en form for information.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 14:06
han havde hørt om denne hertugs død. og at han havde efterladt en enke. det kunne hans herre sikkert godt bruge  til noget sjovt. han gik mod dette palæ han havde hørt om. han var Hisashi. et halvdyr som aldrig havde oplevet frihed eller godhed rigtigt. han så på palæet ude fra og fantaserede om hvordan det måtte se ud inden i. 
Hisashi var lige nu en kat. sort med hvide sokker, hvidt bryst og hvidt ansigt. han var nu meget kær. men han havde skumle tænker med dette hus. han gik ind af lågen. eller rettere igennem lågens tremmer. han var jo en kat så smidighed var velegnet til ham. han stilte sig foran palæet og så op. han kunne bare gå ind men hvad var det hans fik at vide. fik flere opplysninger. måske han skulle tjekke og det var hende hertuginden der åbnede døren eller om det var en tjenestestabel.

Hisashi hoppede ned fra trappen og gik om til baghaven for at se om der var nogle der. men så vidt han kunne se var der ingen. han trak vejret dybt og måtte finde på noget. han skulle jo helt ikke afsløre sig selv at han var en slave og spion for en dæmon. han så en kat komme mod ham, øv huskatte, de var så belastene. de ville altid gnide sig op af en anden kat og vaske dem. han hvæsede af katten og den stak af.
rundt om hisashis hals hang et halsbånd med et kors på og små bling ting. han vidste at han ikke fik frihed. han havde aldrig haft det så han troede faktisk at alle levede sådan. med slaver. selv om han vidste der var tjenestepiger også men de var jo bare betalte slaver? var de ikke?
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 14:36
Der var gået måneder nu, siden Hektor var døde. Der var stadig en vis tristhed over stedet også i byen kunne det mærkes på nogen, han havde været en stor mand, som havde rørt mange liv. Inklusiv Elaine. Selvom deres forhold havde været turbulent – så holdt hun alligevel af ham. Traditionens tro, gik Elaina stadig i sort, som tegn på at hun stadig sørgede over sin mand. 

I dag var ingen undtagelse, hun bar en simpel sort kjole, med et gennemsigtig korset undtaget ved brystet. Elaina havde befundet sig en del tid inde på arbejdskontoret. Nu stod hun alene med ansvaret for slægten, hun skulle bære det hele videre. Astra og hende havde heldigvis fået et godt samarbejde, hvilket gjorde tingene en anelse nemmere.

Efter mange timers arbejde, besluttet hun at det nu var tid til at få lidt frisk luft, hun gik ud på en af de mange altaner og lukkede sine øjne og nød solens stråle varme hendes lettere kølige hud. 
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 17:47
Hisashi hørte en dør gå op. han så rundt og fik øje på en skønhed af en kvinde der trådte ud på en altan. han begyndte at miave. ikke noget voldsomt men bare stille og roligt. han gik roligt mod hende ved at gnide sig op af huset. han kunne se på tøjet at hun stadig sørgede. så rygterne var sande. vis han kunne misbruge det på en eller anden måde. 

han selv var en kort håret race kat som kunne gnide sig ind på alle mulige mennesker. han kendte ikke til frihed så dette var faktisk hans job om han ville eller ej. han var spion og slave for en dæmon herre. hun var fri i forhold til ham. selv om hun måske følte at hun var fanget på sit palæ. 

Hisashi miavede en gang til og kom til altanen hvor hun stod. det måtte være hende der var hertuginden. han havde hørt hun var i sorg og tjenestefolk gik da med hvidt forklæde? gjorde de ikke?
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 20:11
Elaina da endnu stod med lukkede øjne blev nærmest forskræmt da en kat kom springende hen imod hende. Hun for en anelse, flash back fra ellers glemt overfald kom pludselig skyldende ind over hende. Hun trak sig derefter en anelse fra katten og begyndte at sige ”Forsvind kat, du har intet at gøre her" selvom hun vidste, at der engang havde angrebet hende var en dæmon. Så var hans sidste ord stadig tydelig for hende. ’Jeg finder dig igen’ selvom denne kat næppe var en person, følte hun sig ikke tryg. Hun havde ikke følt sig tryg længe, Hektor var væk. Hun havde ikke hørt meget til Talion, hun savnede den tryghed de gav.

