Av min arm! Eller fod.

Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 21.04.2018 17:50
Det var nemmere at gå med Sakses stærke arme om sig, men Livs fod gjorde stadig meget ondt, og den blødte også stadig. Måske, hvis hun havde haft sin fulde styrke, ville Liv kunne med møje og besvær lukke såret, men hun var langt fra ved sin fulde styrke, hverken fysisk eller mentalt. Så da de passerede et helbredningstelt, stoppede Liv.

"Jeg bliver nødt til at gøre noget ved den her fod," sagde hun til Sakse. Hun var holdt op med at græde, og hendes hovedet var lidt mere klart nu.

"Vi finder en anden helbreder," sagde Sakse og gav ikke slip på Liv. "Jeg vil ikke have, du er her længere end højst nødvendigt."

"Det tager ikke så lang tid," sagde Liv og kyssede Sakses kind, inden hun trak sig væk fra ham. "Vent på mig."

Så forsvandt hun ind i teltet, stadigt humpende på sin dårlige fod, og med en hånd på den store mave.

Dhalia

Dhalia

Leder af Helbredelseshuset

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Inde i teltet var der faktisk et øjebliks ro. En mand på en båre var ved at blive transporteret ud igennem teltets bagside, og der kunne høres små støn og en let snorken bag nogle af gardinerne der udgjorde det meste af teltets inderside.
Lige indenfor var der et lille åbent område med bænke og stole - et improviseret venteværelse.

Liv skulle dog ikke vente længe, inden en ung kvinde kom ud fra et af forhængene, så hende, og hastede derhen "Sid ned frue, jeg skal nok komme til dig" forsikrede den unge kvinde hende og var klar til at hjælpe og støtte hvis Liv havde svært ved at sætte sig selv. Kvinden fik hurtigt øje på den blodige fod og knælede ned.

Det var der omkring endnu en person trådte ind i teltet, en ældre kvinde af tydelig Rubinsk æt, men klædt som den unge kvinde. Dhalia havde været et kort smut ude for at se sin datter kæmpe i Meléen, kun for med nød og næppe at blive besejret af en ung herre. Dhalia billigede på ingen måde det sanseløse vold, men hun støttede trods alt sin datter.. også selvom datteren aldrig besøgte sin aldrende mor længere!

Dhalias rolige smil faldt på den hvide kvinde, som hun hurtigt og professionelt vurderede fra top til tå "Goddag frue, og undskyld fraværdet. Jeg er Dhalia, lederen her i teltet. Jeg ser De er i gode hænder allerede, men mens Kit ser på Deres fod, kan de så fortælle mig hvad der skete?" spurgte hun og satte sig roligt ned ved siden af kvinden. Dhalia viste Kit havde svært ved at koncentrere sig mens folk kiggede, og noget sagde Dhalia at denne højgravide kvinde muligvis havde behov for mere end blot at få helbredt sin fod.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 21.04.2018 21:00
Der var noget beroligende ved at være omgivet af kvinder, og Liv slappede med det samme mere af. Forbandede mænd og alle de problemer, de bragte med sig (dette gjaldt naturligvis ikke Sakse). Hun støttede sig til den unge kvinde, indtil hun kunne sætte sig med en let prusten. Den her mave gjorde det svært at være elegant. Selvom der stadig var et godt stykke tid, til hun skulle føde, var hendes mave allerede meget større end normalt. De to derinde måtte være nogle ordentlige basser.

Liv så op på den ældre kvinde og tilbød hende et lille smil og så et nik.

"Jeg var bare klodset," forklarede Liv. "Så ikke, hvor jeg gik, og nogen må have smadret et flaske eller lignende."

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Kit tog forsigtigt foden op, og studerede såret en anelse, inden hun lagde sine små, varme hænder om foden, og koncentrerede sig om at lukke såret. Det gav en behagelig kildende fornemmelse fra foden, og op i benet som den unge kvinde arbejdede.

Dhalia nikkede roligt "De kan være svære at se i græsset derude. Det var godt du kom her forbi ven, ellers kunne der let være gået betændelse i" hun sneg et blik ned på Kit der stadig arbejdede, og så op på kvinden igen "Hvor langt er du hende?" spurgte hun så i en lidt varmede, moderlig tone, og gav et lille nik mod kvindens mave. 

Der var intet så galt at en mor ikke kunne distraheres ved at tale om sine børn, et udsagn Dhalia selv var et levende eksempel på!
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 21.04.2018 22:40
Liv sukkede blidt, da Kit begyndte at heale hendes fod. Det føltes allerede meget bedre. Hun lukkede øjnene er øjeblik, men åbnede dem så igen, da Dhalia talte til hende.

