværede mødet. Hun var klar over, at hvis den mindste detalje fra mødet, ligegyldigt hvor uvigtig den var, skulle komme ud for disse vægge, ville det ikke ende godt for hende alligevel.
Der var ingen tvivl om, at Agarés havde en klar vision om hvordan han ville have forholdet til sekretæren, Dandels, til at udfolde sig. Det var mere spørgsmålet, om Dandels ville det samme. Det måtte tiden vise, for ingen af dem ville lade det gå for hurtigt. Godt nok var Agarés ikke hvad man ville kalde decideret ung længere, men gik alt efter planen, havde han stadig mange år at løbe på endnu. Hans smil afslørede hans hensigter med sekretæren, men han kommenterede ikke på det. I stedet rettede han sin opmærksomhed mod hende og hendes ord. Han nikkede let.
"Forståeligt. Jeg kan nok ikke sætte mig ind i det, så meget som jeg gerne ville, men jeg kan godt se at det må være besværligt at leve med." Hans egen evne føltes engang imellem også som en byrde, fordi der var så mange sind at holde styr på, men det kunne umuligt være lige så bebyrdende, som at skulle belastes med følelser fra alle man lagde hånd på.
Agarés rettede sig op, lænede sig lidt frem for at tage fat i en af de karafler, der stod på et sølvfad på midten af bordet. Indholdet, en billig whisky, hældte han lidt op af i et af glassene. Karaflen blev stillet tilbage, glasset blev løftet og en tår blev hældt i munden, som han skævede mod kvinden ved sin side. Hun forventede stadig at der skulle ske noget og det vidste han. Derfor valgte han med vilje at trække tiden lidt ud, sippe til noget whisky, bare for at pine hende lidt mere. Han lod tungen glide hen over læberne, nød smagen af alkoholen, før han rettede blikket mod Nyssa igen.
"Vi må vel hellere komme videre. Jeg gætter på, at du havde en grund for at lave dette møde," sagde han med et smil, som han satte glasset tilbage på bordet.
"Så hvad kan jeg gøre for dig?" Spurgte han kort efter. Han ventede med alle sine egne spørgsmål, som blev stilt til alle fremtidige kunder. Han skulle først finde ud af, om Nyssa var her for sin egen skyld, eller for en anden.
~ A deal with me is better than no deal at all ~