Hun så imod udover altanen igen, og håbede snart at Talion ville komme til hende. Hun var al for sårbar, al for udsat. Bare hendes svigerinde ikke igen, ville forsøge at styre hendes liv, med et nyt ulykkeligt ægteskab. 
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 20:36
Hisashi blev lidt fornærmet over at blive smidt væk sådan. han satte sig ned og så mod hende. "det er aldrig klogt at smide en kat ud" hviskede han selv om man ikke kunne se det var ham der talte for han vaskede sig imens. han så op på Elaina og miavede en gang til.
han ville da ikke forsvinde fordi hun sagde det. han havde ret til at være her. han havde ret til at være en kat. og forveksle ham med en dæmon.... det var lige godt pokkers. han var et halvdyr og stolt af det. hans gyldne øjne så sørgmodigt op på kvinden. hun skulle ikke få lov at smide ham ud. om han så skulle komme igen... og igen.... og igen.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 20:46
Elaina vendte straks blikket imod katten, Elaina troede ikke sine øre, kunne den snakke. Elaine blev først nervøs ”Jeg forlanger at vide hvem De er” sagde hun med alvor i stemmen. Elainas eneste kæledyr var en hest, hun havde altid set katte som et slags skadedyr der tog sig af rotter og mus. Det lå også til sjældenhederne at de fandt her hen.

At det faktisk var en slags person der var overfor hende, forbarmede hende. Alle hun tog venligt imod ville komme igennem portene, igennem vagterne. Kort så overvejede hun at tilkalde dem, men ville give denne chancen for at forklare sig selv. Ingen skulle slippe godt afsted at liste sig ind på hende. Tænk hvis denne var i ledtog med Vokun.. Den dæmon der angreb hende, den der gjorde hende så forsigtig og angst for altid nyt.
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 20:53
Katten Hisashi vaskede sig roligt færdigt. hans gyldne øjne så op på hende. han hoppede mod hende og da han hoppede forvandlede han sig til en halvdyr. han rejste sig op i fuld højde og smilte forsigtigt til hende. "De forlanger? hvorfor ikke spørger pænt. men vis det skal være på den måde. jeg er Sashi" sagde han og bukkede, da han rejste sig op igen kørte en hånd over sit hår der både var sort med lidt hvidt ved ansigtet. hun skulle nok nødig sige nu lige nu at hun mente katte var skadedyr. han var jo halv kat. han havde en gulig skjorte på. sorte bukser og sort jakke. alt hans tøj var hullet og slidt. noget man kun så hos slaver.
og så det vigtigste tegn på han var slave. han bar halsbånd selv i menneske skikkelse. det var pyntet med et kors og nogle små bling ting rundt om. hvilket jo var tegn på at ejeren ikke var fattig.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 21:04
Elaina så rolig på katten der så blev et menneske, så det var et halvdyr. Heldigvis ikke en dæmon kort slappede hun af, men manden der nu stod overfor hende var næppe en hun ville normalt bruge så meget som et minut på. Laset tøj, så sjusket ud og svarede trods alt høfligt igen. ”Ja jeg er hertuginde og De min ven er trængt ind på mit hjem” svarede hun en anelse arrogant igen. Elaina følte ikke for, at uddybe hendes navn. Han vidste med garanti hvem hun var, hvorfor ellers tage denne vej? ”Hvorfor er De her?” spurgte hun stadig med alvorlig stemme. Elina brød sig ikke om, at sådanne mennesker kunne finde vej op til hende. Hun følte sig blot mere sårbar overfor den verden der lå foran hendes fødder.
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 21:11
det var jo nettop fordi han så lasset ud og at hun nok ikke ville snakke med ham i hverdagen at han var kommet ind som kat. han bukkede elegant for hende da hun sagde hun var hertuginde. hun var alsår den han ledte efter. "jeg har plot hørt nogle tale om Deres sorg. og jeg ville plot komme og sige det gør mig ondt at høre om Deres tab." han rettede sig op igen imens de gyldne øjne søgte rundt. han kunne lugte mus. tydeligt.