"Ikke så langt, som jeg gerne ville være," sagde Liv med et lille, halvtrist smil. "Det er tvillinger. De fylder lidt mere end en enkelt gør."

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia mødte hendes smil med et lille et af sit eget "De små mirakler er bestemt noget at se frem til" medgav hun "Men de er sandelig store, selv for tvillinger" sagde hun så mere tænksom, og holdt hænderne lidt frem "Tillader de? Nu de er her vil jeg gerne mærke efter om alt er som det skal være. Det kunne jo være der gemte sig en tredje derinde"

Dhalia håbede det ikke for kvinden. Trillinger var oftest en meget hård omgang, og det var bestemt ikke altid moderen klarede den, selv med hjælp fra helbrederne. Forhåbenligt var det blot to store børn.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 24.04.2018 14:57
Liv kunne ikke huske, hvornår hun sidst havde ladet en anden på nogen måde tage sig af sine børn. Hun var sikker på, at hun engang gik til jordmoder, når hun var gravid, men det var så længe siden, og så mange børn siden, at Liv på ingen måde kunne huske det. Hun klarede altid det hele selv. Men Dhalia virkede rar, og efter mødet med Valkar kunne Liv ærlig talt godt bruge lidt omsorg. 

"Værsgo," sagde hun og fjernede hænderne fra sin mave, så Dhalia kunne komme til. "En tredje?!?" Liv blev lidt hvid i hovedet. "Det håber jeg virkelig ikke!"

Nej, ellers tak. To var rigeligt.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia lagde nænsomt sine hænder på kvindens mave, og mærkede kyndigt efter. Det var bestemt ikke den første mave Dhalia havde undersøgt, og det ville langt fra blive den sidste forudså hun. Hendes hænder var varme og behaglige som hun forsigtig, men bestemt trykkede ind de rigtige steder med et koncentreret rynke mellem brynene.

"Du kan være rolig, der er kun to" forsikrede hun kvinden, og mærkede en smule videre, inden hun trak hænderne til sig igen "Det lader til den ene er noget større end den anden. Det kan være tegn på en dreng og en pige, eller at den ene er lidt bagefter" hun smilede beroligende til kvinden "Men det er ganske normalt. De kommer normalt efter det"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 24.04.2018 16:08
Det var helt mærkeligt at have en fremmed røre hende på den måde, og så endda hendes mave! Liv lod normalt ingen røre ved hendes mave, når hun var gravid, undtagen sine andre børn, men det føltes rart, når det var Dhalia, der gjorde det. Liv smilede.

"Tak," sagde hun og havde næsten glemt, hvor ked af det hun egentlig stadig var. Da Dhalia nævnte forskellen i størrelsen mellem de to børn, huskede hun det dog tydeligt igen. Hun kunne ikke sige det til Dhalia, men grunden til størrelsesforskellen var nok, at Valkars barn var et par dage ældre end Vargas'. 

Liv sank en klump og rømmede sig lidt, som om det ville hjælpe med at få tårene i hendes øjne til at gå væk.

"Undskyld," sagde hun så og skyndte sig at tørre sine øjne med bagside af sin hånd.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Kit, der var blevet færdig med at helbrede foden, satte den forsigtig ned igen, så god som ny. Hun skævede kort op til Dhalia, og det blik hun fik sagde mere end rigeligt. Kit rejste sig roligt, og fortrak, ladende de to kvinder alene.

Dhalia lagde rakte endnu en gang ud, men denne gang tog hun kvindens frie hånd mellem signe, og gav den et lille klem "Der er intet at undskyld ven. Hvis der er noget der trykker, kan du trygt fortælle det her. Sindets er lige så vigtigt at holde sundt som kroppen, og det kan hjælpe gevaldigt at lette brystet"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 24.04.2018 17:42
Liv så efter Kit, da hun forsvandt, inden hun kiggede ned på sin egen hånd i Dhalias. Det var længe siden, at nogen havde behandlet hende sådan, mest fordi hun ikke tillod den slags. Når Liv følte sig svag, gemte hun sig som regel væk, og end ikke hendes egne børn fik lov at se hende. Svaghed prøvede at undgå, når det kom til hende selv, men i dag var hun blevet ydmyget offentligt, og hun havde udvist svaghed både fysisk og psykisk. Hun måtte huske at straffe sig selv for det på et tidspunkt.

