I hendes sarte ører skar lyden af splintret træ sig lige straks igennem hendes hoved, som negle på en tavle, så det var ikke med nogen ventetid, at halvdyret havde drejet omkring i sin hast og synet af tilstanden, hendes trofaste last var i, stoppede hende brat fra at bevæge sig tilbage ind i den kalkmalede forretningsbygning for at hente de sidste sager. De røde øjne spærrede sig op til, hvad de kunne moste og farve begyndte med det samme at boble frem i hendes ansigt. Et af hjulene havde knækket under vægten af, de mange sække, der var blevet ladet op på vognen, som nu lå fuldkomment lænet mod manglen på støtte og så umådeligt sørgeligt ud. De fleste af de brune sække havde gledet af vognen og lå som en skrant på den støvede gade.
”HVAD ER MENINGEN MED DET HER?!” Ufatteligt hvordan noget så brølede og arrigt kunne komme ud af en sådan lille kvinde som Ahra. Selv med en spinkel krop uden brede skuldre og protein-fyldte muskler var det dog ingen problem for hende, at stå intimiderende, når hun havde brug for det. Hurtigt marcherede hun frem mod vognen og mod den svedige mand, der netop havde smidt en sæk op på læsset og meget muligt havde forsaget ulykken. I modsætning til hende, lignede han en lus. En god del oppe i årene, dog var de gråstrå i hans mørke hår minimal. Hans ansigt bar tydelige tegn på dagligt hårdt arbejde i Rubiniens varme klima. Og til trods for at han var en muskuløs mand, var han forbandet med en evig ølvom. ”Jeg betaler dig for at LÆSSE min vogn, ikke DESTRUERE den, dit inkompetente fæ!”
Manden tog ikke godt imod hendes ord og indtog en lignende position af raseri som den besynderligt udseende kvinde foran ham. Dog var det langt fra nok til at få hende til at vige væk. ”Du beskylder mig?! Det var squ da din uduelige vogn, der ikke kunne holde til den vægt, som du så besættende forlangte! For hvad der er guddommeligt, vil burde skylden ligge hos di-!” Ahra havde puffet sig endnu mere op til et punkt, hvor man nærmest kunne bilde sig selv ind, at hendes store manke af sandfarvet hår rejste sig og blev større omkring hende.
”DET ER SÆRDELEN IKKE MIG DER STÅR VED FEJL HER! Jeg gav præcis vejledning til, hvordan vognen skulle læsses! Lægges, IKKE kastes! Hvis du havde fået læring nok til at kende til bare en splint af videnskab, ville du forstå, hvorfor.” kogte hun med den klare eksotiske accent, der gled på hendes tunge. Ikke én gang snublede hun af usikkerhed eller nervøsitet. Hun stod på fast fod som var hun blevet cementeret fast til jorden. Den tynde hale viftede ligeledes temperament-fuldt fra side til side bag hende. Hende blik flyttede sig ikke fra manden, selvom et mindre publikum havde samlet sig omkring scenen. ”Du kan forvente ingen krystaller fra mig!”
”HVAD!” udbrød manden, hvis ansigt steg endnu et par røde nuancer, der mest af alt fik ham til at ligne nogen, der blev kvalt. ”Jeg har arbejdet vel i hele denne formiddagshede! Jeg forlange min lovede mønt, dit forbandede dyr!” Han hævede i blind vrede sin hånd, klar til at sende en syngende lussing mod hendes brune kind. Et dumt træk. Et meget dumt træk. For i mellemtiden glødede de tre centre af hendes halespids op som metal i direkte ild. Mindst lige så klar til at give tilbage med renter, hvis lussingen nåede hendes ansigt.