"jeg vidste dog at De ikke ville tage imod mig vis jeg blot kom ind som jeg var" sagde han roligt og så ned af sig selv for at understrege hvad han mente. ja han var lasset men sådan var det som slave. man fik ikke ligefremst det smukkeste tøj.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 21:25
Elaina berørte sin albue med sin anden hånd, og havde hænderne i et v. ”Folket har vel givet sit udtryk til ceremonien” svarede hun blot, som det ikke var svar nok for hende, at dette skulle være grunden. Skulle han vitterlig snakke med hende, kunne han gå til vagterne eller lignede med sine bekymringer ikke personligt.

Elaina så en anelse mistroisk på ham. Mon det var hendes mand, han tænkte på? Elaina gav ikke meget for tjenestefolk og des lignende ”Næppe. De må tænke på hertugen” hun stod stadig og tøvede om hun skulle tilkalde en vagt, selve situationen gjorde hende udtryk – en mand af den stand der ønskede at se hende, var ikke normalt i hendes optik. Elaina true ikke igen at tage chancen, selvom det blot var et halvdyr så hun for angst i øjeblikket til at lade noget som helst være til tilfældighederne ”Vagt kom og gør mig selskab” efter et kort øjeblik, kom en af hendes vagter og stod trofast i døråbningen. Elaina følte sig straks mere tilpas ved situationen. 
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 21:35
Hisashi så på hende da hun talte. cermonien. den han jo ikke kunne komme til fordi han ikke var fin nok. han så på hende da hun kaldte på vagten. han troede hun ville smide ham ud. han slå blikket ned og det var tydeligt at han var lettere nervøs for vagten. eller rettere for sin herre. han vidste vis han ikke kom hjem med noget brugbart ville han blive tortureret. han så mod hende da hun så kun bad ham om at stå der og gøre hende selvskab.
lettelse kom over hisashi. "ja jeg  tænkte på hertugen. men De må jo ha haft det svært med hans afgang. en kvinde der skal stå alene med så stort et palæ. Vis De nogle sinde for brug for hjælp vil min mester og jeg være til tjeneste!" sagde han og bukkede hovedet og vidste ikke helt hvordan han skulle sige at hans mester var eller hvad race han var. han vidste jo faktisk ikke meget om sin herre. kun at han hed Deavás. men hun skulle ikke høre ham sige mester lige forløbig. derfor han sagde mester for så kunne det jo være ens lærermester.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 21:43
Elaina så på ham, han nok kun hørt rygter om hvordan det foregik her. Hektor var sjældent hjemme, så hun var mere eller mindre vant til at styre lennet. Det eneste områder Hektor var specielt dygtig på var beskyttelse og træning af vagter. Den del kunne hun ikke nær så godt, selvom hun gerne ville. Så lå det blot ikke til en hertuginde at gøre sig svedig og sloges med sværd.