"Åh, det er bare..." begyndte hun i en let tone, som om alt var fint, men hendes stemme kom hurtigt til at lyde anstrengt, mens tårerne pressede sig på. "Det har bare været en lang dag," sagde hun så og rystede hovedet.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia gav kvindens hånd endnu et klem "Det er okay. Det her er et fortroligt sted. Intet går videre som du ikke ønsker" forsikrede hun den blege kvinde. Det tog ikke en tankelæser at se der var noget galt, men det tog måske mere end erfaring at se, at det ikke blot var gravide homoner der løb løbsk.

"Det er da hvis du ønsker at fortælle" tilføjede hun mildt. Der skulle ikke være noget pres, det gik ikke. Blot en venlig, men bestemt viden om, at det ville lette at tale om det, og at det nok skulle forblive fortroligt hvis hun valgt at tale. 
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 30.04.2018 21:29
Liv overvejede det lidt. Hun kendte jo slet ikke kvinden, og selv hvis hun havde kendt hende, så var Liv ikke typen, der nogensinde snakkede om sine sorger. Hun foretrak at undertrykke dem og begrave dem dybt inde i sig selv sammen med alt det andet. Livet skulle være skønt, og hun kunne dvæle ved alt det sørgerlige, når hun engang var død.

Liv rystede på hovedet, men det var næsten, som om hendes mund havde fået sit eget liv, for på trods af hendes rysten på hovedet, sagde hun, "Faren til mine børn vil ikke kendes ved dem eller mig. Jeg... jeg fik forstyrret det hele. Det er ødelagt nu, og det er min egen skyld."

Mens hun talte, begyndte tårene at dryppe ned ad Livs kinder og ned på hendes hvide kjole.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia sukkede, dybt og opgivende, mens hun holdt om kvindens hænder "Mænd.." hun rystede lidt på hoved "Jeg gætter på det er hans første barn? De fortvivlede væsner går altid i panik når der bliver børn involveret!" sagde hun. Hun undskyldte ikke over mandens idioti, men det var hyppigere end hun ville være ved, at hun så de fortvivlede mødre, hvis mænds ego ikke havde rakt til faderrollens ansvar.

Dhalia strøg beroligende kvindens hånd "Det er ingen nem situation du står i, og det er en ingen kvinde nogensinde burde gennemgå.. Nu hersker vreden, uden tvivl, som den bør, men.." hun så alvorligt på kvinden "Hvis du finder det i dig at tilgive hans idioti en dag, er jeg sikker på han gerne vil se sit barn - og dig.. Og hvis ikke, så er der ingen skam i at opfostre barnet selv min ven. Det er langt bedre end at involvere en mand der ikke ønsker at være en del af barnets liv, og hvis du skulle mangle noget, så kom endelig for Helbrederhuset, så må vi se hvad vi kan gøre for dig ven"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 11.05.2018 17:10
Liv sukkede; som tingene så ud lige nu, så havde hun svært ved at tro, at Valkar nogensinde havde lyst til at se sit barn, og hun havde helt ærligt heller ikke lyst til, at han skulle. Det havde jo slet ikke været planen til at begynde med, men Valkar havdev æret så sød, at Liv faktisk havde overvejet det en smule, selvom det var stik imod hende egne principper. Det var nok heller ikke så meget dét... Det var bare sårende at blive afvist på den måde, ydmyget foran et eller andet kvindemenneske, som havde virket underligt bekendt (havde Liv mon set hende før et sted?), også selvom det var én selv, der var skredet i første omgang.

"Tak," sagde hun og smilede lidt til Dhalia, mens hun løftede en hånd og tørrede tårene væk. Det var usmageligt at tude over det her alligevel. Hun måtte være stærk som altid. Man kunne aldrig regne med mænd, heller ikke de søde. De viste sig altid at være den samme usle, nederdrægtige patpik alle sammen.

Liv strød over den store mave.

"Vi klarer os," sagde hun til den venlige kvinde. "Men tak. Det betyder virkelig meget."

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia smilede venligt til kvinden "Vi kvinder stå aldrig alene.. og da slet ikke i en tid som din" fastholdt hun, og gjorde langsomt mine til at slippe kvindens hånd igen, nu det lod til hun var mere okay, men heller ikke hurtigere end det kunne reddes, hvis kvinden viste tegn på stadig at ønske kontakten. Dhalia fandt det altid vigtig at lade sin patient være den der trak sig, når det kunne lade sig gøre, så de fik den tid de havde behov for.

