Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 25.01.2018 22:38
Aron havde efterhånden mistet overblikket over, hvor mange gange han egentlig havde været her på værtshuset. Eller det vil sige, han kunne huske alle gangene, han havde været her, men han gad ikke tælle dem, for det var rigtig mange. Det var et hyggeligt sted, som Aron yndede at overnatte på, når han var i området, for det var relativt stille og roligt, og han kunne nemt sætte sig i et hjørne med en kop te og nedfælde de oplevelser, han havde haft i løbet af dagen. Selvom det vist ikke var almindeligt at se alfer på disse kanter, lod folk ham for det meste være i fred, hvilket nu var meget rart. Aron brugte det meste af sin dag på at tale med folk og fæ, og derfor var det meget rart med lidt stilhed om aftenen. Det kunne selvfølgelig også blive for stille, men det ar heldigvis ikke en af de aftener. 

Aron smilede lidt for sig selv. Han havde fået fingrene i en rigtig god historie i dag; en historie om utroskab, ikke gengældt kærlighed og et uægte barn. Aron kunne ikke skelne mellem "gode" og "onde" oplevelser, men for ham var det altid godt, når en oplevelse eller minde indeholdt en masse følelser. Aron elskede følelser, for de var i stand til at få folk til at gøre de mest utrolige ting. Det var ret fantastisk...

Aron nippede til sin varme te og tyggede lidt på enden at sin pen, inden han begyndt at skrible ned i sin lille lommebog. Hans store, tunge bog lå trygt og godt i hans lædertaske. 
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta var helt ny til området og havde haft svært ved at finde rundt hele dagen. Fordi det kan godt være man kan flere sprog end mange gider at lære, men en sted snas kan man ikke indlære sig. 
Hun havde endda valgt at gå lidt rundt, for at hvile hendes vinger, da hun endeligt havde set noget hun kunne genkende. Et værtshus. 

Hun havde valgt at flyve ind, så hun i det mindste var synlig nok til ikke at blive trampet på, og det var vidst en god beslutning da hun næsten blev slået ud af luften af en eller anden fuld mand der var overrasket at fluer blev så store i det her område!

Trylletta havde bandet af ham som kun en mor ville have kunnet og havde fløjet resten af vejen ind i bygningen, hvor hun kigget sig nysgerrigt rundt efter nogen at snakke med.

"Mod kommer indefra, du skal bare være villig til at gøre alt for dem du elsker, så finder du det."

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.01.2018 22:59
Aron var faldet mere eller mindre i staver over sin notesbog. Måske var han alligevel for træt til at sidde her? Han kunne godt gemme nedskrivningen til i morgen, for han glemte jo aldrig noget. Den eneste grund til, at han skrev dagbog, var hvis der skulle ske ham noget. Så ville andre kunne læse om hans liv og gerninger, og forhåbentlig ville hans arbejde ikke gå tabt. Han kunne jo ikke level evigt, men tanken om døde gjorde ham helt syg, for han kunne jo umuligt nå at indsamle alle oplevelser og minder i landet, og der kom hele tiden nye til!

Aron blev en smule stakåndet af tanken, og han lænede sig lidt tilbage i sin lille stol og strakte sig. Mens han gjorde det, fik han øje på... var det en alf? Det var vist første gang, han nogensinde havde set en anden alf her. Aron kunne ikke lade være med at stirre på hende, helt forundret.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Den ældre alf kigget forvirret rundt i et godt minut for hun spottet de øjne hun nærmest kunne mærke på sig. 
Hun sendte ham et varmt smil, som hun fløj hen i hans retning. Hun havde ikke set nogle andre alf i lang tid, men hun havde også mest befundet sig på veje og i størrer landsbyer og lignende. Trylletta sukket dybt i sig selv da hun indså hun ikke havde taget sig tid til at gå i naturen i lang tid.

"Hej?..." Sagde hun forsigtigt, tættere på et spørgsmål end en start på en samtale. 

"Mod kommer indefra, du skal bare være villig til at gøre alt for dem du elsker, så finder du det."

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.01.2018 23:27
Aron kunne ikke lade være med at smile, da alfen fløj hen til ham oh hilste på. Det var sjældent, at folk var så imødekommende, og det kriblede allerede i hans fingre for at få lov til at udspørge hende og skrive hendes historier ned.

"Hej," svarede han med et venligt smil. "Hvem er du?"
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta's varme smil blev næsten tre gange så stort da han sagde hej tilbage. Hun havde mødt mange ænkle mennesker på hendes vej, og var glad for hendes racefælde var venlig mod hende. 

"Jeg hedder Trylletta, Trylletta Underskov Rimfrost." Sagde hun, hendes stemme let og elegant. "Hvem er du?"

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.01.2018 23:46
"Jeg hedder Aron Ephrat," svarede Aron og lagde sin pen ned på bordet for at gestikulere mod den tomme stol ved bordet. "Vil du ikke sidde ned?"

Aron var allerede syg af nysgerrighed; hvad lavede Trylletta mon på disse kanter? Hvor var hun kommet fra? Hvor var hun på vej hen? Det summede i hjernebarken, og Aron måtte holde sig tilbage for ikke at straks prøve at læse Tryllettas tanker. Det ville være meget uhøfligt.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Jo, tak." Sagde hun med et smil.
Trylletta kigget vidende på ham som hun satte sig ved bordet. Hun kunne mærke i hendes sind hvad evner han havde og fniste næsten da tanken strejfet hende om hun skulle finde på noget helt åndsvagt at tænke på for at se hans reaktion.
"Hvad bringer en anden alf til disse kanter?" Spurgte hun, stadigt smilende.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 01:41
"Åh, lidt af hvert," svarede Aron med et smil og tilbød Trylletta en kop te. "Jeg rejser rundt og indsamler historier. Mine rejser bringer mig vidt omkring, og nu er jeg altså her."