”Siger De måske, at jeg klare mig dårligt, som enke?” spurgte hun måske en anelse spydigt. Det var måske derfor han var kommet, han mester havde bedt ham om det. ”Sig mig, er det Deres mester, som har bedt Dem om at komme? Hvorfor er han ikke selv kommet?” forsatte hun, stadig i lidt samme tonelege. Hvis denne var i bedre stand end ham, så var han måske blevet lukket ind. Elaina studerede ham, spændt på at hans reaktion ved hendes spørgsmål.
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 15.07.2018 21:50
han havde så ikke ment at hun var dårlig. men at det måtte være svært. han stod roligt da hun spurgte ind til hans mester. "han er lidt genert. og har rimelig travlt. samt at jeg er hans stemme ud af til." sagde han ganske roligt og så på hende med et venligt smil. "jeg ville dog ikke sige De var dårlig. plot at det måtte være hårdt at stå alene med det" sagde han og smilte roligt. han var van til man var spydig mod ham så han tog det ikke tungt.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 15.07.2018 22:13
Det så ikke ud til at det gik ham på, at hun brugte så alvorlige og lettere spydige ord. Et sted ærgeligt for, hvis han knækkede ville hun måske for noget mere konkret ud af ham. Desværre kunne hun blot stille spørgsmål og håbe at han faktisk talte sandt.
"Aha, underligt at jeg aldrig har hørt om Jer. Hvad laver din mester?" Elaina havde ikke hørt om nogen, hvor de havde en kat som talsperson og slet ikke en der lignede en laset tyv.
"Det skal De slet ikke bekymre Dem om" Elaine var ikke nervøs for at føre stedet videre det mere det faktum, at være her alene enke og sårbar imod andre kræfter.
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 16.07.2018 17:51
Hisashi så på hende og kunne se hendes spydighed havde svigtet hende. en slave var jo van til det. især med den herre han havde.  han så på hende da hun spurgte om et job. "han er bibliotikar. eller rettere overhovedet for bibliotikare. i et fjernt bibliotek" han vidste det ikke passede men det var hvad han havde fået besked at sige når folk spurgte om det.
hans gyldne øjne så ned i jorden som han tænkte sig om. hvad skulle han gøre for at få hende i tale. "men jeg kan regne med at De ikke har nogle til at hjælpe Dem. det er trodsalt jo herres job at styrre det hele." han mente ikke at hun bare skulle side men at det var sådan varden jo var bygget. kvinden skulle tage sig af manden.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 16.07.2018 20:27
Elaina undrede sig over hvad en bibliotekar, manden lød mere som en der ville kunne snakke med Astra end Elaina. ”Okay. Hvad er det så lige han tro, at han ville kunne hjælpe mig med?” spurgte hun roligt. Af hvad hun vidste var denne mand af lavere rang og dermed aldrig havde fået lært at styre et hertugdømme, hun var født med det. Det var forventet af hende. Elaina kunne ikke forestille sig at et overhoved for bibliotekarer besad viden der kunne være brugbar for hende.

Elaina blikkede med øjne, Ahavd!? tænkte hun ”Megen til frækhed! De burde skamme Dem. De ved intet om mig og ej hellere ikke om mine evner. Hvem tro De der har klaret steder når min mand har været ude i marken? De skulle tage at studere på lektion inden De udtaler sig om sådanne sager! vrissede lidt ham. Elaina stillede sig i døråbningen så imod hendes vagt, der ville nok ikke gå længe før hun ville bede vagten om at fjerne ham fra hendes årsyn. Han var begyndt at irriteret hende.
Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 17.07.2018 09:30
Hisashi så lidt op på hende "han ved meget mere end de fleste." sagde han roligt og så på hende pg kunne godt hører at det han sagde kom til at lyde forkert. han bukkede undskyldene og så ned i jorden. "det må De undskylde. det var slet ikke sådan ment. " han måtte finde på en måde at forklare sig. han havde jo bare tænkt på marker og høst. det var jo mere en mand der gjorde det end en kvinde.
hvordan skulle han rede dette her. han så op på hende og sukkede. "jeg beklager vis jeg sagde noget forkert. jeg må vel hellere sige til min mester at De ikke er intrasseret i hans taktiker han har omkring hvordan De vel kunne styrre palæet." sagde han og vendte sig om og forvandlede sig til en kat og begyndte at gå.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 17.07.2018 17:01
Elaina undlad at yderligere at kommentere på det. Det virkede ikke til, at hun kunne få de konkrete svar hun egentlig spurgte om.

Hun fnøs ganske kort, tænk at han alligevel besad høflige manere. ”De skal blot tænke sig om, inden De åbner Deres mund.” svarede hun roligt, hun følte ikke at hun skyldte ham tilgivelse det var da kun plads at han sagde undskyld for sine dårligere manerer. ”Hvis Deres mester, vitterlig mener han kan bidrage med noget, kan han ligesom alle andre komme og uddybe sine tanker med mere, hver onsdag – hvor jeg sidder til benyttelse for folket, som altid” Det undrede Elaina, at manden hun stod overfor ikke vidste dette og ej hellere ikke hans mester som ellers skulle vide mere end de fleste. Så måtte hun vente og se til, om hun ville se denne mester en dag. Men der havde altid været en tradition, at tage imod bekymringer m.m. fra ens understøtter. Hektor havde altid elsket det og nød at tage dybe snakke med folket. Elaina hade denne dag og så aldrig frem til den, at høre på folks brok dagen ville nogen gange aldrig en ende tage.
Som han forvandlede sig, gik Elaina igen. Tilbage til arbejdet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0