Dhalia nåde dog ikke at forholde sig mere til det, før lyden af tunge, løbende skridt nærmere sig, som en smal skikkelse i rustning kom løbende "Helbreder!" kaldte en kvindestemme fra under rustningen.
Hun sagtnede først farten da hun var lige udenfor teltet. Her flåde hun sin hjelm af, og afslørede et mørklødet kvindeansigt, med mørkt hår der klistede til hendes ansigt. Hun skænkede ikke Sakse mere end et halvt blik på vejen, mens hun slog teltflappen til side og marcherede ind, hvis han ikke stoppede hende.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 15.05.2018 16:59
Liv nikkede og hendes smil voksede lidt, da hun kiggede på Dhalia. Hun havde egentlig glemt, hvor meget hun syntes om kvinder. Måske var det efterhånden på tide at skifte? Måske når tvillingerne ikke længere drak mælk...

Liv nåede ikke at tænke mere over det, da hendes tanker blev afbrudt af en råben udenfor teltet. Nogen kom løbende, men de blev åbenbart stoppet ved teltåbningen, for de løbende skridt stoppede.

Sakse havde strakt en arm ud og blokeret for åbningen. Han havde egentlig ikke tænkt så meget over det, men handlede udelukkende ved instinkt. Liv sad derinde og var både såret og højgravid. Der skulle ikke komme en eller anden ridder løbende og skabe uro omkring Sakses mor, hvis han kunne undgå det.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia så op ved råbet udefra. Hun kendte den stemme! Dhalia smilede undskyldende til kvinden "Det er mit kald!" sagde hun med et lille smil, inden hun roligt trak hænderne til sig, og rejste sig. Men hurtige faste skridt nåde hun indgangen, og slog teltdugen til side, for at se kvinden og manden udenfor.

Den pansrede kvinde sendte Sakse et hårdt blik "Lad mig passere, nu. Der er liv på spil!" insisterede hun sammenbidt, selvom hun ikke var det mest intimiderende med hårdt åndedræt. Hun havde ikke forventet hun skulle ud at løbe så kort efter hun havde været i kamp!
Hun ventede dog ikke på svar fra Sakse, som teltdugen blev slået til side, og Dhalia trådte frem "Moder" tiltalte hun den ældre helbreder uden tøven "Du er behøvet. Et telt fyldt med folk er væltet, og der er flere tilskadekomne".

Dhalias blik blev fastere. "Tak min pige. Sæt dig ind og få noget vand, og kom ned og hjælp igen når du har fået pusten" beordrede Dhalia sin datter, inden helbredersken trak teltdugen til siden, hvor hun hurtigt bandt den op, og hejste to af flagene på den lille flagstang i hjørnet, inden hun vendte ind i teltet igen. "KIT!" kaldte hun, som en anden general, inden hendes blik igen faldt på kvinden "Jeg er påkrævet andetsteds, men i er velkomne til at blive siddende så længe i har behov. Der går nok ikke mere end en halv times tid før jeg er tilbage igen"

Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 26.05.2018 18:42
Sakse var helt klar på en stirre-krig, hvis det var dét, kvinden ville, men det blev ikke til så meget, da Dhalia slog teltdugen til side. Da han hørte, hvad kvinden havde at sige, gik det dog op for ham, at det nok var en god idé at fortrække. Han fangede sin mors blik, og det lod til, at hun var enig.

Liv rejste sig og trådte ned på foden - den havde det allerede meget bedre - inden hun tog Dhalias hånd og smilede til hende. 

"Vi må nok også hellere komme videre," sagde hun med en oprigtig varme i stemmen. "Tak. Tak for alt, du har gjort. Det har virkelig betydet noget for mig. Det kan være, jeg kommer forbi med tvillingerne en dag, når de er kommet ud."

Liv klemte Dhalias hånd, før hun slap den og gik hen til Sakse for at tage hans arm. Sammen forlod de teltet og skyndte sig med hastige skridt i den modsatte retning af de væltede telt og de sårede folk.

Dhalia

Dhalia

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia gengældte kvindens klem om sin hånd og smilede varmt og moderligt til kvinden, som Dhalia kun kunne antage var yngre hende selv. "Det ville glæde mig at se jer alle til den tid, og tøv ikke med at komme forbi hvis du får problemer under graviditeten, eller mangler en jordmoder til at overse fødselen" bad Dhalia. Kvindens taknemlighed varmede, og Dhalia ville nødig risikere kvinden eller børnenes helbred, hvis hun ikke havde et ordenligt sted at føde.
Men det var stadig en ting mange familier foretrak at gøre mere privat. Det viste Dhalia af alle!

Der var dog ikke megen tid til at dvæle ved det, før Kit kom rendende og de skulle afsted for at redde folk ud af et væltet telt. Det skulle være med blandede følelser at Dhalia senere lærte at det var netop den kvinde hun havde hjulpet, der havde forsaget problemerne, og fyldt det lille helbredertelt til kapacitet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 6