Han satte sig bedre til rette i stolen, og nu kunne han altså ikke vente mere. Han lænede sig ned og samlede sin taske op, så han kunne hive den gamle, tunge bog op af den. Han strøg over det glatte læderomslag og lagde den på bordet foran sig.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta lyttet til ham, og takket pænt ja til en kop te. 
"Det lyder da spændende." Sagde hun, "du må have så mange tragisk historier i den bog, med så mange bitre folk der går rundt omkring her." 
Hun havde stødt på så mange mennesker, væsner og folk der kun havde sorg og had i dem, så det var det de gav. Tanken fik hendes smil til at falme. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 03:18
"Det ved jeg nu ikke," sagde Aron og skænkede en kop te til Trylletta. "Det fleste folk har både glade og triste historier at fortælle. Jeg tror nu ikke, der er mere af det ene eller det andet."

Aron smilede og strøg sit hår væk fra ansigtet. "Gemmer du monstro på en tragisk historie?"
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Tragedie er jo objektivt," sagde hun med et lille fnis. "Jeg har oplevet fantastiske ting, om de så er dårlige eller gode er jo noget helt andet." 
Hun smilede trist til ham, hendes øjne fyldt med konflikt. 

Hun tog en lang slurk af hendes te og lod sig selv være stille i et par sekunder før hun startet.
"....Men fra mit perspektiv, så har jeg oplevet noget meget tragisk." 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 22:12
"Har du noget imod at fortælle mig om det?" spurgte Aron og åbnede straks sin bog og tog sin pen frem igen. Hans ansigt lyste op af nysgerrighed. "Hvornår skete det?"

Arons pen var allerede klar, svævende over papiret, mens han så forventningsfuldt på hende.
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Hun sukket dybt og nikket. 
"Jeg er villig til at fortælle, hvis du kan finde ud af noget for mig bagefter...? Det skulle ikke være svær information at få.."

Hun kigget på ham næsten lige så forventningsfuldt som han kigget på hende. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 22:20
"Øh, jeg kan da prøve," sagde Aron og kløede sig lidt i det lyse hår. "Hvad er det, du vil have, jeg skal finde ud af? Jeg har ikke rigtig nogen indflydelse over noget eller noget heromkring." Han smilede lidt. "Eller nogen andre steder for den sags skyld."
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"Du sagde du indsamler historier, og hvis man er passioneret om det så har man uden tvivl hørt lidt om dette her...." Trylletta smilet på en lidt underlig måde, som om hun ikke vidste om hun skulle grine eller græde. 
"Jeg leder efter min Datter, Lavendel Rimfrost. Hun er mørk håret og er så ufatteligt smuk, og har lilla øjne, og ....."
Trylletta tog en dyb indånding før hun fortsatte, "hun er en nekromanser."

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 22:34
"Hmmm," brummede Aron, mens han trommede på sin hage med en pegefinger. Navnet sagde ham umiddelbart ikke noget, og han glemte ellers aldrig noget. Det kunne selvfølgelig godt være, at han for en gangs skyld havde glemt noget, og Trylletta så så forhåbningsfuld ud, at han ikke kunne få sig selv til at slukke håbet hos hende.

"Jeg kan ikke huske, at jeg har hørt navnet før, men jeg lover at tjekke, når vi har snakket sammen," sagde han og smilede til Trylletta. "Og i al fald skal jeg nok give dig besked, hvis jeg støder på navnet på et andet tidspunkt."
Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

"En anden ting at være opmærksom på ville være en døde kat der stadig går, hvis hun ikke har skaffets sig af med den endnu.." Sagde Trylletta med en rynket pande. 
"Tusind tak, Aron, det betyder rigtigt meget. Jeg har ledt efter hende i næsten 28 år nu.."

Hun sukket igen men rystet sig ud af det. Hun skulle ikke sidde og tude foran en komplet fremmede, i hvertfald ikke før hun havde fortalt ham hvad han ville vide. 

"Min historie starter da jeg flytter ind i Alfelunden, væk fra bjerg skoven hvor jeg er vokset op med min mor og far.." Begyndte hun.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 27.01.2018 22:51
Aron skrev straks Tryllettas navn ned på siden, samt tidspunktet, hvor historien startede. Da Trylletta begyndte at fortælle, begyndte Aron straks at skrive, men der var intet at se på papiret. I stedet begyndte en fin, gylden dis at sno sig om hans skrivehånd. Den vred og snoede sig, næsten som en gylden, gennemsigtig slange, og hvirvlede blidt rundt om Arons pen og ned mod papiret. Da den nåede papiret, forsvandt den, som blev den suget ind i det. 

Trylletta Rimfrost

Trylletta Rimfrost

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 186 år

Højde / 49 cm

Trylletta kigget facineret på hans skrivning i et godt minut før hun fortsatte hendes historie. 

"Jeg var ung, og havde ingen anelse om hvordan mine krafter virker, i hvertfald ikke den jeg har nogen som helst kontrol over nu. Jeg valgte at flytte fordi min mor var ved at drive mig til vanvid med at jeg burde lære dem, og lære dem hurtigt, før jeg får noget til at flyve til mørket og tilbage.." Hun sukket langt ud, tanken om noget så åndsvagt havde skabt så meget splid fik hendes øjne til at løbe i vand. 
"Jeg gemte mig så langt ude i skoven, at jeg ikke er sikker på de vidste jeg hvor de skulle sende breve hen." Trylletta fniste trist og kigget ned i hendes kop te. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1